Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Powershift (92 kW) – Příjemný prcek s charakterem

Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně trefil do vkusu, nabízí zábavu a každodenní praktičnost i v prostřední výbavě, se základní motorizací a automatem. Má však i pár slabých míst.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 13:25
Drahá nákupní taška
Něco, co stavbou a prostorností karoserie funkci Fiesty, akorát je to dražší, má to být jakože zvýšené, což není, protože to má sportovní podvozek a taky si za to připlatíte :D Ideální kára...

Jezdil jsem s tím, i s tímto motorem (jen nevím, jestli to byl mildhybrid, či obyč 92kw EB, protože prodejce tvrdil, že je to mhEV, ale v té době jsem myslel, že byl jen s 114kw verzí ) v ST line s PS, převodovka mi nepřišla extra ucukaná, ale měla by to být suchá dvouspojka, takže se není čemu divit (jo, přesně ta, která ve starších Fokusech a Fiestách bývala KO a proč se na powershifty nadávalo a odnáší to i samozřejmě i ta větší olejová dvouspojka, která takových problémů neměla - stejně jako u DSG).

Kabina dejme tomu, je to hezky, mne se Ford líbí, nic extra luxusního, ale nic extra strašnýho, řízení super, odezva super, prostě Ford, podvozek tužší, fakt dobrej na nějaké hezké okresky, ale mnou testovaný kus při jednom jediném nájezdu na retardér obšťastnil posádku brutální ránou od zadní nápravy, to jsem se lekl...

Motor je taky na svůj objem super, jede to, v otáčkách i hezky zní, ale co mne na autě nejvíce iritovalo bylo asi 7 jízdních režimů a ve většině z nich se ještě za jízdy odpojoval motor a auto plachtilo, nebo se pozdě probouzel motor. Jinak to bylo v režimu sport, kdy motor vyletěl do otáček a auto splašeně letělo kupředu, což při jízdě v koloně není úplně ideál.

Tenhle motor je super v malých autech, dokonce i v HB Fokusu a právě s manuálem, takže místo Pumy Fiestu STline s manualem, ušetříš a hezky si užiješ jedno z posledních normálních malých aut, co mají super odezvu, přesné řízení a řazení a třeba Fiesta neodskakuje na retardérech tak, jako Puma, protože podvozkově je to jinak velmi jisté auto :D
Rozbalit vlákno
36
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2023 14:16
Re: Drahá nákupní taška
:yes:
4. 1. 2023 20:04
Re: Drahá nákupní taška
Máme st-line v manuálu 92kw mhev. Auto je skvělé na podvozku a řízení. Motor jede také velice slušně. Mínusy jsou velice špatná světla. Navíc když se rozsvítí dálková tak to vůbec není znát protože jsou to obyč halogeny a ty už nesvítí vůbec. Ještě mě štve utopená řadící páka která navíc nemá moc dobré řazení. Jinak velice zábavné autíčko. . . .
Avatar - Ozzman
4. 1. 2023 20:17
Re: Drahá nákupní taška
Špatný manuál u Fordu ? Tak to bych nečekal, já s tím motorem v manualu jel jen s Fokusem, ale to bylo parádní, jak po drátkách, možná je tam jiná skříň ? Netuším
4. 1. 2023 21:41
Re: Re: Drahá nákupní taška
Neříkám že vyloženě špatný ale není to žádný zázrak. Plus si k tomu přičti že tu řadičku hledáš někde u kotníků 😂
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 06:01
Re: Re: Drahá nákupní taška
Jak říkám, zlatej Fokus :D Hlavne ho mas s manualem za levnejsi penize, ale chapu, ze se nekomu Puma proste libi
Avatar - miromen
5. 1. 2023 06:51
Re: Drahá nákupní taška
Přesně, Puma je vyborně jezdici přifouknuta fiesta k tomu s většim kufrem s ostřejšim a citlivim řizenim, zdravim neumětely od VW.
Jinak o tom řazeni tedy jeho kvalitě a utopenosti jsem to tu, už dřive psal jen nevim jestli pod fiestu nebo pumu. Ta utopena řadička se mi nelibila u fiesty a byla to prvni věc na kterou jsem se zaměřil u pumy, když jsem do ni usednul a bohužel u ni je to nemlich to same. I focus MK4 ji ma niže než focus v předchozi generaci, kde byla řadička naopak na vyvyšenem stupinku a bylo to velmi fajn. Ale MK4 nema tu řadičku utopenu max utopenějši.
No muj bracha ma Ibizu předchozi generace, kterou znam velmi dobře a ona ma taky utopenou řadičku. A když jsem brachovi pujčil MK3 fokala tak byl sice z něj nadšeny, ale zminil, že je na prd to jak ma pravě tu řadičku vysoko a že jeho Ibiza ji ma fajnově utopenou. No začal jsem se smat.
No a kvalita řazeni je u těch slabšich motorizaci prostě horši. Respektive řazeni 1,5EB maji jasně lepši. Byť se mi zda, že Focus ma řazeni o něco lepši než Fiesta/Puma. Jestli to souvisi s tim, že Focus ma jiny 1,0EB a s tim i jine řazeni však netušim.
Ale ono obecně řazeni v těch slabšich motorizacich je horši než v těch vykonnějšich. Takhle to je třeba i u Civicu, kde u 1.0T to taky neni žadne terno. Ale jak pišeš žadna hruza.
Dale tu pišeš o tom, že ford se sport režimem vypina SS což jsem věděl, že to tak ford sice měl, ale netušil jestli tomu tak stale je teď, už to tedy vim.
Protože ja měl GTI a u něj to neni a vzpoměl jsem si pravě na ford, že by to bylo fajn.
Naopak GTI si zase pamatuje jizdni režimy a to včetně individualu což zase neumi ford takže jsem si řikal, že by bylo fajn přijit s kombinaci těchle 2 přijemnych funkčnosti.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 07:05
Re: Drahá nákupní taška
Fokus a Fiesta/Puma maji jiny motor ? Ja vim, ze tenhle 1.0EB je nový asi 2-3 roky, ale tak nejak bych čekal, že mají jen jeden motor. Jinak ty už nemáš GTI ? A jestli ne, prozradíš nástupce ?
Avatar - miromen
5. 1. 2023 07:23
Re: Drahá nákupní taška
Pokud vim tak Fiesta/Puma maji puvodni upraveny 1.0EB, kdežto Focus ma pravě ten novy 1.0EB.
Jo GTI, už vlastně nějaky ten měsic nemam no a nastupce těžko řict, ale snad to opět bude GTI.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 07:26
Re: Drahá nákupní taška
Tak to jsem netušil, ale u Fordu mne to nepřekvapuje, používají hodně kombinací, dokonce i pro různé trhy na pohled stejné auto, ale pod kapotou jiné věci.

Takže si ted bez auta ? To bych asi nedal, chápu správně, že si měl GTI na operák a čekáš na další ? Tak pak dej vedet, jestli bude lepší a už funkční infotainment.
Avatar - miromen
5. 1. 2023 07:40
Re: Drahá nákupní taška
Ale jo jezdim ve scvrklem GTI jak řikam knk C3 s brutalni 1.1l pod kapotou. A řikam mu tak, protože ma podobnou barvu.
Hele ja s tim GTI mam odjete i HR najeto cca 2700km včetně vyletu a blbnouci infotet. neznam. A třeba diky AA, kdy jsem vlezl do auta a během par sekund naskočene na displeji WAZE byla ta jizda velmi pohodova až bezstarostna. Ono sice ze startu tam par drobnosti bylo, ale s poslednim SW to bylo v cajku. Třeba takovy start a naskočeni uvodni obrazovky u noveho byly cca 3-5s s poslednim SW ta bylo se startovanim no cca ta 1s. Tam už se těžko třeba nachytavala zpětna kamera, kterou když jsem chtěl nachytat tak možna to i šlo, ale muselo to byt vyloženě bleskove. Ale ja měl kus vyrobeny cca v polovině roku 2021.
Jinak žadny operak, ale...

https://photos.app.goo.gl/fVrLmEqsmwCAVQTr9
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 07:43
Re: Drahá nákupní taška
Au.... tak to je mi líto... snad jsi ok alespoń ty, či posádka.

No, jsi asi jediný co znám, kdo jezdí Golfem či nějakým derivátem od Škodovky s tímto infotainmentem, který na to nenadává, sám jsem to zažil v O4 také, vše se zasekávalo, naštěstí se mi s tím nestalo to, co jiným z mého okolí, že auto třeba začalo panicky samo brzdit, nebo jen tak chcíplo a vše umřelo na chvíli :D
Avatar - miromen
5. 1. 2023 07:55
Re: Drahá nákupní taška
Ne v pohodě ja měl akorat šok a naraženy nos zřejmě od bagu tedy ty vystřilely všechny no.
S tou funkčnosti je to složitějši a je to otazka nejen SW, ale i řady HW takže jak jsem tu dřivěji psal, že je někde nejnovějši SW ještě to neznamena vyhru. A je to pravě i otazka toho, kdy to auto bylo vyrobeno. A samozřejmě dost bude zaležet na servisech, ktere i v tom DE nejsou zdaleka všechny na odpovidajici urovni.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 08:01
Re: Drahá nákupní taška
Já osobně mám sice zkušenost špatnou, ale už ten problém je více let, tak snad tak velká automobilka, jako VW s tím něco dříve či později udělá a funkční to bude, s Golfem 8 mám spíš problém ten, že se mi nelíbí, ale GTI toto může kompenzovat jinými pozitivy. A že se vlastně zeptám, proč si nešel po Fokusu 3 do Fokusu4 ST ? Drahý ? Nedostupný ? Vím, že ho pár lidí poptávalo a byl problém ho sehnat.
Avatar - miromen
5. 1. 2023 08:12
Re: Drahá nákupní taška
Však jsem ti psal, že dodnes mam v kompu cenovou nabidku na ST na ktereho jsem měl slevu i od importera navic doslova v hodině 12, kdy jsem jej měl nakonfigurovany ještě na 18" což par dni na to již nebylo možne.
ST u mě neprošlo kvuli jedine věci a to, že ST je přiliš nizke.
Třeba GTI, když jsem jej obihal metrem tak jsem naměřil dokonce o několik mm vice než u běžneho focuse což mě určitě potěšilo. No prostě je to minimalně stejně.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 08:29
Re: Drahá nákupní taška
Už si to moc nepamatuji, promin, takže by si někam nevjel ? Škrtnul by si ? To je docela škoda, ale chápu to
Avatar - miromen
5. 1. 2023 08:47
Re: Drahá nákupní taška
Ja s tim měl problemy dřive s jedničkovym focusem, ale ten byl od wolfa a tam jsem si krom jineho třeba i diky tomu ohnul vyfuk.
No pak přišli běžne neupravovane auta a nějak sem to přestal řešit. No s Focusem MK3 jsem opět a to nečekaně poznal co je to limit a i když to prošlo tak to bylo tak tak. A začal jsem si všimat, že je opravdu dost nizko. Napřiklad, když jsem přijel před salon hondy tak bylo jasně patrne, že je od podvozku nižši než civic ve vybavě sport a ani jsem to nemusel měřit.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 08:52
Re: Drahá nákupní taška
Já tyhle problémy zaznamenal s oběma Mondeama, taky jsem měl občas problém, abych neškrtal, nejen nárazníkem, ale dokonce i břichem párkrát, především u MK4, s MK5 už se vyvarovávám takovým cestám, ale je fakt, že ta auta za roky přirostla k zemi a to co třeba projelo naše staré Clio2, dnes projede vyšší SUV (vyšší myslím světlou výškou), takže u někoh otu potřebu SVU chápu.

A ta Puma je na tom jak ? Nepříjde mi výše, než Fiesta
Avatar - miromen
5. 1. 2023 09:01
Re: Drahá nákupní taška
Řekl bych, že celkově jsou dnes ty běžna auta bliž pupkem k zemi než par generaci zpět a u forda jak jsem zjistil ještě vyrazněji.
Jinak Puma je jistě vyše, ale jaky je tam rozdil oproti fiestě to ti neřeknu. Papirově je to tušim nějake 2 no spiš 3cm.

Tak jsem kouknul na ceniky a u běžne Fiesty se udava 133mm a u Pumy 166mm.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 09:25
Re: Drahá nákupní taška
A tady ta ST paketová je snížená o 2cm, takže je to vlastně zase na úrovni Fiesty :D
Avatar - miromen
5. 1. 2023 09:54
Re: Drahá nákupní taška
To určitě ne. Jako papirově ma Puma ST ne ST-Line psane 152mm takže ST-Line bude předpokladam vyše.
Jo a vzpoměl jsem si, že jsem měl a možna ještě mam podrobne technicke specifikace Focusu MK3 ne ty co byly na strankach fordu a tam se tušim udavala světla vyška 126 nebo 127mm.
5. 1. 2023 12:50
Re: Re: Drahá nákupní taška
Ne ne chlapi. Puma má od začátku už nový ecoboost který najdete ve 4. Focusu. Tedy rozvod řetězem a teplá strana do auta a studená ven. Ve verzi mhev tam dokonce není ani odpojování válce. . .
Avatar - miromen
5. 1. 2023 13:16
Re: Re: Drahá nákupní taška
A tak to jsem netušil. Ja jsem vychazel z toho, že Puma je vlastně přifouknutějši Fiesta, kde pravě zustal ten puvodni EB.
5. 1. 2023 13:47
Re: Re: Re: Drahá nákupní taška
Ano to je častá nepřesnost. Puma má právě tento nový ecoboost od začátku výroby. Fiesta na něho najela až před faceliftem.
Avatar - miromen
5. 1. 2023 13:59
Re: Re: Re: Drahá nákupní taška
Chtěl jsem pravě ještě dopsat a kdo vi jak je to dnes u fiesty. :yes:
A přitom bych to měl poznat po zvuku, protože ta puvodni jednotka ma charakterově jiny zvuk. No ja v pumě jel tu slabši variantu tušim 74kw nebo kolik ma či měla.
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 22:31
Re: Drahá nákupní taška
Zase se to podle redakce od posledního testu na šířku zvětšilo o 13 centimetrů, tak asi za ty prachy dobrý :D :D :D

Jinak to vypínání motoru u těch MHEVů mě taky hrozně "baví" Pamatuju si, jak jsem z toho tekl při testování Golfu 8 1.5 eTSI 110 kW. V menu jsem vylovil vypnutí S&S a za pár sekund se to stejně vyplo a napsalo to na display EKO a pak si to naskakovalo a zdechalo co pár metrů furt dokola. No, byl jsem na showroomu zpátky hodně rychle.
4. 1. 2023 22:58
Re: Re: Drahá nákupní taška
Ale u Fordu si to vypnutí motoru můžeš nastavit. Jsou tam myslím tři úrovně. Buď se to vypne až když zastavíš nebo když dojíždíš a máš ještě nějakou rychlost. Navíc ve sportu se stopstart vypne automaticky. Mají to dobře udělané
Avatar - Mokrous
4. 1. 2023 23:19
Re: Re: Drahá nákupní taška
Tyhle věci chtějí hlubší a delší zkušenost. Někde to nejde, nebo jen ve sportu a to zase třeba člověk nechce. Bohužel mě to sralo neskutečně a prodejce jako již tradičně nevěděl nic. To už je klasika bez ohledu na značku.
Dnes jsou prodejci aut většinou ignoranti křížení pojišťovacím a úvěrovým agentem. Občas je i lituju. Někdy jsou navíc namistrovaní aroganti, aniž by znali cokoli z techniky a ty už pak ani nelituju. Ještě jsem nezažil, krom jedné starší dámy v Ostravě, která mne šokovala, aby prodejce věděl něco o autě a nebo ho snad dokonce uměl ovládat. Tím ovládat nemyslím točit volantem.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 06:05
Re: Re: Drahá nákupní taška
Musim souhlasit, malokdo z prodejcu o tech autech vi. To co jsem kritizoval výše popisuje ota, ze je nastasti vypinatelne, to maník od Fordu vubec netusil a ja samozrejme taky ne. Vetsina tehle blbosti šla u Fordu vypnout natvrdo, ale jak je to v poslednich modelovych letech, tam se mohlo zmenit veci…
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 09:30
Re: Drahá nákupní taška
To je to, kde jsi mi chtěl zlomit klíční kost při přejezdu zponalovaciho prahu?
Na to nezapomenu.
K tomu prodejci, ten tvrdil že mustang mach-e je plugin a ma dojezd na elektriku kolem 50km, takže bych to úplně nebral vážně co říkal.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 09:37
Re: Drahá nákupní taška
Jojo... to je ono :D Já se tam budu muset nekdy podívat, jestli to byla chyba fakt auta, nebo silnice, protože to byla strašná šleha :D
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 13:21
Re: Drahá nákupní taška
Ja tam jezdím denně. Zatím žádným autem jsem to nezažil, ani s yarisem na 17"
5. 1. 2023 13:48
Re: Re: Drahá nákupní taška
To auto nebylo určitě v dobrém stavu. Nic takového se u pumy neděje
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 13:53
Re: Re: Drahá nákupní taška
Bylo to nový, hele, jsou situace, kdy se sejde mnoho faktorů a auto se dostane do nějaký limitní situace a stane se to, třeba už se to ani nemusí povést zopakovat, vím, že takhle dělala Mikesusovi Corolla šílený rány, když začal prudce brzdit, nikdy se nepovedlo spolehlivě to nasimulovat vždy, nebo nám kdysi dávno Seat Cordoba po přejezdu retardéru, ozvala se rána a auto umřelo, motor, elektrika, po pár vteřinách vše naběhlo a mnoho let až do prodeje se to nikdy neopakovalo.... nevim, asi na verdikt bych se s tím musel projet znovu, nicméně se tohle stalo, já řídil, Mikesus seděl vzadu, jsme 2 svědci :D
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 14:13
Re: Re: Drahá nákupní taška
Bylo to úplně nové auto. Rameno mne od pásu bolelo ještě 3 dny a rukou jsem nemohl moc hýbat. A to se přejel jen zpomalovak v nějakých cca 20km/h
Avatar - speedfred
5. 1. 2023 18:27
Re: Drahá nákupní taška
Keď to bolo nové auto tak to nemalo ešte od výroby zaaretované náparavy či tlmiče ako to býva pri nových pracích práčkach? :-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2023 21:09
Re: Drahá nákupní taška
:-[] :-[]
4. 1. 2023 18:39
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
Avatar - legnaw (novy)
4. 1. 2023 22:45
to by me zajimalo
"Za podobné peníze už totiž koupíte i dospělejší vozy.".... to jsou tedy ktere?
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2023 23:29
Pada hvezda.. Teda Ford
Cisla prodeju padají dolu, takze to bylo treba to podporit testem na auto.cz ;-) Jsem zvedav, jaka nova auta nam bude bude schopen Ford za treba pet let. Za mne kdysi super znacka (mackam slzu za posledního Smaxe). Dnes jsou na stejnym miste jako Nissan, Mitsubishi a nebo treba Fiat. Ridnouci nabidka vozu, ridnouci sit prodejcu..
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2023 07:31
“Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně trefil d
A proto ho na cestach temer nevidet…
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
5. 1. 2023 11:07
Re: “Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně tref
Statistiky jsou ale docela pozitivní... loni 1400ks, to je skoro bedna (i když to zařazení do tříd je u SUV diskutabilní)... ale každopádně slušný výsledek.
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Je fakt že subjektivně jich tolik nejezdí... můžeme spekulovat, jestli je to jen pocit, nebo reexporty, nebo třeba relativně krátká doba na trhu....
5. 1. 2023 11:17
Re: “Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně tref
Zajímavý. Puma je přitom docela nepřehlédnutelná, hlavně to denní svícení a mám pocit, že ji vídám fakt výjimečně.
5. 1. 2023 17:15
Re: “Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně tref
Tipl bych na reexporty, protože na silnicích moc vidět nejsou ;-)
5. 1. 2023 22:14
Re: “Kompaktní crossover, který se zákazníkům evidentně tref
Presne tak. Konečne s tebou môžem v niečom súhlasiť.
Avatar - Jaros71
10. 1. 2023 01:25
PĚKNÝ CROSSOVER
Zrovna v prosinci byla v nabídce stříbrná Puma v Brně za 450 tis hybrid ve slušné výbavě zcela nová..
Ceny u prodejců jsou jiné než v ceníku.. :-)
To už je cena podobná vybavené Fiestě a Fabii.
Rozbalit vlákno
0