Nemecko by melo hlavne tlacit na zruseni zakazu vyroby spalovaku obecne. Tyhle bolsevicky zakazy a pokusy o regulaci trhu vedly vzdycky akorat do pruseru.
Dle wikipedie: "Syntetická paliva (také E-paliva, ekologická paliva) jsou paliva vyráběná štěpením vody s následným přidáním CO2.[1] Výrobní postup je dvoufázový. V první fázi se elektrolýzou štěpí voda na vodík a kyslík, ve druhé fázi je vodík kombinován s CO2 a pomocí chemické reakce je získáno syntetické palivo. Tento proces je označován jako Power-to-Fuel.[2] Výsledkem procesu může být výroba plynu (Power-to-Gas),[3] nebo především výroba kapaliny (Power-to-Liquid). [4][5] V závislosti na tom, zda jsou syntetizovány plynné nebo kapalné složky. "
Tak jestli tomu rozumím dobře, nejdříve použijeme elektrickou energii na elektrolýzu vody, čím získáme vodík, kterým ale nebudeme plnit vzducholodě (ala Hindenburg), ale budeme to vařit společně s oxidem uhličitým, který budeme separovat z ovzduší (což zatím neumíme), čímž dostaneme úplně čistý "přírodní" metan, který následně spálíme v autě na CO2 a vodu .... To je fakt úžasné a určitě energeticky velmi vyvážené. Až bude chodit jaderná fúze, tak asi jo. Jinak by nebylo špatné se pokusit o napodobení toho, co umí každá rostlina, tedy fotosyntézy, ale na to jsme příliš hloupí, tak se musí vymýšlet blbiny.
Já si myslím, že letní přebytky půjdou do baterií elektroaut a bude se jezdit, když bude hodně svítit, jinak pěšky nebo na kole (což mi nevadí). Dost je divím, jak se pořád hudruje nad vysokými cenami, když už tu jsou levná EV (ale kupodivu se o nich nemluví) a jmenují se elBlesk http://www.elblesk.cz/:yes:
Hongguang MINI EV has both NMC and LFP battery pack versions. Standard version offers 120 kilometers of range, while extended range model can travel up to 170 km.
2022 Wuling MINI EV's starting price is around $4,900 in China.
a čím resp. na co budeš jezdit v zimě, když nesvítí a správně nefouká? A zato mrzne, je tma, mlha, o sto šest se topí atd.
nechtělo by to v Evropě místo totho postavit 25 konvenčních reaktorů popř. cca 70-110 malých modulárních?
Ale tak během 15 let, ne metodou francie 3 reaktory za 35 let :-):-):-):-):-):-):-)
Rosatom staví v číně za 5-6 let kompletní elektrárnu, takže plky o tom jak to nejde si můžete narvat víte kam. Vyspělejší západ by měl navíc stavět o půlku rychleji než Rosatom.
A pokud to nejde díky eropské byrokratické zátěži, tak je asi nutné jí radikálně zjedodušit.
Jinak se v zimě moc nesvezeš, až ti to vypnou nebo vycucnou baterku na vykrývání výpadků a stabilizaci sítě :-)
A pokud toho EU není schopna, holt nesmí vypínat uhlené alektrárny ale nechatz je v provozu třeba do roku 2060 no a holt v třetím světě budou třeba v provozu až do roků 2095 či 2130.
Bariku už jsme o tom mluvili. My si hrajeme na pány všehomíra a umíme prdlajs. Vezmi si jak se potichoučku našlapuje-ignoruje hulákání o sankcích vůči ruské jaderné energetice - viz třeba zde http://www.irozhlas.cz/…t_2301262052_ula . S uranovýma peletama to není tak snadné jako přeměna ropy ze země X na tureckou nebo ázerbájdžánskou.
Zase a opět - tyče ti nalisují ve Westinghouse nebo Francouzi. Problém není ani v uranu, toho je v Kanadě a Austrálii dost. Kde je problém je množství vyrobeného obohaceného uranu.
Tady je citace z jedné bakalářky: Dnešní světová spotřeba uranu představuje více než 78 000 tun uranového koncentrátu (Geofond 2007 12)). Vyrábí se však pouze 42 000 tun, což představuje jen 55% potřeb světové jaderné energetiky, tzv. primární těžba. Zbylých 45 % potřeby pokrývají zásoby z recyklovaného vojenského materiálu. Zdroj: http://is.muni.cz/…larska_prace.pdf
Dříví je lépe štípat na jaře. Já osobně topím štípaným dřívím posledních pět let a nepotřebuju k tomu žádný speciální důvod. Jenom dělám to co přede mnou mnoho generací mých předků. Uvažuju o tom, že na jaře prodám své elektroauto, protože vlastně žádné auto nepotřebuju. Většinu svých nákupů odvezu v ruksaku na kole.
Na větrných pláních, kde celoročně silně fičí a nikde okolo není odběratel elektrické energie se to nemusí jevit zase tak nesmyslné. Počkejme pár let na reálná čísla z výroby.
Pochopitelně ze vzduchu, protože to pochopitelně už umí. Jinak by to asi nepostavili a nedostali zelenou na násobné zvyšování výrobní kapacity a snižování ceny.
V první vlně budou vyrábět palivo pro Porsche šampionát a postupně budou přebytky uvolňovány k prodeji.
Můžeš mi poslat odkaz na nějakou práci k získávání oxidu uhličitého separací ze vzduchu? Díky. Moje poznatky vycházejí třeba z tohohle materiálu: http://oenergetice.cz/…uskladnovani-co2
Hele, já nejsem žádnej profi chemik, jen vím, že se to dělá a že na to už nějaký technologie jsou. Jak přesně fungují a jak jsou efektivní nevím, nezajímal jsem se o to. Dávám tomu chvilku čas, jestli bublina nesplaskne, ale docela bych podobným věcem fandil. Kdyby se časem podařily doladit technologie na výrobu benzínu touto cestou (e-gas) a nafty zase z biologického (i živočišného) odpadu a rostlinných tuků. (HVO), případně kombinací obojího a podařilo se ceny stlačit na úroveň blízkou ekvivalentu současných cca 50,- Kč za 1 litr, nebo Kg, tak bych tomu fandil.
Bylo by super mít volbu mezi EV a moderními čistými spalováky. Ono to 100% HVO i e-gas mají při spalování násobně nižší emise.
Díky. Jenom pro upřesnění : "Oxid uhličitý (CO2) je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu, který je běžnou součástí zemské atmosféry (0,04%)." Ze vzduchu se dá dostat dusík a kyslík, ale oxidu uhličitého je v něm prostě hrozně málo.
Ano rozumíš tomu dobře, je to idiocie na n-tou, stejně jako vodík. Oba jsou to jen systémy na maření energie, tedy přesně to čeho se chcem v dnešním světě vyvarovat. :no::no::no:
Syntetická paliva jsou po vodíku hned ta největší neekonomická, neefektivní a neekologická hovadina, kterou tlačej ropáci a dinosauři. Na jejich výrobu je potřeba obludný možství elektrický energie, aby se posleze spálily pojízdnejch kamnech jménem spalovací automobily s účiností sotva 30 %. To už je lepší na tu elektriku rovnou jezdit než jí takhle plýtvat jako naprostý idiot a hovado!!!
epaliva můžou bejt 100x uhlíkově neutrální, ale stejně jejich spalováním vznikaj koncentrované jedy, který budou nadále lítat z výfuku do našich plic. Toho nás nezbavěj. ;-\