Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche GT4 e-Performance
Porsche GT4 e-Performance
Porsche GT4 e-Performance
Porsche GT4 e-Performance
41 Fotogalerie

Mrkněte na elektrifikované Porsche GT4 e-Performance v akci!

Elektrické Porsche GT4 v plném nasazení jezdí skvěle. Jízdní představení naplnilo očekávání, konzervativcům může chybět snad jen tradiční burácení výfuku a vůně benzínu.

Porsche skoro století pěstuje jeden z nejproslulejších motoristických rodokmenů mezi všemi výrobci automobilů, proto jsou od každé novinky očekávány vynikající jízdní vlastnosti. Stále přísnější normy výroby sériových modelů zvyšuje tlak na vývojáře, které nepřehlíží množící se ekologická opatření. Inženýři v Zuffenhausenu musí plnit stále přísnější předpisy s co nejmenším dopadem na dějiny zakořeněné panem Ferdinandem už od roku 1931.

V rámci aktuálně módní elektrifikace se závodní divize Porsche připravuje na nejistou budoucnost. Minulý rok byla představena soutěžní specifikace GT4 e-Performance, což je v podstatě nabíjecí Cayman GT4 Clubsport série 718 opatřený ohromující technikou v souladu s ambicemi historicky úspěšné závodnické stáje.

Sběr pohárů má pokračovat i po zákazu spalovacích motorů, záměr nepolevit ilustrovalo Porsche vypuštěním GT4 e-Performance na sníh. Výběr zamrzlého Švédska znamenal bojeschopnost elektrifikovaného speciálu ve všech jízdních režimech a na jakémkoliv terénu. Univerzální použitelnost byla prověřena nedaleko polárního kruhu ve městě Piteå během dvoudenního závodu Race of Champions.

Severské řádění okřídleného kupé mimo asfaltový okruh připomíná nedávný ohlas z uvedení taktéž multifunkční verze 911 Dakar, nicméně e-Performance ukazuje, že Porsche si věří do složitých podmínek i s prototypem budoucnosti. Černý závoďák v rámci doprovodného programu klouzal po ledě nekonečnými drifty, zamrzlý podklad nepředstavoval žádný problém, naopak efektní průjezdy vyvolaly pobavení u všech věkových skupin.

Diváky bavil testovací jezdec Richard Lietz, pro zkušeného pilota bylo zimní dovádění užitečným tréninkem vedení GT4 e-Performance na hrotech. Spolu s pohonem všech kol a zvýšenou světlou výškou se závodní elektromobil prezentoval sebejistým dojmem, konzervativním divákům mohl na ledové show chybět maximálně libozvučný výfuk nebo odér spáleného benzínu.

Burácivé zvuky od zadní části Porsche nahradilo pištění elektrické soustavy. Při zapojení obou elektromotorů na přední a zadní nápravě je celkový výkon v kvalifikačním režimu 735 kW (999 koní), k simulovanému závodění je k dispozici stálý výkon 450 kW (612 koní) po dobu až 30 minut. Kapacita baterie dosahuje 80 kWh, nabíjení z 5 na 80 % by mělo probíhat přibližně 15 minut a dostupný výkon je možné regulovat.

Karoserii tvoří kompozitní materiály z přírodních vláken, kromě příznivé hmotnosti vozu okolo 1,5 tuny se výroba chlubí šetrným přístupem k životnímu prostředí. Zhruba šest tisíc dílů bylo navrženo úplně od začátku, koncept nakonec zabírá na šířku o 14 centimetrů více než sériový Cayman GT4 Clubsport.

Ukázková konfigurace GT4 e-Performance nebude na prodej navzdory bohatému zákaznickému programu závodních vozů Porsche. Pojízdný kus slouží pro reklamní účely a sběr dat, obojí bude potřeba pro udržení na vrcholu automobilové pyramidy.