Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Qashqai e-Power – Takový hybrid jinde nenajdete

Jeden z praotců crossoverů se před časem představil ve třetí generaci, jejíž nabídku nyní obohatil vrcholový hybridní pohon. Spalovací motor tu sice je, ale kola neroztáčí. Slouží totiž jako generátor.
Zpět na článek
20. 1. 2023 14:40
20. 1. 2023 18:48
21. 1. 2023 12:56
20. 1. 2023 13:11
Asi jsem blbej nebo nevím
Takže tam musí být nějaký generátor elektřiny (alternátor nebo tak něco), který nedělá nic jiného, než cirka 70-80 procent z výkonu 116kW ICE mění na elektřinu a pak zase pomocí elektromotoru mění na mechanickou práci, takže s účinností řekněme 90 procent. Tak když je vybitá baterka tak to máme na kolech tak 80kW, to je docela málo. Nehledě na to, že z těžce vydobitých 40 procent energie z paliva dalších 30 procent vyhodíme. A budeme nadšeně hýkat o spotřebě 5,1.Aha.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2023 14:38
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Dobrý postřeh, čekají tě mínusy :-) :-! :-! :-!
20. 1. 2023 15:13
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Ako podobne to má aj Honda a keď porovnávali Rav4 a CRV hybridy, tak žrali cca rovnako. (Len honda myslím 80-130 km/h používa pevný prevod). Takže to asi systému od toyoty dokáze celkom konkurovat.
20. 1. 2023 15:21
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Honda používá i přímé spojení spalovacího motoru s koly. Toto řešení od Nissanu je špatně, fyzika nejde znásilnit a fyzikální zákony hovoří jasně v neprospěch. Týpek na internetu přiznává, že s tím dlouhodobě (2000km) jezdí za 7,5. Žádných 5. Například RAV4 dle spritmonitoru je o 1,5 litru méně.
20. 1. 2023 15:26
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Jo veď to píšem. Ako asi do mesta to bude dobré, na diaľnici to bude žrať, na okreskach niečo medzi.
20. 1. 2023 16:39
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
No já mám to CRV. Něco přes rok, nájezd přes 10000. Ten pevný převod je jen při takové ustálené jízdě. Při zrychlení elektromotor, při zpomalení rekuperace. Přechod je neznatelný. Dlouhodobou spotřebu mám 6 litrů. Ve městě jsem jel i za 3,5, okresky v pohodě 5-6. Na dálnici záleží, jak spěcháte. Loni dovolená Itálie v 5ti lidech, bágly, pes cca 2000 km do 7 litrů.
Avatar - Plautus
20. 1. 2023 20:23
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Vzhľadom k veľkosti auta dobrá spotreba.
21. 1. 2023 09:39
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Kolega, důchodce jezdící pod rychlostnimi limity, má to same, rok staré a u ukazetele prumerne spotřeby mu svítí 7.5...Minule nadával, jak to žere při meziměstské jízdě. Dlouhodobá 6 tak znamená, že daný jedinec jezdí fakt eko....u auta za milion mě překvapuje, ze lidi šetří každý mililitr benzinu a jezdí jak s hnojem. Závěr je jednoduchý. 1.5 t v CRV byla rychlejší, úspornější a lehčí. Ekoterorismus donutil Hondu k tomuto jecicimu hybridnímu paskvilu.
21. 1. 2023 10:26
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Je zajímavé, jak člověk, který nemá s autem nic najeto, a ví o jednom z doslechu, pronáší negativní hodnocení. I s hybridem je potřeba naučit jezdit. Přečtěte si komentáře i jinde, mě zase překvapuje vámi uváděná spotřeba. Kdo mě zná, ví že s "hnojem" nejezdím. Tisíckrát omílané téma, plynulá jízda.
A mimochodem motor 1,5 t je fakt dobrý...
Pěkný den.
22. 1. 2023 06:48
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Tak pardon, jezdí za 8. Hondu CRV jsem mu doporučil, a jako spolujezdec s ním najezdil v jeho autě x kilometrů. Něco tedy o tom autě "vím", stejně jako o jeho stylu jízdy. Štve ho, jak hučí od kol (vytlumil si ji), od hybridního pohonu, jak žere, jak je pocitově pomalá (předtím Kia Sportage).. Spotřebě 3, 5 litry ve městě se smál, až se za břicho popadal. Jo, a na dálnici se pod 8 nedostal (aby ne, když ho tam pohání jen benzínový dvoulitr), a jak říkám, jezdí lehce pod rychlost.limity. Co z toho plyne? Buď jezdíte pomalu, anebo nás tady se spotřebou pěkně lakujete. A ano, naučit se jezdit s hybridem znamená to první, stejně jako mít pod 7l/100km na dálnici...Hezký hybridne pomalý den
22. 1. 2023 08:43
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
No tak jsme na tom podobně, vašim údajům se směju. "Lakovat" můžete taky vy. I další věc, hlučnost, je u CRV nízká. Ale vám hučí. Pocitově pomalá? Při rozjezdech zabírá el.motor, je to lepší, než u spalováku. A na dálnici při 130 auto nejede jen na spalovák, hybrid funguje i v této rychlosti. Klidně si myslete co chcete. Ale už jsem vám doporučoval, podívejte se i na jiné recenze. Píšete tu nesmysly. Hezký hybridní úsporný den 😄.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2023 09:32
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Těm spotrebam nevěřím. Jezdím lehce nad limity a s ještě větším hybridem od Toyoty jsem v kombinaci na 6.5, dalnice je do 8 litru, město kolem 4.5 a okresky taky kolem 5, kdyz je teplo, tak ještě níž. A honda má spotřeby podobné, takže s menším autem rozhodně duchodcovsky styl nebude za takové spotřeby.
Avatar - lamal
25. 1. 2023 13:50
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Ginger je silny hater pre Kia/HK a hybridy... co si vsimam, vsetky jeho prispevky maju takyto silne dehonestujuci ráz :-)
21. 1. 2023 08:56
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
No a? RAVka na diaľnici tiež nebude mať spotrebu 5 litrov.
Ja inak nerozumiem si vždy musíš kopnúť do hybridov, ktoré to majú inak ako Toyota. Aj pri Honde si sa predviedol. Veď nech sa skúšajú rôzne cesty, nemusia to všetci robiť rovnako (ani nemôžu). Takže ja fandím každému full-hybridu a budem zvedavý aj na tento od Nissanu.
21. 1. 2023 09:16
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Až to někdo vymyslí lépe než Toyota, tak to uznám. Tomu věř.
Avatar - lamal
25. 1. 2023 14:40
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
mozes to uznat Honde, myslim ze ten jej Hybrid s pevnym prevodom na dialnice je TOP...
Avatar - Mokrous
20. 1. 2023 17:41
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Jako vždy je to jen o úhlu pohledu a způsobu využití. Je to hybrid, který má svoje výhody i nevýhody. Je vynikající do města a na příměstské jízdy a okresky, kde se mění tempo. Méně vhodný na rovné státovky a zcela nevhodný na dálnice. Tomu odpovídají i spotřeby, kdy ve městě lze jezdit za 4,3/100 a motor běží necelých 20% času!!!

https://www.youtube.com/watch?…

V dalších testech dosáhl v kombinovaném cyklu deklarované spotřeby WLTP i když v tom byl kus dálnice volnějším tempem.

Čistá dálnice je ale za 8-9/jako prd. Ta je stále doménou dieselů.

Je to jiné řešení, než je vyjící Toyota. Má to víc síly a lepší reakce a zrychlení, chová se to jako EV, ale nemusí se nabíjet a je to pro lidi, co EV nevěří, ale chtějí do města něco jiného než klasiku, nebo Toyotu.
Nevidím v tom problém.

Ztráty v konvertoru a generátoru nejsou dnes už tak velké a na kola se dostane víc jak 90% a bude to mezi 105-110kW a zbytek do 140kW dodá baterie, která se nikdy nevybije. Testovali to na dálnici ve stoupání s plnou zátěží a vždy to udrží maximálku a plný výkon je k dispozici několik desítek sekund, což se v reálném životě nevyužívá prakticky nikdy.
Za mě vynikající Mamacar do města pro odpůrce čistých EV.
20. 1. 2023 19:05
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Ako hej, ale bez antipatie k elektru by to už bola snáď pre väčšinu ľudí lepšia voľba.
21. 1. 2023 07:44
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Na elektro je třeba mít trochu podmínky. Já bydlím v malém městě v bytovém domě a jsem normální zaměstnanec. Takže nabíjení doma nic, v práci nic a jedna nabíječka u Kauflandu.
20. 1. 2023 19:30
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Jak můžou mít 4,3 ve městě? To maji tak kurewsky dobrou rekuperaci? Kor když vím že můj Prius má ve městě úplně tu nejhorší spotřebu. V zimě jen město klidně 7. Nechápu a těžko věřím.
Avatar - Mokrous
20. 1. 2023 19:49
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Tak logicky, každý auto se musí nejdřív trochu ohřát a něco to stojí. Týká se to všech. Jak benzínů, tak dehtů, tak hybridů i EV (zde zase musíš ohřát kabinu).
Rekuperaci mají skvělou. Jak při klasickém režimu, tak v řežimu e-pedal. Ztráty naopak minimální. Plus geniální systém variabilní komprese, který není jen o kompresi a ideálním objemu směsi, ale taky o úhlu ojnic a díky tomu minimálním bočním namáhání pístů, resp. stěn válců atd...

A když někdo testuje spotřebu při ekojízdě, jako to dělá 1001cars, tak to testuje po zahřátí a navíc umí jezdit. Se podívej, co dokáže s těžkým 4x4 SUV

https://www.youtube.com/watch?…

Čirou náhodou stejná spotřeba. Jinak testů spotřeb má milion a dělá to *** řádně.
21. 1. 2023 07:51
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
U mě je to tak (CRV). Nejmenší spotřeba po městě 3,5 za ideálních podmínek, zahřáté auto, delší trasa, pomalá jízda, styl šetřílek. Při normální jízdě tak 4,5. Ale třeba když jedu autem krátkou trasu do práce (2km), klidně těch 7.
Avatar - lamal
25. 1. 2023 14:48
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Nas Auris ma v meste 4,5-5 aj v zime, takze Prius bude uz asi za zenitom... (baterka, napln v prevodovke atd)
Avatar - Mikesus
22. 1. 2023 09:34
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Co je nevhodné u hybridu na rovnych statovkach?
20. 1. 2023 22:17
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Tak spojení ice - spojka - prevodovka - nevyhodne otáčky - diff-kola bude mít nižší účinnost než ice-ev-diff-kola. Minimálně ne horší.
21. 1. 2023 06:35
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Z prvé u ICE je převodovka proto, aby neměl nevýhodné otáčky.

Za druhe chybí ti tam, že elektromotor má taky převodovku, byť se stálým převodem. Ale počet ozubených kol přenášejících aktuálně výkon je u ICE (třeba s DSG) a EV prakticky stejný

Tvoje teorie že soustava generátor - elektronika - elektromotor + převody má lepší účinnost než jen samotné převody pak dostává velké trhliny
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2023 00:15
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Prosímtě proč si vymýšlíš takovà fantasmagorická čísla a pak na nich zakládáš nesmyslnou argumentaci?
21. 1. 2023 09:02
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Já si vymýšlím fantasmagoricka čísla? Vždyť je opisuju z článku a z učebnic fyziky.
21. 1. 2023 14:08
Re: Asi jsem blbej nebo nevím
Tebe místní elektrofašisti nebudou mít rádi! :-) Bravo! :-[] :yes:
20. 1. 2023 14:40
Wawwww
Tak ta cena je masaker, za to sa da kupit par lepsich aut
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
20. 1. 2023 17:59
Autor mne překvapil.
Naprosto všichni a všude se shodují, že Nissan v případě Qashqaie přestřelil s kombinací 20" kol a multilinku a nemožnosti zvolit menší průměr kol. Že komfort je navzdory multilinku velmi mizerný a že naopak je lepší s vlečkou a 18" koly nižších výbav.

Inu, jako vždy je potřeba si vše vyzkoušet sám a nespoléhat na názory jiných.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - xxc
21. 1. 2023 10:49
Re: Autor mne překvapil.
Asi mu povedia, co moze napisat a co nie. Keby napisal autor, co si o aute autor mysli, tak mu uz nic nepozicaju a autor moze ist robit nieco ine :-)
21. 1. 2023 10:52
Re: Autor mne překvapil.
Žena měla tu 1,3T na 19’’a jezdila výborně. Ono je to velmi lehké auto (1360 kg). Extrémně tiché, komfortní, vevnitř působí prémiově (Tekna + BOSE + prosklená střecha).

S variátorem to není na nějaké sportování, jako umí to jet rychle, ale líbí se mu to spíš buď svižně, nebo na pohodu.

Pro holky skvělá volba. Dokud ho nerozstřelí…no. ND nejsou nejlevnější…:-(
Avatar - Mokrous
21. 1. 2023 12:56
Re: Autor mne překvapil.
Tak od toho tu je pojištění, ne? :-!
22. 1. 2023 16:26
Re: Autor mne překvapil.
Pokud ti lehká městská havárie pošle auto do totálky (odhad ceny opravy 1mil+, protože díly jsou předražené), tak sranda skončila. Politika Nissanu je v tomto na hlavu padlá.

Na auto jako takové ale nedám dopustit.
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 18:15
Re: Autor mne překvapil.
A to se ti stalo? A u jak starýho auta? A co GAP? Občas se dá domluvit GAP na 100% i na 4 roky a pak to padá. Jinde minimálně 3 roky 100% ceny, 4.rok 80% a pak to klesá atd...
Ale pokud máš auto 5. rok a je to totálka a nemáš GAP a dostaneš 500 a musíš jít koupit nový přes mega a čekat rok, tak to nasere dost.

To se tady furt nadává na koncern, ale když rozstřelíš koncern, tak díly jsou často za "hubičku", kromě matrixů a tak..., ale když to srovnáš s díly z Japonska, nebo s Korejcema, tak to už levněji vyjde servisovat medvěda.
24. 1. 2023 08:35
Re: Autor mne překvapil.
Bohužel stalo. Pojistku jsem měl dobrou, včetně GAP, auto bylo půl roku starý, takže jsem dostal zpátky celou kupní cenu. Ale auto bohužel místo do servisu muselo do aukce. Teď už asi v Polsku dělá někomu radost.

Fakt škoda přístupu japonců k cenám náhradních dílů, žena byla do Qashqaie zamilovaná, obrečela ho. No.

Ale všechno zlé je k něčemu dobré, projel jsem si znovu všechny relevantní konkurenty, udělal si žebříček a o prsa to vyhrálo auto z Evropy. Tak uvidíme..:-)
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 09:29
Re: Autor mne překvapil.
Tak to je mazec. Dobrý vědět dřív, než si půjdu projet novej X-Trail...

A co jste nakonec vybrali, jestli to není tajný?
Avatar - lamal
25. 1. 2023 14:51
Re: Autor mne překvapil.
Uplne vsetci sa nezhodli, napr. TopSpeed na youtube sa zhoduje v testovani s ACZ... ina redakcia David Dula Autozurnal to ako vravis to skritizoval za jazdny komfort. Celkovo su to rozporuplne hodnotenia, pre tie 20cky.
25. 1. 2023 22:26
Re: Autor mne překvapil.
My měli 19'', a paráda. V holčičích rychlostech rovnocenné s X1. Komfortem, tichostí, jistotou. Na klučičí rychlosti v Nissanu nedošlo (jakože drift a 140 na okresce, nijak tě k tomu nevede. Ale řekl bych, že jako auto pro chlapa, který to chce vzít trochu smykem to nebude to pravé ořechové.

X1 v holčičích rychlostech jak jsem řekl srovnatelná, nijak neinzeruje potenciál. Ale pak jedeš jako blázen a ona funguje líp!
Avatar - Mokrous
25. 1. 2023 22:38
Re: Autor mne překvapil.
Chce to brát s rezervou a projet si to sám...
Avatar - lamal
26. 1. 2023 15:29
Re: Autor mne překvapil.
jj, tento priklad ukazuje ako moc subjektivne je vnimanie vlastnosti aj stranami, kt. sa snazia vystupovat ako objektivne
Avatar - Mokrous
26. 1. 2023 16:38
Re: Autor mne překvapil.
Asi jaký je asfalt, tlaky a taky jak se vyspíš. Mě se jeden den zdá, že jedu potichu a jako na obláčku a jindy mám pocit, že to řve a skáče a drncá a vibruje. Subjektivní vnímání situace je sviňa. :-)
25. 1. 2023 22:27
Re: Autor mne překvapil.
X1 v 20d v předokolce za + 100k oproti ceně Nissanu v podobné výbavě. Za mně nákup roku.
Avatar - Mokrous
25. 1. 2023 22:41
Re: Autor mne překvapil.
To souhlasím. :yes:
Avatar - lordlord
20. 1. 2023 18:48
kup
Pro mě je nejzajímavější motor, který umí měnit délku zdvihu pístu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
21. 1. 2023 12:56
Re: kup
Škoda, že mu odebrali nepřímý vstřik, který má jeho R4 vzor z Infinity 2.0T VC Turbo.
21. 1. 2023 14:11
Ten systém pohonu....
...má asi takovou logiku, jako když se člověk drbe levou rukou přes zátylek na pravém uchu. Samozřejmě je to možné, ale proč by to proboha dělal?! :-[] :no:
Rozbalit vlákno
18
21. 1. 2023 17:10
Re: Ten systém pohonu....
Protože ve většině režimů jede ICE v natolik snížené efektivitě (proti té optimální, nejvyšší), že je efektivnější to prohnat přes ztrátové elektrické kolečko. Výjimkou jsou ty dálnice, kde má Civic přímý záběr (tam je naopak efektivnější to nehnat přes elektřinu, ale přímo).

Zjednodušeně. To ICE má např. účinnost 42 %, jenže ve většině režimů není v takových otáčkách a takové zátěži, aby se to dostalo např. výrazněji přes 30 %. Takže pokud to hodíš jako generarátor v optimální zátěži a optimálních otáčkách, tak ICE poběží se 42% účinností, a i pokud to elektrické kolečko přinese 20% ztráty, tak budeš ve výsledku třeba na 34 % místo 30 %.
21. 1. 2023 17:17
Re: Ten systém pohonu....
A a převodovka nemůže ICE zajistit ty optimální otáčky taky?
21. 1. 2023 17:38
Re: Ten systém pohonu....
Samozřejmě, že může, resp. zajistí. A ještě její ovládání pobaví řidiče. :-) :yes:
Avatar - Mikesus
22. 1. 2023 09:43
Re: Ten systém pohonu....
Ani převodovka nezajistí v každý okamžik maximální účinnost. Tu má motor nejčastěji motor v rozmezí pár stovek otáček. A to ani 7stupnova převodovka nezajistí.
22. 1. 2023 10:20
Re: Ten systém pohonu....
V každý okamžik možná ne, ale tohle nezajistí ani elektrika. Sedmikvalt určitě je schopný se do těch pár stovek v naprosté většině případů vlézt taky a má rozhodně vyšší účinnost
Avatar - JirkaVejrazka
23. 1. 2023 10:42
Re: Ten systém pohonu....
Proc by to nezajistila elektrika? Tam si muze ridici jednotka nastavit otacky ICE naprosto jak potrebuje.
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 12:27
Re: Ten systém pohonu....
Nejde jen o otáčky. Jde taky o požadavek výkonu v konkrétních otáčkách. Existují pro každý motor grafy tzv. měrné specifické spotřeby (Brake Specific Fuel Consumption).
A e-power je schopný zajistit, aby jeho ICE pracoval nejen se správnými otáčkami, ale i se správným odporem.
22. 1. 2023 12:43
Re: Ten systém pohonu....
A ten správný odpor bys vyřešil jak? Malým lehkým akumulátorem který ale uloží jen minimum energie, nebo velkým těžkým a drahým? Navíc při vědomí že jejich nabíjení a vybíjení zhorší účinnost o dalších min. 15 %.?

Nebo znáš nějaké jiné řešení?
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 13:01
Re: Ten systém pohonu....
AKU zde má jen funkci balancování a ukládání přebytků, případně rozjezdy, krátkodobou pomoc při požadavku maximálního výkonu, nebo naopak ustálenou jízdu při minimálním požadavku na Nm. Vše ostatní je v rukou ŘJ a konvertoru, který dodává energii k hlavnímu elektromotoru. Nikoli přes AKU, ale přímo z dynama poháněného ICE. Ztráty jsou zde velmi malé. Celkově okolo 10%
ŘJ pak rozhodne, je-li to vhodné, kolik přebytku uloží do baterie, když kola nevyužijí vše, co dodá dynamo v režimu nejvyšší efektivity. Je to už vyšší dívčí a prostě to ve městě a okolí funguje. Ukaž mi benzínové SUV s hmotností 1,6 tuny, se kterým zajezdíš ucpané město okolo 4,5/100.

https://www.youtube.com/watch?…
22. 1. 2023 13:29
Re: Ten systém pohonu....
Neodpověděl jsi mi ale, jakým způsobem e-power zajistí potřebný odpor pro ICE. V situaci, kdy má být odpor větší než odpovídá spotřebě elektromotoru Co s tím ta ŘJ a konvertor udělají, když říkáš že aku má jen okrajovou funkci?

Ve městě ty přínosy chápu
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 13:52
Re: Ten systém pohonu....
Hele, já ten pohon nekonstruoval :D Když nestačí "odpor" toho, co jde přímo na kola, tak navíc dobíjí.

Jak říkám, je to vyšší dívčí a má mnoho proměnných. Mimo jiné to proměnné VC 1:8-1:14.
VC opět zajišťuje maximální možnou účinnost ICE podle požadavků na jeho výkon.

Navíc se podle požadavků na výkon ICE buď vůbec nezapne a čeká se na vhodný stav nabití a nebo se zapne, a předá skoro vše na kola a nebo si k tomu ještě vezme kapku z baterky a nebo tam tu kapku vrátí. Atd. atd.

Do té doby, dokud se jezdí dejme tomu pod 100 km/h a hlavně v místech, kde rekuperuješ, tedy měníš tempo, tak tam je ten pohon super. Na dálnici je z principu věci úplně na howno. To nerozporuju.
22. 1. 2023 14:19
Re: Ten systém pohonu....
Ok variabilní komprese je sice jiné téma, ale souhlas
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 14:25
Re: Ten systém pohonu....
Je a není. ŘJ si díky VC upravuje účinnost ICE. A hybrid je komplexní balíček a nemůžeš vytrhávat jednotlivé části z celku. Prostě na to šli jinou cestou než Honda, Toyota, H/K, nebo jiní. A mě se to docela líbí. Já bych to na svoje delší cesty asi nechtěl, ale pro ženskou, která nelítá 160, ale šmrdlá se po okolí 30-90 je to parádní věc. Pokud teda ta baterka neodejde za 8 let do věčných lovišť a nebude stát kilo...
22. 1. 2023 17:18
Re: Ten systém pohonu....
Ano, ale jako hybrid by to fungovalo i bez var. komprese a naopak proměnnou kompresi může mít ICE i bez baterek. Tady se oboje sešlo v jednom autě ale každé je něco jiného byť obě techniky spolupracují
Avatar - Mokrous
22. 1. 2023 18:11
Re: Ten systém pohonu....
No jasně. Použili to nej, co umí. Akorát mě nas.rali s tím, že sebrali nepřímý vstřik. Stejně jako mnozí další výrobci včetně koncernu. Bejt 140kW TSI s duálním vstřikováním, nejspíš bych ho vzal místo nafty. Někdo říká, že o nic nejde, já si myslím, že duální vstřik je nejlepší věc pro moderní turbobenzín.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2023 19:01
Re: Ten systém pohonu....
Corolla cross
https://youtu.be/D4zSXxspTIc
Rav4
https://youtu.be/AweuPw_Kugo
Oboje bez problémů dosáhne 4.5
Avatar - JirkaVejrazka
23. 1. 2023 10:48
Re: Ten systém pohonu....
Lehce jsem kouknul na to prvni video a nevidim tam to "ucpane mesto" :)
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:28
Re: Ten systém pohonu....
jsem presne nenasel ucpane mesto, no. je to kombinace. Pokud najdes primo video z ucpaneho mesta, tak klidne, budu rad. Ja dnes jel centrem prahy ve spicce ( z chodova k hlavaku, stojici kolona uz od jizni spojky, jako vzdy ), ale nedostal jsem se na 4,5, mel jsem jen 4,9 ( nemel jsem si pri tom -1 stupni topit a jet na tempomat v kolonach, jinak bych byl kolem 4l ). Ale nejak mne to nenapadlo, ze bych to mohl zkusit a jel jsem jako vzdy s vyuzitim maximalniho komfortu. Tedy, kdyz to zvladne 2,2t SUV, tak 1,6t SUV uplne v pohode.
31. 1. 2024 16:54
Nissan Qashqai e-power
Negativní ohlasy vycházejí z neznalosti. Seděli jste v autě a jeli s ním? Určitě ne. Tak nepište nesmysly.
Mám Nissan Qashqai e-power N-Connecta. 18" kola, automat vynikající, udávaná spotřeba 5.3-5.4, ve městě 5.1. Jezdil jsem do podzimu za 4.3-4.6, teď v zimě se nedostanu nad udávanou spotřebu. Rozjezd vždy na elektřinu, jízda tak 1 km na ni, pak se zapojí spalovací motor, aniž by byl nějak slyšet. Svižná jízda, lepší auto jsem neměl. A cena? Využil jsem možnosti koupit auto s 30% slevou za 700 tisíc. Další auta s takovou výbavou, jízdními vlastnostmi a cenou prostě nepořídíte. A když už někdo pořád musí kritizovat to co nezná, ať přestane závidět a zesměšňovat, to si nechte pro své kamarády k pivu do hospody. 😉
Rozbalit vlákno
0