Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Vysavač Brabham BT46B jel jedinou Velkou cenu. A vyhrál…

11 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
"Mario Andretti řekl: „Vypadá to jako zatraceně velký vysavač. Hází na nás svinstvo a odpadky v pekelné míře.“ Což samozřejmě nebyla pravda, protože radiální ventilátor nemohl sám o sobě zezadu nic vyplivnout, jeho výstupní rychlost byla 55 mil v hodině (88,5 km/h) a případné kameny a štěrk odlétávaly na stranu, nikoli do kokpitu ostatních jezdců."

Tohle moc nechápu... Pokud někdo vyhodí z auta vajgl, tak je "vyplivnut" do auta za ním i přesto, že má výstupná rychlost nula. A tady si představme kamený vajgl urychlený na 88,5 km/h...
Othello
taky nerozumím co tím chtěl autor říct

a jen detail, ten atmosférický třílitr měl opravdu krouťák 429 Nm ??
gil54
...429 Nm....někde se píše 439 Nm, ale to je asi skoro jedno.
Othello
Jo myslel jsem 439, na atmo třílitr je to nějak moc, ony se ty motory totiž dělaly i s turbem, samozřejmě ne pro F1
Tipnul bych že ta hodnota patří k turbu
gil54
Asi bude s největší pravděpodobností těch 439 Nm dobře. To by to potom měli blbě všude, kam oko dohlédne. Nějak superdetailně jsem to sice nehledal, ale mám to ve dvou knihách a zde
https😐/en.wikipedia.org/…iki/Brabham_BT46 stejně, vše jen atmosféry 2995 ccm, plochý 12ti válec.
Othello
Moment 439 Nm je pro třílitrový atmobenzín nezvykle vysoký. I konkureční Cosworth měl tehdy citelně míň.

A podle wiki se motor Alfa Romeo 115-12 používal jako atmosféra s výkonem cca 520 hp pro Formuli 1 a v provedení s turbem a výkonem do 640 hp pro sportovní vozy. Rozmezí momentu udávají 308 - 480 Nm. Nedává moc logiku aby vysoká hodnota momentu u Brabhamu BT468 příslušela zrovna té atmo verzi s nejnižším výkonem.

https😐/en.wikipedia.org/…-cylinder_engine
gil54
Ok, svůj názor jsem sdělil, neříkám, že musí být jediný správný a akceptuji jiný pohled. Dál to zkoumat nehodlám, nemyslím, že to stojí za další námahu.
Mr.Murphy
.... Aleš si teda dal fakt práci, díky moc!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
traveldrive
Nebyť Dragouna a Haasa, nebolo by tu skoro čo čítať.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý článek. Je nutné ocenit snahu a rozsah.
Avatar - Stejsn
Stejsn
To byly inovace, rozmanitost, radost sledovat. Škoda že teď už to tak není. Pěkný článek o zajímavém autě, pane Dragoune. Díky. :yes: