Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-90 oficiálně: Nejvýkonnější model značky s technikou z MX-5

Filip Melich Filip Melich 1. 2. 2023 • 21:01
33
43
Zobrazit náhledy (33)
Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90 Mazda CX-90

Únik fotek nám dal pohled na novinku s předstihem, nicméně zcela nová Mazda CX-90 se až nyní dočkala oficiální premiéry. Nabídne PHEV, výkonný šestiválec a systém KPC z modelu MX-5.

Po několika týdnech náznaků, pomalého odhalování a úniku prvních fotek Mazda oficiálně odhalila své dosud největší SUV, model CX-90. Už z dřívějška víme, že novinka cílí především na americký trh, kde v podstatě nahradí model CX-9, který nabízel uspořádání interiéru se třemi řadami sedadel. Velká Mazda slibuje být nejen prostorná a úsporná, ale také výkonná a luxusní.

CX-90 na první pohled zepředu připomíná v Evropě dostupný model CX-60, s nímž sdílí novou platformu upřednostňující pohon zadních kol a podélně uložené motory. Mazda CX-90 je o něco širší než CX-60 a podstatně delší, což je jednoznačné především při pohledu zboku. Jiné je rovněž provedení bočních oken, kdy jejich spodní linka zůstává rovná a nezvedá se za zadními bočními dveřmi vzhůru jako u menšího sourozence. Záď je pak CX-60 podobná, ale v mnoha detailech se liší.

Video se připravuje ...

V podstatě totožné s Mazdou CX-60 je provedení palubní desky, která sází na minimalistický design, přesto zachovává tlačítkové ovládání mnoha funkcí. Na druhou stranu se nezapomnělo na digitální přístrojový štít nebo 12,3palcový displej infotainmentu, který umí zároveň zrcadlit obrazovku chytrého telefonu. Interiér novinky má být prostorný a ve třetí řadě sedadel nabídnout více prostoru pro hlavu i kolena než dosavadní model CX-9.

Co se techniky týče, Mazda CX-90 je vybavena pohonem všech kol, který upřednostňuje kola zadní nápravy. O pohon se bude starat dvojice pohonných soustav, přičemž jedna je plug-in hybridní (PHEV) a druhá mild-hybridní (MHEV). PHEV kombinuje 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem a 17,8kWh akumulátorem, přičemž slibuje 241 kW a 500 Nm.

Video se připravuje ...

MHEV v první řadě sází na nejvýkonnější produkční spalovací motor Mazdy, kterým je přeplňovaný řadový 3,3litrový zážehový šestiválec produkující 253 kW a 500 Nm. Obě pohonné soustavy pak používají osmistupňovou automatickou převodovku.

Řadu informací a technických dat si Mazda zatím nechává pro sebe, takže například neznáme přesnou hodnotu spotřeb jednotlivých motorizací, na druhou stranu však víme, kolik toho CX-90 utáhne. Ve srovnání s CX-9 to má být až o 680 kilogramů více, konkrétně až 2.268 kg (5.000 liber).

Mazda dále vyzdvihuje nezávislé zavěšení všech čtyř kol, které je vepředu řešeno lichoběžníkovou nápravou a vzadu víceprvkovou. Výrobce zároveň používá systém nazvaný Kinematic Posture Control (KPC), který známe ze současné generace Mazdy MX-5, potažmo modelu CX-60. Jde o kontrolu náklonů karoserie jemným přibrzďováním vnitřního zadního kola při průjezdu zatáčkou.

Američtí zákazníci se nové Mazdy CX-90 dočkají v průběhu letošního jara, jen japonská automobilka ještě nezveřejnila oficiální ceník. Dá se však předpokládat, že cena novinky bude minimálně stejná, ale spíše vyšší než cena CX-9. Tento model přitom startuje na částce 38.750 dolarů, což je v přepočtu zhruba 847 tisíc korun, a to bez daně a dalších poplatků.

Doporučujeme

Témata
3. 2. 2023 03:53
Riadenie
Ja jazdim nemecke znacky a ich skupiny, ale manzelka ma uz druhu mazdu. Vzdy ked ju soferujem je to to iste, super volant a zazitok s jazdy. Ten akoby kontakt riadenia a cesty sa neda porovnat za mna ani s BMW ci Audi a s mojim Kodiaqom uz vobec nie. Su to podla mna velmi prijemne auticka. Skoda ze tato bude tak draha...
2. 2. 2023 17:14
Cx60
Dnes som kecal s jednym predajcom, tak nejake dizle cx60 maju byt na sk vo februari, marci aj na volny predaj. A pri zadani do vyroby je cakacka 6 mesiacov.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2023 07:07
Re: Kvalita Mazdy
Kdyby si nebyl hloupý, tak čteš, že to porovnávám se svým druhým (respektive prvním) autem, přímým konkurentem D segmetu a bohužel ten zkoušený kus byl mnohem horší i než ten dnes 14 let starej Renault co do odhlučnění a vrzání v interiéru.

Nevíš, nejezdil si, máš jeden jedinej kus, k jehož zkáze si velkou měrou sám přispěl tvým stylem jízdy a pořád se blbě vyjadřuješ
Avatar - xxc
1. 2. 2023 21:10
Re: Kvalita Mazdy
Musi to byt nieco strasne, ked majitelovi renaultu vadi hluk v mazde. A ludia to aj tak budu chvalit :-) Ale neviem, nejazdil som, ale na prve verzie mazd 6 este aj recenzenti nadavali, ze vibruje predna kapota na dialnici a trasu sa spatne zrkadla, mozno z toho ten pocit.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2023 19:31
Re: Kvalita Mazdy
Jak rikam, jen koukam :)