Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyhřívané bezpečnostní pásy od ZF mají prodloužit dojezd elektromobilů

Německá společnost ZF vyvinula vyhřívaný bezpečnostní pás. Podobně jako v případě vyhřívaného volantu a sedadel, má pomoci s prodloužením dojezdu elektromobilu v zimě.
Zpět na článek
5. 1. 2023 17:34
Připomíná mi to
Duplicita
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2023 17:36
Připomíná mi to
Jak údajně nějaký Američan nevydržel a chtěl si vyzkoušet krátce předtím unesený Mig který na západním letišti přistál. Vrátil se zmrzlý jak ho**vno malém to nepřežil. Nechápal, že russkije Migy nemají klimatizovanou kabinu, ale že piloti musí mít vyhřívaný oblek. Tak až někdo umrzne cestou v elektromobilu, nebudu se tomu divit. Chudák nebude chápat, že to nemá topení. A taky budou nacházet umrzlé cestující s úzkým proužkem bez omrzlin vepředu.
Rozbalit vlákno
3
5. 1. 2023 19:49
Re: Připomíná mi to
A tu o Karkulce povíš taky?
5. 1. 2023 21:16
Re: Připomíná mi to
Máš rád o Karkulce? Sorry já raději o Budulínkovi.
6. 1. 2023 11:19
Re: Připomíná mi to
Klidně i toho Budulínka. Tyhle pohádky "údajně" a "prý" strašně moc miluji. :-!
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 18:44
Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Aby ti nebyla zima, tak ti dáme vyhřívaný pás a když bude fakt fest mrznout a ty se budeš chtít ohřát pořádně, tak si sundej zimní bundu. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Já se asi poščiju smíchy.

ZF asi plní kvóty na zaměstnávání retardovaných menšin...
Rozbalit vlákno
85
5. 1. 2023 20:16
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Tak to fakt sedí :-[] :-[] :-[]
5. 1. 2023 23:15
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Elektrickej krap neumi ani udrzet teplo v kabine. Tj. Neco co umel uz blbej Favorit 30 let zpatky. Neslo by tam pridelat nezavisly topeni na naftu, lih nebo benzin a dat tomu malou nadrz? Proc vymyslet takovy hovadiny, kdyz reseni je jednoduchy. S 10 litrama nafty nebo lihu by takovej krap jako Tesla mohl topit levne stovky kilometru.
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 23:26
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ale umí. Jen je to za cenu dojezdu, který ti mizí před očima... EV fans ti poví, že je to naopak lepší, páč si zatopí v autě před jízdou doma a pak už tolik nemusí. No, pokud jede 10 km do kanclu, tak ne. Pokud by musel švihat někam 400-500 km na otočku v mrazu, no tak by ho humor přešel.
Proto taky nikomu nevymlouvám, když chce EV do města a na cukačky. Ale na všeobecné ježdění na delší trasy to je prostě opruz a žádný promo videa, jak se s tím báječně jezdí do Itálie a podobně mne nepřesvědčí.
6. 1. 2023 08:23
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
To já chápu, že to umí za cenu snížení dojezdu, ale Já chci mít za jízdy v autě teplo a nejezdit v rukavicích a bundě. Vochcávky typu vyhřívanej volant a vyhřívanej pás a v kabině kosu, abych ušetřil (btw on ten vyhřívanej pás a volant a sedačka taky žerou proud, takže i tak si snižuješ dojezd. Stejně se ale nevyhneš tomu, že musíš v tom autě topit teplým vzduchem, protože jinak v zimě neuvidíš přes skla, takže nelze říct, že nebudu v kabině topit a budu jen ohřívat řidiče sedačkou a pásem. Stejně tam ten teplý vzduch cirkulovat musí. Ano souhlasím s tebou EV do města a na ježdění kolem komína může být pro někoho supr, ale platí to co neustále melu. EV není vhodný všude a nemůže nahradit ve všech autech spalovací motor, což paka jako DonVito nebo Hamuna prostě odmítají pochopit. Ano 20-30% aut může být z povahy použití elektrických. Vyčistí to vzduch ve městech, ale není nutný ani žádoucí to cpát každýmu obchoďákovi, který najezdí 70-100 tis ročně. Tam prostě musí být diesel, benzín, LPG, CNG nebo hybrid a to i po roce 2035!!!
6. 1. 2023 08:55
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
slyšel jsi někdy o tepelném čerpadle?
6. 1. 2023 09:39
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
A to funguje zadarmo? Nežere proud z baterky?
6. 1. 2023 09:48
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
3 procenta? kolik ti bere klima? že ti v autě 60-70 procent natankovaného paliva odejde formou tepelných ztrát tě netrápí, ale u elektromobilu vadí každá desetina? :-) říká se tomu licoměrnost, jako že měříš lico /každému jinak ;-)
6. 1. 2023 10:08
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
3% u Jaguáru myslíš? U jiných aut dle testu co jsi mi poslal jsou to desítky procent. Dost protivný nemyslíš? Ne netrápí mě to u ICE vůbec, protože otázka doplnění energie je naprosto neomezující a časově nenáročný proces. Zatímco u EV tě to omezuje v dojezdu a znamená to, že na nabíječce musíš trávit mnohem více času a častěji.
6. 1. 2023 10:28
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
ano, zásadní rozdíl je tepelné čerpadlo, ale to už opakuju pořád dokola totéž...
7. 1. 2023 15:02
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
No jo, ale u spalovacího auta neřešíš dojezd, ten je pořád víc jak 700km a energii do “plný” načerpáš do 5ti minut a jedeš dál. Elektrika dá v lepším případě půlku a doplnit energii do “plný” trvá hodiny ;-) V tom je ten největší rozdíl…
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 16:35
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
https://fdrive.cz/…ektromobily-6946

Na (super)dálky (zatím) Teslu S nebo https://elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu ale do Chorvatska se už dnes dá dojet (i zaplatitelnou) Teslou 3 (s jednou pauzou u Mekáče) a počet těhle aut strmě narůstá

Prostě ZPÁTEČNÍCI NEznalí typ(u) ryccardo = to budou mít těžší a Těžší a TĚŽŠÍ a pak TAK TĚŽKÝ že i oni otočí (jako ryccardo s hádáním že https://elektrickevozy.cz/…-nabijecich-mist NEBUDOU EXISTOVAT že to NENÍ MOŽNÉ a vono dokonce https://fdrive.cz/…-az-500-kw-10023 to se pomalu blížíme těm 5ti minutám (kvůli kterým

a) https://www.stoplusjednicka.cz/…nadskeho-mordoru

b) https://www.idnes.cz/…8_zahranicni_ert

c) https://www.idnes.cz/…9_zahranicni_jan

d) https://www.seznamzpravy.cz/…tny-vybuch-74550

e) https://www.novinky.cz/…-cisterna-199808

f) https://www.autoforum.cz/…jici-silu-videa/

A na závěr VTIP VTIPŮ nejen že auto na elektřinu umožňuje líp postavit auto jako takový ALE na tu ropu (než jí ELEKTŘINOU tankuju) tak spotřebuju (skoro) stejný množství elektřiny DRSNÝ :-O :D

No a někdo holt chce VŠECHNO HŮŘ (protože TAK TO BYLO za mě = a moje děti a vnoučata NESMÍ MÍT LEPŠÍ) no a někdo chce čím dál lepší (plus LEVNĚJŠÍ

Chce to mít ZELENEJ mozek (ZKAŽENEJ :-! ) chtít (ve všem horší :*)

a SVOU totální naprostou absolutní NEZNALOST dennodenně = jí hlásat (sorry to nebylo až tak tobě = spíš těm ABSOLUTNÍM odmítačům (reality = že jejich děti a vnoučata budou jezdit na elektřinu = z ropy už jen ta kosmetika a plasty a hnojiva PROSTĚ VŠECHNO https://epochaplus.cz/…-z-ropy-vsechno/ jen IDIOT (co nedává ZŠ) by jí chtěl co nejvíc projezdit, když už dneska sou lepší BEV než ICE = viz nedávnej test BMW i40 vs 440i (a to je POVEDENÝ auto :yes:
7. 1. 2023 17:00
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Můžeš, prosím, nějak osvětlit souvislost odkazu o hořící cisterně s vápnem ?
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:15
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
jen TO sis z toho (všeho) vzal? ;-)

e) https://www.qap.cz/…ci-benzin-38328/

prostě jen s malou nadsázkou a) až f) (to je VELKÝ SOUBOR NEGATIV a peněz!) PLUS elektřina, nebo JEN ta(táž) elektřina = to je SAKRA velký ROZDÍL

BONUS = ve stavbě auta a tom co dělá auto autem, VE VŠEM LEPŠÍ auto = malý lépe umístitelný motor (spíš motůrek) https://fdrive.cz/…prvni-dojmy-9002 má drtivě vyšší výkon a akceleraci než V12 https://elektrickevozy.cz/…jezd-specifikace

ostatně před lety tahle redakce (no spíš Ozzy) vyzkoušela co umí maličkej DOPROVODNEJ elektromotůrek (lepší odpich měla jen Alfa s V6 od Ferrari) https://www.auto.cz/…y-edition-128296
7. 1. 2023 17:25
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ostatní souvislosti chápu, vápno nechápu.

Tak vysvětluj a nemel další ho***.
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:27
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
??? tak TEĎ zas nechápu já :-!
7. 1. 2023 17:31
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Jak souvisí s tématem hořící cisterna s vápnem, co je na tom k nepochopení ?
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:32
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
tvůj (opakovaný) dotaz (po mé odpovědi) je (fakt) K NEPOCHOPENÍ :-!

zeptám se já JAK siS vysvětlil = mé vysvětlení??? :-)
7. 1. 2023 17:37
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Tak nic...jako vždycky.
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:40
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
TAKže UŽ ti došlo??? Co je v druhém řádku 17:15 (a co to znamená)? :-!
7. 1. 2023 17:46
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Jak souvisí cisterna s benzínem u Svojkovic s cisternou s vápnem na D11 ? Jako že obě jsou cisterny ?
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:47
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
si BLÍZKO :yes: :-)
7. 1. 2023 20:57
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Nijak, ale pak to prase bude tvrdit ze ti dal ma vsechno odkazy ;-) Jen jeste sam nevi jestli bude on nebo ona 😀
7. 1. 2023 17:49
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Hele tvoje příspěvky nemá smysl ani číst, namáháš se zbytečně. Zkus to krátce a srozumitelně, ani jedna z těch pleček od Tesly tak daleko bez dvou nabíjení nedojede. Tj ani tebou zpomínané Chorvatsko nedá jako já s benzinovým Touranem na jednu nádrž - Praha - ostrov Krk 810km a dojezd byl ještě 60km ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:56
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
https://www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/ ale to už je starej (navíc "nižší") model, dneska už sme jinde (a i ta Tesla 3 má už jiný baterie) https://elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu

JEDNODUCHEJ TEST myšlení = auto lepší každej den ale malinká (pauza u mekáče) komplikace 1 za rok při cestě (nevim proč autem ale budiž) na dovolenou NEBO auto každej den horší ALE co rychlejš načerpá energii při tý cestě na dovolenou ;-)

a jo ZÁKLAD JE NEČÍST delší texty! jen KRATCE a bez odkazů :-)

KRATCE:
a) ropa (a co všechno viz ty odkazy) PLUS elektřina
b) jen ta(táž) elektřina (bez ropy a co všechno viz ty odkazy + i finančně BEZ toho co stojí ropa
7. 1. 2023 21:04
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
V soucasny dobe. Jednoznacne ropa. :yes: ;-)
8. 1. 2023 16:36
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Hamuno, jsi mimo, jako vždy ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2023 19:11
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Máš pravdu (je to) STEJNĚ = JAKO VŽDY :-)
7. 1. 2023 20:59
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
S Teslou? 3x postojis hodinku na nabijecce a jsi tam :D
8. 1. 2023 16:35
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
tak nějak ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2023 19:18
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
tak nějak https://www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/

Viděl si (je k dispozici i plný video) https://www.garaz.cz/…de-stat-21009354 ?
Avatar - Mikesus
5. 1. 2023 23:37
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Proč by neuměl udržet teplo?
Jezdil jsem s jedním pri tepelotach pod bodem mrazu a jedna věc, která se mi líbila, že to topilo okamžitě a hodně.
6. 1. 2023 07:43
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Myslím, že všichni dobře víme, odkud vítr fouká. Že nejde o to, že by se EV neuměl vytopit. Ale že jde o nepřijatelně drastický zásah do energetické bilance na palubě.
6. 1. 2023 08:24
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Mikesus si jen potřeboval zahrát na nechápavýho.
6. 1. 2023 08:24
Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
A jak ti to zamává s dojezdem, když si takhle vesele topíš?
6. 1. 2023 08:57
Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Skoro vobec, 30 az 40 percent dojazdu si skoro nevsimnes, aj tak sa nemas co vzdalovat od adresy bydliska na viac ako 5km. A ked pocuvas radio eu tak vies, ze doma mas mat nastaveny termostat na sviezu teplotu, tak v aute trochu tej zimy vydrzis. Alebo ber celu rodinu so svokrou a cestou si nadychate.
6. 1. 2023 08:58
Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
https://www.ceskenoviny.cz/…r-i-pace/2299817
ano, až 30 procent u těch nejhorších, jen 3 procenta u těch, co jsou vybavené tepelným čerpadlem
6. 1. 2023 09:02
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Az 30? Tesla dostala pokutu v juznej korei za zavadzanie zakaznika, namerali jej 40
6. 1. 2023 09:12
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
v testu se píše mezi 13-27 procenty podle modelu, v okamžiku, kdy si auto vybavíš tepelným čerpadlem
https://elektrickevozy.cz/…razne-uspornejsi
je po problému. napadlo by někoho nedat si do auta klimatizaci a pak si stěžovat, že je mu horko?
napadlo by někoho stěžovat si, že když zapne v létě klimatizaci, spotřeba stoupne o cca půl litru až litr a následně se mu sníží dojezd na plnou nádrž?
6. 1. 2023 09:20
Re: Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Liter nie je 30 percent dojazdu, za kolko dobijes doma 30 percent?
6. 1. 2023 09:27
Re: Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
tepelné čerpadlo? když si ho nekoupíš, ztratíš 30 procent, když ano, ztratíš třeba pět, stačí takhle?
6. 1. 2023 09:42
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Pořád mi nikdo nevysvětlil, proč by nebylo lepším řešením umístit do auta malou nádrž (klidně jen 5 litrů) a přidat nezávislé topení. Jedno jestli na benzin, líh nebo naftu. Spotřeba je zanedbatelná, dopad na emise nula a vyřeším tím elegantně problém se ztrátou energie na vytápění kabiny.
6. 1. 2023 09:49
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
nezávislé topení si můžeš dokoupit, ale dát Webasto do Tesly, to bude asi unikát
6. 1. 2023 10:09
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
A důvod proč je to unikát? Majitel EV chce mít v autě teplo a nechce, aby mu to omezovalo dojezd. Tohle je nejjednodušší a nejefektivnější řešení.
6. 1. 2023 10:28
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
ještě lepší by bylo dát na zadní sedačky vincka a vozit pár polínek
6. 1. 2023 10:58
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Proč se z toho snažíš dělat karikaturu a zesměšňovat to? Tobě přijde nezávislý topení jako něco oldschoolovýho?
6. 1. 2023 12:03
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ano, všude tam, kde není k dispozici elektrická energie, dává její výroba z fosilního paliva smysl (je to nutnost). Ale to asi neplatí pro elektromobil.
6. 1. 2023 12:08
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Vzhledem k tomu, že ti to snižuje dojezd a žere zbytečně baterku to ale právě smysl dává. Jasně pokud za 10 let budeme mít třeba baterie s kapacitou 200 Ah, tak mi taky bude jedno jestli mi to to sežere 10-20% z baterky, ale dnes bych si teda radši nechal namontovat nezávislé topení.
6. 1. 2023 13:55
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
3% jak ukázal test
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 14:21
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
A máš video, jak borci z Reccurentu opravdu jezdili sem a tam v létě v zimě s jedním a tím samým vozem po stejné trase, nebo to zase opsal nějakej uhrovatej mileniál z displaye a studie byla na světě?
6. 1. 2023 09:44
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Nenapadlo, protože doplnění té promrhané energie na chlazení zabere asi tak 2 vteřiny času navíc a nijak tě to neomezuje.
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 11:19
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Stoupne o litr, jo? :D :D :D No já když stojím, tak mám okamžitou spotřebu 0,5l/h s vypnutou klimou a když ji zapnu, tak mám 0,5l/h
Setiny to neukazuje, tak možná to vezme 5cl, resp. poctivýho socialistickýho panáka. To je přes 130 hodin klapání motoru v nouzi s plnou nádrží. Za jízdy jsem to zkoušel několikrát bez klimy a spotřeba se mi nezměnila vůbec. A jestli, tak 0,1L/100 max. Což nejde exaktně ověřit. Pamatuju kdysi u slabých atmosfér, že to bylo znát na výkonu, ale dnes o tom nevím.
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 12:41
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Tak to potom jo, jak to napsal někdo z TV Noha, tak to bude mít velkou váhu. 10, 15, 70% nárůst...
Hm, nojono, tak dělám něco špatně a mám to celý rozbitý.
S klimou, nebo bez klimy, jedu furt za 5,4.
Jsem ochoten uznat 0,1L/100 km.
Stejně má vliv jen to, jak se vyspím a tlačím na pedál a porušuju předpisy. Nedávno bez klimy za 6,3 a v létě ve vedru za 4,4.
Ne, tohle téma majitele ICE fakt netrápí...

Větší řiť bude časem tohle, až přibude EV ojetin nad 10 let stáří.
Baterky budou ve formě.

https://www.youtube.com/watch?…
6. 1. 2023 13:56
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Litr brala stará manuální klima. Nové to umí za méně, ale porad 0,3-0,5 l, ověřeno z mnoha zdrojů.
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 14:14
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Základ je ignorovat realitu svého vozu, ale opřít se o 100x dokola opisované články odborníků z Novy.
6. 1. 2023 14:43
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
ADAC - lepší ?
https://www.auto.cz/…limatizace-10969
Realita svého vozu - údaj z palubního počítače :yes:
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 16:13
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
"Udržení stanovené teploty si pak podle stylu jízdy a typu klimatizace vyžádá vyšší spotřebu paliva v rozmezí od 0,09 do 0,66 l /100 km na otevřených silnicích. Při osmihodinové cestě na dovolenou v automobilu střední třídy, který spaluje benzin..."

OK, tak toto bylo před 15 lety u benzínů v době, kdy se ještě něřešil každý miligram a rekuperace atd.

A čtu tam teda 0,09 l/100 km.

Co tam asi bude u moderního dieselu s rekuperací, moderním chladivem, odpojitelným kompresorem s regulací výkonu, termálními skly, stále menší plochou zasklení, lepšími izolačními materiály atd...

Kdybych skákal po městě a 20x za den startoval auto v + 35-40°C, tak by se to asi projevilo. Ale při normální jízdě v normálním počasí do 25°C je vliv nulanulanic. A když je okolo +30°C a jedu dál, než 5 metrů, tak to mám za těch 0,1l/100, o kterých jsem psal na začátku.
6. 1. 2023 16:18
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
dobře, máš pravdu, už je to trochu únavné. stejně jako ty. ááááá vlastně konečně to jede
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 16:37
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Je to na PYču, když dojdou argumenty, však?
6. 1. 2023 17:09
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Vám to (ne)zpracování informací kombinované s neznalostmi a nezkušenostmi = jde.. stejně jako ryccardovi :*)

Další snaha v boji proti BEV? Tepelné čerpadlo to řeší (a jako vždy je to jen hloupé hledání TADY BY MOHL BÝT problém https://www.idnes.cz/…2_autoservis_nyv tedy když to není VW https://elektrickevozy.cz/…k-vyssi-spotrebe ti nikdy nezklamou (ať to byly filtry pevných částic nebo prostě cokoiv :-!

Zajímavé kolik lidí najednou jezdí https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 stovky a stovky kilometrů ;-)

a NIKDO Z VÁS přitom neřeší podstatu = efektivnější pohon je plus NE MINUS jak tu zuřivě diskutujete a EV umožňuje Z PRINCIPU postavit ve všem co dělá auto autem = to auto LÉPE (ne hůř ale LÍP ;-)

OBECNÝ ZÁKLAD asi by šlo říct PRINCIP = co napíše ryccrdo, to je správně v realitě PŘESNÝ OPAK přesně OBRÁCENĚ

Pěkný den = třeba s nějakým povedeným elektromobilem https://fdrive.cz/…t-do-zivota-7836 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 19:03
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Teto Sakro, zdá se, že jsi se nám zacyklilo. Jak už jsem psal, zkus si vyndat pyj z wagíny, aby se přerušilo spojení PRE-OUT/MAIN-IN a potom celý systém zrestartuj. Třeba to pomůže.
7. 1. 2023 14:30
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Pochop osle ze efektivita pohonu neni dulezita. Topit v kamnech taky neni z pohledu efektivity zazrak, ale je to pritom to nejlepsi jak si muzes doma zatopit. Krbovky a drevo a je to daleko lepsi nez topit tepelnym cerpadlem.
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 16:17
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
no vidíš jak SES PĚKNĚ POPSAL = fakt jen OSEL nechápe, že efektivita (která "funguje" každou minutu vteřinu provozu) TO JE TO DŮLEŽITÝ = CO ty to máš s mozkem? že VŠECHNO pochopí BLBĚ? je to jen to nízký IQ a (z toho plynoucí) ŽÁDNÝ vzdělání? :-O

Test na (pravda trochu bystřejším než si ty) dítěti ZŠ = může topit dřevem 8 mld lidí? Vyšel mu OPAK než tobě. Krb je fajn jako doplněk, jako topení pro lidi NEMOŽNÉ = zkus se soustředit NEMOŽNÉ

No a viz ZŠ https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ to samý ropa. Děti to ví

co jednou neVYMÝŠLET (Vaculíkovo pravidlo) a když NEmáš (ŽÁDNOU) znalost a praxi (taky) NULA naprostá NULA nekomentovat = a respektovat znalosti zkušenějších?

Prostě na každou střechu solár nebo https://tinyhousespace.com/…i-muze-mit-kazdy je to mj MNOHEM LEVNĚJŠÍ než (ruSSká) ropa a plyn + ekologičtější (aby TĚ to SS.ralo ještě víc

LEVNĚJŠÍ EKOLOGIČTĚJŠÍ energie + ve všem co dělá auto autem (zrovna sem čet srovnávačku Outback a ta poslední generace JE SAKRA POVEDENÁ viz mj Vaculík vs https://www.subaru.cz/…rra-prehled.html rychlejší nástup výkonu ale současně jemnější dávkování síly = to k základu (elektřický pohon) umožňuje LÉPE postavit auto

prostě jako vždycky NEZNALOST (+ nezkušenost) vs ti co ví a znají (plus navíc TA EKOLOGIE :-! :D :*)
7. 1. 2023 17:28
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ne to neni vubec dulezity. Co je dulezity je fakt ze s EV do haje dojedes a za 10 let respektive zim je po baterce. Doplneni energie trva strasne dlouho a cena EV auta je vetsinou 2 nasobek ceny spalovaci varianty. Soucasne EV nedavaji ekonomicky vubec smysl. Mozna tak za 10 let s novou generaci baterii.
8. 1. 2023 09:39
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
topit v krbových kamnech je nejlepší volba? zajímavé, ale souhlasím. na chatě určitě. a v noci si chodit přiložit taky udrží v kondici.
8. 1. 2023 09:51
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ano je to uplne jine teplo a nemas vlhko v byte. Hezky pred krbem schne pradlo, proste sama pozitiva ;-) A v zateplenem dome ti to teplo dlouho vydrzi, takze nevim proc bych chodil prikladat v noci, ale chapu ze kdyz bydlis v jeskyni nebo nemas okna, tak to vymrza ten byt celkem rychle :D
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2023 11:11
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
On jen provokuje TAKHLE pitomej (snad) není (nikdo = jeho to baví, JE hodně BLBej a tohle si našel jako cestu aby se při běžnym rozhovoru necítil jako POSLEDNÍ NEJBLBĚJŠÍ

Že to takhle dál nejde s ropou (nebo topit dřevem) ví děti na ZŠ ryccardo (snad :*) ) jen hraje že je RETARDovaný a hloupější než (a nechápe to co) žáci ZŠ

i když JE FAKTem že trojčlenku (fakt) nechápe = a to byl (myslim) 2. stupeň ZŠ :D :-!
8. 1. 2023 21:26
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Na co si to zase hrajes ubozaku? Ze nemas krbovky a musis poslouchat Sedlacka a topit na 17 je tvuj problem tak nezavid. :D Proc by neslo topit drevem? Zapaleny krbovky je nejprijemnejsi umely teplo co znam ty osle.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 14:16
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Nojo zase si to trefil = NA CO SI TO ZASE HRAJES UBOZACKU tupej? když (ani po nápovědě) NECHÁPEŠ že (a proč) si osel, teda proč by neslo topit drevem :-O :*) :-! :-[]

to je fakt a bez přehánění TUPOST TUPÁ = a ty fakt NEMŮŽEŠ MÍT (ani) střední školu = právě "jubilejní" 10tisící DŮKAZ :-)

Takhle NEFUNGUJÍCÍ MOZEK to se nevidí, ty si měl nějakej úraz hlavy nebo si byl nejblbější dítě už ve školce? Protože TO CO nechápeš, většinou zvládaj děti na druhým stupni základní školy, minimálně když se jim to vyvětlí. Ty ne (to neni urážka jen konstatování) TY totéž NE(zvládáš)

Prostě viz já (včera) 11:11
9. 1. 2023 14:47
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ty už mi zase nevykáš? Nebo tvůj sloučený profil "Kylie" po dobu tvého pobytu v blázinci obsluhovala tvoje neteta co vypadá jak vyžilá pracovnice sexuálních služeb?

Nicméně k tvému dotazu. Ne nevím proč nemůžu topit dřevem. Jsem rád, že navzdory tomu, že to, dle tebe, nejde topit dřevem, tak já to dělám a mám dojem, že tak činí spousta dalších lidí v reakci na ceny energií. Možná by si měl všem vysvětlit, že to nejde topit dřevem a že jsou všichni hloupí :-D

https://www.novinky.cz/…a-kamen-40380083
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 16:56
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Nemusíš furt opakovat ŽE doteď NETUŠÍŠ o čem to je = a dávat odkaz že NEJSI SÁM kdo to nechápe

Víš Kylie kočka a pes VÍ TO CO TY že to je příjemný, když se zapálí v krbu. A stejně JAKO TY NEVÍ proč to není vhodný (nejde) furt

dokonce ani po OPAKOVANÝCH vysvětleních, dále (vůbec) NECHÁPEŠ o čem je řeč = a TUPĚ píšeš DLE TEBE :D :-!

není problém ŽE nejsi schopen chápat úroveň střední škola, BLBÝ je že https://www.national-geographic.cz/…alerie/foto.html?…

tak ti to vysvětlím TO CO PÍŠEŠ ví všichni, ale pak to pokračuje dál = a tam když TVŮJ MOZEčeK dojde k JINÉMU závěru než (třeba) Vávrův Sedláčkův můj Hendlyho mikesuse atd. = tak viz odkaz :*)
7. 1. 2023 17:34
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Proc pises imbecile ze dvou profilu soucasne? Tobe v tom blazinci teda vymyli palici poradne. Kde jsi to byl vlastne hospitalizovanej?
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:36
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Proč se chováš FURT jako vulgární HOVADO? :*)

tak došlo ti už taky to https://zpravy.aktualne.cz/…2b7ac1f6b220ee8/ co vyučenému údrbářovi válcovacích strojů?

Chytrým lidem už došlo to co Vávrovi před lééééty https://fdrive.cz/…y-ces-2023-10040 kdy to odhaduješ u sebe?
7. 1. 2023 20:56
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Proc do diskuze o autech tahas Stredulu? Souvisi to nejak s tvym postizenim?
6. 1. 2023 15:34
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Tak to je drsnej pokus :-D 10 letý EV je tak na dojetí po městě a dál se s tím nesmíš vypravit :-D
6. 1. 2023 17:16
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Starší modely https://www.hybrid.cz/…y-po-320-000-km/

Novější modely https://www.hybrid.cz/…tvrdi-elon-musk/

Nové modely https://www.e-flotila.cz/…etych-kilometru/

Budoucí modely https://www.hybrid.cz/…-pres-35-mil-km/ :*)

prostě SUPER HYPER TOTAL ZPÁTEČNÍK zoufale lééta hledající NĚCO PROTI = ve všem (TO POSTARU je to správně = i v politice viz vaše socialistické ZLATÉ ČASY = vždy špatně vždy viz https://www.auto.cz/diskuse/88208/1#…

JEDNOU (jak se vám stává) i vám dojde, že ekonom Vávra kdysi správně chápal to co vy DODNES popíráte odmítáte = musíme NIKOLIV a NE! ještě víc ZPOMALIT jak požaduje Arese vy rohYpnol ale RADIKÁLNĚ ZRYCHLIT!! https://www.auto.cz/…hopnostmi-147169 to je správná cesta (dohnat americký https://fdrive.cz/…-las-vegas-10055 a asijský kontinent NE NE NE VAŠE hloupé neznalostní představy

VY se zatím soustřeďte na své dochápání věcí ze ZŠ a SŠ (co jste tu dodnes léééta popíral a odmítal = a když mluví dospělí, myšleno ti co věcem rozumí, DRŽE KLAPAČKU a s nábožnou úctou POSLOUCHEJTE :-O :*) :D :-! :-[]

NE ZAOSTÁVAT po čem voláte a(si) si přejete, ale přesný opak RADIKÁLNĚ ZRYCHLIT to je řešení (a vy už NIKDY NEdávejte na POLITIKY a jejich kecy - Orbán Pitomio Klaus Zeman včera Meloni(ová) - ale na odborníky TAK JAK VÁM už někdo PORADIL

ze svého PRO RUSSkého FANATISMU jste se už dostal? TYhle CITACE https://www.novinky.cz/…-koreny-40419259 JSOU HROZNÉ :-O

To PROTI ČEMU vy zpátečník(ci) bojujete se naštěstí prosadí https://nedd.tiscali.cz/…a-jestedu-548833 co považujete za nemožné se děje https://fdrive.cz/…-az-500-kw-10023 a vámi adorované "zastropování důchodového věku" KRAVINA KRAVIN i na populistické politiky = letos Česko bude stát 100 (?) mld.? a ANO dalších 100 mld. budou (JEN!) úroky z půjčovací jízdy NE-investujeme v době konjunktury ale VŠE PROŽEREME ANO za nás to bude takhle - po nás potopa :-(

Svět jde JINAK https://www.hybrid.cz/…aderne-reaktory/ a JINAM než si fanda komunistů a ruSSka jako vy přeje https://www.hybrid.cz/…dojezdem-800-km/ a TO JE DOBŘE :yes: :yes: :yes:
7. 1. 2023 14:33
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Sam si drz klapacku zeleny prase. Stve te ze zelena propaganda ztratila na sile, tak se to snazis prekricet sam? :D
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 16:03
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
kdysi KOMUNISTA navždy KOMUNISTA = inteligencí vzděláním i názory :-O

Jj ekologie vás S.RALA (od)vždy = ale DRTIVĚ VE VŠEM CO DĚLÁ AUTO AUTEM LEPŠÍ AUTO ani to komunista nechápe = nojo KOMUNISTI :*)

hele a co ty VOSTATNÍ FAKTA? :-)
6. 1. 2023 12:01
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Hamuna změnil pohlaví a je pod tíhou reality hodně v defenzivě, ale koukám že palcuje vesele furt :-D
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 19:07
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Hele, neprotestuj! Teta Sakra říká, že Tesla říká, že jejich auto za nespecifikovaný časový úsek ujede 320 tkm. A když to tvrdí výrobce o svém výrobku, tak to musí bejt kuwa prawda. :D
A za 11 let si povíme, jak bude ve formě baterka, která bude mít třeba jen 145786 km, ale bude 11 let stát v hicu a mrazu venku... To bude řiť.
7. 1. 2023 14:34
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Viz ten test Nisanu Leaf. To bylo hodne trapny. Auto je zraly na vyhozeni.
Avatar - Mokrous
7. 1. 2023 15:45
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
No za pár let to bude "sranda", jak se tenhle experiment na lidstvu vymstí. Naštěstí to ještě zatím není na úrovni pokusů sovětů z 20 let minulého století...
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 16:01
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
NaNEštěstí na sovětské úrovni = je úroveň tvýho pindání :-O
Avatar - Mokrous
7. 1. 2023 16:28
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Ahoj Teta, tak jsi rozpojilo PRE OUT - MAIN IN a dneska jsi se po restartu probudilo zase s šulinem v ruce? :D
No to jsme rádi. To vykání bylo takový divný. :D :D :D
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2023 17:30
Re: Re: Re: Tvl, tohle fakt nevymyslíš.
Víš jak se FURT ve VŠEM MÝLÍŠ? tak i s tim palcováním :-!

Víš jak ti jen POZDĚJI než ostatní něco dochází = a pak zMĚNÍŠ NÁZOR? tady https://zpravy.aktualne.cz/…2b7ac1f6b220ee8/ UŽ TAKY???
5. 1. 2023 19:52
Lépe už bylo…
Zapnuté topení v autě jako enviromentálně nepřijatelný luxus… a ne a ne se z toho zlého snu probudit…
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 20:30
Re: Lépe už bylo…
Ano, máme se moc dobře, je potřeba se mít hůř.
5. 1. 2023 23:17
Re: Lépe už bylo…
To ale resi jen dementi. Me v aute topi motor a z takovych krapu co nemaji energii na topeni mam akorat srandu. :D
Avatar - Mokrous
5. 1. 2023 23:31
Re: Lépe už bylo…
Tvl. Minule jsem si taky přišel jak dement, když mi v autě muselo topit přídavné elektrické topné těleso. :D To když jsem jel v -13°C z kopce a dehet se mi ne a ne ohřát. Trvalo to asi 40 km a 50 minut, než se ohřála voda i olej. Taky neměl energii na to se ohřát. Dokud jsem nezačal stoupat, tak se mu moc nechtělo... Na druhou stranu si takhle můžu přitápět 1.200-1.400 km i bez přiteplenýho pásu.
6. 1. 2023 06:58
Re: Lépe už bylo…
Ty máš tento problém jen z kopce. Já ho s hybridem mám pořád. Lepší je na zimu čmoud.
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 11:25
Re: Lépe už bylo…
Naštěstí (nebo naneštěstí?) u nás už moc často nebývá mínus 13, nebo 20.
A když je kolem nuly, tak se to ohřeje relativně normálně.
Hybrid se taky musí trochu ohřát, ne? Právě aby topil a trochu se chránil i když má vodičky 0W-15 a podobný šílenosti.
6. 1. 2023 08:28
Re: Lépe už bylo…
Jasný motory s vysokou účinností a málem odpadního tepla to tak holt mají. Nicméně případů, kdy vyrazíš se studeným motorem a jedeš několik kilometrů z kopce kdy se motor nemá šanci ohřát je minimum. Taky to znám ještě ze starý O1 TDI. To se pak snažíš na to šlapat při každý příležitosti, aby ten motor vygeneroval nějaký teplo :-D. V tom případě ale u modernějších aut je elektrický dohřev, který nemá ovšem negativní vliv na dojezd, protože ten ICE motor si vyrobí elektřiny kolik potřebuje a tu topnou spirálu bez problémů utopí, aniž by si musel řešit, že dojedeš o 100 km méně.
6. 1. 2023 08:56
Re: Lépe už bylo…
https://www.ceskenoviny.cz/…r-i-pace/2299817
3 procenta ztráty dojezdu u auta s tepelným čerpadlem...
6. 1. 2023 09:01
Re: Lépe už bylo…
Kvalitní zelená demagogie. O nic nejde, jsou to jen 3 procenta. Proč tedy soudruzi vymýšlejí takovýto nesmysl, když o nic nejde, tedy jen o 3 procenta? Já vím proč, aby vysáli státní cecek a zvýšili celkovou ekologickou zátěž při výrobě EV.
6. 1. 2023 09:13
Re: Lépe už bylo…
že ti klimatizace v autě zvyšuje spotřebu o půl litru je taky demagogie?
6. 1. 2023 09:16
Re: Lépe už bylo…
Proč sem pleteš klimatizaci a její spotřebu?
6. 1. 2023 09:19
Re: Lépe už bylo…
to bys nepochopil. na tebe je moc těžký i pochopit, že jedna 365tina celku nemá žádnou vypovídací hodnotu ;-)
6. 1. 2023 09:24
Re: Lépe už bylo…
Přiznávám, že neumím pochopit, kde vystupuje 1/365 v kontextu tohoto vlákna.
6. 1. 2023 09:47
Re: Lépe už bylo…
A ten EV v létě na provoz klimatizace nic z baterky nebere?
6. 1. 2023 09:57
Re: Lépe už bylo…
nevím, asi by měl někdo udělat test snížení dojezdu elektromobilu v létě ;-)
6. 1. 2023 09:46
Re: Lépe už bylo…
Ne to je marginalita. :D
6. 1. 2023 09:46
Re: Lépe už bylo…
Navíc u naprosto okrajového modelu auta. Zvláštní, že ostatní auta jsou na tom o řád hůř.
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 11:34
Re: Lépe už bylo…
No já se nesnažil na to šlapat. Naopak jsem se přes půl hodiny sotva dotýkal plynu. A vím, že tohle je extrém, kdy jedeš někde z hor, jako my. Červenohorské sedlo - Šumperk moc do kopce není, no :-!

Naštěstí tam mám to přídavný topný těleso, co se dává do dehtů (i když mi nedávno někdo tvrdil, že ani ne, do každýho TDI) + volant, sedačky, skla s výhřevem, takže komfort byl okamžitý a elektřinu na pohon těchto výhřevů si to vyrobilo rekuperací tou jízdou z kopce. Takže jsem byl i hodně EKO :D

Od Šumperka už jsem už jsem hulil skoro jako EV v Maďarsku :D

https://www.nextech.sk/…b568/obr_872.jpg
6. 1. 2023 13:58
Re: Lépe už bylo…
Nechtěl bys o tom napsat knihu? Musel to být poměrně silný moment tvého žití. Už jsme to ti četli snad 20x :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 14:16
Re: Lépe už bylo…
Mohlo by se to jmenovat: Jaxme jeli v zimě z kopce bez polštáře pod perdelí a bylo nám teplo.
6. 1. 2023 14:46
Re: Lépe už bylo…
Jak říkala moje nebohá maminka - sice smrádek, ale teploučko :yes:
Avatar - Mokrous
6. 1. 2023 15:11
Re: Lépe už bylo…
Tak si ten polštář někdy vyper.
6. 1. 2023 15:31
Re: Lépe už bylo…
no aby bylo něco k věci, jsem přesvědčen, že takové lokální řešení dokáže zabránit prochlazení močových cest, ale vyhřívaný pás nedokáže změnit, že je v kabině deset stupňů... a že to rozhodně není náhrada tepelného čerpadla, bez kterého bych auto na delší trasy nechtěl /elektromobil/.
6. 1. 2023 08:59
Re: Lépe už bylo…
Ved preto zmizlo tlacitkove ovladanie aby si si zvykol a nabuduce ho odstrania uplne...
5. 1. 2023 20:51
Moje videoodpoved vyvojarum
https://youtu.be/lx4vEBMZw_Y
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2023 20:53
A ještě otázka
Proč vy zelenomrdi se tak moc podobate ruzzkym fašistům?
Rozbalit vlákno
6
5. 1. 2023 23:17
Re: A ještě otázka
Je to stejna pakaz.
6. 1. 2023 08:58
Re: A ještě otázka
nejsem proti nějaké velké cenzuře, ale tady ty nenávistné výblitky s politickým podtextem by snad někdo mazat mohl.... a ty si vezmi silnější prášky...
6. 1. 2023 08:59
Re: A ještě otázka
Přísloví o potrefené huse je již dost staré a známé tak bych ti doporučoval raději se neozývat.Já vím co udělám, žádné prášky ale Peugeota,nastartuju si naprázdno Peugeota a nechám ho před barákem celý den naschvál smrdět.
6. 1. 2023 09:15
Re: A ještě otázka
ty jsi frustrát. někdo ti půjčil TM3 a půl roku jsi tady z toho ejakuloval. pak přišlo drsné probuzení, že na to prostě nedosáhneš a začalo hromobití ;-)
6. 1. 2023 09:18
Re: A ještě otázka
Aha, ledaže by mě frustrovalo to, že si vozím zadek v nejlepším ikonickém autě všech dob. Spíše to vypadá, že mi závidíš ty, že jsem tu Teslu měl, zatímco ty jsi nikdy neměl. A ten Prius mi závidíš taky. Vždyť se domluvme, nechám tě svézt. Já nejsem lakomý.
6. 1. 2023 09:33
Re: A ještě otázka
Nastuduj si vyjadřování negace v češtině. Nějak ti to tam ujíždí do opačného vyznění.
6. 1. 2023 06:45
Už len chladiaci na leto
Chladiaci pás na leto nebude?
Možno aj čelenka s vodným okruhom a logom v tvare blesku? :-!

Veselá partia v ZF ;-)
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2023 06:46
Princip je jednoduchý
Spalovací motor má velké tepelné ztráty a ty se efektivně využívají na vytápění auta.
Ekektrický pohon má taky vysoké tepelné ztráty, ovšem ty vznikají mimo auto. Nejvíc hned v elektrárnách, takže unikající teplo vyhřívá akorát ty megakomíny
Rozbalit vlákno
7
6. 1. 2023 09:17
Re: Princip je jednoduchý
někdo vidí sklenici z poloviny prázdnou, jiný z poloviny plnou. 60-70 procent ztrát je naprosto v pořádku, protože se tím dá v autě zatopit:)
6. 1. 2023 09:20
Re: Princip je jednoduchý
V autě ano, ale v elektromobilu ne. Zkus si ještě jednou přečíst, co Othello napsal. Když to nepomůže, vrať se zase na začátek a čti zase znovu. Dokud se ti v té tvé kouli nerozsvítí.
6. 1. 2023 09:54
Re: Princip je jednoduchý
Mig: zjevně jsi nepochopil pointu. Megaztráty vznikají při každé přeměně tepelné energie na mechanickou práci.
Rozdíl je že u spalováků ztráty vznikají přímo v autě, ale u EV se produkují jinde.
6. 1. 2023 09:58
Re: Princip je jednoduchý
takže doma už nebudeš svítit?
6. 1. 2023 10:01
Re: Princip je jednoduchý
A zase nepochopil :-) Má to cenu?
6. 1. 2023 10:08
Re: Princip je jednoduchý
zrušíš odběrný místo a budeš mít dieselagregát, když má menší ztráty?
6. 1. 2023 09:20
jupííííí HL zase funguje
Romane sbohem :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
1
6. 1. 2023 09:22
Re: jupííííí HL zase funguje
:yes: :yes: