Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mrkněte na elektrifikované Porsche GT4 e-Performance v akci!

14 komentářů

Othello
... k simulovanému závodění je k dispozici stálý výkon 450 kW po dobu až 30 minut. Kapacita baterie dosahuje 80 kWh...

Na udržení 450 kW po dobu půl hodiny je potřeba nejméně 225 kWh. Fakt bych rád věděl kde je vezmou, když v baterce jich mají jen 80 ?
DonVito
Staly vykon je mysleno tak, ze to neni zadna casove omezena spicka, nybrz (v pripade dostatku energie.. ) je toto k dispozici vzdy.

Normalni EV je schopne dosahovat sveho maxima radove destitky sekund, coz je obvykle vice nez dostatecne...

PS Nezapomen, ze ve sportovnim pouziti je pohon extremne vytezovan i rekuperaci...
Othello
stálý výkon 450 kW po dobu až 30 minut chápu tak, že je opravdu po tuto dobu stálý, trvalý.
Kdybych ho měl používat jen občas, není důvod jej omezovat třiceti minutami. V takovém případě jej můžu využít třeba dnes, pak třeba za tři dny a potom ještě v květnu. A mám stálý výkon po dobu tří měsíců, podle stejné formulace

Jo je to celkově pitomost, protože v reálu nejde využít 450 kW déle než pár vteřin. Ale když to takhle píšou, mělo by jejich tvrzení mít snad i nějakou logiku. Nebo jen žvaní ?
DonVito
Tak jinak.

"Staly vykon" se tyka pohonu.
Ne baterie (potrebne energie).

Chapes?

Pitomost to neni. Je dulezite, ze pohon nebude limitujicim prvkem a je solidne predimenzovan. :yes😒br />
PS 30minut a nekonecno se lisi minimalne. A hlavne pro EV je takovy rozdil zcela nepodstatny. 😁
Othello
Sice už mlátíme prázdnou slámu, ale vyjadřoval jsem se k formulaci z článku, kde se píše
... k simulovanému závodění je k dispozici stálý výkon 450 kW po dobu až 30 minut....

Předpokládám, že tento parametr počítá s konkrétní dostupnou kapacitou baterie. Pokud ne, považuju jej za bohapustý blábol.


Seriózní by bylo napsat třeba že při testu na válcové zkušebně a EXTERNÍM napájení samotný pohon poskytoval stálých 450 kW po dobu 30 minut.
Anebo že elektronika i motory teoreticky zvládnou stálý výkon 450 kW po dobu až 30 minut, ale s ohledem na mizernou kapacitu baterie se tato hodnota v reálu několikanásobně smrskne.

Z pohledu uživatele ti může být jedno jak je dimenzována jedna část pohonu, když jiná část tento parametr nedovolí nijak využít.
DonVito
Jj, mas pravdu.

Formulace v originalu byla zrejme jina.

Ja to nebral tak doslova. 😄
Othello
Ok
Mig_35
Myslíš, že to rekuperuje? Zrovna v tomhle případě bych asi spoléhal spíš jen na brzdy, než na rekuperaci.
Othello
Bylo by obrovské mrhání drahocennou energií, kdyby nevyužívali účinnou rekuperaci.
A kromě energie to šetří i brzdy
Mig_35
Cely motorsport je drahocenne mrhani energií.
Ale ve sportovním autě se jede až do nejzazšího bodu plnej a potom se natvrdo brzdí. Pochybuju, ze by tohle zvladala rekuperace.
DonVito
Rekuperace samozrejme zvladne svoji cast.
Zbytek brzdy.

Mrhani v motorsportu je mysleno hlavne tak, ze bez rekuperace bys potreboval😒br /> Vetsi a tezsi baterku pro stejnej dojezd
Silnejsi a odolnejsi brzdy
Othello
Souhlasím včetně toho mrhání. Samotných 80 kWh v zásuvce není žádný finanční náklad, ale kritická je velikost baterie
Mig_35
But the GT4 e-Performance can only perform as well as it does, said Bjorn Foerster, the project manager for GT4 e-Performance, because it’s able to recuperate about 50 per cent of the energy it uses through regenerative braking. (For perspective, a small production car with a similar size battery has a range of about 400 kilometres).
In the Taycan, Porsche provides no regenerative braking on accelerator lift-off (except a bit in the Sport modes). Similarly, the brake pedal in the GT4 ePerformance must be used to initiate regen for both motors. To maintain a conventional brake feel for the driver, the car is set up for 60% regen and 40% friction braking up front and 100% regen at the rear.
DonVito
Samozrejme ze rekuperuje.
I diky tomu, ze ma takovy STALY vykon.

Pak uz jde jen o to uchladit baterku, cemuz ale hraje do karet teplota na zamrzlem jezere.
😁