Zájemci o ojetý elektromobil začínají mít konečně z čeho vybírat. Častou volbou bude elektrická verze Volkswagenu Golf, která i přes spalovací základ dokáže být překvapivě schopným autem.
Kouknul jsem na mobile, dal jsem od 2017 a palivo elektro. Nejlevnější jsou od 15 tisíc Euro s nájezdem okolo 200 tisíc km. To mi připadá jako velmi nezajímavá nabídka.
Od té doby co nepracuju nikam nejezdím. Smarta jsem si koupil (i) kvůli tomu, že si myslím, že elektrice málo kilometrů tolik nevadí. První rok jsem najel 1580 kilometrů, druhý cca 1200 .... Provozovat vlastní auto z ekonomického pohledu pro mě nemá smysl.
Nejsem p.r.a.s.e . Smarta vyvenčím alespoň jednou za týden, i když se jedu "jen projet"/nikam nepotřebuju. Dobíjím vždycky do plna a následně první jízdu plánuju aspoň 20 km, abych dorazil zpátky někde okolo 80 % kapacity baterie. Jakmile dosáhnu na "rezervu" hned auto dobiju. Když mi Smarta dovezli z Regensburgu, byl doplna nabitý a ukazoval dojezd 149 km. Minulý týden (pondělí 13.3) jsem byl v Budějkách a dobíjel jsem na veřejné stanici a výsledek - dojezd 149 km. Díky tomu že jezdím málo a dobíjím nízkým příkonem - z 230 V cca 2,2 kW a u veřejné stanice cca 4,5 kW, se mi za dva roky kapacita baterky nijak nezměnila.
Tak to potom jo. Jestli máš malý poskakovátko a dobíjíš takhle jak píšeš, tak to je asi celkem v pohodě řešení. Tak si udělej občas aspoň nějaký výlet ať to provětráš :yes:
On to žádný zážitek není. Nedávno jsem byl ve Vlachově Březí (u Prachatic) okouknout nějakou zbořeninu, jelikož mám chuť vybudovat si poustevnu někde úplně mimo civilizaci. Celkem výlet byl asi 125 km, takže jsem v Prachaticích u Terna cca tři hodiny (z 20 % na 100 %) dobíjel. Kdybych byl někde uprostřed lesů, tak bych si to užil, ale takhle jsem prošel všechny markety a historické centrum, což pro člověka, který nemá moc rád města není úplně to "pravé ořechové". Asi Smarta prodám a jestli se dám do poustevny, tak pořídím Teslu :D
Ten dojezd je na takový výlety dost mizernej teda :-/ A 3 hodiny pak někde zevlovat a čekat až se to nabije teda nic moc. To nezvládne nějaký rychlejší nabíjení? Kolik kW to zvládne nejvíc?
4,5 kW je maximum na jakékoliv nabíječce (nejslabší jsou 11 kW). Na druhou stranu je to hodně šetrné nabíjení a jde lineárně (i mezi 80 a 100 %). Smart nabízel příplatkově 22kW, ale to nemám a ani jsem po tom netoužil.
To si myslím, ale, že by nebylo na škodu mít možnost nabíjet rychleji 22 kW by asi bylo významně pohodlnější. To by si měl fakt za pár desítek minut nabito a není to žádný hrozný výkon, který by měl škodit baterce. Nabíječek s takovým výkonem je všude plno. Stačilo by 20 minut a můžeš frčet dál, ale tak jestli ti to nevadí a prd najezdíš tak proč ne.
Tak kusky s 1,2 tsi uz tie s remenom ... a potom novsie 1,0 tsi a 1,5 tsi.... nejaky tazkotonazny golf na baterky ako jazdenka mi tu zmysel veru nedava... a ked vyslovene ze jazdene elektro po meste tak potom zoe alebo spring