Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje u budoucí generace svých vozů snížit náklady na montáž o polovinu. Oznámili to představitelé firmy na setkání s investory.
Tam chce Musk jen ušetřit těch 50% nákladů, státy US by měly zpozornět. US továrny nejspíš skončí, příliš drahá pracovní síla a tvrdší zákony než v Mechiko.
Čiže o 7 rokov chcú mať kapacitu ako VW a Toyota dohromady a mať cca 25% podiel na celosvetových predajoch osobných áut. 10 modelov zo súčasných 2 (Model S sa takmer nevyrába).
Tak to aby začali stavať :-!
A oni nestavi? Resp. prave nedostaveli resp. neplanuji dalsi? https://en.m.wikipedia.org/…_Tesla_factories
V roce 2019 Tesla otevrela giga-Shanghai.
Vloni Texas a Berlin.
Pristi rok patrne Mexiko.
Prijde ti to malo???
Currently, Tesla's theoretical manufacturing capacity is estimated at around 2 million units annually (globally), while the long-term goal is to achieve 20 million units per year.
K modelum - Semi a Cybertruck uz jsou za dverma. Dale Roadster a TM2. A to uz mas dohromady osm. To ze ty TMS nepocitas je zcela irelevantni.
Battery electric vehicles (BEVs) - pure electric vehicles - also broke records in 2022, :yes: taking 12.1 per cent of the total market share, compared to 9.1 per cent in 2021, or 1.9 per cent in 2019.
Myslis ze EV prekonaji v prodejich diesel letos nebo az za rok?
Re: Co ví Elon? - neustále opakoval, EV musí být levné
Ty to vieš najlepšie a Musk je blbec. Preto je Musk v balíku a ty nezištne rozdávaš svoje múdrosti na jednom lokálnom webe a zakusuješ chleba s paštikou... :D
Re: Co ví Elon? - neustále opakoval, EV musí být levné
No jen to nějak nefunguje, protože EV jsou pořád nejmíň 2x dražší než spalovák. Tedy pokud budeme ve výrobních nákladech a ne v koncových zdeformovaných cenách....
Re: Co ví Elon? - neustále opakoval, EV musí být levné
Továrny má i Čína a ty stále dokáží vyrábě levnějši než Musk
Levný elektromotor umí vyrobit každej jouda v Burkina Faso
A ty levný baterky zatím nemá nikdo, ani Ajlon.
By ma celkom zaujímalo, či niekto v redakcii auto.cz pozeral tú prezentáciu, keď sa zmohli len na túto prevzatú správu.
Pár vecí, ktoré v médiách nejak moc povedané neboli:
- Tesla pripravuje kompletný prechod na 48V architektúru, čo bude mať kopec benefitov a tipujem, že ostatné automobilky ju budú nasledovať. Spomeňte si kto toto celé odštartoval pri kúpe svojich spaľovákov v roku 2030
- na prezentácii sa akoby mimochodom ukázalo kopec vecí, ktoré spíkri nespomínali a aktuálne na nich robia, napr. že už používajú DBE od Maxwell Technologies, čo bude znamenať zásadné zmeny vo výrobe batérií (menej použitej energie, rýchlejšia výroba na podstatne menšej ploche)
- podstatnou správou je aj zmena výrobného procesu z pásového na paralelno-sériový, čo im umožní dosiahnuť na rovnakú plochu dvojnásobný objem výroby v nových fabrikách
- a na záver, ale zďaleka nie posledná dôležitá vec sú pripravované vlásenkové motory. Už teraz patria Tesla motory ku špičke, ale toto im umožní vylepšiť existujúci výkon cca o 20 % pri zachovaní alebo zlepšení efektivity. Naviac bez použitia kovov vzácnych zemín, čím sa cena dostane na polovicu až tretinu konkurenčných motorov.
Je mi jasné, že to tu veľa ľudí nepoberie, ale táto prezentácia ukázala, že aj tam, kde už Tesla vedie bude naďalej zvyšovať svoj náskok a stáva sa v elektromobiloch podobne revolučnou, akou bol Ford pri spustení výroby Model T. Je tu niekto, kto si kúpi akcie ICE automobilky pred Teslou? Ja by som to nerobil.
1) čím to budete nabíjet
2)kdo Vám bude ty baterky, nabíječky a komponenty OZE vč FV panelů vyrábět když EU likviduje cly, emisními povolenkami a cenou energií atd průmysl a veškerou další výrobní kapacitu má Čína + její spřátelené země z afriky, jižní ameriky + rusko. Čína bude brzy schopna výyrábě o 40-70% levnějši jak evropské firmy. Kdo by to tak kupoval z Evropy.
3) kolik bude stát náhrada uhelek, jádra a plynovek, výstavba a přestavba přenosové síte a vybudování nabíječek + vodík
4) kdo to zaplatí a kolik po těchto utopistických experimentech bude stát kilowatka v distribuční síti
5) kolik lidí se nechá ožebračit než Vás definitivně vymetou od válu
Dokud nezodpovíš těchto 5 bodů, sou plky o lepších elektromotrech a nových baterkách na papíře ZCELA IRELEVANTNI žvásty .
Podstatné je čím to nabíjet a ZA KOLIK. Čím topit a za kolik a KOLIK bude stát rohlík a jídlo.
Len na pripomenutie ostatným, toto vlákno začalo mojou reakciou rohYpnol-ovi na dislajky, ale Barri sa rozhodol, že z toho spraví riešenie celosvetových energetických a potravinárskych problémov :-D:-D:-D
Ona existuje ještě nějaká ryze ICE automobilka (když pomineme výrobce supersportů, replik a malosériovek) a automobilky někde v Asii, Iránu a rusku?
Která to je utopisto?
Dyt ste donutili všechny přejit na Ev, spolu s lobisty a zkorumpovanými, uplacenými politiky, uplacenými pavědci a všeichni jen těžíte z čerpání dotací a díře na trhu.
Neboj, ona vám to čína a jižní amerika s afrikou těžce osladí, až Vám zdraží suroviny o 500%
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A až utopíte triliony v OZE, přenosových sítích, nabíječkách a přebudovaní cca 15 milionů trafostanic :-):-):-)
A jéje, reakcia trotla v plnej paráde. Tu Ondoremu niečo podsunieme čo nenapísal, tu ho zaškatuľkujeme do skupiny v ktorej nikdy nebol, tu si z prsta vycucáme nejaké čísla a hodíme to na web ako jediný správny smer, ako inak.
"Utopisto" - presne naopak položená otázka, pýtať by si sa mal, ktorá je ryze EV automobilka a začne Ti to dávať zmysel. Teda Tebe asi nie...
"Ste donutili" - ja? Je mi ukradnuté čím jazdíš, pokiaľ nie si arogantné hovado, ktorému patria cesty a neohrozuješ ostatných okolo seba, tak si funguj na čom chceš.
"triliony, 15 milionů trafostanic" - ja som elektrotechniku študoval a na rozdiel od Teba dokážem aspoň trochu kvalifikovane odhadnúť tie čísla, si totálne mimo, to ale vieme. Taktiež vieme, že na vybudovanie čerpacích staníc sa len v USA "utopilo" cca 580.000.000.000 dolárov len za benzínky samotné, t.j. bez ceny pozemkov na ktorých stoja. Ale totaliťák Barri nám tu diktuje, do čoho môžeme investovať a do čoho nie. V čom sa líšiš od tých, proti ktorým tu bojuješ?
Mě je taky ukradený v čem jezdíš, jezdi si na šlapacíc tříkolce, ale necpi ostatním v čem maj jezdit a neadoruj tu zkázay, restrikce a pomatené zelené utopisty. Kup si EV když ho chceš, bez dotací, káru ve velikosti Fabie za 900-1,5 mega nebo káru ala S klasse za 3,5-11 mega a neotravuj. Kup si to za svoje, ne za daně lidí co Ev nechtej. Zaplat plnou cenu. Kup si i čiste zelenou energii od čezu a spol v Lednu, kilowatkuu za 15-30 kč a plat. Zaplat plnou cenu, v které budou náklady na vybudování té zelené energie. Zaplat to se svými soukmenovci - plné náklady výstavby, holt to budeš mít třeba 50x dražší jak nergie u hlí - chceš to plat to.
My to platit nechceme!! My chceme levnou energii z jádra, uhlí a plynu.
Kolik členských zemí má EU a kolik zemí má svět, drahý utopisto? Povídej, kalkuluj čísla.
Ty trafostanice, kde v některých obcích už nedovolí připojit ani jeden nový dům nebo vyměnit jističe za větší zvládnou dobíjení EV aut a přechod na topení na elektriku u všech domů v obci (které doted jedou na plyn, uhlí, dřevo a topný olej/naftu) , vid experte?
Víš něco o přenosové sítit v USA kde to v řadě oblastí pořád vede vzduchem po dřevěných stožárech?
" Asi 250 gigawattů nové kapacity bude muset být instalováno do roku 2030, kdy se podle odhadů německého regulátora sítě a think-tanku Agora Energiewende očekává, že poptávka po energii bude asi o třetinu vyšší než nyní."
Tyhle odhady jsou navíc ještě těžce podhodnocené, ta poptávka bude vinou zákazu a restrikcí daleko vyšší - pokud teda euroovčany neožebračí natolik, že si nebudou moc nic dovolit a budou mít doma v zimě 13 stupnů
Německo také musí vyřešit, jak bude vyrábět elektřinu, když nebude k dispozici vítr a slunce. Vládní plán zatím počítá s přípravou flotily nových plynových elektráren, které by později mohly fungovat na vodík. Zároveň se snaží najít investory, kteří by byli ochotni se takových nákladných projektů ujmout.
Takže Hellmut pořád počítá s plynem, protože Ví, že OZE sou v zimě na HOOOO*NO a že vodík je těžce v plenkách. A investice do něj, to bude žrádlo.
Ale hlavně že umíš počítat, my taky umíme počítat, náklady na přebudovaní sítě uhelných elektráren za OZE + vodík v dnešních cenách výstavby už počítal Pája Tykač.
Ale jasné, tu tých 15 mil. trafostaníc treba pre ČR, tam pre Nemecko, potom celosvetovo, som si istý, že ak nakombinuješ správne štáty, tak nakoniec to číslo naozaj trafíš.
Ja sem hodím len jedno číslo - MENEJ ako 5 kWh bude priemerný vodič potrebovať nabiť počas noci, aby druhý deň vyrazil opäť s "plnou". A teraz sa spýtam - akú prípojku má barák v ktorom býva? Koľko voľnej kapacity zostáva počas noci, keď spotreba padá k minimu? Chlapi, to sú viac ako 3 čísla, to je fakt ťažké, toto asi radšej ani nepočítajte, lebo si ublížite.
Já psal někde o ČR? On se GreenDeal a utopistické plány týkají pouze ČR? Oni neomluví o celosvětové nutnosti přechodu na čistou energii? Četl si ty dokumenty někdy vůbec?
Proč tu pořád řešíší POUZE nabíjení Ev aut? O tom že chctějí zakázat lidem topení fosilními palivy ani tuk?
Tepelko v -15 v lednu nic nežere vid, škoda že ho mam, v zime to v noci běží pořád a vrutele se točí lepší jak na větrníku při vichřici.
myčka, indukce, pračka, sušička, mikrovlnka, nabíječky mobilů a notasů a tabletů, chytrých hodinek, dětské chůvičky, vánoční světýlka, televize atd taky nic nežerou v 10 už všichni spí já vím - zas vůbec nepašalizuješ vid.
U nás práci byla už asi 4x závada na tiskárně ve 23:40 a to se oficiálně dělá do 16 :00 a vůbec mi nechodí zprávy na whatsapp atd od lidí ve 2:37
Taky lidi vůbec nepracují na směny a v noci, takže spotřeba je v noci nulová, třeba pekárny vůbec nepečou, hasiči a policajti, ostraha atd drží pohotovost při svíčkách a rozjímaj u měsíce a milion dalších odvětví.
K tomu najednou všichni začnou nabíjet doma 1-2 auta, topit ekeltrokotlem, akumulačkama (nebot TČ se nedá všude použít) a TČ a přenosová sít, starý jističe a rozvody v hliníku z dob totáče a zastaratlé trafačky to všecho dají s prstem v nose.
A pak ti nemam říkaj utopisto vid.
Mičurinci taky věřili, že pěstovat jahody na Sibiři není problém :-)
Horší ta realita vid.
Dopadnete stejně - moc už se na to těším.
A takto to s Tebou máme dokola - podsúvaš mi veci, ktoré som nepovedal a argumentuješ blbosťami. OK, ideme sa hrať Tvojou logikou - tak dobre, váš barák o 22-hej ožíva, to všetci začínajú prať, štartujú sušičky a relácia polnočné dialógy v telke sú ideálny čas na začiatok 4-hodinového žehlenia. A aby som nezabudol, správa z whatsapp od lidí ve 2:37 logicky znamená, že vyhodí celú ulicu, lebo to narvaná elektrická sieť už nedá. My vieme, je to presne ako vravíš a elektromobily sú zhuba ľudstva, howgh.
Náš barák je taky irelevantní, i když tuhle sem zrovna pral v 0:10 :-)
Spousta lidí maá problém se spaním nebo sou to staří lidé co sou naučení chodit spát v těch tvých 22 jenže v 5:00 už se probouzí a díky moderních technologiích místo čtení knížky nebo civění na kavalci do stropu a vaření kafe na kmanech startují televize, mobily, počítače, vařej si kafe/čaje v kávovaru a rychlovarný koncici a čaje a nevím co ještě. K tomu lidi co vstávaj někam do montovny v těch 5 ráno, protože tam musí být v 6-7 a cesta jim tvrvá hodinu, dvě.
K tomu budou všichni nabíjet EV a pojede jim tepelko a a elektrokotle a zase to celá ulice dá, v -15 v lednu s prstem v nose na hlinkových drátech a trafačce z roku 1995.
OK, tak akú prípojku má ten barák? A aká je krivka spotreby v priebehu celého dňa - je plochá ako hruď kórejskej ženy, lebo dôchodcovia ju vyhladzujú telkou od piatej rána? Nekonečné žvásty o tom, ako padne svet, ale nedokážeš sem dať čísla ani za jediný barák.
Já nemam hlinkový dráty a 40 let starý jističe nebot nemam 40 let starej barák :-)
Ale zažil sem barák co je měl a tam vyhazovala blbá wapka jistič po 5 minutách práce. Větší ti tam nepovolí dát, protože ta stará trafačka. Sranda vid.
A viděl sem tam napojovat venkovní světla na hliníkový dráty co se lámaly jak perník.
Takže asi tak.
O tom, že největší špička je ráno mezi 5-8 a odpoledne mezi 17-20 asi víš.
ráno všichni snídaj, svítí, dohání resty do škol a odpoledne všichni přijídí domů, vaří, perou, uklízí, nabíjej, topí, nebo jestě kutí v dilně s nástroji na elektriku....
V tu dobu budou všichni i nabíjet a až jim to sít nepovolí z důvodu blackoutu a přetížení sítě, a začne to nabijet v půlnoci a oni budou mueset jet v 2 ráno s dítetem na pohoovost nebo třeba do práce mimořádně za nemocného kolegu na noční, tak pojedou tak leda do peeeeerdele, taky super.
Já vím, oni všichni denně jezdí do práce jen 20 km, jak to vypočetl multinickový génius DonVito/Hendly.
Ale co když zrovna přijeli v 7 večer od babičky z Moravy a s 15% v baterce :-):-)
budou mít smlu vid
Trottlíš to dokonale, umierajúce dieťa, pohotovosť, Ty si pricestoval s 0 % v baterke a najbližšia záchranka je 325 km ďaleko. Je to dráma, fakt si ma dostal, ale našťastie sú tu tie autá, ktoré za 8 sekúnd natankuješ do plnej a precestuješ nielen tých 325 km, ešte to dokonca 2x obrátiš, lebo si si doma zabudol kartičku poistenca, hurá, svet je zachránený.
A teraz k tomu baráku, ktorý stále nevieš akú má prípojku. Je Ti jedno, či má hliníkové káble, Ty tú prípojku na parkovisko fakt nebudeš ťahať cez kábel z domácej zásuvky, ako nám tu maľuješ, ale na hlavnú prípojku nahodíš dynamické riadenie záťaže a potiahneš si kábel na parkovisko, takže neboj, Tvoja správa na whatsapp ani polnočné pranie sieť nezhodí.
Čo tam máme ďalej - aha, nechápeš podstatu priemeru. Skúsim to so zmrzlinou. Priemerná spotreba na hlavu je povedzme 5 litrov, ale nezačnem tu kvôli tomu hulákať, že sa mi neujde, lebo ja zjem 10 litrov. Ten priemer znamená toľko, že výrobcovia si dokážu naplánovať ročnú výrobu tak, aby uspokojili všetkých a chápu, že priemer 5 litrov znamená, že Ondore spráska 10 litrov, ale Barri nula, lebo on má radšej steaky. A ešte tí výrobcovia dokážu naplánovať, že v lete jej bude Ondore jesť viacej a v zime menej. Uff, to sú veci, čo? A predstav si, nemusím to riešiť ani ja, dokonca ani Ty, rieši to niekto za nás a má z toho zisk. A teraz si to celé skús predstaviť na parkovisku pri baráku. Prišiel si v 7 večer od babičky z Moravy a s 15% v baterce - pretože vieš, že druhé ráno ideš k babičke na východné Slovensko, tak sa postavíš k prípojke, ktorá si síce účtuje o 3 Kč viac, ale je schopná dodávať 11 kWh, takže do rána nabiješ baterku aj vyperieš. Ako vravím, sú to viac ako 3 čísla, neviem koľko ľudí to dá, ale začal by som s počtami jedného baráku a ukáže sa, že celé to nebude tak horúce, ako nám tu maľuješ.
Stačí když bude nejbližší nemocnice 40 km a ještě potřebuješ jet zpět a třeba se savit někde v lékárně nebo pro něco jinde. A máš 100 km doma.
Vyždímeš to baterku na 0%? to dělá baterkám hodně dobře prej, maj na to stavený cykly vid, že to má 5 000 cyklů při bybití na 100%.
jestě nějakou pohádku tam máš?
Doma před barákem bude mít někdo komerční nabíječku nebo bude nabíjet z wallboxu a zásuvky?
Dokážeš generovať neexistujúce problémy rýchlejšie, ako si niekto stihne vymeniť ponožky, ale doteraz si nedokázal poskytnúť ani len údaj o tom, akú prípojku má obytný dom. Takže vravíš, že "bude nejbližší nemocnice 40 km". Prosím, ukáž mi miesto na mape ČR, kde to je, ja Ti potom poviem ako to vyriešiť, dobre?
Proč město, oni všichni žijí v městech? Na vesnicích nikdo?
prej neexistující problémy ony se vyřeší samovolně vid, do 10 let. Zajímavé, to říkali Mičurinci a Lysenkisti taky a měli pravdu, vyřešilo se tím, že byli odstaveni od válu :-):-):-):-)
"Proč město, oni všichni žijí v městech? Na vesnicích nikdo?" - napísal som MIESTO, po česky místo. Prosím, dokáž obhájiť aspoň niečo v našej diskusii namiesto prinášania nových a nových pseudoproblémov.
Ja len milujem, keď tu niekto vykladá o tom, aké terawatty budú chýbať pre elektromobily povedzme o 20 rokov, keď budú mať podľa neho všetci POVINNE elektromobil, ale nedokáže vypočítať, aké rezervy výkonu vychádzajú na jeden bytový dom v jeho obci / meste tu a teraz.
A to sme pri tej jednoduchej matike. Povedať, že Franta Lopata príde z práce o tretej a môže sa pred západom slnka pripojiť s tou obrovskou autobatériou na spoločný rozvod paneláku, ktorý má na svojej plochej streche fotovoltiku, čo zníži nároky na rozvodnú sieť sa ani len neodvážim :-)
Mimo dobíjení elektroaut mi na "noční" proud jede ohřev vody. Mimochodem víš kolik % vzduchu tvoří oxid uhličitý ?
Tohle je z wikiskripta.eu:
Složení atmosférického vzduchu:
Elektromobil nikdy nebude přínosem pro snížení uhlíkové stopy. Aby se emisně, od těžby surovin, přes jejich zpracování, po samotnou výrobu a provoz elektromobilu vyplatil, musí ujet v dnešních evropských podmínkách 240.000 km ( viz studie Green NCAP). Pokud z tohoto produktu budete chtít udělat masovou záležitost alespoň na 50% dnešního vozového parku v ČR (tj. 3.000.000 aut), budete muset při stejném nájezdu zvýšit výrobu elektrické energie o 11 TWh. Tuto elektřinu budete muset rozvézt přenosovou soustavou, kterou bude nutné posílit. Při posílení přenosové soustavy a změny infrastruktury dojde k dalšímu zatížení CO2 při výrobě nových kabelů a při jejich instalaci. Ať toto někdo spočítá. Bylo by zajímavé zjistit za kolik desítek let by se uhlíková stopa srovnala se situací, kdyby se nedělalo vůbec nic. Byť je naprosto samozřejmé, že nicnedělání též nepřipadá v úvahu.
Keby bola Tesla lacnejšia a 100x lepšia ako Dacia Sandero, vzal by som Sandero. Lebo tomu opportunistickemu šašovi nedám ani cent za to čo navystrajal.
Stačí jeden príklad za všetky. Pozri si za akých okolností vznikol projekt hyperloop a zistíš prečo stroskotal projekt vysokorychlostnej železnice na západnom pobreží usa. Zopár info vyplávalo na povrch.
Kdo to celé odstartoval? Já si pamatuju Audi SQ7 někdy v roce 2016, pokud se bavíme o sériovkách... tam byl ještě 12V altík. Spousta dnešních mildhybridů ale už jede komplet 48V, ne? A mluví se o tom už tak 25 let...
Zopakujem, čo som napísal: "Tesla pripravuje kompletný prechod na 48V architektúru". Oprav ma, možno len neviem - ktoré súčasné auto má komplet 48V systém - od batérie, cez elektroniku, žiarovky, autorádio,...?
Tesla mění svět automotiv. To o čem ostatní možná jen přemýšlí má v sérii a to co plánuje o tom jen sní jako o vzdálené budoucnosti.
Představené plány uplně mění automobilovou výrobu. Představené technologie jsou další hřebíček do rakve spalovákům. Motor za 1000 dolarů... unifikovaný, lehký, malý a velice výkonný.
A co na to zde? Jen další a další články starých dědků o tom jak jsou EV špatné a jak přivedou ke krachu evropské automobilky. Omyl. Ke krachu je přivede jen ignorace vývoje a setrvávání u starého i když je jasné, že svět spalováků je u konce.
Ano, Norsko a Kanada sou šílenci a vládní představitelé sou těžcí utopisté. Kanadskou vládu nenávidí 40-50% obyvatel, viz covidové protesty, jedny z n ejsilnějších protesních akcí na světe.