Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Colombo V12 je nejlepší velký motor Ferrari, jaký kdy byl vyroben

8 komentářů

Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Průšvih je, když redaktor nemá buď technické vzdělání, nebo alespoň cítění...
Každý se snad podiví nad zjevným nesmyslem - aby motor (byť starý) produkoval z objemu 4.9 litru pouze 325 Nm... Max. výkon by motor musel dosahovat minimálně v 8668 otáčkách za minutu, což víme, že tenkrát žádné Ferrari neumělo...
Správná hodnota spíš bude 425 Nm, ale nemám čas to hledat...
Milos_S
Bůhví, jaké je jeho vzdělání, když dokáže napsat "...vůči kompaktním rozměrům...". Dál jsem raději nečetl.
Othello
... a mě by ještě zajímalo jak mohl mít ten dvanactivalec objem od 1,5 ltr, když i z nejmenšího uvedeného vrtání 60 mm a nejmenšího zdvihu 58,8 mm vychází objem dva litry

No musíme asi počkat na ten televizní svět motorů, tam už budou sázet hlavně na kvalitní informace opravdových odborníků
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to je prave ten problém. Ti odborníci odešli do televizní části 😒]
Tak tady je ten zbytek.
PavelK_
Mělo by to být 55 mm x 52,5 mm
Othello
To už vychází líp 😄

Stejně je docela nesmysl jedenapůllitrový dvanáctiválec. Asi byl výhradně pro závody ?
webpaja
Ano pro F1.

1.5 L engine (1950-1951)[edit]
Ferrari's first V12 Formula One engine was the supercharged 125 Colombo engine; with the 1.5 L engine configuration imposed by the FIA for forced induction engines, in 1950. After finding only modest success with the supercharged 1.5-litre engine, Ferrari decided to switch in 1950 to a naturally-aspirated engine formula for the series.
Othello
nj, pionýrská doba 😄