Aston Martin DB7 znamenal pro britského malovýrobce přelom, poprvé se u něj dalo mluvit o skutečné sériové produkci. Uplatnila se u něj technika Jaguaru, ale nejen ta…
Ja jsem v Bloxhamu asi rok pracoval jako SW vyvojar, kdyz jsem zil v Oxfordu. Krasna p**el sveta v prekrasnem Oxfordshire.
Mel jsem to tam rad. Pekne vedle officu se tam pasou ovecky, idylka. Obcas proleti nejaky vojensky letadla, hned vedle je nejaka mensi zakladna RAF. Obcas si tam trenuji dogfigty, to je mazec. Eurofightery v akci jsou docela pecka.
Tenkrat prijeli dva sefove z Londyna (kde byla hlavni kancelar) asi sedesatnici … v tmave modrem Porsche 911 964 Targa.
Zatimco kolegove nic, me to bylo hned jasny. Nekdo ma rad auta. Pri obede jsme se dali do reci a povidali mi, co vsechno uz meli v garazi.
Tam mi prave rikali ze tamhle za rohem delali XJ220 a ja jsem vyprsknul ze “v tyhle dire?” A oni se smali se mnou ze jo, ze to uz tak v anglii je. Vzdycky nejaka vesnice a z niceho nic hi-tech.
Ostatne v okoli je mnoho tymu F1, samy zavodni okruh a vsude nejake male letiste, jsou tam fabriky BAE, fabriky na satelity atd. A vzdycky nekde na vesnici, to clovek nechape … proste anglie ma svy kouzlo :-!
V bloxhame/banbury som zil a az take krasne to tam nie je. ;-D. Rad som chodil na obed do enstone, ked este f1 renault pouzival cierno zlte zafarbenie, chlapi z fabriky vybehli na obed, cela dedina bola zafarbena v timovych farbach. Mas pravdu, ze v kazdej diere sa da najst nejaky klenot. Briti maju vztah k autam. V kazdom industrial estate v skladoch a garazach najdes kopec zaujimavych aut. V tej oblasti, blizko bloxhamu v tescu pri stow on the wold sa z nejakeho dovodu radi zastavovali testovaci taty a astonu, takze skoro kazdy den tam na parkovisku stal nejaky novy aston, jag alebo lr rr v maskovacich foliach. Na tom parkovisku som raz videl a asi aj posledny krat napriklad aston martin virage.
Im to bolo úplne jedno, z čoho to bude - hlavne aby to bolo niečo sériovo vyrábané a teda lacné. A aby im to tam samozrejme sadlo. Keď nie je dosť financií, použiješ aj riešenia, ktoré by ťa inak nenapadli - aby nepadol celý projekt a neprišiel si o všetko.
nějakejj britskej sporták, ted nevím jestli TVR nebo někdo jinej, měl zadní světla z autobusu.
No a co jako, pro ten počet kusů se nevyplatí si dát někde něco vyrobit na zakázku.
Když mohl mít rolls převodovku GM, klimakompresor jako měly Cadillacy, systém posuvu sedaček a motorky jako Chevrolet a Cadillac, altík od Motoroly atd co by němhl mít Aston zrcátka od někoho jiného.
Je jistě snem každého boháče vyndat z peněženky za káru 10x víc než za socku a přitom zapínat blinkry stejnou páčkou, koukat do stejnýho zrcátka a poslouchat posměšky, že jeho slepenec má tohle z Mondea, tohle z citruse a támhleto z Mazdy nebo já nevím z čeho ještě. Především jde však o věci, které jsou vidět na první pohled, tvoří design a celkovou image auta. Pokud se týká techniky a vnitřních komponentů se už na to s takovou přísností nehledí.
Nikdo nevyndá 75 mega za Chirona, když bude mít volant z Golfa, zrcátka z Passata a zadní lampy z Multivana.
Jenže vono nejde o ty páčkyz Mondea , který má 150 koní když Aston jich má 500 a nejde ani o kompresor z Cadillacu když rolls stál 5x tolik .
Ono jde o ten zbytek.
a až si to koupíš jak ojetinu, budeš rád že do toho seženeš dostupné díly z konfekce a ne že blyo vyrobeno speicálních 5 000 ks páče a dneska žádná nikde není k mání nebo jedna ošoupaná na ebay za 12 400 kč :-):-):-)
Záleží ovšem, z jakého úhlu pohledu se na problém podíváš.
Pokud jde o udržení ojetiny při životě pokud možno za pár korun, bylo by jistě výhodné, kdyby do ní všechno pasovalo - s nadsázkou - z brouka. Ale kouzlo výjimečnosti - a i u ojetiny - bude rázem prakticky pryč.
Každý na to může mít jiný názor. Mně díly ze socek na luxusech vadí. Ty díly, které jsou vidět.
Nemusí do ní všechno pasovat z Brouka, ale je dobrý když se ty díly daj sehnat. A v poněkud větší nabídce než dva ohmatané kusy o kterých si prodejce myslí že má doma národní poklad.
Co u těch malosériovek bývá. Tam už originální díly nejsou k mání a čím méně kusů bylo vyrobeno, tím menší pravděpodobnost druhovýroby a zbejvaj akorát díly z bouraček nebo z aut co shnily na prach.
U takového DeTomasa sou taky rádi lidi, že to má motor a almaru z ameriky a že na to apsují světla z fiatu a Lancie. Protože co nepasuje, to už je hodně velkej problém.
To, co jsi teď napsal ani nějak zásadně nerozporuji, záleží na tom úhlu pohledu.
O technice a vnitřních dílech jsem psal, že to až tak nevadí. Mě vadí na drahém autě sockový díly zřejmé na první pohled. Pokládám to za degradaci designu a celkové image v přímé souvislosti s cenovkou. Můj osobní názor.