Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Austral MHEV 160 CVT Iconic Esprit Alpine – Restart

Renault se po modelu Kadjar pokouší s novým Australem o jakýsi restart. Vyzkoušeli jsme jej v nejvyšší výbavě a se silnější verzí mild-hybridní pohonné soustavy.
Zpět na článek
17. 2. 2023 13:24
17. 2. 2023 13:31
17. 2. 2023 13:36
17. 2. 2023 13:40
17. 2. 2023 13:47
17. 2. 2023 13:52
17. 2. 2023 15:48
18. 2. 2023 19:21
17. 2. 2023 14:18
17. 2. 2023 15:45
18. 2. 2023 05:43
18. 2. 2023 11:06
20. 2. 2023 06:17
20. 2. 2023 08:48
20. 2. 2023 08:48
17. 2. 2023 19:04
17. 2. 2023 13:43
17. 2. 2023 13:50
17. 2. 2023 14:01
17. 2. 2023 14:13
17. 2. 2023 14:42
19. 2. 2023 19:27
18. 2. 2023 20:58
19. 2. 2023 09:02
19. 2. 2023 10:53
19. 2. 2023 13:03
20. 2. 2023 06:06
20. 2. 2023 08:48
19. 2. 2023 21:35
19. 2. 2023 23:28
Avatar - lamal
17. 2. 2023 13:24
Slabôtka
Renault asi nepozna recept na upesne SUV (dosli prachy), zase len nalestena bieda.
Tomuto by som nedal prednost ani pred Kodiaqom.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
17. 2. 2023 13:31
Re: Slabôtka
Kodiaq je o kus vetsi a srovnatelna vybava nebude levnejsi, mne az na tu cenu prijde Austral pekny.
Avatar - lamal
17. 2. 2023 13:36
Re: Slabôtka
Nema motory ani zaujimavu techniku... diesel, hybrid, multilink, 4x4 ? Nič...
Ano ´´vrchol´´ bude hybrid, ten bude mat konecne vacsinu toho co ma bezne konkurencia, cena bude nezmysel na Renaulta. Baterky davaju financiam zabrat, Austral je cisty moneymaker.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2023 13:40
Re: Slabôtka
No, prvně bych to porovnával spíš s C segmentovýma SUV, s Karoqem a podobně. Kodiaq začíná aktuálně v konfigurátoru s 1.5TSI 1 069 000 tisíc s 7DSG.

Diesel mít nebude, já se divím, že má alespoň spalovák, po zkušenostech s nejnovějšími Renaulty věřím na slušně odhlučněný podovzek i solidní jízdní vlastnosti (na torzku), dobrý interiér (já už Austral viděl) a auto vypadá dobře. Všechny další věci, co ti chybí u takového auta by se daly vykompenzovat cenou, která je u novinky nastavena zatím vysoko. Za 650 v základu a za 800 v top verzi už to zas takový nesmysl nemusí být... celé je to o ceně.
Avatar - lamal
17. 2. 2023 13:47
Re: Slabôtka
Je to medzi Kodiaqom a Karoqom a aj ten je lacnejsi, 639 tis za 1.0TSi, Austral je za 770tis aspon podla cien v testoch.
Avatar - iudex
17. 2. 2023 13:52
Re: Slabôtka
Inak neviem ako v ČR, ale u nás je akcia na Kugu, zľavy do 10t eur, takže aktuálne vieš mať Kugu s fullhybridom za 32t eur (758t Kč):
https://prevereneauto.sk/…itanium-fhev-2-1
Porovnaj s testovaným mildhybridom za 955t v základe.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2023 15:48
Re: Slabôtka
Ji…Kuga je ted dobra nabidka
18. 2. 2023 19:21
Re: Slabôtka
Cena tej kugy je parádna....
17. 2. 2023 14:18
Re: Slabôtka
Podívej se na skladové vozy, Kodiaq 1,5TSI ve Style za 1M v pohodě. Vůbec bych neváhal ani minutu. btw, váží taky necelých 1,6t a má víceprvek.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2023 15:45
Re: Slabôtka
Ale tak zrovna os tebe bych necekal srovnavat cenik se skladovkou… to je nefér. Ano, je drahy , psal sem to 2 x a napis po 3 :) Jen se mi docela líbí…
18. 2. 2023 05:43
Re: Slabôtka
Chceš říct, že reálný zákazník nekoukne na sklady konkurence? Jasně, že je to Karoq klasy, ale o to hůř.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2023 11:06
Re: Slabôtka
Ale jasně, že koukne, jenomže už léta tady řešíme, že někde je nějaká skladovka, tak je to výhodnější, nebo někdo někdy dostal větší slevu a proto je to či ono auto výhodnější (a zrovna u VW, který dával velké slevy na nová auta to tady doskrát padlo), jenomže to prostě snad z principu věci nemůžeš srovnávat s ceníkovýma cenama. On i ten Austral bude za rok mít skladovky, akční nabídky, předváděčky, ojetiny ... pak můžeme rovnou říct třeba říct, proč brát Kodiaq za 1M, když můžeš mít dvouletej stejnej Kodiaq za 700 tisíc :D Prostě nesrovnatelné věci. Chápeme se ?
20. 2. 2023 06:17
Re: Slabôtka
Beru to z pohledu reálného kupce. Austral může být hezčí tvarově, ale lepším autem v souboru všech aspektů nebude. Bohužel pro fanoušky Renaultu. ;-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2023 08:48
Re: Slabôtka
Já si tipnu, že za rok bude v akčních nabídkách a jako konkurence FWD C segmentových SUV už tak nevýhodný nebude ... proti Kodiaqu s 4x4 to nikdy konkurence nebude, maximálně cenově :D
Avatar - Ozzman
20. 2. 2023 08:48
Re: Slabôtka
Já si tipnu, že za rok bude v akčních nabídkách a jako konkurence FWD C segmentových SUV už tak nevýhodný nebude ... proti Kodiaqu s 4x4 to nikdy konkurence nebude, maximálně cenově :D
Avatar - Mikesus
17. 2. 2023 19:04
Re: Slabôtka
Ukazovali nám ho s Ozzmanem v Renaultu. Vypadal hezky, ale srovnával bych ho spíš s Karoqem. Je něco mezi tema dvěma, ale za mne je to spíš C segment
Avatar - iudex
17. 2. 2023 13:43
Re: Slabôtka
Hlavne toto ani Kodiaqu nekonkuruje, to je konkurencia pre menší Karoq.
Inak súhlasím s Tebou, naleštená bieda, 1,3ka s podpriemernou dynamikou, pidibaterka, ktorá k ničomu nepomáha, ergonómiu s megatabletom radšej ani nespomínam, a to všetko vybavené za 1,1Mega. Ďakujem, neprosím.
Avatar - lamal
17. 2. 2023 13:50
Re: Slabôtka
Rozmermi je to medzi Kodiaqom a Karoqom, na dlzku hlavne. Ani ta kombinacia tj. potencialne karbonujuca sa mala striekačka a CVT nedava nadej na rozumne naklady do buducna.
Renault to odlahcil co to dalo, lebo nema techniku a hlavne motory na poriadne SUV, v prvych dojmoch som pochytil staznosti na horsie odhlucnenie.. logicky.
Avatar - iudex
17. 2. 2023 14:01
Re: Slabôtka
Je to kombinácia malá striekačka, baterka a CVT, takže "ideál" z hľadiska spoľahlivosti. :-[]
A aj fullhybrid bude malorážka, dokonca ešte menšia (1,2 R3). Oproti tomu hybridná Kuga s atmo 2,5kou sa javí ako spoľahlivejšia kombinácia.
Avatar - lamal
17. 2. 2023 14:13
Re: Slabôtka
Presne, clovek nemusi napisat ani Toyota ... je to uz trapne pri hybridoch :-) Zaujimave, ze je na tom s ponukou lepsie PSA, ocividne ich Aliancia slape lepsie. (zatial, battery battle bude cervena ciara)
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2023 14:12
Do toho auta patří diesel
Viděli jste test Vrtala na GLC 220d? Ne, tak se podívejte.
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2023 14:42
Spotřeba
Ta spotřeba je strašná. Nové model a jezdí za necelých 8.
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2023 16:09
Opravdu nevidím jediný důvod...
...proč bych měl tuto renaultovskou novinku upřednostnit před všestranně velmi povedeným Karoqem 1.5 TSi s NEhybridizovaným čtyřválcem, manuální převodovkou, perfektní ergonomií všech ovládacích prvků a superhlubokým kufrem! :-) I když je to auto o generaci starší, nabízí výrazně lepší dynamiku a dokonce příznivější reálnou spotřebu. A bez zbytečné mildhybridizace, u které při delší odstávce hrozí zničení drahé provozní baterie! :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
17. 2. 2023 19:07
Re: Opravdu nevidím jediný důvod...
Na ten austral se dá aspoň divat narozdil od karoqu. Ale jinak s tebou souhlasím, tady je výběr jasný. Ne že by karoq byl tak dobrý, ale austral na papíře vypadá hodně slabý.
17. 2. 2023 22:12
Re: Opravdu nevidím jediný důvod...
Já si tedy nemyslím ani to, že by Austral byl nějak výrazně designově povedenější, ale to je samozřejmě čistě můj subjektivní názor. Na druhou stranu se mi ale jeho vnější design docela líbí, proti Kadjarovi je to jasný pokrok (nemluvě o korejské zrůdičce jménem Koleos - tím myslím jeho první generaci). Interiér Australu (konkrétně přístrojová deska a středový panel) se mi ale vůbec nelíbí a vrchol odpornosti je ten šišatý volant. Co máš proti jeho normálnímu kulatému tvaru, Renaulte?! :-O :-(
18. 2. 2023 11:10
Re: Opravdu nevidím jediný důvod...
Taky bych řekl, že Karoq po FL je designově dál. Nevidím vůbec důvod se na Austral jít jen podívat, nenabízí nic navíc, snad jen ten Hybrid... Za mě to bude další prodejní propadák :no:
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2023 18:38
Nuda sed bezpohlavnost
Jak technicka tak dizajnova.... vyzera ze renaultacke zlate casy skoncili so sucasnym cliom s capturom ... vedla tohto australu je aj korando frajerske suvecko... predosly kadjar bol sice tiez kusok nuda... ale aspon cenovo obhajitelny a celkom elegan ... renault tieto suv proste nejak nedava... aj korejci su uz o level inde... pride mi ze renaultu dochadza akasi tvorivost a chut ... uz len cakam kedy si podkopu aj to podarene clio s capturom a potom hura smer ford... teda pardon... smer do ***....
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2023 23:13
(nad)priemer...
Ako to uz u Renaultu byva, je to skratka velmi "priemerne" vozidlo za dost "nadpriemernu" cenu. To fakt cakaju, ze toto dopadne lepsie ako Kadjar? Ja tipujem, ze to bude este vacsie sklamanie...

Na tom aute nie je dobre v podstate nic: zla ergonomia (vyhlad, volant, patlavy display), zravy motor, zmatkujuca prevodovka, jednoduchy podvozok, vysoka cena. Sorry, ale auto nerobi autom len lakovanie, a nalepky "Esprit Alpine". Fakt netusim, za co ma toto 4 hviezdy. Pan autor musi byt asi skalny Renault-fan, lebo inak by to auto dostalo o jednu menej...
Rozbalit vlákno
67
18. 2. 2023 00:42
Re: (nad)priemer...
Naprostý souhlas, bohužel. Renault jde poslední dobou "hore vodou", jak vy říkáte... :-O :-( :no:
Avatar - woody-alien
18. 2. 2023 06:40
Re: (nad)priemer...
Snad "dole vodou"....
To je jako bys v češtině napsal, že to jde s Renaultem "do kopce"
Avatar - Ozzman
18. 2. 2023 11:19
Re: (nad)priemer...
Jde, minimálně jako auta jsou nové modely fakt povedené... cena a diskuzní "performance" v BYsrovnání jsou bohužel jiné...
Avatar - xxc
18. 2. 2023 12:48
Re: (nad)priemer...
ktore nove modely su povedene? megane, ktore predavaju ako 5 miestne auto a vojdu tam realne dospeli ludia len dopredu? :-)
18. 2. 2023 12:58
Re: (nad)priemer...
Taky u Renaultu nevím nic nového a povedeného… Jde to s ním spíš z kopce :no:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2023 14:17
Re: (nad)priemer...
No, tak zkus dojít na prodejnu a projet se... Že jim chybí nějaká paleta motorizací ? Jo, dnes už jo... že nemají multilink ? No, marně vzpomínám, který Renault to měl, neměla ho ani žádná Laguna, či Talisman, natožpak Megane. Ceny ? Ceníkové jsou vysoké, reálně Megana pořád koupíš od cca 0,5 milionu.

Ono se to těžko tady vysvětluje, když většina lidí ta auta nezná a nezkusila, já tu netvrdím, že jsou to kdovíjak povedené modely, ale znám Renaulty za posledních 25 let a vidím tam obrovský posun ve věcech, kde ostatní automobilky nyní jdou spíš z kopce, než do kopce.

Motory - TCe jsou fakt povedené
Interiéry - tady je to obrovský posun, slušné materiály, odhlučnění, dobře fungující infotainmenty a to už od B segmentového Clia.
Podvozek - pro mne trochu zklamání, já radši plavného francouze, ale nyní jsou tuhé a i dobře tlumí nerovnosti a v běžné jízdě i s torzkou umí docela fungovat obstojně, což třeba o mnohých konkurentech od nejmenovaného koncernu prostě nefunguje a rány od podvozku jsou častější.

Mám z těch novějších projetých docela dost aut a s každou generací je tam vidět zlepšení... chápu, že na Renault bylo diskuzně vždy v módě plivnout, ale každý nehledá tabulkově nejlepší auto. Když srovnám třeba Clio s Fabií, tak Clio je mnohem pro mne lépe fungující auto i když je třeba Fabia prostornější, naposledy jsem jel v Arkaně a na palubě jsem se cítil mnohem lépe, než třeba v plastovém Karoqu (byť dynamicky je jinde, to nepopírám)..

Ano, ceny jsou vysoké, já bych za Renault taky nedal mega, mám v oblibě jiné značky, ale testy posledních aut mluví veskrze pozitivně, má zkušenost taktéž.
18. 2. 2023 16:33
Re: (nad)priemer...
Sám si odpovídáš, proč Renault už lidi nezajímá. Poměr cena/výkon je slabý. U SUV nemáš možnost 4x4. Proč Kadjar za 650 tis 4x4 měl a Austral za milion ho nemá? motory 1.3 ač mild hybridní prostě za ty peníze nikoho neuchvátí. V Karoqu můžeš mít jak 4x4 tak i 2l motor za stejný peníze (benzin i nafta 940tis za Sportline) . Proč bych je měl teda dát Renaultu? Vážně nevím… Jak se říká z ho*na bič neupleteš…

Btw Clio vs Fabia, raději tu Fabii - za stejné peníze vice prostoru, u malého auta to platí dvojnásob ;-)
Avatar - woody-alien
18. 2. 2023 17:33
Re: (nad)priemer...
Nechci se Renaultu zastávat, ale zrovna v duelu Fabia vs. Clio bych vzal Clio celkem jednoznačně. Za stejné peníze víc prostoru není heslo pro mě. ;-)
18. 2. 2023 17:42
Re: (nad)priemer...
Vždyť v pohodě, každý má svoje preference. Jedno z mých prvních aut bylo Clio 1G 1.4 RN 3dv - super mini :yes:

Dneska bych volil raději Fabku… To současný Clio se mi tak nějak nelíbí…
Avatar - xxc
18. 2. 2023 17:38
Re: (nad)priemer...
Naco viac priestoru? Do clia som vosiel aj dozadu na rozdiel od meganu. Ale vraj ten 100% elektricky megane tvori 46% predajov meganov, tak sa obavy, kto bude take drahe auto kupovat, ukazali ako neopodstatnene.
18. 2. 2023 17:46
Re: (nad)priemer...
Megane e-Tech a 46% podílu a z kolika celkově prodaných? Asi jak kde, u nás se prodalo 414ks Meganů za rok 2022 a jen 39 elektro, tj 9% - kolik je prodejců Renaultu?
18. 2. 2023 19:15
Re: (nad)priemer...
Jak hlasovali naši europoslaci? Viz níže. Abychom věděli, kteří přispěli k hrozící totální ekonomické a sociální zkáze budoucí Evropy!
https://twitter.com/…56610816/photo/1
Největší zločinci jsou pochopitelně 3 poslanci za Piráty + poslanec za TOP 09, velikou ostudou je i alibistické zdržení se jednoho dalšího českého poslance za Evropskou lidovu stranu (což má být konzervativní pravicová strana!). :-O :-O :-O :no:
18. 2. 2023 19:25
Re: (nad)priemer...
Od Pirátů nelze nic jiného čekat, jsou to zelení vypatlanci, viz jejich řádění v oblasti dopravy v Praze a spolupráce s Prahou sobě a AutoMat :no:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2023 21:38
Re: (nad)priemer...
Já se snažím říct, že auto nedělá pouze motor a styl řešení pohonu, ale i další aspekty, jako podvozek, odhlučnění, odezva od volantu, interiér a tady to Renault posunul v celkovém sladění na velmi dobrou úroveň v rámci jeho třídy.

Osobně nepotřebuji nejprostornější B segment, to je pro mne druhé auto do rodiny, takže bez debat bych vzal Clio
18. 2. 2023 22:00
Re: (nad)priemer...
Jenže motor a pohon nemůžeš pominout a je to dost zásadní. Austral je opět střelba mimo terč ;-)

To Clio je otázka volby :yes:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2023 23:40
Re: (nad)priemer...
Nečekám, že by Austral s 1,33 konkuroval 2.0TSI, to snad ani nikdo a 4x4.. je to opravdu tak potřeba ? Peugeot taky dělá SUV bez 4x4 a prodávají se, vlastně taky tabulkově proti Kodiaqu a Karoqu jsou to chudáci a i tak jezdí :) Sám mám na jedom autě pohon všech kol (akorát je to kombík) a je to dobré, nikoli nutné.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 01:01
Re: (nad)priemer...
Zrovna tím 4x4 se často oháníš :-[]
Ale nevadí. Kdyz to zariznul renault, tak už je to v pohodě, a 4x4 není potřeba :-[] :-[] :-[]
Ale já souhlasím,v našich podmínkách není 4x4 potřeba.
19. 2. 2023 07:56
Re: (nad)priemer...
Ale tak sem tam bych na Vysočině a na Šumavě bych ho užil (v zimě každý druhý víkend), ale spíš jde o tu možnost ho mít a hlavně za stejné peníze. Tj. pokud můžu mit 190k 2.0TSi 4x4 za milion, je smutné, že u Renaultu dostanu výrazně menší motor 1.33l 160k a jen přední pohon. Nevidím jediný důvod dát přednost Renaultu…
Avatar - Ozzman
19. 2. 2023 08:22
Re: (nad)priemer...
Ano, za ty peníze pokud si kupec Karoqu v takové cenové, pak ten Austral není konkurence, ale dej tomu čas, až budou akce a nabídky a Austral bude třeba za 600-650 se slušnou výbavou a 1,33 FWD, kde reálně startuje většina takových SUV, tak se třeba začne objevovat.... já vídám i Arkanu, přitom je to vlastně B segment za dost peněz a lidi to kupují.

Renault prostě nemá odpověď na ty větší motorizace s 4x4, to je fakt, ale myslím, že tam nikdy necílil (vlastně žádný francouz, ani Peugeot, ani Citroen nikdy neměl konkurence k autum typu Octavia Scout, Passat Alltrack, když opomenu 508 s elektrickym motorkem vzadu) a i tak se ta auta prodávají. Renault mimo Koleose, což vlastně ani nebyl Renault, měl 4x4 snad jen Megan Scénic první generace.
19. 2. 2023 08:56
Re: (nad)priemer...
Já vlastně ty “nová” SUV od Renaultu vůbec nepotkávám a to, že jezdím po celých Čechách celkem často (3tis km/měsíc). Kolem sebe mám jen jednoho známého, co má Kadjar 1.6dCi právě se 4x4 (bydli na horách), což byla podmínka nákupu, jinak by do něj nešel. Ale je spokojený ;-)
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:21
Re: (nad)priemer...
Arkany potkavam docela dost. Sem tam kadjar. Ale jo, není to na každém rohu.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2023 08:15
Re: (nad)priemer...
Tak to pěkně kecáš:D Já tady píšu celou dobu, že 4x4 je dobrý sluha, ale né nutný a že lidi kupují SUV jako FWD velmi často... že já bych to nechtěl je věc druhá... Já si pravděpodobně Austral nekoupím (ani jiné SUV), takže je mi fuk, jestli má a nebo nemá 4x4, jen to nevidím tak tragicky, jako Ercin, protože i ty Karoqy jezdí ve velkém jako 1.5TSI FWD
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 08:49
Re: (nad)priemer...
Jo. Já se taky směju tomu jak je 4x4 prostě nutnost. Na horách jsem pravidelně, vyrostl jsem tam a nikdy nebyl problém s fwd i při kalamitě. Člověk stejně musel opatrně, protoze nevěděl kde končí silnice, případně za kterou zatáčkou je padly strom. Určitě je to komfortní prvek, kdy se člověk nemusí tolik soustředit na akceleraci.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2023 19:26
Re: (nad)priemer...
Hele ale ja jsem byl ted na horach za 4x4 rad, protoze se sjetejma gumama to pomuze na ten rozjezd :D
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 19:53
Re: (nad)priemer...
No jo, když si někdo připlatí za 4x4 a diesel, na banány už nezbude. :-[]
Avatar - Ozzman
19. 2. 2023 20:01
Re: (nad)priemer...
Ale zase tech 400 njutnmetru :D Ta to to stoji … to zas dostanu od toho, koho nesmim jmenovat
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 21:14
Re: (nad)priemer...
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
19. 2. 2023 21:20
Re: (nad)priemer...
Jen doufám, že se zase nezamotáme do diskuse o tom, jestli auto zrychluje na kilowatty nebo newtonmetry :-)
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 23:27
Re: (nad)priemer...
No majitele dieselu ti řeknou, že se zrychluje vždy jen na Nm, to je jasné.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2023 06:05
Re: (nad)priemer...
To byla narážka na Mokrouse, který to v souvislosti s jeho vozem zminil asi jen 2 000 x v diskuzi :D
19. 2. 2023 19:27
Re: (nad)priemer...
Podľa toho čo píšeš vieš o vlastnostiach a schopnostiach 4x4 absolútne lajno.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 20:02
Re: (nad)priemer...
Tak povídej. Mám osobní zkusenosti s haldexem, elektrickym AWD-i, trvalým s mezinapravovym diff i pripojitelnym s mezinapravovym diff včetně uzávěrek. Co jsem dle tvého nepostrehl?
Jezdil jsem i v terénu s Defenderem, Hiluxem, Landcruiserem, Range Roverem a v tomhle směru ano, tam je jasná výhoda awd, ale pověz mi o silnici. Ještě jsem nenarazil situaci, kdy bych někde nevyjel a to dost lidí bylo odstaveno nebo v příkopech. Ono to je o pneu, v našich podmínkách v 99% případů. Souhlasím, že extrém se najde, ale to je fakt výjimka.
V našich podmínkách na silnici je to o komfortu, ne o nějakém vyjetí.
19. 2. 2023 08:58
Re: (nad)priemer...
To máš pravdu, že většina Kariqu je 1.5TSI FWD. Nicméné jde o poměr výkon/cena a možnost pohon všech kol mít za stejný peníze. Taky Austral u P3008 tahají za kratší konec ;-)
19. 2. 2023 10:13
Re: (nad)priemer...
Hele, vlastně vtipné jak tady pár z vás, co by do SUV nikdy nešli (+ jeden majitel obrovské almary ;-) ) teoretizujete o tom, jak a proč SUV, proč ano/ne, možnost AWD...

O tom proč SUV C segmentu bych mohl napsat kratší článek, těch důvodů pro/proti je mnoho. Jako dříve zapřísáhlý odpůrce a nyní nadmíru spokojený majitel SUV C segmentu o tom vím svoje.

Ale k tomu AWD - žiješ na horách, v Liberci třeba, nebo tam máš chalupu? Není o čem. Řešit každý rok, každou zimu zda dneska vyjedu/nevyjedu je opruz. A pokud vyjedu, jak se mi pojede...
Pokud ale v této situaci nejsi, řešíš SUV ze zcela jiných důvodů a AWD fakt nepotřebuješ - v 99% případů s sebou taháš jen kila navíc a máš o něco vyšší spotřebu... Pro většinu zájemců o SUV není AWD důležitá priorita, ty priority jsou jinde. A z mé vlastní zkušenosti - mohou být velmi relevantní a převážit mínusy jako je třeba spotřeba.

A k cenám Australu - děs, za tohle je to absolutně neprodejné. Ale hádáme se tu o blbostech - do měsíce/dvou přibudou v ceníku "akční" ceny, které s mírnými obměnami vydrží po celou dobu prodeje Australu. Tak to má Renault nastavené minimálně 20 let. No a pak jsou tu ještě individuální slevy, to R taky umí, hlavně na extra výbavách (většinou šli na polovinu příplatků). A jsi úplně, ale úplně jinde.
Tzn. V tomto s Tebou souhlasím, máš naprostou pravdu, Tvoji diskuzní oponenti už...méně.

To ale neznamená, že by mi z cen Australu nespadla brada. Spadla. ;-)

BTW . Za těch 1.2 testovaného kousku máš (ceníkově) Tonale plugin, 280 hp, ne? Trošičku jinej vesmír...
19. 2. 2023 10:20
Re: (nad)priemer...
Souhlas :yes:
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:37
Re: (nad)priemer...
A jelikož jezdim současně temre všemi možnými karoseriemi, tka muži srovnat. Ta alamra je znouzecnost, protoz ese 3 dětské sedačky nikam dnes nevejdou.
SUV je obecně, i když ho mám, jedná z nejhorších karoserii pro jízdu. Je nadprůměrné komfortni, tiché, úsporné ( zatim mi nikdo neukazal zadny diesel v 2.2t SUV, ktery ma 6l spotrebu ), ale přesto najdu lepší auta klasické karoserie, za zlomek ceny, stejně pohodlná, tichá a mnohem úspornější.
Na horách jsem vyrůstal, jezdim tam pravidelně a to co má Liberec je nic, co je v krušnych horách více na západ. Pamatuji si, jak některé dny spolužáci ani nedorazily do školy, protoze tam od nich se nešlo přes 2m závěje dostat ani silničářům. A přesto tam 4x4 nikomu nepomohlo, fwd jezdily a nejezdily uplne stejně jako ti s awd.
A ta výhoda C-SUV je jaká prosím? U mého je to jasné, prostorbost, ale ten je o 2 třídy výš. Ale tak nějak marně hledám něco, co mají SUV navíc oproti klasice. Jo beru, kdyz ma někdo problém se zády nebo koleny.
19. 2. 2023 14:44
Re: (nad)priemer...
Výhoda C-SUV je v tom, že na půdorysu krátkého auta vykouzlíš hodně praktického prostoru. A s tím souvisí cena. Máš 600k a za tu cenu jsi donedávna (dnes je to těžší) pořídil C-SUV v dobré výbavě, s tím že do hatchbacku ses nevešel a střední třída typu Superb byla výrazně dražší.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:46
Re: (nad)priemer...
Ano, pokud srovnavas SUV s HB, pak ano, par litru dostanes navic, ale náhrady to jsou údajně za kombi, kde to je naopak krok dolu k tomu HB prostorem
19. 2. 2023 15:53
Re: (nad)priemer...
To platí leda v délce ložné plochy v kufru, ale v prostoru pro cestující (nesedí se "naležato"), případně kufr na výšku nebo šířku může být lepší.
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 00:05
Re: (nad)priemer...
Můžeš mi ukázat c-suv a c kombik ( at tady nemichame jine tridy ), kdy to suv má větší vyuzitelny prostor pro zavazadla?
Beru, že někomu může vadit posaz, který není ála záchodová mísa ( nadneseně prosím ). :-)
20. 2. 2023 00:52
Re: (nad)priemer...
Jo, tohle mi nedalo nereagovat - můžeš mi ukázat kombík C segmentu, co má na délku 4,4 m? Nebo alespoň pod 4,5? 😉
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 01:06
Re: (nad)priemer...
Jo, to je dobrej point. Pokud je délka 10cm navíc omezující a HB malej, pak je tu něco uprostřed jako varianta.
Nejkratsí C segment aktuálně bych řekl asi i30, 458cm. Jinak už to má asi přes 4.6m
20. 2. 2023 01:31
Re: (nad)priemer...
Jo a vo tom to je... (může být). Jeden ze stěžejních argumentů...

Těch argumentů pro/proti mám daleko víc.

Ale tohle je jeden ze stěžejních argumentů "pro".
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 02:00
Re: (nad)priemer...
To beru, ale nepamatuju si, ze by to někdo kdy vytahoval. Pokud je HB malej a kombi moc dlouhé, pak už toho moc nemáme na výběr. Zlaté kombiky B segmentu.
20. 2. 2023 00:33
Re: (nad)priemer...
Ano, naprostý souhlas :yes:
20. 2. 2023 12:40
Re: (nad)priemer...
No došli jste k tomu sami. Já jsem neřekl, že má SUV-C větší kufr, ale celkově ta karoserie a rozměr je praktičtější. Délkou mezi kombíkem a hb, něco jako se dřív dělali MPV. Příklad je jednoduchý, zrovna Megane a Kadjar. HB moc krátký/malý, kombi sice velký (dlouhý) kufr, ale kabina málo prostorná. Kadjar pohodlnější a víc prostoru pro posádku, i díky větší šířce, na délku něco mezi, šířka a výška se pak projevuje i v kufru, ale to už záleží jak je provedeno u každého modelu. Moje zkušenost je, že kabiny SUV-C odpovídají prostorovému komfortu střední třídy. Za tím vidím ten jejich rozmach.
Avatar - Emel
20. 2. 2023 14:13
Re: (nad)priemer...
Kabina málo prostorná na co? Jo, Kadjar je uvnitř o kousek širší, ale pokud jezdíš ve čtyřech, tak to pro mě asi není tak podstatný a v typickém zadání rodina 2+2 budu spíš řešit ten kufr.
Vyšší karoserie znamená menší půdorys, ale větší čelní plochu... tak zase, ve městě tě asi trápí víc ten půdorys (ale nevím jestli to těch 13cm vytrhne) a mimo něj spíš ten odpor vzduchu.
Mně z toho pořád vychází spíš ten kombík, ale jak psal lukas, víc záleží na konkrétním autě než na teorii. Nehledě na to, že tam je obvykle citelný příplatek za to SUV.
20. 2. 2023 23:19
Re: (nad)priemer...
Jako ten interiér je prostorově Megane/Kadjar hodně jiný. Shodou okolností jsem jel s oběma stejnou trasu cca 800 km. Do Megane jsme se vešli, ale do Kadjara mnohem lépe a mnohem komfortněji. Ty máš Insi jestli se nepletu, tak u Opelu Astra/Grandland velmi podobný rozdíl. Sedadla jsou výše, interiér pak nepotřebuje tolik místa podélně s tou šířkou a vyšším sezením souvisí pohodlnější pozice na sezení. Vzadu nelimituje středový panel, natož střecha nebo zadní kolo. Dával jsem tehdy takový příklad. V Meganu si za volantem sundáš bundu obtížně, v Kadjaru bez problému.
Avatar - Emel
21. 2. 2023 09:07
Re: (nad)priemer...
To asi jo, a máš víc místa nad hlavou. Ale já zase nepotřebuju mít kolem sebe spoustu místa a za volant sedám už bez bundy (to by v Insi bylo taky akrobatické cvičení.
Avatar - Mikesus
21. 2. 2023 17:53
Re: (nad)priemer...
Ja si sundaval bundu i v corolle. A nedá se říct že by to bylo nějak horší než v highlanderu, ačkoliv prostorově jsou úplně jinde. Spis je to o grifu než o prostoru.
Co teda bylo v corolle horší, tak vypit 1.5l petku, obzvlášť od poslední cca pětiny. Prostě jsem se s ní pod střechu nevešel.
21. 2. 2023 22:11
Re: (nad)priemer...
Sem myslel, že 1.5 PETky řeší jenom novináři. Takže očividně ne ;-)

V autě piju z plechovek. Taková ta "zlomená" PETka, to je v autě radost ;-)
Avatar - Mikesus
22. 2. 2023 12:33
Re: (nad)priemer...
No já tím dodrzuju pitnej režim. Vypiju prostě flašku, a je jedno jestli má 0.5 nebo 1.5l. Kdyz ji mám po ruce, piju.
21. 2. 2023 22:29
Re: (nad)priemer...
Tohle je hodně individuální a zároveň auto od auta jiné.

Např. v rámci té délky - Mazda CX-5 má dlouhou kapotu a celkově měří cca 4.6m (dlouhé svody 2.0 benzín). Výhoda délky je v prachu, prostornost interéru jako u mého auta o délce 2.4m.

Nedávno jsem hovořil s kámošem, majitelem Karoqa, který mi říkal že jeho předchzí OIII měla větší kufr, ale v Karoqu je víc místa pro lidi vzadu. Pro mě trochu překvapení.

Sám jsem, kvůli zádům, musel v nízkých autech jezdit v sedačce nastavené úplně dolů, dlouhé nohy a dlouhé ruce. Za mě si nikdo nesedl, ani v novém FoFo či Corolle. V Jeepu sedím jako na židli, záda zpívají ódu na radost a za sebe si sednu s rezervou přes 10 cm před koleny!

Takže jo, souhlas s adamem, je to jiné...
Avatar - Ozzman
19. 2. 2023 19:29
Re: (nad)priemer...
2019 podzim - Kuga Titanuim 1.5 Ecoboost manual Fwd 540 tisic :) Skladovka. Za 600 byla 4x4 2.0 tdci.. kde jsou ty časy
20. 2. 2023 00:32
Re: (nad)priemer...
Wow. Hezký :yes:
20. 2. 2023 00:46
Re: (nad)priemer...
Výhody C-SUV jsme tu spolu již před nějakým časem řešili. Skončilo to...ne úplně dobře. Takže toho bych se, při vší úctě, nyní vyvaroval. V nějakém spešl diskuzním vlákně, i s jinými, klidně a rád.

Jde také o to, jaké SUV máš a co od toho chceš...

O těch horách - Liberec nezmiňuji náhodou. Máme tam příbuzné, kteří tam žijí a fungují. A všichni mají čtyřkolky. A vědí proč.
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 00:55
Re: (nad)priemer...
Do Liberce zrovna jezdim často i v zimě. Stejně tak třeba Klínovec, Bublava, Přebuz ( tohle asi nikdo znát nebude, ale je to nejmenší město v ČR, pouhých 77 obyvatel ), kde je sněhu masobne více než v Liberci s jeho 370m n.m. pokud denně jezdi na Ještěd, pak chapu hlavne s tim pohodlym, ale i s predokolkou to jde všude. Chapu, ze to je o komfortu, ale nutnost to opravdu není.
Vašich podmínkách je prostě 4x4 na úrovni klimatizace, je to super doplněk a párkrát v roce ho použiješ, ale bez něj to jde taky, jen v mnohém horším komfortu při těch pár dnech.

U suv jsme se bavili o manuálu, jestli si pamatuji dobře. Ale takové drobnosti pouštím z hlavy, 100 lidi 100 chuti.
20. 2. 2023 01:08
Re: (nad)priemer...
K Liberci - je to vlastně velmi jednoduché - já tam nežiji. Oni ano. Já nepotřebuju AWD, oni ho evidentně požadují (potřebují). Celá Liberecká rodiná větev má Subaru. Důvod - zima. A ano, poslední dobou už říkají, že Subaru není co bývalo...

Já coby Pražák mám úplně jiné preference.

K té Tvé poslední větě - ano, i o tom to byo. Fajn, nakonec shoda :yes:
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 01:10
Re: (nad)priemer...
Ja chapu, ze si to někdo pořídí, ale spíš než z nutnosti ( a beru že výjimky se najdou ) tak z toho komfortu. A ano to souhlasim, Subaru už není co bývalo. Nemá teď už náhodou taky nejakej haldex?
Mne rodiče zase ziji v krusnych horách ( cca 700m n.m. ) a nikdy i přes 2m závěje nebyl problém kamkoliv dojet. Pamatuji doby, kdy se tam u nas ani nesolilo, jen pluhovalo. To byly hezky doby.
20. 2. 2023 01:24
Re: (nad)priemer...
Jenže do toho LBC musíš dojet,či vyjet, přes kopce. Kdo zná, zná. Ale to je vcelku jedno - pouze teoretizujeme. Ti liberečáci chtějí AWD a asi vědí proč.

K poslední větě Tvého příspěvku - super, beru a kvituji :yes:
20. 2. 2023 06:21
Re: (nad)priemer...
Přesně, Lbc se rozkládá od údolí a stoupá do kopců. V mnoha čtvrtích je v zimě AWD velmi vhodné. Brát nadmořskou výšku podle placu u radnice nemá smysl. ;-)
Avatar - Mikesus
20. 2. 2023 08:29
Re: (nad)priemer...
To bylo jen pro orientacni srovnání. To máš stejne i v Praze, u řeky je jinak než na Bílé hoře. A jak říkáš, to je asi lepší, awd je výhodné, ne nutné.
Avatar - Emel
20. 2. 2023 12:28
Re: (nad)priemer...
No to není asi úplně relevantní srovnání. Máme v Liberci malou pobočku... Liberec samotný se dá, ale kolega co dojíždí z Plavů by bez 4x4 přes zimu holt parkrát nedojel, protože by se ani nedostal od baráku na silnici.
18. 2. 2023 17:43
Re: (nad)priemer...
Nejlepší, co Renault měl - skvělé hot-hatche zlikvidoval. Poslední Clio RS nabízel jen s automatem a před časem přestal nabízet s manuálem i Megane RS. A ten zařízne taky velmi brzy.... :-O :-O :-O :no: :no: :no:
18. 2. 2023 17:59
Re: (nad)priemer...
Bohužel, k tomu zlikvidoval střední MPV Scenic a teď i celou ŕadu Megane, k tomu fajn malé diesely 1.5 i 1.6dCi a u SUV pohon 4x4. Střední třídu pohřbil už dávno… Takže mu toho mnoho nezbývá ;-)
Avatar - woody-alien
18. 2. 2023 17:36
Re: (nad)priemer...
Ok, ale o tom jsem nepsal. Arese Renault určitě nechtěl chválit a tudíž "hore vodou" absolutně nedává smysl.
18. 2. 2023 17:44
Re: (nad)priemer...
Ano, souhlas a omluva, mělo tam být "dole vodou"! :-) :-) :-)
18. 2. 2023 20:58
Ta palubka
To je něco příšerného. Kam dali Francouzi oči...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
19. 2. 2023 09:02
Austral...?
Mne osobne sa aspoň podľa obrázkov páči až na tú cenu. A je pravda že momentálne je u nás napr. Kuga Trendy s 1.5 EB 150 k / ja viem trojvalec / manuál za veľmi výhodnú cenu od 27 300 € / 648 000 kč / a takisto Tiguan začína u nás od 25 400 € s 1.5 tsi 130k manuál / 602 500 kč / takže momentálne to bude mať Austral s predajom dosť ťažké. Kuga ma milo prekvapila aká je priestranná a taká " bytelná " = robustná, pevná. Austral po čase aj tak asi zlacnie a vtedy by to mohlo byť zaujímavé auto.
Rozbalit vlákno
12
19. 2. 2023 09:57
Re: Austral...?
Díky za info o cenách :yes:

Oboje vypadá na super nabídku. A jelikož mě se, na rozdíl od Ozzyho, začala nová Kuga moc líbit (jo, chtělo to čas), na to auto bych se šel podívat mezi prvními. Gratulace na Slovensko, to jsou pěkné ceny.

Při čtení ceníkových cen Australu mi spadla sanice a ne, za tyhle prachy nemá cenu se ani jít svézt. Ale jak (opeět) píše Ozzy, něco jiného je cena reálná, přibudou akce a slevy, skladovky. Jsme tady už většinou velký kluci, auta reálně kupujeme, takže něco už o tom víme ;-)
Austral za 599 s podobnou výbavou jako ta Kuga či Tigi, to už by mohla být nabídka...

BTW - poslední Renault jsem kupoval 2015. Ceníková cena nějakých 455, reálná 360, se zimákama, povinnou, koberečkama, včetně toho do kufru atd. atd. Pak je ceník jen cárem papíru. Tyhle slevy a akce ukazují, kam se v reálu s cenou přiblížíš.
19. 2. 2023 10:53
Re: Austral...?
No jo, 2015, to byla jiná doba. Ještě 2018 jsem dostal 100tis Kč slevu u VW na Touran, ale teď je rok 2023 a do slev se prodejcům moc nechce. Spíš bych to viděl na ty akční ceny za 2-3 měsíce, co se nebude prodávat, protože žádný převratný auto to není, který by zbouralo trh ;-)
19. 2. 2023 12:52
Re: Austral...?
Já jsem ještě na přelomu 2020/21 zjistil, že někde se jednat ještě normálně dá, někde už ne. Automobilky zjevně tápaly, nevěděly co s cenotvorbou - covid, emise, čipy (u některých), rozpadající se logistické řetězce... Řekl bych, že většina tápe doteď... Viz. nová X1 vs Tigi vs Austral, vše zde nedávno testované, kdy ceníkově nejlépe vychází BMW!

Prostě dneska už nevím a raději se pod testy ptám, zda má někdo s reálnými cenami zkušenost... Díky Mikesusovi a jiným dovedu odhadnout Toyotu, trochu tuším koncern, sám vím jak Jeep, od kamarádů MB, Mazda... Ale obecně - dnes je to velmi individuální a automobilky samy nevědí co s tím vším.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:40
Re: Austral...?
Slevy jsou porad stejné, mozna pri tom zdrazovani jeste vetsi. Teď jsem dostal na další auto 501tis z 1.9M. To jen VW tvrdí, ze nemuze dávat slevu a pak má největší provozní zisk.
Avatar - hugino
19. 2. 2023 13:03
Re: Austral...?
Za málo. Z môjho pohľadu sú pri kúpe nového auta na prvom mieste peniaze / čo si môžem dovoliť / a vo finále si človek kúpi auto o ktorom pôvodne ani neuvažoval ale ak je aktuálna akcia treba to využiť. Tá Kuga sa aj mne začala páčiť až neskôr a dosť ma ovplyvnil test na ACZ tak kvôli tomu som ju bol pozrieť.
19. 2. 2023 13:23
Re: Austral...?
Souhlas! Kor když máš auta rád a není to pro tebe jen dražší lednička a koupi se věnuješ a baví Tě to... Já jsem takhle začal vybírat kombi nižší střední a skončil jsem v Jeepu. Akce na spešl výbavu, která mi sedla jak p*del na hrnec, za cenu která jakoby zaspala dva roky dobu... :-[]
V životě by mě to nenapadlo.
Jenže - láska na první pohled. Pokud jsi někde v baru a najednou vidíš pro Tebe dokonalou holku, co Ti vyrazí dech, která na Tebe ještě, k tvému velikému překvapení, zabírá (tzn. máš na ní), neřešíš ostatní, neřešís detaily a jednotlivosti (třeba jestli tam nějaká nemá o fous delší nohy, nebo větší ... ehm) a jdeš do toho. Pokud nejsi úplný pitomec teda. ;-)

A takhle nějak jsem před lety potkal svou ženu a takhle nějak mi hodil Jeep vidle do koupě nového vozu.
To první byla nejlepší volba mého života.
To druhé nejlepší volba při koupi auta.

Přeji, ať to s Kugou, nebo jiným autem, klapne. Jo - Kugu jsem jel a řidičsky na ní téměř nikdo z konkurence nemá.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:45
Re: Austral...?
Kuga jezdi dobře, Focus líp.
20. 2. 2023 00:31
Re: Austral...?
No bodejť - stejná platforma, nižší těžiště. Není o čem. Fyzika.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2023 06:06
Re: Austral...?
Ne… prosim tohle ne :D Kdyz to slysim mam chut zaskrtit nejednu Hamunu :D
20. 2. 2023 08:03
Re: Austral...?
Šmarjá pardon, mea culpa!
Tohle místní specifikum mi nedocvaklo.
Ještě že jsem nenapsal že další půltuna navíc by to přišpendlila k silnici.
To už bych riskoval Tvou cévní mozkovou...hamunu. ;-)
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 14:23
Re: Austral...?
Je hezkej, naživo ještě víc. Cena je jaká je a rozhodne důvod ke koupi Renaultu bylo vždy value/money. To tady není ani omylem.
Avatar - Emel
19. 2. 2023 21:35
Austral
Zařekl jsem se, že ceny budu komentovat co nejmíň, takže k tématu value for money radši nic. Takže pak můžu napsat, že stovka za necelých deset vlastně na dnešní dobu asi celkem ok :-)

Austral se mi líbí, on se mi líbí i ten eMegane... hlavně ten přední pohled, ale ze všech úhlů to vypadá docela úhledně a moderně. Design dost dobrý.
Naopak kokpit z fotek nic moc... jak se mi nelíbil vnitřek nové Astry, tak podobný autobusový dojem mám i z Australu. Tady jsou ale hezčí ty věci okolo... sedačky, výplně dveří, modře obšité pásy. Vzadu posuvná lavice, to je fajn...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
19. 2. 2023 23:28
Re: Austral
Mne ten vnitřek nepřišel tragickej, ale už byla docela tma, uznávám. Z fotek obecne to auto vypadá hůř než když jsem ho viděl.