Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hrdina devadesátek na prodej: K mání je krásný Opel Calibra. A v limitované edici

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Jestli jste zažili devadesátá léta a už tehdy koukali po autech, existuje velká šance, že jste obdivovali Opel Calibra.

Tohle elegantní kupé, vyráběné v letech 1989 až 1997, v tehdejším tuzemském provozu vyloženě vyčnívalo. A troufáme si tvrdit, že jeho design obstojí i dnes, Calibra vypadá stále hezky.

Jestli jste ale někdy v posledních letech pro sebe zkoušeli najít nějaký kousek v zachovalém a především původním stavu, pak víte, že to je skoro nemožný úkol. Občas se však zajímavý exemplář v inzerci objeví. Jako třeba bílá Calibra, která je aktuálně na prodej ve Švédsku.

Video se připravuje ...

Nejde sice o auto ve zcela originální podobě, ale má k ní velice blízko. Navíc zaujme technikou a skutečností, že jde o vůz v limitované verzi. Opel pro Calibru v průběhu let připravil několik limitovaných edic, v roce 1995 to byly DTM Edition a  Keke Rosberg Edition, které si byly v několika ohledech velice podobné. I když prodejce v inzerátu píše o DTM Edition, současně popisuje, že se interiér jeho auta chlubí štítkem prozrazujícím, že tento konkrétní exemplář je 683. z limitované edice. A hlavně je na něm podpis Kekeho Rosberga. Proto si troufáme tvrdit, že jde spíš o verzi Keke Rosberg Edition. Té mimochodem vzniklo jen 1000 kusů.

Calibra Keke Rosberg Edition byla k dispozici výhradně s karoserií lakovanou bílou barvou "casablancaweiß", kterou doplňovaly 16palcové ráfky BBS. Kupé se dále chlubilo pružinami Irmscher a o 20 milimetrů sníženým podvozkem, emblémy na karoserii nebo specifickým čalouněním sportovních sedadel.

Výbava zahrnuje například centrální zamykání, čelní airbagy, elektrické ovládání oken, palubní počítač či manuální klimatizaci. A audio systém s CD přehrávačem - čímž se dostáváme k úpravám. "Hudba" je totiž nepůvodní, Calibra má nové reproduktory a subwoofer v zavazadlovém prostoru. Kvůli švédské registraci kupé muselo ještě dostat dodatečné směrovky v předních blatnících.

Opel také stojí na jiných kolech, konkrétně stříbrných 17palcových ráfcích BBS. Prodejce však tvrdí, že novému majiteli přihodí i disky původní. Upozorňuje ale na drobné škrábance.

Jinak ale současný majitel hovoří o výjimečně dobrém stavu vozu. Do Švédska se Calibra dostala v říjnu roku 1997 a za celý svůj dosavadní život prý najezdila jen asi 42.550 kilometrů.

Pod přední kapotou pracuje nejvýkonnější dostupná pohonná jednotka, tedy turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, poskytující maximální výkon 150 kW v 5600 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 280 Nm při 2400 ot/min. Kupé využívá pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. S touto výbavou Calibra akceleruje z klidu na stovku za 6,8 sekundy a rozjede se až na 245 km/h.

A cena? Zajímavý Opel Calibra je na prodej za 22.500 eur, což je v přepočtu asi 534.353 Kč.

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Doporučujeme

16. 2. 2023 21:19
Re: Jeden
Omega byl řádný kus auta, tak s tím měl ten osmiventil asi dost práce ;-) Na Astru stačil úplně v pohodě :yes:
Avatar - Ozzman
16. 2. 2023 19:21
Re: Jestli jste zažili devadesátá léta...
Ja měl v 92 Kadeta GSi… od matchboxu :-[]
Avatar - speedfred
16. 2. 2023 17:34
Re: Jeden
Astra GSi bol taký ľahký sleeper tam to mohlo ísť nehovorím že nie. V tých časom bolo 85kW vcelku solídny výkon. V Omege s archaickým automatom to bolo také povedzme dostatočné.
16. 2. 2023 16:22
Re: Jeden
Tak nevim, ale v Astře jezdil tenhle motor skvěle, rychlosti přes 200 nebyli problém :-)
16. 2. 2023 15:54
Re: Jestli jste zažili devadesátá léta...
Jj, já měl Astru GSI r.92 jen 8v, ale těch 85kW pelášilo taky jak o život ;-)