Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6 Twin-Turbo e-4WD – Až nepochopitelně skvělý
71 komentářů
KANKUNEN
mínusů už jsem dostal, ale furt mi nikdo neřekl na co je tohle auto dobré. 1,54 je délka té plechové krabice vzadu, nedám tam ani lyže ani kolo, bedna piva mi neukotvená odjede akorát dopředu. V čem je to lepší než Durango. V tom se i vyspíš a odveze 7 lidí. Nákup máš normálně v kufru jak u kombíka. Někdo má pindy, že Superb vozí vzduchu a co potom tohle? Terénní Tranzit valník DoubleCab Tourneo.
Tohle auto je dobré na to, že dokáže jet maximální rychlostí na dálnici stejně dobře jako na pistě v poušti. Je to terénní závoďák, DNA dakarských speciálů na značkách. To je jako ptát se, k čemu je dobrá Carrera, když v ní ani neodvezeš nákup.
Jako hlavní auto bych ho provozovat nechtěl, jako druhé bych si ho přestavit uměl. Jinak korba se dá sklopit a odvezeš na tom cokoliv...
Jen ta cena ;-\
Jako hlavní auto bych ho provozovat nechtěl, jako druhé bych si ho přestavit uměl. Jinak korba se dá sklopit a odvezeš na tom cokoliv...
Jen ta cena ;-\
... ano, pro někoho je víkendový zážitek proletět v tom Porsche serpentýny, pro někoho probrodit se někde takovým Raptorem.... V Česku nejsou moc podmínky ani k jednomu... ale když musíš tak musíš.... taky se svými hračkami jezdím za silnicemi do ciziny. Aspoň občas....
Pro mě je to alternativa k V-classe nebo Multivanu. Pro aktivní rodinu myslím v pohodě. Jako jediné auto už trochu obtíž. Ale to je i ten Multivan.
Kámoš má dieselového Raptora předchozí generace, viděl jsem je stát vedle sebe, není to až takový rozdíl, ale trošku širší to je. Vzadu vozí kola nebo motorku, jezdí s tím na dovolené, každý den do práce a říká, že je to nejlepší auto, které měl. Takže žít se s tím asi dá:)
Kámoš má dieselového Raptora předchozí generace, viděl jsem je stát vedle sebe, není to až takový rozdíl, ale trošku širší to je. Vzadu vozí kola nebo motorku, jezdí s tím na dovolené, každý den do práce a říká, že je to nejlepší auto, které měl. Takže žít se s tím asi dá:)
Ty kola vzadu nechává napospas dešti a lumpům ?
Je více možností, jedna z nich treba pricniky nad rolovaci kryt a na nich nosice na kola... Staci se trochu porozhlednout.
https://www.hardtop.cz/…-universal10.jpg
https://www.hardtop.cz/…-universal10.jpg
Tohle ale nijak neřeší ani ochranu před povětrností ani proti zlodějům
A jak prevazi kola lide např. s fabii? Neznam moc rodin, co jezdí na kolo s dodavkou 🤣
Jinak zamknout se to samozřejmě da...
Jinak zamknout se to samozřejmě da...
každé řešení má svoje pro a proti, když kolo zmokne, tak se snad ještě nemusí vyhodit, nebo ano? a na místě kola prostě vyložíš a uložíš dovnitř. Velkoprostorové MPV má taky svoje výhody a taky svoje nevýhody...
Mig: multivan nebo véčko jsou v téhle disciplíně o vesmír lepší
V které? Multivan a kola uvnitř? Do první bouračky ;-)
A co když jezdíš i do terénu?
A co když jezdíš i do terénu?
Tak dáš na podlahu třeba igelit
A upevnit náklad musíš vždy, uvnitř i na korbě
A upevnit náklad musíš vždy, uvnitř i na korbě
Myslím do terénu s autem. Motorky nebo kola na korbě ti nebudou litat kolem hlavy při čelním nárazu…
Náraz by u mě byl jen málo důležitý parametr.
A jezdit do terénu s naloženou motorkou nebo kolama asi není u nás moc obvyklé
A jezdit do terénu s naloženou motorkou nebo kolama asi není u nás moc obvyklé
Jezdil jsem trénovat do jedné pískovny, v podobném počasí jako bylo tento týden jsem jel s dodávkou a zapadnul tak, že mě musel tahat traktor… to už jsem byl hodně nalomenej si ho pořídit.
A nestačí na tohle dodávka se 4x4?
Stačí. Ale mrkni se, kolik stojí Sprinter nebo Crafter 4x4. Proti tomu je pick-up za pusu.
Jestli tady musíme vytahovat dodávky 4x4, tak se omlouvám, ale vůbec nevíte o čem píšete. S těma dodávkama se musí jezdit víc jak s náklaďákem, na rovince to může dát iluzi osobáku, ale jinak je to karoserie náklaďáku na malých kolech s technikou osobáku. Ranger Raptor strčí do kapsy většinu obyčejných osobáků. Když někdo říká v nějakém svém průměrném povozu že ho baví jezdit s manuální převodovkou, protože je to “sportovní”, tak s takovými řidiči a vozidly si Ranger Raptor vytře konečník.
Zabloudil jsi v tématu. Nehodnotíme jízdní vlastnosti, bavíme se o vhodnosti pro převoz kol a motorek. V takových případech obvykle cesta není cíl.
Celé toto vlákno má od prvního příspěvku zmíněnou nějakou dodávku. To že je dodávka prostorově lepší pod střechou než sportovní verze Rangeru je asi jasné, ale to pojďme srovnávat se základním Rangerem, který stojí o stovky tisíc méně.
Ok srovnejme to. Základní tranzit 4x4 šestimistný s velkým prostorem vzadu stojí cca 650 bez DPH. Co za ty peníze nabídne pro převoz motorek a kol základní Ranger?
Nenabídne nic, nabídne asi od 800 - 900 tisíc a je to srovnání do kterého nemá cenu se vůbec pouštět, takto můžeš vytáhnout Transit 4x4 na Octavii Scout, která stojí víc než Transit v základu a má méně prostoru. Určité porovnání jsem myslel ve smyslu, že mám třeba ten milion bez DPH a vybírám co pro nějaké určité pracovní/aktivní účely pořídím. Ale je to jen překryv určité cílové skupiny, ale sorry, diskutovat proč jezdit Rangerem než velkou dodávku nebudu. Ranger je stále osobák a podle toho jezdí nebo se vejde. S tím Transitem co posíláš nevjedeš do skoro žádné podzemní garáže, jezdí jak náklaďák/autobus a je to absolutně nevhodné auto na primární ježdění, protože to ani není osobní auto.
Však já nemluvil o primárním ježdění, bavili jsme se o převozu větších sportovních potřeb.
Nalož na raptora kola a zkus vjet do podzemní garáže
Nalož na raptora kola a zkus vjet do podzemní garáže
Takýto problém má ale každé osobné auto.
Nalož na Raptora kola a vjeď do podzemní garáže? O kolik se zvýšila výška auta?
https://cdn.shopify.com/…-rack-1_600x.jpg?…
https://cdn.shopify.com/…-rack-1_600x.jpg?…
základní šestimístný Transit bude mít motor 96 kW, šílený rozvor, ovladatelnost autobusu, maximálku 140, jako jednoúčelový převozník techniky mi to přijde dost zbytečné... a je to pořád dodávka, tzn. bez pořádného zatížení tristní chování na asfaltu, proto se kupují ty Multivany a Véčka... no a ty stojí se pohonem 4x4 taky raketu.
Transit ve čtyřkolce má ceník cca 1,5
... a nedejbože, kdybys chtěl automat k tomu, netuším, jestli takovou kombinaci Ford vůbec nabízí, ale třeba Daily je od 80 tisíc EUR nahoru, a jsou to nádherné auta, ale taky dost drahé...
Jojo, na jednu 207k čekám, samozřejmě jsem se zajímal i o 4x4 a cena je fakt randál. Kupujou to většinou chudáci jako ČEZ apod. :D
Jakože všichni vozí kola v autě jo? Aha, proto celou sezonu plné silnice aut s koly na střeše nebo vzadu na kouli…To je ta korba mnohem elegantnější řešení a může být sklopená, věci v boxech, případně když ve dvou tak v kabině, která je na to připravená. Plus by se to asi dalo poskládat i do hardtopu, i kdyby měl mít zadek otevřený.
Hele a všiml sis teda kolik lidí vozí kola nebo motorky uvnitř auta, v dodávkách ?
Že nevšiml ? Tak tohle je právě ta obrovská výhoda, že náklad není vůbec vidět. V dodávkách je parádně schovaný před deštěm i před nenechavci. Vozí se dost, ale nikdo o tom neví.
Že nevšiml ? Tak tohle je právě ta obrovská výhoda, že náklad není vůbec vidět. V dodávkách je parádně schovaný před deštěm i před nenechavci. Vozí se dost, ale nikdo o tom neví.
Ano, znám lidi co jezdí ve dvou lidech a kola narvou přes sklopené sedačky, to vyjma největších SUV sundavají přední kolo. Pod hardtop u Rangeru to vyjde podobně. Naprosto chápu, že to neni pro každého a v našich podmínkách je to i kvůli zimě/podzimu méně praktické. Jak jsem teď napsal hned vedle, tohle bude řekněme dilema někoho kdo si bude vybírat standardní Ranger vs Multivan a je smířený s velmi pracovním nebo nestandardně velkým autem na úkor jízdních vlastností a vůbec výhodami osobáku. Raptor je ale úplně jiná písnička. Někdo kdo chce burácivý šestiválec se závodním podvozkem by si snad řekl, že mu ale bude pršet na kola na korbě, tak si koupí co? Multivan tdi? 😄
Znám lidi z obou skupin. Těch s pikapama je ovšem daleko, daleko méně.
je to prostě alternativa. Dodávka je super, ale pick-up má zase jiné vlastnosti, které stojí za to... bohužel, dneska už cena není zase až tak rozdílná, naopak v ojetinách drží dodávky cenu až neskutečně...
btw. oblíbenost pick-upů v USA - to se tam všichni tak strašně do něčeho nutí?
btw. oblíbenost pick-upů v USA - to se tam všichni tak strašně do něčeho nutí?
Například dat pricniky nad rolovaci kryt a na ne drzaky na kola...? :)
Staci se porozhlednout.
Staci se porozhlednout.
Souhlas, že čtyřmístný pickup této velikosti je ta nejpitomnější koncepce auta, jaká může být. Auto jako kráva a málo místa všude. Hodí se to akorát tak na převoz čtyř nepříliš vysokých opič@nů a kupky hnoje navrch. Všechno ostatní je lepší řešit jiným typem vozidla. Viz třeba, jak vojáci pyskují kvůli obdobně řešeným Hiluxům, co teď fasují místo "jednoprostorových" Landroverů a UAZů.
Tak ještě, ze jsi to dal do souvislosti s tím Defenderem. To byl skutečně král prostotnosti :yes:
Ostatni bláboly nebudu komentovat, místa je tam stejně jako v Land Cruiseru, jen to má kufr oddělený…
btw. základní kritérium pro armádu byl rám a rázem se počet možností hodně snížil
Ostatni bláboly nebudu komentovat, místa je tam stejně jako v Land Cruiseru, jen to má kufr oddělený…
btw. základní kritérium pro armádu byl rám a rázem se počet možností hodně snížil
Proto byl Ranger na severoamerickém trhu okrajový model, jestli se tam vůbec prodával. Proto top verze vznikali pro F150. Protože odpověď na všechny tvoje nářky na praktičnost je F150. A co se týče zmínky o Transit valníku. To je náklaďák, Ranger Raptor je závodní auto, které zvládne okresky, dálnice, terén a ještě něco odveze. Golf R v kombíku je dětská hračka v porovnání s tímto Rangerem Raptor.
Othello
Není moc jasné jak může stálý pohon všech kol jezdit i jako čistá zadokolka. To asi úplně stálý není?
Chybí důležité info jestli je uprostřed diferenciál (ten by odpovídal stálému pohonu), anebo spojka (pro režim RWD) nebo snad je tam nějaká kombinace obou?
Chybí důležité info jestli je uprostřed diferenciál (ten by odpovídal stálému pohonu), anebo spojka (pro režim RWD) nebo snad je tam nějaká kombinace obou?
Není, neumí to jezdit na všechny čtyři na asfaltu a nikdy neumělo. Na asfaltu je to zadokolka.
Pak je to v testu popsané dost blbě
Je to popsané dost blbě. Nevím jak je to řešené u tohoto nového Rangeru Raptor, ale z popisu chování (v jiných testech) to vypadá na podobné řešení jako má současný Wrangler, tj. elektronika s nějakou spojkou co dokáže posílat výkon na přední nápravu v případě problémů s trakcí zadní nápravy. Tj. primárně RWD, ale umí být AWD i na asfaltu byť velmi regulovaně.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
který ale podobný motor a podvozek nedostane.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Naseparagony Petr
Tažné na 2,5 tuny je mizerný.
U kategorie N1 může být až 1,5 násobek hmotnosti.
Na Hiluxu máme 3,5 t.
U kategorie N1 může být až 1,5 násobek hmotnosti.
Na Hiluxu máme 3,5 t.
adamzprahy
Jako pro mě je toto óda na radost. Posledních pár lét čím dál tím víc podléhám větším autům a za tento počin patří Fordu velký palec nahoru :yes: Z více zdrojů to vypadá, že se podařilo postavit menší pickup, který na silnici strčí do kapsy v podstatě všechny SUV (možná i ne-SUV), v terénu je to pořád pravověrný offroad a dokonce, na dálnici dokáže být komfortní a pohání ho šestiválec s chválihodným zvukem! Takové auto mně osobně v evropě chybělo. :yes:
Jenom si neodpustím poznámku, že přichází v době kdy se o tato auta ztrácí zájem a zrovna 2023 je bohužel spíše ekonomická krize než hojnost, během které by po tom spousta lidí skočila. Uvidíme, přeji novému Ranger Raptor úspěch :yes:
Pak mi to nedá a musím si trochu rýpnout do zdejší diskuse. Neustále se tu všichni diví, že se dělají jen nudná SUV, že víceválce mizí a není z čeho vybírat pro zábavu. Přitom tady v diskusi to zatím Ranger Raptor schytává. Popravdě zaznělo tady strašně moc nesmyslů, které mě trochu bolí u srdce. Pošlu pár reakcí, ale hádat se s nikým nebudu. Jen bych chtěl připomenout, že Ranger Raptor je auto, které se ještě na evropské silnice vejde a má v podstatě závodní techniku, tak trochu něco jako Yaris GR mezi SUV a offroady, byť vůbec porovnávací zmínka s SUV je v podstatě urážkou Raptora. Pamatuji kdy vysoká spotřeba benzínu byla výsadou podrtrhující zábavu za volantem. Dnes se tu musíme dohadovat proč si koupit Ranger Raptor a ne Crafter 4x4. To jako upřímně…wtf :-O :-[]
Jenom si neodpustím poznámku, že přichází v době kdy se o tato auta ztrácí zájem a zrovna 2023 je bohužel spíše ekonomická krize než hojnost, během které by po tom spousta lidí skočila. Uvidíme, přeji novému Ranger Raptor úspěch :yes:
Pak mi to nedá a musím si trochu rýpnout do zdejší diskuse. Neustále se tu všichni diví, že se dělají jen nudná SUV, že víceválce mizí a není z čeho vybírat pro zábavu. Přitom tady v diskusi to zatím Ranger Raptor schytává. Popravdě zaznělo tady strašně moc nesmyslů, které mě trochu bolí u srdce. Pošlu pár reakcí, ale hádat se s nikým nebudu. Jen bych chtěl připomenout, že Ranger Raptor je auto, které se ještě na evropské silnice vejde a má v podstatě závodní techniku, tak trochu něco jako Yaris GR mezi SUV a offroady, byť vůbec porovnávací zmínka s SUV je v podstatě urážkou Raptora. Pamatuji kdy vysoká spotřeba benzínu byla výsadou podrtrhující zábavu za volantem. Dnes se tu musíme dohadovat proč si koupit Ranger Raptor a ne Crafter 4x4. To jako upřímně…wtf :-O :-[]
webpaja
...jen jsem klikl na test bolí mě z něj hlava. Je to ten druh auta, který nutí člověka přemýšlet na co by ho mohl potřebovat, aby si obhájil jeho koupi.
Krásný nesmysl, vypadá skvělé, i uvnitř a motor fantazie. ;-)
Krásný nesmysl, vypadá skvělé, i uvnitř a motor fantazie. ;-)
speedfred
je možno nezmysel pre väčsinu ľudi ale aj tak som si ho kúpil ale full size, nie takýto "kinder" pikap (myslím veľkost). F150 je stále myslím najpredávanejší model na svete takže to nebude až tak márne auto.
Chlapci neviem čo máte za bajky ale podľa diskusie s nimi evidentne jazdíte iba v halách alebo za slnečného pocasia keďže nepripustíte aby bol na nosiči. Keď máš nosič na korbe tak sa s bicyklom manipuluje ďaleko lepšie ako keď je na streche.Na ťažné ho môzeš dať aj tu.
Mimochodom, odmontujem predné koleso tak do kabíny dám úplne v kľude 2ks.
Porovnanie s dodávkou? Choďte niekam pretože dodávka je uskákaný rebriňák oproti tomuto a to ani nejde porovnať jazdne a výbavou už vôbec.
Auto som kúpil na ťahanie vlekov a s dodávkou zapadneš koľkokrát už na vstupe na stavbu a to ťa prestane časom baviť. Takže riešenie bolo kúpiť pikap a ešte si spravíš aj radosť pokial sa dá, pretože keď to tu čitam tak každý by najradšej určil kto si má a môže aké auto kúpiť.
Korbu nemám ako leštenku ale slúži na prácu a veľa krát už bola na nej naložená 1t paleta a to do SUV či Multivanu nedáš. O Kankunenovich vetvách ani nehovoriac.
PS: pohodlnejšie a tichšie auto som asi nikdy nemal a to ich už bolo hodne.
Chlapci neviem čo máte za bajky ale podľa diskusie s nimi evidentne jazdíte iba v halách alebo za slnečného pocasia keďže nepripustíte aby bol na nosiči. Keď máš nosič na korbe tak sa s bicyklom manipuluje ďaleko lepšie ako keď je na streche.Na ťažné ho môzeš dať aj tu.
Mimochodom, odmontujem predné koleso tak do kabíny dám úplne v kľude 2ks.
Porovnanie s dodávkou? Choďte niekam pretože dodávka je uskákaný rebriňák oproti tomuto a to ani nejde porovnať jazdne a výbavou už vôbec.
Auto som kúpil na ťahanie vlekov a s dodávkou zapadneš koľkokrát už na vstupe na stavbu a to ťa prestane časom baviť. Takže riešenie bolo kúpiť pikap a ešte si spravíš aj radosť pokial sa dá, pretože keď to tu čitam tak každý by najradšej určil kto si má a môže aké auto kúpiť.
Korbu nemám ako leštenku ale slúži na prácu a veľa krát už bola na nej naložená 1t paleta a to do SUV či Multivanu nedáš. O Kankunenovich vetvách ani nehovoriac.
PS: pohodlnejšie a tichšie auto som asi nikdy nemal a to ich už bolo hodne.
×
Sdílení komentáře
×
Za mě je to zbytečná masírka.... Samozřejmě, existují lidi kteří pick-up potřebují a využijí... potom proč ne.... ;-)
ale že bych si měl pro radost koupit pick-up co žere 15 a má kontrastně označenou horní polohu volantu jako v závoďáku? to mi nějak smysl nedává ;-)
Co ze uz ne nejvic nejlepsi Skoda?
:D
O označení volantu vůbec nejde, jak jsem psal níže, Golf R je dětská hračka proti Rangeru Raptor. Konečně má pořádný motor, přečti si ten výčet techniky a schopností ještě jednou. Mně se dneska v Praze taky zvýšila spotřeba na 15.3l / 100 km, ale auto mě baví a má pořádnou techniku, tak to prostě něco stojí. Není to tak dávno co takové spotřeby nebyli nic divného. Pak se nedivme, že na trhu nejsou pořádné motory, trendem je elektromobilita a nízké spotřeby a automobilky nedělají auta pro zábavu…