Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
ACE.
Jak leštěnka ve stodole v pořádku, ale používat na každý den, to už bych dnes opravdu nechtěl. Těch problémů nebylo málo.
traveldrive
Radšej mám staršie tatrovky. T613 mi imponuje v pôvodnej podobe. Tieto modernizované bastle už ma za srdce neberú. A tento článok, ktorý je vraj prémiový, tiež nie. :no:
Mr.Murphy
.... mám nesmysly rád, líbí se mi i tohle.... samozřejmě vyšší statisíce za to dá jen ultra-fanda alias blázen.... realisticky viděno je to prostě škaredá kraxna, která je zajímavá vlastně jen tím, že to je dokonalá ukázka socialistické zoufalosti na poli luxusních vozů.
Chtel jsem napsat, ze se snazili, ale pak mi doslo, ze v socialismu to neslo. Kdyby se snazili, tak luxus vypada jinak. Pochybuji, ze by prominenti branili ve snaze udelat pro ne lepsi vozidla, ktera si pracujici lid stejne poridit nemuze.
Motor historicky, i kdyz asi technicky dobry. Auto bylo pohodlne a technicka vybava byla tragicka. To auto v podstate jen dokazovalo, jak to v cele ekonomice neslo.
Motor historicky, i kdyz asi technicky dobry. Auto bylo pohodlne a technicka vybava byla tragicka. To auto v podstate jen dokazovalo, jak to v cele ekonomice neslo.
Tak to si myslíš fakt zle. Tatry sa robili len pre potreby štátu, prípadne na vývoz, a pretože v úradoch a podnikoch sa fasovali Volgy, tatroviek zas až toľko byť nemuselo. Vývoj trpel nedostatkom peňazí a nedostatkom rozumu vedenia rovnako ako v iných podnikoch. V rámci možností robili ľudia vo vývoji čo sa dalo. Technika T613 bola zastaralá už v čase uvedenia do výroby. Bolo treba vyjsť s tým, čo bolo k dispozícii. Čiže áno, bolo im bránené robiť lepšie vozidlá, resp. nebolo im to umožnené. V rámci tzv. prerozdelenia výrobných prostriedkov komunisti šikovným brali a neschopných donekonečna podporovali.
Nebylo tolik peněz a pak Tatra asi neměla být to neluxusnější pod sluncem, nad ní ještě byly Čajky a Zily.
Tatra byl taková lepší Volha s jinou koncepcí a V8
Tatra byl taková lepší Volha s jinou koncepcí a V8
Povedenjsi byla tatra 700, lec souperila na trhu s nemeckou produkci a uz nemela sanci.
To opravdu neslo zachranit, trebaze historie...ale na tu se trh nepta.
To opravdu neslo zachranit, trebaze historie...ale na tu se trh nepta.
Tak 700 už měla kompletně jinej interiér a mohem lepší výbavu než 613ky. A navíc i možnost silnějšího motoru 4,4 s 230 HP.
Zasadním problémem byla absence věcí jako ABS, airbagy atd, které veškeré modely konkurence měly.
Zasadním problémem byla absence věcí jako ABS, airbagy atd, které veškeré modely konkurence měly.
Ono hlavne nebola potreba niečo inovovať.Ja keď tak spomínam na moju 613 - 3 tak jediný podstatný rozdiel oproti Mk I. bol motor typ. E2 ktorý jazdil za o čosi menej. Tých pár kW hore dole pri váhe a veľkosti auta nebolo moc poznať. Vnútro sa zmenilo až pri 613-4, ale zásadné nedostatky ostali. Tam kde nie je konkurečný tlak proste inováciám pšenka nekvete.
No neviem, či v tej dobe by aj konkurencia niečo znamenala - proste plánované hospodárstvo. Priority určovali politici, nie technici a obchodníci.
zle som to napísal, proste plánované hospodárstvo, žiadna konkurencia a po 40 rokoch výsledok taký, že produkt nekonkurencieschopný a nejaké premenovanie a prihodenie pár plastov to nevylepší. Tak ako to nepomohlo ani kope iných socialistických dopravných produktov.
Arese
...resp. až bizarní. Kdysi jsem ho řídil a (s výjimkou famózního zvuku motoru) to žádný velký požitek nebyl. Jednalo se o ještě starší typ bez posilovače řízení a se 4st. převodovkou a šokovaly mě 2 věci - ohromné ovládací síly na všechno (volant, pedály, řadicí páka) a nepříliš jisté chování vozu, dané lehkým předkem. Další negativním dojmem byla opravdu hrůzostrašná kvalita zpracování (široké spáry karoserie a celkově mizerně zpracovaný interiér), pak ještě veliký aerodynamický hluk již v rychlostech nad 100 km/h (hlavně kolem okapových žlábků a sloupků). Když si člověk uvědomil jedinečnou aerodynamickou účinnost přechůdců (T77, T87, Tatraplan, T603), bylo to dvojnásob frustrující...
ehm, ja to auto pár rokov mal a celkom by ma zaujímalo s čím si to porovnával. Áno riadenie v meste bez posilovača bola taká menšia posilovňa, o parkovaní nehovoriac. Zvyšok išiel relatívne ľahko, možno spiatočka sa radila horšie a to bolo skôr o cviku ako o sile. Neisté chovanie vozu je v tvojom ponímaní čo? Však to auto sedelo ako pribité, dostať to na suchu do šmyku bolo priam nemožné, Veľa ľudí čo tým išla prvý krát malo z riadenia zlý pocit, lebo nevedeli ako s tým. Ono karoséria sa kolísala celkom dosť a neznalý človek mal tendenciu to dorovnávať čím ju rozkolísal ešte viac. Stačilo držať volant v zvolenom smere a nebol žiaden problém. A najväčší hluk robili ani nie tak tie žiliabky ako trojuholníkové vyklápacie okienka s nič moc tesnením. A samozrejme hluk od kolies bol tiež značný, poplatný dobe vzniku.
S tím autem se musí jezdit poplatno době vzniku. Tehdá co bylo pohodlné, bylo houpavé, když jedu s Rolsem a na vesnický třetitřídce je na kopci asflatem zaplátovaná díra uplácaná lopatou v rozměru 130x 60 cm tak to na tom zhoupne předek, že bys dostal mořskou nemoc a když to pošleš v 60 do zatáčky tak pomalu piští kola a je to nahnutý na stranu.
A to je kára z roku 1985 a jedno z nejluxusnějších aut své doby.
Ale to auto je stejně jako T613 postavený na komfort pasažérů vzadu, ne na vymentání zatáček a tudíž to nemá tvrdej podvozek jak žebřinák a pneumatiky s profilem 35 jako dnešní uberwageny.
Takže se to houpe a pištej tomu gumy. A co jako. S těma autama se jezdí jinak. Kochám se a užívám si.
A to je kára z roku 1985 a jedno z nejluxusnějších aut své doby.
Ale to auto je stejně jako T613 postavený na komfort pasažérů vzadu, ne na vymentání zatáček a tudíž to nemá tvrdej podvozek jak žebřinák a pneumatiky s profilem 35 jako dnešní uberwageny.
Takže se to houpe a pištej tomu gumy. A co jako. S těma autama se jezdí jinak. Kochám se a užívám si.
Velká škoda abcence hezčího interiéru a lepší výbavy a taky autoamtické převodovky (ty přehlíkové kabriolety K nepočítám).
Jinak koncem 80. let mělo už řada lidí jako soukromé auto ojeté Tatry 603 nebo Volhy 21 a 24, kdo měl známé a měl peníze a toužil po velkém autě, nebyl to velký problém. Sehnat se daly, občas i kusy s vyměněnou kastlí, které byly ve výrazně lepším stavu jak kusy co měly původní.
Už ke konci totáče se začal vyvíjet nástupce Tatra 625, ale na ten taky nebyly moc prachy a po 89 to úplně padlo.