Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus UX 250h AWD F Sport Design – Prémiové svezení i cena

Modernizace nejmenšího modelu značky Lexus nepřinesla žádné zásadní změny, přesto učinila soužití ještě o kousek příjemnější. Pár chyb se přesto najde.
Zpět na článek
26. 2. 2023 21:17
27. 2. 2023 15:30
27. 2. 2023 08:03
27. 2. 2023 08:13
27. 2. 2023 06:49
27. 2. 2023 08:31
27. 2. 2023 08:56
27. 2. 2023 10:50
27. 2. 2023 11:29
28. 2. 2023 08:36
28. 2. 2023 11:43
28. 2. 2023 11:59
28. 2. 2023 12:47
28. 2. 2023 12:57
28. 2. 2023 13:17
28. 2. 2023 13:10
28. 2. 2023 13:18
28. 2. 2023 13:31
28. 2. 2023 16:47
27. 2. 2023 21:06
27. 2. 2023 12:12
27. 2. 2023 12:32
27. 2. 2023 11:08
27. 2. 2023 11:46
27. 2. 2023 12:33
27. 2. 2023 15:04
28. 2. 2023 09:47
27. 2. 2023 08:00
27. 2. 2023 09:33
27. 2. 2023 21:01
26. 2. 2023 21:17
Čtyřkolka
Dá se to s tím mikrovýkonem vzadu vůbec považovat za čtyřkolku?
Rozbalit vlákno
99
Avatar - Mikesus
26. 2. 2023 21:35
Re: Čtyřkolka
To je stejne jako označovat 24/48V mildhybrid hybridem, který má často ještě menší výkon elektromotoru. Tak jako u mild hybridu je význam v nízkých rychlostech. S tímhle nikdo do terénu nejezdi, je to modni mestske suv.
26. 2. 2023 21:41
Re: Čtyřkolka
Výkon je potřeba hlavně na silnic, tam se jezdí mnohem rychleji než v terénu. Třeba při předjíždění na sněhu taková čtyřkolka nepomůže prakticky vubec
26. 2. 2023 22:09
Re: Čtyřkolka
Je fakt, že za velmi malý kufr a horší zrychlení na suchu ta trocha výkonu asi nestojí.

Mně se UX líbilo a tento test víceméně vystihuje moje dojmy z doby uvedení. Největší mínus za mě je kufr, který snad ani na ty nákupy po městě nestačí.
Avatar - Mikesus
26. 2. 2023 22:35
Re: Čtyřkolka
Jo. Ten kufr je hodně malinkej
Avatar - Emel
27. 2. 2023 15:30
Re: Čtyřkolka
Nejde o výkon, jde o trakci... v disciplíně "rozjet se do kopce na sněhu" a tak. Zrychlení na suchu - 0,2s reálně taky nepoznáš...
UX se mi moc nelíbí... boduje v mé neoblíbené disciplíně "co nejdivnější tvar podběhů" a ani zadní světla nejsou nic moc. Naopak čumák dobrý.
28. 2. 2023 17:39
Re: Čtyřkolka
Já vím, že tady jde o pomoc s rozjezdem. Ale o důvod méně připlácet za těžší auto s menším kufrem když to funguje jen na to abych se pohodlněji rozjel pár dní v roce.
Avatar - Mikesus
26. 2. 2023 22:35
Re: Čtyřkolka
Na sněhu není bezpečné předjíždět i s výkonnější čtyřkolkou
27. 2. 2023 00:25
Re: Čtyřkolka
A na tohle jsi přišel jak?
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 07:38
Re: Čtyřkolka
Uplne jednoduše. Silnice pokryta nekolikacentimeteovou vrstvou napadeného snehu, všední provoz a někdo tam bude létat do protisměru, protoze má čtyřkolku.
Avatar - Dinar
27. 2. 2023 08:03
Re: Čtyřkolka
Právě v takové situaci "silnice pokryta nekolikacentimeteovou vrstvou napadeného snehu" je rozdíl v ovladatelnosti auta mezi 2wd a awd největší, nebe a dudy...
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 08:04
Re: Čtyřkolka
To nikde tady nerozporuju. Ale pořád to moc bezpečné není na předjíždění.
Avatar - Dinar
27. 2. 2023 08:13
Re: Čtyřkolka
Ono vůbec předjíždět je nebezpečné...
27. 2. 2023 08:15
Re: Čtyřkolka
Vlastně je nebezpečné už jen vylézt z postele
27. 2. 2023 06:22
Re: Čtyřkolka
Takže AWD je na sněhu na nic? nene, tohle ne :-O :-[]
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 06:49
Re: Čtyřkolka
No u BMW ne, ale u předokolky to zas tak neva až na rozjezd :D
Jeden čas se tady říkávalo, jak je AWD všeho schopné, jak se s tím dá jezdit za sněhu rychle a je bezpečné jezdit jako čuně, jenže mimo ten rozjezd to brzdí stejně, jako auta s pohonem na jednu nápravu, možná vlastně i hůře, protože je to těžší :) A v zatáčkách je otázka, jaké AWD to je, velká část haldexových aut stejně jezdí jako předokolky dokud nedojde k prokluzu.
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 07:35
Re: Čtyřkolka
Ne. Takhle jsem to nemyslel. Obecne předjíždět na sněhu není moc bezpečné s čímkoliv.
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2023 07:53
Re: Čtyřkolka
S tou čtyřkolou bych byl v klidu. Tohle auto, které má displej ve voděodolné překližce potřebuje 4x4 akorát na rozjezd pře Tescem.
27. 2. 2023 08:19
Re: Čtyřkolka
Předjíždění na sněhu není obecně nebezpečné. Musí se počítat s horšími reakcemi auta, ale protože zároveň provoz bývá pomalejší, je na předjetí více času

(a je super že plné čáry jsou schované pod sněhem :-) )
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 08:31
Re: Čtyřkolka
A taky pod snehem muzou byt schovany kousky ledu, ktere te mohou v takovem manevru klouznout az do škarpy :) Ja ti nevim, ale na snehu je to přeci jen trochu mene bezpečné, než za sucha..
27. 2. 2023 08:56
Re: Čtyřkolka
že na rally používají ještě pneu s hřeby, když ta čtyřkolka vlastně stačí ;-)
27. 2. 2023 11:29
Re: Čtyřkolka
tady pěkné srovnání všech možných variant
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
27. 2. 2023 15:48
Re: Čtyřkolka
Krásná ukázka toho, že záleží hlavně na pneu, podloží a sklonu.
Celej život jezdím jen předokolky a celej život v zimě předjíždím kdykoli potřebuju. Když jde brzdit, jde i předjíždět. Když nejde brzdit a ovládat vůz, no tak už je zle a žádná čtyřkolka to nezachrání.
Nebavím se o jízdě někde v horském terénu mimo hlavní trasy, ale o normálním provozu na silnicích v zimě.
27. 2. 2023 19:51
Re: Čtyřkolka
Faktem je ale že čtyřkolka to předjíždění hodně usnadní. Opravdu hodně
Avatar - Mokrous
27. 2. 2023 20:28
Re: Čtyřkolka
Neříkám, že ne. S předokolkou nemůžeš využít všechny Nm a dát plnej, ale až na pár výjimek to není zásadní problém. Je jasný, že pokud budeš mít 300-400 koní a bude to v prudším kopci, tak asi 4x4 potřebuješ. Ale pokud někde na státovce potřebuješ předjet pokakánka, co jede 40, nebo 60, tak ho prostě normálně předjedeš i s předo/zadokolkou. Chce to jen trošku citu a tolik se nebát.
27. 2. 2023 20:52
Re: Čtyřkolka
Tak jasně pokud máš rychlost a jen někoho mineš, problém není. Karta se ale obrací když potřebuješ náhle zrychlit
Avatar - Mokrous
27. 2. 2023 21:25
Re: Čtyřkolka
Většinou nemám to štěstí, že jen někoho minu. Často čekáš na moment, kdy je v protisměru volno a přehledno, než můžeš předjíždět a pak musíš přidávat. A přesto to většinou jde v pohodě.
Když máš dobrý gumy, zatíženou nápravu a zbývá nějaká adheze, tak se to dá. Samosvor, či jeho elektronický atrapy v tom taky trošku pomůžou. Občas se až divím, jak to dokáže na sněhu zrychlovat. Na ledu a "mejdle" už to je horší...
27. 2. 2023 22:25
Re: Čtyřkolka
Pár kiláků na sněhu jsem už taky najezdil, s RWD, FWD i AWD. Tak o jejich schopnostech nebo neschopnostech taky nějaké tušení už mám. Nejhorší je přesednout z AWD do 2x4, to si pak člověk připadá jak chromý. ;-)
Ale ok.
Avatar - Mokrous
27. 2. 2023 22:42
Re: Čtyřkolka
Přechod z “lepšího” do “horšího” je vždy náročnější, než naopak. To chápu. :-)
Avatar - Emel
28. 2. 2023 08:36
Re: Čtyřkolka
Často je to tak, že máš dva relativně "čisté" pruhy nebo koleje, ale mezi nima je sníh, břečka apod. Při překonávání toho je pak AWD mnohem jistější.
Avatar - Mokrous
28. 2. 2023 10:39
Re: Čtyřkolka
Nevím jak se na tom chovají moderní zadokolky pod plynem, ale předokolka tahá dopředu a neroztáčí auto bokem. Když máš samosvor, nebo XDS a podobně, tak ještě líp. Zkoušel jsem to mockrát a nikdy s tím nebyl zásadní problém. Prostě plynule přejedu do protisměru "na půl plynu", pak dám "plnej" a když se vracím, tak zase jen "na půl plynu". Nemá cenu dávat plnej na hromadě sratchek, ale v protisměru v kolejích už často můžeš. Stejně si to dnes pobere elektronika. Záleží na podkladu.
Samozřejmě, že když to klouže víc, tak dám plynu míň a hlavně si to nechávám na rovinky.
V zatáčce se to pod plynem hrne po tečně ven a je potřeba najít tu hranici, kdy to je svižné, plynulé a stále bezpečné a předjíždění k tomu moc nejde dohromady. Není to ale dogma. Opět záleží na adhezi a poloměru a pomalosti předjížděného.
Avatar - Emel
28. 2. 2023 11:43
Re: Čtyřkolka
No tak to někdy zkus s čtyřkolkou a uvidíš :-)
Za mě je tohle jedna ze situací kdy je to AWD opravdu znát hodně a můžeš v klidu předjíždět tam, kde by to s FWD bylo buď nemožné, nebo by to byly velký nervy, protože často nejsi schopný odhadnout, jak velkej boj bude se přes tu zasněženou část prodrat a jestli ti mezitím předjížděné auto neodskočí.
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 11:59
Re: Čtyřkolka
Nezlob se na mne, ale pokud je opravdu nesouvislá vrstva kombinace sněhu i ledu, tak i to 4x4 může ustřelit, protože ten pohyb auta není jen vpřed, ale i do strany
28. 2. 2023 12:02
Re: Čtyřkolka
Tak nebude předjíždět úplně v klidu ale i tak předjede
Avatar - Emel
28. 2. 2023 12:47
Re: Čtyřkolka
Podle mě moc teoretizuješ :-)
Může nemůže, já o žádném ustřelování nic nepsal, samozřejmě musíš být na sněhu opatrný vždycky, ale u AWD máš prostě přenos výkonu rozdělený na čtyři kola, takže můžeš zrychlovat víc (-> kratší čas předjetí) a zároveň přenášet méně síly přes jedno kolo (-> menší riziko ztráty trakce) a zároveň mít ten přenos síly více diverzifikovaný (-> opět menší riziko ztráty trakce pokud třeba jedna náprava najede na horší povrch).
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 12:57
Re: Čtyřkolka
Ale o tom píši celou dobu, jídza s 4x4 na sněhu není jako na suchu, i tak musíš dávat pozor :) Naopak i s FWD/RWD se s dobrými pneu dá na sněhu jet relativně v klidu.
28. 2. 2023 13:00
Re: Čtyřkolka
Naopak? Co je na tom opačně, chceš říct že s dvoukolkou je jízda v zimě klidnější?
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 13:17
Re: Čtyřkolka
Ne, ale ty si tady od začátku vše podával, že s 4x4 se dá jezdit bezpečně na sněhu na rozdíl s FWD/RWD. Já říkám, že jen o pohonu 4x4 to přeci není. Takže opačně je to, že i s FWD/RWD to není nebezpečné, ale dá se s tím taky jezdit, s 4x4 je to lepší, ale ani jedno není bezpečné a musíš jak si mi sám radil, respektovat pravidla hry....

Já pouze tvrdím, že 4x4 je v určité situaci lepší, ale i tak musíš na sněhu přizpůsobit jízdu, stejně jako se dá jezdit i s FWD/RWD za stejného předpokladu. Ohrazuji se tvrdě proti tomu, že bez 4x4 se nedá jezdit bezpečně a takto to tady bylo podáváno.
Avatar - Emel
28. 2. 2023 13:10
Re: Čtyřkolka
Nevím proč to píšeš... nikdo netvrdil, že je to s 4x4 jako na suchu.
V některých situacích (třeba brzdění) je ti 4x4 k ničemu, proto jsem vypíchl jednu situaci, kde já osobně ten přínos 4x4 vnímám nejvíc.
Je to analogický k silnýmu motoru za sucha - jistě se dá předjíždět i se slabším autem, ale buď musíš víc riskovat, nebo si některá předjíždění odpustit.
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 13:18
Re: Čtyřkolka
Ano, já s tebou souhlasím, já se spíš snažím vymezit k tomu, že s jedním je to bezpečné a s druhým nebezpečné, protože je to jen o tom, že jedno je výhoda, nikoliv nutnost a u obojího (vykon/ 4x4) je to vždy s kombinaci s externími podmínkami.
28. 2. 2023 13:29
Re: Čtyřkolka
Shrnul bych to takhle, při stejném tempu jízdy je AWD v náročnějších podmínkách mnohem jistější a přesvědčivější. Můžeš její rezervy využívat ještě více a pak pojedeš rychleji než 4x2
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 13:31
Re: Čtyřkolka
Ano, čistě teoreticky ano.
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 14:16
Re: Čtyřkolka
Rychleji pojedeš jenom když budeš zrychlovat. Zatáčení a brzdění je identické nebo naopak pro 4x4 horší. 4x4 často kvůli váze a tím větší odstredive sile je zatáčení a brzdění horší ( čekám kdy vytahnes jízdu bokem ala rallye ). Může ti pomoct, kdyz oboje jede pod plynem, ale bez plynu je kamova kružnice vyuzitelnejsi.
28. 2. 2023 14:26
Re: Čtyřkolka
Ano, budu zrychlovat. Je to ostatně potřebné pokud chci fakt jet rychleji

Píšeš to jak kdybys snad chtěl zpochybňovat přínosy 4x4 na sněhu

I v těch zatáčkách se často zrychluje a kromě toho má 4x4 lepší držení směru v přímce. Brzdění je u trvalé 4x4 trochu lepší, akorát haldex a spol. v tomhle bohužel nepomůže
Avatar - Ozzman
28. 2. 2023 16:47
Re: Čtyřkolka
Brzdeni motorem..
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 21:31
Re: Čtyřkolka
Brzdění na snehu/ledu je lepší u 4x4 než 2wd? Fakt? :-[]
Větší hloupost si už vymyslet nemohl?
A jak zajistí stabilitu v přímce? Dokážeš tady v jednom příspěvku napsat snad všechny vyvrácené nesmysly co kdy o 4x4 byly. 4x4 má výhodu ve zrychlení, to je vše. Pak může mít k té stabilitě výhodu větší váha, ale ne pohon.

https://youtu.be/ApVhtv4N_Zg

https://www.consumerreports.org/…4wd-a5663578720/

"One of the reasons many people buy a traditional sport-utility vehicle is for the extra security and traction of four-wheel drive. Many drivers don’t realize the limitations of AWD and 4WD, however. Though having power delivered to all four wheels increases straight-line traction, it does nothing to improve braking, and most systems have little to no effect on cornering."

https://www.broadmoormotors.com/…county-hastings/

"Myth #4: AWD & 4WD Help With Braking"

Že ty budeš patřit do kategorie řidičů "Myth #3: 4 Wheel Drive & All Wheel Drive Makes You Invincible"?
"While some consider All Wheel Drive vehicles better at handling than 2 wheel drive vehicles, the truth is that the all wheel drive feature is really only improving acceleration."
28. 2. 2023 22:09
Re: Čtyřkolka
Zkusil sis někdy brzdit na sněhu s fulltime čtyřkolku s manuálem? Porovnal sis jak brzdí s vysláplou spojkou oproti nevyšláplé? Co jsi zjistil, jaký rozdíl?

Zkusil sis aspoň jednou porovnat průjezd třeba nahrnutou břečkou nebo hlubším sněhem, který ti nerovnoměrně brzdí každou stranu auta jinak? Jak se přitom chová AWD versus dvoukolka? Co jsi zjistil?
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 22:34
Re: Čtyřkolka
Brzdění s nevyslaplou spojkou? S ABS nebo bez nej? To nebude maximální možné brzdění že ne? Jinak bys zablokoval kola, chcipnul by motor a prisle bys o posilovač. Tohle jsi asi nemyslel ne?
Ad 2.odstavec. zkusil ( ovsem nikdy v identickem aute ), rozdíl je jen v tom, ze awd dokáže lépe zrychlit. Dokonce pořádáme i firemní kurzy na polygonu v Mostě, kde takové věci můžeme srovnat na kluzkym nebo různých površích. Nikdy tam čtyřkolka zatím nebrzdila lépe. Obecne nejlépe brzdila lehká auta, nejhůře těžká. To samé se zatacenim.
28. 2. 2023 23:02
Re: Čtyřkolka
Brzdění s ABS. S nevyšláplou spojkou fulltime 4x4 brzdí líp než s rozpojenou spojkou. Na sněhu určitě ano, ověřeno několikrát. , Umělý polygon jsem nezkoušel

A to druhé - tam kde ti nahrabaný sníh stahuje auto do strany, AWD pomůže držet směr. I bez větší akcelerace, jen s udržováním rychlosti.
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 23:24
Re: Čtyřkolka
To nebudu rozporovat, zda se spojkou brzdi něco lépe než bez ní. Takové veci nezkousim. A kdy ji rozpojis, až když chcipne motor? Víš o tom, ze nezáleží na odporu kola, ale jeho adhezi. Větší odpor jen zablokuje kolo a to může dát kratší dráhu. Ale moc bezpečné to nebude. Abs může prodloužit brzdou dráhu, ale pořád se dá auto ovládat.

Nahrabaný sníh stahuje jakékoliv auto. Zde záleží jen na váze, v příčném směru. V podelnem ti to awd pomůže na zrychlení, pokud tu bariéru prejizdis pod plynem. Ale rozhodne to stabilnější nebude ani u jednoho. Oboje budou stejně na tom. Je to vše jen subjektivní pocit nesmrtelnosti, protoze awd zrychluje snadněji.
28. 2. 2023 23:32
Re: Čtyřkolka
Než se dostaneme dále, vysvětli proč by mi při brzdění s ABS měl chcípnout motor. Mě žádný důvod nenapadá
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 13:14
Re: Čtyřkolka
může, teoreticky. I při ABS dochází ke krátkodobému ( v řádu ms ) zablokování kola. A pokud se to trefí na všechna 4 kola současně, tak co se asi stane. Pravděpodonost při dnešních ABS je určitě malá, ale nikoliv nulová.
https://www.researchgate.net/figure/Simple-ABS-performance-graphs_fig6_321085372
1. 3. 2023 14:22
Re: Čtyřkolka
Zjevně jsi nepochopil funkci ABS. U správně fungujícího ABS k zablokování kola nesmí dojít nikdy, systém dovolí jen částečný skluz. Ten může být nastavený různě, ale určitě nepůjde přes odhadem 20 - 25%.
Kromě toho - sám tady argumentuješ Newtonovými zákony, tak si skus spočítat jaké síly by musely na kolo působit, aby při jeho momentu setrvačnosti se mohlo v řádu milisekund zablokovat a hned zase roztočit na plnou rychlost. Popřeš tím sám sebe

PS: a klidně mi grafech z tvého odkazu ukaž, v které chvíli je kolo plně zablokované
(nic takového tam nenajdeš)
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 19:35
Re: Čtyřkolka
ABS osciluje s tlakem v oblasti kolem blokace kol, s větší frekvenci dnes než dřívější generace. Proto říkám teoreticky může, navíc není potřeba zablokovat kola úplně, ale staci snížit otáčky motoru pod minimální.
1. 3. 2023 21:09
Re: Čtyřkolka
Pokud by ABS mělo zablokovat kolo, bylo by to právě při velmi malé frekvenci. Jedině tehdy by kolo mohlo mít čas na zablokování. Čím vyšší frekvence, tím je řízení skluzu přesnější a tím má i kolo míň času na zastavení rotace. To za prvé

A za druhé, jestli ABS pracuje s max. 25% prokluzem, ovlivní to otáčky motoru u fulltime 4x4 se třemi diferenciály pouze o cca 6% (určitě víš proč). To znamená že když třeba v 1500 otáčkách dojde náhle k 25% skluzu kola, otáčky poklesnou na cca 1400. V jakých otáčkách motoru bys musel brzdit, aby došlo k poklesu pod jeho minimum si doufám dopočteš sám. Pochopíš, že v praxi takový případ nastat nemůže, tedy pokud se nebavíme o hrubých chybách v ovládání auta patřících spíše do první lekce autoškoly.
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 21:29
Re: Čtyřkolka
Vždyť to píšu, že větší frekvence tu možnost hodně snižuje. Jestli eliminuje, to teoreticky ne, prakticky možná ano mozna ne. Odborníci se shodují, že může dojít ke zhasnutí motoru.

Rozhodne ale intenzivně brzdit bez spojky není moc bezpečné.
Odporuje to veškerým pouckam o bezpečné jízdě.
https://www.az-pneu.cz/…jete-je-dusledne
https://www.auto.cz/…e-legendy-103002
"S manuální převodovkou je ale jinak – při potřebě co nejrychlejšího zastavení s vozem s ABS vždycky vyřazujte do neutrálu nebo alespoň vyšlápněte spojku. Možná si řeknete, že tím přijdete o brzdnou sílu motoru, ne každý si ale uvědomí, že musí během brzdění také podřazovat a může dojít ke zhasnutí motoru. Nehledě na to, že v posledních metrech v podstatě brzdíte proti síle motoru a brzdná dráha se tím ještě prodlouží"

Co tam máš dal?
1. 3. 2023 21:52
Re: Čtyřkolka
Proč pořád cituješ poučky pro úplné řidičské diletanty? Řešit že při snižování rychlosti se musí brát ohled na minimální otáčky motoru tady doufám nemusíme. Už jsem ti to napsal jednou že je to téma pro počáteční lekce autoškoly, nevím proč to sem dáváš znova.

Ale mohl jsi ze svého odkazu ocitovat jinou větu, udělám to za tebe :
...Automobily vybavené ABS mají výhodu, že k zablokování kol nedojde,...

Takže jestli budeš ještě chtít tvrdit že zablokování může nastat, pořádně si sám napřed pročti svoje odkazy
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 22:19
Re: Čtyřkolka
Vytrhavas z kontextu. K zablokování nedojde, aby nešlo ovládat auto, s tím souhlas. Ale ke krátkodobém zablokování dojde. S velmi malou pravděpodobností všech kol, ale může. Nebo chceš říct, že ani u jednoho nedošlo k zablokování kola?
https://youtu.be/RMZT-QqAhys
https://youtu.be/fqbZ3ICj6Q4
A ude doporučuji rovnou čas 1:40. Zablokovaly se rovnou obě pravá kola.
https://youtu.be/6O3reQ4wh5E

Takze nedojde k zablokování?
2. 3. 2023 00:24
Re: Čtyřkolka
Myslím že jsi použil nevhodné příklady. Ve videích se jedná o konečné fáze brzdění před zastavením, kdy se ABS už často vypíná nebo omezuje funkci. Což pomáhá třeba na sněhu, kdy bloklé kolo před sebou nahrne klín pomáhající zabrzdit, ale každé auto to může mít nastavené jinak. V tak malé rychlosti se samozřejmě ani neprojeví moc setrvačnost kola. Kromě toho si myslím, že na sněhu tedy povrchu s malým třením může být činnost ABS ještě citlivější
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 21:50
Re: Čtyřkolka
Víš co je kammova kružnice? Newtonuv zákon ti něco říká?
28. 2. 2023 22:16
Re: Čtyřkolka
Ano vím.
Který Newtonuův zákon konkrétně myslíš? , Newton jich sestavil více
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 22:36
Re: Čtyřkolka
No teoreticky v tomto můžou posloužit všechny 3, ale postačí nám 2. a 3.

A kdyz víš o kammove kružnici, můžeš na ni vysvětlit vliv 4x4 na zatáčení?
28. 2. 2023 23:07
Re: Čtyřkolka
Ano můžu. Při dopředné hnací síle se snižuje schopnost kola přenést boční sílu. Auto s AWD má hnací síly na kolech nižší, tj zbývá větší rezerva pro boční sílu
Avatar - Mikesus
28. 2. 2023 23:16
Re: Čtyřkolka
Ok. A když není žádná ( nebo spíše minimální, ideální odvalování asi nezajistime ) dopredna síla, tak je přenos bočních sil ještě větší. Stačí pustit plyn, nebo ho jen lehce držet, aby motor nebrzdil. Takze to nějak pro awd nevychází, v tom případě projedu vyšší najezdovou rychlosti s 2wd, kdyz ty budeš stát na plynu.
Abys projel stejnou rychlosti s awd, taky musíš bez plynu a brzdění úplně stejně, jinak si to vždy zhoršuješ, jen ne tolik jako s dvoukolkou
28. 2. 2023 23:28
Re: Čtyřkolka
Takhle se ale na sněhu nejezdí, je veliký rozdíl mezi tvou teorií a reálnou praxí. . Nikdo nejezdí do zatáček přesně maximální možnou rychlostí na hranici smyku s přesně neutrálním plynem nebo vyšláplou spojkou. To by asi brzo skončil ve svodidlech.
Normálně se najíždí o trochu pomaleji a nechává nějaká rezerva adheze, třeba z důvodu proměnlivého povrchu apod. Rezervu pak můžeš na výjezdu bezpečně využít k akceleraci. Když to uklouzne, jen trochu ubereš nebo zkoriguješ volantem. A právě tady 4x4 hodně získává.
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 13:13
Re: Čtyřkolka
aha, takže potvrzuješ, že 4x4 nemá zatáčení pozitivní vliv, jen má menší negativní pod plynem.

"Když to uklouzne, jen trochu ubereš nebo zkoriguješ volantem"
To udělás u předokolky taky úplně stejně.
rozdíl je jen v tom, že 4x4 může trochu zrychlovat, kdežto ta předokolka nemusí, ale zatáčet budou stejně. čtyřkolka spíše hůř kvůli váze.

Přestaň psát nesmysly už konečně. Nikdo nerozporuje, že se snadněji rozjede, ale tím to končí. Přesně ukazuješ všechny mýty o čtyřkolce. Fyzika ( nejjednodušeji ta kammova kružnice to dokládá ) obejít nejde, i když se snažíš ji ohýbat. Ještě akceptuju, že může pomoct vektorování točivého momentu a u čtyřkolky má větší přínost než dvoukolky.

https://www.garaz.cz/…ecnejsi-21003043
Mýtus: „Čtyřkolka je rychlejší“

"Není. Čtyřkolka se jen díky lepší počáteční trakci rychleji rozjede a snáze nabere rychlost. Ale pokud musíte zpomalit a zatočit, což se obvykle v zatáčkách pod sněhem musí, karta se obrátí. "

Další vysvětlené mýty, které tvrdíš že to 4x4 dělá.
https://www.broadmoormotors.com/…county-hastings/
https://www.autoweb.cz/…ujete-pohon-4x4/

A dá se toho najít spoustu a spoustu. A pokud je možnost mít identická auta ( 2wd vs awd ), pak to snadno člověk zkusí i v reálu.
Oni si asi všichni vymýšlejí, včetně fyziky co?
1. 3. 2023 14:37
Re: Čtyřkolka
Začal bych od konce, píšeš ...A pokud je možnost mít identická auta ( 2wd vs awd ), pak to snadno člověk zkusí i v reálu....
Ano, přesně tuhle možnost jsem měl. Dvě identická auta, jedno FWD a druhé fulltime 4x4. . Do té doby jsem netušil, jak obrovský rozdíl mezi nimi je na sněhu. Akcelerace byla jasná, ale hned jsem si taky všiml právě toho citelně lepšího vedení směru i výrazně lepšího zatáčení !!!

Až poté, co jsem zjistil ty rozdíly v praxi, jsem začal pátrat čím jsou vlastně způsobené. Udělal jsi někdy ty něco takového ?? Nejspíše ne, nemáš žádné vlastní argumenty, nemáš vlastní zkušenost na porovnání a spoléháš jen na zoufalé bláboly z webu.

Takže žádné ...potvrzuješ, že 4x4 nemá zatáčení pozitivní vliv, jen má menší negativní pod plynem....
Nic takového nepotvrzuju ! AWD určitě zatáčí líp, tedy hlavně oproti FWD které se po přidání plynu rádo jen hrne rovně !

Ještě ti to shrnu, na sněhu:
AWD lépe akceleruje
AWD lépe zatáčí
AWD lépe drží směr
fulltime AWD lépe brzdí

PS. pro info, měl jsem k dispozici i FWD versus haldexové AWD
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 19:20
Re: Čtyřkolka
Tak vidíš. Já taky, na polygonu v mostu a rozdíly byly v neprospěch čtyřkolky, kvůli váze.
Proč pořád pises nesmysly, které odporují fyzice? 4x4 nemá vliv na zatáčení ani brzdění.
"AWD určitě zatáčí líp, tedy hlavně oproti FWD které se po přidání plynu rádo jen hrne rovně"
Ano pod plynem se hrne rovně vic nez čtyřkolka, ale bez plynu jede lépe než čtyřkolka za jakékoliv situace.
Ty jsi žádné argumenty nedal, jen své pocity.
Můj argument, pokud se ti nelíbí veškeré odkazy, je fyzika a kammova kružnice.
Pokud chceš tvrdit, že nemám zkušenosti s různými pohony, jen se ti vysmeju.

Píšeš tu nesmysly, já ti dávám odkazy, vysvětlující nesmysly co píšeš a jen se zmuzes na to, ze nic neznám.
Další inteligent, který sám má pravdu, a všichni ostatní si vymýšlejí.

Takze výsledek u awd je:

AWD lépe akceleruje
AWD stejně drží směr jako 2WD
AWD hůře brzdí
AWD hůře zatáčí

Je to prostá fyzika a tvé domněnky a výmysly s tím nic neudělají. Hod sem jeden odkaz, který potvrdí tvou domněnku? Ja na vše výše zmíněné odkaz dal.

Tak znovu, tvůj nesmysl "fulltime AWD lépe brzdí"
Zde vyvracen. Naopak to ukazuje, že pokud je 2wd, bude brzdit lépe, protoze bude lehčí.
https://youtu.be/N6l3bpTbmfQ

Nesmysl č.2
"AWD lépe zatáčí"
Kammova kružnice
https://youtu.be/JjCcFsGLpaM
https://youtu.be/dZ33KJ1cl_c
Nikdo srovnání už nedělá, protoze už nikoho ani nenapadne, že někdo by mohl pochybovat o dobře prozkoumané oblasti fyziky.
Zde srovnání, bohužel, s AS pneu. Výsledek? Překvapivě, lepší rozjezd, horší zatáčení a brzdění
https://youtu.be/bRYHlb61_9Q

"Is AWD safer in winter?
While many people think that AWD is enough to take on dangerous ice and snow, there is almost no difference between AWD-equipped vehicles and ordinary cars when it comes to cornering, braking and handling in winter weather."

Překvapuje mne, že vůbec tohle téma řešíme na stránkách o autech, kam chodí diskutovat technicky znalejsi. Takové veci bych čekal spíš na emimino, ze se tam někdo bude bít za to, ze čtyřkolka lépe brzdí a zataci.
1. 3. 2023 21:44
Re: Čtyřkolka
K jednotlivým bodům:
...Ano pod plynem se hrne rovně vic nez čtyřkolka, ale bez plynu jede lépe než čtyřkolka za jakékoliv situace....
Za jakékoliv situace ne. Například fulltime 4x4 zatáčí i bez plynu lépe. Důvodem je rozkládání brzdného účinku motoru na všechna kola, takže přední kola nejsou zatížená tolik podélnými silami a zbývá jim více adheze pro přenos bočních sil. Kammova kružnice, znáš to. Samozřejmě se to projeví spíše na nízké kvalty a s víc brzdícím motorem, na vysvětlení jistě přijdeš sám.
Tj. nemáš pravdu, a jsou situace kdy 4x4 zatáčí lépe než 4x2 i bez plynu a mám k tomu i fyzikální argument, abys netvrdil že žádné nedávám.


...Pokud chceš tvrdit, že nemám zkušenosti s různými pohony, jen se ti vysmeju....
Ptal jsem se tě jestli jsi zkoušel brzdit fulltime s vyšláplou spojkou a bez spojky, sám jsi napsal že jsi to nikdy neudělal. Přitom je to důležité pro pochopení spojeného brzdného účinku motoru a brzd. Rozdíl není až tak výrazný, ale je tam a projeví se opět spíše na nízké kvalty. Je to proto, že roztočený motor svou setrvačností udržuje kola v plynulých otáčkách a omezí jim skluz, při kterém by už zasahovalo ABS a snižovalo brzdný účinek. I tady máš fyzikální argument, abys netvrdil že žádné nedávám.

Překvapuje mně, že se chlubíš zkušenostmi s různými pohony, a nikdy jsi přitom nepoznal rozdíly které popisuju.


Pobabvily mě ale tvoje odkazy na garaz.cz kde teoreticky rozebírají že čtyřkolka vlastně není na sněhu rychlejší (haha), a ještě víc z autoweb.cz kde píšou že čtyřkolka je vlastně úplně zbytečná. Už jsem je kdysi četl ale dík za připomenutí, opět jsem se zasmál. Největší legrace je ovšem v reálu, když takového přesvědčeného o zbytečnosti čtyřkolky potkám v zimě na sněhu.
Avatar - Mikesus
1. 3. 2023 22:10
Re: Čtyřkolka
Jo už chápu, každý tu mluvíme o jiné situaci. Já mluvím o situaci, kdy yjako řidič nejdeš proti fyzice, tedy s manuálem buď vyslapnes spojku, nebo lehce držíš plyn, s automatem si to elektronika sama odpojí při prokluzu. Ty mluvíš o situaci, kdy jako řidič jedeš jak nemáš. Pak ano, pokud nevíš jak jezdit na sněhu, čtyřkolka je v tomto případě méně náchylná na nedotacivost. Ovšem zase tu máme problém s pretacivosti, protoze ten řidič, co neumí seslapnout spojku nebo ubrat plyn, neumi ani otočit volantem proti. Takze pak chapu, proč musíš mít čtyřkolku a považuješ ji za lepší.

Pokud chceš tedy me zkusenosti:
Haldex, torsen, s uzaverkami i bez, s elektrickou s nízkým výkonem vzadu i s plnohodnotným. A ani u jednoho nebylo lepší zatáčení ani brzdění oproti dvoukolkam.

Překvapuje mne, že když ty máš takových zkušenosti, že jsi jediný kdo to tvrdí. Všichni to píšou špatně, nikdo si toho nevšiml, jen ty jsi to zaznamenal. Instruktoři bezpečné jízdy na to upozorňuji, že to to je vymysl, ukazují to na polygonu, fyzika to dokazuje, jen ty jsi dokázal pokořit fyziku. Super, aspoň jednou bude mít Česko opravdového génia. Nebo ne?
2. 3. 2023 00:12
Re: Čtyřkolka
Hele co kdybychom opustili ten útočný tón a zkusili diskutovat normálně? Ty máš nějaké zkušenosti já zase jiné, tak se zkusme normálně bavit čím to může být a nesnažme se z toho druhého dělat troubu.

Za sebe můžu říct že mám najetých přes 1,5 mil. km a za tu dobu i několik desítek tisíc přímo na sněhu tak snad úplný začátečník nejsem.

A protože furt střídám 4x4 i 4x2, mám to porovnání docela často. Nemám důvod si vymýšlet co píšu , prostě takhle to vnímám. Vnímám rozdíly v chování koncepcí a občas se tomu porovnání věnuju z vlastního zájmu dukladneji, třeba si na sněhu zkouším to brzdění, agilitu při zatáčení apod. A snažím se o technické vysvětlení.

Zatím všechny odkazy co jsi tu dával vyznivaji jako že 4x4 je v podstatě k ničemu nebo dokonce kontraproduktivni. Já to vnímám úplně jinak. Za mě je 4x4 na sněhu obrovský přínos, jede se mi s ním nesrovnatelně líp. Fakt nerozumím že to ty vidíš tak odlišně
Avatar - Mikesus
2. 3. 2023 07:11
Re: Čtyřkolka
Je to dost subjektivní. A srovnavas 2 identická auta jen s různým pohonem?

Jestli bereš všechny odkazy jako že 4x4 je k nicemu, pak to zase bereš zbytečně útočné i když není.
Mají nespornou výhodu, rozjezd a také výjezd že zatáčky, kde oproti fwd můžeš začít zrychlovat dřív, případně aspon nějak. To nikdo nerozporuje. Ale fámy o lepších brzdách ( stejná auta, jen různé pohony. Pokud se jedna o ruzne vyrobce nebo ruzne modely, muze byt 4x4 v tom lepsi, ale ne zasluhou pohonu ). To samé o směrové stabilitě a průjezdy zatáčkou. Zde může být výhoda vectoringu, který u 4x4 bude mít větší vliv než u 2wd.
Neberu ti, že máš takové dojmy, ale bohužel subjektivni dojmy nejsou objektivní data podložená fyzikálními zakonitosmi.
2. 3. 2023 09:05
Re: Čtyřkolka
Ano, měl jsem kdysi k dispozici dvě úplně stejná auta, jen se lišily FWD a fulltimeAWD.

Třeba k té směrové stabilitě když projíždíš jednou stranou auta břečkou - představuju si že u FWD hnací kolo kterému poklesne trakce a ještě je brzděné vrstvou sněhu prostě stahuje auto výrazněji do strany. U AWD není pokles trakce dvou hnacích kol na jedné straně tak výrazný a proto směr drží lépe. Přijde mi to jako rozumné fyzikální vysvětlení jevu, který vnímám subjektivně

Ty brzdy vidím podobně - třeba když jsem sjižděl prudký spád se zařazenou dvojkou a vyšlápl spojku, začalo drnčet ABS a auto moc nezpomalovalo. Po sepnutí spojky ale ABS hned utichlo a auto zpomalovalo víc. Zkoušel jsem to vícekrát. To už skoro není subjektivní dojem. Možné fyzikální vysvětlení jsem popsal včera
Avatar - Mikesus
3. 3. 2023 08:08
Re: Čtyřkolka
K tomu přejezdu bariéry sněhu.
Dochází tam k vnější brzdne síle, kammova kružnice se na daném kolem zmenšuje ( tedy adheze kol, řekněme na levé straně ), není schopno přenášet takovou sílu jako ostatní kola. Pokud máš 4x4, vůbec to na tom nic nemění i kdyz ji nemáš, jen snadněji budeš akcelerovat ( protoze muze vyuzit i zadni kolo ac s nizkou adhezi, ale zaroven tomu kolu jeste sníží odolnost vuci bocnim silam). Maximalni boční síly budou stejně pro oba druhy pohonu, protoze mají stejné velkou kružnici k dispozici.
Pokud jedeš tedy pod plynem přes tu bariéru, s 4x4 ji projedes rychleji, ale s větším rizikem pretaciveho smyku než u predokolky, u predokolky ji projedes pomaleji, s rizikem nedotaciveho smyku.
Pokud pojedeš bez plynu pres tu barieru, u fulltime 4x4 je větší riziko pretaciveho smyku z důvodu větších brzdných sil na zadním kole a menší možné boční síle než u fwd, kde se kolo jen odvaluje. Pokud je odpojitelna zadní náprava, pak bude na tom stejně jako fwd.

A k tomu brzdění z kopce, to je fyzikálně nemožné. Protoze ti brzdí pouze plocha mezi kolem a je jedno co ho brzdí, jestli motor nebo brzdy. Jediný rozdíl je v tom, ze brzdný výkon motor moc nezkorigujes, brzd ano.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 21:06
Re: Čtyřkolka
Pokudáš plnej u 4kolky a je tam fakt led = nemáš adhezi, tak ti taky zasáhne stabilizace či protiprokluz, prostě to není všemohoucí, jak se tady někteří snaží namluvit.... s vyplými asistenty tohoto druhu to zase prohrabává a může mít tendenci nehezky střelit bokem, což je u předokolky třeba takové předvídatelnější. Vše je o používání mozkem, je to dobrý sluha, zlý pán.
27. 2. 2023 11:44
Re: Čtyřkolka
samozřejmě nestačí, kdyby se hřeby mohly používat v normálním provoze byla by to pecka. Ale rozdíl mezi 4x4 a 2x4 bude vždycky, s hřebama i bez nich, to doufám chápeš
27. 2. 2023 11:47
Re: Čtyřkolka
Ozzman: kdyby to bylo tak dramatické jak píšeš, vymetl bych škarpu už nejmíň tisíckrát. Ale nepřihodilo se to ještě ani jednou, tak to snad tak hrozné nebude ...
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 12:12
Re: Čtyřkolka
Tak to jsi měl štěstí, já v loni dal víc plynu a auto se mi nasměrovalo ke škarpě... byl tam zmrazek, naštěstí to dopadlo dobře... a to s 4x4

Ale tvrdit, že je to bezpečné je alibismus, je to stejně jako za mokra méně bezpečné, než za sucha, bez ohledu na hnanou nápravu, to je neoddiskutovatelný fakt.
27. 2. 2023 12:15
Re: Čtyřkolka
Jestli neumíš na sněhu (neber to nijak hanlivě), doporučuju najít zasypaný parking a tam se trochu vydovádět. Akcelerace, smyky na obě strany, brzdy atd. Já tak kdysi vzal ženu a od té doby je na sněhu jako doma (no skoro.. :-) )

Bezpečné je to na sněhu, pokud respektuješ pravidla hry. Ale to přichází s praxí
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 12:29
Re: Čtyřkolka
Jestli nepoznáš rozdíl mezi suchou a zasnezenou silnici ( neber to hanlive), doporučuji najít nějaký parking, kde je část pod sněhem a část očištěna. A parkoviště je super, ale nenadálé situace ti nepripravi.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 12:32
Re: Čtyřkolka
Jistě, že jsem byl na sněhu mockrát, na parkovišti, na uzavřené silnici, dokonce i na škole smyku ve sněhu, jenže my dva si asi nerozumíme. Já i ten výše popsaný smyk dostal trochu řízeně, že jsem to schválně přehnal s plynem a zkoušel na prázdné zasněžené cestě, co to udělá. Za provozu jsem díky předvídání a přizpusobení podmínkám snad nikdy neměl výraznou krizovku - ale to je právě o tom přizpůsobení stylu jízdy, což musíš i s 4x4 ..

Pointa je tak, že na sněhu se dá jezdit relativně bezpečně, jenže to znamená jak říkáš přijmout pravidla hry a třeba někdy ubrat, nebo nepředjet. Bezpečně na sněhu lze jezdit i s předokolkouXzadokolkou, stejně jako předjíždět, jen vždy za sucha je každý takový manévr bezpečnější a rychlejší, než za zhoršených podmínek a je uplně jedno, jak moc máš velkou praxi, ta praxe ti jen dodává výhodu v lepším odhadu situace, nebo následné zvládnutí krizovky, když si přehlédl zmrazek..

Celá diskuze je postavena tak, že s 4x4 se dá jezdit na sněhu jako za sucha a to prostě není pravda, vždy to bude bezpečnější za sucha už z principu fyzikálních zákonů suché vozovky.. A troufnu si říct, že daleko větší vliv na jízdu na bezpečnost ve sněhu nemá 4x4, ale dobrý pneu
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2023 09:26
Re: Čtyřkolka
Obecně mi hrabou na sněhu při předjíždění všechna 4 kola, jde jen o to mít to srdce neubírat a korigovat jen volantem. Nad 80 se rychle ukliďnuju, mám už strach, nejsem si jist na 100%
27. 2. 2023 11:50
Re: Čtyřkolka
Když to vezmeme technicky, všechny čtyři by měly obecně hrabat jen u auta se všemi diferenciály zavřenými, ale takových není moc - umí to třeba géčko. U ostatních aut obvykle hrabe jen jedno, nebo max. dvě kola, podle provedení pohonu
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2023 12:39
Re: Čtyřkolka
U mě jsou to tři kola, vzadu je samosvor. Pod stejnou zátěží by přední kola mohla hrabat obě.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2023 09:18
Re: Čtyřkolka
To dost záleží na situaci. Pokud pojede někdo vyloženě úplně podes*ranej 30km/h na rovné silnici, jak pražák, když vidí padat vločku :D , tak nevidím důvod ho normálně a bezpečně předjet.
Avatar - JirkaVejrazka
27. 2. 2023 09:49
Re: Čtyřkolka
Nechtel by sis to po sobe jeste jednou precist? ;-)
Avatar - kari.laz
27. 2. 2023 13:51
Re: Čtyřkolka
pardon, vypadlo mi tam *ne. Ale smysl asi většina pochopila. A rýpnutí "zimní" situace v Praze se vyloženě nabízelo :D . Také ti normální se pousmějí a ti "potrefení" se budou hádat do krve :D
27. 2. 2023 11:08
Re: Čtyřkolka
?? to jako vážně? Pražáka, který jede 30, když vidí padat vločku, jsem ještě neviděl. Zato jsem viděl spousty pražáků, kteří jedou 150 déšť nedéšť, mlha nemlha a sníh nesníh.
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 11:26
Re: Čtyřkolka
Ono v Praze jezdi většinou takhle. Ale ti zůstávají v Praze a nikam nejezdí. Ti co vyjedou ven jezdi povětšinou normálně a pár nesmrtelných letí jak popisuješ.
27. 2. 2023 11:46
Re: Čtyřkolka
Tím se to vysvětluje, protože já potkám jenom ty externí letce.
A rozumím, Praha je v nížně, sněhu moc neužije. Vzpomínám si jak byli ze 2 cm sněhu vykolejení brňáci, zatímco u nás na mé rodné Vysočině 15cm nic neznamenalo. Takže dík za vysvětlení, pochopil jsem, jak je to myšleno.
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 11:56
Re: Čtyřkolka
Ja jsem zvyklý taky na desítky cm sněhu, v Praze mne to irituje, jak jezdi pomalu jen se objeví pár vloček, ale silnice je sotva mokrá. Mimo Prahu ( a další velká města) jsem nikoho tak extrémně pomalu jet nezažil. Naopak spíš je pak potkavam v příkopech.
27. 2. 2023 12:11
Re: Čtyřkolka
Mám podobné poznatky. Kdo jezdí na sněhu svižně, neustále sleduje kolik to zrovna klouže a jízdu tomu přizpůsobí. Kdo jezdí pomalu, nepozná jako má rezervu a o to víc ho to pak překvapí.

Blbý je akorát čistý led, hlavně v noci není moc poznat a uklouznout umí fakt hodně. O dost lepší je břečka, sice trochu stahuje do strany ale je celkem čitelná. Čistý sníh je pak úplně v pohodě, hlavně ujetý a hodně zmrzlý, na něm se s čtyřkolkou jede skoro jak po asfaltu
Avatar - Ozzman
27. 2. 2023 12:33
Re: Čtyřkolka
Nejhorší po ledu je břečka se zmrzlýma kusama na silnici, to třeba při dálniční rychlosti umí rozhodit lehčí auto
27. 2. 2023 15:04
Re: Čtyřkolka
takže led je špatně, ale zmrzlý sníh je jako asfalt :-)
27. 2. 2023 19:49
Re: Čtyřkolka
Ano říkáš to správně, je v tom veliký rozdíl i když je oboje jen zmrzlá voda. Podobně jako tuha i diamant jsou oboje uhlík
28. 2. 2023 09:47
Re: Čtyřkolka
Někdy ti závidím tvoji fantazii. Mohl bys psát knížky jako Rowlingová.
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2023 12:41
Re: Čtyřkolka
Rohore, ty máš auto bolačku co nejede, tak se ti zdá, že ostatní letí. Kup si už Corollu s dvoulitrem HEV. :-!
Avatar - Mikesus
27. 2. 2023 13:29
Re: Čtyřkolka
Ta nová 1.8 5.gen taky už vypadá slibně.
27. 2. 2023 06:23
Re: Čtyřkolka
Ne, napsat k tomu AWD je trochu podvod na zákazníky. Dá se to považovat za výsměch, tohle není AWD.

Aspoň, že to už má lepší infotainment než před FL.
Avatar - Dinar
27. 2. 2023 08:00
Auto
s rozměry kompaktu c-segmentu a vnitřním prostorem b-segmentu. Nevím, kolik dneska stojí takové vw polo, ale 1,3 milionu to snad nebude.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2023 09:33
Re: Auto
Je to premiovy crossover... za dane peniaze neponuka na danom podoryse megapriestor ale ma ine priority. Mne ale celkovo uxko pride co do testov menej vydarene ako jeho vacsi pribuzni lexusaci... inak za 1,6 mega je uz giganticky touareg.. a takpovediac uz tiez hra premiovu hru... ved aj predaje uxka vravia jasne... ma ich najslabsie zo vsetkych zvysenych lexusov ( a pritom je z nich najlacnejsie ) ... svojich zakaznikov napriek tomu asi ma ked sa lexusu uxko oplati vyrabat....
27. 2. 2023 14:35
Re: Čtyřkolka
Tam kde není samosvor obě nejspíš nebudou hrabat, vždycky mezi mimi bude trochu rozdíl a podklouzne jen jedno.
Ale souhlas, se samosvorem na nápravě hrabou obě zároveň

EDIT: blbě se to zařadilo
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2023 21:01
Cena
Ještě by stálo za to zmínit, že auto je teď v nabídce se slevou přes 300.000 Kč. Za 850.000 Kč s DPH mi tato prémiovka potom přijde jako dobrý kup.
Už se těším na tu svoji v dubnu ;-)
Rozbalit vlákno
0