Stávající návrh nové evropské emisní normy pro motorová vozidla Euro 7 by mohl znamenat konec dostupných menších modelů aut. Obává se toho vlivný německý autoklub ADAC, podle kterého by norma menší auta neúměrně prodražila.
Představitelé automobilového průmyslu hovoří o tom, že návrh normy má podobu zadních vrátek pro zákaz spalovacích motorů a že návrh Euro 7 ohrozí pracovní místa. Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) varovalo, že v sázce může být v evropském automobilovém průmyslu na 300.000 pracovních míst. Podle tohoto sdružení by norma mohla zdražit auta v průměru o 2000 eur (47.000 Kč) a podkopat poptávku.
Podkopání poptávky. Dost mě pobavilo, když jsem někdy před Vánocema viděl na seznamu článek o tom, že vyrobená auta (nekompletně kvůli čípům) uskladněná na venkovních plochách budou výběrově sešrotována - ty která mají škrábance :-[] . Nedávno jsem viděl další článek, kde psali, že auta uskladněná pod širým nebem tímto "uskladněním" trpí, takže budou sešrotována (asi i ty bez škrábanců). Další zajímavý článek byl o tom, že Evropská komise plánuje podpořit evropské automobilky, protože nejsou konkurenceschopné oproti čínské konkurenci. Naopak už hodně dlouho jsem neviděl nějaké naříkání nad placením emisních povolenek.
Ale hlavně EURO7 není vůbec nutný. S ohledem na existující plány ukončení výroby spalováků v roce 2035 nevidím důvod, proč vyvíjet další generaci spalováků splňujících EURO7 a investovat do toho zbytečně prostředky. EURO6 by nám do té doby stačilo. Já doufám, že ten nesmysl nakonec neprojde.
Ano, není nutný, a automobilky ušetří, o nic jiného tady nejde !!! Sedl jsi jim na lep podobně jako většina lidí.
Proto automobilky tak naříkají.
Propouštění nezpůsobí Euro 7, ale zkratomobilizmus.
Nefandím normě EU7 ale je to jen pokrytectví ze strany automobilek. A ty by měly dostat do rypáku místo toho, abys tady za ně chudáčky bojoval.
A ty zkratomobily nám nějak nezlevňují a nezlevňují :-):-):-) A ty baterie nějak nezlevňují a nezlevňují ... :-):-):-)
Jsi hochu k smíchu. děláš ze sebe vola ale fajn, bavíš :-)
Tak za prvé, kdo chce kvalitně zpracované auto, nechce Teslu, která je svou nekvalitou a špatným přístupem k zákazníkovi pověstná. Ale máš pravdu, startuje od 1,3mio, to je tak vše…
A zadruhé tvůj link na CN elektrovehikl nefunguje a dost pochybuji, že za 13tis Eur to bude použitelný auto. Spíš městská krabička :-[]
Ty tvoje snahy dokázat, že lektro k něčemu je jsou více než úsměvné a spís kontraproduktivní ;-)
Ale ano, já to četl a dát do jednoho příspěvku Teslu, která zlevnila proto, že se v Číně zrovna dobře neprodává a malou elektrickou jebku s 30kWh baterií, co vypadá jak dětská hračka, to chce kuráž…
Btw ke kvalitě zpracování Tesly se vyjadřovat ani nemusíš, jsou toho plná fóra, videa a články ;-)
Jj diskuse o ničem, jako vždy s tebou ;-) Dokázal si kulový, jen to že Tesla zlevňuje, protože se jí prodeje v Číně nedaří - dost vysoka část produkce… No a tak musí jít dolu všude, aby to prodala. A pak do to zamotáš tu městskou krabičku 3,7m dlouhou, něco jako Dacia Spring :-[]
Proč chtějí pořád novou normu, když stejně je pevně dán rok, kdy dojde na elektromobilitu? Zbytečně tím vyšťaví automobilky. Místo aby investovali do elektromobility a dohnaly konkurenci, tak budou investovat do kravin, které zkomplikují už tak komplikované pohonné jednotky. Automobilistům to přinese jen problémy a motor stejně bude smrdět dál. Z hovna bič neupleteš.
Akorát na Ukrajina a Ukrjaincům už poslal víc, než kolik Bekbulat poslal důchodcům a studentům. Vono je jedno jak moc ušlechtilé ty ty rozfofrované peníze sou, pro kasu je podstatné že v ní chybí. Aneb když někdo něco není, nemůžu z toho NIC rozdávat dál.
Ano, ovšem povinné nařizovaní zkratomobilů v EU od r. 2035 je neméně idotské. :-) Celý zbytek světa se bude Evropě za tuto dobrovolnou ekonomicko-sociální sebevraždu smát. :-O:no:
Travele,odkedy mas nieco proti strankam ako je Autocar UK,Auto evolution,nemecky Focus online,holandsky AD mainstream atd?
To ti fakt ,tak mało staci ,aby si mali rudo pred ocami?
To fakt si myslis,ze Prokopec si tie vsetky clanky vymysla a cuca z palca?
Pozri si zdroje a potom ries AF.Netvrdim,ze kazdy clanok musi byt hned 100 % pravda,ale zas odpisovat AF,len preto,ze to je AF a rado kritizuje EV a Teslu je chore.
Keby si bol Done,tak pochopim tvoje zmyslanie,kedze ten si mysli,ze co napise jeho EV stránka,tak to je vzdy 1000 % pravda a inac to URCITE nemoze byt :D
Přesně, člověk si má informace skládat z více zdrojů a AF je jeden z nich, některé články jsou lehce přitažené za vlasy, ale to jsou i ty tady. Takže nevidím důvod zrovna AF opomíjet s opovržením EV fans ;-)
nic neni jasny. papir, co vypadl z EP je zatim nicnerikajici canc, kterz nema zadnou pravni hodnotu. Dokud to neprijmou paralmenty vsech statu.. jinak porad plati rok 2026 https://www.enviweb.cz/123477
Já nevím o čem je řeč. To jako Dacia bude vyrábět v Rumunsku podle toho, co schválí nebo neschválí vláda, nebo podle toho, jestli bude chtít prodávat na jiných trzích v EU?
Clanek je o euro7. Dnes je navrh, musi to projit pres evropsky parlament a odsouhlasit vsechny narodni parlamenty. Takto jsem to nasel. Opravdu si myslite, ze to odsouhlasi mnou zminovane zeme?
Návrhy evropských norem se schvalují v evropských organizacích váženým hlasováním, které v podstatě vyjadřuje hospodářskou významnost členských zemí CEN a CENELEC. ČR má v tomto systému 12 hlasů stejně jako Belgie, Maďarsko, Portugalsko a Řecko). Je-li výsledek hlasovaní 71% kladných stanovisek, je návrh schválen a členské země musí příslušnou evropskou normu zavést do 6 měsíců do svých národních norem. V ISO a IEC je ke schválení potřeba 75% kladných stanovisek z hlasujících členů.
K tomu cesko, slovensko. Myslim si, ze i Italie. Otazka je co Polsko. Ale nemyslim si, ze pri soucasnem odhlasovani konce spalovaku projde i euro 7. To je vse k tematu.
“ Kvalitě ovzduší nijak nepomůže, když jako měřítko všeho vezmeme emise nového spalovacího motoru při plném plynu, s připojeným přívěsem pro transport koní a se zařazenou jedničkou v horském průsmyku v Alpách”=
Udavane emise nemaji s realitou mnoho spolecneho.
Spalovaci auta opravdu nejsou cista jak se tu mnohdy pise.
Uz jen ten problem, aby produkce emisi vydrezela v mezích na vice nez 100 000km.
V podstatě mi vadí vše, co elektromobil představuje, ale nejvíc asi omezený akční rádius proměnlivý s teplotou a hmotností (box, tažný atd.) a pak zdlouhavé nabíjení na cestě. Jezdím často i delší trasy 300 - 400km denně. Tj v létě to třeba dáš a v zimě ne? Jako proč a mám kvuli tomu někde 30-45 minut čekat až se doplní energie na dojezd, no to fakt ne. I to blbý CNG máš doplněné za 5min = 400km ;-) Nechci pokaždé když přijedu domu to dávat na kabel jako mobil. Je to auto, ne mobil a podle toho má fungovat. Pak je tu otázka přemrštěných evropských cen, bez dotací se to masově neprodává. Nedám za to své peníze ani omylem, za auto s výrazně horšími vlastnostmi “double” cenu… Navíc většina z nich má opravdu děsný design, aby byly prostě jiný…
Tímhle rozhodnutím navíc měníme závislost na ropě na závislost na totalitní Číně (90% zpracování drahých kovů), navíc toto rozhodnutí omezí individuální svobodu člověka a to mi vyloženě vadí… :no:
Ma Evropa ropu? Nema. Vzdy bude muset ropu dovazet a to vetsinou ze zemi ktere nejsou zrovna vzor svobody.
Zbaveni se zavislosti na rope je cesta ke svobode.
A nez zacnes s “drahejma kovama” - nic takoveho fakt zaklad baterii neni. A to co zakladem dnesnich baterii je mame i v CR.
Ty osobne si muzes koupit spalovak jeste v roce 2035 a stastne s nim jezdit. Muj tip je, ze v te dobe budes jezdit s ev a zakaz nebude. Presne tak jako si dnes koupis zarovku. Teda spis nekoupis, protoze ji nechces.
A já že píšu nesmysly, jo? Takže si podle tebe budeme ničit svou přírodu, abychom těžili lithium, které nepotřebujeme? Hmm to bude fakt eko..
Ano, ropu vlastní nemáme, ale není problém ji kdekoliv koupit a je jí pořád dost, navzdory všem možným alarmistům ;-) O jaké svobodě mluvíš? Vyměňuješ jen jednu závislost za druhou, nikdo mimo Číny neumí nikdo tak levně zpracovávat drahé kovy. Proč? Třeba proto, že používají levnou elektřinu z tepelných elektráren na uhlí a každý rok jich pár otevřou. Trochu pokrytectví, nemyslíš?
Naopak, prosazováním elektro pohonu odsoudíš méně majetné lidi k hromadné dopravě = omezíš jejich individuální mobilitu (čili svobodu), zvlášť těm mimoměstským, kteří dají dohromady sotva 100-150tis Kč na ojetou Fabii a potřebují ji k tomu aby se dostali do města za prací a nákupy,
protože hromadná doprava od nich třeba ani pořadně nefunguje…
Dokud elektro nebude funkčně na stejné úrovni jako spalovací auto, nemá masově šanci… Navíc si myslím, že zákaz nakonec nebude. Evropě dojde, že to je utopie a zarazí to. A pokud má tahle technologie jednou vyhrát, tak jen tím, že bude lepší než ta současná, nikoli politickým rozhodnutím ;-)
já zase nechápu, proč Hendly ztrácí čas s váma. já už jsem si většinu těch troubelínů dal na ignore. ztráta času vysvětlovat někomu, proč se chystá, co se chystá. jestli to budete akceptovat nebo ne, na tom nic nezmění... prostě se to stane.
Jasně. Pokud ti fanatičtí zelené komunisté v EU nevystoupí ze své bubliny a nezačnou logicky myslet, stane se to jediné možné - EU se prostě rozpadne, protože život pod zeleným bruselským diktátem se prostě stane pro většinu lidí nesnesitelný! :-)
Hele, tvé poctivé argumentační úsilí je sice velmi chvályhodné, ale v případě elektrofanatika, jakým je Hendly, bohužel naprosto marné. On prostě nechce slyšet nic jiného, než že povinné nařízení EV spasí Evropu i celé lidstvo! :-[]:-[]:-[]:no:
Jen body. Ropa. Najdi si treba mapu a Hormuz. 32% svetoveho obchodu s ropou. Prave ze diky rope lze evropu snadno vydirat a ze se fosilni paliva k vydirani pouzivaji vidime dnes.
Cina a jeji dominace v bateriich. To je diky dlouhodobe investici do tohohle perspektivniho oboru. Jestli mame dohnat jeji naskok musi evropa investovat do ev.
Nic jako drahe kovy baterii netvori. Kovy ktere jsou potreaba Cina vetsinou nema. Maji je jine staty kde cina chce svuj vliv.
Cena EV bude nizsi nez spalovaku.
Celkove chce koukat na svet jinak nez optikou SPD, clanku na AF a trollu.
“Cena EV bude nizsi nez spalovaku” - jak to víš? Zatím jen rostou a pouze v případě Tesly, která šla dolu, protože se jí v Číně nedaří. Elon, ač ho nemusím, na to kouká evidentně jinak než standardní automobilky, chce co vyrobí, rychle prodat…
“Celkove chce koukat na svet jinak nez optikou SPD, clanku na AF a trollu.“ - na tuhle hloupost si přišel jak, prosim tě?
Tak určitě, mrkni se třeba na iD řadu nebo na Enyaq, jak krásně cena klesá :-[] Stejně tak modely Stellantisu i Renaultu. Kam chodíš na ty nesmysly? Alternativní realita? Čínský trh? Nebo fakt nevím ;-) Prosím příklad elektro auta, to co se v ČR prodává (mimo Tesly) a výrazně zlevnilo…
Hendly: Ty si dobře mimo :-[] Já zřejmě na rozdíl od tebe kupuji auto vždy v ČR, nikoli v Číně, tj zajímají mě ceny tady. Max v DE, kam bych se mohl vydat koupit auto, ale to by ten rozdíl v ceně musel být velmi velký. Takže ano, zajímají mě ceny tady, protože nakupuju za koruny a tady (stejně jako v celé Evropě) ceny rostou ;-) Jen výše dotace v západní Evropě klesá, ale to si asi ještě nepostřehl …
Tu část předtím si jako máš ve zvyku vynechal " A všichni jsou v šoku z toho, co vyrábějí a jak kvalitní auta to jsou – zejména s příchodem elektromobility. To může znamenat, že se znovu rozdají karty a čínská vozidla už nebudou ta, která budou stát v rohu. Budou to jedni z hlavních hráčů, kteří ten evropský trh budou ovlivňovat"
:-):-):-):-)
Kdo by si kupoval evropský elektormobil, když stejně kvlaitní čínský bude o 20-30% levnější :-):-):-):-)
Jenže čínský spalovák není lepší než ten evropský nebo americký.
Bohužel pro tebe, drahý utopisto, je výroba elektromobilů jeddoudšší o cca 30-40% u malých vozů a vozů niží a střední třídy o o 45-70% u prémiových tříd. Takže konkureceschopnost číny tím raketově stoupá, navíc maj všechny klíčové suroviny potřebné k výrobě za daleko nižší ceny než je budou v rámci těžké obchodní války, kterou už Čína započala s USA a kterou těžce odnese Evropa - prodávat EU a USA.
Nesrovávnej furt EV a spalováky. Splováky čína moc neumí, zvláště dražší vozy, EV umí ale výborně.
K tvojí smůle, totálně tu obsadí trhy a kdo nezkrachuje, toho zkoupí :-)
Hele,čínskej agente, nikdo tady na tebe není zvědav.
100% závislost na číně, kterou nám tady prezentuješ v podobě OZE a EV, kdy cca 70-97,5 % těchto surovin dodává POUZE Čína a s ní spřátelené země afriky, jižní ameriky + Rusko k žádné nezávislosti nepovede a rozhodně anepočítej s tím, že budou EV auta zlevnovat.
Čína Vám to napálí tolik, že se z toho totálně ZESE*ETE!!!! Noebolševický zelený joudo.