Německý inženýr a vynálezce Rudolf Diesel sice získal patent na vznětový motor už 23. února 1893, ještě řadu let ale trvalo, než dokázal postavit opravdu použitelnou pohonnou jednotku.
Už tomu rozumím, ropa se musí těžit, převážet, krakovat, kdežto elektrika je v zásuvce. Než začneš, tak vidím budoucnost v EV a ty budou jezdit na energii z tokamaku.
zatím nikdo nevymyslel nic lepšího, než je elektromotor, účinností, jednoduchostí, tichým provozem, bez emisí. cokoliv spalovat je možná uživatelsky příjemnější, ovšem ve všech dalších ohledech horší /s výjimkou skladování paliva/.
Vzhledem ke katastrofálně špatným schopnostem lidstva levně a účinně skladovat elektřinu jsou tyto přednosti elektromotoru pro použití v autech naprosto na prd. :-):-):-):no:
Ted ještě čím ten elektromotor pohánět a čím tu baterko nabíjet a kde vyrobit el. energi, zejména v zimě.
to Vám, drazí utopisté stálě bez fosilních paliv nejde a ještě hoooooooooooooooooooooooooooooodně dlouuuuuuuuuuuuuuuuuuhooooooo NEPUJDE!!!!!!!!!!!!!!(za 2022 stoupl podíl výroby el. energie jak z uhlí, tak z mazutu, LTO a nafty - smůla, že)
Představ si, ze i elektřina se musi vyrábět a přepravovat. Jen pro tvoji infomraci, abys nepsal blbosti. A abys nepokracoval, jsi jediný, kdo psal o tom, ze se tam objevuje.
Tak se o obou rozepis. Rád to srovnám.
Jaké ekologické dopady má výroba a doprava elektřiny a jaké těžba, přeprava, úprava, dalsi doprava a spotřeba ropy.
Pak taky ty náklady. To ze tomu je teď nějak, neznamená tě zítra nebude jinak. Neříkám že něco zlevní nebo jine zdraží.
Za mne, kdyz jsem mel na týden EV, úmyslně jsem nabijel jen na veřejných min.50kw nabijeckach. V elektrickém SUV jsem mel náklady 3kc/km pri jizdach prevazne po dalnici, stačilo nabíjet doma a jsem minimálně na polovině.
Ono by to chtělo vic zkoušet než povídat. Já si to reálné vyzkoušel a za týden každodenního pouzivani mel nejakou predstavu.