Německá společnost ZF vyvinula vyhřívaný bezpečnostní pás. Podobně jako v případě vyhřívaného volantu a sedadel, má pomoci s prodloužením dojezdu elektromobilu v zimě.
Jak údajně nějaký Američan nevydržel a chtěl si vyzkoušet krátce předtím unesený Mig který na západním letišti přistál. Vrátil se zmrzlý jak ho**vno malém to nepřežil. Nechápal, že russkije Migy nemají klimatizovanou kabinu, ale že piloti musí mít vyhřívaný oblek. Tak až někdo umrzne cestou v elektromobilu, nebudu se tomu divit. Chudák nebude chápat, že to nemá topení. A taky budou nacházet umrzlé cestující s úzkým proužkem bez omrzlin vepředu.
Aby ti nebyla zima, tak ti dáme vyhřívaný pás a když bude fakt fest mrznout a ty se budeš chtít ohřát pořádně, tak si sundej zimní bundu. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Já se asi poščiju smíchy.
ZF asi plní kvóty na zaměstnávání retardovaných menšin...
Elektrickej krap neumi ani udrzet teplo v kabine. Tj. Neco co umel uz blbej Favorit 30 let zpatky. Neslo by tam pridelat nezavisly topeni na naftu, lih nebo benzin a dat tomu malou nadrz? Proc vymyslet takovy hovadiny, kdyz reseni je jednoduchy. S 10 litrama nafty nebo lihu by takovej krap jako Tesla mohl topit levne stovky kilometru.
Ale umí. Jen je to za cenu dojezdu, který ti mizí před očima... EV fans ti poví, že je to naopak lepší, páč si zatopí v autě před jízdou doma a pak už tolik nemusí. No, pokud jede 10 km do kanclu, tak ne. Pokud by musel švihat někam 400-500 km na otočku v mrazu, no tak by ho humor přešel.
Proto taky nikomu nevymlouvám, když chce EV do města a na cukačky. Ale na všeobecné ježdění na delší trasy to je prostě opruz a žádný promo videa, jak se s tím báječně jezdí do Itálie a podobně mne nepřesvědčí.
To já chápu, že to umí za cenu snížení dojezdu, ale Já chci mít za jízdy v autě teplo a nejezdit v rukavicích a bundě. Vochcávky typu vyhřívanej volant a vyhřívanej pás a v kabině kosu, abych ušetřil (btw on ten vyhřívanej pás a volant a sedačka taky žerou proud, takže i tak si snižuješ dojezd. Stejně se ale nevyhneš tomu, že musíš v tom autě topit teplým vzduchem, protože jinak v zimě neuvidíš přes skla, takže nelze říct, že nebudu v kabině topit a budu jen ohřívat řidiče sedačkou a pásem. Stejně tam ten teplý vzduch cirkulovat musí. Ano souhlasím s tebou EV do města a na ježdění kolem komína může být pro někoho supr, ale platí to co neustále melu. EV není vhodný všude a nemůže nahradit ve všech autech spalovací motor, což paka jako DonVito nebo Hamuna prostě odmítají pochopit. Ano 20-30% aut může být z povahy použití elektrických. Vyčistí to vzduch ve městech, ale není nutný ani žádoucí to cpát každýmu obchoďákovi, který najezdí 70-100 tis ročně. Tam prostě musí být diesel, benzín, LPG, CNG nebo hybrid a to i po roce 2035!!!
3 procenta? kolik ti bere klima? že ti v autě 60-70 procent natankovaného paliva odejde formou tepelných ztrát tě netrápí, ale u elektromobilu vadí každá desetina? :-) říká se tomu licoměrnost, jako že měříš lico /každému jinak ;-)
3% u Jaguáru myslíš? U jiných aut dle testu co jsi mi poslal jsou to desítky procent. Dost protivný nemyslíš? Ne netrápí mě to u ICE vůbec, protože otázka doplnění energie je naprosto neomezující a časově nenáročný proces. Zatímco u EV tě to omezuje v dojezdu a znamená to, že na nabíječce musíš trávit mnohem více času a častěji.
No jo, ale u spalovacího auta neřešíš dojezd, ten je pořád víc jak 700km a energii do “plný” načerpáš do 5ti minut a jedeš dál. Elektrika dá v lepším případě půlku a doplnit energii do “plný” trvá hodiny ;-) V tom je ten největší rozdíl…
Na (super)dálky (zatím) Teslu S nebo https://elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu ale do Chorvatska se už dnes dá dojet (i zaplatitelnou) Teslou 3 (s jednou pauzou u Mekáče) a počet těhle aut strmě narůstá
Prostě ZPÁTEČNÍCI NEznalí typ(u) ryccardo = to budou mít těžší a Těžší a TĚŽŠÍ a pak TAK TĚŽKÝ že i oni otočí (jako ryccardo s hádáním že https://elektrickevozy.cz/…-nabijecich-mist NEBUDOU EXISTOVAT že to NENÍ MOŽNÉ a vono dokonce https://fdrive.cz/…-az-500-kw-10023 to se pomalu blížíme těm 5ti minutám (kvůli kterým
A na závěr VTIP VTIPŮ nejen že auto na elektřinu umožňuje líp postavit auto jako takový ALE na tu ropu (než jí ELEKTŘINOU tankuju) tak spotřebuju (skoro) stejný množství elektřiny DRSNÝ :-O:D
No a někdo holt chce VŠECHNO HŮŘ (protože TAK TO BYLO za mě = a moje děti a vnoučata NESMÍ MÍT LEPŠÍ) no a někdo chce čím dál lepší (plus LEVNĚJŠÍ
Chce to mít ZELENEJ mozek (ZKAŽENEJ :-! ) chtít (ve všem horší :*)
a SVOU totální naprostou absolutní NEZNALOST dennodenně = jí hlásat (sorry to nebylo až tak tobě = spíš těm ABSOLUTNÍM odmítačům (reality = že jejich děti a vnoučata budou jezdit na elektřinu = z ropy už jen ta kosmetika a plasty a hnojiva PROSTĚ VŠECHNO https://epochaplus.cz/…-z-ropy-vsechno/ jen IDIOT (co nedává ZŠ) by jí chtěl co nejvíc projezdit, když už dneska sou lepší BEV než ICE = viz nedávnej test BMW i40 vs 440i (a to je POVEDENÝ auto :yes:
ostatně před lety tahle redakce (no spíš Ozzy) vyzkoušela co umí maličkej DOPROVODNEJ elektromotůrek (lepší odpich měla jen Alfa s V6 od Ferrari) https://www.auto.cz/…y-edition-128296
Hele tvoje příspěvky nemá smysl ani číst, namáháš se zbytečně. Zkus to krátce a srozumitelně, ani jedna z těch pleček od Tesly tak daleko bez dvou nabíjení nedojede. Tj ani tebou zpomínané Chorvatsko nedá jako já s benzinovým Touranem na jednu nádrž - Praha - ostrov Krk 810km a dojezd byl ještě 60km ;-)
JEDNODUCHEJ TEST myšlení = auto lepší každej den ale malinká (pauza u mekáče) komplikace 1 za rok při cestě (nevim proč autem ale budiž) na dovolenou NEBO auto každej den horší ALE co rychlejš načerpá energii při tý cestě na dovolenou ;-)
a jo ZÁKLAD JE NEČÍST delší texty! jen KRATCE a bez odkazů :-)
KRATCE:
a) ropa (a co všechno viz ty odkazy) PLUS elektřina
b) jen ta(táž) elektřina (bez ropy a co všechno viz ty odkazy + i finančně BEZ toho co stojí ropa
Myslím, že všichni dobře víme, odkud vítr fouká. Že nejde o to, že by se EV neuměl vytopit. Ale že jde o nepřijatelně drastický zásah do energetické bilance na palubě.
Skoro vobec, 30 az 40 percent dojazdu si skoro nevsimnes, aj tak sa nemas co vzdalovat od adresy bydliska na viac ako 5km. A ked pocuvas radio eu tak vies, ze doma mas mat nastaveny termostat na sviezu teplotu, tak v aute trochu tej zimy vydrzis. Alebo ber celu rodinu so svokrou a cestou si nadychate.
v testu se píše mezi 13-27 procenty podle modelu, v okamžiku, kdy si auto vybavíš tepelným čerpadlem https://elektrickevozy.cz/…razne-uspornejsi
je po problému. napadlo by někoho nedat si do auta klimatizaci a pak si stěžovat, že je mu horko?
napadlo by někoho stěžovat si, že když zapne v létě klimatizaci, spotřeba stoupne o cca půl litru až litr a následně se mu sníží dojezd na plnou nádrž?
Pořád mi nikdo nevysvětlil, proč by nebylo lepším řešením umístit do auta malou nádrž (klidně jen 5 litrů) a přidat nezávislé topení. Jedno jestli na benzin, líh nebo naftu. Spotřeba je zanedbatelná, dopad na emise nula a vyřeším tím elegantně problém se ztrátou energie na vytápění kabiny.
Ano, všude tam, kde není k dispozici elektrická energie, dává její výroba z fosilního paliva smysl (je to nutnost). Ale to asi neplatí pro elektromobil.
Vzhledem k tomu, že ti to snižuje dojezd a žere zbytečně baterku to ale právě smysl dává. Jasně pokud za 10 let budeme mít třeba baterie s kapacitou 200 Ah, tak mi taky bude jedno jestli mi to to sežere 10-20% z baterky, ale dnes bych si teda radši nechal namontovat nezávislé topení.
A máš video, jak borci z Reccurentu opravdu jezdili sem a tam v létě v zimě s jedním a tím samým vozem po stejné trase, nebo to zase opsal nějakej uhrovatej mileniál z displaye a studie byla na světě?
Stoupne o litr, jo? :D:D:D No já když stojím, tak mám okamžitou spotřebu 0,5l/h s vypnutou klimou a když ji zapnu, tak mám 0,5l/h
Setiny to neukazuje, tak možná to vezme 5cl, resp. poctivýho socialistickýho panáka. To je přes 130 hodin klapání motoru v nouzi s plnou nádrží. Za jízdy jsem to zkoušel několikrát bez klimy a spotřeba se mi nezměnila vůbec. A jestli, tak 0,1L/100 max. Což nejde exaktně ověřit. Pamatuju kdysi u slabých atmosfér, že to bylo znát na výkonu, ale dnes o tom nevím.
Tak to potom jo, jak to napsal někdo z TV Noha, tak to bude mít velkou váhu. 10, 15, 70% nárůst...
Hm, nojono, tak dělám něco špatně a mám to celý rozbitý.
S klimou, nebo bez klimy, jedu furt za 5,4.
Jsem ochoten uznat 0,1L/100 km.
Stejně má vliv jen to, jak se vyspím a tlačím na pedál a porušuju předpisy. Nedávno bez klimy za 6,3 a v létě ve vedru za 4,4.
Ne, tohle téma majitele ICE fakt netrápí...
Větší řiť bude časem tohle, až přibude EV ojetin nad 10 let stáří.
Baterky budou ve formě.
"Udržení stanovené teploty si pak podle stylu jízdy a typu klimatizace vyžádá vyšší spotřebu paliva v rozmezí od 0,09 do 0,66 l /100 km na otevřených silnicích. Při osmihodinové cestě na dovolenou v automobilu střední třídy, který spaluje benzin..."
OK, tak toto bylo před 15 lety u benzínů v době, kdy se ještě něřešil každý miligram a rekuperace atd.
A čtu tam teda 0,09 l/100 km.
Co tam asi bude u moderního dieselu s rekuperací, moderním chladivem, odpojitelným kompresorem s regulací výkonu, termálními skly, stále menší plochou zasklení, lepšími izolačními materiály atd...
Kdybych skákal po městě a 20x za den startoval auto v + 35-40°C, tak by se to asi projevilo. Ale při normální jízdě v normálním počasí do 25°C je vliv nulanulanic. A když je okolo +30°C a jedu dál, než 5 metrů, tak to mám za těch 0,1l/100, o kterých jsem psal na začátku.
a NIKDO Z VÁS přitom neřeší podstatu = efektivnější pohon je plus NE MINUS jak tu zuřivě diskutujete a EV umožňuje Z PRINCIPU postavit ve všem co dělá auto autem = to auto LÉPE (ne hůř ale LÍP ;-)
OBECNÝ ZÁKLAD asi by šlo říct PRINCIP = co napíše ryccrdo, to je správně v realitě PŘESNÝ OPAK přesně OBRÁCENĚ
Teto Sakro, zdá se, že jsi se nám zacyklilo. Jak už jsem psal, zkus si vyndat pyj z wagíny, aby se přerušilo spojení PRE-OUT/MAIN-IN a potom celý systém zrestartuj. Třeba to pomůže.
Pochop osle ze efektivita pohonu neni dulezita. Topit v kamnech taky neni z pohledu efektivity zazrak, ale je to pritom to nejlepsi jak si muzes doma zatopit. Krbovky a drevo a je to daleko lepsi nez topit tepelnym cerpadlem.
no vidíš jak SES PĚKNĚ POPSAL = fakt jen OSEL nechápe, že efektivita (která "funguje" každou minutu vteřinu provozu) TO JE TO DŮLEŽITÝ = CO ty to máš s mozkem? že VŠECHNO pochopí BLBĚ? je to jen to nízký IQ a (z toho plynoucí) ŽÁDNÝ vzdělání? :-O
Test na (pravda trochu bystřejším než si ty) dítěti ZŠ = může topit dřevem 8 mld lidí? Vyšel mu OPAK než tobě. Krb je fajn jako doplněk, jako topení pro lidi NEMOŽNÉ = zkus se soustředit NEMOŽNÉ
co jednou neVYMÝŠLET (Vaculíkovo pravidlo) a když NEmáš (ŽÁDNOU) znalost a praxi (taky) NULA naprostá NULA nekomentovat = a respektovat znalosti zkušenějších?
LEVNĚJŠÍ EKOLOGIČTĚJŠÍ energie + ve všem co dělá auto autem (zrovna sem čet srovnávačku Outback a ta poslední generace JE SAKRA POVEDENÁ viz mj Vaculík vs https://www.subaru.cz/…rra-prehled.html rychlejší nástup výkonu ale současně jemnější dávkování síly = to k základu (elektřický pohon) umožňuje LÉPE postavit auto
prostě jako vždycky NEZNALOST (+ nezkušenost) vs ti co ví a znají (plus navíc TA EKOLOGIE :-!:D:*)
Ne to neni vubec dulezity. Co je dulezity je fakt ze s EV do haje dojedes a za 10 let respektive zim je po baterce. Doplneni energie trva strasne dlouho a cena EV auta je vetsinou 2 nasobek ceny spalovaci varianty. Soucasne EV nedavaji ekonomicky vubec smysl. Mozna tak za 10 let s novou generaci baterii.
Ano je to uplne jine teplo a nemas vlhko v byte. Hezky pred krbem schne pradlo, proste sama pozitiva ;-) A v zateplenem dome ti to teplo dlouho vydrzi, takze nevim proc bych chodil prikladat v noci, ale chapu ze kdyz bydlis v jeskyni nebo nemas okna, tak to vymrza ten byt celkem rychle :D
On jen provokuje TAKHLE pitomej (snad) není (nikdo = jeho to baví, JE hodně BLBej a tohle si našel jako cestu aby se při běžnym rozhovoru necítil jako POSLEDNÍ NEJBLBĚJŠÍ
Že to takhle dál nejde s ropou (nebo topit dřevem) ví děti na ZŠ ryccardo (snad :*) ) jen hraje že je RETARDovaný a hloupější než (a nechápe to co) žáci ZŠ
i když JE FAKTem že trojčlenku (fakt) nechápe = a to byl (myslim) 2. stupeň ZŠ :D:-!
Na co si to zase hrajes ubozaku? Ze nemas krbovky a musis poslouchat Sedlacka a topit na 17 je tvuj problem tak nezavid. :D Proc by neslo topit drevem? Zapaleny krbovky je nejprijemnejsi umely teplo co znam ty osle.
Nojo zase si to trefil = NA CO SI TO ZASE HRAJES UBOZACKU tupej? když (ani po nápovědě) NECHÁPEŠ že (a proč) si osel, teda proč by neslo topit drevem :-O:*):-!:-[]
to je fakt a bez přehánění TUPOST TUPÁ = a ty fakt NEMŮŽEŠ MÍT (ani) střední školu = právě "jubilejní" 10tisící DŮKAZ :-)
Takhle NEFUNGUJÍCÍ MOZEK to se nevidí, ty si měl nějakej úraz hlavy nebo si byl nejblbější dítě už ve školce? Protože TO CO nechápeš, většinou zvládaj děti na druhým stupni základní školy, minimálně když se jim to vyvětlí. Ty ne (to neni urážka jen konstatování) TY totéž NE(zvládáš)
Ty už mi zase nevykáš? Nebo tvůj sloučený profil "Kylie" po dobu tvého pobytu v blázinci obsluhovala tvoje neteta co vypadá jak vyžilá pracovnice sexuálních služeb?
Nicméně k tvému dotazu. Ne nevím proč nemůžu topit dřevem. Jsem rád, že navzdory tomu, že to, dle tebe, nejde topit dřevem, tak já to dělám a mám dojem, že tak činí spousta dalších lidí v reakci na ceny energií. Možná by si měl všem vysvětlit, že to nejde topit dřevem a že jsou všichni hloupí :-D
tak ti to vysvětlím TO CO PÍŠEŠ ví všichni, ale pak to pokračuje dál = a tam když TVŮJ MOZEčeK dojde k JINÉMU závěru než (třeba) Vávrův Sedláčkův můj Hendlyho mikesuse atd. = tak viz odkaz :*)
prostě SUPER HYPER TOTAL ZPÁTEČNÍK zoufale lééta hledající NĚCO PROTI = ve všem (TO POSTARU je to správně = i v politice viz vaše socialistické ZLATÉ ČASY = vždy špatně vždy viz https://www.auto.cz/diskuse/88208/1#…
JEDNOU (jak se vám stává) i vám dojde, že ekonom Vávra kdysi správně chápal to co vy DODNES popíráte odmítáte = musíme NIKOLIV a NE! ještě víc ZPOMALIT jak požaduje Arese vy rohYpnol ale RADIKÁLNĚ ZRYCHLIT!! https://www.auto.cz/…hopnostmi-147169 to je správná cesta (dohnat americký https://fdrive.cz/…-las-vegas-10055 a asijský kontinent NE NE NE VAŠE hloupé neznalostní představy
VY se zatím soustřeďte na své dochápání věcí ze ZŠ a SŠ (co jste tu dodnes léééta popíral a odmítal = a když mluví dospělí, myšleno ti co věcem rozumí, DRŽE KLAPAČKU a s nábožnou úctou POSLOUCHEJTE :-O:*):D:-!:-[]
NE ZAOSTÁVAT po čem voláte a(si) si přejete, ale přesný opak RADIKÁLNĚ ZRYCHLIT to je řešení (a vy už NIKDY NEdávejte na POLITIKY a jejich kecy - Orbán Pitomio Klaus Zeman včera Meloni(ová) - ale na odborníky TAK JAK VÁM už někdo PORADIL
To PROTI ČEMU vy zpátečník(ci) bojujete se naštěstí prosadí https://nedd.tiscali.cz/…a-jestedu-548833 co považujete za nemožné se děje https://fdrive.cz/…-az-500-kw-10023 a vámi adorované "zastropování důchodového věku" KRAVINA KRAVIN i na populistické politiky = letos Česko bude stát 100 (?) mld.? a ANO dalších 100 mld. budou (JEN!) úroky z půjčovací jízdy NE-investujeme v době konjunktury ale VŠE PROŽEREME ANO za nás to bude takhle - po nás potopa :-(
Hele, neprotestuj! Teta Sakra říká, že Tesla říká, že jejich auto za nespecifikovaný časový úsek ujede 320 tkm. A když to tvrdí výrobce o svém výrobku, tak to musí bejt kuwa prawda. :D
A za 11 let si povíme, jak bude ve formě baterka, která bude mít třeba jen 145786 km, ale bude 11 let stát v hicu a mrazu venku... To bude řiť.
No za pár let to bude "sranda", jak se tenhle experiment na lidstvu vymstí. Naštěstí to ještě zatím není na úrovni pokusů sovětů z 20 let minulého století...
Ahoj Teta, tak jsi rozpojilo PRE OUT - MAIN IN a dneska jsi se po restartu probudilo zase s šulinem v ruce? :D
No to jsme rádi. To vykání bylo takový divný. :D:D:D
Tvl. Minule jsem si taky přišel jak dement, když mi v autě muselo topit přídavné elektrické topné těleso. :D To když jsem jel v -13°C z kopce a dehet se mi ne a ne ohřát. Trvalo to asi 40 km a 50 minut, než se ohřála voda i olej. Taky neměl energii na to se ohřát. Dokud jsem nezačal stoupat, tak se mu moc nechtělo... Na druhou stranu si takhle můžu přitápět 1.200-1.400 km i bez přiteplenýho pásu.
Naštěstí (nebo naneštěstí?) u nás už moc často nebývá mínus 13, nebo 20.
A když je kolem nuly, tak se to ohřeje relativně normálně.
Hybrid se taky musí trochu ohřát, ne? Právě aby topil a trochu se chránil i když má vodičky 0W-15 a podobný šílenosti.
Jasný motory s vysokou účinností a málem odpadního tepla to tak holt mají. Nicméně případů, kdy vyrazíš se studeným motorem a jedeš několik kilometrů z kopce kdy se motor nemá šanci ohřát je minimum. Taky to znám ještě ze starý O1 TDI. To se pak snažíš na to šlapat při každý příležitosti, aby ten motor vygeneroval nějaký teplo :-D. V tom případě ale u modernějších aut je elektrický dohřev, který nemá ovšem negativní vliv na dojezd, protože ten ICE motor si vyrobí elektřiny kolik potřebuje a tu topnou spirálu bez problémů utopí, aniž by si musel řešit, že dojedeš o 100 km méně.
Kvalitní zelená demagogie. O nic nejde, jsou to jen 3 procenta. Proč tedy soudruzi vymýšlejí takovýto nesmysl, když o nic nejde, tedy jen o 3 procenta? Já vím proč, aby vysáli státní cecek a zvýšili celkovou ekologickou zátěž při výrobě EV.
No já se nesnažil na to šlapat. Naopak jsem se přes půl hodiny sotva dotýkal plynu. A vím, že tohle je extrém, kdy jedeš někde z hor, jako my. Červenohorské sedlo - Šumperk moc do kopce není, no :-!
Naštěstí tam mám to přídavný topný těleso, co se dává do dehtů (i když mi nedávno někdo tvrdil, že ani ne, do každýho TDI) + volant, sedačky, skla s výhřevem, takže komfort byl okamžitý a elektřinu na pohon těchto výhřevů si to vyrobilo rekuperací tou jízdou z kopce. Takže jsem byl i hodně EKO :D
Od Šumperka už jsem už jsem hulil skoro jako EV v Maďarsku :D
no aby bylo něco k věci, jsem přesvědčen, že takové lokální řešení dokáže zabránit prochlazení močových cest, ale vyhřívaný pás nedokáže změnit, že je v kabině deset stupňů... a že to rozhodně není náhrada tepelného čerpadla, bez kterého bych auto na delší trasy nechtěl /elektromobil/.
nejsem proti nějaké velké cenzuře, ale tady ty nenávistné výblitky s politickým podtextem by snad někdo mazat mohl.... a ty si vezmi silnější prášky...
Přísloví o potrefené huse je již dost staré a známé tak bych ti doporučoval raději se neozývat.Já vím co udělám, žádné prášky ale Peugeota,nastartuju si naprázdno Peugeota a nechám ho před barákem celý den naschvál smrdět.
ty jsi frustrát. někdo ti půjčil TM3 a půl roku jsi tady z toho ejakuloval. pak přišlo drsné probuzení, že na to prostě nedosáhneš a začalo hromobití ;-)
Aha, ledaže by mě frustrovalo to, že si vozím zadek v nejlepším ikonickém autě všech dob. Spíše to vypadá, že mi závidíš ty, že jsem tu Teslu měl, zatímco ty jsi nikdy neměl. A ten Prius mi závidíš taky. Vždyť se domluvme, nechám tě svézt. Já nejsem lakomý.
Spalovací motor má velké tepelné ztráty a ty se efektivně využívají na vytápění auta.
Ekektrický pohon má taky vysoké tepelné ztráty, ovšem ty vznikají mimo auto. Nejvíc hned v elektrárnách, takže unikající teplo vyhřívá akorát ty megakomíny
V autě ano, ale v elektromobilu ne. Zkus si ještě jednou přečíst, co Othello napsal. Když to nepomůže, vrať se zase na začátek a čti zase znovu. Dokud se ti v té tvé kouli nerozsvítí.
Mig: zjevně jsi nepochopil pointu. Megaztráty vznikají při každé přeměně tepelné energie na mechanickou práci.
Rozdíl je že u spalováků ztráty vznikají přímo v autě, ale u EV se produkují jinde.