Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mustang Mach-E RWD 98,7 kWh – Ten, co dojede nejdál

Zatímco nedávno testovaný Ford Mustang Mach-E GT cílí na zájemce o výkonný a rychlý elektromobil, provedení s pohonem zadních kol a větší baterií je tu pro ty, kteří chtějí co nejméně nabíjet.
Zpět na článek
13. 1. 2023 13:56
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2023 13:52
Protože EV ještě dost lidí nerozumí ani nemá praxi
ZDE několik (alespoň těch základních) doplňujících info (nejen k tomuto testu https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2023 13:56
tesla zlevnuje
Y z 1M5 na 1M16
tedy o 23%
uz to zacina ...
Rozbalit vlákno
24
13. 1. 2023 14:19
Re: tesla zlevnuje
Ako musim uznat, ze Tesla Y vyzera celkom fajn, škoda niektorých Teslovin v interieri, ale ak človek nejazdí primárne dialničné trate tak to začína dávať zmysel za tú cenu.

V porovnaní s Teslov je toto hrozná krabica aj designovo a hlavne spotrebou.
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2023 14:26
Re: tesla zlevnuje
FORDu a VW elektro (zatím?) fakt moc NEJDE = to DRTIVĚ LEPŠÍ sou i korejci https://www.garaz.cz/…rsporty-21005918 :yes: :yes:
13. 1. 2023 14:26
Re: tesla zlevnuje
No neviem, rano som cital clanok, ze ev plosne zdrazuju. Tak si vyber. Mozno len elon nahana cash, ked sa uz zapisal do knihy rekordov
13. 1. 2023 17:53
Re: tesla zlevnuje
Tak asi niečo urobila aj výroby v Berline- nemusia platiť clo.
13. 1. 2023 14:30
Re: tesla zlevnuje
Zaujímavé info, díky.
Konečne niečo aj zlacňuje :yes:

Tieto Machy, Renaulty, apod, s napumpovanými cenami potrebujú nejaké zrkadlo.
Avatar - Emel
13. 1. 2023 15:16
Re: tesla zlevnuje
Není to tak, že 2022 byl k dispozici jen LongRange AWD a teď do nabídky přibyl základní RWD model?
13. 1. 2023 16:05
Re: tesla zlevnuje
To nevím, ale Tesla 3 je nově od 1 099 990 Kč v základu a určitě byla ještě nedávno od 1,3 milionu. Long range je od 1,3 mil.
13. 1. 2023 17:07
Re: Re: tesla zlevnuje
Teraz tu citam, ze v uk zlacnela 3 a y plosne o 9100 libier, tak decembrovi zakaznici su riadne nas.rati a ziadaju kompenzacie :-D
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2023 11:34
Re: Re: tesla zlevnuje
To sem taky čet = chápu nasranost, ale komu se to nestalo (že zboží co koupil pak zlevnilo). Jo u auta a takovýhle slevy = to na.ere tuhle část chápu :D

Ty kompenzace = trapný (jo taky HODNĚ lidí si naběhlo s cenama nemovitostí, mimo ČR klesaj ceny eště rychlejš, tady se o nich furt spíš jen píše :*) )

Možná bych moh zkusit kompenzace na Toyotě, nám "to vyšlo" že čekací doba (na "tuctovou masovku Corolla 2.0 hybrid) byla ROK a už teď je to kratší = že by z toho něco šlo vytřískat? :*) :D :-!

Ale jo přijít (smůlou) třeba o 9100 liber = jo zamrzí :-O :-[]
Avatar - Emel
13. 1. 2023 17:10
Re: tesla zlevnuje
Jo, tam se to asi narovnalo na německé ceny... Podivovali jsme se jak může být o tolik dražší. Y ale bylo dražší i kvůli tomu že tam nebyla ta base verze podle mě.
14. 1. 2023 09:35
Re: tesla zlevnuje
Máš pravdu, základ Tesly 3 je za 44 tisíc Euro, tedy při současném kurzu cca 1,05 milionu kaček.
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2023 11:21
Re: tesla zlevnuje
https://www.e15.cz/…zlevnila-1396007

KDYBY tu tak někdo před časem vysvětloval, že škodoVWka asi "narazila na strop" (nepamatuješ jak přesně sem to tehdy formuloval? :-O

No vypadá to že NÁRAZ je/bude ještě silnější než se myslelo (očekávalo). Známý v Rakouská má ENYAQ a nejezdí se s tím špatně. SLABINA je teda dojezd, rsp. realita ukazatele = se mu stalo že z práce kde blb nedobil (při parkování ukazovalo že V POHODĚ dojede domů) a pak DVAKRÁT musel zastavit :D

Nicméně auto jako takový NENÍ ŠPATNÝ, i když současný přístup TESLY a docela masivní zlevnění = to dá škodoVWce asi další SMRTící ránu

Jak tu před časem vysvětlil Vávra (dost NAD standard v autech i ekonom) s EV musí EUropa ZRYCHLIT přesnej OPAK co (dodnes) blábolí ARESEové apod. (holt Vaculíkovo pravidlo = platí nejen v autech ale ve všem, fakt OVĚŘENO platí :*) :D :-!

škodoVWka koncern VW v pohonech HODNĚ HODNĚ HODNĚ zaspal (taky místními "diskuzními ODBORNÍKy NA VŠECHNO" vysmíváno popíráno) a do EV se jim to přeneslo (přes GIGANTICKÉ investice) taky https://www.hybrid.cz/…ebu-nez-bez-nej/ to myslím už vyřešili stejně jako SKORO KATASTROFAlní snížení kapacity baterek po 1 roce provozu = holt BIG INVESTICE dobrý, ale naHONEM HONEM blbý

SHRNU propad prodejů Oktávky SE ČEKAL ale teď BYCH čekal, že se ještě zhorší a Enyaq bude dál růst, i když https://www.tesla.com/cs_cz/modely mu to teď asi pěkně zkomplikuje (protože LEVNÁ čína a LEPŠÍ korea a LEPŠÍ Tesla = tak nějak PROČ škodoVWky?
Avatar - speedfred
14. 1. 2023 00:42
Re: tesla zlevnuje
Na dnešnú drahotu je to celku fajn ponuka.
Koľko može mať spotrebu/dojazd taká TM3 LR pri dialničných 150-160?
14. 1. 2023 09:29
Re: tesla zlevnuje
Vypadá to na cca 40 kWh/100 km, takže při kapacitě baterie 82 kWh začne "hladové oko" upozorňovat na nízký stav baterie po cca 160 kilometrech.
Zdroj: http://cleantechnica.com/…-car-on-highways
Avatar - speedfred
14. 1. 2023 14:22
Re: tesla zlevnuje
Vďaka za nie moc optimistickú odpoveď.
14. 1. 2023 17:49
Re: tesla zlevnuje
Ale pri 130km/h to je tak 23kwh čo je dojazd pekných 350km. To už vôbec nie je zlé a pre niekoho, kto ide raz za rok do Chorvatska to bohato stačí a môže to mať ako jediné auto bez obmedzovania sa.

Samozrejme na presuny >200km/h po nemecku elektro asi nikdy nebude.
Avatar - speedfred
14. 1. 2023 19:35
Re: tesla zlevnuje
130 sa mi po dialnici fakt nechce jazdiť keď nemusim. No a domov to mám 400km takže blbé aj keby som chcel íst tých 130.
A autu sa mi fakt nechce prispôsobovať.
15. 1. 2023 00:45
Re: tesla zlevnuje
Jo no pre teba to nieje. Moja najcastejsia trasa autom je 450km a 130 tiež nejazdim, takže ani pre mňa. Len pre kopu ľudí už to je fajn. A dovolenku to už asi zvladne.
Avatar - speedfred
15. 1. 2023 10:01
Re: tesla zlevnuje
Tak si budeme musieť ešte počkať.
16. 1. 2023 12:56
Re: tesla zlevnuje
Hodnota, kterou prezentoval Xylo, je ale špatná. Při 160 to bere cca 53 kW, ale pozor na to, co to znamená. Pokud takto pojedeš hodinu, tak spotřebuješ 53 kWh. Jenže jedeš-li hodinu rychlostí 160 km/h, tak ujedeš 160 km. Spotřeba je 53 kWh/160km, teda cca 33 kWh/100km. 82kWh baterka tak vydrží na 245-250 km.

Stejně tak to můžeme spočítat pro 150 km/h. Okamžitý odběr je 47 kW. Za hodinu tedy spotřebuje 47 kWh a ujede 150 km, spotřeba cca 31 kWh/100 km, dojezd cca 265 km.
13. 1. 2023 17:11
Re: tesla zlevnuje
Tesla poslední v posledních dvou kvartálech vyráběla více než dokázala dodat na trh. zatímco dříve dodala na trh všechno, co vyrobila. Za Q4 byl "přebytek" 37 000 Tesel. Proto přistoupila k víceméně plošnému snížení cen napříč trhy.
15. 1. 2023 00:50
Re: tesla zlevnuje
RWD v roce 2022 byl k dispozici. Ten se vozí z Číny s baterií LFP.
15. 1. 2023 00:44
Re: tesla zlevnuje
Berlin udělal svoje. Tesla neměla v plánu dovážet cokoliv z Číny do EU. To byl zoufalý krok, který museli udělat kvůli nefungující Gigafactory. A dovoz a clo musel někdo zaplatit.

Pak je tu další možný teoretický problém - ziskovost. Tesla má špičkovou ziskovost, ale levné čínské elektriky dělají své. Tesla nemůže být dražší než konkurence a nabízet to samé. Přišel možná čas na snížení ziskovosti.
Avatar - Barrichello
13. 1. 2023 15:23
Tohle byla poctivá amerika
https://www.auto.cz/…provedeni-147205

a nikoliv ta parodie z článku, které zneuctila název Mustang
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2023 16:28
430 newtonmetrů na zadních kolech?
.... pneumatiky nejsou vyloženě široké, zvlášť na elektromobil, který na zadní kola umí okamžitě poslat 430 newtonmetrů....

Jen bych upozornil, že udávaná hodnota momentu 430 Nm se týká výhradně rotoru elektromotoru. Moment na zadních kolech bude bezpochyby několikanásobně větší. Formulace z článku je tedy poněkud nesmyslná
Rozbalit vlákno
4
13. 1. 2023 17:11
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
Prečo?
13. 1. 2023 17:17
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
Přesně tak. Už na výstupu z převodovky bude moment jiný. Pak rozvodovka/diferenciál. A pak teprve zadní kola, kde mohla mít 400 Nm možná i Škoda 120L.
Ford nám bohužel situaci neusnadňuje, jelikož v technické specifikaci neduává, při jakých otáčkách elektromotoru je maximální točivý moment dosahován.
Plus formulace "Elektromotor neřeší otáčky". No musí je řešit. Konkrétně omezením rychlosti na 180 km/h.
Ale možná jsme moc puntičkáři.
13. 1. 2023 18:55
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
Aký prevod medzi motorom a kolesami toto auto má?
13. 1. 2023 19:56
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
Škoda 120L měla na zadních kolech skoro 1500 Nm, samozřejmě na první rychlostní stupeň
13. 1. 2023 17:25
430 newtonmetrů na zadních kolech?
.... pneumatiky nejsou vyloženě široké, zvlášť na elektromobil, který na zadní kola umí okamžitě poslat 430 newtonmetrů....

No to asi ne. Hodnota 430 Nm se týká výhradně rotoru elektromotoru. Moment na zadních kolech bude bezpochyby několikanásobně větší. Formulace z článku je poněkud nesmyslná
Rozbalit vlákno
2
13. 1. 2023 19:05
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
:yes:

Ano, typicky 10x nebo vickrat.
14. 1. 2023 07:07
Re: 430 newtonmetrů na zadních kolech?
Obvyklé je spíše trochu pod 10, myslím že někde kolem 7 - 9 ?
13. 1. 2023 19:51
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
15. 1. 2023 00:36
Zajímavý výsledek
Paradoxní je, že si vzal tak honosné jméno a klasické elektromobilové parametry má dobré, ale typicky mustangovské mizerné. Ovládaní, pozice za volantem, dávkování brzd, chování podvozku,.... Nejmenované elektrická konkurence toumí rozhodně lépe.
Chybí tepelné čerpadlo, které by teď v zimě spotřebu snížilo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2023 02:52
Re: Zajímavý výsledek
Bez tepelneho cerpadla bude citelne nizsi dojazd... ale hlavne ze je to mustang za tazke love