BMW se pochlubilo modernizovanou podobou svých super SUV. Pro modely X5 a X6 M Competition české zastoupení značky spustilo konfigurátor – za příplatky dáte klidně přes milion.
Tak zrovna dokonalý podvozek potřebuje snad každý a v SUV obzvlášť ne? Jak některá SUV odskakují na nerovnostech je velmi nebezpečné, tohle není o výkonu. A komfort nebo akustika je další věc, ne tak nutná jako bezpečnost, ale velmi vítaná.
Mimochodem Tesla X má podle mě příšerný podvozek, který absolutně neodpovídá cenovce.
Můžeš definovat dokonalý podvozek?
Dokonalý znamená, že nelze vylepšit. Tedy, tlumí všechny ( běžné ) nerovnosti, neprenasi žádné rázy a vibrace, nenaklani se v zatáčkách atd.
Nemáš nějaký psychický problém v poslední době? Někdy mi ty tvoje reakce přijdou už takové hodně "zvláštní".
K podvozkům obecně, oproti autům třeba z devadesátek (které jsou dnes považovány za zlatou éru automobilismu) mají podvozky dnešních aut k dokonalým výrazně blíže, v podstatě už se dnes nenajde auto s mizerným podvozkem.
Jinak těch dokonalých podvozků se dá najít celkem dost, vesměs samo ve vyšších třídách, zkus třeba nějaký MB s ABC podvozkem, to člověka docela nadchne.
Psychicky problém nemám. Co je dokonalý podvozek? Ten co mne nadchne nemusí být nutně dokonalý. GLS jsem jel teď nedávno. Nadchnul mne, ale určitě není dokonalý. Možná RR phantom bude mít, ale s tím nemám osobní zkušenost. Proto se ptám jestli vůbec existuje.
Právě to tvoje bazírování na významu slova dokonalý, v tom vidím, v kontextu předchozí diskuse, tu dětinskost, proto se ptám na psychický problém.
Tím, že nadchne, myslím právě svou dokonalostí, podvozek jehož míra schopnosti měnit směr v kombinaci s mírou komfortu je mezi současnými auty nejlepší. Možná, že za dalších třicet let tu budou podvozky ještě výrazně lepší, ale tohle lze přece hodnotit jen prismatem doby, prismatem obecného standardu, a dnes jsou tu podvozky, které jsou prostě dokonalé nebo dokonalosti se blížící, pokud se nutně chceš točit na přesném významu slova dokonalý.
A zrovna GLS (ani nevím, jestli do něj jde ABC) není příkladem dokonalého podvozku, bohužel ani dobrého, v rámci třídy je to naopak podvozek podprůměrný, mluvíme-li o standardním airmaticu.
Ale stačí zkusit nějaké esko, nejlíp kupé právě s abc (active body control) podvozkem nebo velkého range (mluvíš-li o suv), a u těch já klidně použiju slovo dokonalý.
ale 5er v sedanu na obyc podvozku jezdi opravdu paradne a x3 pokud extremne netlacis na pilu (a nedelas uplny pitomosti na povrchu kde se strida prach a kameni) je velmi ale velmi dobra
velky suv potrebuje hlavne podvozek, pak teprve dokaze to co ma. A tam se oddeluje zrno od plev. Nemusis to chtit ani poznat, ale pokud to ocenis zjistis, ze na jedny strane jsou auta jako TMX, GCH, XC 90 a vsechny s nepremiovou koncepci. A na druhy strane X5, RRS a dalsi. Ix je nastaveny hodne na pohodli a neni to uplne ono. Nejezdil jsem ale s natacenim zadnich kol. Mozna to verzi 60 (do 50 docasne nelze objednat) posune dal
Mne tam spíš zarazila jiná věc. To tam nemají ani couvací kameru, že musí koukat vzad přes opěradlo a druhý mu ukazovat?
To má sned každý normální auto už v základu.
Mám rád diskuze, do kterých se aktivně zapojí zdejší profesoři etiky, lingvistiky a jazykovědy, filozofie, ekologie, udržitelnosti a veškerých technických věd.
Byla by velká škoda, kdyby široké spektrum jejich moudrosti zůstalo lidstvu utajeno.