Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RCZ: Francouzský šarm pro 2+2

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 3. 2010 • 12:11
90
40
Zobrazit náhledy (90)
Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ Peugeot RCZ
Peugeot zveřejnil nové oficiální informace o sériové verzi sportovního kupé RCZ, které se začne prodávat již zanedlouho. Rozměrově větší konkurent Audi TT se ve Francii prodává za 27.400 Euro, tedy asi 700.000,-Kč.

2+2místné kompaktní sportovní kupé sice vychází z řady 308, ale její číselné označení nesdílí, mezi osobními Peugeoty je tak naprostou výjimkou. I to, že nemá v názvu číslo s nulou či dvěma uprostřed, symbolizuje jeho odlišnost.

Původní koncept 308 RCZ se objevil ve Frankfurtu 2007. Již za půl roku, v Ženevě na jaře 2008, francouzská automobilka oficiálně oznámila, že se bude vyrábět.

Produkční verze vznikala za nemalého přispění rakouské továrny Magna Steyr v Grazu, která postavila ověřovací sérii vozů. Základní tvary se oproti studii příliš nezměnily, zůstala poměrně mohutná záď, i dvojitá bublinovitá střecha částečně z hliníku.

Kupé je ale vzhledem k tomu, do jaké kategorie patří, i praktické. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde 321 l nákladu, po sklopení zadních opravdu nouzových sedadel pak 639 l.

Při uvedení na trh budou k dispozici dva motory. Přeplňovaný zážehový agregát 1,6 THP nabízí 115 kW (156 k) výkonu a 240 Nm točivého momentu, turbodiesel 2,0 HDi FAP je ještě výkonnější, poskytuje 120 kW (163 k) a 340 Nm. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy se šestistupňovými přímo řazenými převodovkami.

Automat bude k dispozici pro 1,6 THP od letošního léta, spolu s ním se objeví i výkonnější verze se 147 kW (200 k), ta bude mít ovšem pouze manuální řazení. Všechny plní emisní normu Euro 5.

Podvozek disponuje rozvorem 2612 mm, vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena s příčný nosník. Kupé o rozměrech 4280 x 1845 x 1359 mm je o 160 mm kratší, 28 mm širší a 65 mm nižší než možná konkurence z vlastních řad: 308 CC. Srovnání s největším rivalem odjinud, německým Audi TT, naleznete v tabulce.

Peugeot RCZ- srovnání rozměrů s Audi TT
RozměrPeugeot RCZAudi TTRozdíl
Délka [mm]42874178+109
Šířka [mm]18451842+3
Výška [mm]13591352+7
Rozvor [mm]26122468+144
Zavazadlový prostor [l]321/639250/-+71/-

RCZ jezdí na osmnáctipalcových kolech, za příplatek Peugeot dodává 19palcový rozměr. Standardní výbava bude obsahovat například ESP, čtveřici airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, či bi-xenonové světlomety. Komfort zpříjemní kromě jiného automatická dvouzónová klimatizace. Za příplatek mohou zákazníci zvolit karbonovou střechu, audio JBL, nebo multimediální systém WIP Com 3D.

V prodejnách značky se lvem ve znaku se automobil objeví již zanedlouho, na jaře 2010. Tehdy se také dočkají ti zákazníci, kteří si objednali exempláře z úvodní dvousetkusové speciální edice loni na podzim na frankfurtské IAA.

Ve Francii bude RCZ s motorem 1,6 THP stát 27.400 eur, s turbodieselem pak 29.900 eur (693, respektive 756 tisíc Kč).

Peugeot RCZ - Základní technická data
Motor1,6 THP 1561,6 THP 1561,6 THP 2002,0 HDi FAP
Převodovka6M6A6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159815981997
Válce/uspořádání4/R4/R4/R4/R
Nejvyšší výkon [kW/min-1]115/6000115/6000147/5500-6800120/3750
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]240/1400-4500240/1400-4500275/1700-4500340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]217213237220
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,08,47,58,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,77,36,95,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1275129712971370
Cena ve Francii [Euro]27.400--29.900

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2010 12:53
Re: krasavec
tak to bez debat :-) :yes:
Avatar - Emel
20. 3. 2010 09:40
Re: krasavec
406 kupé byla asi hezčí... minimálně elegantnější.
Avatar - Emel
20. 3. 2010 09:30
Konečně zase nějaké kupátko
Tohle vypadá moc dobře, konečně zase nějaké kupátko... po pokusech VW nebo Renaultu vydávat za kupé obyčejné hatchbacky to kvituji s uznáním. Pro skutečně sportovní autíčko si ale počkám na AE-86... třeba na ni do premiéry našetřím :-). Hači roku banzai!
Avatar - Emel
20. 3. 2010 09:22
Re: Prvé dojmy z RCZ
:yes:
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2010 23:01
Re: Takhle to melo byt
:yes: , hezkej
Články odjinud