Testy
Naprosto všichni a všude se shodují, že Nissan v případě Qashqaie přestřelil s kombinací 20" kol a multilinku a nemožnosti zvolit menší průměr kol. Že komfort je navzdory multilinku velmi mizerný a že naopak je lepší s vlečkou a 18" koly nižších výbav.
Inu, jako vždy je potřeba si vše vyzkoušet sám a nespoléhat na názory jiných.
Inu, jako vždy je potřeba si vše vyzkoušet sám a nespoléhat na názory jiných.
Asi mu povedia, co moze napisat a co nie. Keby napisal autor, co si o aute autor mysli, tak mu uz nic nepozicaju a autor moze ist robit nieco ine 😄
Žena měla tu 1,3T na 19’’a jezdila výborně. Ono je to velmi lehké auto (1360 kg). Extrémně tiché, komfortní, vevnitř působí prémiově (Tekna + BOSE + prosklená střecha).
S variátorem to není na nějaké sportování, jako umí to jet rychle, ale líbí se mu to spíš buď svižně, nebo na pohodu.
Pro holky skvělá volba. Dokud ho nerozstřelí…no. ND nejsou nejlevnější…😒
S variátorem to není na nějaké sportování, jako umí to jet rychle, ale líbí se mu to spíš buď svižně, nebo na pohodu.
Pro holky skvělá volba. Dokud ho nerozstřelí…no. ND nejsou nejlevnější…😒
Tak od toho tu je pojištění, ne? :-!
Pokud ti lehká městská havárie pošle auto do totálky (odhad ceny opravy 1mil+, protože díly jsou předražené), tak sranda skončila. Politika Nissanu je v tomto na hlavu padlá.
Na auto jako takové ale nedám dopustit.
Na auto jako takové ale nedám dopustit.
A to se ti stalo? A u jak starýho auta? A co GAP? Občas se dá domluvit GAP na 100% i na 4 roky a pak to padá. Jinde minimálně 3 roky 100% ceny, 4.rok 80% a pak to klesá atd...
Ale pokud máš auto 5. rok a je to totálka a nemáš GAP a dostaneš 500 a musíš jít koupit nový přes mega a čekat rok, tak to nasere dost.
To se tady furt nadává na koncern, ale když rozstřelíš koncern, tak díly jsou často za "hubičku", kromě matrixů a tak..., ale když to srovnáš s díly z Japonska, nebo s Korejcema, tak to už levněji vyjde servisovat medvěda.
Ale pokud máš auto 5. rok a je to totálka a nemáš GAP a dostaneš 500 a musíš jít koupit nový přes mega a čekat rok, tak to nasere dost.
To se tady furt nadává na koncern, ale když rozstřelíš koncern, tak díly jsou často za "hubičku", kromě matrixů a tak..., ale když to srovnáš s díly z Japonska, nebo s Korejcema, tak to už levněji vyjde servisovat medvěda.
Bohužel stalo. Pojistku jsem měl dobrou, včetně GAP, auto bylo půl roku starý, takže jsem dostal zpátky celou kupní cenu. Ale auto bohužel místo do servisu muselo do aukce. Teď už asi v Polsku dělá někomu radost.
Fakt škoda přístupu japonců k cenám náhradních dílů, žena byla do Qashqaie zamilovaná, obrečela ho. No.
Ale všechno zlé je k něčemu dobré, projel jsem si znovu všechny relevantní konkurenty, udělal si žebříček a o prsa to vyhrálo auto z Evropy. Tak uvidíme..😄
Fakt škoda přístupu japonců k cenám náhradních dílů, žena byla do Qashqaie zamilovaná, obrečela ho. No.
Ale všechno zlé je k něčemu dobré, projel jsem si znovu všechny relevantní konkurenty, udělal si žebříček a o prsa to vyhrálo auto z Evropy. Tak uvidíme..😄
Tak to je mazec. Dobrý vědět dřív, než si půjdu projet novej X-Trail...
A co jste nakonec vybrali, jestli to není tajný?
A co jste nakonec vybrali, jestli to není tajný?
Uplne vsetci sa nezhodli, napr. TopSpeed na youtube sa zhoduje v testovani s ACZ... ina redakcia David Dula Autozurnal to ako vravis to skritizoval za jazdny komfort. Celkovo su to rozporuplne hodnotenia, pre tie 20cky.
My měli 19'', a paráda. V holčičích rychlostech rovnocenné s X1. Komfortem, tichostí, jistotou. Na klučičí rychlosti v Nissanu nedošlo (jakože drift a 140 na okresce, nijak tě k tomu nevede. Ale řekl bych, že jako auto pro chlapa, který to chce vzít trochu smykem to nebude to pravé ořechové.
X1 v holčičích rychlostech jak jsem řekl srovnatelná, nijak neinzeruje potenciál. Ale pak jedeš jako blázen a ona funguje líp!
X1 v holčičích rychlostech jak jsem řekl srovnatelná, nijak neinzeruje potenciál. Ale pak jedeš jako blázen a ona funguje líp!
Chce to brát s rezervou a projet si to sám...
jj, tento priklad ukazuje ako moc subjektivne je vnimanie vlastnosti aj stranami, kt. sa snazia vystupovat ako objektivne
Pro mě je nejzajímavější motor, který umí měnit délku zdvihu pístu.
...má asi takovou logiku, jako když se člověk drbe levou rukou přes zátylek na pravém uchu. Samozřejmě je to možné, ale proč by to proboha dělal?! 😒] :no:
Protože ve většině režimů jede ICE v natolik snížené efektivitě (proti té optimální, nejvyšší), že je efektivnější to prohnat přes ztrátové elektrické kolečko. Výjimkou jsou ty dálnice, kde má Civic přímý záběr (tam je naopak efektivnější to nehnat přes elektřinu, ale přímo).
Zjednodušeně. To ICE má např. účinnost 42 %, jenže ve většině režimů není v takových otáčkách a takové zátěži, aby se to dostalo např. výrazněji přes 30 %. Takže pokud to hodíš jako generarátor v optimální zátěži a optimálních otáčkách, tak ICE poběží se 42% účinností, a i pokud to elektrické kolečko přinese 20% ztráty, tak budeš ve výsledku třeba na 34 % místo 30 %.
Zjednodušeně. To ICE má např. účinnost 42 %, jenže ve většině režimů není v takových otáčkách a takové zátěži, aby se to dostalo např. výrazněji přes 30 %. Takže pokud to hodíš jako generarátor v optimální zátěži a optimálních otáčkách, tak ICE poběží se 42% účinností, a i pokud to elektrické kolečko přinese 20% ztráty, tak budeš ve výsledku třeba na 34 % místo 30 %.
A a převodovka nemůže ICE zajistit ty optimální otáčky taky?
Ani převodovka nezajistí v každý okamžik maximální účinnost. Tu má motor nejčastěji motor v rozmezí pár stovek otáček. A to ani 7stupnova převodovka nezajistí.
V každý okamžik možná ne, ale tohle nezajistí ani elektrika. Sedmikvalt určitě je schopný se do těch pár stovek v naprosté většině případů vlézt taky a má rozhodně vyšší účinnost
Nejde jen o otáčky. Jde taky o požadavek výkonu v konkrétních otáčkách. Existují pro každý motor grafy tzv. měrné specifické spotřeby (Brake Specific Fuel Consumption).
A e-power je schopný zajistit, aby jeho ICE pracoval nejen se správnými otáčkami, ale i se správným odporem.
A e-power je schopný zajistit, aby jeho ICE pracoval nejen se správnými otáčkami, ale i se správným odporem.
A ten správný odpor bys vyřešil jak? Malým lehkým akumulátorem který ale uloží jen minimum energie, nebo velkým těžkým a drahým? Navíc při vědomí že jejich nabíjení a vybíjení zhorší účinnost o dalších min. 15 %.?
Nebo znáš nějaké jiné řešení?
Nebo znáš nějaké jiné řešení?
AKU zde má jen funkci balancování a ukládání přebytků, případně rozjezdy, krátkodobou pomoc při požadavku maximálního výkonu, nebo naopak ustálenou jízdu při minimálním požadavku na Nm. Vše ostatní je v rukou ŘJ a konvertoru, který dodává energii k hlavnímu elektromotoru. Nikoli přes AKU, ale přímo z dynama poháněného ICE. Ztráty jsou zde velmi malé. Celkově okolo 10%
ŘJ pak rozhodne, je-li to vhodné, kolik přebytku uloží do baterie, když kola nevyužijí vše, co dodá dynamo v režimu nejvyšší efektivity. Je to už vyšší dívčí a prostě to ve městě a okolí funguje. Ukaž mi benzínové SUV s hmotností 1,6 tuny, se kterým zajezdíš ucpané město okolo 4,5/100.
https😐/www.youtube.com/watch?…
ŘJ pak rozhodne, je-li to vhodné, kolik přebytku uloží do baterie, když kola nevyužijí vše, co dodá dynamo v režimu nejvyšší efektivity. Je to už vyšší dívčí a prostě to ve městě a okolí funguje. Ukaž mi benzínové SUV s hmotností 1,6 tuny, se kterým zajezdíš ucpané město okolo 4,5/100.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Neodpověděl jsi mi ale, jakým způsobem e-power zajistí potřebný odpor pro ICE. V situaci, kdy má být odpor větší než odpovídá spotřebě elektromotoru Co s tím ta ŘJ a konvertor udělají, když říkáš že aku má jen okrajovou funkci?
Ve městě ty přínosy chápu
Ve městě ty přínosy chápu
Hele, já ten pohon nekonstruoval 😁 Když nestačí "odpor" toho, co jde přímo na kola, tak navíc dobíjí.
Jak říkám, je to vyšší dívčí a má mnoho proměnných. Mimo jiné to proměnné VC 1:8-1:14.
VC opět zajišťuje maximální možnou účinnost ICE podle požadavků na jeho výkon.
Navíc se podle požadavků na výkon ICE buď vůbec nezapne a čeká se na vhodný stav nabití a nebo se zapne, a předá skoro vše na kola a nebo si k tomu ještě vezme kapku z baterky a nebo tam tu kapku vrátí. Atd. atd.
Do té doby, dokud se jezdí dejme tomu pod 100 km/h a hlavně v místech, kde rekuperuješ, tedy měníš tempo, tak tam je ten pohon super. Na dálnici je z principu věci úplně na howno. To nerozporuju.
Jak říkám, je to vyšší dívčí a má mnoho proměnných. Mimo jiné to proměnné VC 1:8-1:14.
VC opět zajišťuje maximální možnou účinnost ICE podle požadavků na jeho výkon.
Navíc se podle požadavků na výkon ICE buď vůbec nezapne a čeká se na vhodný stav nabití a nebo se zapne, a předá skoro vše na kola a nebo si k tomu ještě vezme kapku z baterky a nebo tam tu kapku vrátí. Atd. atd.
Do té doby, dokud se jezdí dejme tomu pod 100 km/h a hlavně v místech, kde rekuperuješ, tedy měníš tempo, tak tam je ten pohon super. Na dálnici je z principu věci úplně na howno. To nerozporuju.
Ok variabilní komprese je sice jiné téma, ale souhlas
Je a není. ŘJ si díky VC upravuje účinnost ICE. A hybrid je komplexní balíček a nemůžeš vytrhávat jednotlivé části z celku. Prostě na to šli jinou cestou než Honda, Toyota, H/K, nebo jiní. A mě se to docela líbí. Já bych to na svoje delší cesty asi nechtěl, ale pro ženskou, která nelítá 160, ale šmrdlá se po okolí 30-90 je to parádní věc. Pokud teda ta baterka neodejde za 8 let do věčných lovišť a nebude stát kilo...
Ano, ale jako hybrid by to fungovalo i bez var. komprese a naopak proměnnou kompresi může mít ICE i bez baterek. Tady se oboje sešlo v jednom autě ale každé je něco jiného byť obě techniky spolupracují
No jasně. Použili to nej, co umí. Akorát mě nas.rali s tím, že sebrali nepřímý vstřik. Stejně jako mnozí další výrobci včetně koncernu. Bejt 140kW TSI s duálním vstřikováním, nejspíš bych ho vzal místo nafty. Někdo říká, že o nic nejde, já si myslím, že duální vstřik je nejlepší věc pro moderní turbobenzín.
Corolla cross
https😐/youtu.be/D4zSXxspTIc
Rav4
https😐/youtu.be/AweuPw_Kugo
Oboje bez problémů dosáhne 4.5
https😐/youtu.be/D4zSXxspTIc
Rav4
https😐/youtu.be/AweuPw_Kugo
Oboje bez problémů dosáhne 4.5
Lehce jsem kouknul na to prvni video a nevidim tam to "ucpane mesto" 😊
jsem presne nenasel ucpane mesto, no. je to kombinace. Pokud najdes primo video z ucpaneho mesta, tak klidne, budu rad. Ja dnes jel centrem prahy ve spicce ( z chodova k hlavaku, stojici kolona uz od jizni spojky, jako vzdy ), ale nedostal jsem se na 4,5, mel jsem jen 4,9 ( nemel jsem si pri tom -1 stupni topit a jet na tempomat v kolonach, jinak bych byl kolem 4l ). Ale nejak mne to nenapadlo, ze bych to mohl zkusit a jel jsem jako vzdy s vyuzitim maximalniho komfortu. Tedy, kdyz to zvladne 2,2t SUV, tak 1,6t SUV uplne v pohode.
Negativní ohlasy vycházejí z neznalosti. Seděli jste v autě a jeli s ním? Určitě ne. Tak nepište nesmysly.
Mám Nissan Qashqai e-power N-Connecta. 18" kola, automat vynikající, udávaná spotřeba 5.3-5.4, ve městě 5.1. Jezdil jsem do podzimu za 4.3-4.6, teď v zimě se nedostanu nad udávanou spotřebu. Rozjezd vždy na elektřinu, jízda tak 1 km na ni, pak se zapojí spalovací motor, aniž by byl nějak slyšet. Svižná jízda, lepší auto jsem neměl. A cena? Využil jsem možnosti koupit auto s 30% slevou za 700 tisíc. Další auta s takovou výbavou, jízdními vlastnostmi a cenou prostě nepořídíte. A když už někdo pořád musí kritizovat to co nezná, ať přestane závidět a zesměšňovat, to si nechte pro své kamarády k pivu do hospody. 😉
Mám Nissan Qashqai e-power N-Connecta. 18" kola, automat vynikající, udávaná spotřeba 5.3-5.4, ve městě 5.1. Jezdil jsem do podzimu za 4.3-4.6, teď v zimě se nedostanu nad udávanou spotřebu. Rozjezd vždy na elektřinu, jízda tak 1 km na ni, pak se zapojí spalovací motor, aniž by byl nějak slyšet. Svižná jízda, lepší auto jsem neměl. A cena? Využil jsem možnosti koupit auto s 30% slevou za 700 tisíc. Další auta s takovou výbavou, jízdními vlastnostmi a cenou prostě nepořídíte. A když už někdo pořád musí kritizovat to co nezná, ať přestane závidět a zesměšňovat, to si nechte pro své kamarády k pivu do hospody. 😉
Jiří Frolík
Příspěvek podléhá schvalování.
A mimochodem motor 1,5 t je fakt dobrý...
Pěkný den.
Ja inak nerozumiem si vždy musíš kopnúť do hybridov, ktoré to majú inak ako Toyota. Aj pri Honde si sa predviedol. Veď nech sa skúšajú rôzne cesty, nemusia to všetci robiť rovnako (ani nemôžu). Takže ja fandím každému full-hybridu a budem zvedavý aj na tento od Nissanu.
https😐/www.youtube.com/watch?…
V dalších testech dosáhl v kombinovaném cyklu deklarované spotřeby WLTP i když v tom byl kus dálnice volnějším tempem.
Čistá dálnice je ale za 8-9/jako prd. Ta je stále doménou dieselů.
Je to jiné řešení, než je vyjící Toyota. Má to víc síly a lepší reakce a zrychlení, chová se to jako EV, ale nemusí se nabíjet a je to pro lidi, co EV nevěří, ale chtějí do města něco jiného než klasiku, nebo Toyotu.
Nevidím v tom problém.
Ztráty v konvertoru a generátoru nejsou dnes už tak velké a na kola se dostane víc jak 90% a bude to mezi 105-110kW a zbytek do 140kW dodá baterie, která se nikdy nevybije. Testovali to na dálnici ve stoupání s plnou zátěží a vždy to udrží maximálku a plný výkon je k dispozici několik desítek sekund, což se v reálném životě nevyužívá prakticky nikdy.
Za mě vynikající Mamacar do města pro odpůrce čistých EV.
Rekuperaci mají skvělou. Jak při klasickém režimu, tak v řežimu e-pedal. Ztráty naopak minimální. Plus geniální systém variabilní komprese, který není jen o kompresi a ideálním objemu směsi, ale taky o úhlu ojnic a díky tomu minimálním bočním namáhání pístů, resp. stěn válců atd...
A když někdo testuje spotřebu při ekojízdě, jako to dělá 1001cars, tak to testuje po zahřátí a navíc umí jezdit. Se podívej, co dokáže s těžkým 4x4 SUV
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čirou náhodou stejná spotřeba. Jinak testů spotřeb má milion a dělá to *** řádně.
Za druhe chybí ti tam, že elektromotor má taky převodovku, byť se stálým převodem. Ale počet ozubených kol přenášejících aktuálně výkon je u ICE (třeba s DSG) a EV prakticky stejný
Tvoje teorie že soustava generátor - elektronika - elektromotor + převody má lepší účinnost než jen samotné převody pak dostává velké trhliny