Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Policejní Tesla Model Y prý za 10 let služby ušetří 1,8 milionu, tvrdí policisté z USA

Volba čistě elektrické Tesly Model Y namísto hybridního Fordu Explorer by měla přinést poměrně výrazné úspory.
Zpět na článek
13. 2. 2023 19:12
13. 2. 2023 20:02
14. 2. 2023 15:14
13. 2. 2023 20:29
13. 2. 2023 21:27
14. 2. 2023 00:30
14. 2. 2023 07:29
14. 2. 2023 09:00
14. 2. 2023 09:12
14. 2. 2023 11:45
14. 2. 2023 14:04
14. 2. 2023 14:26
14. 2. 2023 18:26
14. 2. 2023 12:13
14. 2. 2023 12:27
14. 2. 2023 09:56
14. 2. 2023 11:28
14. 2. 2023 11:42
14. 2. 2023 11:47
14. 2. 2023 12:05
14. 2. 2023 13:52
14. 2. 2023 14:22
14. 2. 2023 14:46
14. 2. 2023 15:00
14. 2. 2023 14:42
14. 2. 2023 11:20
13. 2. 2023 19:12
Za 10 let
se teprve uvidí, ty elektro u naší policie jsou dle očekávání naprostý propadák
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomogo
13. 2. 2023 20:00
Tak u nás, při nabíjení z DC nabíječky....
... při střízlivém odhadu 13,- za kWh a spotřebě 17 kWh na 100 km. To dělá 2,21,- na km. Takže se neušetří nic.
Když pojedou z Wallboxu tak to vychází cca 1,- na km. Což už ušetří, řekněme 200 tisíc každých 100 tisíc km, ale nevím, jestli chce policie neustále stát na pomalém wallboxu.
Rozbalit vlákno
4
13. 2. 2023 20:27
Re: Tak u nás, při nabíjení z DC nabíječky....
Zalezi, jestli autajezdi 24 hodin denne.

Coz zase pochybuju ja. ;-)
13. 2. 2023 20:32
Re: Tak u nás, při nabíjení z DC nabíječky....
U nás ušetria určite - zašití kdesi v lesíku a výdatný šlofík k tomu :-)
13. 2. 2023 20:38
Re: Tak u nás, při nabíjení z DC nabíječky....
Tak to sedí, potřebují jen dojezd tak dlouhý jak je nejbližší benzinka nebo lesík :-[] :yes:
14. 2. 2023 09:05
Re: Tak u nás, při nabíjení z DC nabíječky....
A jakou máš představu, že má každej svoje osobni aito a když neni v práci tak stoji? 🤣
13. 2. 2023 20:02
Prajem im to
Treba skúšať a overiť v praxi… Life is short, play more.

Ale tie počty sú divné. Prečo by ten Ford mal skončiť po 5 rokoch, s nájazdom 20 tis mil za rok (podľa tabuľky)?
Rozbalit vlákno
6
13. 2. 2023 21:04
Re: Prajem im to
Taky to nechápu. Ford na policejní modely Police Interceptor standardně poskytuje velmi širokou garanci po dobu 5 let/100 000 mil. Pochybuju, že je po uplynutí garance auto na vyhození.
13. 2. 2023 21:38
Re: Prajem im to
Tesla po deseti letech taky urcite nebude na vyhozeni...
Avatar - WinDiesel
13. 2. 2023 21:42
Re: Prajem im to
Baterka určitě, dude.
Kukni se na nějaké policejní honičky v USA, tam jsou Tesly naprosto k nepoužití, nikam nedojedou. :-[] :-[] :-[]
A už vidím Teslu ha ha ha ha ha jak dělá pit manévr ha ha ha ha ha
13. 2. 2023 21:44
Re: Prajem im to
Je to zbytecny.
Ale k tomu manevru.
Kdybys nekdy ridil Teslu, tak bys podobny bullshit nenapsal.

Nez napises neco o zivotnosti, tak se podivej na dnesni desetilety Tesly ty joudo.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 09:23
Re: Prajem im to
Myslíš jak stojí půl roku v bazaru a sou neprodejný? :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 15:14
Re: Prajem im to
"neprodejné" jsou 2012-počátek 2015. Tam pokud nebyla vyměněna baterie a motor za novější specifikace, tak se nevyplatí do toho jít. Není otázka jestli, ale kdy se to rozsype. Holt první generace auta od nově vzniklé automobilky. I tak, co ta auta dokázala ... kdo kdy něco velkého rozjížděl resp. pomáhal rozjíždět "na zelené louce", tak musí uznale smeknout klobouk. I recykláty (aneb "nové" modely) od zavedených automobilek mají v prvních letech kvalitativní problémy, leckdy i s problémy "by design", které odstraní až po 5 letém faceliftu. Což je další výhoda Tesly - problémy řeší průběžně. Nečeká na facelifty. Velká reklamace poloos? Začnou testovat nové, nové výrobce, jakmile jim vyjde lepší životnost, tak je to okamžitě nasazeno do výroby, ale i servisů.

Každopádně od 2015 byla spousta fatálních problémů vyřešena a protože tahle auta ještě mají freeSCH, tak se prodávají hodně dobře. Je nutné si i uvědomit, že tahle auta mají dost nadprůměrné nájezdy. A nejdou stočit. Takže tam pak v inzerci straší auta s 400t km po 5-6 letech provozu. Pokud mají špatnou cenu, tak jsou ležáky. Kdo by si koupil auto se zbývající 100t km životností za skoro plnou cenu? Ano, baterie v těch starých vydrží cirka 500t km. V nových by měly dát k milionu. Ovšem při dobré ceně se vyplatí oživit i tu starou 500t km TMS, obzvláště pokud má freeSCH. Koupit od Tesly repas baterii ...
13. 2. 2023 20:29
Konecne
se zacina psat o TCO, realnych usporach resp. ekonomice provozu.

To je to co lidi / firmy zajima.

Dojezd samozrejme idealne musi stacit (u policie) na denni najezd. :yes:
Bonusem EV je nizke teziste, bezpecnost (i diky vysoke hmotnosti) a okamzita reakce na plyn, tolik potrebna pri pronasledovani.

Ne blbosti typu rucni brzda, zvuk apod.

Jenze zdejsi uderce o penize nejde. Tem jde jen o emoce. :D
Rozbalit vlákno
33
Avatar - JirkaVejrazka
13. 2. 2023 21:14
Re: Konecne
"bezpecnost (i diky vysoke hmotnosti)" - tohle je mysleno jak? Ze pri srazce s jinym autem dopadne posadka celkem dobre, zatimco posadka druhaho auta na tom bude o poznani hure?
13. 2. 2023 21:27
Re: Konecne
Ano tak nejak. Ja jsem bral pri rozhodovani o EV udaj o hmotnosti EV jako vyhodu z pohledu bezpecnosti.

https://youtu.be/TJzZ7-Od6KY

Resp. v tomto pripade se bude spis hmotnosti priblizovat v US rozsirenym pick-upum.
14. 2. 2023 00:30
Re: Konecne
Takže pro ostatní je auto extra nebezpečné.
14. 2. 2023 07:29
Re: Konecne
Každé těžší auto je přirozeně pro to lehčí při vzájemném střetu nebezpečnější.
;-)
Avatar - JirkaVejrazka
14. 2. 2023 08:16
Re: Konecne
To je pravda, ale nejak se nemuzu ubranit dojmu ze eskalace vahy aut neni ten smer, kterym by se bezpecnost provozu mela vydavat.

EDIT: opraveno, napsal jsem to puvodne v opacnem vyznamu :(
14. 2. 2023 09:00
Re: Konecne
No samozrejme souhlas. :yes:

Ale napisu to jinak. V mensim EV se muzes citit bezpecne oproti vetsim spalovakum. ;-)
14. 2. 2023 09:12
Re: Konecne
To ale není zas taková pravda, jde o rozdělení váhy, pevnost a def. zony. To že bude nebezpečné pro ostatní, neznamená automaticky bezpečnost pro osádku a extrémní váha znamená většinou horší aktivní bezp.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:45
Re: Konecne
Tesla má rozložení hmotnosti téměř ideálních 50:50. Váha má sice vliv na aktivní bezpečnost, to ano, ale ona váha kecá i do výšky těžiště a tam Tesla proti Exploreru vyhraje na plné čáře. Co Tesla předvádí na losích testech ... 83km/h. Explorera asi netestovali, ale když i Mustang zůstal na značně nižších číslech, pochybuji, že by je Explorer vylepšil. Třeba Ranger to dá jen v 71km/h.
A pak tu máme tu bezpečnost danou konstrukcí. Třeba náraz na kůl je v konvenčních autech extrémně nebezpečný, často končící fatálně. U Tesly? Tam tě chrání masa baterií v podlaze ...
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 13:31
Re: Konecne
To má BMW nebo Maserati taky popř. nějakých 49:51 a velmi podobná čísla.

Jaguar co mam má zas výšku 1300 mm a váží 1700 kg i s 5 metry délky. Auta se daj dělat různě, a to i ta kalsická, se spalováky.
Všechno je tom jak to chtěl kdo vyrábět, za jaké náklady a jak byl či nebyl odvážný v konstrukčních řešeních.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 14:04
Re: Konecne
ty asi nechápeš, že když někdo něco vybírá pro "public services" tak to musí splňovat hromadu parametrů a výsledkem je průnik. Ano, Tesla není dokonalá a všespásné řešení na vše. Vždycky najdeš parametr/argument, který bude proti.

Maserati, nebo BMW si asi ochránci pořádku v US nemůžou dovolit, když doteď jezdili v lowcost Fordech. Teď budou mít "low cost Tesly", za málo peněz hodně muziky. Nízké TCO, famózní akcelerace, docela i prostornost, bezpečnost pro posádku i venek.
Benzinové BMW se stejnými parametry bude dost možná za 1,5 až 2 násobek ceny Tesly. A náklady? Nesmysl. O bezpečnosti se ani nemá smysl bavit

Jinak proč jsem zmiňoval to vyvážení - kvůli tomu "konkurenčnímu" Exploreru. Ten bude sice lehčí, ale mnohem méně bezpečný. Jak aktivně, tak pasivně
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 14:14
Re: Konecne
to nebylo myšleno konkrétně na službu u policie, ale že vyrobit spalovák s ideálním rozložení hmotnosti na nápravy není problém, stejně jako vyrobit lehké a nízké auto, co dobře sedí v zatáčkách.

Jinak jak sem psal jinde, us policie nemá jen Fordy ale i Chevrolety a Dodge. Stejně tak FBI - a má v oblibě hlavně ty Suburbany a Tahoe.
A to už dlouhodobě, před Explorery měli Crown Victorie, před Caprice ala Holden měli klasické Caprice vyráběné do 96 + novodobé FWD Impaly, před Chargery měli Intrepidy a Saratogy atd


Bezpečnost pro venek s rámem co na tom maj je hodně diskutabilní :-)

Tesla stojí kolik v policejní úpravě? Milion? Tady v ČR by stála tak 1,4 počítám Trojka a cca 1,9-2,5 Sko , kdyby to někdo přitáhl a zachoval obvyklé marže. Ty úpravy stojí vždy něco navíc, narozdíl od série.

Jinak ty PPV splováky maj narozdíl od sériovek většinou zesílené brzdy, lepší chlazení, zesílený podvozek různé rámy a rampy, takže to nejsou běžná auta co si koupíš vedle v showroomu. Spousta z nich umí spalovat i E85.
14. 2. 2023 14:26
Re: Konecne
Trojka je nově od 1 099 990 Kč. S tou diagnostikou je to docela sranda, protože máš kupu informací v připojeném chytrém telefonu, nemyslím si, že potřebuješ diagnostiku dělanou servisem, abys věděl, co se v autě děje.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 15:49
Re: Konecne
Záleží co myslíš tou kupou informací.

Mě auto v SRT menu taky ukazuje, jaká je teplota vody, oleje, oleje v převodovce, kolik je napětí, ukazuje to i přetížení G nebo si tam jde navolit že si můžeš změřit z 0 na 60 majlí, ukazuj to i na jaký to jede rychlostní stupen a to i když tam máš D a ne manuální řežim apod. volovinky + samozřejmě klasické fukce PP jako dojezd, průměrná spotřeba, tlak v Pneu, venkovní teplota atd atd
14. 2. 2023 18:26
Re: Konecne
Znám to jen z youtube videí, protože nemám chytrý telefon. Hodně lidí komentuje problém s náhlým vybitím 12V baterie a stav/diagnostiku "malé" baterie máš k dispozici v rámci online připojení k autu. Samozřejmě je to prd platné, protože občas zřejmě každý objeví své EV ráno mrtvé. Dále máš informace, kolik bere motor a kolik ostatní (klima ...). Stav trakční baterie a kupu dalším nesmyslů, které nepotřebuješ. Vybitá "malá" baterka je jediný problém, který jsem řešil a vůbec mě nenapadlo nic jiného než to prostě dobít (normální nechytrou 5-ampérovou nabíječkou značky Einhell).
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 09:27
Re: Konecne
Takže až to nacpeš ve 180 pod Tatru 815, bude to dost blbý vid Trofime.

Stejně jako když to nacpeš v kilu s nejmoderněším Yrisem do 25 let starýho mercedesu - ten má totiž před sebou 1,5 metru dlouhou kapotu s motorem
14. 2. 2023 12:13
Re: Konecne
U nehod "malý nový" vs "velký bezpečný starý" doporučuju mrknout na crash test Modus vs Volvo. Prcek Volvem projel, jak nůž máslem. Každopádně bych nechtěl sedět ani v jednom z nich
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 12:27
Re: Konecne
tenhle test je umocněn tím, že šlo o neporovnatelné koncepce přístupu konstrukce karoserií. Volvo v té době mohlo zkonstruovat mnohem pevnější auto, ale zabíjelo by to posádky proti. Což nebyl jejich zájem. Oni netvrdí, že chtějí ochraňovat jen posádku, ale zamezovat úmrtím a zraněním obecně, tedy i mimo karoserii Volvo. Jediný soudobý tank na silnici byla drahá W126. Takže nebyl důvod konstruovat soupeře.
Pozdější Volví konstrukce odolávají násobně lépe, protože tam si Volvo uvědomovalo, že se začíná zbrojit pevnějšími a těžšími auty. Vyhledej si na YT "Volvo V70 1997 vs V70 2009 crashtest" a ber to tak, že ta V70 z 1997 je vlastně jen převlečená 850 (je, díly jsou záměnné, žádné zásadní úpravy na kastli neproběhly) z roku 1991.
14. 2. 2023 13:12
Re: Konecne
Potom ťažk omôžeš nejak všeobecne hovoriť o vyššej bezpečnosti. Nehľadiac na možný náraz do pevnej prekážky, ten môže pre posádku skončiť priamo katastrofálne.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 09:25
Re: Konecne
Při policejních honičkách, což není běžná jízda ten dojezd v zimě bude klesat někam k 320-180 km, dle mrazu (/v usa běžně poslední roky v jendotlivých lokalitá -15 až -40 stupnů Celsia)

Absolutně nepoužitelný, další dobití v řadu hodin nebo nutnost mít všude rychlé nabíječky.

Dodge Charger je natakovaný za 5 minut :-) :-) :-) :-)
14. 2. 2023 09:56
Re: Konecne
Neboj, oni to brzo zjistí sami, že to je hovadina. Stačí, když to večer někdo nedá nabít :-[]
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 10:06
Re: Konecne
Stačí když bude lokální výpadek proudu třeba díky tonádu, vichřici, sněhové vánici nebo extrémnímu mrazu. To už v USA zažili několikrát.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:28
Re: Konecne
a ten benzín/naftu natankují ve stejné situaci jak? Nebo snad mají v policejních garážích spádové nádrže pro vlastní čerpací stojany? Asi těžko, by neprošlo žádnou stavební či bezpečnostní normou. Nebo desítky plných kanystrů? To asi taky ne ...
14. 2. 2023 11:42
Re: Konecne
Ten obrázek u tvého nicku vydá za 1000 slov! :-[] :no:
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:47
Re: Konecne
že vlastním několik aut, mimo jiné i Teslu, mě automaticky diskvalifikuje z diskuze? Aha. A já myslel, že naopak můj rozhled a praktické zkušenosti z obou "světů" budou relevantní. Tak nic no, určitě budeš mít pravdu, internetový hrdino
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 12:05
Re: Konecne
jinak ke změně obrázku u nicku jsem tu byl v jedné diskuzi vyzván. Míval jsem tam svoje Volvo, teď tam mám svoji Teslu. Celá garáž se tam nevejde.

Jestli tě to uklidní, tak ti mohu napsat moji kritiku Tesly, resp. zkušenosti s provozem. Auto je už 7 let staré a má najeto 210t km. Z historie vím, že odešly přední poloosy v cirka 160t km, čidlo chladící kapaliny a posléze i řídící jednotka mající na starosti chladící okruh (dle mého názoru možná chyba servisu, ale ... někdo to zaplatit musel). Odešly 3 výsuvné kliky (ty TMY nemá).
Za dob mého vlastnictví odešly stykače v baterii, nicméně auto bylo stále pojízdné, byť se sníženým výkonem asi 160kW a bylo mi doporučeno nenabíjet na fast chargerech. Oprava teoreticky za 35000Kč, ale pokryta zárukou (v 7 letech stáří a 200t km). Mám sice druhou generaci battery packu s vylepšenými stykači, ale údajně se mi do auta dostala nějaká špatná konfigurace (zásah neautorizovaného servisu?), takže auto neusínalo a tak se stykače ucvakaly k smrti. Odnesla to i 12V baterie. Tu jsem už musel platit, za 4500Kč včetně práce. Dále to má ve 210t km počínající problémy s podvozkem - čepy, silentbloky. Je to těžké, v kombinaci s výkonem, stavem našich silnic a mým "sportovním" stylem jízdy je to asi ospravedlnitelné. Jo a chcípnula mi jedna xenonová výbojka. A to je asi tak vše.
Jinak to jede stále skvěle, degradace baterie pod 8%, nic nevrže, neskřípe, všechno je "smooth" ...
EDIT: zapomněl jsem na jednu trošičku hlučnější/špatně vyváženou?/nakopnutou? saharu, naštěstí to není drahé, takže ji preventivně vyměním. Mám rád ticho a když auto nevibruje.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 12:57
Re: Konecne
Benzín jde skladovat v sudech, kanystrech, nadržích a v případě nutnosti ho jde čerpat ručním čerpadlem... Přečti si někdy o něco o Rally-Paříž -Dakar, jak tam tankovali naftu do nákladáků urostřed pouště. Elektrika nikde...

Nebo nahodit elektrocentrály, opět na benzín či naftu nebo LPG.
Nebo přivést cisternu a z ní to stočit opět popsaným způsobem výše.

Elektřinu nikde sladkovat nejde, akorát v baterkách což není řešení na výpadky delší jak 48 hodin :-) A je to násobně dražší.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 13:52
Re: Konecne
že něco jde, neznamená, že se tak dělá. Ptal jsem se teď schválně u kamaráda, jestli jako hasiči mají nějaké velké zásoby nafty, jestli ideálně pro celý vozový park. Pár nouzových kanystrů do dieselagregátů, primárně ne do aut.

Argument rallye Paříž Dakar je docela nesmysl, nemyslíš? Je přeci jasné, že na různé účely se používají různé prostředky. Je nesmysl se domnívat, že elektrika je všespásná, stejně tak je nesmysl pro ti ní brojit.

Když zmiňuješ elektrocentrály - jo, z toho EV asi nabít nejde, co? Tam jsou větší ty elektroni, protože diesel, chápeš, extra strong palivo, takže se to neprocpe kabelem do baterky. Jo, to dává smysl.

K tomu skladování elektriky - mohl bych argumentovat, že naftu si v krizových podmínkách nevyrobíš, když dojde. Kdežto elektriku ano. Solárních systémů neustále přibývá.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 14:05
Re: Konecne
Samozřejmě že si elektrocentrálou nabiješ Teslu, ale je to asi jako z přebytků OZE vyrobit vodík, a pak v zimě z vodíku zpátky dělat elektřinu. Hrozně efektivní, hrozně levný ale hlavně hrozně SRANDOVNI :-)

To že nemaj jendotky HZS a obecně IZS žádné zásoby paliva je jejich problém a je to hodně smutný. Ono i strategické zásoby SHR sou hodně směšný, kdyby opravdu nastala nějaká nečekaná krize, velký blackout, zemětřesení nebo nějaký velký útok, sme tu v loji.

Na soláry musí svítit a na větrník foukat, jenže v zimě moc nesvítí, je brzy tma , mlhy, sněží a mrzne a v létě zas moc nefouká, hlavně ve vnitorzemských státech jako sme my bez moře :-) Videa větrníků v Nmecku, jak se netočí protože bezvětší sou dost výmluvná a to má německo moře.
Ale poručit větru a dešti už chtěli rudí soudruzi, taky se jim to nepovedlo. Těm zeleným se to taky nepovede, naopak to nestabilní počasí, před kterým pořád varují že bude čím dál častější díky "globálnímu oteplování" tyto systémy bude krásně ničit.

A to se modleme aby nepřišla elektromagnetická bouře, to sou okamžitě všechny moderní systémy v řiti a bude fungovat ten kdo má za barákem les a do auto s karburátorem z roku nebreč :-) A ty zásoby paliva, kteří maj někteří soukromníci nebo takový Agropodnik ala bývalé JZD možná 50x větší jako to IZS.
14. 2. 2023 14:22
Re: Konecne
Bylo by docela fajn si uvědomit, že pokud máš na střeše 10-12 solárních panelů, tak to pro dobíjení EV není dostatečné. Asi ti to pokryje provoz baráku, pokud nejsi nějaký Tim kutil. Už jsem to tu psal - uvažoval jsem o tom si na letní byt dopravit ještě dva panely s regulátorem a malou baterkou, což mi pokryje laptop a nějaká led světýlka, ale pokud bych k tomu systému připojil Smarta, pak bych ho dobíjel 18 dní :-!
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 14:46
Re: Konecne
vtip je v tom, že pokud něco takového máš, tak v krizi (kterou tu Barri argumentuje), kdy nejsou paliva, tak můžeš (důležité slovo) upřednostnit nabíjení auta před provozem TV a klimatizace. Prostě jezdíš.

Já mám v plánu postavit si cirka 12-15kWp elektrárnu. A počítám s tím, že to přes léto stihne živit dvě Tesly plus barák. I kdyby ne plně, tak je to stejně sakra rozdíl - na pumpě se mi asi nestane, že bych natankoval a pumpajznice mi řekla, že dneska svítí hezky sluníčko, tak to mám zadarmo.
14. 2. 2023 15:00
Re: Konecne
Každý máme domácnost (a práci) nastavenou nějak. Pro mě není prioritou zachovat provoz auta, protože většinu svých cest realizuju na kole nebo pěšky. I když mám bojler na elektriku, celková spotřeba baráku je okolo třech megawatthodin a i vodu jsem schopen si ohřát (dřevem). Nechal jsem si počítat jak ohřev vody s temperováním nepoužívaných místností pomocí solárních kolektorů, tak i solární systém pro výrobu elektřiny a prostě mi to ekonomicky nedává smysl.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 14:42
Re: Konecne
v mnohém s tebou budu souhlasit, zejména v tom krizovém managementu našich záchranných a represivních složek. Vodíkem mi neargumentuj, shazuješ se. Každý kdo načne téma vodík .. škoda slov.

Můžeme tu fabulovat na téma co by kdyby. OK. Přijde ultra ničivé celoplanetární zemětřesení, plácne sem nějaký vesmírný šutrák, bouchne Yellowstone, co já vím ... dojde k masivnímu poškození průmyslu (byť i jen lokálním), včetně rafinerií, těžebních plošin, ale i velkých elektráren. Čím větší zařízení, tím větší poškození, delší obnova. Máš všechna auta na kapalná paliva, EV neexistují. Lidi blázní, za velice krátkou chvíli dochází palivo na všech čerpacích stanicích, cena že svojí babičce raději vytlučeš zlaté zuby, abys dojel tam kam potřebuješ. Než zareaguje stát, aby zakázal prodej paliv, tak jsme na suchu a záchranné složky stojí.

Ta samá situace a máš v celosvětovém vozovém parku i EV. Ti nebudou ukrajovat z omezeného objemu naskladněných paliv, nepotřebují je, elektrocentrálu má doma zanedbatelné % EVčkařů. Takže více zbyde na ostatní, případně i stát bude schopen stihnout něco zkonfiskovat. Ovšem stát má i některá auta elektrická. Sanitky, policejní auta atp. a ty mohou v omezeném režimu fungovat dál, protože obnova ostrovních výrobních systémů elektriky bude snazší, než znova poskládat jádro, nebo zavařit prasklý kotel na uhelce, nebo opravit rafinerii, udělat nové vrty. A není to jen o slunci. Ano, na FVE po výbuchu Yellowstone toho asi moc nevyrobíme. Ale vítr tu bude, voda poteče taky. Na kritické překlenutí "nemáme ani výrobu fosilních paliv" je to sakra výhoda.

Nechápu tu tvoji zatvrzelost.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:20
Re: Konecne
v průběhu policejních honiček se tankuje? Nebo co jsi tím chtěl říci? Že policejní honička trvá 200km+?
13. 2. 2023 20:46
Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.
Policejní auta v USA nejsou pojištěna?
Policejní auta v USA nemají nehody a z nich plynoucí opravy nebo odepsání vozidla?
Policejní auta v USA nemusí měnit pneumatiky ani poté, co z pneumatik trčí kordy?
Policejní auta ve státě Wisconsin tankují za 4,5 USD/galon, když průměrná cena je 3,5 USD/galon pro mid-grade gasoline?
Policejní hlídky si v zimě ve státě Wisconsin, kde jsou zimy chladnější než v ČR, v Tesle Y netopí a díky tomu dosáhnou normované spotřeby?
Jak byla zjištěna životnost Tesly Y v policejních podmínkách?
Ford Explorer ve speciální policejní verzi Police Interceptor má opravdu životnost jen 100 tisíc mil?
A pokud se Ford Explorer opravdu pokazí a nejde opravit, opravdu se musí do dalšího kusu pořídit kompletně nové policejní vybavení do dalšího kusu?
Rozbalit vlákno
37
13. 2. 2023 21:06
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Hezky pokus. :D

Ale dlouha zivotnost, nizke naklady na palivo a udrzbu takhle snadno nevokecas. ;-)

Jsi zoufalej jak Macek.

Jaka je spotreba Fordu a jaka Tesly? Kolik stoji ve Wisconsinu kWh?? Takove napadani bez znalosti faktu je jen mlaceni prazdne slamy.
:no:

PS Zeptej se nekdy na naklady nejakeho majitele EV, nez zacnes plkat. ;-)
13. 2. 2023 21:34
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
To není pokus, já se ptám. Já třeba pneumatiky musím měnit a pojištění musím platit, ty ne? Příslušenství ze staršího auta si vždy dám do novějšího auta, ty a policie ze Somersetu ne?
Spotřeba Tesly v létě asi bude blízko hodnotám městského cyklu dle EPA. Ale pochybuju, že v zimě si strážnici nebudou topit, aby té spotřeby dosáhli.
KWh elektřiny ve Wisconsinu stojí pro větší zákazníky (commerical) v přepočtu cca 2,5 Kč/kWh. To je v tabulce správně a nijak jsem to nerozporoval.
Avatar - WinDiesel
13. 2. 2023 21:44
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Já se ti divím, že na toho elektrowola ještě reaguješ.
14. 2. 2023 11:43
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Tak tak. :-)
13. 2. 2023 21:47
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
A jaka je spotreba Fordu?
V zime?

Kdyz maj policajti nastartovanej motor porad, aby jim bylo teplo?

Vazne se chces poustet do detailu?
Ja ne.

Hezky vecer
14. 2. 2023 00:32
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
S tím teplem ses střelil do vlastní nohy.
14. 2. 2023 07:32
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Kdybys znal spotřebu tepelného čerpadla, tak bys psal jinak. ;-)

Bylo by hodně naivní si myslet, že pohon TČ bude nákladnější, než vytápění přes víceválcový benzínový motor. :D
14. 2. 2023 09:13
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Znám a kdybys ho znal ty v mrazech, tak bys taky psal jinak.
14. 2. 2023 18:19
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Ja ho v mrazech pouzivam. :D

Co ty?
14. 2. 2023 19:07
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Tak povídej, kolik dojedeš a jakou rychostí :-[] Já bez tankování těch 900km dám a je jedno jestli mrzne a mám malinkou nádrž. Proč bych volil neekonomickej a velmi obtěžující elektromobil? Stačí umět počítat.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2023 09:45
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Já na dvě nádrže v klidu 1100-1200, mimo města klidně i 1300-1400 :-)

To EV nikdy mít nebude nebo za ceny cca 4-5 mega :-)
15. 2. 2023 18:35
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Presne, staci umet pocitat.

O tom je i tento clanek...

Precti si ho jeste jednou.
Pise se tam opak toho, co tu tvrdis ty. :D
14. 2. 2023 05:19
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Bez argumentů, žádná odpověď na velmi slušně napsané dotazy a hned urážení.

Ano, jsi úderka. Škoda, že to u tebe sklouzlo k plkání.

Ty se do žádných větších akcí nepouštěj. ;-)
14. 2. 2023 07:33
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Myslím, že přirovnání k Mackovi není zase tak hrubá urážka.

I když.. :D
Avatar - Ozzman
14. 2. 2023 05:56
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Ja ti nevim, ale ten Ford je proste mnohem lepsi auto , podovej na testy, jak s ním Muldix driftuje :D Explorer se povedl a natankujes ze zasuvky i z benzinky
14. 2. 2023 07:34
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Jasně ale má smysl na krátké denní nájezdy, aby ses pokud možno pohyboval v dojezdu na baterii.
Pochybuju, že jakýkoli PHEV je vhodný pro policii.
Avatar - Ozzman
14. 2. 2023 08:33
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Teoreticky je to právě PHEV (odmysli Explorer, ten není ideálně úsporným vozidlem), které dává smysl, kdy po městě najezdí do těch cca 100 km na baterii a když je potřeba pronásledovat zločince v dieslové Oktávce, nedojde mu baterka, protože má pořád ještě spalovák :)
14. 2. 2023 09:54
Re: Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Ale oktavka ma vysoko tazisko a slabu reakciu na plyn. V ev mas za milisekundu 30 000 otacok, zrychlenie 2s na 100 a si mihnutim oka tam, kde bude delikvent s oktavkou az za par minut, takze ma prislusnik este cas na kaficko s kologom
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 13:23
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Nechci Vám kazit radost, ale americká Policie si dotoho může zvlit i jiný motor jak hybrid. Třeba 3,0 Ecoboost.
https://www.ford.com/…/hybrid-utility/
Avatar - Ozzman
14. 2. 2023 13:36
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Já vím, že je tam nabídka širší, ale to by před Donem nebylo obhajitelný, protože to zabíjí při každém přidání plynu štěnátka kolem cest a jezdí na zkapalněné dinosaury.. fuj
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 13:48
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
A dokonce to žere i trávu kolem cesty, hrozný.

A když sem jel naposled Rollsíkem, sluplo to Bernardýna i s boudou skrz otevřený vrata co měli v jednom stavení u silnice. Hrozný stroje.
Všechno bych to zakázal, postavil si jutový kolo s pneumatikama z bambusu a vrátil se do jeskyně :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
14. 2. 2023 14:28
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
:D Já jel jednou Ramem a nasálo to Teslu i s řidičem.... šílený
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 14:48
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
a pak že nejdou baterky recyklovat ... stačí RAM
15. 2. 2023 14:27
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Ahaa tak proto na Floridě moc Tesly nepotkáš…jsou vysátý truckama ze silnic :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 09:29
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
V americe neznaj nezávislý topení vid :-) :-) :-) :-)
14. 2. 2023 09:57
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Ty si ale mamlas Done. :D
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:31
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
ani u nás policajti neplatí pojištění a to ani to povinné. Odškodnění poškozeným jde z rozpočtu daného okresku, případně přímo ze státního rozpočtu
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 09:29
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Zeptej se na náklady nějakého V8 jeho majitele. Můžeš třeba mě, jezdím s tím 3,5 roku aktuálně denně.
Povím ti co sem měnil za 3,5 roku a kolik to stálo a že mě stojí kilometr méně jak s nějakou 3,0 V6 CRD nebo 2,0 turbobenzín :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 11:35
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
a co že to máš? Ono srovnávat starší auto s novým moc nejde. Obzvláště pokud to mají hybridizované. To je peklo náklady zvyšující.
Ty klidně můžeš mít snové náklady, ale policajti v USA asi nebudou shánět stará auta ze zlaté éry. Berou to co je. A pokud jim Tesla vychází lépe ...

... já dělal podobný propočet s hybridním Volvem a Teslou. Sám pro sebe. A Tesla vyšla o tolik níž, že jsem se nebál si připlatit čtvrt míče. Mám ji 1 a 1/4 roku a ušetřil jsem na ní na provozu a servisu 250t Kč.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2023 13:15
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Policajti v USA maj stále z valné většiny Chargery, Explorery, pár Chevy Caprice co se dělaly jen po policii ( základ Holden)
https://media.chevrolet.com/…ce-ppv/2017.html
, Chevy Tahoe a Suburban jako dálniční hlídky ještě i nějaké Mustangy, Camara atd.

Já mam Chargera 5,7 V8, jezdím s tím od září 2019 skoro denně nebo na střídačku s druhým autem. Za celé ty skoro 3,5 roku sem v tom měnil:
2x ATF+ filtr + těsnění vany
1x antifreeze
asi 6x olej motoru
2x kabinový filtr
1x svíčky
1x olej v diferáku
2 ks zadních pneu
loni v létě spodní ramena, tyčky stabilizátorů, čepy řízení atd na přední nápravě
a minulý víkned přední kotouče a destičky

Jinak nic. Vpodstatě všechno spotřebák.

Ostatní bylo vylepšení, které sem dělal protože sem chtěl, ne že to bylo třeba dělat nebo že to někdo musí dělat.
Diferák, olej v motoru, brzdy, kabinák sem si dělal sám.

Ostatní dělali kámoši co maj servis.


Destičky sem měl do foroty doma od jara 2020, kdy sem je koupil z USA ještě za poloviční cenu dopravy co stojí dneska, kotouč tady v čr stojí 1400 kč /1ks. olejový filtr stojí cca 220 Kč od KN nebo cca 170 nějaké Meyle atd, filtr převodovky stojí cca 300, těsnění cca 120 kč, 5 litrů ATF stojí se slevou co mam asi 1200 kč. atd atd.
Šílený náklady co. Diagnostiku mam svojí a udělám si na ní všechno sám. Umím aktivovat třeba ventilované sedačky, načíst chyby všech jednotek i je smazat, smazat learned adaptives převodovky, udělat test ABS, udělat resety RJ, naprogamovat nové klíče, atd.

Uděláš si to na Tesle doma?
Kolik stojí hodina práce na diagnostice? Šacuju tak 2500-3000 Kč s DPH, podle toho co vím od kluků na jiná auta vyšší kategorie.

Akorát to nechce bejt levej, umět vzít do ruky golovku, šroubovák a umět si sehnat informace.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2023 14:19
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
hele, to jsi nenatrefil na správnýho hejska, co je kryploinvestor, jezdí Teslou a lidi v autorizáku má za nejbližší přátele.
"Kámo" já auta stavím ze šrotu (profesně jsem tedy IT ať máš komplet obrázek), takže práce na "nové" Tesle je pohoda. Čistá práce, žádná flexa, žádné povolováky, stržené závity, kladiva, svářečka ...
Aktuálně na ní ten podvozek budu řešit sám (pravda, tady flexa bude potřeba, jsou tam šrouby co nejdou vytáhnout protože tam zavazí baterie, protože nejdřív instalovali podvozek a až pak baterii. Nicméně dá se tam pak zpátky dát z druhé strany).
Při té příležitosti budu čistit a promazávat brzdy (kotouče vydrží ještě 300t km, destičky tak 50. Ano, ty původní s 200t km), vyměním brzdovku za kvalitnější (DOT3 fakt ne).
Troufnul bych si i na elektrické komponenty včetně HV (ano, jsem i elektrikář s oprávněním). Trošku bych měl strach z konfigurace, resp. z toho, že promarním 500eur za měsíční subscription a nedám to, takže nakonec budu muset stejně do autorizáku. Nevím.
Chystám se i na upgrade interieru o pár facelift dílů, které trošku rozšíří použitelnost (držáky na pití a USB dozadu)
Každopádně zatím jsem na tom řešil vlastnoručně akorát jednu kliku, xenon a vypadlý konektor z podsvícení co je u pedálů - asi to v servisu nezapojili.

Vtip je v tom, že nic víc dělat nemusím, protože tam nic víc není. A můžu se věnovat svojí holce, nebo svým veteránům.
15. 2. 2023 23:58
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Jak se po roce provozu zjistí, že kotouče vydrží dalších 300 tisíc km? :D
15. 2. 2023 23:57
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Za 1 a čtvrt roku jsi ušetřil 250t Kč na provozu? Tos najel 100 tisíc kilometrů z vlastní FVE nebo jak jsi na to přišel?
13. 2. 2023 21:22
Re: Věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval
Pekne si to zhrnul :yes:

Trocha smutné, že ak chcú skúsiť niečo nové, tak musia klamať.
13. 2. 2023 21:34
Na svete existuji i overitelna data
Co si to dovolujes??

Muzes to dokazat?
Avatar - WinDiesel
13. 2. 2023 21:45
Re: Na svete existuji i overitelna data
Ježiš ty jsi blbej, hodíš mu rukavici a vyzveš ho na souboj, elektropako?
15. 2. 2023 14:45
Re: Na svete existuji i overitelna data
Ta čísla v tom výpočtu jsou dost ohnutá, některá přímo chybná. Samotná cena benzínu nesedí o desítky procent. V přepočtu tam benzín reálně stojí 15-20 Kč / l (nikoliv 26 Kč), EV na dobíječkách stojí v přepočtu 4-5 Kč / kwh. V článku se uvádí spotřeba 15 mpg, což je 15.68l / 100 km. Interceptor hybrid ale uvádí v hybridním režimu 24 mpg, což je 9.8l / 100 km. Když si to spočítáš, rozdíl je cca 1 Kč na 1 km, v zimě spíš méně.

Zbylý (ten největší) rozdíl spoléhá na to, že Tesla Y vydrží dvojnásobně dlouho co spalovací Ford. Ten dle toho výpočtu bude mít zůstatkovou hodnotu max 6k USD, což úplně nevím, 100k mil se pohybují na trhu od 19k. Takže toto je taky pochybný údaj a reálně to ukáže jen čas.

Je dobře, že to někdo zkusí, ale když cokoliv plánujeme v businessu, tak si vždy uděláme optimistický i pesimistický scénář. Realita pak bývá většinou někde uprostřed. Tady je největší otázkou jak bude fungovat Tesla Y v policejním nasazení s 200 tisíci mil, takže to ani nemusí být o penězích jako o funkčnosti toho řešení. To se uvidí.