Hybridní Dacia Jogger brzy vstoupí na trhy, nabídne 140 koní

Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
10 Fotogalerie
Diskuze (104)

Automobilka Dacia postavila svůj první hybridní automobil. Jogger Hybrid 140 se stává nejvýkonnější motorizací a na trhy má vstoupit během několika měsíců. Co od něj můžeme čekat?

Dacia bez větších fanfár v půlce prosince představila svůj vůbec první hybridní automobil. Elektrifikovanou pohonnou soustavou se chlubí Jogger Hybrid 140, který už brzy vstoupí na evropské trhy. Shrňme si zatím dostupné informace, abychom věděli, na co se můžeme těšit.

Původem rumunská automobilka spustila prodeje modelu Jogger v březnu loňského roku a od té doby přijala přes 83 tisíc objednávek a eviduje přes 51 tisíc registrací. Dvě třetiny zákazníků přitom volily pohon na LPG a nejvyšší výbavový stupeň. Zároveň se 55 % zákazníků rozhodlo pro sedmimístné provedení auta. Dacia to vidí nejen jako úspěch, ale také jako zájem zákazníků o úsporné motorizace, u nichž jsou ochotni zaplatit i vyšší cenu.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

To skvěle nahrává příchodu hybridního provedení Dacie Jogger. Pohonnou soustavu tvoří zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 90 koní, jeden elektromotor o výkonu 50 koní, vysokonapěťový startér-generátor a automatická převodovka, jejíž čtyři převody jsou spojeny se zážehovým motorem, dva s elektromotorem, a která se obejde bez tradiční třecí spojky. Maximální kombinovaný výkon soustavy Dacia uvádí hodnotou 140 koní – odtud označení Hybrid 140.

Použitý akumulátor má relativně malou kapacitu 1,2 kWh, ale Dacia uvádí, že díky rekuperaci brzdné energie, efektivnosti převodovky a dalším úsporným řešením bude hybridní Jogger schopný až 80 % cest po městě zvládnout čistě na elektřinu. Spotřeba paliva má být ve městě až o 40 % nižší než u srovnatelného spalovacího motoru. O výkonech mimo město se ale nezmiňuje, ani o konkrétních údajích o spotřebě. Emise CO2 mají být 108 g/km, což je prý nejlepší hodnota v rámci modelu Jogger. Krom toho má být Jogger Hybrid 140 schopen ujet až 900 kilometrů, když na cestu vyrazí s plnou nádrží a baterií.

České zastoupení značky zatím novinku nekomunikuje, ale ve Francii nyní Dacia začala přijímat objednávky. První kousky mají k dealerům dorazit už v březnu letošního roku. Cena startuje na částce 24.600 euro, tedy v přepočtu zhruba na 594 tisících korun, za něž zájemci dostanou výbavu Expression a pětimístné uspořádání interiéru. U nás přitom prostřední výbavový stupeň Expression s pětimístným interiérem stojí 465 tisíc korun (1.0 TCe 100 Eco-G jezdící na LPG), respektive 475 tisíc korun (1.0 TCe 110). Uvidíme, co s těmito cenami udělá hybridní motorizace.

Vstoupit do diskuze (104)