Průšvih je, když redaktor nemá buď technické vzdělání, nebo alespoň cítění...
Každý se snad podiví nad zjevným nesmyslem - aby motor (byť starý) produkoval z objemu 4.9 litru pouze 325 Nm... Max. výkon by motor musel dosahovat minimálně v 8668 otáčkách za minutu, což víme, že tenkrát žádné Ferrari neumělo...
Správná hodnota spíš bude 425 Nm, ale nemám čas to hledat...
Milos_S
0
Bůhví, jaké je jeho vzdělání, když dokáže napsat "...vůči kompaktním rozměrům...". Dál jsem raději nečetl.
Othello
3
... a mě by ještě zajímalo jak mohl mít ten dvanactivalec objem od 1,5 ltr, když i z nejmenšího uvedeného vrtání 60 mm a nejmenšího zdvihu 58,8 mm vychází objem dva litry
No musíme asi počkat na ten televizní svět motorů, tam už budou sázet hlavně na kvalitní informace opravdových odborníků
Mikesus
1
No to je prave ten problém. Ti odborníci odešli do televizní části 😒]
Tak tady je ten zbytek.
PavelK_
0
Mělo by to být 55 mm x 52,5 mm
Othello
0
To už vychází líp 😄
Stejně je docela nesmysl jedenapůllitrový dvanáctiválec. Asi byl výhradně pro závody ?
webpaja
1
Ano pro F1.
1.5 L engine (1950-1951)[edit]
Ferrari's first V12 Formula One engine was the supercharged 125 Colombo engine; with the 1.5 L engine configuration imposed by the FIA for forced induction engines, in 1950. After finding only modest success with the supercharged 1.5-litre engine, Ferrari decided to switch in 1950 to a naturally-aspirated engine formula for the series.
Každý se snad podiví nad zjevným nesmyslem - aby motor (byť starý) produkoval z objemu 4.9 litru pouze 325 Nm... Max. výkon by motor musel dosahovat minimálně v 8668 otáčkách za minutu, což víme, že tenkrát žádné Ferrari neumělo...
Správná hodnota spíš bude 425 Nm, ale nemám čas to hledat...
No musíme asi počkat na ten televizní svět motorů, tam už budou sázet hlavně na kvalitní informace opravdových odborníků
Tak tady je ten zbytek.
Stejně je docela nesmysl jedenapůllitrový dvanáctiválec. Asi byl výhradně pro závody ?
1.5 L engine (1950-1951)[edit]
Ferrari's first V12 Formula One engine was the supercharged 125 Colombo engine; with the 1.5 L engine configuration imposed by the FIA for forced induction engines, in 1950. After finding only modest success with the supercharged 1.5-litre engine, Ferrari decided to switch in 1950 to a naturally-aspirated engine formula for the series.