Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Auto Bild Qualitätsreport 2007: Hodnocení vozů Alfa Romeo

15 komentářů

nemám rád povídačky,že italská auta jsou nekvalitní,ale tady alfa dopadla dobře
Taliansko ma bohatu automobilovu historiu a teda nechapem, preco si nevedia zvysit kvalitu vyroby ?
Čo to je kvalita či nekvalita výroby ak sa bavíme o Alfe...?? je predsa samozrejmé, že sofistikovaný podvozok Alfy vydrží menej /hlavne u nás /ako jednoduchý podvozok..zato sa odvdačí vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami...motory TS sú tiež náchylné ak nekontrolujeme pravidelne hladinu oleja, ak ich vytáčate za studena atd atd, ale to platí napr. aj pre Porsche či Ferrari..proste Alfa nie je obyčajný spotrebný rodinný voz, treba s ním zaobchádzať uplne ináč...preto sa ho ani tolko nikdy nepredá a je to naozaj značka pre fanúšikov...
A víš, o čem mluvíš? Já jsem Alfu Romeo měl, takže na rozdíl od teoretických úvah vím, o čem je řeč. Předesílám - koupil jsem si novou 156 v roce 1999 - 1,8 TS (olej se kontroloval). Alfa Romeo je normální spotřební auto, jako jakékoliv jiné ve své třídě. Není to ani Porsche, ani Ferrari, ani Aston Martin nebo Masserati. Není pravda, že Alfa, kterou jsem vlastnil, měla specifická technická řešení. Byl to vůz střední třídy, který se lišil designem, ve své době měl (opět ve své třídě)špičkové jízdní vlatnosti, ale rozhodně nebyl lepší než třeba srovnatelná Audi a BMW. Byl to vůz stavěný na efekt a za to se skutečně dá schovat ledacos. Třeba od začátku skřípající palubní deska a středový sloupek (prodejce to řešit vypěnováním úchytů hned po prodeji...), vrzající sedadlo a drnčící skla. Bohužel, takové auto si člověk kupuje, aby s ním jezdil a po pěti letech byl výčet závad skutečně imponující. Možná byl podvozek sofistikovaný, ale v každém případě geometrie ani po výměněn ramen po 50 tis. km nešla nastavit na normovanou hodnotu, po 75 tis. vyžadoval sofistikovaný motor twin spark výměnu sedel ventilů a samostatnou kapitolou byla lambda sonda, která odešla po 60 tis. km a podepsala se na výrazně vyšší spotřebě, což jsem ovšem zjistil ne díky parvidelné prohlídce v servisu, ale na technické kontrole. Přidám nekvalitní lak, řadu nesmyslných a především nedotažených konstrukčních řešení - jako perličku uvádím, že bez trychtýře s průměrem nálevky tak 1 cm nebylo možné naplnit ostřikovač (mimochodem, asi se jedná o koncernovou zvyklost - nové Bravo má tento detail jako okopírovaný od 156...). No a navíc - vůz za 675 tisíc neměl klimatizaci (v té době dalších cca 50), nejjednodušší počítač, ale zato měl i zadní dveře v elektrice, ostřikovače světel (spotřeba kapaliny byla za tmy tak enormní, že během jedné cesty za deště bylo doplnění prázdné nádržky běžnou záležitostí) a tak skvěle zpracované a u místěné mlhovky, že jejich skla nepřežila prvních 15 tisíc ujetých kilometrů. Pokládá-li někdo za fandovství to, že budu tolerovat mnohem víc větších či menších vad a nedotažeností a k tomu navrch mizerný servis, kde se chovali jako za komunistů, tak prosím. Auto bylo garážované celý rok a relativně jsem ho šetřil (i když přiznávám, že jsme s ním jezdil po silnici a najezdil jsme s ním skoro 80 tis. km). Jako perlu uvádím, že když jsem ho v létě 2003 prodával (najeto oněch 80 tis.km !) a v autobazaru ESA jsem ho nastartoval, technik se mě zeptal, jestli je to benzín nebo diesel. Má-li benzínové auto zvuk jako diesel, není něco v pořádku. Zajímalo by mě, v čem je Alfa tak exkluzívní proti Volvu, Saabu, Audi, BMW, ale také Mondeu nebo Passatu či nakonec Laguně? A v čem je Mazda 6, kterou jezdím čtvrtý rok neexluzívní? Že je bezporuchová a bere jenom 7,2 na 100? Že v ní ani po čtyřech letech nic nedrnčí, že při poslední geometrii byly všechny odchylky v normě a má stále původní tlumiče a díly zavěšení kol? A přitom jízdní vlastnosti stejné (ne-li trochu lepší, což je dáno rozdílem ve věku obou aut), spotřeba nižší, pohodlí a prostor nesrovnatelně větší a design? Méně okázalý a provokující, ale bezesporu rovněž velice zdařilý. A to je ta kvalita a nekvalita výroby a netýká se to jenom Alfy. Týká se to každého auta......
:yes: ,poměrně vyčerpávající výkon,ale pochybuji,že ti tu exkluzivitu Alfy ještě někdo potvrdí.Jo holt fakta jsou fakta a Alfa většinou bývá srdeční záležitostí pro své majitele,kteří na kvalitě ledacos rádi přehlédnou.
Zato "exkluzivitu" tvojej Ochcávky ty tu potvrdí každý a hlavne ty sám... >😒]
Avatar - Falco
Falco
Jinak v pohodě?
ja tu nerozoberám žiadne teoretické uvahy ja totiž jednu alfu /147/ už dva roky vlastním a žiadnu poruchu som zatial nemal, ano je to krátko...ale ako môže niekto napísať, kto Alfu vlastnil, že nevie v čom mala iný podvozok resp. motory ako iné konkurenčné modely..a ked niekto porovnáva jazdné vlastnosti Mazdy 6 /platforma Mondea/ z jazdnými vlastnosťami Alfy 156 je to naozaj na smiech....jazdil som aj v Mazde 3, ktorá má tolko ospevovaný podvozok z Focusu a môžem sa nad tým len pousmiať, tam kde s Alfou prejdem zákrutu som sa s týmto "etalonom" jazdných vlastností skoro prevrátil na strechu a ked sme pri cenách za cenu takmer holej Mazdy 3 máš u nás dobre vybavenú 147..a ešte niečo nevracajme sa tu 10 rokov dozadu..to by sme tu "kvalitu" našli aj u Passata, Gofa, Mondea či A4...to je uplna demagogia, ale nič iné sa pod týmto článkom od "priaznivcov " talianskych aut ani čakať nedá, To :AG ty vlastníš Alfu, lebo ja by som na kvalite určite nič neprehliadol taký bohatý som neni...
essesant
Tak 156 mela urcite problemy. Nevlastnil jsem, takze muzu hodnotit jen ze zkusenosti znamych, ale konkretne 147 je co se tyce kvality perfektni. Najel jsem s 3 kousky z pujcovny (1,6TS a 1,9JTDm) celkem pres 10 000km. Byl jsem s nima naprosto spokojeny. Po vsech strankach. Nikdy se mi nic nepokazilo a 147 je dodnes mym nejoblibenejsim "pujcovnovym" autem. Chtel bych vyzvednout predevsim perfektni kvalitu interieru, ktery nikdy nevydal ani hlasku (!!!) Pokud bych mel na tech 3 exemplarich hledat prohresky v dilenskem zpracovani, tak by to byl uvolneny ovladac otvirani oken u ridice, prirozbity popelnik u jineho kusu (uvolnenu kryt) a dotretice pochroumany drzak napoju (sel spatne zavirat a otevirat). Nevim co z toho ma na svedomi nekvalitni vyroba a co zpusobili uzivatele. Nicmene 147 je skvele auto a rozhodne nadprumerne i co se tyce kvality. I znami co ji vlastni si nestezuji na zadne zavazne problemy. Nepodareny kus jsou schopni do sveta vypustit i "nad"koncerny, jedine s cim bych souhlasi, ze prvni generace 156 se kazila vic nez by bylo zdravo. Uz verze po faceliftu podle meho znameho mechanika v Milane sla s kvalitou nahoru. 156 se dnes uz nevyrabi, takze by spis bylo zahodno mrknout se na 159 a jeji sestricky. Nevim proc by se zlepseni kvality napric vsemi modely Fiatu nemelo projevit i tam. :-!
Ano,vlastnil jsem AR 156 SW 2,4 JTD a kupříkladu pazvuky z palubní desky a vibrující skla mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.Nekupoval jsem toto auto nové,ale pochybuji,že by to byly vady po předchůdci.Na druhou stranu mi tyto drobné vady nijak neobtěžovaly-byly plně vyváženy skvělými jízdními vlastnostmi tohoto vozu.Jezdil jsem i v GTA a tomu bych prominul asi docela hodně-bohužel nebyla v tu dobu moje. :yes:
Tak nevím, já mám právě najeto se Sportwagonem 75 000 a s mlhovkami jsem nikdy neměl problém. Mám model 2003 a klimatizace (manuální) byla ve standartní výbavě všech verzí a stejně tak palunbní počítač, naopak zadní okna byla v nejlevnější výbavě pouze na kličku. Ale nemám informace o výbavě prvních modelů 156 když přišly v roce 1998 na trh.Já mám JTD 16 V v prostřední výbavě a servisoval jsem ji v Alfě v Hradci Králové nyní po přestěhování jezdím do fiatu v Českých Budějovicích a nemůžu si na kvalitu servisu stěžovat. Pokud jde o problémy tak jsem kolem 60 000 měnil regulační obvod na alternátoru a nedávno tlumiče vzadu a ve předu horní ramena (jedno za 4500, spodní zatím byla OK) a potom jsem měl geometrii v předepsaných hodnotách. Zadní ramena jsem zatím neměnil, ale čekám to nejpozději příští rok (jsou tam 4 a jedno stojí cca 1500). Jinak v interiéru mi nic nedrnčí a žádné pazvuky jsem nezaznamenal. ještě jsem měl po začátku menší problém s tím, že v potkávacívh světlech mi žárovky vydrželi cca 10 000 km, ale potom co jsem se dočetl, že Philips je lepší už s nima nemám problém. Jinak mě občas docela pobaví když slyším, že když někdo chce auto na kterým nemusí nic opravovat, ať si koupí VW. Švagr má už třetího Passata a to co zažil s B5 snad nemá konkurenci. Jenom výměna předních ramen včetně práce a geometrie ve značkovém servise při 80 000 najetých kilometrech byla dražší než kolik jsem já investoval do servisu Alfy včetně garančních prohlídek za celé 4 roky. jeho otec (za posledních 15 let vystřídal 5 Passatů) označil B5 za nejhoršího Passata co kdy měl a to měl rovnou dva kusy, protože si myslel, že v případě toho prvního měl jen smůlu na kus.
Nechápu,proč tam píšou o starých modelech.156 se už minimálně 2 roky nedělá a 147 už jde taky do důchodu.Mě by zajímalo,jak dopadla 159 a Brera.
essesant
Ta zrejme dopadla dobre a to se nehodilo do kramu 😉
😄 :yes:
RS
Mě by spíše zajímalo, proč i přes svých 7 nasloužených let neprošla ani jednou AR156 testem NCAP. ;-\