Často se nás ptáte, zda se vyplatí celoroční pneumatiky. Obecná odpověď není jednoznačná. Ale jak potvrdil i náš test, pneumatiky pro všechny sezony nejsou už vůbec špatné.
Na sněhu v tom pravdu nejezdím, nechci to tahat do sole, ale na mokru třeba v +3 nebo při holomrazu v -15 fungují úplně v pohodě a drží na silnici perfetkně.
Takže pro někoho kdo nebydlí v horských oblastech nebo někde šumava/vysočina a nenajezdí moc nebo na druhé třetí auto, s kterým ale chce občas vyjet i v zimě značka ideál.
Sem naprosto spokojen.
A při dnešních cenách přezutí a vyvážení máte za 10 let sadu gum zdarma :-)
No vidíš. A za mě jsou celoročky zmetky a jen nutné zlo. Podotýkám že mám na 1 autě CrossClimate, takže žádné vořezávátka. A přesto se těším až se jich zbavím a mám je stejně jen jako letní a na zimu mám zimní.
Pro někoho kdo v zimě nemusí vyjet když hrozí horší podmínky samozřejmě celoroční postačí. Ale pokud někdo jezdí dennodenně, tak ani omylem.
Ono i kdybych zimní využil třeba týden v roce, tak pořád je ro týden bezpečnější jízdy a to je k nezaplacení :-!
Mám od januára čerstvé GoodYear Vector 4Seasons na druhom aute a na tú zimu čo panuje v nížine u nás v hlavnom meste úplne v pohode. Na hory s tým nechodím. A určite sú lepšie ako nejaké zodraté 6- a viacročné zimné gumy, ktoré vídavam na iných autách. Zatiaľ som nemal s nimi najmenší problém, ale je pravda, že sú to moje prvé celoročky a ešte neokúsili sneh, iba minusové teploty a s nimi spojenú námrazu.
Micheliny stojí za dvě věci, vyhodil jsem je z motorky (byla na nich od nova), jedny mám zimní (Alpin) a kloužou jako čert.... no možná je po sedmé sezoně už na čase na nové :D:-!:-[]:-[]
Měl jsem na Lanceru tyhle Vraníky: http://www.pneuvranik.cz/…t-4s-_ms_-vranik . Jsou teda trochu dražší, protože moje sada čtyř pneumatik stála 3 600 Kč včetně dopravy (před čtyřmi lety).
Co hlučnost? K novému auto mi dali zimáky Nokiany a byly strašně hlučné. Další zimáky jsem si koupil Continentaly a ty jsou na pohodu. V podstatě ani nepoznám, že jsem přezul.
Rodiče ale jezdí málo a tak chtějí přejít na celoroční, tak ať to není akustické utrpení.
Mně rozdíly v cenách pneu projdou minimální, nevidím důvod nejít do top značek. Vždyť je to jediný kontakt s vozovkou a na normální sadě je to pár tisíc. Za ty kolik, 4 roky životnosti to plivnutí v provozu auta, to někomu stojí za tu almužnu? Že se ptám, Tomket do každé rodiny...
Rozdíly v pneu jsou. Za mě pokud člověk má auto nižších výkonů tak klidně stačí značky jako Matador, Sava, Barum, Kleber...
Noname nebo neznačkové fakt smysl nemají. Cenový rozdíl minimální, rozdíl v kvalitě obrovský.
Naopak prémiové pneu jsou výrazně dražší, rozdíl proti levnějším značkovým nijak dramatický. A hlavně zde je jeden podstatný faktor - při stejných nákladech můžu značkové levnější měnit častěji než značkové dražší!
A za mě je fakt lepší nová Barumka než pětiletá Continentalka :-!
Treba ísť do prémiových značiek ako GoodYear, Michelin, Continental a je to v cajku. Samozrejme pre podmienky ako sú väčšie mestá a ich okolie. Na hory, do extrémnych podmienok, by som s tým nešiel. Každá guma má svoj účel a tie celoročky v správnych podmienkach nie sú vôbec márne.
Celoroční pneu jsem poprvé koupil na tuto sezonu, Michelin CrossClimate 2 a Continental AllSeason. Vzhledem k tomu, že se v obou případech jedná o malé MPV s nízkým výkonem, která nepoužíváme na sportovní jízdu ano na ježdění po horských hřebenech, nemám jim vlastně co vytknout... Mozna vyšší spotřebu proti letním pneu.
Na druhou stranu proti letním pneu s nízkým valivým odporem, která jsem měl mimojiné na služební O4, auto s celoročními pneu na mokré silnici opravdu drží. Příjemné mne to překvapilo a zároveň připomnělo, jak jsou úsporné pneu stále kompromisní...
Taky jsem se nechal takhle jednou nachytat na pneu. Už nevím co to bylo za značku. Na suchu to drželo, ale na mokru jsem s tím musel jezdit jako na sněhu. 2 roky jsem si nadával co jsem to koupil. Od té doby dám raději na renomované značky.
Jj. Presne tak se to chovalo. Já třeba mám letní Dunlop SP sport maxx ( davali je i na auris a camry a ted na Highlander ), a prostě i kdyby to vzalo 1l navíc, tak to za to chovani stojí, na všech autech si je nemůžu vynachválit.
Ohledně těch pneu, většinou stihnu auto vyměnit než se sjedou. Uvidím jak teď na tak těžké krávě to vydrží
Jo Barum, to jsem měl jednou na náhradní i40. Auto hrozně samo o sobě, ale ty pneu tomu dávaly jiný rozměr. I nalozena tatra jela líp a rychleji v zatáčkách na sněhu. Ujizdel mi a já horko těžko držel auto na silnici.
To ti můžu říct snadno. Měl jsem na corolle eco pneu, 18" 225/45 falkeny ecorun ziex ( a konkrétní už nevím), na suchu byly naprosto parádní. Ale jakmile bylo mokro, v ten moment jsem mel pocit, že je sníh. Zatáčky v ten moment vynášely v nedotacivosti i v o dost nižších rychlostech, rozjezdy znamenaly protaceni kol na místě při necitlivem plynu a brzdění bylo i při cca 1/3 s ABS.
Určite áno. Tiež preferujem uvedené značky a ako celoročky na druhé auto som vybral GY Vector 4Seasons 3. generácie a za mňa zatiaľ max. spokojnosť. To auto jazdí prevažne mesto + nížina a žiadny problém.
To poznáš úplně jednoduše tak, že když máš posmrkáno a jedeš kudlu, tak skončíš v první lípě vedle silnice.
Přeloženo - v zatáčkách auto začne brzo podkluzovat a jsi na hraně ESP. Ano, ECO pneu stoji za ... Jako všechny eko věci :-!
Nelegalni to neni (proti zakonu) ale asi se zimni dost sjedou, kdyz je 25C+ a to je ve stredni evrope hodne dnu v roce.
Muj kamarad z US je ma uz roky, pry je to tam bezne, stat Illinois, kde byva hodne zima a taky hodne teplo v prubehu roku. Rekl bych podobne jako stredni evropa.
nejezdím dalnice, ani styl brzda - plyn, ročně cca 5 tisíc km a vydrží to roky, 2 sady se nevyplatí a celoroční michelin prezentuje jako letní dezén se zimní směsí pneu, lepší tedy zimní levnější a plně funkční v jednom období, když jezdíte na šestou do práce, tak i v létě je většinou pod 7° C
Vidíš, já na tom odjel v létě cca 12 sezon a nikdy žádný problém. A na druhých, záložních autech naopak v zimě cca 6 sezon na letních, taky žádný problém (na sněhu sem s tím samo nejezdil) :-)
Na letních v létě sem jezdil akorát s Alerem, Rollsem a 4kovým Camarem + jedna sezona se Sebringem, 300C a Chargerem + necelá sezona s Jagem XJ8 (tam to byly všechno pneu na dojetí) , jinak všechno zimní v létě.
nejezdím dalnice, ani styl brzda - plyn, ročně cca 5 tisíc km a vydrží to roky, 2 sady se nevyplatí a celoroční michelin prezentuje jako letní dezén se zimní směsí pneu, lepší tedy zimní levnější a plně funkční v jednom období, když jezdíte na šestou do práce, tak i v létě je většinou pod 7° C
Teda ten test dost odflákli, jedna značka a ještě k tomu zrovna Nokiany nepatří v celoročkách k nějakému topu, spíš naopak.
Ale nezmínili ještě jeden důvod pro celoročky a to je pro auta s nízkým nájezdem stárnutí pneumatik - když jezdíte málo (nebo je to třeba druhé auto v rodině), tak klasické dvě sady buď budete měnit ještě s dost dobrým vzorkem a nebo budete jezdit už na dost ztvrdlých gumách, oproti tomu ty celoroční ujezdíte.
Jinak osobně mám zkušenost s Michelin CC (první verze) a teď Hankook Kinergy 4S2 a nemůžu si stěžovat, nikde mne viset nenechaly ani jedny
Ja som mal na aute od nova Continental Crosscontact - vydrzali realne 3 a pol roka. Resp posledna zimu som uz citil, ze su na hrane (musim ale podotknut ze v kalamite), takze leto este v pohode a na tuto zimu som obul tiez prave kinergy. Za mna vecsia spokojnost - uvidime po 3 sezonach ako sa budu chovat. Pride mi, ze Continental urobi dobru pneu, ktora ked sa trochu zjazdi, uz nema tie vlastnosti ako nova. Inak vyhadzoval som ich s 5 - 5,5mm dezenu po 40k km.
Celoroční jsou jen nutné zlo. Michelin celoroční mam na dojetí v létě. Na zimu jsem stejně pořídil nové zimní a je to nebe a dudy!!! Zimní jsou na zimu pro toho kdo opra du jezdí i v zimě nenahraditelné.
Jak jsem psal, kdo bydlí na horách nebo kde je hodně sněhu, tak to smysl nedává. Kdo bydlí v Poděbraděch, Benešově nebo Kolíně, tak to naopak dává hodně smysl, protože tak jesníh tak max 10 dnů v roce a pokud máš ještě třeba i iný auto nebo těch 10 dnů seš ochotne jet vlakem, tak ueštříš balík za druhou sadu gum a přezutí...
Ne. Zimní je o tom že když se zima ozve tak jsi připraven. Je to jak nekupovat na zimu dřevo protože stejně zima bývá mírná a kdyby přišlo -10 tak se půjdu ohřát k babce :-O
Ne, ušetříš velké houby protože sadu zimní + letní sjedu stejně jak 2 sady celoročních. Takže naopak se ti to prodraží. Jediný co šetříš je cena jedné sady disků. A ty samozřejmě s prodejem auta prodám následně taky. Takže rozdíl nula nula nic.
Právě celoroční jsou o tom, že jsi vždy připraven bez ohledu na počasí a nestane se ti, že tě překvapí kalamita na začátku listopadu nebo konci dubna, kdy budeš mít ještě/už letní ;-)
A smysl pro malý nájezd dávají, protože než při malém nájezdu sjedeš dvě sady, tak už dávno začnou tvrdnout, takže budeš před rozhodnutím, zda jezdit na ztvrdlé směsi nebo dát pryč pneu s ještě dostatečným vzorkem. Kvalitní celoročky (Michelin CC) jezdím už dost let a nikdy mne ve štychu nenechaly
Ušetříš hlavně na přezutí a vyvážení, které už v Praze stojí běžne třeba na 18-20" pneu cca 1200 kč. 2x ročně cca 2400 - za 10 let 24 000 Kč
A mít dvě sady pneu a nedejbože dvoje disky se fakt vyplatí, si koupím druhý ALU za 10-20, k tomu dvě sady pneu za 26-35 :-) A když to do 5 let neojedu, budu vyhazovat ztvrdlý zimáky co už nedrží na silnici ale maj 6 mm vzorek. Nebo popraskaný letnáky co maj sice 5 mm ale praksliny na bočnicích.
Popř. nekomu prodam auto s 2 roky starýma gumama a ten se bude smát, jak na tom vydělal. Za druhou sadu ti dá půlku za kterou si to koupil nebo to budeš sušit rok v garáži či stodole a čekat kdo si to koupí a čím později to koupí a pneu budou starší, tím víc klesá cena. (jedny disky sem prodával, vím za jak dlouho se to prodalo)
Se fakt vyplatí :-):-):-)
Děkuju - nemam zájem.
Za 19 let sem takhle ušetřil cca 150-200 tis. Kč za pneumatiky, disky a přezutí.
Když napadne sníh, skočím do druhýho auta, kde mam zimáky.
No problem.
No nemám, prezouvam na letní, takže to mám listopad až duben cca, tzn minimálně 1:182. Ale sníh viděli letos už cca 20x, takže jsme na 20:122 a do toho nepocitam naledi, ktere bylo za letosek cca 5x, tedy 25:117. A mít celorocky, tak 25x nemůžu jet, nebo hodně nebezpečně. A to letos žádný sníh prakticky nebyl.
A ty autobusy, taky kdyz nasnezi, tak mhd má problém. Buď stojí v malém kopečku, nebo pod kopcem jsou v příkopu.
Nevidím jediný důvod mít zimní v Praze a kolem Prahy , pokud nejezdíš na hory. (Teda jeden tu je, pokud je někdo socka a chce ušetřit litr, tak některý zimáky jsou ve stejným rozměru o cca 300 kč/ks levnější jak celoročky. Ale to pak na těch zimákách musíš jezdit celej rok no.)
Správně napsáno, "zimní jsou na zimu". Opravdu si myslíte, že v plus 5 ve městě jsou zimáky o tolik lepší ? A před tím, než byly zimní povinné ? Kdo se ježděním neživil, nebo nejezdil na hory, měl letní celý rok.
Nutne zlo, to je otazka. Jak pro koho nutne zlo.
Kazdy by si mel rici, za jakych povetrnostnich podminek jezdi a podle toho se zaridit
Dle meho nazoru je vetsi zlo, kdyz auto jede na ztvrdle gume, protoze ta ma 6,7...roku, i kdyz jsou spravne zimni/letni a maji dobry vzorek.
Já ne. Což bude asi tím, že po dálnicích skoro nejezdím, nějak mě to nebaví :-) Všude se dá dojet bez dálnice, třeba sem byl takhle 3x v Polsku po okreskách :-)
Jo, dá se dojet všude. Ono nepotřebuješ ani silnici 1. třídy. Můžeš jít třeba po turistických značených. A auto nemusí mít pneu žádné a stát na špalkách a ušetříš 2x200 tisíc... :-[];-)
Mám s Good Year Vector 4seasons gen2 a gen3 odjazdenych asi 200.000 km na Peugeot 3008 / 5008 pocas obdobia 4 rokov. Tieto podla testov patria k tym lepsim a ja po skusenostiach zastavam nazor ze aktualne celorocne pneu su uplne ok. Najvacsim nedostatkom vnimam zvysenu hlucnost pocas letneho obdobia. V snehu aj pekne zaberaju, ale ked je primrznute je to slabsie. Sada vydrzi viac ako 80.000 km. Ten vyvoj sa na tychto celorockach za poslednych 5-7 rokov velmi posunul.
Tento rok som sa rozhodol zvladnut zimu na letnych. Auto cely cas v garazi a co potrebujem si dojdem pesi. Auto pekne ciste, neposolene. Rodina ma prestala otravovat s hlupimi vyjazdmi, takze mam viac casu na seba. A kamos minule konecne zaplatil za mna v krcme, lebo si mysli, ze uz nemam ani ba zimne gumy. Ale ja byvam v centre mesta, takze sa to da bez problemov. Pijem kavu a pozeram z okna ako susedia dochadzaju po deti do skoly co je od nas asi 300m
Level číslo 1: zvládol si to! Odmena 🤢 zelený alzák
Level číslo 2: predaj auto keď si to tak krásne zvládol.🤢🤢
Level číslo 3: vyhlásia ťa za greenhead roku.🤢🤢🤢
Dalšia veľká výhoda je že ti nejaký "aktivisti" nebudú upúšťať kolesá.😝
Podle Vitany má nejmenší uhlíkovou stopu polívka z pytlíku a hranole s kečupem - viz link http://ibb.co/1bkt807 https://vitana.cz/…setrny-k-planete :-):-):-)
Jo... většinou. Hele, já jezdím jen když není akce v lidlu, neprší, nesněží, nekouká vítr, nejedou lidi do práce ani z práce... tak jezdím na slikách pí Kopeckým :-[] Asi tak.