Od tragických jízdních vlastností k slušnému akceptovatelnému komfortu :)
Každý z nás tady asi jezdil všemi, tak za mne asi takhle slovo do pranice
O1 - obrovský kufr, žádné místo pro nohy vzadu, s TDI to nezatáčelo, těžké na předek, občas tomu utekl na mokru zadek, držák a etalon skoro ve všech motorech.
O2 - nejlepší Oktávka i z pohledu konkurence, multilink, lepší vše, akorát dvě třetiny motorizací je dnes už spíš obrovský risk, první TSI/TDI 2.0. Jízdně to sice nebyla nirvána, ale bylo to slušné auto, opět lepší s benzínem.
O3 - relativně slušný pracant s komfortem dobytčáku, ne to jsem přehnal, mám s ní najeto nejvíce a aktuálně ji využívám jako služebák, prostorné, interiér už spíš horší, odhlučnění podprumerné, rány od podvozku verzí s torzkou na D1 nadprůměrné, motory už dobré a svižné, po faceliftu už umí zatuhnout infotainment. Je to takový pracant.
O4 - motoricky snad až na výjimky dobrý (2.0TDI z mého okolí skončilo na repasi v cca 3 tisících km, nejelo na všechny 4 válce, asi HTP TDI :D), komfortní až houpavá (za mne plus), lépe odhlučněná (jel jsem jen benzin), ale problematická díky palubní elektronice... nicméně je to pěkný kus auta :)
No čtyřku jsem nejel, to mne odrazuje, aby mi někde zatuhly systémy nebo to samovolne začalo brzdit.
Ale k osobním zkušenostem ke zbývajícím.
O1: naprosto spolehlivá, nic se nekazilo, nerezlo. Vzadu minimum místa, prakticky jen pro děti. Těžká na předek, uskakujici zadek, ideální pro důchodce s klidným jízdním stylem.
O2: skok o třídu a půl oproti O1. Vzadu už si mohl sednout dospělý člověk aniž by to pokládal za mučení. Motoricky už bylo potreba pečlivě vybírat, více poruchovych motorů než těch spolehlivých. Materiály v interiéru výborné, nevrzaly ani po 200tis km. Elektronika bohužel už dost poruchová, zároveň poddimenzovaný podvozek pro těžší motory. Komfort i stabilita se zlepšily, bohužel problémy byly časté.
O3: přechod k téměř dokonalému kostitřasu. Rány od podvozku na každém rohu, ale za mne spolehlivější než O2. Motory stejně jako u O2, spíš horší než lepší, subjektivně horší odhlučnění a rozhodne mnohem horší materiály v interiéru. Elektronika se zlepšila.
S tou rzi - O1 uz dnes hnijí dost, O2 to myslim bylo jen pro urcite r.v pred faceliftem, ale za to ta rez zacala na moderni auta dost brzy :D
A problemy s el- u o2/3 z nasich sluzebaku vetsinou jen čidla a žárovky. Porad lepsi, nez kdyz ti to nouzove zabrzdi samo :D U O3 pak mrznouci infotainment u navigace
O2 jsem nikdy nejel jako ridic s 2.0, a 1.9 asi nebyl o moc lehci, ale porad to byl vyraznej posun s jizdnima vlastnostma proti O1 s 1.9 tdi :)
Kdybych si mel dnes vybrat O2 jako ojetinu, mimo 1.4 a 1.6 mpi bych se bal vseho, protoze i 1.9tdi pd se muze prodrazit… tam je fakt zacatek ty éry spatnych motoru VW (a v te dobe bylo dost takovych motoru napric znackami z celeho sepktra od mainstreamu po premii)
A nakonec jeste drobnost od mistra ojetin Vaculika (převzato ze speciálu SM Ojetiny
, kdy velmi upozornije na O2 pred faceliftem, ze jim zareznou srouby v zadnim multilinku a uz to pak nelze seridit a dost se pak zhorsi jizdni vlastnosti
Je pravda, ze u o2 ta elektronika byla maličkost, oproti možnému samovolnému brzdění.
Kdyz se ti za jízdy spustí alarm, nebo směrovky blikaji opačně, nesvítíci 3.brzdove, hlásí chybu osvětlení i když svítí atd. určitě není jako kdyz ti to samo zadupne.
Neteklo ti tam ? Protože tohle jsou takový ty typicky závady, kdy někde je špatný kontakt, zateče někam voda, odehnije napojení na kostru a tak :) To se mi stalo přesně u Clia, kdy prostě upadla kostra :)
No pokud tam teklo, tak od výroby. Což nerozporuju. Vše se dělalo na záruku. No a pak praskla hlava motoru a nemělo smysl do toho krámu investovat. Vzal si to za zlomek ceny známej, udělal repas a za další 2 roky mu to začalo hnit. V 10 letech to odpadavalo tak, ze to byla spíš pojízdná hromada rzi.
Ale kdzy to fungovalo, tak to bylo docela dobre auto.
No... 2.0 TDI nebývalo vždy nejlepší na světě.. to až teď to s přívlastkem závodních Mitsubishi je to nej :D
My v práci měli u ten Commonrail (2009) v Superbu, v 220 tisících se mi v Holandsku z toho začalo hulit, ale dojel to do ČR bez problémů,krátce na to to ředitel poslal radši pryč. Pak už tady máme jen novější 2014 a 2018 a ty motoricky drží, zatím, ale mají do 100 tisíc najeto cca zatim.
No nebyl, a stále moc není, pokud je v těch vykonnejsich variantách.
Jako dřív bych vůbec 100tis nezminoval, protoze to ma motor najeto prd, ale dnes ma clovkenpocit, že to tech 100tis zvladne bez výměny jen podařený kus.
Známému to odnesl ten nejméně vykonny EVO 85kw, jak jsem psal výše, ale zase to mohlo fakt bejt nejaky to covidový auto, co rok stálo někde v dešt na parkovišti, kdo ví...
Obecně ty novější před EVO (ono to třeba časem vyplave i na EVO, stát se muže cokoliv) motorizace trpí občas na rozvody, cvakají a chtějí vyměnit v polovině životnosti, občas jsou KO vstřikovače, vše už kolem 100-150 tisíc nájezdu, ale vysloveně prasklé hlavy, nebo KO turba jsem nezaznamenal, takže v dnešní době to je vlastně docela slušný motor.
S o2 problemy nemám, motor už je tak ojetý, ze kdyby s nim něco melo být, už by to vybouchlo. Zadní nápravu dělám teď, ty srouby opravdu zatuhnou, prireznou v pouzdru. Ted sem tu nápravu dělal po 300k km. tyčky, silentblocky, gumy na stabik a vsechny srouby a podložky 4600kc + 2500 geometrie. Nic hroznyho. A to nemluvím o tom, že většina techto podvozků jezdí s rozhazenym odklonem a ty to funguje😀 největší problémy O2 tedy vidim v korozi. Všechno ostatní jsou prkotiny a nejdražší servis sem měl turbo na 245 tis. ( 11 tis. ) A gumy. Ty jsou ted opravdu drahý:)
Co tam máš za motor, že odešlo turbo ? Vím, že na 1.9tkách občas šlo, ale už i když to bylo zánovní, tak stálo pakatel proti jiným autum - já kdysi v době, kdy to bylo aktuální, měnil na Laguně 1.9Dci turbo a to bylo skoro 30 (samotny turbo snad 25).
1.9 tdi bxe, ve 180 ti zacalo hucet a houkat jak vlak. Ve 230 sem koupil origo garret nastavenej za 11tis. Jen výměna kus za kus. Staré turbo olej nezralo, mam ho furt jako náhradní 😀 koupil sem to ojeté, jezdilo to služební cesty ll výměny po 30k. Tak se turbo asi vylagrovalo. Na bxe byl jen problém se šalama na ojnicích, bylo kvuli tomu nějaké haló. Mě to furt jezdí, tak to neřeším. Platím obří hypo a s prací to teď taky není žádná sláva, tak doufám, že ještě něco vydrží. 1.9 dci měla s turby celkově problém.
Jo, hele, nemusíš si obhajovat, proč máš starší Oktávku, to přeci není žádná ostuda a tady se sice najde pár idiotů, kteří se povyšují, ale zatím je tady v téhle diskuzi nevidím :) Každý máme takové auto, které nám vyhovuje z důvodů, do kterým tady lidem nic není :) a pokud tě servisně pořád stojí pakatel, což u Škodovek s těmito masově vyráběnými motorizacemi tak bývá, protože to umí opravit každý druhý garážmistr, tak proč ne. Osobně bych viděl problém až když to začne hnít, to už je pak nebezpečné. O 2 je pořád slušné auto, když nemá tuning fčipu s dýmovým efektem a projde LEGALNĚ emisemi :)
Kamarád měl léta 1.9 TDI PD 2004 nebo 2005 (neznám ty kody motoru, nejsem škodovkář) a ten tam od 100-320 tisíc měnil 2x vstřikovače a asi turbo taky, pořád to chtěl prodat, až ho nakonec sejmuli na dálnici, sice bez zranění, ale Ofce na odpis.
Ta 1.9 Dci měla poddimenzované olejové filtry, prý ty poslední 96kw jsou na tom dobře, ale já z této éry bych si ojetou Dci už nekoupil (hlavně ne dnes po 15ti letech :D ), u Renaultu je z této doby jistota atmo benzín s nepřímým vstřikem, to je zase velmi zajímavá koupě, pokud je v dobrém stavu, až na spotřebu.
U nás praskla hlava ve 200tis na 2.0 TDI, od začátku to zralo cca 1l oleje na 1000km, 3x se měnila přední, nově hlinikova, náprava behem roka a půl, protoze došlo k jejímu ohnuti. Až poté byla nejak upravená a zpevněná, takze pak vydržela. Ale samozřejmě dle škodovky to byla naše chyba, nikoliv poddimenzovanim na těžký dvoulitr. Turbo se měnilo ve 100tis, uhnivala táhla na automaticky sklon xenonů, takže se nenastavovaly. Odpadavaly krytky ostřikovačů při každé příležitosti. Kdyz se na to zpětně koukám, tehdy asi najeli na strategii pokusných králíků. Zákazníci jim to sami zdarma otestujou.
Olej žralo od nova i MPI 1.6, měli jsme Jettu, od nova olej na dolití v kufru přímo od VW jako součást výbavy :D
p.s. nejlepší je dle mne O2 po faceliftu, sice trochu zchudl interiér v určitých materiálech, ale vychytala se koroze a tyhle blbosti + byl pořád multilink, jenže zase postupně přicházela o ty lepší, spolehlivěšjí motorizace.
Pekny kus auta za sialene peniaze s torzkou vzadu, uvidime co prinesie fl. Ked pozeram na fl id3, tak asi tiez nic. A musim povedat, ze skodovkarsky web uz dlhsiu dobu ide od 10 k 5. Odkedy sa zacali vrtat v niecom co fungovalo dobre
Mně se nejvíc líbí O3 s xenonama před fl, ideálně (ale ne nutně) jako RS. I mi osobně nejvíc seděla.
O4 se mi líbí proporce auta i zadek (kombík i lift), předek už míň... a RS taky není tak super, jako byla v O3.
K O3RS bych se klidně vrátil, to byl super mix prostornosti, dynamiky, jízdních vlastností a výbavy... s ucházejícím komfortem a cenou :-)
Já tedy musím říct, že jsem časem přišel na chuť 4očce, ale líbí se mi i to co zminuješ, či ta nová RS. Vlastně se mi líbí i Scout v té 3. generaci se povedl.
4očce jsem na chuť nepřišel... nějak jsem si zvykl, v některých verzích je to lepší a v jiných horší... ale originál je prostě lepší.
PS: Čtyřkový scout je parádní. Mně u čtyřky trošku vadí ten čumák připláclý k zemi... vlastně se mi z celé O4 líbí Scout nejvíc. https://www.motorvize.cz/…_04-874x492.jpeg:yes:
Já musím říct, že obyčejná 3 předface strašně zestárla, kdežto obyčejné 4očko i díky jiné optice zadních světel vypadá tak nějak svěžeji v nějaké základnější výbavě a v nevábné barvě.
Ten čtyřkový scout není špatný, to vůbec ne, ale více mi to sedělo k O3 a O2 právě proto, že neměly tak připláclý čumák a neevokují tak sportovnější střih auta, jako O4.
Od začátku říkám, že je u O3 velkej rozdíl (designový) mezi halogenama a xenonama... takže O3 (i S3) bych u svýho auta ty xenony nutně chtěl. Ale i v těch halogenech se mi asi víc líbí originál než FL. A mimochodem, ty halogeny u O3 dobře svítí (oproti O2, oproti Ceedu).
O3 Scout po fl je skoro až obludný, za mě takhle rozhodně ne, už je to prostě přeplácané 8-scout_2-0_tdi-3-1200x674.jpg" rel="nofollow" target="_blank">https://www.wikicars.cz/…i-3-1200x674.jpg
Jo, vím, že to píšeš a je na tom velký kus pravdy, tu O3 hodně dělala světla, proto právě mi až tak nevadí facelift s halogeny, jako ta O3. Jinak já mám zkušenost s O3 FL se statickými LED a zas taková paráda to není, oproti statickému halogenu mi to o tolik lepší nepříjde. S O2 už jsem jezdil před dlouhou dobou, tu nechci soudit :)
Spíš trošku narážím na to, že možná ty velkoplošný stříbrný halogeny vypadají blbě, na rozdíl třeba od toho Ceedu... no ale zase svítí :-)
xenony byly skvělý... sice bez vykrývání segmentů, ale svítily výborně.
A takove lehke uzitkove auta, dodavky po Praze… jejda, to je nasobne horsi a dela to lazdy druhy, nekdy i kazdy prvni… V aute to jde, ale na moto mam kolikrat i pak cerne plexi na helme :/ Tad bych zacal, O1 si podá příroda… tedy koroze :D
Ono hodně záleží na motorizaci. Třeba Octavia 1.8T 110 kW Euro 4 byla před 20 lety na špici z pohledu čistoty emisí. Emise NOx měla kolem 10 mg/km. Dnes platná Euro 6 má povolený limit 80 mg/km.
V laboratoři, ale bez podvodů, které dělají automobilky. Šlo o nezávislé testy v rámci dlouhodobeho projektu ČVUT. Díky podrobnosti testů šlo vidět i velmi rychlý náběh účinku katalyzatorů. Mimochodem druhé auto byla tehdy Fabia 1.2 HTP a ta měla emise NOx, CO i nespálených uhlovodíků několikanásobně vyšší.
1. Pěkný auto, na Škodovku tehdy bomba! Jen to místo vzadu jen pro děti.. ;-) 2.asi nejlepší Octavia pod VW :yes:, multilink, kvalitní interiér, klasické motory. 3.kvalita jde dolů, šetří se.., torzka vzadu atd.. ještě je slušný interiér! 4.bohužel kvalita děsná, ceny šílené, interier laciný bez tlačítek, ergonomie nula, problémy s programováním, blbne toho moc. Auto je nízké a blbě se do něj leze :no: ZÁVĚR.. Pak se nemůžeme divit, že se lidi hrnou do vysokých SUV. Hlavně že to má ještě motor a není to elektrošrot :D
Registrace Enyaq celkem 25 kusů, z toho ŠkoFin čtyři kusy a ALD dva kusy. Registrace na výrobce Škoda Auto a.s. NULA ! Export aut registrovaných méně než 12 měsíců na CZ značkách: Audi A3+Q3 43 kusů, BMW X7 11 kusů, Citroen C3 24 kusů, Cupra Formentor 41 kusů, Dacia Duster 28 kusů, Dacia Sandero 17 kusů, Ford Fiesta 13 kusů, Ford Kuga 76 kusů, Ford Puma 84 kusů, Kia Ceed 56 kusů, Opel CrossLand 13 kusů, Opel Mokka 23 kusů, Seat Arona 110 kusů, Seat Ateca 42 kusů, Škoda Fabia 48 kusů, Škoda Kamiq 50 kusů, Škoda Karoq 45 kusů, VW Golf 94 kusů, VW Polo 55 kusů, VW Troc/Tcros a Taigo celkem 92 kusů, VW Tiguan 62 kusů.