Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Emisní norma Euro 7 je potenciálně škodlivá pro životní prostředí, řekl ministr Kupka

106 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
protože já svojí 20 let starou popelnici Euro 3 hodlám resuscitovat do té doby, dokud půjde opravovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za mne lepší zavést nizkoemisni zóny. Diesel do euro6a nepustit do center vůbec, diesel do euro5 na zachytnych parkovištích v okrajových částech a obdobně pro benzin euro5 a 4. Z euro7 vyhodit zatím emise z brzd a pneu, protoze k tomu prováděcí předpis a emise nusiku u toho ještě snížit na nějakých 15mg u benzinu i dieselu, kdyz dnes to zvládají bez problémů.
Tohle by bylo řešení ke snížení emisí ve městech zásadně.
ptr078
A tu ti uz nevadi vaha batoziny a vzdialenost? ;-D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč? Koupím EV na jízdu po městě, nebo euro7 a jede se dal
traveldrive
Takže do mesta pustíš iba tých, čo majú na nové auto rádovo za milión Kč a viac?
ryccardo
Jasně, to je uvažování pitomců. "Chudina" ať si chodí pěšky, když nemá na nový auto, ale diskriminace to určitě není 😉

Já myslím, že současný stav naprosto dostačuje. Netřeba vymýšlet žádný nízkoemisní zóny a zakazovat někomu někam jezdit. Je potřeba modernizovat průběžně vozový park (což se děje) cenově dostupnýma autama. Vymýšlet nesmysly kolem brzd a pneumatik to je nápad hodný ***ů z Bruselu, kteří krom absence vzdělání nemají ještě nic na práci a potřebují se na něčem seberealizovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Čteš to celé? Kolik stojí dnes auto s euro5 benzínem? Do 200tis nenajdeš? Nemusíš kupovat EV, abys mohl do města. Psal jsem od euro5 do euro7 nebo EV.
https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni?…
Hned na první pokus, 61 inzerátů, kolem 200tis a méně většina.
ryccardo
Psal si EV nebo EURO7 na ježdění do města a to je ten milion o kterým píše traveldrive. Nepsal jsi od EURO5.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ne, to jsem nepsal. jen to, ze si ho klidne koupim.

"Diesel do euro6a nepustit do center vůbec, diesel do euro5 na zachytnych parkovištích v okrajových částech a obdobně pro benzin euro5 a 4"
ryccardo
Ne přesně takhle si to napsal. Cituji tvůj příspěvek😒br />
Proč? Koupím EV na jízdu po městě, nebo euro7 a jede se dal

Klika je že ty naštěstí nerozhoduješ o tom kdo kam smí nebo nesmí jezdit. Jinak by koukám normální lidi mohli akorát sedět doma na zadku. Mám pro tebe radu. Odstěhuj se z Prahy a nebudeš muset řešit takový hovadiny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Euro7 budou jen auta za milion?
Euro6d pod milion neexistuje? Benzin euro5 je taky jen za milion?
traveldrive
Vieš o čom píšeš? Áno, pochybujem o tom, že auto s Eurom 7 bude pod milión. Ak, tak to bude elektrohračka typu Spring. Predpokladáš, že po zavedení takého pravidla všetci čo potrebujú jazdiť do mesta predajú svoje autá (prípadne ich dajú rovno zošrotovať, veď kto by to všetko kúpil) a poletia jak blázni pre tie nové, "ekologické", aby na ne minuli posledné peniaze? Nešvitorí ti tak trochu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
vždyť Euro7 prakticky nic nemění, kromě emisí z brzd a pneu, u kterého se ani neví jak to měřit. Takže to tam nejspíš ani nebude, nebo bude přechodné bez toho. Víš jaký je rozdíl oproti euro6 a euro7? Četl jsi to?
ryccardo
ano emise u brzd a pneu, což je naprostá ***ina, kterou může vymyslet jen tupan v Bruselu. A k tomu snížení NOx u nafťáků.

Zajímalo by mě jak si takový bruselský nevzdělanec představuje snížení prachových částic u brzd a pneu? Ano je možný vybavit nová auta nějakýma super destičkama a super gumama, které budou výrazně otěruodolnější a budou v nějakém normovaném cyklu vykazovat jakože nižší emise prachových částic, ale kdo ti zabrání koupit si normální destičky a normální pneu? Věřím, že to tam nakonec nebude, protože to je nesmysl realizovatelný pouze na papíře. Jaký je problém u nafťáků snížit NOx o čtvrtinu netuším. Třeba je to bez problémů a jen se přidá močoviny.
traveldrive
...---...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže po měste budou jezdit 2+ tunové obludy zbohatlíků a běžný lid je jen plebs co má smůlu???
Hele, něco ti prozradím. Víš kdo by řval jako první?? Právě ti podnikatelé, co si můžou EV dovolit. Protože by jejich podnikání ve městech šlo do háje a centra by se vylidňovala!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Něco ti prozradím. Euro5 se dnes dá koupit docela levně, bez problémů kolem 200tis a máš z čeho vybírat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Euro5 je EV?!?
ryccardo
O EURO5 si ale vůbec nepsal. Psal si o EV nebo EURO7.
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak se podívej na co reaguješ a přečti znovu
"Diesel do euro6a nepustit do center vůbec, diesel do euro5 na zachytnych parkovištích v okrajových částech a obdobně pro benzin euro5 a 4"

Pro pochopení textu. Od diesel euro6d může do centra, od euro6a může na okraj na záchytná parkoviště. Benzín od euro6a může do centra a od euro5 může do okrajových částí.
ryccardo
Fajn, ale něco takovýho nechci.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Blby jako jsi ty nepustit mezi normální lidi a uzavřít do vypolstrované místnosti, svěřit do ochrany statným ošetřovatelům. To by byla zóna která by ti slušela, wole.
Avatar - Anonym
Anonym
Už si někde sehnal 3500 nových busů a 150 nových vlakových jednotek, a tak 700 milionů Kč na opravu silnic a železnic aby měli lidi jak jezdit do práce, drahý utopisto?

Si zase šel ráno kolem stavebnin vid, a zrovna skládaly tvárnice a jedna ti omelem spadl na kedlubnu, zonový Lysenkisto 😄 😄 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak za 700 mega bys moc metrů neopravil... Nechtěl jsi napsat mld.?
Avatar - Anonym
Anonym
opravy metodou flikování 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Busy se řeší, alespon v Praze, kdybys to náhodou nevěděl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já jako majitel čistého diesla souhlasím. Nemám rád smrad a černý výfuk, když to jde.
Avantime
Ja si ozaj neviem predstaviť, že ako by sa to v praxi kontrolovalo. Nie sú na to ľudia a je to len zaťaženie rozpočtu miest. Toto treba riešiť celoplošne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To souhlasim, lidi nejsou. Ale myslím že kamer je dost a dost a zastat by to mohly.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty kamery si pověs hoodně vysoko tak aspon 15 metrů nad zem, jinak ti tam moc dlouho nevydrží.

Pozdravují tě Petrolheadi a a nastupduj si pojmy jako jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá 😄
traveldrive
Represívne riešenia sú tie najhoršie zo všetkých.
Avatar - Mikesus
Mikesus
když lidi nedokáží pochopit, že se mají pravidla dodržovat?
Avatar - Anonym
Anonym
Pomatená pravidla je třeba sabotovat všemi dostupnými prostředky, i za cenu totální likvidace běžného způsobu života. Teprve pořádný kopas, kdy týden nebude nic fungovat probudí ovčany z letargie, drahý utopisto.
traveldrive
Buď zavrieš mesto pre všetkých, alebo pre nikoho. Deliť to na základe emisných noriem by spoločnosť okamžite polarizovalo, najmä by v našom banánistáne bolo veľa výnimiek, ktoré by sa takisto okamžite stali tŕňom v oku.
Odstaviť autá na predmestí vyžaduje poriadnu infraštruktúru, za prvé čo sa týka príjazdových ciest a parkovísk, ale najmä by musela byť MHD vybudovaná na značnú úroveň. Na to peniaze nikto nemá a keby mal, tak nedá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bydlím u řeky - můžu očekávat povodeň.
Bydlím na kopci - můžu očekávat vichřici.
Bydlím u silnice - můžu očekávat provoz aut a emise.
Bydlím v centru měst - můžu očekávat provoz aut, emise, problémy s parkováním, pěší.

Já nevím, ale tohle mi přijde jako naprosto elementární soudnost a odpovědnost každého jednotlivce za své rozhodnutí.

Když bydlím ve vidlákově v lese, tak mám čistý vzduch. Ale asi je mi jasné, že nebudu mít zastávku metra před barákem...

Ale ne, sluníčkáři a eurohujeři mají představu, že budou uprostřed dělícího pruhu dálnice pěstovat biojahody a vedle dopravní tepny bude odpočinková zóna pro děti a matky s kočárkama a po silnici budeme jezdit rychlostí pohybu zemské kůry... Bravo! Lidská soudnost odletěla na Mars...
ryccardo
Blbouni se cpou do Prahy a pak jsou nespokojení s tím jak to tam vypadá. Nebylo by lepší se odstěhovat někam kde je čistý vzduch a ono by se ve finále uvolnilo i v té Praze?
Avatar - Anonym
Anonym
Dyt sem jim to psal - Boubín, značka ideál.

Nebo emigrovat do Ohnové země 😄
ryccardo
Hlavně je EURO7 zbytečný a jen by prodražovalo nový auta. Aby to nebylo jak píšeš ty a lidi měli motivaci koupit si místo EURO3 auta něco novýho, tak se jim musí poskytnout možnost něco koupitelného si taky pořídit. To, že zavedu EURO7, který zlikviduje malý auta, takže pořídit si nový bude znamenat koupit něco s cenou k 750 tis, je jednoznačně špatně a ekologii to jen uškodí. Pokud se podaří vytlačit EURO3 a EURO4 auta a nahradit je postupně za EURO5 a EURO6, tak se udělá pro čistotu ovzduší daleko víc než zavést cenově nedostupné EURO7. Teď je potřeba EURO7 o 4 roky odložit do roku 29 a pak případně úplně zrušit nebo upravit do nějaké kousnutelné podoby.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebudeme rovnou chtít, aby Euro8 byly jen pojízdné čističky vzduchu?!? ... Musíme přece zachránit planetu ne???
ryccardo
Ty vole hlavně to nikde nepiš nebo to nějaký *** v Bruselu začne prosazovat. To bude pak další level. Auta budu muset nasávat a čistit vzduch. Vůbec takový myšlenky neříkej na hlas nebo se toho někdo chytne 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pravda pravda... neuváženost z mé strany.
jam2015
v autoservisoch 😉
Hendly
dnesni emise aut jsou v realite daleko vetsi nez se uvadi podle EURO6

vypoustene emise se po 100000km zvysuji a dodrzet normy na vic jak 100000km je problem.

A “vse” je pro automobilky likvidacni a drahe - kupodivu maji letos nejvetsi zisky za posledni roky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Což samozřejmě platí hlavně pro elektrozkraty, bezemisní nejsou, jen jejich propagátoři se nás snaží zblbnout a spousta lidí tomu snad i věří.
Hendly
Ne.

Zde se ukazuje skutecnost, ze spalovaci auta maji daleko vetsi emise nez udava EURO6 a ze emise po 100 000 najetych km uz jsou vlastne nekontrolovane a dodrzeni emisi nad 100 000km je problem.
Avatar - Anonym
Anonym
My víme o co vám neobolševikům jde
https😐/www.asb-portal.cz/…-se-europoslanci

A nejen co se týče aut.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl! Bezemisní budovy...

A to ty howada chtěj zařídit jak? Zbourat a plácat nový z hlíny a slámy?
Vždyť nejvíc emisí je z výroby stavebních hmot! Takže čím silnější zdivo a izolace, tím víc emisí. A topit se bude prdama a ty se budou jímat a pak se s tím bude svítit a dál přitápět? Zabít málo, dobytci.
A místo jádra a plynu se budou vozit soláry z Číny, aby soudruzi bohatnuli a produkovali ještě 3x víc emisí tam u nich + další z lodí atd. K nám přece nedoletí...
A Tušimice a spol. ty howada taky zítra nařídí zbourat?
FACE PALM!
Hendly
Tak koukam ze trollove maji zase slet. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
A tak nám trollům pověz, jak to do 5 let vymyslíš, že budova bude od počátku do konce bezemisní.
Avatar - lyon667
lyon667
V tom návrhu je i to, že by měly všechny stávající budovy po roce 2033 vyhovovat energetickému štítku D, což by fakticky znamenalo přestavět půlku Evropy. To je vyložený nesmysl a kroutí nad tím hlavou nejenom stavaři. Tak kdo je tady potom troll?
Hendly
Bavime se zde o autech.

Proc je nesmyslne odvadena pozornost od faktu ktery je nejen v tomto clanku?

Soucasne auta vypousti realne daleko více emisi nez se zda podle normy a to vse jen prvnich 100 000km. pak je situace vlastne jako bez EURo norem.
Avatar - lyon667
lyon667
Protože každému normálně uvažujícímu je jasné, že z důvodu opotřebení a stárnutí se parametry jakéhokoliv stroje v čase mění. A vlastně nejen stroje.

Btw, proč vůbec reaguješ na vlákno o bezemisních budovách, když se o nich bavit nechceš?
Hendly
Tak to ze moderni auta jsou “cista” je tu casty argument.

Ale ono to tak proste neni.

Btw: to je snad opacne. Proc ve clakne o autech nekdo dava budovy😀
ryccardo
Produkují méně emisí než ta starší. Nepoužíval bych výraz čistá, ale ano moderní auta produkují méně emisí a to je podstatné.
Avatar - lyon667
lyon667
Čistá už z principu není jakákoliv činnost a dokonce ani samotná existence člověka. Tímto ideologickým fanatismem bychom brzy došli do stavu, kdy se budou lidi na ulici střílet jenom proto, že existují.
ryccardo
Ano přesně jak píšeš. Samotná existence člověka není čistá, takže nemá cenu hrotit nějaký EURO6 auta a slovíčkařit o tom jestli jsou úplně čistá nebo o něco méně než čistá. Není to podstatný. Podstatný je že jsou čistější než předchozí generace EURO5 a to nám stačí ke štěstí.
Hendly
Spalovaci auta prokazatelne emituji skodlive a jedovate emise. Proto existuje legislativa emise omezujici.
Casto prosazovana predstava cistoty( byl i zde prosazovany hoax o tom ze auta vzduch cisti) se opira o tuto legislativu. Praxe ale znova ukazuje, ze skodlivych emisi ze spalovacich motoru je mnohem vic.
ryccardo
No jasný a to je v pořádku, že nějaká taková legislativa existuje. Představa čistoty je pro naivní laickou veřejnost kam zjevně patříš i ty, když se realitě tak strašně divíš 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tohle říkám už roky nejen zeleným fanatikům a pokrytcům.
"Nejlepší co můžeš udělat pro planetu Zemi je spáchat sebevraždu."
Avatar - Anonym
Anonym
Potože zeleným pomatencům z EU nejde zdaleka jen o auta a cílem je ožebračit lidi, nahnat je do MHD, vlaků, busů a nájemních bytů.
A aby chodili jen do práce vydělávat, aby to všechno poplatili.

A pak kdo je troll vid 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Prdy budeš podle neostalinistických utopistů rekuperovat, abys ušetřil teplo a emise 😄

čínani se chcejtaj až se za břicho popadaj, likvidace EU v přímém přenosu a nestojí je to pětník. Co by si mohli přát víc 😄
Avantime
Taký Peugeot 3008 za rok zdražel v základe toľko, že by ti pred pár rokmi k nemu mohli za tú cenu pribaliť ešte 108-ku zdarma. Toto im proste nezožeriem nech mám akýkoľvek súcit s výrobcami áut. Takže nie, neplatí to len pre elektroskraty, ale aj pre blbé SUV s trojvalcom.
ryccardo
Ano to celé říká, že realita je velice často diametrálně odlišná, než jak to vypadá na papíře. Gratuluji, že si na to konečně přišel 😉

Že se motor opotřebovává a emise časem rostou je holt něco s čím se musíš smířit. Ono i ty fejkový homologační testy jsou kapitola sama pro sebe.
Hendly
Ano.
Takze pohadky o tom jak jsou dnesni motory ciste muzeme ulozit donknihovnicky odpurcu EV.

Konecne.
ryccardo
Čisté jsou ve srovnání s motory generace EURO5 a nižšími. Nevidím v tom problém a nevidím problém v tom, abychom si taková auta kupovali a provozovali. O co ti vlastně jde? EV jakožto doplněk ke spalovákům a hybridům je fajn. Jen to prostě není plnohodnotná náhrada s ohledem na nízkou kapacitu baterií.
Hendly
Cista oproti EURO5 a i nizsi nemusi byt. Ty rozdily mezi 5 a 6 nejsou velke a po 100000km muze byt situace jlidne opacna.
ryccardo
Opačná nebude. I ten EURO5 motor podléhá samozřejmě opotřebení. Neřešil bych. Za mě máš zbytečný starosti. Hlavně se všemu tak nediv prosím tě. Ano EURO6 auta nečistí vzduch a něco málo pořád vypouštějí. Nicméně se jedná o společensky a zdravotně akceptovatelné minimum.
rohor
kolik mega myslitelů v jedné vládě se může setkat v tak malé zemi :yes: :yes: :yes: Fiala, Kupka, Válek, Síkela, Bartoš, Stanjura, Rakušan. Přehlídka. Korunu nasazuje "slušný komunista" na Hradě. Paradoxně to kazí cekem inteligentní a normální bohužel zrovna Pyrát Lipavský.
Avatar - Anonym
Anonym
Piráti tam maj jiný hnězdy jako Peksu, to je taky dobrej neostalinistickej utopista
ericn
Jj, Peksa je žolík Pirátů 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
...když banda nikým nevolených howad ničí práci profesionálů.

https😐/youtu.be/NM52_0PgO_k

A jako bonus tím zvýší emise.

😒
Avatar - lyon667
lyon667
Super rozhovor s člověkem technicky fundovaným a ne ideologicky vymaštěným. Díky!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, tento rozhovor byl jedním z nejlepších. Sdílet, sdílet, sdílet!!!
topten
kupka by misto takovejhle kecu mel utnout zvyhodnovani nafty, ktera je proti benzinu danove zvyhodnena skoro o 7 kacek na litru, coz vede k udrzovani a provozovani starejch smradlavejch dyzlu, ktery kolem sebe sirej smrad, rakovinu a jedovatej NOx
traveldrive
Toto môže napísať normálny človek? Blbec si a blbcom ostaneš.
topten
vrat se na salas past ovce
rohor
:yes:
traveldrive
Ako vidno, odhadol som ťa presne. 😉
topten
podle reci ses narodil na salasi mezi ovcema
je tohle vtip nebo realita tam u vas doma : ??
- Bača se zvedne od ovce, plácne ji po pr*eli a povídá: "Keby si tak ešte variť vedela!"
ryccardo
Nepodstatný detail. Navíc by to ještě zhoršilo inflaci. Teď na to není vhodná doba.
topten
nafta by byla lehce pres 40
nedavno byla za pade a k zadny kastrofe nedoslo
ted pro to je ta nejvhodnejsi prilezitost
a rozpocet by si prisel na cca 40mld rocne o ktery ted prichazi
a jako bonus by casem zmizely smradlavy dyzly, misto toho aby se sem tahaly dalsi z nemecka, kde se jich zbavuji
traveldrive
To sa musí nechať, výplody tvojho chorého mozgu sú fakt unikátne. Potom sa netreba diviť, ako to okolo nás vyzerá, keď v Bruseli sedia podobní retaedi.
topten
je tohle vtip nebo realita tam u vas doma na salasi : ??
- Bača se zvedne od ovce, plácne ji po pr*eli a povídá: "Keby si tak ešte variť vedela!"
traveldrive
Máš škrabanec na gramoplatni, ty jelito 😒]
topten
jeden cobol co bol na vojne a neznal COBOL rikal, ze u vas na salasi chodite spat s ovcema
ja naivka myslel ze to znamena tak brzo
ale ted vidfim, ze si s nima az do 11 vecer uzivate ...
ryccardo
Dobře uznávám. Máš pravdu. Asi by to sneslo nějakou korekci směrem ke srovnání obou daní. 7 korun úplně ne, ale 2-3 koruny by se asi dalo.
topten
to si hezky jedes cistym benzinakem a uz na kilometry dopredu cejtis, ze pred tebou jede smradlavej naftak, kterej ma kazdej litr nafty znadenej skoro o 7 korun min, nez by odpovidalo tomu, jak mas ty zdanenej benzin v nadrzi
a kupka (a vsichni ti ministri pred nim) tyhle rakovino-jedo-mety danove zvyhodnuje
ryccardo
Protože před tebou nemusí jet stará Oktávka, která pravda může smrdět, ale taky kamion, který veze zboží a když mu zdražíš naftu, tak to zboží poveze za dráž a promítne se to do ceny toho zboží. S ohledem na fakt, že nákladní doprava vozí VEŠKERÉ zboží, ovlivňuje cena nafty významně cenu VŠEHO. Nižší spotřební daň tudíž má svůj důvod. Není to primárně proto, aby majitelé jedničkových oktávek jezdili levněji než já s benzíňákem, ale proto, aby cena za naftu a tudíž dopravu VŠEHO nebyla zbytečně vysoká. Ale jak píšu, současná cena nafty by zvýšení spotřební daně na naftu o 2-3 koruny umožnila. BTW ono už těch smradlavých dieselů zase tolik nejezdí. Pomalu mizí ze silnic. Snad to EU nezabije emisníma normama a nepřivede nás tady do stavu jako je na Kubě.
topten
kdyz jstarou oktavku dojedu, tak vidim, ze to je stara oktavka, a kdyz ji predjedu a smrad zmizi, tak to jde nejspis z ni
nakladaky jsou mnohem mensi problem nez osobaky, protoze starejch smradlkavejch avii, tatrovek, trambusu a vejtrasek jezdi fakt poskrovnu. a kdyz potkam vejtrasku, tak ty to fakt odpoustim
zdrazeni o 7 kacek (s DPH) by firmam na doprave zvedlo naklady o nejakejch 15mld, coz v celkovym HDP je nejaky ctvrt procenta, tedy vliv na inflaci na hranici rozlisovaci schopnosti
neni fer, ze smradlkavej naftak plati min nez cistej benzinak a ze tenhle stav je dlouhodobej
ryccardo
Ano je to tak. Ona jedničková Oktávka v naftě (původní EURO3) fakt dost hulí a smrdí. Většinou mají ty motory taky narachtáno stovky tisíc km. Novější EURO4 už byly výrazně lepší, ale buď v klidu ony už taky hnijou a odchází na vrakoviště, takže za pár let vyhynou jako Favoriti a Feldy. Navrhoval jsem srovnat spotřební daně na naftu a benzín v době Covidu, kdy by to bylo nejméně bolestivé. Chtělo to udělat a mohl od toho být pokoj. Populistický nápad ji ještě snížit nebyl dobrý, ale tak třeba k tomu časem dojde, že se daně srovnají. Fakt je že pro státní rozpočet by to byla finanční injekce jako *** 😉
traveldrive
Kupodivu smrdia aj nové škodovky. Neviem, čím to je, ale či je predo mnou Octavia, Kodiaq, alebo superb, vždy prepínam vetranie na vnútorný okruh, lebo ten smrádek, čo sa za nimi ťahá, sa fakt nedá. A je fuk, či je to diesel alebo benzín.
ryccardo
No tak to je ovšem nesmysl. Nové Škodovky rozhodně nesmrdí a nečoudí. To si teda ten vnitřní okruh asi moc nevypneš 😁
traveldrive
Debil napíše, že treba daňové zaťaženie nafty dorovnať k benzínu, aby sa naftové autá menej vyplatili a bolo ich menej.
Človek s mozgom napíše, že by bolo vhodné znížiť daňové zaťaženie benzínu na úroveň nafty, aby bol benzín pre ľudí atraktívnejší a viac ich motivoval k odstaveniu nafty.
ryccardo
Ale ona se ta naftová stejně vyplatí, protože mají nižší spotřebu, ale spíš to vidím jako potenciál získat prachy do děravý státní kasy. Když s nafťákem budeš jezdit za 5 litrů, tak je to pořád výhodnější i kdy tě palivo bude stát o pár korun na litru víc. Já jezdím s benzínem za 9-10 litrů a kdybych měl nafťáka, tak jezdím tak o 3 litry na 100 míň, takže i kdyby byla nafta za 39-40 korun, tak bych do nafty šel. Snížit daň na benzín by bylo fajn, kdyby byl státní rozpočet v trochu jiném stavu.
Avatar - Machýrek
Machýrek
…tohle vyřeší volby. Výhoda demokracie.
traveldrive
Alebo "snívajte s nami" v praxi...
Avatar - Anonym
Anonym
tohle vyřeší totální krach EU 😄
topten
okamuuurovec, vrabelovec, rajchlovec sevcikovec, nebo od kazdyho neco balliku ??
Avatar - Anonym
Anonym
ještě si vynechal Hamplovku, Skálu, Konečnou, energetiky Štěpána, Noveského , trikoloru a kýho vejra ještě a budeš tam mít všechny mluvčí na Václaváku vid 😄 😄 😄
ryccardo
Jako dovolují si už fakt hodně. Poslední zpráva a povinném přebudovávání domů, zateplování a instalace fotovoltaik je už fakt moc. Za chvíli nám budou chtít kecat i do toho jak moc dýcháme nebo chodíme na záchod. Tupanů za Česko, kteří jsou takhle mimo je tam minimum. Vévodí tomu hrstka zelených pomatenců a über tupan Niedermayer. Nicméně Němci a další západní státy tam mají zatím ještě dost lidí, kteří jsou mimo a jedou to svý zelený náboženství. Snad se to v nadcházejících euro volbách trochu přemíchá a dostane se tam víc vzdělaných a kompetentních lidí.
topten
jde o budovy s energetickou narocnosti e,f,g, tedy rocni spotreba na vytapeni 250kWh/m2 a vic, tedy za byt nebo minichaloupku 25 MWh (pres 150tis kc za rok v dnesnich cenach u elektriky) , pricemz dnesni standard je desetina.
pak se neni co divit, ze lidi co bydli v nezateplenejch kulnickach nemaj na energie a stat je musi dotovat
je v zajmu vsech, aby se to zateplilo a nemuseli jsme na ne platit a to i za cenu, ze cast zatepleni jim stat zaplati, prinejmensim tem socialne slabsim.
traveldrive
Bože, prečo dávaš duše do baranov...
ryccardo
Řekl bych že takové chaloupky a domy jsou dotápěny levnějším palivem než je elektřina nebo plyn (většinou uhlí, dřevo nebo něco co hoří). Osobně taky letošní zimu topím víc dřevem, abych šetřil plyn a nějaká energetická náročnost mého domu mě nezajímá. Nechápu ani podle čeho to chtějí měřit. Mám zateplený dům ze 3 stran plus střechu a jedna stěna má 10 cm polystyrenu a zbylé 2 jen 5 cm polystyrenu jak to bude takový soudruh z Bruselu kategorizovat skutečně nevím a ani mě to nezajímá. Nemíním v zateplování už podnikat nic jsem takto spokojený. Krbovky mi zajistí dostatečný tepelný komfort a nápady tupanů z Bruselu jsou mi šumák. Zateplit takový barák může stát klidně 1 milion a pokud na to stát nedá 100%, což je asi nesmysl, tak na to velká množina lidí mít vůbec nebude, takže je to celé nesmysl a nemá cenu to regulovat. Ať se každý zařídí jak umí. Hlavně se nesnažit furt něco řídit z Bruselu.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdyby na to lidi měli, asi už maj dávno zatepleno.

Kdyby sis zvednul svojí neomarxistickou zádel a vyrazil se podívat do vesnic, zjistil bys, že mnozí sou rádi za plastový okna a novou střechu. Na zateplení, fasádu a ovej plot místo rozpadlýho už holt nemaj.

Můžeš jim poslat prachy, lidumile 😄
ryccardo
Nemluvě o fotovoltaice na střeše a tepelným čerpadle, aby byli CO2 neutrální 😉 Utopisti holt mají nereálný pohled na svět. S tím nic nenaděláš.
Avatar - Anonym
Anonym
Měl by si někdy pustit něco pro pamětníky, třeba "Nebe a dudy" (Marvan, Plachta, ) aby poznal, jak se lidi měli dobře za Tatíčka Masaryka, kdy maso bylo svátost.

Brzy si to budou muset lidi zopakovat, pod vedením zelených utopistů z Bruselu.

A vem si k srdci tu větu "Člověk člověku by měl pomáhat" a ne mu házet klacky pod nohy utopistickými nesmysly, které jen vyhání peníze z kapes a omezují osobní svobodu a volbu. Továrník Bartoš by mohl bejt tvůj dědeček, vid Toptene. 😊