"Mario Andretti řekl: „Vypadá to jako zatraceně velký vysavač. Hází na nás svinstvo a odpadky v pekelné míře.“ Což samozřejmě nebyla pravda, protože radiální ventilátor nemohl sám o sobě zezadu nic vyplivnout, jeho výstupní rychlost byla 55 mil v hodině (88,5 km/h) a případné kameny a štěrk odlétávaly na stranu, nikoli do kokpitu ostatních jezdců."
Tohle moc nechápu... Pokud někdo vyhodí z auta vajgl, tak je "vyplivnut" do auta za ním i přesto, že má výstupná rychlost nula. A tady si představme kamený vajgl urychlený na 88,5 km/h...
Othello
1
taky nerozumím co tím chtěl autor říct
a jen detail, ten atmosférický třílitr měl opravdu krouťák 429 Nm ??
gil54
2
...429 Nm....někde se píše 439 Nm, ale to je asi skoro jedno.
Othello
0
Jo myslel jsem 439, na atmo třílitr je to nějak moc, ony se ty motory totiž dělaly i s turbem, samozřejmě ne pro F1
Tipnul bych že ta hodnota patří k turbu
gil54
0
Asi bude s největší pravděpodobností těch 439 Nm dobře. To by to potom měli blbě všude, kam oko dohlédne. Nějak superdetailně jsem to sice nehledal, ale mám to ve dvou knihách a zde https😐/en.wikipedia.org/…iki/Brabham_BT46 stejně, vše jen atmosféry 2995 ccm, plochý 12ti válec.
Othello
0
Moment 439 Nm je pro třílitrový atmobenzín nezvykle vysoký. I konkureční Cosworth měl tehdy citelně míň.
A podle wiki se motor Alfa Romeo 115-12 používal jako atmosféra s výkonem cca 520 hp pro Formuli 1 a v provedení s turbem a výkonem do 640 hp pro sportovní vozy. Rozmezí momentu udávají 308 - 480 Nm. Nedává moc logiku aby vysoká hodnota momentu u Brabhamu BT468 příslušela zrovna té atmo verzi s nejnižším výkonem.
Ok, svůj názor jsem sdělil, neříkám, že musí být jediný správný a akceptuji jiný pohled. Dál to zkoumat nehodlám, nemyslím, že to stojí za další námahu.
Mr.Murphy
6
.... Aleš si teda dal fakt práci, díky moc!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
traveldrive
3
Nebyť Dragouna a Haasa, nebolo by tu skoro čo čítať.
Mokrous
2
Zajímavý článek. Je nutné ocenit snahu a rozsah.
Stejsn
1
To byly inovace, rozmanitost, radost sledovat. Škoda že teď už to tak není. Pěkný článek o zajímavém autě, pane Dragoune. Díky. :yes:
Tohle moc nechápu... Pokud někdo vyhodí z auta vajgl, tak je "vyplivnut" do auta za ním i přesto, že má výstupná rychlost nula. A tady si představme kamený vajgl urychlený na 88,5 km/h...
a jen detail, ten atmosférický třílitr měl opravdu krouťák 429 Nm ??
Tipnul bych že ta hodnota patří k turbu
https😐/en.wikipedia.org/…iki/Brabham_BT46 stejně, vše jen atmosféry 2995 ccm, plochý 12ti válec.
A podle wiki se motor Alfa Romeo 115-12 používal jako atmosféra s výkonem cca 520 hp pro Formuli 1 a v provedení s turbem a výkonem do 640 hp pro sportovní vozy. Rozmezí momentu udávají 308 - 480 Nm. Nedává moc logiku aby vysoká hodnota momentu u Brabhamu BT468 příslušela zrovna té atmo verzi s nejnižším výkonem.
https😐/en.wikipedia.org/…-cylinder_engine