Nový Volkswagen ID.3 oficiálně: Zapomeňte na uhlazené vajíčko, zútulnila se i kabina
Po čtyřech letech na automobilové scéně se elektrický hatchback VW ID.3 dočkal omlazovací péče. Změny jsou decentní, ale oku lahodí.
Elektrická modelová řada Volkswagen ID. se intenzivně rozrůstá. Prvním členem rodiny se v roce 2019 stal hatchback ID.3, který byl často skloňován jako nástupce elektrického Golfu. „Trojka“ se coby koncept představila již v roce 2016 a posléze se stala prvním modelem VW na čistě elektrické platformě MEB. Dnes tento vůz v nabídce doplňuje SUV ID.4, SUV-kupé ID.5 a sympatický retro busík ID.Buzz.
Ač Volkswagen o novém ID.3 v tiskové zprávě hovoří jako o nové generaci, ve skutečnosti je to spíše důkladný facelift stávajícího auta. Jeho multimediální prostředí se s novou generací infotainmentu umí už nějaký čas aktualizovat bezdrátově. Updaty systému tak mohou do vozu dorazit prakticky kdykoliv, podobně jako v případě chytrého telefonu. Omlazovací procedura se tak zaměřila především na aspekty, které po internetu tak úplně nevylepšíte.
Nejvýraznější jsou vnější inovace. Nové ID.3 už nepřipomíná uhlazené vajíčko, došlo k celé řadě drobných úprav, díky kterým je design vozu „normálnější“… a v našich očích sympatičtější. Všimnout si můžeme přepracovaných nárazníků s jinými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Jiná a opticky delší je kapota, designéři totiž upustili od černé lišty pod čelním oknem. Oproti předchůdci se nešetřilo nejrůznějšími prolisy. Odstín vozu, který si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii, je rovněž novinkou a jmenuje se Dark Olivine Green.
Kabinu „trojky“ jsme v prvních testech kritizovali především za tvrdé plasty a celkově lacinější provedení. Volkswagen námitky vyslyšel a slibuje produktové vylepšení i rozšíření sériové výbavy. Útulnost pracoviště řidiče mají podtrhnout kvalitnější materiály, to ale pečlivěji zhodnotíme až při prvním osobním setkání. Už teď je jasné, že se uvnitř kladl důraz na trvalou udržitelnost. Sériová vnitřní výbava se kompletně obejde bez materiálů pocházejících ze zvířat, naopak výraznější je zastoupení materiálů recyklovaných. Stejně jako předchůdce bude i nové ID.3 předáno zákazníkům s neutrální bilanci CO2.
Chybět samozřejmě nebudou ani nejmodernější palubní technologie. Volkswagen láká například na parkovacího asistenta s pamětí, který naučené manévry zvládne automaticky. Zpřesnit by se mělo hlasové ovládání a inovace přinese také head-up displej s rozšířenou realitou. Drtivá většina funkcí vozu se ovládá dotykem, v návrat klasických tlačítek jsme ani nedoufali. Dotyková lišta pod středovou obrazovkou se ale podsvícení dočkat mohla, v noci zůstane prakticky nepoužitelná.
Naopak technika se nemění. VW ID.3 je k dispozici s jedním elektromotorem vzadu o výkonu 150 kW a 310 newtonmetrech točivého momentu. Zákazník má na výběr ze dvou kapacit akumulátorů – 58 kWh (dojezd 426 km) a 77 kWh (546 km). Baterie se při maximálním nabíjecím výkonu 170 kW doplní z pěti na osmdesát procent za 30, respektive 35 minut. Stovku obě varianty zdolají za méně než osm sekund, maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Na přání je vůz vybaven tažným zařízením s nejvyšším přípustným svislým zatížením 75 kg. Jak se inovace promítnou do českých cen ukáží nejbližší dny.
Volkswagen ID.3 (2023): Základní technická data | ||
ID.3 Pro | ID.3 Pro S | |
Maximální výkon [kW] | 150 | 150 |
Točivý moment [Nm] | 310 | 310 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,3 | 7,9 |
Využitelná kapacita baterie [kWh] | 58 | 77 |
Dojezd dle WLTP [km] | 426 | 546 |
Délka x šířka x výška [mm] | 4261 x 1809 x 1562 | |
Rozvor náprav [mm] | 2770 | |
Objem zavazadelníku [l] | 385/1267 |