Peugeot zveřejnil nové oficiální informace o sériové verzi sportovního kupé RCZ, které se začne prodávat již zanedlouho. Rozměrově větší konkurent Audi TT se ve Francii prodává za 27.400 Euro, tedy asi 700.000,-Kč.
Zadek je peknej, ***ka primo k nakousnuti. Ale ten predek, to je hruza a des. Dalsi krvava obet unifikace predni casti, mohlo to byt i jinak, nemyslite? ;-\
.... GTI to jistě učiní mnohem přesněji než já, takže jen stručně - kupátko definuje především elegantní boční profil. V této disciplíně ta "věc" výše naprosto propadá.... Proboha, ještěže se dnes zatím dají levně koupit auta z 60. a 70. let, protože ten hnus, co se dnes vyrábí, asi nemůže žádného fandu do aut oslovit.... :no:
Jinak interiér klasicky Peugeoťácky OK, ikdyž těm analogovým hodinám se musím smát :-)
Peugeot doopravdu umí interiéry - konečně sedadla s dostatečně dlouhými sedáky i opěráky - standardní urostlý Francouz v tom bude vypadat jako adolescent v tátově autě, takže je vidět, že u Peugeotu naslouchají oprávněným nářkům majitelů starších modelů.
Excelentní volant, přehledné ukazatele a krásná horní část palubky s hodinkami..
Jsou to všechno maličkosti, ale právě takové maličkosti dohromady dávají dotažený celek a i když je RCZ okrajová záležitost a nikdo nejspíš nečeká prodejní rekordy, je to velice (ale velice!) dobrá alternativa třeba k sciroccu. TT je pro trochu jinou skupinu zákazníků.
Takže s karbonem na střeše a dvěma stovkami koní v antracitové barvě, to bych si dokázal představit jako stylovku nejen na víkend. Limitující je snad jen ta praktičnost uspořádání 2+(2 x 0,5), ale ruku na srdce, kdo si koupí malé sportovní a stylové kupátko na stěhování? ;-)
Za styl a za ty dvě výrobně určitě dost nákladné "bubliny" za kabinou :yes:
RCZ určitě není fleetové auto.. to je opravdu jen tak pro radost dobře situovaného majitele. Nehledě na fakt, že podobné modely nemají ve fleetových podmínkách automobilek standardní podobu a řeší se výhradně individuálně.
Peugeotův trabl je, že majitel toho Éčka o něm asi ani nepřemýšlí, natož aby ho postavil do garáže vedle sebe. To už by musela manželka (milenka, dcera..) neúprosně dupat nožkou do parket z teakového dřeva :-) O Sorentu namísto GLK ani nemluvě.
Ovšem výjimky se najdou ;-)
Na druhou stranu, Peugeot se nesmírně snaží o pozvednutí image a podle mého soudu se mu to do cca deseti let podaří. PSA obecně jde tvrdě do sebe a obě značky cpou hromadu peněz do zlepšování nejen kvality, ale zejména do vnímání značky jako celku. Je to běh na dlouhou trať, ale myslím si, že vědí dobře, co dělají.
.. tak, tak. To Sorento si vedle toho E-čka v jedné garáži taky moc nedovedu představit. Leda by se jednalo o společnou garáž v bytovém domě ;-)
Ovšem RCZ bez problému. Právě dcera nebo manželka umí velmi dobře přemlouvat. A proti technickým parametrům jako tvar, barva laku a barva čalounění se blbě argumentuje. A nakonec budeš rád, protože takové SLK bude v reálu na dvounásobku.
Mám za to, že technické parametry právě nebudou slabinou RCZ. Jinými slovy, tohle už není jen auto o barvě a čalounění.. Počkejme ale na test třeba tady na ACZ, tam se ukáže..
Já věřím tomu, že si dali záležet.. lehká střecha sama o sobě naznačuje snahu snížit hmotnost i těžiště, což jsou v této třídě zásadní věci..
Súhlasím s pohladom na dizajn RCZ, ako i na celkové smerovanie Peugeotu. Pri dizajne mám iba jednu výhradu k bocnému profilu; pri pohlade zboku vynikne pre mna az prílisné klesanie kabíny vzadu, nijak by neublízilo dizajnu, keby pokles bol menej strmý a plynulejsie naviazal na kufor. Takto to trochu vyzerá ako kabrio s hardtopom. Nehovoriac o fakte, ze by to pridalo i nejaký centimeter miesta vzadu.
S tým smerovaním Peugeotu to vidím rovnako, hoci sa s tým akosi neviem zmierit. Istý konzervativizmus vo vnímaní image Peugeotu pochádza este z cias 405 a 406ky, ktoré boli povazované za lacné a jednoduché sedany, opravitelné i u suseda - amatérskeho automechanika. Tento náhlad ale uz dlhodobo nie je pravdou, Peugeot cielene ide cestou zvysovania image a i kvality, co je beh na dlhú trat (ako ostatne vidím sám na vlastnom pohlade na Peugeot). Uz teraz je ale vidiet znacný odstup od cien francúzskej konkurencie, a to i od vlastného súrodenca Citroenu, nehovoriac o Renaulte. A práve horeuvedené autá prispievajú k zvysovaniu image výrobcu. I ked to samozrejme nie je konkurencia pre TT (výkonovo, ani imidzovo), uz len fakt, ze ho niektorí dávajú do jednej vety s prémiovým kupé, o istom posune vo vnímaní image svedcí.
je sice hezké dávat do jedné věty to kupátko výše a Audi TT, ale aby ta věta nezněla "podívej jak Frantíci trapně kopírují TT" ;-)
Jinak mě nové Peugeoty vůbec neoslovují, sorry.... Každopádně 308 (jejíž tlama a přední převis mě děsí) se prodává výborně, 4008 jde údajně taky dobře na odbyt, takže jim to Frantíkům asi funguje :yes:
Ja som sa vyjadroval skor k tomu, ze dlhodobá stratégia Peugeotu zameraná na posilnovanie image, ako ukazujú i tie predaje, celkom funguje; tým som sa automaticky nestotoznil s dizajnom posledných Peugeotov. Pri tomto kupé mi ale práve tá rozdavená pezotácka tlama sedí. Kazdopádne RCZ image Peugeotu prospeje, bez ohladu na absolútne pocty predaných kusov.
Na autocar-e ho uz vyskúsali a spravil dojem; jedna veta za vsetky: The RCZ is fun, but most of all it looks far better on the road than either Scirocco or TT...
first drive tu: [odkaz]
souhlasim, přestaňte už s kritikou francouzských aut, myslím že automobilky z jiných zemí by se mohly v jistých věcech i od nich učit, např. motory s nízkými emisemi. Navíc Peugeoty od modelů 308 jsou velmi kvalitní a spolehlivý. Audi je audi, ale VW je obyčejný VW naprosto srovnatelný s Peugeotem!!!!!!!
aka zahada? ja som pisal,ze je to zahada? 8-s
pisal som,ze som ostal prekvapeny,ked som videl tie dva auta na jednej fotke.cakal som,ze rcz je mensie.
jednoducho ak by natiahli strechu o 20cm,tak je to komfortny 2+2.
je jasne,ze je to image sportiacik,na zabavu,ale takto su tam tie 2 zadne sedaky na smiech.
bud 2+2,alebo 2miestne.
moj nazor.
Úchvatné momenty střídají udivené rozpaky. Samozřejmě nelze srovnávat prémiový klenot (TT), referenci technicistního stylu či ROCCA (eurodrzka století) s rozevlátým mainstreamovým pokusem vystavět hráz dokonalému Volkswagenu. Nazírejme proto na novou peugeotku ponejprv izolovaným pohledem rámovaným hranicemi Francie. Z tohoto pohledu je Peugeot doslova (doslova) božským zjevením. Notoricky známé hledání designových slepých cest se už snad stalo ve Francii národním sportem. Jak je vidět, ještě jsou i tam mistři dlát.
To co všichni podvědomě čekáme, to jest ladnost klasických coupé, na to nyní zapomeňme. Prognosticky tvrdím, že si to můžem klíďo i dovolit. Takže ne že bych měl pod sebou nyní louži, přesto vnímám RCZ jako (na francouzské poměry) doslovný blesk z čistého nebe. Malý mrštný frantík-drzek, a pokud bude v tmavé se stříbrným rámem, no, chce to odvahu, ty správný brejle a... půjde to.
VW to umí samozřejmě mistrovsky, jede na klasice, kterou do-ko-na-le okořeňuje aktuálními trendy. VW je nyní vrchol mainstreamového designu, od pola, přes golfa po touareg. Funguje to tak dobře, že odpoutávat se, jako uživatel aut, od VW dá velkou fušku. V podstatě to ani úspěšně nejde (když k tomu připočteš techniku). RCZ je však podle mého velmi důstojná variace v podobě odpovědi na uvedený styl VW, tedy variace v podobě jakési mainstreamové avantgardy (nechytej mě za protimluv) pro jednadvacáté století. Jistě, že nevydrží desetiletí jako Golf, na druhou stranu poměrně dobře doplní zklidněnou, dotaženou stylistiku VW, ostatním pak, zejména neustále nedůvodně ikonizovanému stylu z jižních krajů, s přehledem ukazuje záda.
A ještě se vrátím k Francii. Všem, dokonale všem tam tohle RCZ vytřelo zrak. Nebývalým silným stylem, pohledovou jistotou a peugeotovským odvážným, originálním rukopisem.
Uz je to hodne dlouho, co jsem videl koncept. Byl v nafte i v petrolu, na svoji dobu celkem drzost... Dneska se cpe nafta do vseho, krome Ferrari. V te dobe se mi koncept neskutecne libil, co z toho vzniklo je uz jenom snaha neco vydelat. Dneska je mnohem lehci lidi designem znechutit, nez ohromit. No ale ten predek at si davaj na 106ku nebo na co a vymyslej neco poradnyho,kdyz uz delaj ´´premiovku´´. Na druhou stranu, lepsi, nez nic :yes:
RC je super, tomu se RCZ nikdy nemůže ani přiblížit.
RCZ nemá image ani techniku na soupeření s TT.Škoda toho sériového předku, když zbytek je parádní. :yes:
Tohle vypadá moc dobře, konečně zase nějaké kupátko... po pokusech VW nebo Renaultu vydávat za kupé obyčejné hatchbacky to kvituji s uznáním. Pro skutečně sportovní autíčko si ale počkám na AE-86... třeba na ni do premiéry našetřím :-). Hači roku banzai!