Automobilový svět minimálně v Evropě směřuje k elektromobilitě. Šéf Citroënu ale budoucnost nevidí ve velkých, těžkých SUV. Řešením jsou podle něj menší, lehčí a zábavnější auta.
Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.
A co jako? S jejich názory na debilní politiku Bruselu systematicky ničící evropský automobilový trh a autovýrobce naprosto souhlasím. Navíc u každého článku uvádějí jeho zdroj. :-)
Jediné co mi na Autofóru vadí je jejich zahledění do Číny a RuSSka.
Nejlepší jsou titulky "konkurent Kodiaku je již k mání v Evropě" načež zjistíme že autor mluví o RuSSku které paří spíše do Asie než do Evropy.
Navíc Russko má zcela nekompatiblilní technické předpisy s těmi našimi.
Je to tak trošinku dezolátní auto server. :-[]:-[]:-[]
Nikdo tady Putinův režim nechválí, tak se uklidni a dej si zpátečku. A nevšiml sem si, že by Autoforum Putina velebilo.
Vaše trapné rovnítko mezi odporem k zelené EU a adoraci Putina je směšné. O to víc, že zelené politiky v EU a v Bruselu platil Gazprom a podporoval i OZE, protože věděl, že se v zimě budou muset vykrývat ruským plynem a že na tom vydělaj. Smutný co, kecale.
Navíc Rusko bylo před Putinem a bude i po něm.
My bojujeme za zachování starého konzervativního světa a starého kapitlaismus. Co obhajujete vy není klasický kapitalismu ale hybrid utopistikého socialismu, aplikování ideologie a smíchané s kapitalismem. Je to kočkopes, popření idey volného trhu a aplikace bolševické represe a restrikce do kapitalismu.
Skvěle vystiženo. Navíc ale musím podotknout, že sklony k velkopanskému šovinismu, pohrdání lidskými životy a svobodou a hlavně k agresi vůči svým sousedům mají Rusové bohužel tak nějak v genech (čest výjimkám, ale těch je bohužel naprostá menšina... :-( ).
Možná, ovšem problém je v tom, že kam vpadli Rusáci, nastal jen zmar, nesvoboda, bída a teror. To je mnohokrát v historii potvrzená jistota. Proto se okolní země nechtějí této říši zla dostat do chřtánu a proto hledají ochranu pod křídly NATO!
Autoforum je dobrá snůška dezólátních clickbaitových pikačovin. Ale jo, uznávám, taky na ně občas klikám :D .
Jinak k tématu: Doufám, že se alespoň v Praze konečně dočkáme nízkoemisních zón, které zamezí ojetin lačným sociopatům v autech neplnících alespoň Euro6 smrdět lidem pod nos. :yes:
Co tahle zamezit liderm co topí uhlím a dřevem aby tím toili ne. Každej kdo nemá tepelko bude ukřižován.
Až zoufalí lidi, co nebudou mít na topení, dopravu a jídlo jednou ty zbraně neobrátili místo na sebe ale jinam, to by ses hodně divil vid, až přijde zoufalý děda na úřad a vystřílí tam 20-70 lidí nebo někdo odpálí před ministerstvem domácky udělanou nálož. To bude srandy . A kontrolora toho čím topé nebo exekutora s policajtem vezme pajcrem.
Nebo těm lidem pošleš 600 milionů na nová auta a čerpadla?
Zelenej bo*u. Odstěhuj se do Boubína, nikdo tě nenutí v Praze bydlet!!!!
Aneb jak platí v Česku (a ve východní Evropě vůbec): Kdo sousedovi otráví studnu, je obecním vyvrhelem až do pátého kolena. Kdo sousedovi otravuje vzduch, je národní hrdina a bojovník proti vlezdobruselismu. Máte to zajímavě vymyšlený, ty Boubíne :D:D:yes:
PS: v Praze je HDP asi na 120 % průměru EU a vynikající MHD. Opravu tu není důvod, aby se centrem města proháněly jedničkové Octavie TDI (a jsou i daleko horší verky).
V Praze dělá 60% Středočekého kraje, protože tam není práce, neb líný čecháčci nechtěj makat rukama a navíc TOSy, JZD, Státní statky, Fruty, Ross, dceřinky firem jako Liaz, BSS atd byly vytunelovány, zrachovaly nebo jejich nástupci zaměstnávaj 15% lidí co dřív, takže každý ráno nastává exodus Střeodčeskýho kraje do Prahy a každé odpoledne zpět.
Ty lidi tam pojedou čím? busem, který už ted ruší linky nebot nemaj řidiče nebo vláčkem, kdy z vesničky jede motoráček šukafon z roku 1985 někam na větší nádraží, tam další větší vlak do Prahy a potom ještě MHD. Cesta na 1,5-2 hodiny, autem 45 minut vid.
Nebo pojedou autem a to odstaví před Prahou? není kde.
Auta co hulí má řešit STK, ne zelené neobolševické zákazy.
Euro6 neplní i benzíny co nehulí, jestli ti to neušlo Boubíne.
jestli ti vadí i ty, odstěhuj se, Ohnová země čeká.
PS: pátek až středa sem byl denně v Praze autem co plní Euro 3. Tak bacha abys mě nepotkal, mohl bys mít alergickej záchvat.
Auto co plní Euro 3 a jště jede na LPG a má najeto 62 000 km má lepší emise, jak jebka plnící Euro 6 co má 260 000 km :-)
OK, benziňákům bych teda zatím slevil na Euro 4 (a OK, na lpg/cng možná ještě o level níž) - to už jsou ale fakt klidně i 20 let starý plečky, takže si fakt nikdo nemůže stěžovat, jak je to asociální, daň z chudoby, bla, bla, bla. Ona konec konkonců i ta Euro 6 ale platí od 1.1.2015. Bavíme se teda o autech 8 let starých. A nezavedlo by se to zítra, ale reálně nejdřív za dva roky, to jsou auta 10 let stará! Nikdo po nikom nechce aby měnil auto každé tři roky, ale zase trolit lidi 30 starým vrakem je prostě ve městě mimo. Perlička: Elektrokoloběžky u nás obsluhují po nocích asi tak 30 let starým tranzitem s emisemi lokomotivy Sergej (takže na kilometr elektrojízdy připadne tipuju tak lopatka sazí).
STK to řeší 30 let, takže je jasný, že nikdy nic nevyřeší. Výše úplatků, která zajistí projití je tak směšně nízká, že vliv STK na reálný stav věcí je prakticky nulový... Plošný zákaz by naopak fungoval výborně (na rozdíl třeba od Německa, kde jsou ty zóny spíš zbytečné).
To 30 let starý auto klidně může být v perfektním stavu, narozdíl o vylítaný ludry co je sice stará 8 let, ale nalítala 250 tis a má vykuchaný dpf....
Ale to je marný ti vysvětlovat no.
STK má zajistit, že auto bud plnit hodnoty jaké má plnit k datu výroby.
Pokud je plní, má právo jezdit tak dlouho dokud toho to auto bude schopné.
Nikdo nikomu při koupi auta neřek, že s tím za 20-30 let nebude smět jezdit kde chce a potřebuje. Těch aut už jezdí takové minimální množství, že lidi co to maj to maj v dobrém stavu a investují do toho peníze.
Tá foto je tam preto, lebo je to bohužiaľ zatiaľ posledný koncept, ktorý predstavili. Ja pevne verím, že budúce Citroeny nebudú takto vyzerať, hoci niekde som minule čítal, že nová C3 si má osvojiť niektoré dizajnové prvky toho konceptu Oli. :'-(
Do teď to byly skvosty a teď najednou tohle :D
A teď vážně. Tohle je asi jediný citron, kterému bych ten vzhled nevyčítal. Je to hlavně technologická demonstrace, která nemusí řešit prodeje a tím i vzhled. I když ten u citroënu dobrých 20 let nikdo s ohledem na vyšší prodeje neřeší.
Není divu. Jakmile se prodej EV zabrzdil okamžitě z Tesly reagovali snížením cen. Klasičtí výrobci pořád objednávají další a další hlásné trouby, které vyřvávají do světa, že je potřeba zdražit.
Klasičtí vyrobci selžou a pokud se neprobudí s těmi cenami, tak nebudou. Btw Teslu 2 nikdo zatím neviděl, ale bude to zase šunt jako ostatní modely… Navoněná bída… :no:
"Ať si o designu Oliho myslíte cokoliv, nízká hmotnost a zábava jsou něčím, pod co se velice rádi podepíšeme."
Obávám se, že on tou zábavou myslí úplně něco jiného, než vy. Třeba online připojení, multimédia, zvuky prdů atp.
Bohužel fyzika nepustí, jízdní odpory tvoří hmotnost a aerodynamika (čelní plocha a součinitel obtékání vzduchu).
Hmotnost, čelní plocha a nakonec i to obtékání vzduchu nejsou u SUV optimální.
Optimální jsou menší ale ne moc malá, avšak nízká, auta jako je mercedes třídy A s karosérii sedan a podobně. Akorát to placatění nesmí odporovat lidské fyziognomii.
Ano, hmotnost je obrovský problém i pro elektromobily. Když 100kWh baterie s ochranným rámem, termomanagementem a nezbytnou bateriovou elektronikou váží skoro 1 tunu, je jasné, proč takové baterie nejsou v malých elektromobilech.
Tak jasně, k tomuhle placatění už jednou došlo. Ve 40-50tých letech byla auta vysoká cca jako dnešní SUV. A pak se začalo placatit, po ropné krizi ještě víc, plus řešit aerodynamika. Běžné rodinné auto v 80tých letech pak nebylo vysoké ani 1,4 metru, což teda už bylo fakt docela na hraně. Pak se opič@ni rozežrali + se rozmohly dieslové smradláky a výsledkem byly SUV. Teď nás čeká návrat do reality...
Na autě vysokém 1,3 m nic na hraně není, jedno takový mam doma.
Čím nižší auto, tím lepší jízdní vlastnosti, lepší aerodynamika, spotřeba.
A normálně se do toho vejde člověk co má 193 cm, stačí to umět zkonstruovat a vyrobit
Tenhle "shit" je myšlený jako pojíždědlo do města, kde se počítá s tím, že při rychlostech 0-40 km/h je důležitější šetřit energii na klimatizaci, než mít vymazlené Cx. Tímto zdravíme nový Prius, který má čelní sklo placaté a velké jako dvě MPV dohromady (a k tomu nepochopitelně teda i to Cx zhoršili).