Pro hloupého každy (chytrý) hloupý = tak to bylo je a bude. Jen FAKT HLOUPÝ (vy)myslí že auto před 100 lety a dnes.. a EXTRA HLOUPÝ pak (věci jako často) TY
Svět naštěstí nedá na hloupé (no viz ty volby = my po 2x Zeman bysme ho klidně zvolili po3tí :D vidíš NEJSI sám :D:-!
počkej na tu RÁÁNU až (i) tobě dojde, že si (zase) léééta byl TOTAL MIMO (vím MÁŠ zkušenosti, vím ROZSÁÁÁHLÉÉÉÉ) ale počkej AŽ ti dojde (třeba jen když vyzkouíš) o kolik MOC jsou BEV lepší než ICE
hele PŘEDSTAV si (třeba) toho Vávru (jedno jestli ve Ferrari nebo Tesle S) a vedle něj sebe = a JEDEN Z VÁS je (ku.va) DÁÁÁÁL a ekonom. a jeden PLÁCAL co neví vo čem mluví VŮBEC tomu nerozumí (max. tak říká JÁ CHCI aby to či ono bylo TAKHLE)
MÁŠ to? VIDÍŠ vás? No tak já taky :-!
Přitom podstatu že běžná lééta vyráběná (třeba) Tesla 3 si vytře s každym Pašíkem ale i BMW s R6 víš (a NIC ;-)
No a Lucid Air si vytře i s V12 = a taky FURT NIC
ale ONO TO PŘIJDE = jsme optimista (a mám S TEBOU tu ZKUŠENOST = už ti došlo co je zač Zeman? došlo ti co je zač Babiš, došlo ti že objemová hmotnost NOJO FAKT to EXISTUJE :yes::-)
DOJDE ti, že v tom co dělá auto autem, je (z principu může být) ve všem lepší (a to je SAKRA HODNĚ!
Kdo to NEVÍ tak holt Vaculíkovo pravidlo (zajímavý JAK MOC jednoznačně FUNGUJE že
Milý chlapče nebo dívko, podle toho jak se dnes cítíš, mě nezajímá jen parametr zrychlení, takže ano Tesla nebo Lucid za cenu milionů si vytře zadek v okamžitém zrychlení s Pasatem nebo BMW o tom se přeci nikdo nehádá, ale zkus mrknout taky na další parametry a tam Tesla i Lucid tvrdě prohrává. Začni cenou, pokračuj přes dojezd, životnost a zjistíš, že Tesla je lepší první kilometr, kdy si vytře zadek, ale pak musí ubrat plyn, protože jinak neujedeš ani 150 kilometrů a máš po baterce, když se budeš snažit s tím Pasatem držet krok a fičet 150-160 stejně jako to ten naftový Pasat dokáže. A dokáže to i za 10 let, kdy bude pořád fungovat a mít úplně stejný dojezd a rychlost doplnění energie a ty ho můžeš dál vesele používat nebo prodat. Narozdíl od Tesly a Lucidu kde bude baterka už značně jetá.
nojo tak ZATÍM NE = zatím NECHÁPEŠ ani tu konstrukci auta ŽE NIKDO NEMLUVÍ o zrychlení (to je milej bonus, stejně jako lokálně BEZ EMISÍ ;-)
ve VŠEM CO DĚLÁ AUTO AUTEM!!! to je primárně JÍZDNÍ VLASTNOSTI pako! :D
hele když si zmínil tu naftu UŽ TI DOŠLO že to sou fakt multi MILIARDY který z toho pašíka na dálnici dělaj (vůbec) použitelný auto? že si se hádal JAK KRETÉN fakt TOTAL KRETÉNsky? https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
víš JAK dodnes NECHÁPEŠ losí testy? tak i v tom je (třeba) Tesla 3 drtivě NEJlepší než ostatní = právě protože rozložení hmotnosti a těžiště ale taky dávkování výkonu atd prostě VE VŠEM CO DĚLÁ AUTO AUTEM!!! když trošičku něco málo VÍŠ o konstrukci aut = tak VÍŠ. No ty jak píšeš NEVÍM NEZNÁM vůbec NETUŠÍM tak plácám :D
hele tenhle příspěvek je krásná ukázka příklad PROČ SE FURT HÁDÁŠ?? když doslova NIC o problematice NEVÍŠ??? je to je ŠÍLENÝ ultra MACHROVÁNÍ (si psal že machrování...? to už neplatí, nebo PRO TEBE to neplatí? :-!
viz (ty 9:55) já 10:21 po Vávrovi a Attenburoughovi a Sedáčkovi A MĚ píšeš že i ta srovnávačka JE KRAVINA = že platí TO CO SI USMYSLÍŠ VYMYSLÍŠ PŘEDSTAVÍŠ ty TO JE SPRÁVNĚ a nikdy jinak? :-O:*)
Nebo prostě UŽ DNEŠNÍ srovnatelný (i cenově) elektrika a R6 benzín BMW = už dnes je tam rozdíl? a "bude (i výrazně = viz kde je dnes Lucid) hůř" = a (i tobě) to pamalu DOCHÁZÍ??
To mě těší, že to aspoň uznáš. Ano zatím holt EV krom toho zrychlení, u super výkonných modelů, žádný zásadní benefit nemáš. Nevím proč zmiňuješ lokálně bezemisní? Mě nezajímá jestli jsem lokálně bezemisní. Podstatný je že moje auto je natolik moderní, že těch emisí lokálně vypustí přijatelný množství, který nikoho neohrožuje. Mě třeba vůbec nezajímá ani jaký má moje auto výsledky v losích testech. S ohledem na fakt, že s tím nejezdím závody ani okruhy, tak proč bych měl řešit losí test? Ty mi zase tvrdíš, že mě nesmí u EV zajímat dojezd, protože mám průměrně najezdit 40 km denně a tím pádem mi to musí být fuk. No není mi to fuk, protože je to pro mě limitující. Není pro mě limitující chování auta v extrémních situacích na okruhu, protože s ním tak nejezdím. Ano vím, že nic nevíš, ale nemusíš to furt zdůrazňovat.
S tím bonzákem opatrně. Jedinej bonzák jsi tady pokud vím ty ;-) Barik se jen snaží zbavit místní diskuzi tvé přítomnosti. Ty se sem neustále snažíš infiltrovat a škodit s pomocí účtu tvé vyžilé tetky a když ti po čase zruší ban, tak to zase rozjedeš na svým sakra účtu ;-)
Já nevím kdo mě vyhrožoval, že mě za mé názory půjde udat na policii. To jsi už zapomněl ty komoušskej udavači?
Že je Barik ruská svoloč na to jsi přišel, protože nesdílí tvé divno názory? Taky mu vyhrožuješ, že ho půjdeš za jeho názory udat nebo to píšeš jen mě?
ty si snad (na)PSAL něco co je na policii? Jako CITOVAL ruskou televizi a zmr.da.nýho ruSSkýho zaSSra.n.ýho z.m.r.a https://www.novinky.cz/…nemecka-40418447 ? ty si snad hlásal, že si přeješ aby ISLÁMští fundamentalisti vraždili EUropany? No tak vidíš = můžeš bejt v klidu
to KDYBY JO = tak se jistě shodnem že TAKOVEJ ŠÍLENEC si fakt zaslouží..
1. NEMÁM RÁD zelený (extra hodně vojáky = nejblbější lidský utrácení, i když TEĎ UŽ ZASE díky komuniSStům z KREMLu zase nutný :-(
2. zelený ve smyslu PŘÍRODOVĚDECKÉ VZDĚLÁNí ( https://www.csfd.cz/…planete/prehled/ ) to pochopitelně OPAK to ano = a je ostudné JAK MOC BLBÝ musíš být, to neustále zpochybňovat
Vyjimečně ti odpovím - ačkoliv sem opět taháš politiku - Václav Pivotlačenka Havel, který se dohodl na předání moci s KGB, STB a KSC výměnou za naprostou beztresnost všech tehdejších představitelů a byl zvolen presidentem jedině díky poslancům KSC a následně díky účelovému zavření Sládka do vězení, odkud byl za pár dní propeštěn (těžká komedie) - mě naprosto nezajímá.
"Musíme si dát velký pozor, abychom nevyměnili jednu závislost za druhou. Chemické prvky, bez kterých to nebude fungovat, jsou v zemské kůře bohužel rozmístěny ještě mnohem nespravedlivěji než fosilní paliva. Dnes 80% zásob skupin prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bude na svém území, nebo v Africe, kde hbitě nakupuje."
to NENÍ NÁHODA že si FURT ve sporu s inteligentnějšíma = prostě NECHÁPEŠ tak je to jednoduchý. Proto je zbytečný diskutovat = pravdu pochopitelně NEMÁŠ (Vaculíkovo pravidlo)
jaký máš IQ víš nebo si (snadno) zjistíš. No a TO STAČÍ případ UZAVŘEN
EDIT hele jak to že TY JEDINÝ ses na ZŠ neučil to co my (proč TO učivo NECHÁPEŠ dodnes to je jasný = si tupej) ale proč tvrdíš (dostal si i na SVŮJ rok kdy si tvrdil žes tam chodil odkaz na učebnici!) tak JAK TO že ty jediný???
to že EV je ve všem co dělá auto autem (včetně dávkování výkonu) LEPŠÍ = to víš nebo (ani) to(mu) NE(rozumíš)? ani naprosto nadoraz tuningovaný Lambo https://www.auto.cz/…elal-kupe-147249 nedá to co elektřina. Jak si S TÍM poradí tvůj (trvale nefunkční, to že máš spoustu odkazů a info ale skoro VŽDY je blbě chápeš, sem ti psal už před léééty) moze(če)k?
v čem je to EV lepší? Zrychlení z 0 na sto, jasně, všichni potřebujeme zrychovat za 2 sekudy, 4,5-6 s nám nestačí.Navíc to zrychlení za 2 s maj EV s cenovkou 3-5 mega :-) Ty ludry za 600-mega ani omylem.
Ve všem ostatním je spalovák trilionikrát lepší.
Desing, zvuk motoru, DOJEZD, rychlost natankování, výbava, materiály, radost z jízdy, monžost si to opravit doma atd atd.
Nojo NEJEN zpracování informací, ani ZNALOSTi konstrukce aut = ti koukám TAKY NEJDOU :-O
JÁ MÁM docela PRAXI (i) s elektřinou = ty koukám NULA celá NULA NULA NULA :*)
to CO NEMÁŠ teda VZDĚLÁNÍ ti říká, že to je obecná platnost celé naší historie = ekonomicky ZVYŠOVAT efektivitu a SNIŽOVAT energetický nároky https://audioxpress.com/…lifier-solutions platí to OBECNĚ proto JÁ dávám příklad přes ty zesíky = taky sice radši (v třídě A) https://www.passlabs.com/…ct_tags/class-a/ ale nejsem IDIOT a ZPÁTEČNÍK (a rozumím tomu a ne jako ty VŮBEC NErozumím = nechápu) takže nepopírám že dnešní v(e všem efektivnější a s menší spotřebou) Déčka = hrajou no pro "normálního" stejně dobře
V převedení na auta FURT JEŠTĚ má smysl něco jako Corvetta (911 atd.) ale ani to nebude nafurt = ale pak je tu ta další miliarda aut = a tam prostě NENÍ O ČEM
Mnoha lidem to došlo = tobě holt furt ne (a smutný že NEVÍŠ ani tu konstrukci a techniku aut = když píšu VE VŠEM CO DĚLÁ AUTO AUTEM LEPŠÍ tak to není blábol = ale zase JEN ZNALOST no a u tebe zas jen neznalost kombinovaná s nezkušeností
Pokud navíc není EV kontrukván od počátku jako EV , ale dělá se i jako hybrid či spalovák, má to stejnou kastli jak spalovák, jen se tam narve elektromotor, baterky, nabíjecí konektor a asi 100 kilometrů kabelů :-)
Takže výhoda v konstrukci 0 :-)
Dál tu zůstává základní problém že to není čím nabíjet a kde pro to vyrobit dostatek el. energie :-) zejména v období listopad až březen :-) Pohádky jak si fotovoltaikou na střeše bnugalovu v lednu dobiju EV auto, pojede mi na něj tepelko, svícení, pračka, lednička, mikrovlnka, myčka, televize, notasy a nabíječky, varná deska a trouba si nech pro Lojzíka. Utopiím tady nevěříme. Umíme si spočítat, kolik tyto spotřebiče mají odběr a kolik dává v lednu fotovoltaika :-)
A to pomíjím fakt, že je to hnusná, bezpohlavní jebka, s ujetým designem, tragickými materiály v interiéru a pochybnou kvlitou zpracování, zejména u Tesly, zcela neodpovídající ceně za kterou to prodávaj.
Navíc nulový odkaz na tradici většiny značek a zneuctění slavných názvů.
Takže si to žádný petrolhead nikdy nemůže koupit :-)
Dana Drábová: To taky. Ale ještě to zesložitím. I když máš technologii, teoreticky, tak se musíš ptát, jestli se to umí zaplatit, protože za všechno se platí, a v činnosti člověka neexistuje něco, co by bylo levné, bylo zadarmo, čeho by bylo dost, a co by bylo přátelské, aspoň rozumně přátelské k přírodě. Udělám odbočku: Většinu solárních fotovoltaických panelů dovážíme z Číny, a když už dojedou do Evropy nějakou velkou lodí, vyloží se a namontují, tak je to fakt „krásné čisté“. Svým studentům říkám: „To bych vám ale přála vidět, za jakých okolností se tyto fotovoltaické panely vyrábějí, a to od těžby surovin a materiálu, které k nim potřebuješ, až po výrobu, a koneckonců i dopravu.“ To bychom si asi o této čisté energii přestali dělat tak velké iluze, jako si někteří dělají.
Já si Dany Drábové nesmírně vážím, je to obrovský odborník na energetiku a a nesmírně chytrá žena.
Nicméně i ona poukazuje na nekteré rizika a defakto nesmyslnosti německé Energiewerde, tedy zelené politiky.
Toto zcela zásadním způsobem ingoruješ, překrucuješ fakta a vkládáš jí do úst úplně jiné postoje.
My tady nikdo nejsme proti OZE ve smyslu aby vůbec nebyly, ale odmítáme to jako primární zdroj energie. OZE musí být vždy pouze doplnkový, nikoliv páteřní zdroj s max podílem 40% z celkového energetického mixu.
Cokoliv nad 40% je zejména v podmínkách čr ta neosovětská pavědecká utopie ve stylu poručíme větru a slunci.
Ne jako že kapacita baterií je pořád nízká, doba nabíjení neúměrně dlouhá, EV auta strašně těžká a cena je příšerná. :D
Ale nutno přiznat, že určitý pokrok se udál. Třeba ještě pár desítek let a bude EV auto skutečně lepší než spalovací. Otázka je jak bude pokračovat vývoj baterií.
fajn ŽE UŽ ti (pomalu) dochází ODKUD VÍTR FOUKÁ = blbej Lidl 360kW https://fdrive.cz/…el-ne-v-cr-10067 nový TESLA Superchargery 500kW a už je i 900kW = prostor argumenty pro POPÍRÁNÍ ODMÍTÁNÍ ZPÁTEČNICTVÍ se měsíc za měsícem zužuje
a(ž) NAKONEC dojde i Aresemu a tobě = sem TAKOVEJ OPTIMISTa :*)
nebo si holt porovnej ty BMW co ve SPECIÁLu nebo svůj (konstrukcí) autobus na podvozku nižší střední s Teslou 3 apod. prostě VE VŠEM co dělá auto (z pohledu jízdních vlastností) autem = tak TO LEVNĚJŠÍ je lepší (prostě fakt jako před lety https://aukro.cz/…-5302-7029135380 vs dnešní = PŘI MENŠÍ SPOTŘEBĚ (!) ve všem drtivě LEPŠÍ
Hmm koukám, že tobě nedochází nic ani pomalu ani rychle. Ano experimentálních rychlonabíječek už pár stojí. Jaká je ale realita všedního dne, když někam přijedeš? 50 kW!!! Takže proč tuhle realitu popíráš? Nehodí se ti do krámu? Ty EV jsou natolik drtivě lepší, že bez dotací je prakticky nikdo nechce. Zvláštní nemyslíš? Kdyby byly EV skutečně natolik lepší, tak se to přeci prodává samo a po ICE nikdo ani neštěkne? Jak si tohle vysvětluješ?
Podíval jsi se na mapu rychlonabíječek v ČR, aby jsi zjistil jaká je realita a neplácal tady o 500 kW nabíječkách? Ono totiž není vůbec legrace vybudovat nabíječku s takovým výkonem. Musíš to mít někde poblíž páteřního vedení a mít na to v daném místě dostatek proudu. Proto je drtivá nabíječek označovaná jako "rychlo" 50 kW. Podívej se na takový Jablonec nebo krajské město Liberec. Všechny nabíječky max 50 kW a jedna v Liberci je 75 kW. Takže u žádných blbých Lidlů rozhodně nestojí 360 kW nabíječky. Ale klidně lži dál. Oni všichni vědí co jsi za kripla. ;-)
a teď UŽ ti došlo, že až TY se rozhoupáš, tak i tam bude nějakej TESLA Supercharger apod. tou dobou s dobíjecím výkonem (co si SE TU trapně HÁDAL že NEMŮŽOU bejt? ;-)
Ne 500kW ale třeba násobek (900 už je "vyřešeno" a ani tam nebude asi konec = prostě LÉÉÉÉÉÉÉÉTA PŘED brodem HYSTERIE a stažený kalhoty :-)
Výborně, takže když jsi usvědčen ze lži a vyjde najevo, že drtivá většina nabíječek v ČR je s výkony 50 kW a méně, tak otočíš a začneš nám vysvětlovat, že svůj EV si máš vlastně nabíjet doma. Ano to je ideální, ale když chceš 100% aut překlopit na EV v roce 2035, tak kde budou nabíjet ti, kteří nebydlí v rodinným domě se zahradou? Takže doma nebo bude tou dobou tolik nabíječek, že kolem paneláků bude existovat stovky nabíjecích bodů s výkonem kolem řekněme 5-10kW, aby jsi byl schopný si své auto do rána dobít?
a nebo obecně ZAPOJIT MOZEK = místo TĚHLE nekonečnejch TRAPÁREN. kdy mimochodem máš DALŠÍ fantasMAGORICKÝ ZÁVĚRy = no jako vždy NEZNALOST (sem myslel že téma NELZE VĚTŠÍ NABÍJEČKY ani pro VÍC AUT NELZE najednou a bude potřeba 11 nových TEmelínů = že s tím si UŽ SKONČIL :-O:D
a vono holt ne = LOGIKA ti teda ale VŮBEC NEjde, když od roku 2035 se budou PRODÁVAT už jen EV tak ještě dekádYYY budou lidi (jako ty) jezdit na benzín plyn naftu asi konečně i ten vodík (ve větším ono už se jezdí dnes) TOhle TI ZASE NEdošlo??
Jo odkaz na mapu nabíječek v ČR jsem ti poslal, tak snad sis to rozklikal a zjistil, že výkony se naprosto vyjímečně pohybují nad 50-75 kW. Výkonějších nabíječek je pár kusů. Ano nelze budovat masově větší nabíječky. Proto se staví hlavně nabíječky s výkony do 75 kW, už to je poměrně velká lokální zátěž a není možný ji postavit kde tě napadne. Kolik Temelínů potřebuješ na nabíjení příslušného počtu aut si můžeš jednoduše spočítat. Když si vezmeš, že výkon Temelína je 2000 MW, tak dokáže hypoteticky nabíjet současně 40 tis aut výkonem 50 kW. Kolik aut jezdí po silnicích ČR si zjisti. Tranzitní dopravu do toho počítat pro zjednodušení nemusíme. Jak to vychází tobě?
Mě to vychází jako (starobní důchodce = zas další:) CO NEJHORŠÍ SE DÁ PROTI EV VYMYSLET TO ŘEKNU https://www.auto.cz/…omobilech-140599 1,5 Temelína až jedou VŠECHNO JEN EV = což pokud není kretén ví že asi NIKDY nebude :-)
Ale SOUHLASím s tebou, že jsme (protože tu šéfoval člověk zrůda komunista oligarcha eSTéBák co má prachy z každýho litru) HODNĚ ZAOSTALI
ale opět řešíš BLBOST = až jednou ty budeš mít EV tak tou dobou.. 900kW i v ***ákově? ;-)
Já nepíšu nic špatného. Jen konstatuju fakta. 1,5 Temelína to bude při 60-80 tis autech, ale ty potřebuješ dobíjet třeba 1 milion aut. Matika ti moc nejde já vím :-D
900 kW nebude v zapadákově nikdy!!! Z jednoho prostého důvodu na 900 kW nabíječku potřebuješ mít dimenzované vedení a trafostanici. To je příkon celé vesnice. To nejde postavit kde tě napadne. A to je taky důvod proč je rychlonabíječek nad 100 kW tak žalostně málo.
Tak tvůj dezinformační favorit Macek TO asi SPOČÍTAL ŠPATNĚ :-O jemu vyšlo 1,5 (JAK SEM OPAKOVANĚ psal, když budou VŠECHNA VŠECHNA VŠECHNA auta jen na elektřinu = což nebudou, taky píšu furt dokola :*)
Matika mu asi moc nejde (demagogie PROTI EV kterou se odborník na železniční drezíny zabývá až OD důchodového věku, ale docela dobře :yes::D:-!
tobě tvoje FURT JEN OPAKOVÁNÍ svět to dělá blbě, lidi z VejŠek sou (proti mě) tupí = už je NUDA :-(
Pan profesor rozhodně nic špatně nepočítal. To jen ty jsi ho nepochopil ;-) Je vidět, že moc nechápeš. Když by se skutečně zakázalo prodávat spalovací auta v roce 35, tak následně budou všechna auta na elektřinu. Proč zase píšeš, že nebudou? A jaká teda budou? Bavíme se teď čistě o Evropě ne o celým světě.
A pan profesor Macek není obecně proti výrobě elektromobilů, ale proti nařízené plošné elektromobilitě. Tj. že soudruzi v Bruselu nařídí co mají automobilky vyrábět. To jsou dvě rozdílné věci. A svět to nedělá blbě. Evropa to dělá blbě. Tohle šílenství rozhodně neprobíhá v rámci světa. To si koukám taky pořád nepochopil.
Nojo tak holt NEPOCHOPILs, už ZASE. ani jeho, ani mě = co sem o tom (teprve asi 1000x) vyvětloval :-)
hele takže KOLIK TEMELÍNŮ? V tý diskuzi říkají 1,5 :-O
POUČ (nás všechny VČETNĚ elektroANTImagora vod kolejovejch vozidel MACKA ;-)
viz já (odvždy = je to myslím i hned v té diskuzi pod jeho bláboly na Náplavce) Macek tam má chybu = nikdy nebudou VŠECHNY auta na elektřinu. No tady je výpočet (Macek to vzal NEJ-NEgativnějš = a ty si na to napsal: JÁ RYCARDO EXTRÉMní EXTRÉMista BLB BLBej, mě je málo i to :D
Tady trochu FAKTA https://archiv.hn.cz/…-elektromobilitu
SHRNUTÍ pro trochu RETARDovaný dítě co mu nejde trojčlenka a víc věcí ze ZŠ = Macek 1,5 Temelína, realita necelý JEDEN
SHRNUTÍ 2 = si fakt KRETÉN
SHRNUTÍ 3 = tady je SOUHRN tvých slov o (elektro)autech https://www.youtube.com/watch?…
JAK tvá hlava pochopila to NA CELÝ LIDSKÝ ŽIVOT? :-O:*):D:-!:-[]
Víš že to je třeba https://www.blesk.cz/…alsi-prijel.html to souvisí i s tématem věku odchodu do důchodu ;-)
Klid letos to udělá mínus jen (tak asi?) 100 000 000 000 ještě že to Babiš s Maláčovou ZASTROPOVALI = je NUTNÝ aby češi chodili o léééta dřív než jinde JAK ŘÍKÁŠ :yes::D:-!
Píšeš, že nikdy nebudou jezdit auta jen na elektřinu, ale pořád jsi nenapsal jaký jiný druh pohonu teda podle tebe bude připadat v úvahu? Bavme se teď o osobních autech, ať to nekomplikujeme nákladní dopravou. Tam možná bude připadat v úvahu hlavně vodík. U osobáků je vodík problém, takže tržní podíl bude pramalej. Navíc je to vlastně taky auto jedoucí na elektřinu. Takže na co budou jezdit v budoucnu podle tebe auta?
Zatím to STÁÁÁLE VYPADÁ tak jako když jsem ti to už před LÉÉÉTY říkal + asi 100x (z)opakoval
včetně NÁPOVĚDY že všechno je vždy NAOPAK než si vymyslíš = takže jo DRTIVÁ VĚTŠINA budou EV (ale to to přechod na TÁÁÁÁK dlouhý léta = že je to jako by ses dneska hádal na jaký televize jednou budou koukat příští generace). Takže TY jako typický čech mající (15? nebo víc) let starý auto DOJEZDÍŠ až do důchodu (kterej NEMŮŽE bejt zastropovanej ála Babiš Maláčová, to taky víme LÉÉÉÉTA ) v něčem jako dnes, jestli si vybereš plyn, vodík (i u nás se teda SAKRA POMALU rozjíždí) naftu benzín nebo pak tu elektřinu = tvoje věc
ŠÍLENÝ JE že kvůli tomu že CRT televize končí a všichni jednou budou mít placatý DESETILETÍ PŘEDEM lidi jako ty TĚŽCE HYSTERČÍ uráží a vymýšlí obecně ŠÍÍÍLENÝ kraviny. TY dojezdi klidně v další generaci tím co jezdíš = další Oktou 55 (nebo kolik) kW dalším Supem 118 (dneska spíš tak 108) kW atd.
Taky ti přijde vtipný, jak se na všechno MĚ PTÁŠ a pak okamžitě JÁ SEM CHYTŘEJŠÍ v ekonomice než Sedláček a Vávra (nejspíš dohromady :-! ) sranda že?
No tak co a jak s autam, že po 55 letech snižování emisí jsme "tady" a NAKONEC jednou budou NULA = to sem ti taky (už DÁÁÁVNO tomu) psal. Tak tak to bude
No slušná demostrace tvého BLEKotání + TAKHLE VŽDY reguješ KDYŽ TI DOJDE žes zase něco nepochopil pomotal poplet = pořiď si radši koule (když nemáš mozek)
NIKDY NEBUDOU asi všechny = a KDYŽ BUDOU máš problém TY viz Mackův výpočet VŠECHNA AUTA = asi 1,5 Temelína :*)
ale vážně, asi NIKDY NEbudou VŠECHNY = část bude na syntetický palivo (ale zlomek NE větší množství = to se hodí pro pár 911 apod NE PRO MILIARDY
a ty si fakt UBOHEJ jak nemáš koule a ZOOUUFFAALLE se snažíš najít NĚKDE NĚJAKOU jako chybu :D
KDE SEM TO mimochodem ZMĚNIL = to co (speciál tobě STOKRÁT) léééta? :-O:*):D:-!:-[]
to je ta (má Vávrova Sečláčkova atd) ZNALOST vs (tvé barikovo atd.) VYMÝŠLENÍ si = když je to ZNALOST tak to většinou NEzMĚNÍŠ = ty skáčeš z extrému do extrému, hele JAK TO že vlastně najednou neposloucháš Zemana a KLAUSE (jeho lidi) a Trikoloru a SPD atd. a nevolíš Baštu? FAKT si volil (budeš volit) proEUropského proti ruského GENERÁLA NATO https://www.novinky.cz/…-online-40419947 ? tu první partu si 1000x adoroval na to druhé 10.000x blil
Synteticky paliva myslis? No to bude asi dost marginalita. Tipuju ze to nebude ani 1% aut pokud vsechno bude jak si soudruzi v Bruselu malujou. Osobne si ale myslim ze ten nasilny konec spalovaku v roce 2035 neprojde.
Nech už těch TUPOSTÍ a SOUDRUHŮ = jo dělaj PŘESNEJ OPAK co soudruzi, tak se TI to holt nelíbí, to je 1. blbost
2há je že to je CELO SVĚTOVÝ myslíš že TI to někdy NAKONEC dojde? že jsme POZADU myslíš že TI to někdy dojde? NEMÁ to co s Bruselem = svět jde prostě jiným směrem než se TI "líbí" = asijský státy i amerika, odkud to přišlo. Viz ta Kia vs VW = víš že Korea neni v EU žejo? Viz čínská invaze, víš že tam vládnou ty komunisti = a že to neni v EU žejo?
Osobně NEMYSLI = nebo jo většinou to je pak PŘESNĚ NAOPAK. Takže jo v EU to možná bude ten původní odhad 2035
Což znamená že ty i BArik (jestli ste fakt 2 stejný paka co nechápou věci ze ZŠ a hlásaj JÁ SE VYZNÁM v konstrukci aut = a pak doslova VŮBEC) budete třeba v roce 2050 jezdit.. na plyn nebo na nafta nebo na vodík nebo na benzín NEBO https://www.tesla.com/cs_cz/models
Jo napsal sem ZLOMEK to znamená (to je takový synonymum) "asi dost marginalita"
Víš jak píšeš, že (a všichni jako ty ZPÁTEČNÍCI co sou PROTI EUroatlantické civilizaci ZA RUSSKO většinou KRÁSNÉ ZLATÉ ČASY SOCIÁLISMU?) že OZE https://vikend.hn.cz/…ajem-ma-i-armada nebo EV budou doplněk? No tak budou spíš DOMINOVAT (i když vy jako myslí KOMUNISTI jste samozřejmě PROTI takovým věcem
BONUS kolik že to máš najeto (a chváliš si že to VW motor vydržel)? Tohle je japonský 3válcový motůrek https://www.autoforum.cz/…oruhodnem-stavu/ dával se tam i 4válcový francouzský 1.4 HDi = tam je zdokumentováno 1 000 000 km. Kup si příště POŘÁDNÝ auto (z pohledu konstrukce, když se vyznአjak píšeŠ) s pořádným motorem (pohonem LEPŠÍ je elektromotor = viz Ozzyho měření na letišti https://www.auto.cz/…y-edition-128296 (a ANO v rychlostech co se NESMÍ jezdit tam najdeš lepší, v limitech kde se pohybujeme, tam buď hybrid = nebo klidně tu Alfu s motorem Ferrari :yes::-)
BONUS dva přes tvou letitou HYSTERII že NE-OZE navždy ROPU https://elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu tak TY s ropou dožiješ a fakt NAVŽDY na ní budeš (moct) jezdit. Ale svět jde naštěstí dál https://elektrickevozy.cz/…lenou-budoucnost a bylo a je FAKT totál HLOUPÝ = trucovat CHCI VŠECHNO POSTARU svět (vzdělanějších) MÁ POSLOUCHAT MĚ MĚ MĚ ne blbý vysokoškoláky z Univerzity Karlovy apod. MĚ MĚ MĚ jen MĚ
No to radši ne = radši (v principu z pohledu konstrukce) ve všem lepší auto a taky efektivnější LEVNĚJŠÍ a taky čistší technologie
ANO zase seS ztrapnil = jen ukázal NAPROSTÝ NEPŘEHLED NEZNALOST
Jo frantíci už před lééty chtěli "nezbytný krok" ale (tamní) maláčové a babišové a středulové je "vystávkovali" ale teď už FAKT MUSÍ
Jo chodíme O ROKY DŘÍV než naši sousedi = dostal si odkazy (že si je asi ZAS NEČET nojo no
taky FURT PLATÍ to SAMÝ = pro čechy to vychází MUSÍME posunout někam k 70ti letům. Čím později posuneme tím NA VÍC let (pak) posuneme. Dík tomu že bylo po TVÝM tak letošní mínus bude...
je to furt TA NÁPOVĚDA = co tobě "se líbí" co ty (doslova) "si vymyslíš" tak správně JE TO NAOPAK = viz ORBÁNov (a jak se davu líbilo ZASTROPOVÁNÍ CEN = no tak ROZDÍL JE V TOM, že ty to jak to dopadLO vidíš KDYŽ TO TAK DOPADLO, no a ten ekonom.. viz třeba Vávra EV
Ne ZPOMALIT jak chce VĚCIZCELANEZNALÝ ale musíme ZRYCHLIT (viz srovnání gigantu VW a korejců = tos před lety čekal? NE HÁDAL seS a urážel a vysmíval se = musí to bejt přece JAK TO VNÍMÁŠ TY ne nějaký blbý... třeba z UK (tam přednáší ten Sedáček;). No ekonom(ové) ANO = a hele KDO BY TO BYL ČEKAL? No všichni = korejci sou o level (ne-li 2) nad před VW
Jo já věřím, že 62 let je málo a tak postupně udělají to co my. Zvednou to na 64 no a my nejspíš zvedneme strop na těch 67 let a postupně k němu dojdeme po 2 měsících ročně dojdeme. 70 je nereálný a je to nesmysl, ale to si zatím ještě koukám nepochopil.
No jak vidno VŽDY TOTAL NEpoučitelný = viz odkaz UŽ TO NĚKDE je (a JDE to ;-)
NENÍ to o TVÝCH PŘEDSTAVÁCH (ty sou VŽDY PŘESNĚ OBRÁCENĚ = viz jak sis naběhl s doktory TY TAK UŽ přece DĚLAJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :*)
a NEPOUŽÍVEJ slovo (pro mě) NEREÁLNÝ a JE TO NESMYSL viz (asi už tisíc věcí VČETNĚ těch odchodů do důchodů v jiných zemích a včetně ČESKÝCH doktorů, který pracujou do PRO TVOU HLAVU nereálných let :-)
Ty si KLIDNĚ KUP ZASE OKTÁVKU https://www.e15.cz/…zlevnila-1396007 já sice po Tesle z Berlína nějak zvlášť neoužím, ale CO RADŠI to je SAKRA JEDNODUCHÝ
nebudu psát KOUKÁM TO SI ZATÍM JEŠTĚ NEPOCHOPIL protože tak je to se vším. ŽE si šel volit KSČm co podporovali https://www.irozhlas.cz/…e_2212201628_ula to UŽ SI POCHOPIL?
že tobě SE NECHCE pracovat = to nemotej do reality, ta se TVÉHO MOZKU nikdy netýká(la)
takže NÁVRAT do původního TOHLE https://electrek.co/2022/05/19/tesla-building-new-worlds-largest-supercharger-station-mojave-desert/ NELZE = no a jak vidíš to co TVÁ HLAVA před nedávnem NECHÁPALA a stejně (tupě) jako dnes SE HÁDALA, tak je dnes realita :*)
je to furt JEN znalost (daná vzděláním) vs tupost (daná nižším IQ a to tvoje kterým ses chlubil + který asi NEMÁŠ je bída bídná = vysvětlující proč NECHÁPEŠ tolik věcí z VŠ (a už TOLIK absolventů i profesorů z naší nej- univerzity SI NAPSAL že SOU PROTI MĚ ryccardovi TUPÍ = že i jen to stojí za zvážení. Návštěvu psychologa (ne-li) psychiatra?
Jasně, že to lze. Když máš lokálně dostatek elektřiny (ideálně vedle elektrárny) tak jsi schopen jednu takovou nabíječku postavit, ale nejde to stavět plošně a všude. To koukám nejsi schopný pochopit, právě proto, že nemáš vzdělání. Jen drzost o tom žvanit.
Ano profesory z univerzity hravě strčíš do kapsy a takový profesor Macek je proti tobě úplný idiot viď :D
V kterým blázinci si to byl vlastně ten měsíc zavřenej?
Takže viz odkaz dál mimo = trvalá NEpoučitelnost = ty FURT JEN VYHROŽOVÁNÍ NÁSILÍM (v tom bys asi ČUMĚL = věci co plkoplácáš JAK MOC sou to debilnosti asi nechápeš, to PŘES DRŽKU to je u tvého typu, asi jediná věc, co chápe SPRÁVNĚ :-)
takže znovu idiotům nutno opakovat = tobě (jestli ste teda 2 stejně pitomí) i Barikovi = radikální ZVÝŠENÍ IQ klidně o 50 a dtto v případě vzdělání, máte problém(y) se základkou NĚKDO je holt v chápání pomalejší, někdo má IQ houpacího koně POČKEJ AŽ ti jednou dojde https://www.garaz.cz/…rsporty-21005918
Ještě jeden pokrok se udál. Dneska elektrovehykl prodáš po pár letech taky jako šrot, jen možná za víc, jak 25 dolarů. I když to bude hlavně díky inflaci.
Máme tu hezkou fakturu za výměnu baterie v USA, jedná se o Chevy Volt, nájezd 70 489 majlí, výměna proveden v Roge Dean Chevrolet 23.8.2022. https://www.deanchevy.com/
Cena za výměnu baterie 29 800 ,- USD, při současném kurzu 666 000 Kč.
to se vyplatí vid u auta s nájezdem 113 000 km. Můžu ti poslat sken té faktury.
Ty nemůžeš tušit co by řekl student ekonomie, protože jsi nestudovaný hlupák co se za studovaného jen vydává. Jinak by si nepsal takový bláboly. Zjevně na to nemáš argument. EV dnes nedává, ekonomický smysl. To je prostě holý fakt. Ano pokud na to nekoukáš optikou návratnosti investice, tak se dá pochopit, že si ho někdo koupí pokud neřeší peníze a přijde mu to zajímavé, protože je to novinka.
Krásný příklad = ABSOLUTNÍ NEchápání (opět hluboko POD nejtupějším studentem ;-) ) a Vaculíkovo pravidlo
ČISTNÁ NEZNALOST = ekonomické i technické stránky věci = DOUBLE :yes::D
to NENÍ urážka to je konstatování (a vysvětlení proč MÁŠ všechny ty Sedláčky a Vávry a Attenboroughy za blby. Jo TY to fakt chápeš obráceně = protože NECHÁPEŠ o čem mluví, drsný ale tak(hle jednoduchý) to je
Technická stránka věci, že to Sandero poslouží majiteli 300x lépe jak Spring a že s Hellcatem je 9900000000000000000000 x větší radost jízdy jak s Teslou.
A vysvětlíš nám co n té ceně chápeme špatně? Jedno jestli můj příklad s Meganem nebo Tesla vs Hellcat. Nedávno se tady řešila Zafira za 1,9 milionu, takže co podle tebe nechápeme?
Tehdy to byl přirozený vývoj, který byl nahrazen efektivnějším řešením. Dnes je to stoletý krok do pravěku, ale mnozí nechytří si myslí, že je to pokrok. Logika a argumenty jsou pro ně úplně neznámé pojmy.
ale na ACZ je na(ne)štěstí skupina diskutujících, co SÁMi SEBE VIDÍ JAKO extréémně CHYTRÝ a MYSLÍCÍ (ale OSUD má RÁD ČERNÝ HUMOR ;-)
zrovna tuhle se jeden z nich (vás) hádal že 800V architektura NEMÁ (přece) NIC společnýho s rychlostí dobíjení (apod. perly ZROVNA z těch MYSLÍCÍCH a CHYTRÝCH padají furt :-!
hele že EV umožňuje (je to princip!) ve všem postavit to auto LÍP než když je stejný výkon ze spalování ropy (zkuste si představit umístění a velikost stejně výkonného ELEKTROmotůrku a V12 = to dáte ne(bo ani to ne)?
PLÁCÁNÍ je velmi rozšířené = takže si řekni CO REÁLNĚ o prooblematice víš? jaký máš nejen teoretické (své absolutní ne)znalosti ale i jakou máš praxi. Máš to? NO TAK VIDÍŠ :*):D:-!
Tak jsi dle tvých slov editor. Tvá práce je kontrola a čtení textů, cenzura co se může a nemůže vydat a případné udávání lidí za to co napsali. Takže zadarmo to neděláš, tak si tu nehraj. A je vtipné jak vždycky nevíš co napsat když jsi v koutě :-D
Ano. Ano, ne (i když) a TO JE CO??? :D Rozhodně to nedělám zadarmo = to je TADY lidem TOTÁLNĚ NEZNALÝM jako ty = to je (šílený vím :D ) zadarmo. Vtipné že NEVÍM? já to POCHOPITELNĚ jako vždy (no VĚTŠINOU :*) ) vím, ale JAK TO že TY sebe popisující OD DĚTSTVÍ SE ZAJÍMÁM a ROZUMÍM jak to že TY to ZAS a OPĚT a ZASE NEvíš? :-O
Všiml sis že FURT MACHRUJEŠ a NIKDY NIC nevíš? a fakt vtipný MĚ se ptáš JAK TO JE? :D
je to teda z tvé strany JEN IDEOLOGICKÝ odpor NE postavený na znalostech a praxi, JEN IDEOLOGIE je tak žejo = no a NEZNALOST teda VYMÝŠLENÍ SI = to je Vaculíkovo pravidlo (zajímavý ale i "jen" redaktoři SPECIÁLu si toho všimli, když tomuněčemu nerozumíš NE že trefíš realitu tak nějak půl na půl (jako kdyby si házel korunou) ALE většinově vymyslíš VYMYSLÍŠ BLBOST přesný OPAK
Fakt nezvládneš odpovědět jednoduše na jednoduchou otázku? Tady by to šlo snad i jedním slovem. Kdybys mě chtěl poučit, tak se klidně rozepiš. Ale primárně bych chtěl akorát vědět, proč v roce 1907 přešla policie kdesi v USA z auta na baterky na auto se spalovacím motorem (těch příkladů by bylo víc, ale držme se tématu článku). Jinak je ta diskuze úplně zbytečná. Chceš něco vysvětlit, ale sám vysvětlovat nechceš.
Hamuna je kripl, který nikdy nikomu nic nevysvětlil. Nemůže, nechce a nic neví, takže to čekáš marně. Uvidíš, že mám pravdu. Bude jen blábolit, okecávat, lhát, mlžit, ale vysvětlení se od něho nikdy nedočkáš. Pokračuj s ním ještě chvíli v diskuzi, ať hezky tím svým tapetováním potvrdí co ti teď píšu a všichni si můžou pak přečíst co je to za póvl ;-)
a proto já dávám furt dokola na všechno odkazy = a vy PLKO PLÁCÁTE, že svět SE MÝLÍ že ta pravá inteligence NEJSOU https://www.novinky.cz/…eli-sveta-335269 ale = a teď to přijde TY :-O:*):D:-!:-[]
JAK ČASTO si vymýšlíš a lžeš = VÍŠ ;-)
JAKý má VE SKUTEČNOSTI (ne)vzdělní = ale VÍŠ ;-)
takže vlastně všechno DŮLEŽITÉ pro obecně cokoliv VÍŠ :-)
No to je další PROBLÉM = že TY fakt ani NEpochopíš v čem jak to souvisí = až TAK ZLÝ to s tím tvým NECHÁPÁNÍM většinou je :-O
a to NENÍ *** ale (jak je u mě obvyklé) FAKT :-!
JÁ to jako vždy vím = vy 2 (jestli nejste 1 matla) FAKT asi NEeee :*)
EDIT ta trapnost trapná, jak FURT hraješ JÁ všechno VÍM (líp než Vávra se Sedláčkem a Attenboroughem DOHROMADY) a pak se NA VŠECHNO ptáš a Ptáš a POTŘEBUJEŠ vysvětlit ODe MĚ = ta už ti došla? :-)
Jak sem řekl NEMUSÍŠ denně opakovat své: NECHÁPU NEROZUMÍM
A to NEVÍM vysvětli MI (abych mohl machrovat) JE VTIPNÝ to zas JO :*)
No tak to samý co sem napsal RVW = i když TI zas (něco) vysvětlím, tak to TI NIJAK NEpomůže chápat dnešek = a PROČ věci chápeš JINAK (než svět = hele HRDINO co ty nabíječky? to si se tu HÁÁÁÁÁDAL jak zběsilej = dneska už sou výkonama i množstvím míst tam, KDE SI POPÍRAL že to je možná = co s tím (uděláš)? PŘIZNÁŠ svůj omyl, nebo klasika...? :-O:*):D:-!:-[]
No a JAK TO že ty sámsebe dnes a denně NAD stavící popisující (ani) tohle (zas) NEVÍŠ?
Proč tehdy i dnes je celkem známá logická věc = vynech IDEOLOGICKÉ plácaniny co tu lidé plácají (už sis přečetl srovnávačku ve Vaculíkově SPECIÁLu? No tak proto, ne pro nějaký pindy co si vymýšlíte
Levnější elektřina je lepší rychlejší auto = jedno jestli nějakej Lucid vs Lambo V12 nebo BMW střední třídy (jestli von ten Vávra kdysi nevěděl vo čem mluví = jen to hodně lidí nechápalo, tak SI řeklo JÁ tomu rozumím VÍC
a TY VŠEhoZNÁLEK si mu doteď nevysvětlil co a jak = je to JEN o technice. Jako že TY NEvíš to co já? Že víš znáš míň? hele TY víš proč se teď přechází na (ve všem co dělá auto autem lepší) BEV? Jestli rozumíš technice konstrukci aut, tak jak SEbe POPISUJEŠ, tak to víš (stejně) jako já
Jako absolvent základní školy by jsi mohl vědět, že když se někdo zeptá tebe, tak čeká od tebe taky odpověď, takže tím, že píšeš, že mu mám odpovědět já, jen poukazuješ na to, že jsi totální nevzdělanej tupan. Každým takovým příspěvkem na sebe jen házíš víc a víc sajrajtu ;-)
tak znovu: ZVYŠ SVOJE VZDĚLÁNÍ tak o 2? LEVELY A SVOJE IQ TAK O 50? bodů = a budeme asi (většinově) ve shodě :-)
NEBUDEŠ říkat že Drábová je (viz odkazy) mimo a NIČEMU NEROZUMÍ = zajímavý JAK ČASTO a JAK MOC a JAK JEDNOZNAČNĚ, lidé jako ty když chtějí urážet PÍŠÍ SAMI O SOBĚ :-O:*)
"Musíme si dát velký pozor, abychom nevyměnili jednu závislost za druhou. Chemické prvky, bez kterých to nebude fungovat, jsou v zemské kůře bohužel rozmístěny ještě mnohem nespravedlivěji než fosilní paliva. Dnes 80% zásob skupin prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bude na svém území, nebo v Africe, kde hbitě nakupuje."
Dana Drábová, časopis Vesmír, 25.5.2022
Volně přeloženo: S GreenDealem se stane vaše zelená EU 100% závislá na Čině a jejích překupech z Afriky a Ruska a Jižní ameriky typu Chile, Venezuela, Peru atd. - kde to má čína s ruskem opět těžce pod palcem.
Tak ZNOVU = viz Drábová (odkazy) a viz já (jak k TVÉ ÚROVNI neCHÁPÁNÍ a IQ, tak že NIKDY NEbudou jezdit jen EV = viz já 12:43 ;-)
DRŽ KLAPAČKU dokud nebudeš ve shodě = třeba s tou Drábovou (ona SAMOZŘEJMĚ ví chápe proč co jak MUSÍME vole tupej přejít = na to co ty tak TUPĚ dál nechápeš a proto ODMÍTÁŠ :-)
Vytápění domácností plynem a uhlím nahradí nejspíš tepelná čerpadla poháněná elektřinou, naftu a benzín nahradí elektromotory, případně vodíkové palivové články, přičemž na výrobu vodíku je opět potřeba elektřina.
Současná spotřeba v ČR je kolem 65 TWh ročně. Když se spočítá realistický plán na vtápění tepelnými čerpadly + elektromobilita, dostáváme se pro rok 2040 na 110 TWh při velmi optimistickém odhadu.
A na to platí otřepané: Houstone, máme problém.
Dana Drábová, časopis Vesmír 25.5.2022
Abys nám zas nemanipuloval fakta. 110 Twh s vypnutím uhelek je čistá utopie na úrovni Lysenka a Mičurinců :-)
Viz já 13:00 + to BLBÝ ZPRACOVÁNÍ INFO co máš odvždy
aspoň ti už po 11 měsících TOTÁLNĚ STUPNÍ ODPORNÝ ruSSký války asi trochu "lepí" a už tolik netapetuješ JEJICH KECAMA = a že to sou dneska už TOTÁLNÍ BLEKOTY viz jejich státní televize, často FAKT PR.EL co? :D:*):-!
A co si lidi po roce 2030-235 koupí, když nic jiného než Ev a vodík nebude v prodeji?
Budou jezdit ještě v roce 2070 jako na Kubě 40-90 let starými ojetinami jo a hodná EU je určitě nezdaní ve smylu mýta do měst nebo emisních povolenek vid.
budeš si to muset přečíst aspon 30 000 x po sobě, pak snad porzumíš psanému textu
Vytápění domácností plynem a uhlím nahradí nejspíš tepelná čerpadla poháněná elektřinou, naftu a benzín nahradí elektromotory, případně vodíkové palivové články, přičemž na výrobu vodíku je opět potřeba elektřina.
Současná spotřeba v ČR je kolem 65 TWh ročně. Když se spočítá realistický plán na vtápění tepelnými čerpadly + elektromobilita, dostáváme se pro rok 2040 na 110 TWh při velmi optimistickém odhadu.
A na to platí otřepané: Houstone, máme problém.
Komiku, tohle pochopí i ten pětiletý Lojzík odvedle.
1) když odstavíš topení plynem a uhlím nebo ho brutálně zdaníš a lidi přejdou na elektriku, brutálně se ti zvýší spotřeba elektriky
2) když to samé uděláš s benzínem a naftou, zvýší se ti to násobně tolik
3) to samé průmysl
4) k tomu vypneš uhelky, protože nejsou EKO a atomovky ti bude pomalu končit životnost
Takže ti zbyde nestabilní šméčko OZE, které je ZCELA závislé na surovinách z Číny, současnou úroven výstavby OZE budeš muset navíc zvýšit tak o 1500% , jinak nemáš šanci to nahradit a až nebude dost svítit a foukat, máš sakra problém a bude lidem a firmám vypínat v určité hodiny proud, zakazovat vařit, nabíjet auta a topit.
A Indie, Čína, Rusko a Afrika z tebe budou mít dobrý den a na levných asijských a ruských surovinách a ropě budou produkovat výrobky za 5-25% nákladů EU, takže naprosto ovládnou všechny trhy a producenti z EU zkrachují.
Vodík je v plenkách, bateriové úložiště utopie, dřív než za 30-70 let nebudou technologie aby mělo šanci to nahradit výkony uhelek a JE.
Prostě tyto technologie na současném trhu nejsou dostupné a nekoupíš je.
A za této situce chceš navyšovat spotřebu proudu a zároven vypníat fosilní zdroje.
Tak to může udělat jen šílenec, nebo člověk co chce cíleně zlikvidovat obyvatelstvo, udělat z nich žebráky a zlikvidovat průmysl.
VĚŘÍM že máš podobné chápání jako 5ti letý Lojzík od vedle. No A PROTO jsi v neshodě s inteligencí (ZVYŠ svoje IQ = na úroveň středně tupýho VŠ a je vyřešeno = budeme víceméně ve shodě
Hele ve světle událostí bych se tak neděsil, že rok 2035 klapne. Buď EU odvolá a zmírní své extrémistické požadavky nebo se taky může lehce rozpadnout. Italská premiérka dala celkem jasně najevo, že s tímhle návrhem Itálie nesouhlasí. Kdybychom neměli za premiéra vola, tak se už taky ozval. Jenže to je taková postavička bez páteře, že ten neumí udělat žádný rozhodnutí.
hele tak JAK SI pochopil to: "JE TO přechod NA CELÝ LIDSKÝ ŽIVOT"
nechápeš že je FUK jestli 2035 nebo 6 nebo třeba 40? už TEĎ jsme POZADU (co říkáš NA REALITU že ve velkoměstech miliardové Číny jezdi UŽ DNES ca třetina BEV? že Jižní Korea DRTÍ EUropské automobilky = který sou proti nim POZADU?
Koukám že další PROFESOR Univerzity Karlovy = je tebou hodnocen JAKO VŠICHNI OSTATNÍ :-!
jak MI TO VYSVĚTLÍŠ? hodnocení (těžšího) předsednictví EU jen superCHVÁLA od nul = to cos napsal (furt chceš TO COS POŽADOVAL cesta ORBÁNov? :*)
Ty jsi debil. Takže Barik ti dá odkaz a dokáže ti, že ON je ve shodě s Drábovou a ty NEJSI, ale ty opět dál lžeš? Klapačku si drž sám nebo si přijeď pro pár facek :D
Já bych fakt věřil, že hamuna je robot. Jednak skenuje všechny diskuze, reaguje fakt rychle, má sjeté snad všechny informační weby a taky s ním i přes to jeho blábolení, mínusování a ujetě psané komenty diskutujeme. Takže je to buď dost úspěšný robot nebo je za to placený. Ale tak jak on snad žádný člověk nepíše. To by musel roky trénovat.
Říká se tomu chatovací robot nebo taky chatbot. To bys vědět mohl, když se tě to týká a navíc si na článek o chatbotu dával link. Ale když už, tak spíš UMĚLÁ inteligence ;-)
No, mohl si jednomu neuvědomělému pootevřít oči. Na pár vět a bez linků. Já mám totiž opravdu problém pochopit, proč v roce 1907 přešli z EV na spalovák (a to ještě před tím přešli z koně na EV). A proč je teď návrat k o víc než sto let zpět překonané technologii vydáváno za pokrok. A taky proč jsme nuceni si to myslet, když to nedává smysl. A nikdo mi to nevysvětlí. No, to je přece na palici.
Ale závěr CELÉ TO NECHÁPU opět oceňuju = tady nečekaná ne častá sebereflexe :yes:
EDIT ale kašli na dááávnou minulost, když už se NEORITENTUJEŠ CELKOVĚ = zkus spíš (po)chápat DNEŠEK (i když to souvisí = tak TŘEBA to pak jednou nakonec POBEREŠ CELÝ :yes::-O:D
je to JEDNODUCHÝ ryccardo tu včera psal že SE VYZNÁ ROZUMÍ od dětství se zajímá o KONSTRUKCI aut a věci související = tak VO TOM to (bylo) i je
Nápověda: NE zelená ideologie a PINDY CANCY KECY ŽVÁSTY co tu (z neznalosti) předvádíte = tehdy i dnes TECHNIKA aut (stačí tomu rozumět A JE TO = jednoduchý, no možná pro tebe až tak moc NEeee :-O
hele tak SEbeSE zeptej ryccarda = ten tomu SEbeSE popisuje teda :-!
Hele tolik znaků PROČ SE nezeptáš na vysvětlení ryccarda? :-)
Je to JEN o technice = včera SEpopisoval že SEfaktVYZNÁ a to (vždy ve všem) LÍP než já (furt se se mnou hádá = jak je skvělej, no co než já LEPŠÍ než Vaculík v autech a Sedláček v ekonomice a Attenborough v přírodově a vůbec je to, dle vlastních popisů, NEJčlověk na planetě = vždy CHYTŘEJŠÍ než profíci, nebo dokonce celé Akademie věd!!) tak proč chceš vysvětlení od někoho jako "jenjá"? :-!
PŘÍMO k věci je = bylo a je to O TECHNICE = ale ty si myslim říkal že NECHÁPEŠ ani proč (dnes) ve všem co dělá auto autem DRTIVĚ LEPŠÍ = to pak může bejt TĚŽKÝ VYSVĚTLOVÁNÍ :-O:D
No tak LEPŠÍ (plus levnější!!) je prostě (celkově) LEPŠÍ :*)
Ty musíš vysvětlit svůj postoj. Ne já. Já si myslím to co Roland a kladu si stejné otázky, takže odpověď je na tobě. Proč bych měl já obhajovat a vysvětlovat něco s čím se neztotožňuju?
Že je EV levnější než ICE všichni víme viz například.
MŮJ POSTOJ? Ten je furt STEJNÝ = proč tehdy i dnes vím (stejně jako že a proč sou EV lepší i levnější = na výrobu ale i provoz (v nějakým minulým AUTOMOBILu magazínu je podrobně provoz 60.000 km 3 EV Kia = jako KAŽDÝ 60t. km
Nojo ale to ZASe nevíš nechápeš ani to co nejblbější student ekonomie, takže ty NEJSI chytřejší než ti Vávrové a Sedláčkové? :-O
Jo EV je levnější = ví to (fakt) každej (kdo tomu jen vzdáleně rozumí = třeba já (ty teda si HODNĚ NAD těma Sedláčkama nebo TAK MOC POD že ani netušíš vo čem mluví
ROZUMÍŠ konstrukci aut (a ekonom si taky brilantní SEbe tak furt popisuješ) = tak víš že EV je levnější (a tvůj odkaz příklad = příklad NECHÁPÁNÍ
tak je to jednoduchý = nejsi NAD ale prostě nikdy nechápeš a to je celý?
ad VYSOKOhorské středisko Jablonec (a celoroční co fakt jezdí doma u YG Acoustics, což je zhruba na vrcholu naší Sněžky) https://www.e15.cz/…trediska-1395965
No že NEJSOU EV levnější jsem ti už demonstroval na odkazech viz nahoře, ale jestli chceš ještě nějaký další příklady tak řekni. :D
A s tím provozem je otázka co do toho započítáváš. Jestli čistě jen servisní náklady, tak ano EV vyjde levněji (žádné výměny oleje a filtrů nejsou nutné). Jestli ovšem budeš počítat TCO (na googlu si najdi co to je) kam započítáš i pořizovací cenu a její následný prudký pokles, tak tam ti ICE vyjde jasně výhodněji. A to je jeden z hlavních důvodů proč drtivá většina zákazníků dál kupuje ICE a EV nechce - finanční nevýhodnost.
Ano současná zima by se dala i v tom Jablonci odjezdit na celoročkách. Kupovat si je kvůli tomu věru nebudu. Holt hobluju zimáky a jsem smířenej s tím, že příští zima bude jejich poslední sezóna. Po třech zimách budou sjetý.
Moje další auto bude určitě spalovák a nejspíš benzín. PHEV nebo HEV možná za dalších 5 let. Uvidíme co bude za nabídku.
Demonstroval si = NECHÁPU vo čem to vy všichni mluvíte (jo a VÍM ŽE TO NECHÁPEŠ = tak ZÁKLADY těch znalostí co se jimi chlubíš = konstrukce aut a ekonomie
Nebo máš .OVNO a ani jednomu NEROZUMÍŠ = a hádáš se že (když JÁ NECHÁPU tak to znamená) VY LŽETE
Dojezd se za 130 let zvýšil čtyřnásobně, což je relativní hodnota. Paráda. Jenže dojezd se za 130 let zvýšil z 50 na 200 kilometrů, což je absolutní pojem. Cena zůstala stejná (porovnávám s článkem o e-Zafiře tady na webu). Maximální rychlost byla 26km/h, rychlost toho nového skříňového Opla je 130. Takže opět čtyřnásobná v relativních, ale.... no nic. Snad je ta e-Zafira aspoň pohodlnější.