Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně trefil do vkusu, nabízí zábavu a každodenní praktičnost i v prostřední výbavě, se základní motorizací a automatem. Má však i pár slabých míst.
Něco, co stavbou a prostorností karoserie funkci Fiesty, akorát je to dražší, má to být jakože zvýšené, což není, protože to má sportovní podvozek a taky si za to připlatíte :D Ideální kára...
Jezdil jsem s tím, i s tímto motorem (jen nevím, jestli to byl mildhybrid, či obyč 92kw EB, protože prodejce tvrdil, že je to mhEV, ale v té době jsem myslel, že byl jen s 114kw verzí ) v ST line s PS, převodovka mi nepřišla extra ucukaná, ale měla by to být suchá dvouspojka, takže se není čemu divit (jo, přesně ta, která ve starších Fokusech a Fiestách bývala KO a proč se na powershifty nadávalo a odnáší to i samozřejmě i ta větší olejová dvouspojka, která takových problémů neměla - stejně jako u DSG).
Kabina dejme tomu, je to hezky, mne se Ford líbí, nic extra luxusního, ale nic extra strašnýho, řízení super, odezva super, prostě Ford, podvozek tužší, fakt dobrej na nějaké hezké okresky, ale mnou testovaný kus při jednom jediném nájezdu na retardér obšťastnil posádku brutální ránou od zadní nápravy, to jsem se lekl...
Motor je taky na svůj objem super, jede to, v otáčkách i hezky zní, ale co mne na autě nejvíce iritovalo bylo asi 7 jízdních režimů a ve většině z nich se ještě za jízdy odpojoval motor a auto plachtilo, nebo se pozdě probouzel motor. Jinak to bylo v režimu sport, kdy motor vyletěl do otáček a auto splašeně letělo kupředu, což při jízdě v koloně není úplně ideál.
Tenhle motor je super v malých autech, dokonce i v HB Fokusu a právě s manuálem, takže místo Pumy Fiestu STline s manualem, ušetříš a hezky si užiješ jedno z posledních normálních malých aut, co mají super odezvu, přesné řízení a řazení a třeba Fiesta neodskakuje na retardérech tak, jako Puma, protože podvozkově je to jinak velmi jisté auto :D
Máme st-line v manuálu 92kw mhev. Auto je skvělé na podvozku a řízení. Motor jede také velice slušně. Mínusy jsou velice špatná světla. Navíc když se rozsvítí dálková tak to vůbec není znát protože jsou to obyč halogeny a ty už nesvítí vůbec. Ještě mě štve utopená řadící páka která navíc nemá moc dobré řazení. Jinak velice zábavné autíčko. . . .
Špatný manuál u Fordu ? Tak to bych nečekal, já s tím motorem v manualu jel jen s Fokusem, ale to bylo parádní, jak po drátkách, možná je tam jiná skříň ? Netuším
Přesně, Puma je vyborně jezdici přifouknuta fiesta k tomu s většim kufrem s ostřejšim a citlivim řizenim, zdravim neumětely od VW.
Jinak o tom řazeni tedy jeho kvalitě a utopenosti jsem to tu, už dřive psal jen nevim jestli pod fiestu nebo pumu. Ta utopena řadička se mi nelibila u fiesty a byla to prvni věc na kterou jsem se zaměřil u pumy, když jsem do ni usednul a bohužel u ni je to nemlich to same. I focus MK4 ji ma niže než focus v předchozi generaci, kde byla řadička naopak na vyvyšenem stupinku a bylo to velmi fajn. Ale MK4 nema tu řadičku utopenu max utopenějši.
No muj bracha ma Ibizu předchozi generace, kterou znam velmi dobře a ona ma taky utopenou řadičku. A když jsem brachovi pujčil MK3 fokala tak byl sice z něj nadšeny, ale zminil, že je na prd to jak ma pravě tu řadičku vysoko a že jeho Ibiza ji ma fajnově utopenou. No začal jsem se smat.
No a kvalita řazeni je u těch slabšich motorizaci prostě horši. Respektive řazeni 1,5EB maji jasně lepši. Byť se mi zda, že Focus ma řazeni o něco lepši než Fiesta/Puma. Jestli to souvisi s tim, že Focus ma jiny 1,0EB a s tim i jine řazeni však netušim.
Ale ono obecně řazeni v těch slabšich motorizacich je horši než v těch vykonnějšich. Takhle to je třeba i u Civicu, kde u 1.0T to taky neni žadne terno. Ale jak pišeš žadna hruza.
Dale tu pišeš o tom, že ford se sport režimem vypina SS což jsem věděl, že to tak ford sice měl, ale netušil jestli tomu tak stale je teď, už to tedy vim.
Protože ja měl GTI a u něj to neni a vzpoměl jsem si pravě na ford, že by to bylo fajn.
Naopak GTI si zase pamatuje jizdni režimy a to včetně individualu což zase neumi ford takže jsem si řikal, že by bylo fajn přijit s kombinaci těchle 2 přijemnych funkčnosti.
Fokus a Fiesta/Puma maji jiny motor ? Ja vim, ze tenhle 1.0EB je nový asi 2-3 roky, ale tak nejak bych čekal, že mají jen jeden motor. Jinak ty už nemáš GTI ? A jestli ne, prozradíš nástupce ?
Pokud vim tak Fiesta/Puma maji puvodni upraveny 1.0EB, kdežto Focus ma pravě ten novy 1.0EB.
Jo GTI, už vlastně nějaky ten měsic nemam no a nastupce těžko řict, ale snad to opět bude GTI.
Tak to jsem netušil, ale u Fordu mne to nepřekvapuje, používají hodně kombinací, dokonce i pro různé trhy na pohled stejné auto, ale pod kapotou jiné věci.
Takže si ted bez auta ? To bych asi nedal, chápu správně, že si měl GTI na operák a čekáš na další ? Tak pak dej vedet, jestli bude lepší a už funkční infotainment.
Ale jo jezdim ve scvrklem GTI jak řikam knk C3 s brutalni 1.1l pod kapotou. A řikam mu tak, protože ma podobnou barvu.
Hele ja s tim GTI mam odjete i HR najeto cca 2700km včetně vyletu a blbnouci infotet. neznam. A třeba diky AA, kdy jsem vlezl do auta a během par sekund naskočene na displeji WAZE byla ta jizda velmi pohodova až bezstarostna. Ono sice ze startu tam par drobnosti bylo, ale s poslednim SW to bylo v cajku. Třeba takovy start a naskočeni uvodni obrazovky u noveho byly cca 3-5s s poslednim SW ta bylo se startovanim no cca ta 1s. Tam už se těžko třeba nachytavala zpětna kamera, kterou když jsem chtěl nachytat tak možna to i šlo, ale muselo to byt vyloženě bleskove. Ale ja měl kus vyrobeny cca v polovině roku 2021.
Jinak žadny operak, ale...
Au.... tak to je mi líto... snad jsi ok alespoń ty, či posádka.
No, jsi asi jediný co znám, kdo jezdí Golfem či nějakým derivátem od Škodovky s tímto infotainmentem, který na to nenadává, sám jsem to zažil v O4 také, vše se zasekávalo, naštěstí se mi s tím nestalo to, co jiným z mého okolí, že auto třeba začalo panicky samo brzdit, nebo jen tak chcíplo a vše umřelo na chvíli :D
Ne v pohodě ja měl akorat šok a naraženy nos zřejmě od bagu tedy ty vystřilely všechny no.
S tou funkčnosti je to složitějši a je to otazka nejen SW, ale i řady HW takže jak jsem tu dřivěji psal, že je někde nejnovějši SW ještě to neznamena vyhru. A je to pravě i otazka toho, kdy to auto bylo vyrobeno. A samozřejmě dost bude zaležet na servisech, ktere i v tom DE nejsou zdaleka všechny na odpovidajici urovni.
Já osobně mám sice zkušenost špatnou, ale už ten problém je více let, tak snad tak velká automobilka, jako VW s tím něco dříve či později udělá a funkční to bude, s Golfem 8 mám spíš problém ten, že se mi nelíbí, ale GTI toto může kompenzovat jinými pozitivy. A že se vlastně zeptám, proč si nešel po Fokusu 3 do Fokusu4 ST ? Drahý ? Nedostupný ? Vím, že ho pár lidí poptávalo a byl problém ho sehnat.
Však jsem ti psal, že dodnes mam v kompu cenovou nabidku na ST na ktereho jsem měl slevu i od importera navic doslova v hodině 12, kdy jsem jej měl nakonfigurovany ještě na 18" což par dni na to již nebylo možne.
ST u mě neprošlo kvuli jedine věci a to, že ST je přiliš nizke.
Třeba GTI, když jsem jej obihal metrem tak jsem naměřil dokonce o několik mm vice než u běžneho focuse což mě určitě potěšilo. No prostě je to minimalně stejně.
Ja s tim měl problemy dřive s jedničkovym focusem, ale ten byl od wolfa a tam jsem si krom jineho třeba i diky tomu ohnul vyfuk.
No pak přišli běžne neupravovane auta a nějak sem to přestal řešit. No s Focusem MK3 jsem opět a to nečekaně poznal co je to limit a i když to prošlo tak to bylo tak tak. A začal jsem si všimat, že je opravdu dost nizko. Napřiklad, když jsem přijel před salon hondy tak bylo jasně patrne, že je od podvozku nižši než civic ve vybavě sport a ani jsem to nemusel měřit.
Já tyhle problémy zaznamenal s oběma Mondeama, taky jsem měl občas problém, abych neškrtal, nejen nárazníkem, ale dokonce i břichem párkrát, především u MK4, s MK5 už se vyvarovávám takovým cestám, ale je fakt, že ta auta za roky přirostla k zemi a to co třeba projelo naše staré Clio2, dnes projede vyšší SUV (vyšší myslím světlou výškou), takže u někoh otu potřebu SVU chápu.
A ta Puma je na tom jak ? Nepříjde mi výše, než Fiesta
Řekl bych, že celkově jsou dnes ty běžna auta bliž pupkem k zemi než par generaci zpět a u forda jak jsem zjistil ještě vyrazněji.
Jinak Puma je jistě vyše, ale jaky je tam rozdil oproti fiestě to ti neřeknu. Papirově je to tušim nějake 2 no spiš 3cm.
Tak jsem kouknul na ceniky a u běžne Fiesty se udava 133mm a u Pumy 166mm.
To určitě ne. Jako papirově ma Puma ST ne ST-Line psane 152mm takže ST-Line bude předpokladam vyše.
Jo a vzpoměl jsem si, že jsem měl a možna ještě mam podrobne technicke specifikace Focusu MK3 ne ty co byly na strankach fordu a tam se tušim udavala světla vyška 126 nebo 127mm.
Ne ne chlapi. Puma má od začátku už nový ecoboost který najdete ve 4. Focusu. Tedy rozvod řetězem a teplá strana do auta a studená ven. Ve verzi mhev tam dokonce není ani odpojování válce. . .
Chtěl jsem pravě ještě dopsat a kdo vi jak je to dnes u fiesty. :yes:
A přitom bych to měl poznat po zvuku, protože ta puvodni jednotka ma charakterově jiny zvuk. No ja v pumě jel tu slabši variantu tušim 74kw nebo kolik ma či měla.
Zase se to podle redakce od posledního testu na šířku zvětšilo o 13 centimetrů, tak asi za ty prachy dobrý :D:D:D
Jinak to vypínání motoru u těch MHEVů mě taky hrozně "baví" Pamatuju si, jak jsem z toho tekl při testování Golfu 8 1.5 eTSI 110 kW. V menu jsem vylovil vypnutí S&S a za pár sekund se to stejně vyplo a napsalo to na display EKO a pak si to naskakovalo a zdechalo co pár metrů furt dokola. No, byl jsem na showroomu zpátky hodně rychle.
Ale u Fordu si to vypnutí motoru můžeš nastavit. Jsou tam myslím tři úrovně. Buď se to vypne až když zastavíš nebo když dojíždíš a máš ještě nějakou rychlost. Navíc ve sportu se stopstart vypne automaticky. Mají to dobře udělané
Tyhle věci chtějí hlubší a delší zkušenost. Někde to nejde, nebo jen ve sportu a to zase třeba člověk nechce. Bohužel mě to sralo neskutečně a prodejce jako již tradičně nevěděl nic. To už je klasika bez ohledu na značku.
Dnes jsou prodejci aut většinou ignoranti křížení pojišťovacím a úvěrovým agentem. Občas je i lituju. Někdy jsou navíc namistrovaní aroganti, aniž by znali cokoli z techniky a ty už pak ani nelituju. Ještě jsem nezažil, krom jedné starší dámy v Ostravě, která mne šokovala, aby prodejce věděl něco o autě a nebo ho snad dokonce uměl ovládat. Tím ovládat nemyslím točit volantem.
Musim souhlasit, malokdo z prodejcu o tech autech vi. To co jsem kritizoval výše popisuje ota, ze je nastasti vypinatelne, to maník od Fordu vubec netusil a ja samozrejme taky ne. Vetsina tehle blbosti šla u Fordu vypnout natvrdo, ale jak je to v poslednich modelovych letech, tam se mohlo zmenit veci…
To je to, kde jsi mi chtěl zlomit klíční kost při přejezdu zponalovaciho prahu?
Na to nezapomenu.
K tomu prodejci, ten tvrdil že mustang mach-e je plugin a ma dojezd na elektriku kolem 50km, takže bych to úplně nebral vážně co říkal.
Bylo to nový, hele, jsou situace, kdy se sejde mnoho faktorů a auto se dostane do nějaký limitní situace a stane se to, třeba už se to ani nemusí povést zopakovat, vím, že takhle dělala Mikesusovi Corolla šílený rány, když začal prudce brzdit, nikdy se nepovedlo spolehlivě to nasimulovat vždy, nebo nám kdysi dávno Seat Cordoba po přejezdu retardéru, ozvala se rána a auto umřelo, motor, elektrika, po pár vteřinách vše naběhlo a mnoho let až do prodeje se to nikdy neopakovalo.... nevim, asi na verdikt bych se s tím musel projet znovu, nicméně se tohle stalo, já řídil, Mikesus seděl vzadu, jsme 2 svědci :D
Cisla prodeju padají dolu, takze to bylo treba to podporit testem na auto.cz;-) Jsem zvedav, jaka nova auta nam bude bude schopen Ford za treba pet let. Za mne kdysi super znacka (mackam slzu za posledního Smaxe). Dnes jsou na stejnym miste jako Nissan, Mitsubishi a nebo treba Fiat. Ridnouci nabidka vozu, ridnouci sit prodejcu..
Re: “Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně tref
Statistiky jsou ale docela pozitivní... loni 1400ks, to je skoro bedna (i když to zařazení do tříd je u SUV diskutabilní)... ale každopádně slušný výsledek. https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Je fakt že subjektivně jich tolik nejezdí... můžeme spekulovat, jestli je to jen pocit, nebo reexporty, nebo třeba relativně krátká doba na trhu....
Zrovna v prosinci byla v nabídce stříbrná Puma v Brně za 450 tis hybrid ve slušné výbavě zcela nová..
Ceny u prodejců jsou jiné než v ceníku.. :-)
To už je cena podobná vybavené Fiestě a Fabii.