Ano, zažil a roky 94 až 97 projel právě calibrou. Na "cali", v mém případě 2,5 V6, nedám dopustit, nebylo to sice řidičsky nejlepší auto na světě, ale mělo parádní šestiválec a bylo tak sexy, že mi stačilo vždycky jen otevřít oběti dveře a zbytek zařídila cali. :-);-)
A to nemusel být tvůj největší problém, u těch 2,0i 16V do r. 94 byl průser s hlavami motorů, byly tam dva typy a u jednoho docházelo při zátěži k praskání hlav, pak olej v chladící kapalině a end of game. Měl jsem před cali astru 93 gsi právě 16V, snad první šestnáctiventil v ČR, a v necelých 50tis se mi přesně tohle stalo, auto jsem neměl ani rok a zbavil jsem se ho taky proto, že jsem uviděl cali a bylo jasno. :*)
Jeden nas profak na vyske ju mal... bolo to niekedy okolo r 2003... spoluziak mal vtedy octaviou 1 s tym dnes uz legendarnym 1,8t no a profak z katedry technologii a materialov mal calibru s 2,5v6...vzdy sme ju okukovali pred katedrou ... zlate casy... no a ja som este lestil otcovu feliciu ... zlate bezstarostne casy kdeze su... moje najlepsie roky zivota
nesplnených snov mať tak nádherné auto. Kámoš mal zánovné Turbo 4x4 a v tej dobe to išlo ako z praku akurát sa každú chvilku na tom niečo vysieralo a hlavne štvorkolka. Inak fakt krásne kupé.
Turbo cali byla na opel, podle mého, moc technologií v jednom autě, prostě to neuměli. Ideální calibra je buď základ dvoulitr osmiventil (nejede, ale vydrží) anebo véšestka. Každopádně dneska u youngtimeru je to asi jedno, daily car od toho asi nikdo nečeká, a v devadesátkách tu nespolehlivost nikdo moc neřešil, ono se obecně víc servisovalo, spolehlivost byla řádově nižší než dnes prakticky u všech značek.
Astra GSi bol taký ľahký sleeper tam to mohlo ísť nehovorím že nie. V tých časom bolo 85kW vcelku solídny výkon. V Omege s archaickým automatom to bolo také povedzme dostatočné.