Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen ID.3 oficiálně: Zapomeňte na uhlazené vajíčko, zútulnila se i kabina

Stanislav Kolman
Diskuze (91)

Po čtyřech letech na automobilové scéně se elektrický hatchback VW ID.3 dočkal omlazovací péče. Změny jsou decentní, ale oku lahodí.

Elektrická modelová řada Volkswagen ID. se intenzivně rozrůstá. Prvním členem rodiny se v roce 2019 stal hatchback ID.3, který byl často skloňován jako nástupce elektrického Golfu. „Trojka“ se coby koncept představila již v roce 2016 a posléze se stala prvním modelem VW na čistě elektrické platformě MEB. Dnes tento vůz v nabídce doplňuje SUV ID.4, SUV-kupé ID.5 a sympatický retro busík ID.Buzz.

Ač Volkswagen o novém ID.3 v tiskové zprávě hovoří jako o nové generaci, ve skutečnosti je to spíše důkladný facelift stávajícího auta. Jeho multimediální prostředí se s novou generací infotainmentu umí už nějaký čas aktualizovat bezdrátově. Updaty systému tak mohou do vozu dorazit prakticky kdykoliv, podobně jako v případě chytrého telefonu. Omlazovací procedura se tak zaměřila především na aspekty, které po internetu tak úplně nevylepšíte.

Nejvýraznější jsou vnější inovace. Nové ID.3 už nepřipomíná uhlazené vajíčko, došlo k celé řadě drobných úprav, díky kterým je design vozu „normálnější“… a v našich očích sympatičtější. Všimnout si můžeme přepracovaných nárazníků s jinými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Jiná a opticky delší je kapota, designéři totiž upustili od černé lišty pod čelním oknem. Oproti předchůdci se nešetřilo nejrůznějšími prolisy. Odstín vozu, který si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii, je rovněž novinkou a jmenuje se Dark Olivine Green.

Video se připravuje ...

Kabinu „trojky“ jsme v prvních testech kritizovali především za tvrdé plasty a celkově lacinější provedení. Volkswagen námitky vyslyšel a slibuje produktové vylepšení i rozšíření sériové výbavy. Útulnost pracoviště řidiče mají podtrhnout kvalitnější materiály, to ale pečlivěji zhodnotíme až při prvním osobním setkání. Už teď je jasné, že se uvnitř kladl důraz na trvalou udržitelnost. Sériová vnitřní výbava se kompletně obejde bez materiálů pocházejících ze zvířat, naopak výraznější je zastoupení materiálů recyklovaných. Stejně jako předchůdce bude i nové ID.3 předáno zákazníkům s neutrální bilanci CO2.

Chybět samozřejmě nebudou ani nejmodernější palubní technologie. Volkswagen láká například na parkovacího asistenta s pamětí, který naučené manévry zvládne automaticky. Zpřesnit by se mělo hlasové ovládání a inovace přinese také head-up displej s rozšířenou realitou. Drtivá většina funkcí vozu se ovládá dotykem, v návrat klasických tlačítek jsme ani nedoufali. Dotyková lišta pod středovou obrazovkou se ale podsvícení dočkat mohla, v noci zůstane prakticky nepoužitelná.

Naopak technika se nemění. VW ID.3 je k dispozici s jedním elektromotorem vzadu o výkonu 150 kW a 310 newtonmetrech točivého momentu. Zákazník má na výběr ze dvou kapacit akumulátorů – 58 kWh (dojezd 426 km) a 77 kWh (546 km). Baterie se při maximálním nabíjecím výkonu 170 kW doplní z pěti na osmdesát procent za 30, respektive 35 minut. Stovku obě varianty zdolají za méně než osm sekund, maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Na přání je vůz vybaven tažným zařízením s nejvyšším přípustným svislým zatížením 75 kg. Jak se inovace promítnou do českých cen ukáží nejbližší dny.

Volkswagen ID.3 (2023): Základní technická data
  ID.3 Pro ID.3 Pro S
Maximální výkon [kW] 150 150
Točivý moment [Nm] 310 310
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,9
Využitelná kapacita baterie [kWh] 58 77
Dojezd dle WLTP [km] 426 546
Délka x šířka x výška [mm] 4261 x 1809 x 1562
Rozvor náprav [mm] 2770
Objem zavazadelníku [l] 385/1267
Stanislav Kolman
Diskuze (91)

Doporučujeme

2. 3. 2023 17:25
Re: Báječné!
Mestá? Snáď aj diaľkové autobusy zakážeme. Ja by som zriadil hlavnú stanicu v Průhonicích.

Ako Mikesusi si normálne rozumný diskutujúci, ale zákazom vjazdu dieselom do mesta sa dostávaš na úroveň Ádu.

To sa potom nedá netroliť.
Avatar - Mikesus
2. 3. 2023 14:04
Re: Báječné!
Představ si, ze dlouho nebyla alternativa, narozdil od osobnich aut. Ale naštěstí města, kde je zájem o obyvatele a ovzduší, to řeší.
2. 3. 2023 08:18
Re: Báječné!
Jj je to mazec, ale stačí si do něj sednout a člověk pochopí proč. Za prvé slabší materiály a hlavně patlací ovládání. Golf bych vždy auto pro všechny generace a byl konzervativní. Tj lidi 60+ nemá šanci oslovit. No a pak je tu cena, když přišl G7 stála s 1.2TSI 339tis Kč, dnes s litrovým 3hrnkem 609tis Kč, to je prostě mimo. Co mi řekl jeden prodejce - mám ve výrobě 200 Golfů a všechny na firmu, soukrome prodeje v podstatě nejsou… smutné…
2. 3. 2023 07:37
Re: Báječné!
No a nevieš teda, prečo tie naftove nemajú zákaz do mesta?
Avatar - Mikesus
2. 3. 2023 07:32
Re: Báječné!
Aha. Takze I poslední rok bude odhadem o cca 60tis vic, takže propad jen o 80%.
Ja to přestal sledovat, kdyz vypadl z top10