Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6 Twin-Turbo e-4WD – Až nepochopitelně skvělý

Je sice teprve začátek roku, přesto mám obavy, že tak zajímavé auto jako tento pick-up, už se ke mně letos nedostane. A bůhví, jestli ještě vůbec někdy...
Zpět na článek
3. 2. 2023 16:11
3. 2. 2023 16:14
3. 2. 2023 18:45
3. 2. 2023 16:18
4. 2. 2023 09:32
4. 2. 2023 13:36
4. 2. 2023 14:25
3. 2. 2023 14:13
jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
... druhá to reálně koupit a provozovat....

Za mě je to zbytečná masírka.... Samozřejmě, existují lidi kteří pick-up potřebují a využijí... potom proč ne.... ;-)

ale že bych si měl pro radost koupit pick-up co žere 15 a má kontrastně označenou horní polohu volantu jako v závoďáku? to mi nějak smysl nedává ;-)
Rozbalit vlákno
5
3. 2. 2023 17:23
Re: jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
Koukam, ze Ford sbira posledni dobou v testech pet hvezd.

Co ze uz ne nejvic nejlepsi Skoda?
:D
4. 2. 2023 06:15
Re: jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
Typická reakce. :yes:
Avatar - honzaHK
3. 2. 2023 17:25
Re: jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
Dá se na to koukat i obráceně - že bych v závoďáku chtěl volant, co má věnec značený jako v pickupu aneb i v offroadu máš legitimní potřebu periferně vnímat polohu volantu ;-)
Avatar - Ozzman
3. 2. 2023 19:55
Re: jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
Je úplně jedno, že to nedává smysl, ale.chci to...jedine normální rodinné auto od Fordu na trhu co zbylo :D Ještě s Explorerem
3. 2. 2023 23:40
Re: jedna věc je dát 5* když ti to půjčí na víkend....
Pak se ale nepovažuj se nadšence do rychlých aut, to sorry :)

O označení volantu vůbec nejde, jak jsem psal níže, Golf R je dětská hračka proti Rangeru Raptor. Konečně má pořádný motor, přečti si ten výčet techniky a schopností ještě jednou. Mně se dneska v Praze taky zvýšila spotřeba na 15.3l / 100 km, ale auto mě baví a má pořádnou techniku, tak to prostě něco stojí. Není to tak dávno co takové spotřeby nebyli nic divného. Pak se nedivme, že na trhu nejsou pořádné motory, trendem je elektromobilita a nízké spotřeby a automobilky nedělají auta pro zábavu…
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2023 14:18
Já jsem už jak gramofón,
mínusů už jsem dostal, ale furt mi nikdo neřekl na co je tohle auto dobré. 1,54 je délka té plechové krabice vzadu, nedám tam ani lyže ani kolo, bedna piva mi neukotvená odjede akorát dopředu. V čem je to lepší než Durango. V tom se i vyspíš a odveze 7 lidí. Nákup máš normálně v kufru jak u kombíka. Někdo má pindy, že Superb vozí vzduchu a co potom tohle? Terénní Tranzit valník DoubleCab Tourneo.
Rozbalit vlákno
48
3. 2. 2023 14:25
Re: Já jsem už jak gramofón,
Tohle auto je dobré na to, že dokáže jet maximální rychlostí na dálnici stejně dobře jako na pistě v poušti. Je to terénní závoďák, DNA dakarských speciálů na značkách. To je jako ptát se, k čemu je dobrá Carrera, když v ní ani neodvezeš nákup.
Jako hlavní auto bych ho provozovat nechtěl, jako druhé bych si ho přestavit uměl. Jinak korba se dá sklopit a odvezeš na tom cokoliv...
Jen ta cena ;-\
3. 2. 2023 14:44
Re: Já jsem už jak gramofón,
... ano, pro někoho je víkendový zážitek proletět v tom Porsche serpentýny, pro někoho probrodit se někde takovým Raptorem.... V Česku nejsou moc podmínky ani k jednomu... ale když musíš tak musíš.... taky se svými hračkami jezdím za silnicemi do ciziny. Aspoň občas....
3. 2. 2023 14:53
Re: Já jsem už jak gramofón,
Pro mě je to alternativa k V-classe nebo Multivanu. Pro aktivní rodinu myslím v pohodě. Jako jediné auto už trochu obtíž. Ale to je i ten Multivan.
Kámoš má dieselového Raptora předchozí generace, viděl jsem je stát vedle sebe, není to až takový rozdíl, ale trošku širší to je. Vzadu vozí kola nebo motorku, jezdí s tím na dovolené, každý den do práce a říká, že je to nejlepší auto, které měl. Takže žít se s tím asi dá:)
3. 2. 2023 15:27
Re: Já jsem už jak gramofón,
Ty kola vzadu nechává napospas dešti a lumpům ?
3. 2. 2023 15:35
Re: Já jsem už jak gramofón,
Je více možností, jedna z nich treba pricniky nad rolovaci kryt a na nich nosice na kola... Staci se trochu porozhlednout.
https://www.hardtop.cz/…-universal10.jpg
3. 2. 2023 16:05
Re: Já jsem už jak gramofón,
Tak to je teda velmi blbe riesenie, nehovoriac, ze bike jedine do vnutra auta
3. 2. 2023 16:06
Re: Já jsem už jak gramofón,
Tohle ale nijak neřeší ani ochranu před povětrností ani proti zlodějům
3. 2. 2023 16:12
Re: Já jsem už jak gramofón,
A jak prevazi kola lide např. s fabii? Neznam moc rodin, co jezdí na kolo s dodavkou 🤣
Jinak zamknout se to samozřejmě da...
3. 2. 2023 16:17
Re: Já jsem už jak gramofón,
každé řešení má svoje pro a proti, když kolo zmokne, tak se snad ještě nemusí vyhodit, nebo ano? a na místě kola prostě vyložíš a uložíš dovnitř. Velkoprostorové MPV má taky svoje výhody a taky svoje nevýhody...
3. 2. 2023 17:44
Re: Já jsem už jak gramofón,
Mig: multivan nebo véčko jsou v téhle disciplíně o vesmír lepší
3. 2. 2023 17:49
Re: Já jsem už jak gramofón,
V které? Multivan a kola uvnitř? Do první bouračky ;-)
A co když jezdíš i do terénu?
3. 2. 2023 18:02
Re: Já jsem už jak gramofón,
Tak dáš na podlahu třeba igelit
A upevnit náklad musíš vždy, uvnitř i na korbě
3. 2. 2023 18:40
Re: Já jsem už jak gramofón,
Myslím do terénu s autem. Motorky nebo kola na korbě ti nebudou litat kolem hlavy při čelním nárazu…
3. 2. 2023 19:27
Re: Já jsem už jak gramofón,
Náraz by u mě byl jen málo důležitý parametr.
A jezdit do terénu s naloženou motorkou nebo kolama asi není u nás moc obvyklé
3. 2. 2023 19:47
Re: Já jsem už jak gramofón,
Jezdil jsem trénovat do jedné pískovny, v podobném počasí jako bylo tento týden jsem jel s dodávkou a zapadnul tak, že mě musel tahat traktor… to už jsem byl hodně nalomenej si ho pořídit.
3. 2. 2023 19:59
Re: Já jsem už jak gramofón,
A nestačí na tohle dodávka se 4x4?
3. 2. 2023 20:19
Re: Já jsem už jak gramofón,
Stačí. Ale mrkni se, kolik stojí Sprinter nebo Crafter 4x4. Proti tomu je pick-up za pusu.
3. 2. 2023 20:36
Re: Já jsem už jak gramofón,
Třeba transit 4x4 mi moc drahý nepřijde

https://brnocar.cz/…ni-jsou-skladem/
3. 2. 2023 23:31
Re: Já jsem už jak gramofón,
Jestli tady musíme vytahovat dodávky 4x4, tak se omlouvám, ale vůbec nevíte o čem píšete. S těma dodávkama se musí jezdit víc jak s náklaďákem, na rovince to může dát iluzi osobáku, ale jinak je to karoserie náklaďáku na malých kolech s technikou osobáku. Ranger Raptor strčí do kapsy většinu obyčejných osobáků. Když někdo říká v nějakém svém průměrném povozu že ho baví jezdit s manuální převodovkou, protože je to “sportovní”, tak s takovými řidiči a vozidly si Ranger Raptor vytře konečník.
4. 2. 2023 06:14
Re: Já jsem už jak gramofón,
Zabloudil jsi v tématu. Nehodnotíme jízdní vlastnosti, bavíme se o vhodnosti pro převoz kol a motorek. V takových případech obvykle cesta není cíl.
4. 2. 2023 08:24
Re: Já jsem už jak gramofón,
Celé toto vlákno má od prvního příspěvku zmíněnou nějakou dodávku. To že je dodávka prostorově lepší pod střechou než sportovní verze Rangeru je asi jasné, ale to pojďme srovnávat se základním Rangerem, který stojí o stovky tisíc méně.
4. 2. 2023 08:41
Re: Já jsem už jak gramofón,
Ok srovnejme to. Základní tranzit 4x4 šestimistný s velkým prostorem vzadu stojí cca 650 bez DPH. Co za ty peníze nabídne pro převoz motorek a kol základní Ranger?
4. 2. 2023 09:24
Re: Já jsem už jak gramofón,
Nenabídne nic, nabídne asi od 800 - 900 tisíc a je to srovnání do kterého nemá cenu se vůbec pouštět, takto můžeš vytáhnout Transit 4x4 na Octavii Scout, která stojí víc než Transit v základu a má méně prostoru. Určité porovnání jsem myslel ve smyslu, že mám třeba ten milion bez DPH a vybírám co pro nějaké určité pracovní/aktivní účely pořídím. Ale je to jen překryv určité cílové skupiny, ale sorry, diskutovat proč jezdit Rangerem než velkou dodávku nebudu. Ranger je stále osobák a podle toho jezdí nebo se vejde. S tím Transitem co posíláš nevjedeš do skoro žádné podzemní garáže, jezdí jak náklaďák/autobus a je to absolutně nevhodné auto na primární ježdění, protože to ani není osobní auto.
4. 2. 2023 09:58
Re: Já jsem už jak gramofón,
Však já nemluvil o primárním ježdění, bavili jsme se o převozu větších sportovních potřeb.

Nalož na raptora kola a zkus vjet do podzemní garáže
Avatar - speedfred
4. 2. 2023 10:57
Re: Já jsem už jak gramofón,
Takýto problém má ale každé osobné auto.
4. 2. 2023 11:41
Re: Já jsem už jak gramofón,
Třeba V klasse tam vejde v klidu
Ale ok, každé auto má svoje výhody a nevýhody
5. 2. 2023 08:03
Re: Já jsem už jak gramofón,
Nalož na Raptora kola a vjeď do podzemní garáže? O kolik se zvýšila výška auta?

https://cdn.shopify.com/…-rack-1_600x.jpg?…
4. 2. 2023 09:26
Re: Já jsem už jak gramofón,
základní šestimístný Transit bude mít motor 96 kW, šílený rozvor, ovladatelnost autobusu, maximálku 140, jako jednoúčelový převozník techniky mi to přijde dost zbytečné... a je to pořád dodávka, tzn. bez pořádného zatížení tristní chování na asfaltu, proto se kupují ty Multivany a Véčka... no a ty stojí se pohonem 4x4 taky raketu.
4. 2. 2023 08:33
Re: Já jsem už jak gramofón,
EDIT: double
Avatar - m.z.
4. 2. 2023 21:30
Re: Já jsem už jak gramofón,
Transit ve čtyřkolce má ceník cca 1,5
5. 2. 2023 08:08
Re: Já jsem už jak gramofón,
... a nedejbože, kdybys chtěl automat k tomu, netuším, jestli takovou kombinaci Ford vůbec nabízí, ale třeba Daily je od 80 tisíc EUR nahoru, a jsou to nádherné auta, ale taky dost drahé...
Avatar - m.z.
5. 2. 2023 15:03
Re: Já jsem už jak gramofón,
Jojo, na jednu 207k čekám, samozřejmě jsem se zajímal i o 4x4 a cena je fakt randál. Kupujou to většinou chudáci jako ČEZ apod. :D
7. 2. 2023 10:47
Re: Já jsem už jak gramofón,
m.z.: myslíš tenhle ceník ?:

https://brnocar.cz/…ni-jsou-skladem/
Avatar - m.z.
7. 2. 2023 10:57
Re: Já jsem už jak gramofón,
Máš na mysli tento ceník z r.2017? :D
3. 2. 2023 23:33
Re: Já jsem už jak gramofón,
Jakože všichni vozí kola v autě jo? Aha, proto celou sezonu plné silnice aut s koly na střeše nebo vzadu na kouli…To je ta korba mnohem elegantnější řešení a může být sklopená, věci v boxech, případně když ve dvou tak v kabině, která je na to připravená. Plus by se to asi dalo poskládat i do hardtopu, i kdyby měl mít zadek otevřený.
4. 2. 2023 06:09
Re: Já jsem už jak gramofón,
Hele a všiml sis teda kolik lidí vozí kola nebo motorky uvnitř auta, v dodávkách ?
Že nevšiml ? Tak tohle je právě ta obrovská výhoda, že náklad není vůbec vidět. V dodávkách je parádně schovaný před deštěm i před nenechavci. Vozí se dost, ale nikdo o tom neví.
4. 2. 2023 08:34
Re: Já jsem už jak gramofón,
Ano, znám lidi co jezdí ve dvou lidech a kola narvou přes sklopené sedačky, to vyjma největších SUV sundavají přední kolo. Pod hardtop u Rangeru to vyjde podobně. Naprosto chápu, že to neni pro každého a v našich podmínkách je to i kvůli zimě/podzimu méně praktické. Jak jsem teď napsal hned vedle, tohle bude řekněme dilema někoho kdo si bude vybírat standardní Ranger vs Multivan a je smířený s velmi pracovním nebo nestandardně velkým autem na úkor jízdních vlastností a vůbec výhodami osobáku. Raptor je ale úplně jiná písnička. Někdo kdo chce burácivý šestiválec se závodním podvozkem by si snad řekl, že mu ale bude pršet na kola na korbě, tak si koupí co? Multivan tdi? 😄
4. 2. 2023 08:44
Re: Já jsem už jak gramofón,
Znám lidi z obou skupin. Těch s pikapama je ovšem daleko, daleko méně.
4. 2. 2023 09:27
Re: Já jsem už jak gramofón,
je to prostě alternativa. Dodávka je super, ale pick-up má zase jiné vlastnosti, které stojí za to... bohužel, dneska už cena není zase až tak rozdílná, naopak v ojetinách drží dodávky cenu až neskutečně...
btw. oblíbenost pick-upů v USA - to se tam všichni tak strašně do něčeho nutí?
Avatar - Barry Lyndon
3. 2. 2023 17:20
Re: Já jsem už jak gramofón,
čím dál tím hůř...
3. 2. 2023 15:41
Re: Já jsem už jak gramofón,
Například dat pricniky nad rolovaci kryt a na ne drzaky na kola...? :)
Staci se porozhlednout.
3. 2. 2023 15:52
Re: Já jsem už jak gramofón,
Umpa-lumpům.
Avatar - Barry Lyndon
3. 2. 2023 17:19
Re: Já jsem už jak gramofón,
Souhlas, že čtyřmístný pickup této velikosti je ta nejpitomnější koncepce auta, jaká může být. Auto jako kráva a málo místa všude. Hodí se to akorát tak na převoz čtyř nepříliš vysokých opič@nů a kupky hnoje navrch. Všechno ostatní je lepší řešit jiným typem vozidla. Viz třeba, jak vojáci pyskují kvůli obdobně řešeným Hiluxům, co teď fasují místo "jednoprostorových" Landroverů a UAZů.
3. 2. 2023 17:48
Re: Já jsem už jak gramofón,
Tak ještě, ze jsi to dal do souvislosti s tím Defenderem. To byl skutečně král prostotnosti :yes:
Ostatni bláboly nebudu komentovat, místa je tam stejně jako v Land Cruiseru, jen to má kufr oddělený…
btw. základní kritérium pro armádu byl rám a rázem se počet možností hodně snížil
3. 2. 2023 23:26
Re: Já jsem už jak gramofón,
A ještě napiš, že nejpraktičtější je Octávka v kombíku v naftě…
Avatar - speedfred
3. 2. 2023 18:02
Re: Já jsem už jak gramofón,
Na prevoz vetiev a konárov predsa.
3. 2. 2023 23:25
Re: Já jsem už jak gramofón,
Proto byl Ranger na severoamerickém trhu okrajový model, jestli se tam vůbec prodával. Proto top verze vznikali pro F150. Protože odpověď na všechny tvoje nářky na praktičnost je F150. A co se týče zmínky o Transit valníku. To je náklaďák, Ranger Raptor je závodní auto, které zvládne okresky, dálnice, terén a ještě něco odveze. Golf R v kombíku je dětská hračka v porovnání s tímto Rangerem Raptor.
3. 2. 2023 15:25
stálý pohon všech kol
Není moc jasné jak může stálý pohon všech kol jezdit i jako čistá zadokolka. To asi úplně stálý není?
Chybí důležité info jestli je uprostřed diferenciál (ten by odpovídal stálému pohonu), anebo spojka (pro režim RWD) nebo snad je tam nějaká kombinace obou?
Rozbalit vlákno
3
3. 2. 2023 15:52
Re: stálý pohon všech kol
Není, neumí to jezdit na všechny čtyři na asfaltu a nikdy neumělo. Na asfaltu je to zadokolka.
3. 2. 2023 16:01
Re: stálý pohon všech kol
Pak je to v testu popsané dost blbě
3. 2. 2023 23:28
Re: stálý pohon všech kol
Je to popsané dost blbě. Nevím jak je to řešené u tohoto nového Rangeru Raptor, ale z popisu chování (v jiných testech) to vypadá na podobné řešení jako má současný Wrangler, tj. elektronika s nějakou spojkou co dokáže posílat výkon na přední nápravu v případě problémů s trakcí zadní nápravy. Tj. primárně RWD, ale umí být AWD i na asfaltu byť velmi regulovaně.
Avatar - Fomax
3. 2. 2023 16:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
3. 2. 2023 16:14
Re: Amarok
který ale podobný motor a podvozek nedostane.
Avatar - Fomax
3. 2. 2023 18:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2023 16:18
Naj ford
Uplny masaker auto :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2023 16:33
FORD
Tažné na 2,5 tuny je mizerný.
U kategorie N1 může být až 1,5 násobek hmotnosti.
Na Hiluxu máme 3,5 t.
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2023 23:23
Paráda s křížkem po funuse
Jako pro mě je toto óda na radost. Posledních pár lét čím dál tím víc podléhám větším autům a za tento počin patří Fordu velký palec nahoru :yes: Z více zdrojů to vypadá, že se podařilo postavit menší pickup, který na silnici strčí do kapsy v podstatě všechny SUV (možná i ne-SUV), v terénu je to pořád pravověrný offroad a dokonce, na dálnici dokáže být komfortní a pohání ho šestiválec s chválihodným zvukem! Takové auto mně osobně v evropě chybělo. :yes:

Jenom si neodpustím poznámku, že přichází v době kdy se o tato auta ztrácí zájem a zrovna 2023 je bohužel spíše ekonomická krize než hojnost, během které by po tom spousta lidí skočila. Uvidíme, přeji novému Ranger Raptor úspěch :yes:

Pak mi to nedá a musím si trochu rýpnout do zdejší diskuse. Neustále se tu všichni diví, že se dělají jen nudná SUV, že víceválce mizí a není z čeho vybírat pro zábavu. Přitom tady v diskusi to zatím Ranger Raptor schytává. Popravdě zaznělo tady strašně moc nesmyslů, které mě trochu bolí u srdce. Pošlu pár reakcí, ale hádat se s nikým nebudu. Jen bych chtěl připomenout, že Ranger Raptor je auto, které se ještě na evropské silnice vejde a má v podstatě závodní techniku, tak trochu něco jako Yaris GR mezi SUV a offroady, byť vůbec porovnávací zmínka s SUV je v podstatě urážkou Raptora. Pamatuji kdy vysoká spotřeba benzínu byla výsadou podrtrhující zábavu za volantem. Dnes se tu musíme dohadovat proč si koupit Ranger Raptor a ne Crafter 4x4. To jako upřímně…wtf :-O :-[]
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2023 06:17
Strašné auto...
...jen jsem klikl na test bolí mě z něj hlava. Je to ten druh auta, který nutí člověka přemýšlet na co by ho mohl potřebovat, aby si obhájil jeho koupi.

Krásný nesmysl, vypadá skvělé, i uvnitř a motor fantazie. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
4. 2. 2023 09:32
Pick up
je možno nezmysel pre väčsinu ľudi ale aj tak som si ho kúpil ale full size, nie takýto "kinder" pikap (myslím veľkost). F150 je stále myslím najpredávanejší model na svete takže to nebude až tak márne auto.
Chlapci neviem čo máte za bajky ale podľa diskusie s nimi evidentne jazdíte iba v halách alebo za slnečného pocasia keďže nepripustíte aby bol na nosiči. Keď máš nosič na korbe tak sa s bicyklom manipuluje ďaleko lepšie ako keď je na streche.Na ťažné ho môzeš dať aj tu.
Mimochodom, odmontujem predné koleso tak do kabíny dám úplne v kľude 2ks.
Porovnanie s dodávkou? Choďte niekam pretože dodávka je uskákaný rebriňák oproti tomuto a to ani nejde porovnať jazdne a výbavou už vôbec.
Auto som kúpil na ťahanie vlekov a s dodávkou zapadneš koľkokrát už na vstupe na stavbu a to ťa prestane časom baviť. Takže riešenie bolo kúpiť pikap a ešte si spravíš aj radosť pokial sa dá, pretože keď to tu čitam tak každý by najradšej určil kto si má a môže aké auto kúpiť.
Korbu nemám ako leštenku ale slúži na prácu a veľa krát už bola na nej naložená 1t paleta a to do SUV či Multivanu nedáš. O Kankunenovich vetvách ani nehovoriac.
PS: pohodlnejšie a tichšie auto som asi nikdy nemal a to ich už bolo hodne.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - m.z.
4. 2. 2023 13:36
Re: Pick up
Jožo, ale to je přece klasika, největší moudra pronášejí ti, co to auto viděli na obrázku a youtube.
Avatar - speedfred
4. 2. 2023 14:25
Re: Pick up
Aspoň som sa pokúsil o malú osvetu takto v sobotu.
4. 2. 2023 21:00
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0