Vyrazili jsme do Španělska, abychom zjistili, jak jezdí nový Hyundai Ioniq 6. Známou techniku balí do nového kabátu, který klade větší důraz na aerodynamiku.
to se musí uznat. Aerodymamika, jízdní projev a spotřeba, resp. dojezd výborné. Reálný dojezd je na dálnici při reálných 130 km/h je přes 400 km i v mírně chladném počasí a to je na dnešní poměry docela pecka. :yes::yes:
No jo, ale až bude -10, tak spotřeba bude jiná. A dojezd podstatně kratší. Doufám, že v dalším testu hoděj na jonika kouli a zkusí táhnout o prázdninách přívěs k moři do Chorvatska. Kolikrát budou cestou 'tankovat' a jak dlouho pojedou...
Je to snad normální osobák, který má nahradit ICE. Poznámka o karavanu a Chorvatsku je naprosto relevantní.
Sice je to strašně odporně tvarovaný vůz, ale traktory nejsou tak slizké, jako tohle ;-)
Vieš sám, že "normálny" osobák v zmysle auta, na aké sme zvyknutí, to nie je. Rodinné auto vzhľadom na relatívne malý kufor a karosériu viac-menej typu sedan tiež nie. O obmedzenom dojazde súčasných EV je to tiež úplne samozrejmá informácia. Takže poznámka o ceste do Chorvátska s pripojeným karavanom je úplne debilná. Všetci vedia, že súčasné EV sa do tejto role vôbec nehodí a máš stále možnosť zaobstarať si na to adekvátne auto. Aj tak sa vždy nájde retard, čo takúto blbinu vytiahne a ďalší mu horlivo pritakávajú, lebo do EV si za každú cenu kopnúť treba...
Tu má traveldrive pravdu. Toto je elegantný a reprezentatívny (aspoň to tak výrobca chcel) sedan, elektrická alternatíva k sedanom strednej triedy. A ja som osobne napríklad nevidel sedan BMW radu 3 alebo Mercedes C s ťažným zariadením a zapriahnutým karavanom. Karavany ťahajú iné autá, poväčšine veľké SUV. Takže ak bude test veľkého elektrického SUV, tam bude téma ťahania karavanov namieste. Ale opakujem, pri štíhlom aerodynamickom sedane, ktorého hlavným cieľom je byť úsporný, je téma ťahanie karavanov úplne mimo misu.
Ioniq 6 a střední třída a k tomu reprezentativní? No nevím, lidi to budou vnímat asi jinak než výrobce… Když můžeš dát přívěs za Octu, tak proč ne za tohle? Lehkých přívěsů do 1200kg je mraky ;-)
80 % uživatelů automobilů nejezdí autem "do Chorvatska" a z těch 20 % tam 95 % nejezdí s karavanem. Když to ponásobíme, vyjde nám, že 99 % uživatelů automobilů si může pořídit elektromobil a zbylé 1 % holt bude volit jiný druh vozidla. :D
A ještě statistika: V Česku je cca 6 milionů automobilů a cca 30 tis obytných přívěsů ;-) .
nezpochybňuju, že se najdou pacienti, co za auto za 1,5M připřáhnou jezdící postel a pak v kempu vaří polívku z pytlíku a smaží řízky, na dvoukoláku, ale přívěs je fakt sociální záležitost, zabírající místo na pozemku. Obytňák se vším komfortem, to ještě budiž, ale tenhle obývák na kolečkách, to je fakt diagnóza...
Presne tak, karavaning nie je už nejakú dobu záležitosť chudákov, ktorí nemajú na hotel, ale naopak trendová záležitosť, resp. pre niektorých životný štýl, ktorý uprednostnia pred hotelom nie preto, že chcú šetriť, ale preto, že chcú byť flexibilní, nebyť na jednom mieste, cestovať, byť bližšie k prírode a pod. Poznám menežéra šéfujúceho pobočke svetovej firmy, ktorý by si mohol dovoliť hotel Kempinski na Štrbskom plese každý víkend, on ale radšej zoberie príves a spí na parkovisku v Podbanskom, aby ráno o 4:00 mohol vyraziť na Bystrú. Mimochodom ten jeho príves je luxusne vybavený, žiadny Barkas to nie je.
jen pro tvoji informaci /blíž k přírodě/, volné "bivakování" je s karavanem zakázáno, můžeš být akorát tak blíž k podobně postiženým jedincům v kempu:)
zrovna teď jsem v Itálii na lyžích pozoroval, ano, jsou s obytňáky, ale v karavanu nespal nikdo, ono to bez topení ani moc nejde.
Minulý rok som sa vydal prvý krát s obytňákom na nejaký trip a bol som vcelku prekvapený aké autá mali poniektorý na ťahanie karavanov. Fakt žiadne socky.
Tým nechcem povedať že ich bolo moc ale boli.
no dobrý obytňák stojí asi 2x tolik co dobrý karavan a místa zaberou téměř stejně... ale jestli je obytňák nepraktický svojí velikostí, tak souprava s obytným přívěsem asi tak desetkrát tolik, včetně omezení na rychlost 110 km/h... takže do přívěsu tak koňa :-(
v jednotlivých částech Evropy, dokonce jen 80kou....
Ale nie za každé auto. A pokiaľ vieš, že chceš ťahať vlek a jazdiť dlhé trasy, asi si také auto nekúpiš. Logicky. Vyčítal si niekedy napr. Porsche 911, že tam nedáš dve autosedačky, alebo neprevezieš chladničku? Je to to isté.
Nevedel som, že ťahanie karavanov je taká absolútne nevyhnutná a životne dôležitá vec. A ani to som nepočul, že vývoj EV zastal a v budúcnosti sa s dlhším dojazdom a väčšími schopnosťami áut na elektrinu počítať nedá...
Mne stačí čo o nich viem. Sú drahé, majú malý dojazd, dlho sa nabijaju, neekologicky sa vyrábajú, nevydržia dlho, neekologicky sa likvidujú. Čo ešte mám vedieť? Niečo sa zmenilo?
Určite sa to dá, aj keď obmedzenia tam určite sú. Ide o to, či ich môžeš a chceš akceptovať, alebo nie, a zaobstaráš si auto vhodnejšie pre tvoje potreby. Alebo či tie obmedzenia niekomu slúžia len ako zámienka na kopanec.
Keď od športového auta nečakáš rodinné presuny, prečo čakáš dovolenkové presuny od auta, ktoré na to očividne stavané nie je a tiež to jasne deklaruje? ;-)
...skoro 5 metrů délky a 400 litrový kufr? Nějak se nám vytrácí užitná hodnota. Ale chápu, že ne každý chce praktické auto. Já taky měl CC, ale i tam ten kufr byl tuším stále o 180 litrů větší.
Tak 4,85 m nie je 5 metrov. A 401 litrov v kufri je síce podpriemer, ale napr. Mercedes C má 455 l kufor, takže z hľadiska praktickosti žiaden reálny rozdiel. Proste sedan, to nie nemôže a nemá praktickosťou konkurovať sedemmiestnemu SUV.
Já k těm pěti metrům příště připíšu i slovenskou verzi "takmer", protože jak je vidět, tak už Slováci česky moc nerozumí.
Ale i tak je to úplně mimo. Co to srovnat třeba se Superbem, ten je stejně velký a má kufr přes 600 litrů, MB C je ještě menší a i přes to vše má větší kufr.
Takto si v zásadnom omyle. Slováci všeobecne rozumejú češtine výrazne lepšie ako Češi slovenčine. "Skoro" je v slovenskom slovníku rovnako ako "takmer", dokonca s rovnakým významom. Iudex chcel zrejme povedať, že u áut je 150 mm na dĺžku dosť výrazný rozdiel na to, aby ho bolo možné charakterizovať jednoduchým "skoro".