Únik fotek nám dal pohled na novinku s předstihem, nicméně zcela nová Mazda CX-90 se až nyní dočkala oficiální premiéry. Nabídne PHEV, výkonný šestiválec a systém KPC z modelu MX-5.
Mylsel som tú referenciu na techniku MX-5 (Miaty):
Motor1 píše:
2024 Mazda CX-90 Debuts: Three-Row Hybrid SUV With Miata Tech
As for shades of MX-5 Miata being in the CX-90, that's not a reference to its longitudinal powertrain layout. Mazda equips the big SUV with Kinematic Posture Control, which debuted on the 2022 Miata to give the sports car better poise and feel in corners. The system applies slight brake pressure to the inside rear wheel during cornering, and according to Mazda, it helps suppress body roll while giving a linear feel to the CX-90's steering.
Tak jasné, je to pre US trh a nič pre nás, ale zaujímavé to každopádne je. Ukazuje to schopnosti a potenciál Mazdy, ktorá - ak by sme nežili v dobe blížiaceho sa zákazu spaľovákov - by zjavne dokázala dať na trh nástupcu 6ky s RWD platformou a R6 benzínom. Tak si aspoň človek zasníva, aké by to bolo fajn, keby Mazda hodila na trh konkurenta pre M340i. :-)
Jsem přesvědčen, že Mazda čeká na prodeje mixu PHEV a I6 dieselu u CX-60, aby si spočítala zda může nabídnout i i6 benzín a neplatit flotilové pokuty. Podle mne k tomu dojde. A to je to co nás zajímá a ne americká CX-90.
Ahoj, vím, že někteří s tím tady jezdí již delší dobu, tak mi třeba odpoví. Já jsem Doposud jezdil Mazdami buď o dost starších r.v., nebo pak akorát aktuální MA3 hatchback. Staré Mazdy byly i po mnoha letech velmi komfortní (znám 626tky od začátku 90tek) a dobře zpracované (auta z 90tek), nová MA3 taktéž, ale minulý týden jsem měl možnost chvíli jezdit s MA6 předfacelift s pohými 130 tisíc najeto a doslova mne šokovala kvalita interiéru, respektive jak moc byl rozvrzaný a špatně spasovaný a jak v autě i po vypěnování utlumení (majitelem) byl strašný kravál jak od kol, tak i aerodynamický hluk a to ve již od velmi nízkých rychlostí. Auto nebylo po bourače ani nic takového. Má někdo zkušenost, jestli se toto zlepšilo, protože MA6 2.5i tady byla dost propírané diskuzní BYauto ve střední třídě (ten motor i s převodovkou je ale super, to se musí nechat).
To bude nejaký piatkový kus. Ja som naopak s kvalitou spracovania 6ky maximálne spokojný, žiadne vŕzganie ani nič podobné, materiály sú veľmi kvalitné a všetko pasuje presne. Hluk od kolies, resp. aerodynamický tam ale objektívne je väčší ako u konkurencie (Passat, Mondeo), je to dôsledok filozofie Skyactiv - stavať ľahké autá (6ka s 2,5litrom má pod 1500 kg), takže sa tam šetrilo na tlmiacich hmotách a tie zvuky zvonka proste nie sú tak odtlmené. Ale tiež viem, že sa to dvakrát v priebehu modelového života 6ky menilo a po kritike prvej verzie to pri faceliftoch zlapšovali, takže súčasný model je na tom lepšie, ako predface.
Pokud se to zlepšilo faceliftem, tak pak to asi může být lepší, toto bylo auto z roku 2013, začátek produkce téhle modelové řady, ale interiér se choval, jako kdyby najezdilo 250 tisíc km na D1 tam a zpět. Materiály nebyly špatné a levné (tedy až na nějaké detaily, ale tak to má každý), spíše to neustálé vrzání a praskání všude. Kamarád má 626 z roku 1992 a to auto je v tomhle kontextu mnohem dál, proto mne to šokovalo.
Lehké to auto je, komunikativní taky, to mu neberu, ale k velkému kombi D segmentu mi toto nesedělo. Díky za info.
p.s. ještě tedy hluk od zrcátek, dle majitele je to problém všech 6tek, tam bych to viděl ale v konstrukci, než v použitých materiálech.
Já to auto mám a nemohu říct na sešroubování půl slova, odladění všech ovládacích prvků je pořád na jedna s hvězdou. Mondeo a Passat mají lepší odhlučnění od kol, takže musíš na Mazdu vybírat tiché pneu, ale kamínky a déšť neošidíš. No a ten rambajs kolem oken je, není to ale těsněním, stačí na to okno přiložit třeba svetr a je ticho, tak tam mám průhledné fólie a takovou sametku, asi to je lepší. Ale kdo tam přesedne s Octávky, tak to lepší auto pozná.
No, já přesedl z Mondea.... Asi jsem čekal více, ty máš taky ten první model, nebo už ty novější a vylepšené, jako Iudex ? Já si tak lehce pokukuji, za co bych to své Mondeo vyměnil a Mazda 6 se vyrábí trochu déle, navíc se mi vzhledově dost líbí :) Tak jsem si to chtěl vyzkoušet a zároveň kamarád by rád díky tomu odhlučnění něco jiného a líbilo se mu právě Mondeo, kde je problém v absenci benzinových motorů
Za mě byl ten diesel lepší, jel líp v běžných otáčkách, škoda že ho neudělali dobře. 2,5ka si musí pro zrychlení podřadit, ale má pak dost síly, aby auto zrychlovalo a otáčky rychle stoupaly a tak není zvuk monotónní a neotravuje.
Když já právě tak pokukuji po benzinovém autě, protože mému jinak nic není a je v perfektním stavu až na to, že je to diesel (a má sjetý zimáky :D), protože se všude straší, jak ta nafta nebude a DonVito říkal, že by mne měli zakázat... spíš jen pokukuji, ekonomicky by mi to nedávalo smysl za něco měnit, to by muselo být hooooodně zajímavé auto.
Jestli máš auto v cajku, kup si zimní Hankooky, čipni si to a jezdi. Mazdy 2,5 mají pořadník na dalšího kupce už od novoty, voňavky nejsou. Máš tam močku? To je jediné co by mě na dieslu štvalo, že smrdí, ale s močkou to už je jiná písnička.
Tak Mondeo TDCi je na dovolenku k moru (dlhá cesta po diaľnici) ideál, tam práve oceníš ten komfort pruženia, odhlučnenie a nafťák. Ma6 je živšia, agilnejšia, má lepšie riadenie, celkovo pôsobí oproti Mondeu športovejšie. Ten benzín (naviac atmosféra) je určite vhodnejší na krátke trasy ako naftiak, súčasne ale pri mimomestských jazdách dokáže mať výbornú spotrebu (naša dlhodobá priemerka je 7,1 na sto).
Ale ak máš Mondeo ako diaľkáč (a do mesta máš menší benzín), tak netreba špekulovať, Mazdou 6 si nejak nepolepšíš.
Mondeo je v pohode , len pravdou je že za pár rokov môžu dať zákaz /dieselom bez Ad Blue / vjazdu do centra väčších miest. Ale pokiaľ si s Mondeom spokojný nemáš čo zatiaľ riešiť.
Musi to byt nieco strasne, ked majitelovi renaultu vadi hluk v mazde. A ludia to aj tak budu chvalit :-) Ale neviem, nejazdil som, ale na prve verzie mazd 6 este aj recenzenti nadavali, ze vibruje predna kapota na dialnici a trasu sa spatne zrkadla, mozno z toho ten pocit.
Kdyby si nebyl hloupý, tak čteš, že to porovnávám se svým druhým (respektive prvním) autem, přímým konkurentem D segmetu a bohužel ten zkoušený kus byl mnohem horší i než ten dnes 14 let starej Renault co do odhlučnění a vrzání v interiéru.
Nevíš, nejezdil si, máš jeden jedinej kus, k jehož zkáze si velkou měrou sám přispěl tvým stylem jízdy a pořád se blbě vyjadřuješ
2020 kombi, tedy zatím aktuální 2.facelift, kamínky jsou slyšet hodně, je to citlivé na hlučnost pneu, tam je konkurence pořád dál. Zato tlumení rázů od kol je i hlukem na obyč pružinách ve své FWD třídě spolu s řízením pořád top. Motor se musí točit, ale při ustálené dálniční rychlosti o něm nevíš. Aerodynamický hluk mi přijde normální. Zpracování interiéru je fajn, vzhled interiéru subjektivně perfektní.
Já mám na firmě 5 Mazd do 6 let stáří, problémy v zásadě žádné, Mazdy od nás odcházejí jako nové ... Já vím, mladá auta ale možná to něco naznačuje, navíc Mazdy vyhrávají různé ankety spolehlivosti, hlavně CX-5.
Tím, že to stejně bude určené pro USA, tak motory dobrý. Obzvláště MHEV super.
V Evropě by se určitě ujal ve větším počtu šestiválcový diesel.
Každopádně Mazda ukazuje dobrý směr. víceválcové motory s dobrým objemem :yes:
Myslím že benzínový i6 MHEV nakonec v Evropě bude také.
Mazda nasazuje MHEV ke svým 2-litrovým benzínům, úspora 10 g CO2.
Mix PHEV a dieselů u CX-60 způsobí flotilové emise u CX-60 cca 80 g CO2 a nějaké ty benzíny by se tam mohly vejít :-)
Suhlas. Ale hlas trhu je neuprosny. Hlavne pri malej automobilke, ktora potrebuje vyssie marze zo SUV na svoje fungovanie ako sol, kedze to nevie nahnat cez vysoke objemy predajov.
Dnes som kecal s jednym predajcom, tak nejake dizle cx60 maju byt na sk vo februari, marci aj na volny predaj. A pri zadani do vyroby je cakacka 6 mesiacov.
Ja jazdim nemecke znacky a ich skupiny, ale manzelka ma uz druhu mazdu. Vzdy ked ju soferujem je to to iste, super volant a zazitok s jazdy. Ten akoby kontakt riadenia a cesty sa neda porovnat za mna ani s BMW ci Audi a s mojim Kodiaqom uz vobec nie. Su to podla mna velmi prijemne auticka. Skoda ze tato bude tak draha...