Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Volkswagen ID.3 oficiálně: Zapomeňte na uhlazené vajíčko, zútulnila se i kabina

91 komentářů

Avatar - Mokrous
Mokrous
Takže jako obvykle mnoho povyku pro nic.

Nezměnilo se nic a je to furt malý, zbytečný, nepoužitelný a maximálně neergonomický paskvil a nedodělek jako od samého začátku. Bravo! Zase to nebude nikdo kupovat.
Ani tu podělanou lištu a ovládání zadních oken nedokázali změnit.
No, pokračujte ještě chvilku tímto stylem a už ani já si další auto u koncernu nekoupím...
Avantime
S kritikou faceliftu súhlasím, dizajn je subjektívny, ale že je to malé, nepoužiteľné a že sa to nekupuje? Si padol z višne? 53015 kusov za minulý rok je akože nič? Piaty najpredávanejší elektromobil.
ericn
OK, tak se běž zeptat do nejbližšího dealerství VW, jak se iD řada i nás prodává. Mimo jiné ten interiér vypadá o chlup lépe, ale jen na oko. Ergonomické faily zústaly, viz ovládání okne a hnusný volant s dotykovými ploškami :no:

OT: Byl jsem se včera v jednom dealerství a měli tam nově iD.Buzz a klíče od něj na stole, tak jsem si ho prolezl. Auto za 1.7mil Kč a musím říct, že jsem poměrně v šoku:

- tak nekvalitní plasty jsem nečekal, palubní deska je sice dobře slícovaná, ale všude laciný tvrdý světlešedý plast
- ozdobná lišta přes celou palubku alá dřevo je nejlevnější polomatný plast, který na dotek vrže a prohýbá se, děs...
- výplně dveří jsou jeden plastový výlisek s vloženou měkčenou částí asi 15x5cm na loket, nic víc
- volant stejný ergonomický fail s dotykovými ploškami
- výhled z řidičovi pozice šikmo vlevo vpřed přes 2 sloupky je hodně omezený, schová se tam i Tatra..
- interiér je poměrně prostorný, kvalita předních sedaček je slušná i velikost, zadní spíš klamání z "lavice" a ne úplně pohodlného posezu
- kufr velký, ale o bohužel rozdělený na dvě části a ve spodní se "válí" nabíjecí kabely., bez ladu a skladu, není na ně přihrádka (nebo jsem ji nenašel)
- vnější design na živo působí dobře a docela si mi líbí, i když zrovna tu propagační žlutou bych nezvolil...

Tolik k prvním dojmům z iD.Buzz ;-)
traveldrive
Jasne, český trh je ten hlavný, na ktorom VW závisí. Subjektívny pohľad na marginálnom trhu nad číslami? Fakt si z tej višne asi padol... ;-)
ericn
Tak tvoje reakce je dost mimo, iD3 se v Česku neprodává, to je fakt. Druhá čast je OT - můj subjektivní pohled na iD.Buzz a jaký laciný krám dostaneš za přemrštěnou cenu 1.7mio Kč. A ty do to zapleteš to jestli VW závisí nebo ne na Českém trhu, úplnou kravinu… Tvoje příspěvky za poslední dobou jsou dost ujetý… Nějak tě nechápu ;-\
traveldrive
Ako mimo? Reagujem na niečo, čo si nenapísal? :-) Písal si, že sa to nepredáva, Avantime ti to vyvrátil a ty argumentuješ jak sa to nepredáva v Čechách - ako keby to malo byť smerodajné pre výrobcu. Skôr mi poslednou dobou mimo prídeš ty, v jednom kuse bezhlavo kritizuješ EV a jak na ne niekto napíše niečo pozitívneho, tak si v otáčkach... Nedivím sa, že nechápeš, keď máš klapky na očiach.
ericn
Tak pokud ti 56tis ks prodaných za rok stačí na úspěch, pak i Lancia Y s 45tis ks je teda úspěšná taky, hmmm to jsem nevěděl, že stačí tak málo :-[]

Bezhlavě nic nekritizuju, sleduji víc kanálů, články, testy, videa a dojdu se i podívat a když to jde, tak i svézt. Zrovna ID3/4 projeto mám a nijak mě to nauchvátilo a ani prodejci z nich nejsou moc nadšení ;-) Tj o klapkách mi nic neříkej...
Avantime
Hej, lebo malá obstarožná Lancia je určite cenovo porovnateľná s elektrickým kompaktným hatchbackom, však? Tebe často nejak nedochádzajú súvislosti alebo schválne trháš veci z kontextu.
Avatar - Barrichello
Barrichello
ericn
Prodeji určitě :-) Btw na to že iD3 mělo původně nahradit Golf, tak mu to sakra nevychází, idkyž Golf kvalitativně zmršili a cenově zabili, pořád má 180tis ks ročně. Tj iD3 je propadák ;-)
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, VW má slušný zisk a asi rejžuje i na ID.3.
Je jasný, že dneska je Tesla Y (i přes image domácího spotřebiče) lepší nabídka... technicky je to lepší auto. Třeba to nevadí, třeba - až se usadí prach a EV se začnou normálně masově a bez dotací prodávat - bude Tesla bojovat proti BMW a VW v klidu zlevní IDčko na půlku a bude tam co byl s Golfem proti 3er. A nebo přijde BYD do Evropy a skončí to jako s oblečením... kdo ví :)
ericn
No jo no, těžko říct. Nicméně VW šel díky řadě iD kvalitativně hodně dolu a poztrácel spoustu stálých zákazníků…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Golf má už jen 180tis? Nebývaly doby, kdy se prodalo přes milion kusů?
ericn
Jo kamaráde, to už je sakra dávno, tuším že to číslo za 2022 bylo 177tis ks, 2021 už jen 214tis ks. Poslední půl milion měla G7 v roce 2016. Holt G8, kdo chce kam...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dle statistik ( můžou se drobné lišit, některé jsou přímo od VW, jiné z carsales atd )
2015 1M
2016 995k
2017 974k
2018 832k
2019 už vypadl z top10, 702k
2020 481k
2021 309k
2022 zde jsem nenašel, budu brát tvých 177k

Věděl jsem, že padá, ale ne že tolik. No asi i zaslepenci poznají špatná auta. Jako spadnout za 7 let o cca 85%, to nezvládl ani Ford.

Koukam že i passat, v roce 2015 měl cca 723k, v roce 2022 418k. Oproti golfu to jsou nádherný cisla, ale přesto pád o 43% je taky dost vypovídající.
ericn
Tak už asi vím kde se lišíme, já koukal jen na EU prodeje ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze I poslední rok bude odhadem o cca 60tis vic, takže propad jen o 80%.
Ja to přestal sledovat, kdyz vypadl z top10
ericn
Jj je to mazec, ale stačí si do něj sednout a člověk pochopí proč. Za prvé slabší materiály a hlavně patlací ovládání. Golf bych vždy auto pro všechny generace a byl konzervativní. Tj lidi 60+ nemá šanci oslovit. No a pak je tu cena, když přišl G7 stála s 1.2TSI 339tis Kč, dnes s litrovým 3hrnkem 609tis Kč, to je prostě mimo. Co mi řekl jeden prodejce - mám ve výrobě 200 Golfů a všechny na firmu, soukrome prodeje v podstatě nejsou… smutné…
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nezkoumal jsem to, ale dle tohoto tvrzení ...

"kufr velký, ale o bohužel rozdělený na dvě části a ve spodní se "válí" nabíjecí kabely"

... to chápu tak, že pokud někma pojedu, narvu kufr, tak se ke kabelům nedostanu, pokud ho zase nevyložím?
Xylo
Kabely se válí v půjčených autech, jinak každý má "domácí" kabel do 230V zásuvky určitě doma, protože na cestách asi nebude nabíjet (Smartova baterka se tahle nabíjí okolo sedmi hodin). Kabel pro wallbox (nebo 400V zásuvku) by asi měl mít nějaký futrál (možná je ale za příplatek) - ve Smartu je to řešené takto - http://moje.auto.cz/?… .
Avantime
A kde by si chcel ten kábel použiť, keď máš plný kufor? K takým situáciám podľa mňa nedochádza, pretože keď sa presúvaš niekam na dovolenku s elektromobilom, tak nabíjaš na ultravýkonných staniciach, ktoré majú svoj kábel. A keď prídeš na hotel, vyložíš veci z kufra a až vtedy použiješ ten kábel, ak teda hotel nemá vlastný. A 385-litrový kufor môže mať ID.3 bez delenej podlahy.
ericn
Je tam dvojité dno, teda spíš polička a vezme ti z kufru odhadem 150l, kde se válejí kabely… fakt slabé ergonomické řešení u Buzzu. Jakoby to nebyl ani VW - šetří kde nemají, klasický vojeb :-[]
ptr078
Tak este si zabudol povedat, ze rok pred tym sa predalo o 20 000 kusov viac
Xylo
Rozlišoval bych prodeje a registrace. Na příkladu Enyaqu je vidět, že jsou to dost rozdílné kategorie. Enyaqů se v loňském roce registrovalo v ČR 1 293 kusů a z toho 643 kusů bylo registrováno výrobcem Škoda Auto a.s. (to je je 49,7 % z celkového počtu registrovaných). Z těchto čísel mi vyplývá, že registrace byly 1293 ks a prodej 650 ks.
Avatar - xxc
xxc
Bud sa kupuje priamo objednane, na ktore sa caka rok, alebo si niekto najde auto registrovane na skodu v predajni a kupi to takto. Preto bude tolko aut registrovanych na skodu, snad tie auta nevyrabaju pre seba. A keby aj, taky vyrobca musi mat aj nejaku flotilu aut, ktorymi jazdia zamestnanci.
Xylo
Pokud by byly ty Enyaqy registrované výrobcem použité pro další prodej, tak bych to ve statistikách z Registru vozidel viděl (ale nejsou). Pár kusů se po nějaké době na značkách vyveze do zahraničí, ale nejsou to žádné stovky (jako v případě Cupry Formentor).
Avantime
Presne tak to funguje, ako si popísal v prvej vete. :yes: V súčasnosti ide o to, že sú obmedzené kvóty pre jednotlivé krajiny a importéri si tie autá objednávajú na seba, pretože ľahko sa stane, že kým si záujemca sám nakonfiguruje a objedná, už bude čakať rok v poradovníku. A potom to môžu byť autá do rôznych tendrov, napríklad teraz Enyaqy v civilnej verzii pre slovenskú políciu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by takové auto registrovali?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To má být nějaký úspěch, že je pátý nejprodávanější EV? Nissan prakticky vyklidil pole, takže kdo chce ždímat až 10 000 € dotaci a další benefity, nemá v případě zájmu o kompaktní HB mnoho možností.
kesumb
tak zbytecny a maly je to uplne stejne jako Golf. Mizerny ovladani stejny jako v oktavce. No a hur nez chrochtajici passat to jezdit nemuze. Tim ale nerikam, ze nemas pravdu…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak Golf ale pořád stojí polovinu, dojede 3x dál na nádrž, je z něj vidět ven, dá se v něm sedět i vzadu, dají se u něj ovládat okna i volant atd... Ale, že ho zmršili nepopírám. Ostatně původně jsem se na něj těšil a chtěl ho koupit a ušetřit. Bohužel ho zprasili tak moc, že jsem šel do toho Passata, kterýho jsem nutně nepotřeboval, ani nechtěl.
Jinak je možný, že to jede i líp, než Passat TDI, tu chvilku, než se to vybije. Ale to je mi tak nějak jedno. Já v tom seděl jen staticky a už to mi stačilo a reálný dojezd si umím taky představit a díky, ne.
traveldrive
Inak zaujímavé, pred elektrom sa dojazd neriešil, riešila sa dynamika. Dnes je okolo nej ticho, nikto nerieši, že EV obvykle zrýchľujú lepšie ako autá na benzín alebo naftu...
Rasto
Žeby preto, že nejako nebol problém dať do auta 70l nádrž a mať dojazd 1200km? Takže to automobilky pre autá určené na dlhé trasy robili? A že naplnenie takej nádrže trvá 5 minút?
Už dochádza?
traveldrive
70 litrová nádrž v malom mestskom hatchbacku? Na čo by to komu bolo? Kto by si kupoval malé auto na prevažne dlhé trasy? Na bežné denné jazdenie obvykle tankujem po 50 € a ako sledujem, nie je nič výnimočné, že ľudia veľmi často tankujú za 20 alebo dokonca za 10 €. Na použitie, ktoré reprezentuje ID.3, je EV ako stvorený. Prekážkou je samozrejme zatiaľ cena, ktorá je, pravdaže, uletená. Ale tomuto Volkswagenu by som viac vyčítal iné veci ako fakt, že je elektrický.
Rasto
Nádych, výdych a prečítaj si čo som napísal ešte raz, potom to snáď príde. .

No a ohľadom konkrétne id3 vs golf.
Id3 stojí 2x viac.
Dialnicny dojazd 58kwh verzie je tak okolo 300 km v lete pri ideálnych podmienkach. Dáš si na to rakvu, za to bicykle na guľu. Nie je ideálne počasie- prší a máš protivietor. Aký máš dojazd? 200km? No a nechodíš 0-100%, skôr 10-80% - takže sa ti môže stať, že kazdych 150km tankujes 30min.

No a ten golf by síce zobral 8-9l, ale to stále vychádza na tankovanie raz za 400-500km, ktoré trvá 5 minút.
Avatar - Emel
Emel
99% tankuju plnou.
Rasto má pravdu - dojezd nikdo moc neřešil, protože to prostě nebyl problém. Když začaly automobilky z důvodu emisí osazovat menší nádrže, tak se kolem toho trošku brblalo, ale pořád to velkej problém nebyl. U EV to problém je.
O zrychlení se mluví, videí se zrychlením Tesly je všude dost (ID.3 má 7.9s, to zase není žádnej vodvaz).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě teda u auta zrychlení 0-100 nijak extra nezajímá. Nepotřebuju si poměřovat ocas na semaforech. Samozřejmě, že nechci chcípáka, kterej to nedá ani za 10 sekund a v kopci se s nákladem zoufale potí, ale pásmo 6-8s z 0-100 považuju za optimum. Důležitější je pružné zrychlení a pro mne hlavně dojezd a okamžitá dostupnost kdykoli a kdekoli. A ne se někde s.rát na nabíječce.
traveldrive
Rieši sa to tu relatívne často, auto s akceleráciou nad 10 s sa už pomaly za auto nepočíta, ostatne ako píšeš aj Ty. Pritom som dosť dlhú dobu jazdil s autom s papierovým zrýchlením 15 s aj keď to ne je žiadny zázrak, chcípákom by som ho nenazval. Ono totiž záleží aj na schopnostiach tej hmoty medzi volantom a sedačkou...
Avatar - Mokrous
Mokrous
OMG, to tu ještě chybělo. Závodník v autě se 40kW, který se vrhá do zatáček z kopce bez brzd, aby ukázal, že dobrý řidič umí jet rychle i se chcípákem. To je ideální zejména s rodinkou v autě, děti, babičky, lidé, kterým se dělá nevolno atd... A taky na převoz vajíček, křišťálu a dalších věcí...
Zkrátka je nějaká doba a nějaká hustota dopravy a nějaká hmotnost vozidel a k tomu je potřeba rozumně adekvátní výkon, aby to normálně jelo kopec nekopec, náklad nenáklad.
A normální řidič nepotřebuje supersport, co dá 0-100 za 3s a všechno v autě rozházet, ale zároveň nechce jet 50 km za kamiónem, protože nemá na to ho normálně předjet.

Taky jsem dal cestu k moři v autě co dávalo 0-100 za cca 11s a přežili jsme to. Ale jako optimum to prostě nevidím. Každý má jiná měřítka a potřeby. Já se vyhýbám přílišným extrémům.
Avantime
Hej a preto tu predvádzaš jeden extrém za druhým.
Avatar - speedfred
speedfred
Myslím že Mokrous to napísal dobre a zrozumiteľne. Súhlasím s ním a hlavne je dôležité zrýchlenie povedzme v pásme 60-120 km/h.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Konkrétně?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U dálničních aut se řeší i dojezd. Dynamika se srovnává těžko, protože u EV není konzistentní a taky ji požírá hmotnost. Ale srovnávej si co chceš.
kesumb
nejde o zrychleni ale komfort a ovladani. Duneni tdi, vecne podtocena prevodovka, smrad za studena a kdyz se to nahodou ohreje tak to smrdi protoze to pali filtr. Ty jsi zvyklej, ja byl taky, mel jsem b6,7 a 7 face tdi. Ale passat je kazdou generaci mnohem horsi auto od ovladani, podvozku az po prevodovku. Ja bych snad radsi to id nez passata (jako auto kde mi staci dojezd do 300km), tam kde ne benzin
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě taky nejde o zrychlení. A jsem přesvědčen, že krom hluku od motoru je B8 ve všem mnohem víc komfortní a ergonomicky ovladatelný.
Já neležím u výfuku, takže se smradem problémy nemám. Jezdím dálky, tak se mi to ohřívá. A DSG mi to minimálně v režimu "S" nijak nepodtáčí, takže to mě fakt netrápí.
Určitě by to mohlo být ještě tišší a to občasné vypalování v cílové destinaci mě taky někdy naseje. V tom uznávám, že to TSI by bylo lepší. A už jsem mnohokrát napsal, že jsem si ho možná měl vybrat, ale že jsem si nebyl jist a dodnes nejsem. Přijdou mi oba vyrovnaní soupeři. B8FL mi naopak přijde na ovládání jako téměř dokonalé auto, co se ergonomie týká. Podvozek má rezervy, to jsem tu už taky psal a převodovka mi vyhovuje, pokud se nerozsype 14 dní po záruce. ID3 je příšernej zgerb za nesmyslný prachy. Kdo to chce po Praze do kanclu, tak asi fajn. Kdo chce univerzální rodinně pracovní vůz na vše, tak nad tím nemůže uvažovat ani sekundu. Máš dost peněz a jezdíš vyšší třídou. X5 PHEV je jinde, to je jasný. Ale B8 je pořád výborné auto ve své kategorii a mým potřebám prostě vyhovuje. Třeba si příště koupím B9 TSI MHEV, nebo co to bude a bude to zase fajn, kdo ví? A nebo se do té doby objeví něco jako A6 Avant/B8 Variant na baterky okolo 120kWh, aby to někam dojelo a když to bude fajn zvenčí i uvnitř a nebude to stát 3M, tak proč ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
"Já neležím u výfuku, takže se smradem problémy nemám"
A proto tím smradem obtěžuješ všechny okolo, obzvlášť když to pak ve městě vypaluje filtr. Přesně to je jeden z důvodů, proč by se diesely ve městě měly zakázat.
Rasto
Začal by som autobusmi :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Představ si, nekde jezdi trolejbusy, jinde cng, pár elektrobusů už jsem též potkal, dokonce i vodikove. Myslíš, že se to neřeší?
Rasto
No a nevieš teda, prečo tie naftove nemajú zákaz do mesta?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Představ si, ze dlouho nebyla alternativa, narozdil od osobnich aut. Ale naštěstí města, kde je zájem o obyvatele a ovzduší, to řeší.
Rasto
Mestá? Snáď aj diaľkové autobusy zakážeme. Ja by som zriadil hlavnú stanicu v Průhonicích.

Ako Mikesusi si normálne rozumný diskutujúci, ale zákazom vjazdu dieselom do mesta sa dostávaš na úroveň Ádu.

To sa potom nedá netroliť.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, nemá stejný ovládání jako v oktávce.
kesumb
nema, ale funguje to po strance ovladani stejne. Respektive stejne mizerne jako cokoliv od vw..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale no tak... Do doby, než přišly ID a G8/OIV tak naopak vozy koncernu VAG patřily k ergonomické špičce. To až ty jejich novinky jsou totálně doprasený. Snad se z toho ponaučí a brzy vzpamatujou a začnou zase dělat normální interiéry a funkční a ergonomické ovládání kabiny a infotainmentu.
ericn
Souhlas, podepíšu. Mám doma Touran 2018 a OIV 2020 a rozhodně se mi lépe ovládá Touran, naprosto intuitivně a rychle najdu vše, co je potřeba. Patlání po displeji u OIV je o dost delší, ale na rozdíl od iD/G8 má hlavní funkce vytažené na HW tlačítka pod displejem, takže jde od dost lépe než u iD/G8. Ale na Touran/G7/OIII to nemá :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj praktickejsie to nemozme povedat....
PowerHouse
Pro ty co píšou o problémech EU automobilek. Dle Autobildu mají pravdu, probíhá Teslarizace.

Zbytečné auto. Za stejné peníze, model Y nebo ID.3.
Avantime
Veď toto je ID.3. :D:D:D
traveldrive
Prosím ťa, kedy ten ťunťo napísal niečo iné ako nejakú kravinu?
rohor
Stejně jako předchůdce bude i nové ID.3 předáno zákazníkům s neutrální bilanci CO2.
Tiborek
Takže když nemám neutrální bilanci, tak mi to nepředají? A co to vůbec je ta neutrální bilance? Zapíná se to převaděčem spojitosti?
rohor
Stejně jako předchůdce bude i nové ID.3 předáno zákazníkům s neutrální bilanci CO2.
Stejně jako předchůdce bude i nové ID.3 zákazníkům předáno s neutrální bilanci CO2.
Aneb jak přehození 2 slov změní význam věty :-)
Tiborek
Já vím. Tohle je prostě klasika :-)
Avantime
Dúfam, že sa dočkáme ešte faceliftov, ktoré prinášajú zlepšenia, pretože tento týždeň je to všetko jedna veľká bieda, najprv Peugeot 508, potom Hyundai i10 a teraz VW ID.3. Dizajnové vylepšenia ok, ale inak nič a pri tomto elektre veru je čo v ergonómii vylepšovať. No nič, asi na to VW nemá peniaze.
ptr078
Tak nemoze vw vylepsovat, ked nic nema. Posledne ev buzz je na rovnakej technike. Vsetko novsie meska. Projekty audi a porsche, ktore su zodpovedne za novu generaciu ev su stale odsuvane na neskorsie terminy.
Avatar - iudex
iudex
Jo, vyzerá to, že to je dôvod, teda nestíhajú nič, chýbajú komponenty aj na existujúce modely. Otázka potom znie, načo vlastne robiť facelift, keď nevieme poriadne vyrábať ani existujúci model. Kľudne to mohlo pol roka-rok počkať, ale potom to spraviť poriadnejšie.
Inak to je celkovo súčasný problém pri mnohých automobilkách, pri viac ako ročných čakačkách sa bežne stáva, že zákazníkovi povedia, že jeho auto v objednanej špecifikácii nevedia vyrobiť, lebo sa už robí novší model/modelový rok, ktorý má trochu inú výbavu a pod. (a v drvivej väčšine prípadov je drahší). Osobne si myslím, že zákazníci by v súčasnej situácii v pohode prežili, ak by sa obvyklý modelový cyklus "4 roky a facelift, 3 roky a nová generácia" predĺžil v záujme urýchlenia vybavenia existujúcich objednávok.
rohor
Proč facelift? Protože to je v plánu. Soudruzi to tak naplánovali a plán se musí překročit.
quasimoto
Volkswagen prave garantuje cenu zakaznikovi aj ak caka nebodaj dva roky, pripadne dostane uz vynoveny model.

Cize ak niekto nahodou tak extremne dlho caka, co zas nie je standard, moze za auto zaplatit aj o 4000 € menej ako je jeho aktualna cena v case prevzatia.
šofér
Tvl. čekat rok nebo dva na hromadnou plechovku od VW? To je jako si objednat na míru Ferrari či Rols Royce!
quasimoto
Cakat rok a viac urcite nie je bezne, ale stane sa.
A u takmer vsetkych znaciek su take pripady.

Myslim ale ze je rozdiel, ci po roku cakania dostanes este bonus v podobe o 2000-3000€ vyssej ceny (ako to robi dnes uz dost znaciek), alebo mas zachovanu povodnu ako u VW.

Teda v SR je to takto.
Avatar - speedfred
speedfred
Bol som omrknúť Hyu Staria a keď objednáš auto do výroby tak čakačka cca rok.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, facelift úplne zbytočný, ktorý nemenil to, čo sa najviac kritizuje, a to užívateľské rozhranie, ovládanie a ergonómiu. Nová kapota ničomu nepomôže. Plus človek by čakal pri facelifte, vydávanom za novú generáciu aj nejaké technické zlepšenie a ono nič, technika/motorizácie totálne bezo zmeny.
Popravde ID3 ma absolútne nezaujíma, ale je to zlé znamenie pre blížiaci sa facelift podstatne významnejšieho modelu, Golfu a to ma trápi viac. Tam sa kritizujú rovnaké veci, infotainment, ergonómia, ovládanie a ak to nezmenili pri ID3, je otázne, nakoľko to zmenia pri Golfe. Tak nejak sa obávam, že v Golfe vymenia volant (kritizované dotykové plochy), dajú trošku lepšie plasty a bude vymaľované, ostatné zostane tak.
quasimoto
Golf ma aj teraz tlacidlovy volant.
Dotykovy maju len verzie Rline, GTx, R.
Rasto
Krásny pocit - priplatiť si za ergonomický nezmysel :-)
Avatar - iudex
iudex
Jo, presne tie verzie, ktoré ma výlučne zaujímajú.
traveldrive
Pokazili si to sami, keď hnali vývoj dopredu ako šialení, jeden facelift striedal druhý a životnosť generácií sa stále skracovala. Prvá generácia sa robila 10 rokov, druhá a tretia už len osem, štvrtá 9 rokov, ale piata len 7, šiesta tri roky, a kopa faceliftov medzi tým. Zrazu je všetko drahé, a ešte drahšie, áut sa predáva menej, akcionári si peniaze radšej pchajú do vreciek ako by viac zainvestovali do vývoja, takže to vyzerá, že facelift slúži prakticky len na udržanie dojmu, že sa niečo robí, lebo zákazníkov si na to naučili.
Avatar - iudex
iudex
Presne, ušili si na seba búdu tým tempom a teraz pri zmenených podmienkach ich to valcuje.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
6. generace je jen facelift, takže generace 5/6 jim vydržela taky 10 let. Stejně tak jim dlouho vydrží generace 7/8 (osmička je taky jen facelift sedmičky).
Avatar - del42sa
del42sa
Nuuuudaaaa :-|
Avatar - Emel
Emel
Za mě design dobrý... bez zbytečných klů a kudrlinek, čisté tvary a proporce, vymakané detaily (světla a tak). Jen ty kola jsou strašný.
šofér
Jaká nuda? To je už léta VW standart!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Na standartu tiše sněží... To bude asi zase dobrý, viď Jasánku?
Avatar - Dinar
Dinar
:-) :yes:
traveldrive
Zvonka je to dokonca pekné, prečo nie, ale interiér je čistá tragédia.
Avatar - Emel
Emel
A oni se tak snaží... dokonce dali na pedály symboly play a pause, aby se i mladá generace zorientovala :-D
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8223214.jpg?…

Ne, takhle... mně se ten vnitřek celkem líbí, aspoň tam není megatablet s úhlopříčkou 20"... ergonomicky to asi bude trošku slabší, ale co dneska není. Třeba sedačky jsou hezký.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:D Souhlas. Sedačky vpředu jsou fajn.
Rasto
Inak povedané, nič podstatné sme nezlepšili, tak to aspoň prehlásime za novú generáciu. Vw je fakt na smiech. Zlatá Tesla (nikdy som si nemyslel, že niečo také poviem...)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Koncern prý je v naprosté panice. Toto by tomu odpovídalo. Jestli měli nějaký problém, pak to byl trabantoidní interiér, pomalu zastarávající parametry a vysoká cena... Nezměnili nic z toho...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejen koncern !!!

Helmuti:
panika 1 - schválili syntetická paliva pro Germánii a budou to tlačit i do EU - tím pádem se benzíny a diesely používající syntentická paliva stanou vozidly s NULOVÝMI emisemi :-):-):-)

panika 2 - distributorům elektrické energie bude v Germanistánu umožňovat úplné vypínání dobíjení zkratomobilů a vypínání napájení tepelných čerpadel (s těmi se jaksi nějak nepočítalo :-):-):-) )

panika 3 - pouze pro VW - Tesla EV zlevnila a VW zřejmě nemá kam zlevnit :-)

panika 4 - pro všechny výrobce PHEV - v Germanistánu poklesla státní podpora na NULU = 00000,00
Avatar - Emel
Emel
Prý? Říká kdo?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... zkratomobilů a také budou vypínat elektriku pro tepelná čerpadla, a to neomezeně, dle potřeby sítě, žádný zaručený zbytkový příkon :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]