Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý VW e-Golf: Skoro jako normální golf

Michal Dokoupil
Diskuze (12)

Zájemci o ojetý elektromobil začínají mít konečně z čeho vybírat. Častou volbou bude elektrická verze Volkswagenu Golf, která i přes spalovací základ dokáže být překvapivě schopným autem.

Elektromobily se začínají pomalu objevovat v nabídce bazarů a v České republice jde hlavně o několik stálic. Kromě Fiatů 500e, hojně dovážených z Kalifornie, a Nissanů Leaf, které stály na počátku současné vlny elektrovozů, jde často také o VW e-Golf. Ten si pořizovaly do svých flotil firmy (například i ČEZ) a šlo o jednu z nejčastějších voleb českých úřadů, když už byly nuceny si něco na baterky koupit. Dnes se už ceny ojetin dostaly na hranici 300.000 Kč za nejstarší kusy, dva roky staré e-golfy s nájezdem pod 20.000 km se dají pořídit za půl milionu.

Elektrická varianta golfu sedmé generace se do prodeje dostala počátkem roku 2014 a rychle se zařadila do žebříčku nejprodávanějších elektromobilů v Evropě. A v takovém Norsku se prodávala kvůli dotacím dokonce lépe než spalovací verze. Důvod obliby není těžké odhadovat. Kromě příznivé ceny (v Česku při uvedení 956.000 Kč, ke konci prodeje za necelých 900.000 Kč) za tím stojí fakt, že jde o auto téměř shodné s výchozím modelem. Neliší se vzhledově ani ovládáním, i člověk nenavyklý na elektromobily může do e-golfu usednout a cítit se stejně jako ve spalovacím golfu s automatem. Ostatně i volič řazení je zde téměř identický.

Video se připravuje ...

První tři roky výroby (2014–2017) dostával e-golf lithium-iontovou baterii kapacity 24,2 kWh, s níž dokázal ujet podle výrobce 190 kilometrů, reálně ale spíše mezi 130–150 km. Facelift v roce 2017 dojezd podstatně zlepšil, do golfu se totiž začala montovat baterie o kapacitě 35,8 kWh, s kterou se dá reálně ujet kolem 200 kilometrů, po městě pak klidně i 300 km. Při výběru ojetiny je dobré se podívat po verzi s příplatkovým tepelným čerpadlem, které dokáže podstatně šetřit energií při vytápění. Obyčejné 5,5kW odporové topení běžné verze se totiž v zimě postará o značné snížení dojezdu. Obvyklejší bývá u zmodernizovaných modelů, starší se v Česku většinou prodávaly bez něj.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (12)

Doporučujeme

24. 3. 2023 12:50
Re: e-Golf
To si myslím, ale, že by nebylo na škodu mít možnost nabíjet rychleji 22 kW by asi bylo významně pohodlnější. To by si měl fakt za pár desítek minut nabito a není to žádný hrozný výkon, který by měl škodit baterce. Nabíječek s takovým výkonem je všude plno. Stačilo by 20 minut a můžeš frčet dál, ale tak jestli ti to nevadí a prd najezdíš tak proč ne.
23. 3. 2023 18:21
Re: e-Golf
4,5 kW je maximum na jakékoliv nabíječce (nejslabší jsou 11 kW). Na druhou stranu je to hodně šetrné nabíjení a jde lineárně (i mezi 80 a 100 %). Smart nabízel příplatkově 22kW, ale to nemám a ani jsem po tom netoužil.
23. 3. 2023 16:05
Re: e-Golf
Ten dojezd je na takový výlety dost mizernej teda :-/ A 3 hodiny pak někde zevlovat a čekat až se to nabije teda nic moc. To nezvládne nějaký rychlejší nabíjení? Kolik kW to zvládne nejvíc?
23. 3. 2023 15:20
Re: e-Golf
On to žádný zážitek není. Nedávno jsem byl ve Vlachově Březí (u Prachatic) okouknout nějakou zbořeninu, jelikož mám chuť vybudovat si poustevnu někde úplně mimo civilizaci. Celkem výlet byl asi 125 km, takže jsem v Prachaticích u Terna cca tři hodiny (z 20 % na 100 %) dobíjel. Kdybych byl někde uprostřed lesů, tak bych si to užil, ale takhle jsem prošel všechny markety a historické centrum, což pro člověka, který nemá moc rád města není úplně to "pravé ořechové". Asi Smarta prodám a jestli se dám do poustevny, tak pořídím Teslu :D
23. 3. 2023 14:24
Re: e-Golf
Tak to potom jo. Jestli máš malý poskakovátko a dobíjíš takhle jak píšeš, tak to je asi celkem v pohodě řešení. Tak si udělej občas aspoň nějaký výlet ať to provětráš :yes: