Novodobou elektrickou podobu „hipísáckého“ Volkswagenu v osobní verzi jsme už důkladně proklepli, takže nyní přišla řada na užitkové provedení Cargo s totožnou pohonnou soustavou.
Opravdu je pro drobné kutily a řemeslníky s nájezdem do 300km ideální auto za 1,5mega v základu?
Obdobně velké vozy se spalovákem nepořídíte o statisíce levněji, ale o polovinu levněji.
Jo, a předpokládám, že ta spotřeba, na kterou jste se hotko těžko dostávali, byla s prázdnou dodávkou... upřímně, jezdit s prázdnou dodávkou asi nikdo nebude... jaký je dojezd s naloženými 600kg, což je maximální hmotnost nákladu, mimochodem těch 600kg užitečné hmotnosti hanebně málo... když pojede řidič a spolujezdec, dohromady 180kg, tak už tam smíte naložit jen 8 pytlů cementu po 50kg.
Hmotnost dojezd ovlivňuje relativně málo. Nepřítelem dojezdu je odpor vzduchu a ten se u naloženého auta nezmění. Pytel cementu váží už cca 20 let 25 kg.
Hmotnost rozhodně ovlivňuje spotřebu. To je fyzika základní školy - vykonaná práce, síla, valivý odpor atd. Odpor vzduchu samozřejmě je další faktor, který se ale nemění, proto ho můžeme pro náš případ zanedbat.
A jestli na můj argument, že t auto ma tristní užitnou hmotnost kontrujete tím, že se cement pytluje po 25kg a ne po padesáti, tak to je ovšem argumentační zoufalství.
Může mi někdo soudný nejlépe od WV vysvětlit, proč toto auto vůbec existuje. Který řemeslník si koupí pracovní auto za 2 miliony?? Vždyť je to pro toho člověka jak ekonomický tak ekologický tak prakticko-užitkový nesmysl... Vždyť ten leasing by ho zabil a za 5 roky by si musel koupit další za 2 mega - řemeslník potřebuje vana za 400 tis Kč ... a s dojezdem když nějakm pojede 700 km na nádrž a ne aby stál co 150-200 km 2 hodiny na nabíječkách, kdy by potom vydělával na ty splátky. VW úplně zešílel a stejně jako politici v Eu jsou absolutně mimo realitu.. El. auta nikdy žádné emise ve Světě nesníží - jen Čína za minulý rok doplnila ušetřené emise EU 2x tak většími. A co válka na Ukrajině? a co těch 17 000 letadel ve vzduchu každý den - to EU jako přikáže bezemisně létat. Věřím, že už i ve WV vidí jakou cestou do pekla se vydali propagací a sázku na jednu kartu jménem elektro.. nepůjde to a nepůjde..lidi mají jiné starosti s placením účtů, než si koupit pracovní malinkou dodávečku za 2 miliony...
... já už jsem rezignoval a počítám s tím, že do konce života už instalatéra neuvidím.... ale mám jednoho, co mi aspoň zvedne telefon a řekne, jakou matkou mám zkusit zatočit.... :D
Byl jsem minuly mesic ve VW uzitkova auta. Stalotam vedle sebe nekolik novych Transporteru a Multivanu. Cena tech aut byla (az na jedne z nich, ktery stal cca 1,3 M) lehce pod a lehce nad 2 M. Kazdeho jednoho kusu. Vse spalovaky T6.1 a T7. V porovnani s tim, je toto elektro srvnatelne "drahe/levne" jak na to kdo hledi... Kazdopadne cena to je silena
Akože ja tieto AMI dodávky môžem, ale nemyslím si že je to vhodný príklad. Proste too big in every size :-) Inak nevieš ako sa tieto GM motory majú radi s LPG? Lebo toto prevádzkovať na benzín v Európe je utópia.
Tak asi se stačí kouknout do stejně stáje a koupit Caddy Maxi s 2.0TDi se skoro stejným objemem nákladového prostoru (Maxi 3.7 m3 / Buzzík 3.9 m2) nehledě na vyšší užitečnou hmotnost, výrazně delší dojezd, výrazně delší životnost a obrovskou úsporu na ceně. Jen není tak “cool”, ale to je řemeslníkům nejspíš úplné jedno ;-)
Podla mna to je na dnesne pomery vw to podarenejsie co vytvorili, keby to bolo trosku sirsie, tak za mna ok. Nechcem vrtat, ale ked toto povazujes za dizajnovu silenost, tak co je potom polovica portfolia toyoty ;-D
Neříkám silenost, ale je to fakt hnusný. S přehledem by se dalo přidat sem
https://www.driving.co.uk/news/diversions/ugliest-cars-ever-made/
Jo a pokud toyota má podle tebe hnusy ( nerikam ze ano nebo ne,nazor jednotlivce neni relevantni, prodeje spis odrazeji nazor vetsinove spolecnosti ), je zajímavé že jsou nejprodávanější na světě.
Tak ono nepoznam majitela co si kupuje toyotu podla vzhladu a ze sa toyoty predavaju neznamena, ze su pekne. Mame doma posledny auris kombi hybrid a pri kupe slovo pekne auto ani nepadlo. Sestra ma camry, lebo za posledne roky co lietala hore dole to bolo auto z pozicovne v ktorom sa citila dobre a sadlo jej. Sused ma posledny avensis, lebo ho kupil novy skoro zadarmo. Ale nepocul som, zeby mal niekto toyotu lebo je pekna.
Víš, on je pekne, hnusné a neutrální. Hnusná auta se neprodávají dobře, pěkná a neutrální ano.
Tak hod nejhnusnejsi Toyotu, co dnes můžeš koupit. Srovnáme to trochu
Yaris Cross - viděl jsem to v červené metle s černou střechou, taky v bílé a v nějaké modré - a sorry jako, je mi líto, ale to auto je vyloženě hnusné. Třešničkou na dortu jsou "černá" přední světla (černé pozadí těch světel) - auto vypadá jako slepé.
Od dob Fordu EcoSport (což je zároveň kandidát na nejdebilnější název auta, potažmo SUV) je to nejšerednější auto uvedené na trh.
Corolla Cross se mi zdá taková nijaká.
Naopak Corolla - hb, sedan, kombi - jsou jedny z nejhezčích aut C segmentu. RAV4 taky líbí a C-HR jsem před faceliftem úpně miloval, zaoblením to podle mě zvorali, ale furt dobrý.
Jinými slovy - miluju ten hranatý manga styl, kterého se Toyota podle mě trochu lekla a couvá zpátky (a nechala ho Lexusu, který to ale dle mého přehání).
Na velká auta (Camry, nebo ten tvůj MacLeod) to vhodné není a taky to neaplikovali, na menší do velikosti RAVky podle mě super.
PS.: Buzz se mi líbí. Jinak je to dodávka úplně na houby. Za cenu úplně mimo.
Za mne je yaris cross taky dost slabej, hlavně ten předek. Tam trochu pomůže přední černé ( nebo spíš antracit? ) doplňky ve výbavě adventure, jinak ano, předek je divnej.
Corolla cross mi přijde též taková nijaká, vypraná ravka na 90.
Mne se tedy ani ta ravka nějak moc nezamlouvá, a u toho HL ( ten macleod mne pobavil ) taky vždy z nějakého úhlu vypadá divně. Za mne obecne u Toyoty jsou SUV spíš slabsi. Ale je to spíš takové celkové neodpuzujici, spíš slabé.
Ale tohle jsem viděl právě v té černobílé a jako celek to byla odpornost.
Jo, to je přesně on, tohle u nás už pár měsíců parkuje, vídám to denně a stále jsem si nezvykl. A asi nezvyknu, prostě to je pro mě vyloženě ošklivé auto - má to i takové divné proporce...
MacLeod mi přijde vyloženě pěknej, tu lehkou "nijakost" kompenzují ty úctyhodné rozměry - to žádná designová alotria nepotřebuje, ani to není žádoucí.
Buzz - obecně mám retro auta rád, např. se mi doteď líbí PT Cruiser. Ale naživo jsem to ještě neviděl, tak s finálním soudem bych posečkal. Jsem moc zvědav, kdy to naživo v ČR potkám. ;-)
Jo to bude možná ono. Já zase retro moc nemusím. Pt cruiser jsem potkal už dost, taky dost slabé dle mého.
V poslední době pravda už je ani nepotkavam, spolehlivostí to byla prý taky tragédie, už asi dojezdily.
Běžně si denně přečtu desítky článků na seznamu. Každý - opravdu každý - se mi načte v řádu sekund. Každé kliknutí na některý z vašich článků přes Seznam znamená čumět asi minutu na bílou obrazovku, než se něco začne načítat. Nestává se mi to u žádného jiného webu. Škoda mluvit, banda amatérů.
Tenhle Buzz jsem potkal v pěkné (červeno-bílé??) kombinaci a vypadá naprosto skvěle, vážně jsem byl unešenej, jak mu to v reálu sluší. Ale ten interiér je prostě na poblití, kor když za tu plečku s nosností osobáku chtějí dva míče. :no:
Chodím sem nepřímo, takže jsem nezaznamenal. Občas blbne, ale spíš podle toho kde jsem na síti.
Jinak ID Buzz se mi opravdu líbí, jen je škoda, že nemá i použitelnější pohony. Čisté EV s těmito dojezdy je neakceptovatelné. Být tam 2,0TSI AWD a PHEV, tak neřeknu ani popel. ;-)
Jo já s tím mám občas problém taky. Nejdřív jsem myslel, že to je odezvou serveru jako takovou, ale v poslední době kvůli těm stránkám padá i prohlížeč ( Chrome ).