Testy
Cisla prodeju padají dolu, takze to bylo treba to podporit testem na auto.cz 😉 Jsem zvedav, jaka nova auta nam bude bude schopen Ford za treba pet let. Za mne kdysi super znacka (mackam slzu za posledního Smaxe). Dnes jsou na stejnym miste jako Nissan, Mitsubishi a nebo treba Fiat. Ridnouci nabidka vozu, ridnouci sit prodejcu..
A proto ho na cestach temer nevidet…
Statistiky jsou ale docela pozitivní... loni 1400ks, to je skoro bedna (i když to zařazení do tříd je u SUV diskutabilní)... ale každopádně slušný výsledek.
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Je fakt že subjektivně jich tolik nejezdí... můžeme spekulovat, jestli je to jen pocit, nebo ree😜orty, nebo třeba relativně krátká doba na trhu....
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Je fakt že subjektivně jich tolik nejezdí... můžeme spekulovat, jestli je to jen pocit, nebo ree😜orty, nebo třeba relativně krátká doba na trhu....
Zrovna v prosinci byla v nabídce stříbrná Puma v Brně za 450 tis hybrid ve slušné výbavě zcela nová..
Ceny u prodejců jsou jiné než v ceníku.. 😄
To už je cena podobná vybavené Fiestě a Fabii.
Ceny u prodejců jsou jiné než v ceníku.. 😄
To už je cena podobná vybavené Fiestě a Fabii.
Jezdil jsem s tím, i s tímto motorem (jen nevím, jestli to byl mildhybrid, či obyč 92kw EB, protože prodejce tvrdil, že je to mhEV, ale v té době jsem myslel, že byl jen s 114kw verzí ) v ST line s PS, převodovka mi nepřišla extra ucukaná, ale měla by to být suchá dvouspojka, takže se není čemu divit (jo, přesně ta, která ve starších Fokusech a Fiestách bývala KO a proč se na powershifty nadávalo a odnáší to i samozřejmě i ta větší olejová dvouspojka, která takových problémů neměla - stejně jako u DSG).
Kabina dejme tomu, je to hezky, mne se Ford líbí, nic extra luxusního, ale nic extra strašnýho, řízení super, odezva super, prostě Ford, podvozek tužší, fakt dobrej na nějaké hezké okresky, ale mnou testovaný kus při jednom jediném nájezdu na retardér obšťastnil posádku brutální ránou od zadní nápravy, to jsem se lekl...
Motor je taky na svůj objem super, jede to, v otáčkách i hezky zní, ale co mne na autě nejvíce iritovalo bylo asi 7 jízdních režimů a ve většině z nich se ještě za jízdy odpojoval motor a auto plachtilo, nebo se pozdě probouzel motor. Jinak to bylo v režimu sport, kdy motor vyletěl do otáček a auto splašeně letělo kupředu, což při jízdě v koloně není úplně ideál.
Tenhle motor je super v malých autech, dokonce i v HB Fokusu a právě s manuálem, takže místo Pumy Fiestu STline s manualem, ušetříš a hezky si užiješ jedno z posledních normálních malých aut, co mají super odezvu, přesné řízení a řazení a třeba Fiesta neodskakuje na retardérech tak, jako Puma, protože podvozkově je to jinak velmi jisté auto 😁
Jinak o tom řazeni tedy jeho kvalitě a utopenosti jsem to tu, už dřive psal jen nevim jestli pod fiestu nebo pumu. Ta utopena řadička se mi nelibila u fiesty a byla to prvni věc na kterou jsem se zaměřil u pumy, když jsem do ni usednul a bohužel u ni je to nemlich to same. I focus MK4 ji ma niže než focus v předchozi generaci, kde byla řadička naopak na vyvyšenem stupinku a bylo to velmi fajn. Ale MK4 nema tu řadičku utopenu max utopenějši.
No muj bracha ma Ibizu předchozi generace, kterou znam velmi dobře a ona ma taky utopenou řadičku. A když jsem brachovi pujčil MK3 fokala tak byl sice z něj nadšeny, ale zminil, že je na prd to jak ma pravě tu řadičku vysoko a že jeho Ibiza ji ma fajnově utopenou. No začal jsem se smat.
No a kvalita řazeni je u těch slabšich motorizaci prostě horši. Respektive řazeni 1,5EB maji jasně lepši. Byť se mi zda, že Focus ma řazeni o něco lepši než Fiesta/Puma. Jestli to souvisi s tim, že Focus ma jiny 1,0EB a s tim i jine řazeni však netušim.
Ale ono obecně řazeni v těch slabšich motorizacich je horši než v těch vykonnějšich. Takhle to je třeba i u Civicu, kde u 1.0T to taky neni žadne terno. Ale jak pišeš žadna hruza.
Dale tu pišeš o tom, že ford se sport režimem vypina SS což jsem věděl, že to tak ford sice měl, ale netušil jestli tomu tak stale je teď, už to tedy vim.
Protože ja měl GTI a u něj to neni a vzpoměl jsem si pravě na ford, že by to bylo fajn.
Naopak GTI si zase pamatuje jizdni režimy a to včetně individualu což zase neumi ford takže jsem si řikal, že by bylo fajn přijit s kombinaci těchle 2 přijemnych funkčnosti.
Jo GTI, už vlastně nějaky ten měsic nemam no a nastupce těžko řict, ale snad to opět bude GTI.
Takže si ted bez auta ? To bych asi nedal, chápu správně, že si měl GTI na operák a čekáš na další ? Tak pak dej vedet, jestli bude lepší a už funkční infotainment.
Hele ja s tim GTI mam odjete i HR najeto cca 2700km včetně vyletu a blbnouci infotet. neznam. A třeba diky AA, kdy jsem vlezl do auta a během par sekund naskočene na displeji WAZE byla ta jizda velmi pohodova až bezstarostna. Ono sice ze startu tam par drobnosti bylo, ale s poslednim SW to bylo v cajku. Třeba takovy start a naskočeni uvodni obrazovky u noveho byly cca 3-5s s poslednim SW ta bylo se startovanim no cca ta 1s. Tam už se těžko třeba nachytavala zpětna kamera, kterou když jsem chtěl nachytat tak možna to i šlo, ale muselo to byt vyloženě bleskove. Ale ja měl kus vyrobeny cca v polovině roku 2021.
Jinak žadny operak, ale...
https😐/photos.app.goo.gl/fVrLmEqsmwCAVQTr9
No, jsi asi jediný co znám, kdo jezdí Golfem či nějakým derivátem od Škodovky s tímto infotainmentem, který na to nenadává, sám jsem to zažil v O4 také, vše se zasekávalo, naštěstí se mi s tím nestalo to, co jiným z mého okolí, že auto třeba začalo panicky samo brzdit, nebo jen tak chcíplo a vše umřelo na chvíli 😁
S tou funkčnosti je to složitějši a je to otazka nejen SW, ale i řady HW takže jak jsem tu dřivěji psal, že je někde nejnovějši SW ještě to neznamena vyhru. A je to pravě i otazka toho, kdy to auto bylo vyrobeno. A samozřejmě dost bude zaležet na servisech, ktere i v tom DE nejsou zdaleka všechny na odpovidajici urovni.
ST u mě neprošlo kvuli jedine věci a to, že ST je přiliš nizke.
Třeba GTI, když jsem jej obihal metrem tak jsem naměřil dokonce o několik mm vice než u běžneho focuse což mě určitě potěšilo. No prostě je to minimalně stejně.
No pak přišli běžne neupravovane auta a nějak sem to přestal řešit. No s Focusem MK3 jsem opět a to nečekaně poznal co je to limit a i když to prošlo tak to bylo tak tak. A začal jsem si všimat, že je opravdu dost nizko. Napřiklad, když jsem přijel před salon hondy tak bylo jasně patrne, že je od podvozku nižši než civic ve vybavě sport a ani jsem to nemusel měřit.
A ta Puma je na tom jak ? Nepříjde mi výše, než Fiesta
Jinak Puma je jistě vyše, ale jaky je tam rozdil oproti fiestě to ti neřeknu. Papirově je to tušim nějake 2 no spiš 3cm.
Tak jsem kouknul na ceniky a u běžne Fiesty se udava 133mm a u Pumy 166mm.
Jo a vzpoměl jsem si, že jsem měl a možna ještě mam podrobne technicke specifikace Focusu MK3 ne ty co byly na strankach fordu a tam se tušim udavala světla vyška 126 nebo 127mm.
A přitom bych to měl poznat po zvuku, protože ta puvodni jednotka ma charakterově jiny zvuk. No ja v pumě jel tu slabši variantu tušim 74kw nebo kolik ma či měla.
Jinak to vypínání motoru u těch MHEVů mě taky hrozně "baví" Pamatuju si, jak jsem z toho tekl při testování Golfu 8 1.5 eTSI 110 kW. V menu jsem vylovil vypnutí S&S a za pár sekund se to stejně vyplo a napsalo to na display EKO a pak si to naskakovalo a zdechalo co pár metrů furt dokola. No, byl jsem na showroomu zpátky hodně rychle.
Dnes jsou prodejci aut většinou ignoranti křížení pojišťovacím a úvěrovým agentem. Občas je i lituju. Někdy jsou navíc namistrovaní aroganti, aniž by znali cokoli z techniky a ty už pak ani nelituju. Ještě jsem nezažil, krom jedné starší dámy v Ostravě, která mne šokovala, aby prodejce věděl něco o autě a nebo ho snad dokonce uměl ovládat. Tím ovládat nemyslím točit volantem.
Na to nezapomenu.
K tomu prodejci, ten tvrdil že mustang mach-e je plugin a ma dojezd na elektriku kolem 50km, takže bych to úplně nebral vážně co říkal.