Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Tipy na nejlepší malá auta do 50 tisíc korun. Spolehlivá, praktická a zábavná

37 komentářů

traveldrive
90 koní? Nemal náhodou 106k/78 kW?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano měl, jeden nám tady parkuje ve městě, akorát má brutálně slezlou barvu, škoda, docela zajímavé auto.
Jan Faltýsek
Opraveno, díky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já jsem v takové cenové párkrát auto vybíral, pro kamarády, příbuzné, ale i já takové provozoval na cesty do práce a z práce.

Ke kandidátům: Yaris 1 - technika naprosto v pořádku, ale koroze už ne, Hondy taky reznou a nebývají moc nabízeny, je tady málo kusů, Pandu vůbec neznám.

Domů jsme takto koupili před třemi lety Yaris 2 - naprosto spolehlivý a už má lepší antikorozní ochranu, akorát je to fakt nákupní taška, plusem je točivý motor (u nás je to ten čtyřválec R4 1.3vvti), zvládá s přehledem jízdu na dálnici 130-160, horší je to se zbytek auta, které má přeposilované řízení do města a je docela vysoké, takže takové rychlosti nejsou pro auto nejpříjemější, ale motor jede :D Akorát už tehdy, než šly ceny nahoru hezký kus stál 2x tolik.

Můj tip je ale jinde - Renault Clio 2. generace. Pokud nebyl bouraný, tak ta nejklíčovější vlastnost - koroze, se jim vyhýbá, vše ostatní se dá opravit, uvnitř překvapivě prostorné, vhodný výběr benzinových motorizací pak z Clia dělá výbornou ojetinu B segmentu v takové cenové (Všechny atmomotory jsou tam relativně spolehlivé, nejlepší je pak 1.2 16v, který je překvapivě velmi svižný, auto váží cca 900 kg i s řidičem, motor má 55kw, není to marné).

Prošel jsem desítky koncernovek, většinou koroze, nebo motor HTP, Fordy taky koroze, Mazdy jakbysme, korejců je v těchto cenovkách málo zatím (jsou to auta cca 15-20let stará), zajímavý je i Peugeot, akorát co jsem narazil, tak hodně 207 má už motor VTI = na budoucí problémy je zaděláno.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Přesně takový dojem mi z Clia 2 s uvedeným motorem zůstal také. Proto následovník v podobě Clio 3 (se stejným motorem) byla jasná volba, kde jsme už překonali počáteční šok, jak auto mezigeneračně narostlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, Clio3 je jeste vetsi, akorat uz se nevejdes do 50 tisic za hezky kus, mnohdy stoji i vice, nez dvojnasobek
Arese
Ovšem prostorově je Clio II velká bída (hlavně na šířku), nemluvě o naprosto příšerném posazu za volantem. Já bych raději volil Punto II 1.2 Fire. :-) :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Clio2 jsem mel ve 3dv a kdyz jsem byl linej tahat velky auto, odvezl sem tam 3 lidi i kocar, mam 188cm a luxusni posaz
Arese
Tak to musíš mít krátké nohy jak jezevčík! :-) Nebo si libovat v jízdě s nataženýma rukama. :-)
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Ano, přiznám, nepatřím mezi ty, co si libují s volantem zabořeným do břicha. Ruce mám na volantu rád mírně pokrčené. V Cliu 2 s mými 190 cm jsem se nikdy necítil ztísněně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jel si v tom vůbec někdy? :D:D Vezl jsem v tom hodně kámošů, řídili to, někteří i lehce přes 2 metry a všichni byli z prostornosti překvapeni v pozitivním slova smyslu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hele, tady je asi kámen úrazu. Jestli měl arese problém s prostorem v cliu2, tak jsou 2 možnosti jen. Buď si vymýšlí ( a to přece u něj nehrozí), nebo je tlustej jak prase a přetéká že bsech sedaček. Protoze v tom cliu, to by bylo poslední, s čím bych měl problém, ale jo jsem malej, mám jen 186cm.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No... pak by ale pro pohodlí měl mít radši automat :D Mne jen napadá, že to bylo tím, že jsem měl 3dv verzi a nebo se Arese vozil jen vzadu :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak jestli to clio2 bylo stisnene, tak arese je vypasenej jako prase.
jam2015
Podobné služby urobí Grande Punto, Peugeot 207, Corsa... - len tie ceny sú na tak staré autá fakt masaker :-(
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protoze vzrostla poptavka - po mestech jich jezdi hodne, levna auta na dojidzeni do prace, ja to tak taky mel a vlastne mam, zaparkujes s tim vsude, nestve te, kdyz ti to nekdo odre a nakldy jsou male. Ja po Cliu2 shanel neco takoveho v AT a to uz byl problem, tak jsem musel do vetsiho auta
Marekx
Přesně tak, Clio 2 má suprovou antikorozní ochranu na svou dobu výroby a je velmi jednoduché na opravu a na délku 3,8m uvnitř dosti prostorné, k tomu velmi povedený podvozek, který drží a neplave a dosti toho snese. Dílů je na to na vrakáčích dost jako na Fabii I, protože bylo dosti rozšířené a v druhovýrobě lze na to splašit cokoliv za rozumný peníz. Má jen dva celkem časté neduhy. První, častý průsak převodového oleje kolem těsnění čepu řadící páky na převodovce a opravná sada to spolehlivě dlouhodoběji neřeší. Druhým jsou pak šuntové spojovací konektory, které časem přestávají pružit a mít řádný kontakt. Pokud se ty nejproblémovější (pod před. sedadly) vymění, nebo se to spojí na pevno, je po problémech. Motorově velmi spolehlivé a ta 1,2/16V je u něj nejlepší volba z hlediska pružnosti motoru vs. spotřeby. Jedno velmi zachovalé po dřívějším denním provozu si archivuji do jeho veteránského věku a jezdí už jen, co 2 roky na technickou a motor vždy spolehlivě chytne na první "škyt".
Toník Blandík
Teda Clio 2 respektive Clio 2 storia jsem měl. Druhé auto do rodiny i tak nájezd cca 110k než šlo z domu. Motor 1.2 16V. Docela žralo ale spolehlivé bylo, jen podvozek byl naopak špatný. Poměrně pohodlný a nebyl nízko, tím klady končí. V zatáčkách se naklání a lehce urve. Na sněhu, ledu či mokru neví jestli chce být nedotáčivé či přetáčivé, takže někdy zvládl oboje :-) První nedotáčel a pak šel bokem...Schválně jsem si ho vzal i na školu smyku a i instruktor říkal, že je to velký špatný. Opravy: čidlo venkovní teploty a táhlo řazení nebo něco (kámen). Za cca 200k dobrý kauf. Místo ve předu bylo ale sedadla nepohodlné na dlouhou jízdu a volant v krizovkách ztuhnul (když jsme rychle ručkoval)...
Toník Blandík
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jezdil jsem všechny modely až na ten poslední....."never missed a beat"..... :yes: :yes: :yes:
71Jarda
... raději zvolte jedna čtyrku, ať už osmi válec nebo šestnácti válec!
Tak to video se povedlo! 🤭🤣😂
Avatar - hugino
hugino
...https://www.sauto.cz/…n/polo/183983519 skôr toto. V 2003 som ho kúpil ako nový jazdil , som na ňom 5 rokov s 1.4 55 kw a úplne v pohode aj s kočárom v kufri. Dá sa kúpiť aj novší ročník po facelifte. Clio II kúpil známy ako druhé auto do rodiny viezol ma v tom s 1.2 55 kw ale bez urážky tak vo vnútri je to dosť škaredé a aj " útulnejšie " ako Polo a od Yarisu čo sa priestoru týka to bude ešte väčší rozdiel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Clio 2 je o generaci starsi auto, je to 1998 zacatek vyroby, to tam poznat je :)
Avatar - hugino
hugino
Môže to byť tým lebo Clio III je o dosť modernejšie a aj adekvátna konkurencia tomuto Polu.A čo sa týka protikoróznej ochrany tak Renault bol v tomto špička. Presne takéto autá sa u nás kupujú ako druhé auto do rodiny na behanie okolo komína a mňe príde smiešne keď v teste alebo v diskusii niekto napíše že BEV za 35 000 € Je ideálne druhé auto do rodiny :-) .Kolega napr.kúpil manželke za 900 € Modus na behanie po meste.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to vidím v ČR také, když ještě v centru Prahy nebyly všude modré zóny, tak jsem jezdil až do práce autem, v těch uličkách si každé ráno vídal Clia, Yarise, Fabie, Corsy, vše 15-20 let staré, jak krouží a hledají své místo. Tady bychom se asi dostali do křížku s místní elektroúderkou, jenže mne taky z ekonomického hlediska příjde mnohem lepší provozovat na 15 tam a 15 zpět auto za 30-50 tisíc (Naše Clio stálo 13 :D a za 15 jsem ho prodal po 2 letech), než maly elektromobil za 10x tolik nejméně. A jestli je to ekologické? Tak emisně jistě ne tak, jako BEV, nicméně dáváš již vyrobenému vozidlu další život a nezatěžuješ výrobou nového elektromobilu s baterkama, který těží čínské děti ekosystém s celou jeho obrovskou ekologickou stopou (ostatně jako každého nového auta)
Avatar - hugino
hugino
:yes: :yes: :yes: presne ako píšeš
Avatar - Mikesus
Mikesus
A nebo tam dojet místo toho metrem a nemusí se provozovat vrak v centru měst.
Avatar - hugino
hugino
Alebo tak. Ja som nechal auto vždy keď som išiel do Prahy na parkovisku konečnej v Letňanoch a išiel Metrom do centra za pár kč.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já už to tak dělám, ale ne všude se dá dojet metrem
Avatar - Barrichello
Barrichello
Starý auta furt jezdí, tuhle sem viděl Ford Scoprio v Praze, ale ne tu poslední kulatou hnusou generaci, ale tu předtím. Jedničkový Fabie a Felicie vídám běžně, to už sou všechno 15-25 let starý auta.A mraky jedničkovýc oktávek k tomu .
A jezdí s tím jak důchodci, tak i lidi do práce, ono prá lidí dělá ve firmách co maj areály a nemusíš tak řešit zony a stání na ulici :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
"ale ne tu poslední kulatou hnusou generaci, ale tu předtím."
skončils :D Prej hnusná.... to auto je naprosto špičkový :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
Úhel pohledu, většině lidem se to nelíbí a říkaj tomu klaun. Mam rád jiný designový styl. Zadek bych kousnul, předek nikdy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U mne to bude nostalgická vzpomínka na dětsví, kdy v polovině 90 let naši vlastnili luxusní výrobek ruského automobilového průmyslu zvaný Lada, mne táta vzal do prodejny Fordu a tam mne nechali sednout do tohoto západního imperialistického Scorpia v černé barvě s černým koženým interiérem a já si připadal jak v jiném světě.... dodnes mi to zůstalo v hlavě a nikdy bych netušil, že jednou, byť né Scorpio, budu Fordy vlastnit, tady to asi začalo :D
Ginger Kyriakos
50 tis za takový starý šunky... Neuvěřitelny, kam ty ceny vylétly. Z toho výběru nejprostornější Jazz, ale neskutečně předraženy. Zlatý Clio, jak se zde píše. Nebál bych se ani te Pandy, to je moc příjemný autíčko.
Tomáš Kiml
VW Lupo 8. Válec nebo 16. Válec 😂
Ve videu krásně řečeno. To jsem zvědav, kde takové auto seženu
Ľubomír Tomka
Panda na obrázku je druhá generácia a motory benzínové nemajú rozvodové reťaze ale remeň, reťaz má 1.3 Jtd
kotzitzaq
Za padesát bych doporučil některé z “Kolíňat”. Jsou to sice miniauta, ale za danou cenu budou výrazně novější, v lepším stavu a technika (s benzínem pod kapotou) je téměř neprůstřelná.