Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi SQ8 – Hrubá síla

Po praktičtějším Audi SQ7 nadešel čas vyzkoušet atletičtěji tvarované Audi SQ8. Zážehový osmiválec, permanentní pohon všech kol, dramatický výraz… jak tohle rychlé SUV jezdí?
Zpět na článek
9. 1. 2023 20:06
Avatar - Franta Dobro
9. 1. 2023 13:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
76
Avatar - pradeda777
9. 1. 2023 14:05
Re: Po všech stránkách
Zvuk V8 benzinu ničím nenahradíš...... :-! :yes:
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2023 16:30
Re: Po všech stránkách
A spotřebu nafty taky ne.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 16:59
Re: Po všech stránkách
Omyl to DOKONCE VELMI SNADNO = a nemyslím teď (drtivě) efektivnější elektromotor ale benzín ÚPLNĚ STAČÍ cenu NAFTU NEDOTOVAT = a nikdo s ní nejezdí JE (v osobních autech) NEpoužitelná

DRSNÝ a přes (fascinující) ODMÍTÁNÍ známé REALITY (sem sem dal odkazůůůů = v MNOHA jazycích :D ) tak to prostě bylo a je :-)

Auto na naftu NEMÁ nižší spotřebu! Paradoxně dokonce vyžaduje VÍC barelů ropy! :-O :D
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 17:11
Re: Po všech stránkách
Jezdí s ní každý druhý auto, blbe. Je výborně použitelná a stále je výhodnější. Takže si tu svoji realitu narvi do špic.
Až bude stát nafta 1,3x tolik co benzín, vrátím se klidně zase k benzínu.
U nás i jinde se tankuje po litrech a ne po kg. S výběrem daní ser nějakýho politika a ne nás motoristy.
Když se bude prodávat R33, nebo 30-100% HVO za přijatelnou cenu, budu tankovat tohle a produkovat poloviční, nebo i pětinový emise, než EV křápy jezdící v EU na uhlí z Austrálie.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 17:17
Re: Po všech stránkách
Vulgární a blbej = je to (první) nutný?

Jo KDYŽ JE DOTOVANÁ = je to výhodnější (to chápe dítě = no a když PŘESTANEME DOTOVAT = za "normální" tržní cenu, tak realita je ZCELA OPAČNÁ

Proč máš potřebu psát = to co ví všichni? Nejde o VÝBĚR DANÍ BLBE = jde o ZVÝHODNĚNOU CENU = nafta prostě NENÍ VÝHODNĚJŠÍ a(le dokonce přesnej opak!!) NEMÁš s ní NIŽŠÍ SPOTŘEBU = toť vše. Zajímavý JAK MOC a vždy tahle info (co si středně tupý hovado, třeba ty MŮŽE snad zvládne SNADNO OVĚŘIT) lidi (jako si ty) SRALA :D

No jízda na naftu FAKT ZNAMENÁ VÍC BARELŮ ROPY = minimálně DNES po začátku stupidní ruSSký války = MOŽNÁ už CHÁPEŠ proč to odvždy bylo ŠPATNĚ

takže ELEKTŘINA pak benzín a NEJHORŠÍ je nafta = holt si to bude muset hodně lidí v hlavě přeštelovat
ale KDYŽ UŽ siS TAK BLBĚ NABĚHL s tím uhlím z Austrálie = to je takový DŮKAZ naprostého NECHÁPÁNÍ celku (nejsi ekonom budiž) CO SI TÍM CHTĚL ŘÍCT??? VŠECH se FURT VŽDYcky PTÁM a NIKDO z vás to NEUMÍ nechce nemá koule VYSVĚTLIT

ty MÁŠ KOULE?
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 17:30
Re: Po všech stránkách
Koule mám, ale nemám 3,14ču, kterou sis asi nechal přišít a nebo o tom alespoň doma po večerech sníš. A narozdíl od progresivních howad vnímám především celek.
Taksi tady nadávej na Putina, zatímco ti to tady do šroubku rozebere Čína a pak si nezapomeň najít nové progresivní téma a nového nepřítele číslo 1. Blbe.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 17:36
Re: Po všech stránkách
TOHLE je fakt zajímavý = ty největší matlové VĚTŠINOU píšou sami o sobě https://www.national-geographic.cz/…alerie/foto.html?… :-!

No tak PRÁVĚ ŽE celek ti UTEK :-)

a místo vysvětlení = taky KLASIKA = urážení (a naparování se JÁ vidím celek, ty a tvoji profesoři na vejšce VY STE BLBÍ = a proč? protože JÁ TO CHÁPU JINAK :*)
hele to je TAK šíleně VOBEHRANÝ :-O :D :-!

VELKÝ OMYL s naftou byl vysvětlen i "veřejně" po https://en.wikipedia.org/…missions_scandal na ČT https://www.ceskatelevize.cz/…215411058080930/ a jo KDYŽ JE PROVOZ SPONZOROVÁN (multimiliardy ročně = jen v naší zemičce) tak JE (jako) VÝHODNÝ
já mluvím O REALITĚ = a že by bylo fajn PŘESTAT dotovat (a zcela POKŘIVOVAT jak vidno nejen trh ale hlavně MOZKY lidí = mluvím nejen O tom TVÉM :-)

Jo Putin JE TOTÁLNÍ komunistický HOVADO tupej důchodce = co svou zem za 22 let svý vlády zničil (horší ekonomický čísla dokonce týden PŘED letošní STUPIDNÍ válkou než když se kdysi chopil moci = a to na tom Rusko bylo po dekádách socialismu HODNĚ BLBĚ už tehdá, dneska směřuje do úrovně asi tak Indonésie, ANEB jak sem tu napsal nějakej druhej třetí den války = vyrobil z ruska další čínskou provincii

no a BLBE = tohle všechno JEN protože tě sere že nafta = je NEvýhodonější než benzín (když se NE-DOTUJE

EDIT ale to s tím JÁ VNÍMÁM CELEK (jak je to VŽDY přesně NAOPAK) to mě nepřestává fascinovat = tak celek je DRAŽŠÍ NAFTA znamenající VĚTŠÍ SPOTŘEBU
a já piču rád a protože sem stejně hezkej jako chytrej = tak no problem ;-)
ale ty TY KOULE jak si předvedl NEMÁŠ :-O :*) :D :-! :-[]
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 17:50
Re: Po všech stránkách
Jak jsi krásná, tak jsi chytrá teto Kajlí. Tak se pomodli za smrt mužyka V.V.P. a přej si na jeho místo nějaké jiné, mnohem větší a blbější a agresivnější howado a že jich tam na výběr mají...

Já se zase budu modlit, aby ti to nevyšlo. Asi jsem staromódní, ale o WW3 nějak nestojím. Já radši procházku po lese. Mohu tam sčítat progresivně zachráněné kůrovce.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 17:51
Re: Po všech stránkách
Hmm takže (zas) JEN PITOMÝ ubohý KECY :no:

jak se žije bez koulí a bez mozku? no tak protože NE(u)VIDÍŠ (nikdy) CELEK tak (celkově) je NEJ-

1. elektřina

2. benzín

3. nafta
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 17:57
Re: Po všech stránkách
Nojo, Kuwa! Já úplně zapomněl na to celkový kulový uhlí, Máš recht, třeba to z Turowa je špinavější, než to od klokanů. Tak dovezeme ekologickou mazutovou lodí to lepší. Uhlí zdar!
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2023 18:57
Re: Po všech stránkách
Nojo ale to furt dokola píšeš CELEK NECHÁPU ;-)
9. 1. 2023 20:24
Re: Po všech stránkách
dam to pod tebe:
prumerny obyvatel planety spali rocne 1tunu uhli a radove 680 litru nafty. Pokud vim, tak spalovanim uhli vypoustime trosku vic co2 na kg nez u benzinu a min nez u nafty, je to ale velmi porovnatelny. Pak se nabizi otazka jakej sakra ma smyl odstavovat jaderky a nasledovat politiku Nemecka. Jestli by mozna nebylo lepsi omezit nejdriv paleni uhli…
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 20:39
Re: Po všech stránkách
Bingo!
9. 1. 2023 21:17
Re: Po všech stránkách
a to vubec nechci hadat jak to bude u nas, hadam neco jako 3t uhli a ani ne 700l nafty a benzinu dohromady na osobu a rok..
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 21:57
Re: Po všech stránkách
Jen pro info, jaká je průměrná stopa EV nabíjeného podle národního mixu. Vyhlídky pro DE i pro nás nic moc.

https://www.nextech.sk/…b568/obr_872.jpg


Jediné řešení pro nás je jádro. Solár, vítr a voda jen jako doplněk a balancování. Jinde můžou víc tlačit na vodu atd., podle lokálních zdrojů.
Až, tedy spíš pokud, skončí válka, nebránil bych se znovu plynu. Nic čistějšího stejně na dalších 20 let nebude k dispozici.
Dále musí Evropa zachovat výrobu ICE, protože v tom má tradici a může konkurovat. Společně s tím v klidu a postupně rozšiřovat HEV, PHEV a EV, ale jen tam, kde to má smysl a kde to funguje a těm, kteří o to stojí. Osvěta mi nevadí, ale fanatismus ano. Souběžně je potřeba investovat do Thoriových reaktorů a obecně do jádra + do produkce obnovitelných paliv pro ICE. Ať už z biomasy a odpadu, jako je HVO a spol., nebo pomocí jaderné a solární energie, jako je nový projekt Porsche na syntetický benzín e-Fuel. A k tomu je třeba omezit dopravu všeho po planetě sem a tam jako u debilů a pracovat co nejvíce s lokálními zdroji. Včetně výroby. No uvidíme jak moc to bude bolet a kolikrát to soudruzi vše změní...
Avatar - hugino
9. 1. 2023 23:11
Re: Po všech stránkách
:yes: :yes: :yes: Dobre si to napísal. Ak by to do budúcna takto malo byť ako píšeš tak nebude problém ale ak budú s EU stále tlačiť na pílu tak začne prepúšťanie a s tým spojené demonštrácie,rabovanie = anarchia a bude zle.Dúfam že vo voľbách 2024 do EU parlamentu sa dostanú normálnejši ako sú tam teraz. Tam je ešte šanca niečo zmeniť.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 10:10
Re: Po všech stránkách
Přesně obráceně = viz třeba i tady před rokem (a něco) rozhovor s (ekonomem velkým fandou aut = Ferrari atd.) Vávrou. Musíme dělat PŘESNÝ OPAK než si myslíš = doslova PŘESNÝ OPAK! TO je řešení = z pohledu (každého) ekonoma

Jak to bývá NEznalý "selským rozumem" tak pro ty "řešení" vypadá OPAČNĚ = to bylo už při 1. průmyslové revoluci (kdo TAM jsme na které straně = je asi jasné. CO už TAM bylo "správně" asi ze školy víš = tak to samý teď a tady
9. 1. 2023 21:59
Re: Po všech stránkách
https://www.dw.com/…-coal/a-63406732

Vidis, jsme zajedno. I s Gretou.
:D
10. 1. 2023 03:28
Re: Po všech stránkách
Čemu se dokážeš tak řechtat? Demagogii a pokrytectví, které ničí evropský průmysl?

Stejné jako výpotky On/ona/onokylie.

Vem jí za rukou a běžte obíhat ty co komínem vypouští tolik jedů, co nedá provoz na silnicích.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 10:07
Re: Po všech stránkách
SAKRA fakt si TAK sebeNAMYŠLENEJ že SE nadřazuješ = nad dění a plácáš VŠICHNI JSOU BLBÍ to JÁJÁJÁ = když plácáš o NIČENÍ EVROPSKÝHO PRŮMYSLU???

Dokonce i tady to vysvětloval Vávra = ne ještě víc zpomalit, jak chtěj NAPROSTO VĚCi NECHÁPAJÍCÍ jako si ty, ale PŘESNÝ OPAK (my jsme ZAOSTALI jak za Asií tak Amerikou = a TY blbe vymýšlíš "řešení" JEŠTĚ VÍC!!!!! :-O :*) :D :-! :-[]

Nemel urážky a použij mozek! Když ho nemáš (funkční) holt dej na ty špičky průmyslu a ekonomy = říkaj PŘESNEJ OPAK než plácalové (nejen ty) v diskuzích ASPOŃ TO bys mohl vědět, že TY a Arese a rohYpnol atd. ASI fakt chytřejší nejste :-(

VÍŠ to? :-)
10. 1. 2023 10:46
Re: Po všech stránkách
https://slidemodel.com/…-for-powerpoint/

Pro Paju a jeho vysoke sebevedomi.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:46
Re: Po všech stránkách
Teta Gréta je tvůj vzor my Víme. A guru Timmermanns, tzv. zelený Suslov. Víme, nemusíš to dokola opakovat, drahý neomičurinče.
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 06:49
Re: Po všech stránkách
" Je výborně použitelná a stále je výhodnější"

Toto tvrzení je lež, protože záleží na použití vozidla a jízdní režim (typicky v městském a příměstském provozu je třeba benzinový hybrid výhodnější) , stejně je lež, že i při Hamunově vytoužené kalkulaci a srovnání spotřební daně nebude rozdíl v cenách benzinu a nafty natolik markantní, aby byla nafta výrazně méně ekonomická v určitých režimech provozu (typicky dálnic), protože jsme to tu už mockrát počítali..

Pokud vezmu, že spotřeba moderních turbobenzinů je cca v průměru o 1,5 litru vyšší (tzn Nafta za 6 - benzin za 7,5), pak by rozdíl v ceně paliv musel být cca 10 Kč na litru, aby se cena provozu srovnala.
Avatar - Mokrous
10. 1. 2023 10:58
Re: Po všech stránkách
Ty už seš jak nestranní moderátoři ČT. :D "Je to lež!!!" :D

Stačilo napsat, že se pletu. No dobře, zapomněl jsem na spojení "a stále je v mnoha případech výhodnější." a vypadlo mi to "v mnoha případech".

Tak jsi mě dostal :D
Já samozřejmě vím, že někde je lepší hybrid, nebo EV, nebo benzín. Obecně ale nafta vychází líp, když nejsi jen městský skokan. Naopak u mnoha modelů, třeba nedávno jsme tu řešili Kiu Ceed, a podobně, je zcela jasně vhodnější benzín.

Takže sorry jako.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 11:13
Re: Po všech stránkách
ty NIKDY NEZKLAMEŠ :-!

KTEREJ https://www.reflex.cz/…v-sama-doma.html si ty? :*) :D

ale jo benzín JE vhodnější ZVLÁÁÁŠŠŠŤŤ když (multi MILIARDAMA) nedotuješ cenu nafty = ta je bez toho TOTAL V KÝBLU úplně
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 11:24
Re: Po všech stránkách
Protože váš styl diskuze se mi nelíbil, tak jsem se snažil korektně upozornit na chyby.
Avatar - Mokrous
10. 1. 2023 11:30
Re: Po všech stránkách
:D :D :D :D :D
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:05
Re: Po všech stránkách
viz já 11:13 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 11:17
Re: Po všech stránkách
Sorry Ozzy máš to špatně = už lééééta platí co sem tu před léééty nanesl (jen POMALU pomaličku = to část lidí ne přijímá, ale už NE TAK odmítá ;-)

Viz ten Vaculík a Kotecký v televizi (už před 8 lety) nafta je pro všechny osobní auta BEZ DOTOVÁNÍ multi-miliardama ZCELA MIMO (platilo to tehdy a platí to právě DNES = navíc není vtip že to znamená VĚTŠÍ sPOTŘEBU BARELŮ ROPY! fakt ŠÍLENÝ jak DOSLOVA přesně obráceně, to od "zažitých" představ ve skutečnosti je

Sorry jako = nafta prostě (do OSOBNÍCH aut) NE

EDIT a jestli se po dvaceti letech starců důchodců stane naším dalším prezidentem neVINNÝ SORRY JAKO tak se asi POSSERU :D
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 11:25
Re: Po všech stránkách
Hamuno, čistou matematikou jsme dospěli, že při srovnání daní a i přepočtu na kilogramy by rozdíl v ceně byl asi 7 korun mezi benzínem a naftou a i těch 7 korun na litru z EKONOMICKÉHO hlediska by se v určitých režimech (třeba na dálnici) pořád vyplatilo.... co je na tomto tvrzení špatně ? A zkus prosím nebýt jako Andrej a odpovědět na otázku, kterou pokládám, protože nic konkrétního si zatím nenapsal, já ano.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:02
Re: Po všech stránkách
Na téma sem toho myslim napsal (za ta léta) SAKRA DOST = rozdíl není 7 kč ale větší

ale jo kdysi sme to počítali = když (třeba) taxík najezdí 100 tisíc km za rok nebo tak něco tak PAK by se to tomu jednomu autu vyplatilo ALE do toho musíš započítat vývoj těch dieslů (který stojí POUZE na tom TRVALÉM dotování! + vyžaduje taky NAVĚKY do konce životnosti těch modelů motorů DOTOVAT jejich provoz!) do osobních aut = prostě je to celé (totální) nesmysl

Navíc do toho vývoje musíš počítat NE ČESKEJ ROZDÍL ale v mnoha zemích je i násobnej než u nás (dával sem kdysi odkazy ze všech možnejch zemí) a TO všechno "platí" ten vývoj naft do osobáků. je to opravdu celé TOTÁLNÍ NESMYSL

Vím že TOBĚ nafta v osobáku vyhovuje (a já musim 2.2 HDI s kterym mám trochu zkušeností taky jen chválit) ale je to fakt celý postavený na MULTI MILIARODVÝ dotaci (ročně!) prostě TOTALní EKONOMICKÝ NESMYSL

Výroba nafty je navíc DRAŽŠí a i při určitý možnosti nastavení jí vyyrobíš (o hodně) míň než benzínu = takže fakt spotřebuješ POTŘEBUJEŠ VÍC barelů (i to musí do úvah brát

prostě PŘEDSTAVA že jízda na naftu je "levnější" a "výhodnější" je CELÁ na hlavu = je to dražší a nevýhodnější. Ale to před mnoha lety vysvětloval ten Kotecký a před léééty ten CEO VW atd. atp. a lidi se tomu FURT BRÁNÍ (protože jak včera napsal zrovna Mokrous = prostě DNES když du natankovat je to (jako) levnější a dál nemyslím (ono to bohužel ale MILIARDOVÝ další SOUVISLOSTI má

ty si(s vy)počítal jen ČÁST problematiky = a i tam to vychází JEN pro extrémní nájezdy (které má zlomeček aut = realita je spíš https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 já VÝJIMEČNĚ v extrémní den třeba 100 km = a tam je to furt ZCELA MIMO a vtip odmítačů BEV těc 100 km ujede asi každej elektro :-)

tak jak sem tu včera napsal (ať líbí nebo ne ať někdo chápe nebo ne) vychází to

1. elektřina

2. benzín

3. nafta

AŽ se rozjede "svět na vodík" https://oenergetice.cz/…ovani-vodikovodu tak MOŽNÁ (menší) ČÁST aut bude i na vodík = ale naftě to VŽDY vycházelo = no viz ten Kotecký už před 8 lety (po Dieselgate)
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 12:28
Re: Po všech stránkách
Zase snůška nesmyslů, jako Andrej.

První věta - je to víc, než 7 Kč ? Ukaž mi, kolik, vypočti to.

Já si to přepočetl.

Spotřební daň diesel 8,45 vs 12,84 benzin.

Dnešní průměrná cena paliva diesel 36,84, benzin 38,16

Když odečtu DPH a spotřební daně, čistá cena paliva je diesel 23,08 a benzin 17,6

Připočítám oběma palivům stejnou spotřební daň, tu vyšší u benzínu, tzn 12,84 + DPH = Naftba 43,47 vs ten benzín stejných 36,84.. rozdíl 6,6319 Koruny na litru..... Prosím, pokud jsem udělal chybu ve výpočtu, můžeš to tu rozepsat, kecy okolo si prosím nech.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:31
Re: Po všech stránkách
Sorry ale to je moc ZASE SNŮŠKA NESMYSLŮ a KECY?? :no:

mám tě posazenýho VÝŠ než tohle :-(
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 12:33
Re: Po všech stránkách
Tak se prostě jednou kousni, napiš, kolik by měla stát nafta, aby pro ni byly pro tebe stejné podmínky, jako pro benzín, napiš jak si to vypočetl a můžeme se bavit, takhle plácáš jen prázdnou slámu. Jsi toho schopen ? Já ti svůj výpočet dal, zpochybni ho, nebo se prostě přestań hádat.

Já neobhajuju naftu, jen ti říkám, že při stejném zdanění je rozdíl kolem 7 korun, aktuálně 6,6 koruny na litru, jestli se to někomu vyplatí, asi ano... co jsem uvedl špatně ?

A ano, kecy mimo téma a snuška nesmyslu co s tim vypočtem nesouvisí, já chci jen vědět, když říkáš, že 7 je málo, kolik to je... jednoduchá otázka.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 21:35
Re: Po všech stránkách
špatně to furt chápeš = to NEJDE PŘESNĚ spočítat (vlastně by šlo říct TAK OBŘÍ je to rozdíl = v NEprospěch nafty ;-)

Plus NEČEKAL BYCH že ty (absolvent UK;) napšeš TAKOVÝ NESMYSL (to pasuje tak k WinDieslovi) SNŮŠKA NESMYSLŮ CO S TÍM VÝPOČTEM NESOUVISÍ :-O :-!

to SAKRA ZAPNI MOZKOVNU!!!!!!!!!! to s tím POCHOPITELNĚ souvisí = a na to nepotřebuješ bejt ekonom! ;-)

Furt tam cpeš JEN (navíc jen) MÍSTNÍ zdanění = to je taky (po letech vysvětlování + odkazů) slušnej nesmysl. ;-\

Nedělám si srandu = mluvím teď SMRTELNĚ VÁŽNĚ! :-|

SI stejně jako mnoho místních (u nich mě to nepřekvapuje) TOTÁLNĚ MIMO = odpověZ SI na to jestli si MIMO TY (mě vynech) nebo CEO VW a Kotecký. Máš to? No tak (to to trvalo)

JEDNODUCHÁ VERZE (platná PŘED LETY když jsem ti to už říkal) to co chceš (jednoduše a jednoduchý přesný číslo) TO NEJDE! Protože (i když velmi přesvěvdčivě hraješ žeS NEPOCHOPIL takže ODMÍTÁŠ co sem napsal = tak to prostě JE :-)

Jestli chceš extrémní ZJEDNODUŠENÍ viz ten Kotecký = pro ŽÁDNÉ osobní AUTO nedává nafta smysl. Myslíš že ON LHAL nebo ty (a další) to NECHÁPEŠ (asi spíš "odmítáš" vzít, že TOHLE by mohla být pravda ;-)

No ale ONO ONA JE! :-|

EDIT jo a ona by slušná sranda byla už JEN kdyby sme se vrátili k (sjednocení velko- a malo-obchodu) prodeji na kila = už jen to by dieslovým osobákům dalo ŘÁDNOU RÁNU = asi i jen to by stačilo. Ta daň navíc je fakt BRUTAL BLBINA = double zvýhodnění nafty
11. 1. 2023 04:28
Re: Po všech stránkách
Že toho někoho, kdo se občas převléká za bábu neustále krmíš. Léta tu tapetuje jednu a tu samou věc, ví kulové a čeká na nahrávače.
Avatar - Ozzman
11. 1. 2023 06:23
Re: Po všech stránkách
No, zkusil jsem to :D Já se snažím vyjít s každým, holt někdy to nedopadne dle mých představ.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2023 06:46
Re: Po všech stránkách
ČÍM VÍC SE SPOLEČNOST VZDALUJE OD PRAVDY (zrovna ty sakra často a sakra hodně) TÍM VÍC NENÁVIDÍ TY, KTEŘÍ JI ŘÍKAJÍ

George Orwell
Avatar - speedfred
10. 1. 2023 12:22
Re: Po všech stránkách
Nevidím čo tam blekotá ale ja mám teraz na Shell ceny benzín vs nafta 0,50 hal v neprospech nafty.
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 12:29
Re: Po všech stránkách
Jo, na stojanu je to tak nějak, u nás je to myslím 1Kč na Benzině, 34,90 vs 35,90... Fialova drahota no :D
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:36
Re: Po všech stránkách
no kucí nezlobte se, ale VY TO FURT NECHÁPETE a tomu svýmu nechápání říkáte CIZÍ BLEKOTy

No tak znovu viz (už před mnoha lety) Kotecký = JSTE FAKT ÚÚÚPLNĚ MIMO = nesmyslně se soustříte NA VÝSLEDEK na pumpě (a ten je právě ÚPLNĚ MIMO naprostá KRAVINA = rozdíl v litru nafty benzínu je, jak v které zemi, ale 2ciferné číslo v korunách NA KAŽDÝ LITR!!!!

TOLIK let a (DODNES!!!) naprosté odmítání (hele Ozzy ty nejsi DE-BIL jako speedfred = ty myslíš že blekotá Kotecký, nebo si mimo ty?

Je to jednoduchá (všeobsahující) otázka
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 12:40
Re: Po všech stránkách
SpeedFred není debil, to si trochu přehnal, ale jde o to, že já jsem psal pouze o rozdílu cen, ty nejsi schopen mi argumentovat a odvádíš řeč jinam, jako to dělá Andrej. Mne nezajímají ty jiné argumenty, já se o nich nehádám, prostě jediné, co Mokrous řešil byla ekonomika provozu jeho jako osoby a i když se srovnají daně (jak ty říkáš špatně dotace), pro určité režimy jízdy ta nafta bude stále ekonomicky výhodná, to by nafta musela stát o 20korun na litru více....
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:41
Re: Po všech stránkách
ne bohužel nepřehnal = podle asi odhadem 100vky i horších příspěvků = holt asi je

to ale nechci řešit = podstata je že to s naftou je CELÝ ty ROKY tak jak říkám (no NE JÁ

a FAKT TRAPNĚ TRAPNÝ a si VELKÝ ZKLAMÁNÍ https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit kdy sem to tu dal v němčině španělštině francouštině angličtině..

Zvláštní že PO TOLIKA LETECH a TOLIKA ODKAZECH = napíšeš dnes tohle = jak si to vysvětluješ?

Máš tam HRUBKU JAK BLÁZEN = viz znovu ten Kotecký SI MIMO TY NEBO ON????? NIC jako "v nějakých režimech" = fakt to nechápeš? JEN při EXTRÉMním ročním nájezdu = to je jediný režim. Jak v které zemi ale je to ŠÍLENÝ číslo třeba 100.000 km za rok (ALE tam pak platí to co sem napsal a asi ti taky uniklo = to je JEDNO auto a tak by musel jezdit VŠECHNY ABY se taky zaplatil ten vývoj
Avatar - Ozzman
10. 1. 2023 12:47
Re: Po všech stránkách
Vysvětluju si to tak, že jako koncový uživatel platím za naftu cenu na stojanu, takže mne logicky zajímá jaká je a i při srovnání spotřební daně, pokud budu jako někdo jezdit za 5 na sto a benzinem bych jezdil za 7 na sto (já ne, já už tak výhodny auto nemám), tak pro mne 6-7korun navíc za naftu za litr nebude hrát roli .... to je celé to vlákno, které si tady zase roztahal do tisíců jiných věcí... už k tomu nemám co říct.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:53
Re: Po všech stránkách
1. ano když se nezajímáš (spíš NECHCEŠ VĚDĚT) tak to tak je

2 klidně může bejt levnější Rolls Royce než Dacia (sou to HORY MILIARD ale jde to)

3. ale je TO NESMYSL (a hlavně není to nějakých 6-7 korun!!!! to sme už kdysi PROBÍRALI!!!
jde furt o to velkoobchodní hmotnost a malobchodní litry PLUS když chceš víc nafty MUSÍŠ ZPRACOVAT VÍC BARELŮ ROPY = zůstane ti benzín který musíš nějak "zpracovat" (to jde ale stojí to peníze JE TONEVÝHODNÉ

4. a opravdu to je navíc VÍC BARELŮ ropy = to je VELKÝ PROBLÉM (CO pak s tím benzínem = umíme to ale je to další MÍNUS do ceny nafty = nejen "vytrhnout" si to své jak to CHCEŠ zjednodušeně vidět ty

5. co a jak sem (možná svým stylem ale SPRÁVNĚ) nadhodil v 12:02 = ten rozsah jde MNOHEM DÁL než tvé vytržení zlomku ABY TI TO VYŠLO který TI navíc udělal jen těch 6-7 kč :-)

6. musíš to brát CELKOVĚ ne část který ti "vyhovuje" ABY to nevyšlo až TAK ŠPATNĚ (jak to v reálu je

7. ad speedfred NEVÍM jaký je člověk, ale moc znalý není a ekonom je TRAGÉD (to zpochybňování věcí KTERÝ JÁ NEVÍM je typický spíš pro..

8. tvoje ROZTAHAL a DO TISÍCŮ JINÝCH věcí = víš TO je ten problém. Ono to je CELEK a k tomu to patří, ty si naopak VYTRHÁVÁŠ jednu část, protože JEN TAK "ti to vyjde" (alespoň jakžtakž přijatelně = že nafta není v osobních autech TOTÁLNÍ NAPROSTÝ a vždy byla NESMYSL = v plném slova smyslu NESMYSL (což prostě = viz odkazy a že jich bylo a v tolika jazycích = tak to prostě je a není to MŮJ "výmysl" = jen to není "masám" známo, ale jestli znáš nějakýho ekonoma ZEPTEJ SE HO

9. odpověz SI na to kdo je in/out jestli ty nebo ten Kotecký (a všechny ty odkazy ve všech jazycích co sem sem v průběhu let dal) a mimochodem DOCELA MĚ ZAJÍMÁ tvá ODPOVĚĎ

10. vtípek (co neni vtip) na závěr DOTOVÁNÍ je vnesení určitého množství příměsi za účelem změny vlastností :*)
(možná si někde četl slyšel) DOTOVÁNÍ deformuje trh ;-)
u nafty to ZCELA MĚNÍ vlastnosti i trh :-!
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2023 18:51
Re: Po všech stránkách
Mě to logické NEpřijde, ale budiž. A už sem MNOHOkrát vysvětloval že JÁ to tu začal vysvětlovat jako reakci na PŘESNĚ TOHLE na stížnost na VELIKOST DOTACÍ na EV

No a tehdy před lééty byly DALEKO VYŠŠÍ na naftu a provoz dieslových aut (to je ten Kotecký po Dieselgate, myslím 2015?) pak po letech CEO VW https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit to byl rok 2017

No a dnes máme 2023 = a u mě SE NIC NEZMĚNILO a bohužel ani u vás. Je to (BOHUŽEL) furt stejný = jak v tom dotování (klidně mikesusovo ZVÝHODŇOVÁNÍ) ev vs nafty, tak v CHÁPÁNÍ problematiky

a vrať se na začátek tohohle příspěvku, prostě STEJNÝ podmínky nejen pro benzín/nafta ale i pro ZVÝHODŇOVÁNÍ elektro a nafty = JEDNODUCHÝ ne? přitom s tim tolik problémů (zpochybňování) a TOLIK URÁŽEK

EDIT jinak i mě (nefandovi nafty) přijde DIVNÝ jak moc to je, že vlastně víceméně NIKDY neměl diesl v osobácích být (možná v nějakém okrajovém procentu = pro ty taxíky apod. prostě pro ŠÍLENÉ nájezdy
Avatar - Mokrous
10. 1. 2023 22:48
Re: Po všech stránkách
Ne jen mé osoby, ale i ostatních uživatelů dieselů a zejména pak dopravců, zemědělců, stavebních firem atd...

Mimochodem, ty máš nějakej translator na to co píše Hamunosakrakylie? Já se to párkrát snažil rozklíčovat, ale přijde mi to, jako by mu v tý hlavě bouchalo za každým druhým slovem.
Jako, kdybych já chtěl něco říct a po druhým slovu bych dostal baseballovou pálkou do palice a až bych se probral, chtěl bych někde navázat, ale nemohl si vzpomenout a když už bych byl blízko a řekl další slovo, dostal bych zase ránu a tak bych tam vložil něco mimo a tak furt dokola... Nějak takhle mi to přijde.
Avatar - Ozzman
11. 1. 2023 06:26
Re: Po všech stránkách
No, občas v tom najdeš i něco, co má logiku (on by s ním nemusel třeba naživo být tak špatný pokec, kdyby probíhal formou diskuze dvou jedinců ), ale Hamuna má silnou tendenci odvádět téma a neodpovídat na otázky,což pak vlastně postrádá smysl diskuze... takže posílá dle mne vykopírované fráze, protože jestli tohle generuje vždy znovu, tak to musí bejt mistr v psaní všemi deseti a jestli to dělá přes mobil, tak to je prostě frajer :D ...
11. 1. 2023 15:28
Re: Po všech stránkách
Já toho hermafrodita nevidím, ale opravdu si dovolil označit Speedfreda za to, za co ho má zbytek diskutérů vyjma Dona?

Od něj je to vlastně pochvala, když to beru kolem a kolem. Shodnout se s někým takovým na čemkoliv by bylo hodně špatné ;-)
Avatar - speedfred
11. 1. 2023 16:12
Re: Po všech stránkách
Jeho/ju/on ani riešiť nebudeme ked to samo nevie čo je a k tomu štýl písania a odkazov. To nemôže byť živý tvor.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2023 18:41
Re: Po všech stránkách
Nečekané tohle je ČÁSTEČNĚ SPRÁVNĚ :D

Asi si uvědomuješ poměr urážek JÁ POPRVÉ ty asi po100é? ;-)

I jen v téhle diskuzi (na urážení) "VEDEŠ" = pája NEZKLAMAL jako vždy OBJEKTIVITA a přehled (jeho VULGÁRNÍ URÁŽENÍ VAculíka protože ON blbě pochopil text a ODMÍTNUTÍ vysvětlení a doslova HNED POKRAČOVÁNÍ V URÁŽENÍ

kucí s váma je fakt sranda :-)

no a nafta = tak jak sem napsal, bez dotování ZCELA NEpoužitelná (v osobních autech = i dnes se dotuje DRTIVĚ VÍC než EV :yes: :D :-!
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2023 18:43
Re: Po všech stránkách
proč VYJMA (jen) Dona? Normálních inteligetních věcí znalých = je tu víc. Pravda TOTÁLNĚ NEZNALÝCH brutálně urážejících (poměr urážek já Speedred bude tak... no TIPNEŠ si? :*)

ale k věci CHYTREJCH jako ty URÁŽEJÍCÍCH (Vaculíka i mě) tak často(krát) jako ty = VÁS je VÍC to uznávám :-!
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:50
Re: Po všech stránkách
Neboj se, cca od půli února bude rozdíl mezi 1 litrem benzín a jedním litrem nafty cca 6-15 kč, dle čerpačky a situace.

To embardo žádný dovoz nafty z Kuvajtu v rozsahu 15% toho co sem šlo z Ruska (+ parafiny pro výroby nafty, které sem šly taky z RF) nikdy nenahradí.

Nafta už nikdy levnější jak benzí nebude, na to zapomente. Lidi co maj rozum už se naftáků zavčas zbavili a přešli na benzín či LPG, jako kamarád.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2023 12:40
Re: Po všech stránkách
to že se nedostaneš (chápáním) dál, než je číslo cena na stojanu = no to je blbý, jako SAKRA HODNĚ blbě tupý, ale (v tym věku) to https://www.csfd.cz/…-nebude/prehled/

Připomenu že tohle sem tu KDYSI DÁÁVNO začal vysvětlovat, když tu začaly padat KRAVINY jak strašně sou dotovaný ELEKTROauta = no a DRTIVĚ VÍC (a to dones!!! CELÝ TY ROKY DÁL DODNES!) je drtivě víc sou zvýhodňovaný (dotován provoz) aut na naftu ;-)

Kdo to ví ten to ví kdo to chápe ten to chápu = až PŘEKVAPIVĚ ŠÍLENÉ ABSURDNÍ MNOŽSTVÍ lidí (tu) tohle jednoduchý ne složitý ODMÍTÁ a fakt asi prostě NECHÁPE :-O ;-)
10. 1. 2023 20:02
Re: Po všech stránkách
Blekotá je určite výstižné zhrnutie tých príspevkov :yes: :-[]
Ja už tiež dávno nevidím, čo píše.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 11:43
Re: Po všech stránkách
Nafta je oproti LPG výrazně nevýhodnější, servis naftového motoru mezi nájezddem 150-400 tis stojí cca 3-10x tolik než u benzínu :-) :-) :-)
A benzín/LPG má navíc většinou lepší výkon jak obdobná nafta a halvně výrazně lepší zvuk.

Tak užívejte kadla kadla.
S naftovou V6 s cca 250 HP za stejné náklady jak s 400-500 HP benzín s V8 na LPG.
:-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
11. 1. 2023 14:17
Re: Po všech stránkách
Hele Bariku, nikdo ti ty tvoje přestavby nebere. Je to hezkej koníček.
Ale většina lidí si na firmu prostě koupí normální auto, ať už dehet, benzín, nebo něco elektrifikovanýho a nijak se do auta nesere. Nemá na to čas, náladu, chce mít v klidu 5-7 let záruku, neřešit zákaz vjezdu do garáží atd...
Dál je spousta lidí, co nepotřebuje ke štěstí 500 koní ani neřeší nějaký zvuky. Spíš maximálně celkový odhlučnění. Mě mých 200 ořů stačí bohatě a max. 5,5/100 taky nevidím katastrofálně. Ve finále to je na 1km levnější, než 11-15 až...??? litrů LPG pro užraný těžký V8. Žádný kadla kadla mi to nedělá a v tahu to hučí podle mého míň než jeho 190k TSI bráška, kterej díky vysoký kompresi a přímovstřiku docela řve, když se na něj zatlačí.
Servis nafty nemusí vždy stát takový násobky a jsou i auta, která při správném servisu a provozu natočí přes 500 v původním stavu. https://www.youtube.com/watch?…
Nové benzíny mají taky turba, taky mají rozvody, taky mají vstřiky, taky mají GPF, EGR, navíc mají třeba svíčky. A v historii tu bylo a určitě ještě bude spousta benzíňáků, který se budou srát sakra rychle. Koncern třeba 1.4TSI EA111, nebo první generace 2.0TSI EA888, to byl děs. BMW mělo taky 2.0 turbo z nedávných let, nebo 4.4V8 ale i další. Nebo jejich společné dílo s PSA 1.6THP a byly i Toyoty a další a další, nechce se mi to hledat. Olej to žralo klidně litr na 1000 km a časem až litr na 100km. Rozvody se rozlítly na počkání, karbonu na rozdávání, turba na kaši, prasklý kroužky, vydřený válce, prasklý písty, potkanej motor.
Takže jako u všeho tu jsou motory a motory. Jedny se vyserou okamžitě a jiné natočí 500, nebo 700 tisíc bez potíží. Já stejně většinu aut dávám pryč okolo 100 tisíc, takže mě to už vůbec nesere. A jestli se ve 200 tis. udělají rozvody, pumpa a dvouhmota a ve 300 tisících DPF, to není likvidační věc. A uvidíme kolik vydrží GPF na benzínech. Nemám to nastudováno, ale jedna věc je snadná regenerace GPF oproti DPF a druhá věc jsou nespalitelné zbytky, které ho nakonec ucpou taky.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2023 15:02
Re: Po všech stránkách
Právě že ještě zatím nové benzíny mít turba, dpf, přímovstřik a rozvody řemenem mít nemusí. A hlavně tam vstřiky nestojí to co vstřiky na CRD od Bosche. Doba těchto motorů pravda pomalu končí, ale koupit ještě zatím jdou.
Záleží co si vybereš - každýho boj.

A čím novější auto, tím víc okradený materiály a pak na tom řešíš v záruce nebo i těsně po záruce jako druhej majitel závady, který 10 -15 let starý auta vůbec nemaj i když maj najeto 200 tis.

A musíme porovnávat přibližné kategorie, proto jsem psal o V6 naftě, která dle typu auta a váhy jezdí dneska za 7-10 litrů, což je 252-360 Kč někde u ONO a spol a někde cca 270-395 u karteláků typu Shell, OMV, MOL, Benzina atd.

Takže za to je 15,6 až 24,7 litru LPG.
Takže asi tak no.

Nebudem tu porvnávat Fabii s tříválcovým R3 s 400 konovou V8, že,

Když se přidržíme rozměrově stejné nafty vs LPG/benzín tak ten benzín jezdí za stejné náklady nebo i mírně levněji jak nafta, a servis ja daleko levnější, právě že tam nemá DPF, turbo, rozvody řemenem co se mění ve 120 tis, přímostřik atd atd.

A s embargem na ruskou naftu a ropné produkty převážené jakýmkoliv jiným způsobem než ropovodem se cena nafty bude jen zvyšovat, nebot bude její neodstatek.
Takže ty náklady budou jen a jen větší.

Ostatně vzpomen si na duben na naftu u karteláků za 46 Kč, thedá stálo LPG 18.
To bylo krásný vid.

10x46 = 460/18 = 25,5 litru LPG. Za to jezdí Hummer H2 nebo Escalade co má pomalu 3 tuny.
Já mam ted na Chargeru dlouhodobý průměr 15,3 a to to lítá 50% město.
15,3x16= 245 Kč za což je 6,8 litrů nafty u ONO a cca 6,3 někde u Benziny.
Co má 5 metrů, 400 koní v naftě jezdí to za 6,3 s 50% poměrem města typu Praha.
Chci to vidět :-)

Furt lepší udělat na 10 let starým autě přední nápravu za 12-15 000 nebo ložiska za 5 litrů, než kupovat za 70 DPF, za 60 vstřiky a za 35 turbo.

Jo a nájezdy do 100 tis mam i na 26 resp. 38 let starým veteránu/youngtimeru. Stačí umět hledat a nejezdit v tuctových plečkách, které jsou už dávno v hutích v tomto věku nebo maj najeto 600 000 km.
11. 1. 2023 16:11
Re: Po všech stránkách
Ja som s LPG nemal úplne dobrú skúsenosť. Nový Outback 2.5i s prestavbou od importéra, tesne po záruke a 100 000 km prasklo tesnenie hlavy valcov. A to, že je Subaru motor skvelý. Nejak sa tá úspora stratila.

Predtým Honda CR-V s prestavbou, tiež samé problémy.

Ale chápem, stáva sa, a bola to malá vzorka :)
Avatar - Mokrous
11. 1. 2023 16:22
Re: Po všech stránkách
Jak jsem mu psal. Jako koníček dobrý, ale pro běžného smrtelníka...? Asi ne.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 09:50
Re: Po všech stránkách
Já s tím jezdím ale daily (Charger), 3 roky. Do práce.
Jako lidi jezdí Passatem.

Ale jo, není to pro lidi co o tom nic nevědí, neumí si sehnat ND a neumí vzít do ruky ráčnu a šrobovák. I když já krom výměny oleje a filtru, výměny oleje v differáku a výměny svíček a žárovek sem na tom nic nedělal, resp. co jsem dělal sem dělal jako vylepšení auta, ne nutný servis. A z toho co sem nedělal já byla ta přední náprava + olej a filtr v převodoce - to mi dělali kamarádi servisáci.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2023 10:05
Re: Po všech stránkách
No jak říkám/říkáš: je to koníček. Normální lidi tohle prostě neumí, neřeší, nechtějí řešit.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 10:20
Re: Po všech stránkách
Kdo nemá na nový to musí řešit taky. Není moc nepodnikatelů, co kupují každé 3 roky nová soukromá auta.
Budto koupí nový, ale maj ho 6-8 let nebo kupují ojetiny, takže se jich všechno co sem dělal týká taky, max se jich netýká diferák když mají FWD.

Jako když si někdo koupí 3-4 roky starý auto a nechá si ho třeba další 4 roky, tak nebude měnit svíčky, olej v motoru a olej v automatu?
Tak to dobro došli, ty doživotní náplně znamenaj, že to vydrží těch 150-200 tis km ale pak měníš převodovku nebo repasuješ, dneska u ČR firem v cenách 75-190 tis kč za repas automatu a cca 15-70 repas nebo nákup repasového diferáku. Se vyplatí ne :-)

A taktéž se vyplatí měnit olej v motru po 25 tis, longlife to zvládne ne. Tak to taky dobro došli, ten motor je ve 100 tis zakarbonovanej jak pra*se, hlavně u lidí co jezdí pořád město a ani to nikde pořádně neprotáhnou. Všichni kdo maj rozum to mění max po 10-12 tis km, at je v návodě psané co chce. A pravidlně kontrolují stav hladiny oleje, tam kde je ještě měrka, protože sou motory jako koncern nebo PSA, co si za těch 15-20 tis v naprostém klídku vezmu 0,7 až 1,6 litru oleje.
A jezdit s chybějím 1,5 litrem oleje motoru krásně prospěje, hehe. Hlavně u aut co mají olejovou nápln třeba 4 litry.

Proto ty auta v čr taky vypadaj jak vypadaj, víš. Protože lidi na to kašlou.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2023 10:52
Re: Po všech stránkách
Jak už jsem psal před chvílí, kdo z nepodnikatelů potřebuje každý 3 roky nový auto???
Když si koupíš nový auto a trošku se o něj staráš a nejezdíš jako ocas, tak je po 10 letech jako nový. Žena má Golf 6 11. rokem a krom spotřebáku se do něj nedalo nic a šlape jak hodinky.
Když ho umeješ vypadá jako novej. Lak bez údržby, lampy to samý, žádná kosmetika, prostě nic. Jen liješ benzín a jezdíš. Ani rozvody nic. A to je to slavný 1.2 TSI 77kW. Pohoda.
Jednou za rok olej a občas něco jako brzdy, kapaliny, gumičky,...
A odmítá se ho vzdát, nechce nic jinýho...

Nevím proč se mě ptáš na to, zda někdo nebude měnit spotřebák? Normální člověk dělá co má, howado a blb ne. S tím já nic nesvedu.

Oleje standardní přístup stačí. Automat cca po 60 tis., Nově umí DSG 120 tisíc a furt v pohodě.
V motoru kdo nacrcá 10 tisíc ročně tak stačí jednou za rok. Kdo jezdí dálky, tak mu 20 tisíc vůbec nevadí. A stačí jednou za čas zkontrolovat. Mě žádný auto nikdy nežralo olej tak, aby tam nevydržela hladinka 15-20 tisíc s minimálním poklesem. Dolejval jsem snad 2x za život pár deci.

A co si myslím o tom, proč se lidem u nás auta serou jsem už psal včera...
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 11:38
Re: Po všech stránkách
10 let starý rozvody bez výměny? Tak pokud to není řetez, napíšu na to asi jenom HMMM.
Víš o tom že v návodech, teda ne v těch od koncernu VW, kde je kulový - ale v jiných - bývá taková kouzelná větička u intervalů třeba ve stylu 100 000 km or 6 years, whatever come first.
Ted si polož otázku, proč to tam výrobce dává, proč se jistí :)

Znam takhle pána, co najel ročně 3 tis km a chtěl měnit olej v motoru po 4 letech :-) Protože přeci najede těch 12 až za 4 roky. Ten 4 roky roky starej olej má úžasný mazací vlastnosti a vůbec není kyselej :-) To samý když má antifreeze psáno 150 000 km, je dobrý jí vyměnit po 16 letech, protože 150 to najede až za 16 let , hehe. Antikorozní účinky té kalné šlichty 0.... a to už tak po 4-5 letech.

Takže pokud chceš dělat perfektní péči, ale najedeš ročně 5 tis, tak ti to vyjde že servis budeš dělat ne proto, že auto má najeto 50 000, ale proto, že je to 10 let starý a má se to měnit z důvodu ztráty kvality spotřebáku věkem. Smutný, ale realita.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2023 11:49
Re: Po všech stránkách
Řetěz chlapče, buď v klidu. A kapaliny se mění dle plánu. Takový vidle fakt nejsme. 😅
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 12:00
Re: Po všech stránkách
No ne každej to tak dělá a občas sou v těch plánech jen Km, což je právě značně zavádějící u aut co najedou ročně nula nula prd.

+ to samozřejmě stárne i tím jak je mráz, horko, pálí na to slunce, prší, vlhkost. Takže není vylouč, že třeba i u 8-10 let starého co má najeto 50-100 tis ti klidně odejdou čidla, praskne nějaký plast, nebo odejde nějaká elektronika.

Takže ono je to asi jedno, jestli to máš od nového a šetříš to, nebo jestli máš káru, co má najeto 200 tis, ale měl to někdo kdo o to pečeoval a průbežně měnil co je potřeba a má to 70% běžných věcí dávno vyměněno. Možná je to lepším stavu než kára po důchodci s 60 000 km, kterej si liboval jak do toho nic nedal a lil benzín, měnil olej a dolíval ostřikovače.

On ten podvozek, svíčky, rozvody atd bude pak čekat na toho kdo to po něm nasaje i přes fakt že to nemá nic najeto. :-)
Já ted budu na Jaguaru taky měnit ložiska kol vpředu, taky má najeto 62 tis, ale je to prostě 26 let starý. To co na tom neměnili ti přede mnou (jakože nic krom náplní a svíček - to má původní brzdy s datem na destičkách 1997) tak čeká na mě.
Tak to je.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2023 13:22
Re: Po všech stránkách
Tak jasně, že všechno stárne a nejde vždy vše obhájit čistě ekonomicky.
Když si koupíš auto za mega a víc a najedeš za 10 let 100.000 km, tak máš každej kilometr dost drahej. Mě to dává smysl jedině při nákupu na firmu.

Když odhlédneš od nákladů na 1 km a vezmeš to spíš na roky užívání, tak určitě je lepší nižší nájezd, než totálně vylítaný auto. Prostě 100, nebo 300 tisíc je rozdíl. Pokud děláš správnej servis, tak obě stárnou a puchří stejně, ale to s trojnásobným nájezdem má unavenější kastli, tlumiče v tahu, občas i prasklý péra, podvozek na repasi, DPF už taky v nebi, rozvody, dvouhmota, převodovka, karbon?, ložiska, sedačky, volant, oprejskaný lampy, prostě cokoli.

Vše je o způsobu provozu a péči a k tomu potom i ten čas. Když najedeš 50 tisíc, ale nastoupíš a vystoupíš 10 tisíckrát do/ze sedačky a nebo 300 tisíc, ale nastoupíš a vystoupíš jen tisíckrát do/ze sedačky, tak bude líp vypadat to olítanější. A tak to je se spoustou věcí. Jedno zničíš kilometrama, jedno časem a druhý používáním.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 11:45
Re: Po všech stránkách
Ptal sem se tě proto, že když bude měnit spotřebák, nebude dělat nic víc než já tam tom Chargeru, kterej údajně není pro každého.

Já na tom nic krom spotřebáku nedělal.

To že sem si měnil sedačky atd z jiného auta, dával otevřené sání, jiné disky atd je moje soukromá věc, to nikdo dělat nemusí.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 09:48
Re: Po všech stránkách
Těsnění může praknout na lecčems. A to i na amerikách a bez plynu. Vím o případu 6,4 V8 HEMI, auto bez LPG. Ale jezdilo v Dubaji. Takže otázka co tam s tím dělali.
Stačí to prostě někde přehřát nebo mít cladící soustavu v zrovna ne moc dobrém stavu. A jednou za x tisíc případů se stane třeba i nekvalitním amteriál na daném kusu nebo špatná kavalita montáže.

A U LPG hodně záleží kdo to montuje a jak, když to dělá někdo kdo to umí funguje to OK. Když ne, tak to dokáže i zničit motor. O tom žádná.
Avatar - Mokrous
11. 1. 2023 16:16
Re: Po všech stránkách
Jak jsem psal, je to tvůj koníček a nikdo ti ho nebere. Na jednu stranu jsou lidi jako ty moc fajn. Ukazují jiné cesty, často jsou díky nim vidět na silnici různý špeky, veteráni atd... To je fajn.

Ale prostě průměrného spotřebitele tohle fakt nezajímá. Stejně tak není průměrný výkon auta 400 koní. Možná proto se střední třídě říká střední a i tam je běžná motorizace 2.0 TDI. Sice v ČR je to pod úroveň, ale na západ od nás je to zcela běžná motorizace. Audi A4/A640TDI, BMW320/520d, MB220d, Volvo S/V60/90, atd... Všude tam nejezdí jen lepší šestiválce. A třídy jako Golf,Octa, atd. tam je 2.0 TDI nadstandard a u vymírající kategorie (díky pitomým SUV) Superb/Passat/Mondeo/Insignia atd... je to zlatý střed. Toto vše je kategorie nejčastěji 150-200 koní.
Takže, když vynechám SUV, tak se tohle vše hýbe okolo 6/100. Někdo za 4,5, někdo za 5,5, někdo za 7/100, ale za 10 nejezdí ani R6/V6 nafta ve vyšší střední. Leda v extrému město plus DE dálnice. Všude jinde s prstem v nose do 7/100.

A dnešní Evropská produkce stojí na složitých přímovstřikových turbobenzínech s GPF atd...

A zároveň je spousta aut, kde DPF nestojí 70, nebo 100, ale třeba 15-30k a rozvody se nedělají dřív než ve 210 tisících atd. Turbo si zničí většinou jen idiot. Atd... Vstřiky jakbysmet.
Kdo jezdí normálně a tankuje pořádný palivo, tak ten má po 200.000 vstřiky jako nový.

Většina problémů plyne buď z pátečního kusu, totálně podělanýho typu motoru, nebo zanedbanýho servisu. Ještě větší váhu má ale fakt, že většina bazarových kovbojů jezdí ve stočenkách, čipech a zcela nevhodných typech pohonu vzhledem k jejich potřebám.
Takže si umím představit, že pro mistra světa v objíždění benzínek a sprintů na světlech ve stočený Ovci s 350.000km na hrbu s chipem, kterou denně 38x nastartuje a ujede s ní 2km by mohla být na servis lepší nepřímovstřiková V8. A ještě by udělal parádu.


Já tankuju celej život jen Vervu ať benzín, nebo naftu. Takže jsem tankoval i za 50,- Nerad, ale furt to šlo. Dnes už pod 40,- a jak to bude dál se uvidí. Stejně to nezměním. A 2 až 2,20 Kč na km mi přijde v pohodě. A srovnávat můžeš co chceš. Já jezdím v normálním autě střední třídy v normálním provozu v rámci ČR a výkonu mám nadbytek a každou chvíli porušuju. Tzn. ten výkon ani nepotřebuju. Když jedu slušně, jedu klidně za 4,5/100. Takže pod 2 Kačky i s Vervou/Maxxmotion. U ONO jsem v životě netankoval. Je mi to jedno. Těch teoretických cca 15 tisíc "uspořených" Korun za 5 let tankování u ONO, při placení nového vozu a nájezdu 100.000km se mi asi nevyplatí, když za to dostanu horší palivo, nižší výkon, nižší dojezd, vyšší hluk, vyšší vibrace, horší mazivost atd... To mi za 250,- Kč měsíčně nestojí, abych pak musel řešit drahé opravy v polovičních km. Vždycky je fajn to vidět tak nějak z odstupu a komplexněji.

Navíc kupuju vždy jen nový auta a byť je v nich občas něco ošizenější, tak zase díky posunu v technologiích člověk dostane vzhledem k průměrné mzdě mnohem lepší hodnotu. Stačí si porovnat 20 let starý auto z luxusní třídy a dnešní střední. Dostaneš v něčem o fous horší a v něčem o fous, nebo i o parník lepší povoz a za ani ne 1/4 ceny. Jen si vzpomeň, co stály auta v roce 2000 a kolik byla mzda. A co stojí dnes a kolik je mzda dnes.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2023 10:09
Re: Po všech stránkách
Česi sou obecně připo*raní a bojí se něčeho exotického popř. tou vůbec nerozumí a nechaj si něco nakukat rádoby odborníky popř. se řídí tím co je zrovna IN a co letí obecně ve společnosti - což je dneska SUV - takže to musí mít taky, aby nevybočili z davu.

DPF za 10-15 musí být věc, za to to prodávaj většinou poláci a to DPF je víceméně nefunkční. Ale nehodlám se tady hádat.
SUV co má 2 tuny a jezdí v hustém provozu Prahy za 5-6 litrů chci vidět na vlastní oči. Nebavíme se ted o Frantovi co jezdí z Horní Lhoty do kamenné Lhoty a má to 20 km, kde na trase jsou 3 křižovatky a 2 vesnice. Tam umím jet s Chargerem za 11 taky.
Za 5,5 jezdí oktávka, když nechytneš extrémní kolonu nebo v tom nevezeš 5 lidí co dohromady váží 600 kg a ještě v kufru 100 kg nákladu. Pak to nejede ani za těch 5,5.

Časy jedničkové Fabie SDI, co jela za 4,8 sou pryč, zas to mělo zrychlení na stovku za 17 s, což má lepší i cca 35 let starej žigul 1,6 :-) A nemělo to ani klimu.

Ceny nových aut o trošku padly, ale jelikož to cca poslední 3 roky zdražuje, tak už to ení takovej zázrak co to býval.

A výplaty je silně individuální věc, znam lidi co měli v roce 2010 14 tis a dneska maj 35, a zna lidi co měli 17 a maj 24.
Někde ty platy moc nestoupaj, páni podnikatelé většinou moc platit nechtěj.
zato trvale stoupaj odvody, poplatky daně, ceny nájmů, energií, potravin,služeb atd.
Takže ono je super, že má dneska 40 čistého, ale nesmí ti unifknout fakt, že si za ně koupíš asi tolik co za 33 v roce 2017 :-)

Ale to je na trochu jinou debatu.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2023 10:39
Re: Po všech stránkách
:-) Teď jsi to rozjel na vícero frontách...

Někdo se bojí, někomu to je u řiti, někdo chce zapadnout a někdo volí praktičnost atd... Zbytečná debata.
Laciný DPF originál má/mělo PSA. Řešil jsem to u Blue HDI 2.0.
O něco dražší to má koncern, ale pořád to není na sebevraždu, jako u Japonců/Korejců.
Neznám ceny DPF všech výrobců, nezajímá mne to. + mi ukaž nepodnikatele, zaměstnance, kterej potřebuje diesel a najezdí 300 tisíc dřív jak za 10 let. No... Moc jich asi nebude, že?

SUV, co má 2 tuny opět není průměrné auto obyčejného českého človíčka. Tím jezdí podnikatelé a jejich pichny. Firemní jezdci opět SUP/PASS/OCTA občas něco vejš, ale sedany a kombi 1,3-1,7 tuny. A to prostě do 7 jezdí, jak jsem psal. Stejně tak za 7 pojedou i sociálnější povozy typu s benzínovými 1.0R3, 1.2R3/R4... v v kompaktech okolo 1.2 tuny.
A jistě se někdo rád sveze, ale panímáma nepotřebuje na jízdu do školky, do Lidlu a k pásu 400 koní. Ona tam dojede i s 60 koňmi a ani si nevšimne, že by jich potřebovala víc.

No od covidu to stojí za prd všeobecně, ale pořád platí, že před 20 lety jsi dal nejmíň 4x tolik za horší věc. Možná v něčem míň poruchovou, nebo míň servisně náročnou, ale pořád 4x tolik. To je prostě holej fakt. Byly roky lepší, kdy byl poměr platu a ceny auta zajímavější a pak zase horší. Lítá to, ale obecný trend donedávna byl takový, že jsi prostě na tom byl s novějším autem líp. Uvidíme jak to bude dál.
Avatar - Ham.
9. 1. 2023 16:55
Re: Po všech stránkách
Pro tebe možná ano, pro 90% kupců bude určitě lepší kauf tohle. EV pořád nenabízí universalitu ICE a mohou si jej (v této cenové hladině) dovolit pouze lidé hodně dobře situovaní, protože EV pro ně může hrát roli 3-4 auta do rodiny a kupovat si universální auto za 3 mega a k němu EV za 3,5 dává smysl zatím jen malé části lidí. Konec konců výsledek se dá odhadnout velmi jednoduše, Audi vedle sebe nabízí A6/A7 a e-tron GT a prodeje ICE jsou cca 10 x vyšší než toho EV, ve stejné třídě SUV výsledek určitě nebude příliš odlišný.
9. 1. 2023 22:06
Re: Po všech stránkách
Podle me, bud (kdyz na to mas) to (treba ten S Q8 etron nebo iX) bude max druhy auto. Nebo si to proste nekoupis...

Jako treti nebo ctvrty auto si dokazu predstavit treba i3.

PS Neodpustim si srovnani s TMX, ktera ma za obdobnou cenu zrychleni za 2,6.
9. 1. 2023 17:56
Re: Po všech stránkách
ja mam phev rad a jezdim s nim, ale tady v8 urcite. Nenabita q7 60 se nevesla do 10l ani nahodou, rozdil sq vs phev tady bude do 2l
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 14:47
Na co kupovat byt?
Když člověk může výhodně investovat do přemotorovaný SUV obludy? A ještě zachránit planetu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
9. 1. 2023 16:38
Re: Na co kupovat byt?
Myslím, že kupci v této cenové neřeší jestli koupit byt, protože bydlení mají dávno zajištěné a určitě ne v tak nízké cenové cenové hladině jako 3-4 mega,(za to dnes v Praze nepořídíš ani slušnou garsonku). Jejich otázka může znít spíše tak, že bydlení za 15 mega mám, příjmy mám solidní, investice na důchod v řádu dalších 15 mega také, tak proč si nedopřát něco slušného na ježdění. Racionalitu bych v tom nehledal. Jasně, čistě matematicky za ty peníze mohu pořídit být v Chánově, nebo deset Dácií nebo dva kamiony lahváčů, každý preferuje něco jiného..
Avatar - Mokrous
9. 1. 2023 16:58
Re: Na co kupovat byt?
Nebo zachránit stovky týraných zvířat. Jak říkáš, každý má jiné preference. A svět není jen Praha.
9. 1. 2023 19:08
Absolútne zbytočne auto
Rozmýšľam pre koho je SQ8? Car entuziasta si tohto slona nekúpi lebo ma 2500kg pohotovostnej hmotnosti, široké je viac ako 2 metre a nevytiahne do deja lebo vzhľadom na rýchlostne limity je príliš rýchle. Ma spotrebu cca. 20litrov . Uz viem asi si ho kúpi nejaký arogantný hnup ktorý vie o autách veľké nič. Žijeme zvláštnu dobu. Lebo automobilky svojimi výrobkami pomáhajú rozvíjať aj uchylky a iné diagnózy.
Rozbalit vlákno
11
10. 1. 2023 10:05
Re: Absolútne zbytočne auto
Souhlasím. Sexy karosérie a silný motor z těžkého SUV sportovní auto neudělají.

SUV mám rád, jedno mám a je to supr rodinné auto a byť má docela silný benzinový motor, chytrý vzduchový podvozek a natáčecí zadní nápravu, tak jezdit rychle s ním člověk prostě nechce. A tuplem ne, když není sucho a dokonalá trakce, protože kinetická energie velkého auta v kombinaci s nula informacema od řízení a podvozku je spíš na výměnu spodního prádla než nějakou zábavu.

U SUV by se výrobci spíš měli zaměřit na odhlučnění, praktičnost, kvalitní a odolné materiály, ergonomii celkově a spoustu jiných věcí než jestli bude mít auto 400 nebo 500k a 22 nebo 23 kola.
10. 1. 2023 15:59
Re: Absolútne zbytočne auto
Tak ale to všechno, co zmiňuješ v posledním odstavci, Audi předpokládám má už "v základu". A tohle S je už jen něco navíc pro ty, co chtějí a mají na to.
10. 1. 2023 16:12
Re: Absolútne zbytočne auto
Ne, SQ8 je kompromis, který musí dostat na silnici velký výkon, tj minimálně potřebuješ velký kola, který prostě poznáš. Měl si někdy zimáky 285 široký? Hučej. Materiály v SUVčkách německý prémie? Nahoře dobrý, dole už se šidí, tenký plasty a koberce. Nebo třeba kvalita skel u BMW? Ergonomie ovládání jako třeba volant VW Touareg?

Směrem do kvality a pohodlí to prostě má svoje kompromisy. Jak už někdo zmínil, SQ8 si půjde koupit spíš někdo, komu záleží jak v tom vypadá, než jak to jezdí.
10. 1. 2023 19:59
Re: Absolútne zbytočne auto
Trocha zdramatizovaný príspevok :-!

Pneu zimné mám 305 a problém žiadny, nič nehučí (vnútri, a ani pri stiahnutom okienku).
A čo konkrétne myslíš so sklami v BMW? Mám aktuálne 4. BMW a nič som nepostrehol.
Ani tie zlé materiály dole.

Na Audi SQ8 som šiel viackrát, pneu 22, žiaden kompromis tam nebol. Fajn auto, jazdí skvele. Nie je to samozrejme na okruh.
10. 1. 2023 20:01
Re: Absolútne zbytočne auto
presne…
10. 1. 2023 20:13
Re: Absolútne zbytočne auto
Ja mam jinou zkusenost, na touaregu jsem behem 2 let vystridal 235, 255, 285, cim vetsi kola, tim vic valiveho hluku a obecne hlucnejsi podvozek. Jaky mas celni sklo na bmw po roce? Neprasklo, ale vidis vsude maly dubky? Ja to tak mel u 2 ruznych novych bmw. Koberec v touaregu po 2 letech? To i v yarisu mam asi 2x tak tlustej.
10. 1. 2023 20:24
Re: Absolútne zbytočne auto
BMW, aktuálne po 3,5 rokoch, 76 tis. km ďobky drobné sú pri bližšom pohľade, ale fakt nič zvláštne, úplne v kľude.
Kamarát ďalší, tiež na X5 22ky, a zvukový komfort rovnaký ako u mňa.

Nemáš v tom Touaregu iný problém, s geometriou, apod.?
11. 1. 2023 11:00
Re: Absolútne zbytočne auto
Nemyslim si ze BMW by malo mat nekvalitne celne skla. Podla mna to suvisi so stylom jazdy aky maju vacsinou neuroticky vodici BMW. Lepia sa totiz na zadny naraznik vozidiel iducimi pred nimi a poskodene celne skla po rokoch su od iducich vozidiel pred nimi rsp. od odletujucivh kamienkov.
Zhrniem to BMW nevyraba lepsie auta ako iny vyrobcovia to iba BMW ma jeden z najlepsich marketingov ktory dokaze zmanipulovat ludi ktori si tieto priemerne vozidla za nepriemerne ceny kupuju.
10. 1. 2023 20:00
Re: Absolútne zbytočne auto
mam 275 zimaky, aku okna a rozdil od letnaku je sotva meritelnej. Pocitove mensi nez u beznyho auta stredni tridy zimni letni na stejnejch kolech
10. 1. 2023 22:48
Re: Absolútne zbytočne auto
Já mám zimáky jen 235 :)
10. 1. 2023 20:05
Re: Absolútne zbytočne auto
Alebo si to kúpi človek ako moji dvaja známi, čo nie sú arogantní ani hňupi.
Tvrdo makajú a chcú si aj užiť život, 8 valcov veľa na trhu nie je, tak si vybrali SQ8.
Plus majú karavan.

A prajem im to, však je super, že sú rôzne autá a rôzni ľudia. :-!
9. 1. 2023 20:06
Hrubá síla?
Osmiválec (potud :yes: ), s pohotovostní hmotností 2498Kg nosnost SUV 462Kg.Tak to se vyplatí, na machrování 100%. Nekupuje se rozumem, ale... .
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2023 21:30
Re: Hrubá síla?
537 kg na posádku a zavazadla mi přijde OK (to co v testu nazývají pohotovostní hmotnost je EU hmotnost tedy včetně řidiče a jeho zavazadel) a kdyby tam nebyla dodatečná výbava za 1,2 mega, která zvedá hmotnost o 1,5 metráku, tak na posádku a zavazadla zbývá 690 kg a to už je spíše luxusní hodnota.
10. 1. 2023 20:04
Re: Hrubá síla?
plus 3500 na kouli :yes: :yes:
Avatar - trapid
15. 1. 2023 11:29
bodování příspěvků
By mě zajímalo, jak to tady funguje s bodováním. Buď zde úřaduje nějaká aktivistická buňka EU nebo Hammuna alias převtělený Khárl antidiesel má 1 bod za 10 nebo fakt nevím. Kam ten svět spěje :-( .
Rozbalit vlákno
0