Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hybridní Dacia Jogger brzy vstoupí na trhy, nabídne 140 koní

Automobilka Dacia postavila svůj první hybridní automobil. Jogger Hybrid 140 se stává nejvýkonnější motorizací a na trhy má vstoupit během několika měsíců. Co od něj můžeme čekat?
Zpět na článek
4. 1. 2023 08:30
4. 1. 2023 10:15
4. 1. 2023 17:37
4. 1. 2023 17:50
4. 1. 2023 21:17
4. 1. 2023 21:29
4. 1. 2023 10:17
Avatar - iudex
4. 1. 2023 08:30
1,33TCe
Joggeru by najviac svedčal renaulťácky benzín 1,33TCe. Predsalen sedemmiestny Jogger je pomerne robustné auto a tam je slabučký jednoliter poddimenzovaný (je jedno, či je na benzín alebo plyn). Hybrid zase pôjde proti základnej devíze Joggeru, ktorým je nízka cena. Ale nepochybujem, že to aj tak bude predajný úspech, hybridy každá automobilka potrebuje a stále to bude asi najdostupnejšie hybridné rodinné auto. Akurát ten 1,3TCe mohol priniesť to isté za podstatne menej peňazí.
Rozbalit vlákno
5
4. 1. 2023 10:15
Re: 1,33TCe
2020 sme kupovali do rodiny dustera, 1.33 150k verziu bolo nemozne kupit a dalsi problem bola automaticka klima, takze nakoniec z dustera nebolo nic.
4. 1. 2023 17:37
Re: 1,33TCe
Souhlas, 1.3 TCe v obou výkonech 96/110kW by byla daleko lepší varianta než hybrid ;-)
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 17:50
Re: 1,33TCe
Na normální jízdu určitě ano. Hybrid je nutný kvůli flotilovým emisím a pro někoho, kdo většinu nahopsá po městě. Sice jsem s tím nejel, ale určitě s tím bude lepší svezení, jak s tím slabým litrem. A je hrozné to říct, ale poslední dobou se mi Dacia začíná minimálně vnějším designem fakt líbit. A to mnohem víc, než soudobé kreace BMW, nebo Mercedesu v kategoriích nad 3M.
4. 1. 2023 21:17
Re: 1,33TCe
To máš sice pravdu, ale přece jen ještě jsou tu zákazníci a jejich peníze, nejen výrobce a jeho touha vyhnout se penalizaci za překročení nesmyslného emisního limitu :'-(
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 21:29
Re: 1,33TCe
Souhlasím, ale nedělám si iluze. Bude hůř...
4. 1. 2023 08:37
Převodovka se obejde bez spojky?
Uměl by to někdo načrtnout jak to fuguje?
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 08:47
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Tvoje auto má snad spojku ? :-!
4. 1. 2023 08:57
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
spojka se nerovná spojkový pedál!
Pokud k pohonu kol přispívá spalovací motor musí mít auto spojku (hydrodynamickou, lamelovou....) bez ní by motor byl vždy v přímém záběru na kola.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 08:59
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Jakou spojku má tvé auto ? Jakou spojku má třeba variátor ? Tedy to bylo na Rohora, co má eCVT...
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 09:02
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Víš něco o ecvt? Resp. Planetove převodovce? Asi jsi to nikdy neslyšel. Tak doporučuji nastudovat. Ta žádnou spojku nemá.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 09:03
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Renault E-tech - to, co má jogger, aby to tu měl i Roman:

"Plynulá a pohodlná změna převodových stupňů díky spolupráci různých zdrojů pohonu: ve chvíli, kdy jeden z motorů dodává pohon, pomocný elektromotor zajišťuje synchronizaci převodovky."
Avatar - JirkaVejrazka
4. 1. 2023 11:26
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Az na prvni vetu vsechno spatne ;-) Nastuduj si moderni hybridy s e-CVT :)
4. 1. 2023 09:04
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
https://www.youtube.com/watch?…
Ona se s tím Toyota přímo nechlubí a schovává to za termíny "Zařízení pro rozdělování výkonu", což je celá skříňka včetně planetového převodu. Nebo tomu někdy říká "tlumič vibrací od spalovacího motoru". Jak vidíš, je to vlastně spojka.
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 09:07
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Tak hledej spojku.
https://m.youtube.com/watch?…


V jaké části videa ji má v ruce?
4. 1. 2023 09:20
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
On ji tam v ruce nemá a to je důkaz, že neexistuje?
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 09:34
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Má celou soustavu od hřídele motoru ( vstup ) po hřídel k nápravě ( vystup ),. Jestli bereš za spojku železnou tyč, ok tak to akceptuji a každé auto má spojku.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 09:08
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
To je stejné, jako u toho renaultího Etechu - je tam elektromotor, co podobnou funkci vykonává, ale vlastně to spojka není.... stejně jako bychom mohli řešit, že v hydroměniči spojka je, ale je to součástí celé převodovky, takže při správném slovíčkaření taky můžeš tvrdit, že ji nemá i když tam je :D .

A co variátor ? Ten ji dle mne vůbec nemá

Typicky spojku má mimo manuálu dvouspojková převodovka či jinej robot, kde elektronika přehazuje kvalty....stačí ti to jako vysvětlení ?
4. 1. 2023 09:15
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Umím porozumět tomu, že když elektromotor sesynchronizuje převodovku, tak jde přeřadit i bez spojky. Nicméně, v mé Toyotě ten "tlumič vibrací od ICE" je. Někdo psal, že se mu to pokazilo a stálo to skoro jako nová trakční baterie :-) takže je to těžce reálná věc.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 09:24
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Nejsem odborník na techniku hybridů, tak budu věřit PR řečem, nicméně ten Etech to má tak, jak jsem psal, žil jsem v domění, že eCVT také spojku nemá, stejně jako Variátorová převodovka, kde se vlastně převody nemění, nebo tedy mění, ale kontinuálně....
4. 1. 2023 09:34
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Je těžké se přes různá PR tvrzení dobrat pravdy. Ale shodneme se myslím na tom, že ten bazmek na tom videu vypadá hodně podobně jako spojka a že se ten borec často přeřekne a nazve to spojkou či "jako spojkou"?
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 09:36
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
https://m.youtube.com/watch?…
Co z toho vypadá jako spojka?
4. 1. 2023 09:37
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Tady nic, protože to tam neukazuje. Pro demonstraci toho, jak se otáčejí kolečka v Power Split Device to není důležité. A jak tedy ty vysvětlíš tu součástku na tom mém videu?
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 10:56
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Ta tvoje součástka je tlumič vibrací z 1. a 2. Gen ecvt.
4. 1. 2023 11:20
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Je to tlumič vibrací. Ale proč vypadá jako spojka? Asi stejný princip, tedy třením srovnává rozdíly v otáčkách. Pravděpodobně se nejvíc uplatní zejména při rozběhu a doběhu ICE.
Avatar - JirkaVejrazka
4. 1. 2023 11:29
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Zadne treni tam neni, je to vzdy napevno spojene.
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 11:42
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
https://toyota-club.net/files/faq/21-12-01_faq_hybrid_tr_en.htm

https://waggonerguide.com/…te-drive-damper/

Damper, neboli tlumič vibrací. Pokud ho bereš za spojku, což vlastně není vůbec jeho funkce, něco spojovat a rozpojovat, tak auto s manuálem má 2 spojky. Je u všech aut, snad, a jeho úkolem je eliminovat nebo tlumit torzní kmity od motoru, aby netrpěla převodovka vibracemi.
4. 1. 2023 09:53
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
spojka z hlediska strojního může být přece i pevná, synchronizace otáček hnané a nehnané části se zařídí jiným zařízením (elektromotor u eCVT). Pokud by eCVT nemělo pevnou spojku, nebylo by možné provozovat motor na volnoběhu bez toho aby se otáčela kola.
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 11:22
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Tak to je dobrá blbost, nebo nechápu tvou definici. U ecvt to řeší planetová převodovka. Prstenec je spojen s koly, planety s ICE a slunce je ovládané motorgeneratorem ( elektromotor ). A otáčky slunce určují rychlost otáčení klikovky spalovaku. Takze stačí roztocit slunce na stejné otáčky jako prstenec a spalovak stojí a nic se neodpojuje. To same s volnobehem. Nastavi se otáčky tak, aby se planety kolem své osy otacely stejně rychle jako kolem slunce a nic se nikam neprenasi a nic není rozpojene

https://youtu.be/jNuixuVhc5E

https://youtu.be/jofycaXByTc
Avatar - JirkaVejrazka
4. 1. 2023 11:32
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
"Pokud by eCVT nemělo pevnou spojku, nebylo by možné provozovat motor na volnoběhu bez toho aby se otáčela kola. "

Bylo - planetova prevodovka zaridi, ze toceni klikovky spalovaciho motoru roztaci jen generator MG1 (a tim dobiji baterku), zatimco MG2 (ktere je napevno propojene s koly) se ani nepohne. Spojka k tomu fakt neni potreba, proto ji e-CVT nema.
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 11:54
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
"spojka z hlediska strojního může být přece i pevná"
Jestli bereš za spojku železnou tyč mezi ozubenými koly, pak ano, každá převodovka má spojku.
Avatar - JirkaVejrazka
4. 1. 2023 11:27
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Zadna spojka u Priusu a obdobnych hybridu od Toyoty neni a nikdy nebyla. Jedinou vyjimkou jsou PHEV modely a i tam je to sice oznacovane jako "jednosmerna spojka", ale s realnou spojkou to nema nic spolecneho.
4. 1. 2023 10:17
Uff
24k za Daciu ... :-O Ved cca tolko stoji nova Corolla. Ulet EU automobiliek v priamom prenose
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 11:21
Re: Převodovka se obejde bez spojky?
Edit 2x
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2023 11:40
Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Já jsem na tu strojařinu nikdy nebyl, proto jsem taky elektrikář :-)
Rozbalit vlákno
68
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 11:49
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
V pohode. Tohle je normální diskuze a bereš aspoň tíhu faktů a uznáš, že si něco nevěděl. Ne jako jeden nejmenovaný s TDI Evo, který radši uteče než aby se popasoval s faktem, že se mýlil a mluvil nesmysly.

Ted aspoň víš, že spojku v jednom svém autě opravdu nemáš.

Za mne :yes: a muzeme v klidu diskutovat věcně dal.
4. 1. 2023 11:58
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
:yes: Ale stejně je to machrovina že, od té Toyoty. Já se před uměním jejich vývojářů hluboce klaním. Vytáhnou takovou technologii (panetový převod), jejíž počátky sahají k 500 před Kr., dále úspěšně používanou ve středověku a udělají s ní šmrncovní řešení pro dnešní dobu. Smekám.
Avatar - Mikesus
4. 1. 2023 12:05
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Jo no. To souhlasim. Jednoduchý princip, ale výsledek je úžasný. A hlavně funkční, spolehlivý a efektivní.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 12:59
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tady máš fakta blbe:

https://www.youtube.com/watch?…

Samozřejmě to bylo celou cestu z kopce a 180 km/h a když se tam připletla Avie, nebo vlak, tak jsem je prorazil jak hrdina z US akčního filmu. Vyrážel jsem z úpatí K2.
Průměrka se mi zkazila, protože jsem asi 69 hodin škrabal čelní sklo, jelikož mi nefunguje rozmrazování, protože to je od VW a tam, jak ty dobře víš, nefunguje nic.

P.S. Už sis dostudoval jak funguje hlavní brzdový hydraulický válec u Toyoty?
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 13:10
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Jé, to jsem rád, že tě vidím, mám pro tebe aktuální další poznatek ohledně Passatu B8, sice to není Evo, ale kamarád má předfacelift, 165tisíc najeto (r.v je bud 17 nebo 16), 110kw verzi TDI a manuál a přestala mu jít zařadit zpátečka, ostatní RS jdou. To jen, jak sbíráš to info o Passatech a problémech, řešení nevím, teprve jde do servisu, je to čerstvé.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 13:55
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Moc děkuju. Určitě se to týká každého druhého kusu, zatímco majitelé ostatních značek mohou v klidu spát :D

https://www.autoforum.cz/…im-odesel-motor/?…
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:01
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Čekal jsem, že to budeš bagetelizovat na místo přijmutí informace o kterou si mne žádal, ale tvá tabulka je docela zajímavá, ejhle, jsou tam 2 rozpadlé DSG :-! Ale hele, já neodsuzuji žádnou automobilku, stejně tak nečekám, že ani mnou zvolená auta nemůže potkat fatální porucha a určitě již nějaké kusy stjených modelů potkala, jen ti tady dávám důkazy, že i VW patří k tomu problematickému plebsu od závad malých po závady fatální.... jako všichni
4. 1. 2023 14:20
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Má zmysel viesť s ním diskusiu na tému kde sa dotýkaš jeho garáže?
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:24
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
To tvoje prázdný přisírání pod každej 3. příspěvek směrem ke mě je taky veselý úkaz. Máš něco k věci? Nebo jen nevíš co napsat, ale chceš se zapojit?
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:29
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No, ale má pravdu, zase to bereš jako útok na tvojí garáž, viz to co si napsal v 14:23.... já se do VW nenavážím, jen ti vlastně odpovídám na něco, na co si se mne sám ptal.... už nebudu :) Tohle nemám zapotřebí
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:25
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
On se mne na tohle dotazoval, tak pokud někdo z okolí má s nějakým VW problém, řeknu mu to, doufal jsem, že doby, kdy si zdejší jezdci VW myslí, že jezdí něco nadpozemského a superspolehlivého už pominula a že dnes už je to totální průměr, jako ostatní a když se jim řekne něco, že se někde někomu neco pokazilo, tak nebudou vyskakovat jak čertík z krabičky ... kdyby mi sem práskl, že se někomu rozsypalo stejné auto, co mám v garáži, asi bych mu poděkoval, že vím, že se to může stát a třeba bych se tomu snažil předejít, protože dost časté závady způsobí i majitel... asi jsme každý jiný :)
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:52
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Kuwa Ozzy, proč to zase celý převracíš? Mě zajímalo jediný. Systémový poruchy EVO motorů. Je mi naprosto u řiti, komu se sekla zpátečka u manuálu u 6 starýho auta s jiným pohonem. To snad není tak složitý. Tak tu teď prosím nevykládej, že jsem tě prosil o seznam všech poruch na VW a že jsem teď nevděčný a že vylétám jako čert z krabičky, když jde o mou garáž. Po miliontý zopakuju, že je mi to jedno a že si nepotřebuju zuřivě obhajovat garáž, protože nejde o nic, jen o blbý auto. Já jen nevím za 4 roky o žádný systémový závadě na nových dehtech VW. Tečka. Nic víc za tím nehledej. Nic tam totiž nenajdeš.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:58
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
A zase vyskakuješ vzteky, tak proč když se tě to vůbec netýká vůbec takhle reaguješ ? Stačilo napsat ok, nebo nezajímá mne to, ale ptal si se mne nejen na EVO, ale na koncern, EVO si pak upřesnil, když se ti nelíbilo, že jsem začal vyjmenovávat nějaké neduhy, které mají starší verze tohoto motoru, který je přeci uplně jiný, ale prvotně si se mne ptal na mé tvrzení, že se s problémy u VW a to i fatálními setkávám za poslední dobu docela často (a to si nevymýšlím), klidně si tu diskuzi dohledej, o EVO si doplnil až posléze....... hele, mne je to fuk, už ti to psát nebudu, protože i když se snažíš bejt strašně nad věcí, každá tvá reakce na nějakou takovou informaci je výbušná = protože se týká tvé garáže, potažmo koncernu o kterém si tu ještě tak měsíc zpět vedl se spoustou lidí diskuzi, jak je na tom se spolehlivostí dobř,e protože tebe nic strašného za roky nepotkalo..... a to jsou tvá slova.... jen ti radím, nepouštěj se do takových zbytečných dohadů, když se neumíš udržet nad věcí, ztrácíš objektivitu a hlavně sebekontrolu :) , ja toto beru za mne za ukončené téma...
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 07:34
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Nemá. :-[]
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:23
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Copak já někdy tvrdil, že VW je nej a nikdy se nerozbije, zatímco vše ostatní ano? Prostě to je značka jako jiné, jen jí jezdí u nás a v DE šílená hromada a tak se logicky víc objevují poruchy. Na to jsou tu jiní mistři, kteří mají to jediné správné a VW je pro ně jen šrot. Mě je to u řiti. Já jsem si koupil to, co mi vyhovuje, mám na to záruku a až se to jednou podělá, tak už to bude z domu a nebo to nechám spravit a neoběsím se kvůli tomu. Je to prostě jenom blbý auto.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:28
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Proč se zas tak rozčiluješ ? Vždyť si mi snad začátkem tohot týdne ptal, jestli mám nějaké info, tohle se ke mne včera dostalo, tak jsem ti to napsal, copak za to můžu ? Nebo máš tak krátkou paměť ? Jezdi si klidně s Passatem B6, co se rozpadá už od nova, me je to fuk (ten sem vybral záměrně, protože Vaculík ho označil za nejhorší auto svého druhu, nejen od VW, ale obecně, tak mi to příjde jako dobré přirovnání toho nejnespolehlivějšího)........Proč vše bereš jako osobní útok ? Chováš se fakt jak desetiletý děcko občas... já tu na VW nenadávám, občas řeknu, co mne na jejich autech štve, stejně jako na ostatních, co mám zkušenost, ale máš tohle vážně zapotřebí ? Proč máš pořád takhle podrážděné reakce proboha ?
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:59
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Ty máš nějakou křišťálovou kouli, že tu furt předhazuješ, že se rozčiluju?
Upřímně teď už mě s tím začínáš srát i ty. Ať napíšu cokoli, tvoje reakce je, že se rozčiluju. A i kdybych napsal 100000x že mě zajímá motor EVO, tak pokaždý vytáhneš cokoli jinýho, než to na co se ptám a pak k tomu přidáš stupidní storry o 20 let starým autě.
Místo rozumné diskuze to budeš hrnou do osobní roviny jako ocas Mikesus tak dlouho, až se nebudeme mít o čem bavit ani my dva. Smutný.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 15:10
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Nemam kristalovou kouli, vidim a ctu co pises :) Je mi fuk, ze te seru, alespon potvrzujes, ze nejsi nad veci, mej se :)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 15:10
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Nemam kristalovou kouli, vidim a ctu co pises :) Je mi fuk, ze te seru, alespon potvrzujes, ze nejsi nad veci, mej se :)
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 15:21
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tak se ti to povedlo.

Příště můžeš zkusit píchal na ulici prstem do nějakýho pacifisty tak dlouho, až ti jednu švihne a pak prohlásit, že jsi to celou dobu věděl, že je to násilník. To by taky šlo. Demagogie jako z učebnice.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 15:31
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Dam ti posledni otazku, nemusis na ni ani odpovidat, ale prosim zamysli se nad tim. Prijdu ti tady jediny, kdo ti to tady pise, ze se vztekas pri kazde i opravnene kritice koncernu a vzdy dodavas, jak si vlastne nad veci a porad dodavas, ze sis vybral, co sis vybral - coz ti nikdo nerozporuje ? Ja myslim, ze jen v tehle diskuzi nejsem jedinej a za posledni dobu uz zdaleka ne… A ja ti to tady pisu slusne ;) Uz jsi tu nejaky patek a tce nazory a diskuzni vystupovani neni nezname. Vic uz ti k tomu vic co rict, jen vim, ze urcite diskuze s tebou povedou vzdy do toho stejneho, takze se to snazim kulantne ukoncit. S tebou mohu jen chvalit diesel jinak se s tebou moc neda ;) Ale musim te pochvalit, ze uz kazde auto nesmyslnne ztiˇ nesrovnavas s tvym passatem :yes:
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 16:59
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Odpovědět ti mohu. Ano, jsi jediný, kdo mne neustále osočuje, že se vztekám.

A je smutné, že z toho děláš zase jen školení pro mladé demagogy a zase vytahuješ, že můžeš jen chválit diesel, což je 3,14čovina jako z učebnice. Celá tahle fraška začala urážkami majitelů všech dieselů od Mikesuse. Postupně to tady začal tatpetovat CTRL+C CTRL+V jak Hamuna a vymýšlel seznamy lží, které jsem prý vypouštěl a chtěl důkazy a jinak jsem byl odpad. No tak jsem tomu blbovi dnes poslal novoroční zdravici. Nic jiného za tím nebylo a není. Já jsem tu nikdy neurážel žádný pohon ani nezesměšňoval majitele jakéhokoliv vozu. Víš moc dobře, že nemám problém ani s benzínem, který jsem jezdil a doma máme a klidně jsem si ho mohl koupit a zvažoval jsem to a stejně tak nemám problém s dieselem, ani s hybridem a ve finále ani s EV, když mi ho nikdo nevnucuje násilím. Naopak nefandím starým a smrdutým načipovaným a vykuchaným dieselům ani jejich majitelům a myslím si o nich svoje. Neposmívám se, že někdo jezdí Felicií a nemá na nový GLS. A klidně si s ním budu psát o podvozku, brzdách, gumách, motoru, nebo sedačkách. Je mi to fuk. O svém autě mluvím proto, protože to je moje auto a mám s ním tudíž nejvíc zkušeností a mohu srovnávat. Občas mluvím i o jiných starších autech, která jsem měl, nebo jezdil. Ale co bylo to bylo a teď je to tak, jak to je. Čekal jsem, že tu bude víc znalců techniky a míň babochlapů, kteří budou auta hodnotit podle toho, jak vystřelí od semaforu, jak má velký kola a jak se jim potí *** v sedačce a že to tu nebude jen pavlač plná osobních útoků a pošklebků. Ale musím si zvyknout, že lidi jsou holt od přírody mrzáci a tak to tak bude všude a napořád. Pár lidí tu je fajn a dá se s nimi kdykoli o čemkoli a pár lidí má zase neustále nutkavou potřebu se srát do druhých. Víc k tomu nemám co říct.
4. 1. 2023 23:18
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Ty jsi jak čertík z krabičky :D Radši koncern a I kdyby se auta kazily no není to pravidlo tak aspoň mají ještě motory. Tenhle hybrid na dálnici vypráší I základní 1.0tce
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 07:21
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
I když je 1.0tce dobrý motor, tak v Joggeru má 74kw a tak nějak bych si nevsadil na to, že taková motorizace vypráší 140k hybridní Jogger....
4. 1. 2023 13:31
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Co to je prosím za otázku jak funguje master-cylinder u Toyoty? Zase mi něco uniklo a on funguje nějak jinak než u všech ostatních aut?
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 13:52
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Ale Mikesus si myslí, že hlavní brzdový válec nepřenáší hydraulicky tlak na destičky. A natočil video v papučích, kde dupe na brzdovej pedál a tvrdí, že ho mačká až na podlahu a to je důkaz, že jsem debil a nevím, jak fungují brzdy.
Nějaký detaily o tom, že když je jeho systém aktivní, tak pomocí selenoidů je upravován tlak v systému a tím i poloha pedálu už neřeší. Ani to, že z bezpečnostních důvodů musí v konečné fázi brzdový válec přenést tlak na čelisti a destičky. Jemu stačí, že pedál může u vypnutého auta mačkat skoro až na podlahu a tím to pro něj končí. Má radost, že mě zesměšnil, protože já znal hlavně běžné brzdové systémy, kde jaksi pedál na podlahu nedáš a už vůbec ne u vypnutého auta a tu Toyotí šílenost jsem nějak minul. No a co? Tak jsem si ji během chvilky dostudoval. A v autě bych to fakt nechtěl. M zcela ignoruje fakt, že princip zůstává, ale jen je extrémně zkomplikován systémem regulace tlaku z důvodů regenerativního brždění. Každopádně i u Toyoty musíš v případě poruchy systému v poslední části chodu brzdového pedálu přenést tlak kapaliny mechanicky od nohy na destičky.
Ale já už jsem si na jeho hysterické výlevy zvyknul. On tady musí všechny poučovat a pozurážet, ale běda tomu, kdo se vzepře a zesměšní ho.
4. 1. 2023 14:03
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Pokud by otázka zněla jen tak stručně, zda tlak v master cylindru se přenáší na destičky, tak odpověď musí podle mě vždy znít ANO, přenáší. Poloha brzdového pedálu s tím prakticky nesouvisí. Kdyby otázka zněla, zda se poloha brzdového pedálu přimo promítá na destičky, tak by odpověď byla NE. Nás učili ve fyzice, že kapalina je (téměř) nestlačitelná a pokud na kapalné těleso v uzavřené nádobě působí nějaká síla, tak ve všech místech kapaliny vznikne stejný tlak (Pascalův zákon). Ohledně bezpečnosti - ano, IMHO tak to má každý hybrid a elektromobil, třeba i Tesla. Těžko si výrobce dovolí riskovat soudní tahanice při selhání nějakého tranzistoru. Možná je to v mnoha státech dokonce i přímo nařízeno, že šlápnutí na brzdu musí mít poslední slovo a vždy nakonec zabrzdit destičkami.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:03
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Takže vlastně Mikesus měl pravdu a můžeš u některých Toyot prošlapávat brzdovým pedálem na podlahu, chápu-li tě správně
4. 1. 2023 14:06
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Asi jo, proč ne. Brzdový pedál není brzda, stejně jako spojkový pedál není spojka :-) Já si myslím, že zrovna Mikesus s Mokrousem se hádají do krve vždy o nějaký drobný detail či interpretaci. Přičemž ani jednomu z nich bych neupíral hluboké znalosti o technologich v autech. Chlapi, nehádejte se zbytečně.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:07
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Takhle rozumný příspěvek jsem od tebe dlouho nečetl :yes:
4. 1. 2023 14:08
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Člověče je to kompliment nebo ne? V tom se neumím vyznat :-)
Řekl bych, že často čteš moje příspěvky jen příliš prvoplánově, on je tam často nějaký odkaz či hlubší rozměr :-) Či ironie.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:10
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Já vím, akorát někdy je ta ironie nahrávkou na mou smeč :D V tomto by si mohl své dovednosti zlepšit :D
4. 1. 2023 14:10
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tak jo, zkusím
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:41
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No, úplně až na podlahu ne, protože to bys potom nemohl přenést ten tlak. Takže vždy jen dostatečný kousek nad podlahu. A teď jsi zblbnul Ozzyho. :D
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:45
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Já nejsem technicky tak zdatný a ani jsem to tady nikdy netvrdil, takže do těchto diskuzí se montuji jen velmi opatrně.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:28
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tohle ale neřekl. Takže nemůžeš dát pedál až na podlahu, ale kousek nad. Vždy tam musí zbýt ten kousek na to, abys přenesl tlak z pedálu pomocí kapaliny k destičkám.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 14:31
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tak se dohodněte....výše mi to odsouhlasil
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:26
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Říkáš to správně.
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 08:33
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Ne. Zase úmyslně vymysl? Ty jsi tvrdil, že nejde seslapnout brzda na podlahu pri vypnitem aute.
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 08:34
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
On si zase vymýšlí. Nikde jsme se nebavili o tom co jak funguje, ale on tvrdil, že při vypnutém aute nikdy nepůjde seslapnout brzda na podlahu.
4. 1. 2023 14:17
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Musíš sa fakt nudiť, keď si si dal námahu natočiť a zavesiť na youtube video s budíkmi z B8. Pohoň si nad svojou spotrebou, nezabudni napísať, že keď auto tak tdi a keď tdi tak evo, daj ešte ďalšie video kde má spotrebu 4,7 ale ty jazdíš za 5,5 :-[] :-[]
4. 1. 2023 14:19
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Zabrzdi trochu. Mě by se zde naopak líbilo více takových videí ze života. Akorát je to odvaha protože ty obrázky pak zneužije zdejší úchyl a redakce namísto nápravy se jen směje
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:38
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Jejda! Promiň, úplně jsem zapomněl natočit tu ejakulaci, kterou jsem při tom měl. To víš, byl jsem ještě ožralej ze Silvestra. Já totiž tak normálně jezdím. Furt ožralej. Taky proto nebrzdím a díky tomu mám hezkou spotřebu. Ale neboj. On Mikesus stejně napíše, že tohle není ten důkaz, co chtěl. Že to je FAKE a že jsem to celý udělal v malování.
On dobře ví, že tohle auto jezdí za 8 a já tady z něj nebudu dělat přede všemi hlupáka. Naštěstí má v tobě zkušeného přisírače, kterej mu nedělá medvědí službu a tak se můžete jít obejmout a udělat si novoroční foto.
Já zatím musím přijít na to, jak natočit jízdu bez škubání DSG. Mě jde točit jen když stojím. Jakmile jedu, tak to škube tak strašně, že mi vždy hned vypadne mobil z ruky. Pořídím si nějakej krutopřísnej držák a pak to natočím a škuby vystříhám a krajinu domaluju v malování. Snad to guru Mikeš nepozná. Teď se jdu vyhonit a natočit to. Tak čekej, přisírači, čekej a bdi.
Avatar - JirkaVejrazka
4. 1. 2023 14:39
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Fakt je tenhle zpusob komunikace nutny?
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 14:42
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No Jiří, já nevím. Já s normálními lidmi mluvím normálně, ale když na mne začne nějakej 3,14 čus bezdůvodně útočit, tak začnu komunikovat tak, aby tomu rozuměl i on. Blbé, že?
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 08:35
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
On se tak chova bezne v diskuzi. Ale toho sis jistě všiml. A na každého, kdo s ním nesouhlasí má 100%.
Avatar - JirkaVejrazka
5. 1. 2023 09:16
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Na druhou stranu prvni vystrel jsi tady vypalil ty a take mas uz z minula trochu masla na hlave. Chtelo by to trochu zchladit na obou stranach...
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 10:30
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Jiří na hrad! :-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 10:33
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No upřímě bych mu to fakt hodil radši, než komukoliv z těch kandidátů, je to chytrej a slušnej člověk.
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 10:48
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Souhlas. I když chvilku jsem měl pocit, že je něco špatně, když většina výzev směřovala jen na mne. :D
Jinak je pravda, že u každých voleb mám zoufalé dilema jestli jít volit menší zlo, nebo se na to rovnou vysrat. Lidi stejně vždycky skočí na špek největším ***ům, takže to je stejně fuk.
A tady radši nebudu ventilovat, koho bych si se skřípěním zubů vybral tentokrát z toho panoptika.
Stačí dohadování okolo aut...
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 10:52
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No, já Jiřího znám osobně, tak je to určitě lepší volba :D

Taky váhám, pokud tady nebudeš propagovat nějakou jednu doktrínu a odmítat skutečnosti (což tady někteří rádi), o politice se tady bavíme dost běžně, takže ode mne kritiku nečekej, maximálně přidám jen info co znám :D
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 14:18
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Na hrubý pytel hruba záplata. Kdyz zacne s urazkami, tak přejdu na jeho notu. Ano je to moje chyb, uznávám.
Rozhodně si s ničím nezačínám mimo diskuzi k tématu.
Navíc nemám rád lháře, kde u mokrouse se už několikrát ukázalo, že záměrně lze. Člověk se může mýlit, ale mel by to i uznat, ne si trvat na svém, již vyvracenem nesmyslů.
4. 1. 2023 15:29
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Mne a dokonca ani väčšine z nás tu nemusíš natáčať spotrebu a ani jazdu bez šklbajúceho dsg, lebo veľká časť z nás vie, že tdi evo má ozaj vypiplanú spotrebu a že dsg (to mokré, dokonca aj to suché je už fakt znesiteľné) je drtivej väčšine situácií príjemná, resp funkčná bez zásadných výhrad. Zároveň väčšina z nás nevyťahuje na porovnanie spotrebu predchádzajúcej verzie TDI ako Mikesus.

Keď som ti napísal naposledy detailnejšie o neduhoch , alebo skôr vlastnosti (ktoré sa neprejavia vždy, resp. nie pri bežnom používaní a časť užívateľov sa s tým nikdy nestretne, ) dsg, resp dvojspojek ktoré som či už skúšal, alebo aj dlhodobo používal , tak si najprv vehementne tvrdil, že ten problém nemáš a nakoniec z toho vyšlo, že si to vlastne neskúšal, resp tak to nepoužívaš.

K tomu videu len toľko, že je fakt super že si nás o tom informoval pod článkom o dacii , čo je vlastne úplne k téme
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 17:05
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Opět nechápu co a proč mi píšeš.
Video je pro Mikesuse a ne pro tebe. On se do mě sere a on ho chce. Tak ho dostal. Nechápu proč máš nutkání to řešit.

Nevzpomínám si už o jakém neduhu DSG je řeč a kdy ji takto nepoužívám. Tos byl ty, kdo tu psal, že se s tím blbě vyskakuje na obrubník, nebo to je něco jiného?
4. 1. 2023 20:03
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Nechápu, jak si můžeš dovolit mluvit za většinu. Naopak Tvé příspěvky mi v této diskusi přijdou zcela zbytečné...
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 09:16
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
To tdi Evo máme v rodině v alltracku. Jak píšeš, dsg je snesitelné, ale pořád škube. To ze tobě, nebo většině to nevadí, neznamená že to nedělá.

Nicméně většině to asi vadí, jinak by nepadali prodeje ne?
Uznávám, že dsg se zlepšují, bývalo to mnohem horší, ale pořád je to pro mne nepříjemně ucukané. Ale to není jen dsg, nýbrž obecne všechny robotizované dvouspojky.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 17:46
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Speciálně pro tebe teda přidám ještě jedno. A nevadí, že je tam jen 4,1/100? Já se zase neudržel a přejížděl... :D :D :D
Letos se posnažím a budu poctivěji fotit každou jízdu z kopce, abych pak udělal nějaké velkolepé video. A nebudu předjíždět, slibuju.

Za zvuk se omlouvám, vždycky mi to před domem vypaluje DPF a tak musím jet dál a žena jak na mě čeká, tak si z nudy natáčí, jak jezdím okolo, tak jsem to tam přidal taky :D :D :D

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 17:54
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Dnes sem ti chtel natocit poradnou mestskou spotrebu dvoulitru, ale mne zase se*r e ze sem nejde davat rovnou video a fotky… krasnych 9,6 na sto
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 18:02
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Já ti klidně vyfotím 16/100, nebo 23/100 až budu škrábat sníh a vyjedu na kopec vzdálený 6 km od parkoviště. :D

Mě víc zajímá co tam mám po ujetí pár tisíc km, než co naškytám cestou do Lidlu.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 19:21
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tohle je za cca 2 tisíce km v provozu Praha a příměstský provoz, kousek okreska, kousek dálnice + dvouproudovky na Praze 5.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 19:39
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
No tak to máš jen o cca 2-3 tis. Kč dražší, než u dehtu, no... Když takhle namotáš 10 ročně, budiž. Když 20 a víc, už je to na zamyšlení... Zrovna tobě by ten hybrid slušel asi nejvíc.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 19:42
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Asi po šesté ti řeknu, že tímhle autem jezdím jen kolem komína, bylo to auto za 100 tisíc, pro partnerku na krátké popojíždky, více jsem do druhého auta dávat nechtěl, stejně s ním jezdím většinou já, abych neparkoval tím dražším a novějším autem v Praze a za to by jsem nekoupil žádný hybrid, tohle má nepřímej vstřik a hydroměnič + bylo v geniálním stavu, viz recenze na MACZ, na ostatní trasy mam diesel
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 20:06
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Klidně po sedmé. Vím, že to máš jako druhý auto, ale kolik s ním namotáš ročně netuším. A pokud to tu zaznělo, nepamatuju si to. A ojetý hybridy snad taky existujou, ne? Tak třeba příště.
U pár km ročně o nic nejde, ale pokud namotáš i s druhým autem víc, tak se může snadno stát, že se ti za 4 roky prodraží třeba i o kilo. U auta nad mega řešíš míň. U auta za kilo už můžeš dostat svrbění. Ale pořád to není žádná tragédie. Stejně je většina výdajů jinde, než za rozdíl v ceně paliv.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 20:26
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
V době, kdy jsem to kupoval, tak ojetý hybrid začínal o 100 tisíc více (2x tolik) za nejlevnější ojeté Aurisy první generace (Prius aby nebyl 20 let starý stál taky od 200-250 výš), jiný ojetý hybrid bych si nevybral, a vůbec i tak výběr ojetého automatu v takové cenové je dost ošemetný, protože když se začteš do ojetin někde kolem tehdy 10-12ti let stáří, většina automatů bylo problémových a nebo zase když už to mělo v pořádku převodovku, byly tam jiné a drahé chytáky, dost pečlivě jsem vybíral správný typ. A právě, že to auto stálo to, co stálo, je mi spotřeba u zádele, protože jsem za to dostal budeš se divit, ale spolehlivost málo ojetého auta (kupováno s origo 62 tisíc km a full servisem v autorizaku) s nulovou tendencí koroze na jeho věk a s předpokladem malých problémů, kde i případný repas převodovky vyjde řádově jinak, než třeba DSG z té doby či jiné dvouspojky, zkrátka volba rozumu výměnou za vyšší spotřebu nepřímovstřikového motoru přesně dělaného pro takový provoz, navíc v době, kdy benzín stál pod 30 kč za litr...

pokud tě to zajímá, udělal jsem si v době koupě docela obsáhlou rešerši, řešil a vybíral takové auto asi 3/4 roku, protože ojetin s automatem v takové cenové, aby to nebyla jen past na prachy, je šíleně málo na našem trhu, popsal jsem to do své recenze na MACZ k Meganu, můžeš se mrknout.

Naštěstí za 2 a čtvrt roku a 20 tisíc km (tzn cca 10 ročně) jsem měnil jen olej v motoru, olej v převodovce, čekají mne teď destičky a odešla stahovačka řidičova okna (jen to lanko, né motorek) + pár žárovek, takže jsem spokojen.

Jak říkám, na delší cesty mám diesel. Ale jinak mimo to, že je to takovej dinosaurus kombinaci atmomotoru a HDM - což se mi na tom právě líbí, by pro tento režim byl třeba zrovna Auris či Corolla HSD lepší volbou, jen mne ekonomicky nepřišlo výhodné dát 2-3x tolik peněz vlastně zbytečně, když s tím najedem jen to, co najedem, navíc se v tom nebojím odvézt materiál, věci a tak...
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 21:11
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Však v pohodě. Touto optikou to dává smysl a hybrid by se ti začal vracet možná za 15 let.
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 09:26
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Super, aspoň jsme se někam posunuli. Díky, paráda.
A co těch 56km/h? Já myslel že jezdíš dálky a nad limit a zadne město. Je to podobné co mám já, aktuálně 58, a to mám cca 70% času Prahu a nad limit se vydávám sporadicky.
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 10:42
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
To bude třeba tím, že motor skoro nikdy nevypínám, dokud nejdu definitivně od auta pryč. Nebo tím, že prostě někde musíš stát na světlech, jezdit pomalu na objížďkách, atd. Nebo tím, že si jezdím na výlety do hor a do lesů a tam se kochám a popojíždím. A nebo tím, že je/spíš byla zima a škrábu auto a motor běží...

Mimo zimu je spotřeba vždy nižší a průměry vždy vyšší. Ale i tam se krom rychlé jízdy po dálnici naopak v přírodě kochám a i tam často běží motor, když je venku 40° nad nulou a já chladím atd...

Speciálně pro tebe teda přidám ještě jedno. A nevadí, že je tam jen 4,1/100? Já se zase neudržel a přejížděl... :D :D :D
Letos se posnažím a budu poctivěji fotit každou jízdu z kopce, abych pak udělal nějaké velkolepé video. A nebudu předjíždět, slibuju.

Za zvuk se omlouvám, vždycky mi to před domem vypaluje DPF a tak musím jet dál a žena jak na mě čeká, tak si z nudy natáčí, jak jezdím okolo, tak jsem to tam přidal taky :D :D :D


https://www.youtube.com/watch?…
4. 1. 2023 19:53
Re: Tak jo, vysvětlili jste mi to, díky
Tak přesně takový typ příspěvku je důvodem, proč Tě nelze považovat za seriózního diskutéra...