Na zimní nejde jezdit v létě (nesmysl, odjel sem na tom několik sezon jak s RWD, tak i s AWD tak i s FWD). funguje to normálně.
Další nesmysl že nejde lezdit na letních v zimě, když je sucho +1 a nikde sníh, letní fungují normálně, taky odjeto několik sezon na letních v zimě jak s FWD tak s RWD.
Kdo nejezdí do hor 10x ročně nebo tam nebydlí, tak řešením jsou dneska celoroční pneu.
Fungují Ok, někde kolem prahy stejně je sníh max 14 dní za rok a nemusí se přezouvat.
Takže kvlaitní celoročky a pohoda.
CO je důležité je spíš věk a stav pneu, ztvrdlé zimáky v zimě nefungují a jezdit na xy let starých poprakskaných pneu je riziko, hlavně pokud se jezdí po dálnici . A nekupovat levný čínský gumy, zejména ty totálně noname značky ve stylu že čína je za 900 a Michelin za 3800 kč.
Z číny funguje jen Nankang, což ale není úplně levná značka a ještě trochu Gripmax, pokud nejezdíte 200 a jezdíte hlavou.
Aspoň keby si netrepal... Môžeš jazdiť na zimákoch v lete a v zime opačne, ale normálne to nefunguje. Letné v zime a zimné v lete sú vždy horšie. V zime zbadáš rozdiel ľahko, keď bude to tvoje "sucho" a do toho ti trochu zaprší alebo zasneží. Keď dostaneš šmyk a vletíš do nejakého auta, aspoň budeš vedieť, prečo ti jeho vodič v zlosti pár prijebal. ;-)
Akorát že letní v zimě jsou nepoužitelný. Nikde nevyjedeš, nezastavíš, auto je prakticky neovladatelný. Zatímco zimní v létě ti uberou pár procent z jízdních vlastností v extrémních situacích a běžný řidič prakticky nepozná, že jede na zimních. Pro auta s malým nájezdem kolem komína není problém zimní v létě dojet. A není na tom ani nic nebezpečného. Guma se sice teoreticky rychleji přehřeje, ale ne normální jízdou!! Takže zimní na dojetí v létě, pokud není řidič závodník, není vůbec žádný problém.
Psal sem snad o letních v zimě na suchu.
Nejsem blázen abych tahal Rollse do rozsolený brečky, aby mi to shnilo.
Ale když je jasno, sucho a třeba +1 nebo +5, normálně s tím v období listopad-únor jezdím. Proč bych neejzdil, pro auto je nejhorší když stojí.
Jede to a sedí to úplně v pohodě na těch letních Avonech.
Stejně tak jezdilo v pohodě FWD Alero na letních Barumkách.
Zpráva z Polabí.
Někdy předloni jsem odjezdem zimu na letních, kolem komína, v podstatě denně. 3x za tu zimu jsem měl problém. Zvládnutí extrémně opatrnou jízdou.
Což si samozřejmě lze dovolit na vedlejších cestách, v silnějším provozu bych dělal problémy kolem sebe.
Nechci ti do toho kecat, ale v +1 zas tak moc často v zimě neprší. A když sněží tak na tom nejezdím a když vidím že začíná sněžit, mizím ihned domů než to silničáři rozsolí....
Takže to co popisuješ sem za 3 zimní sezony s Alerem, kde byly celoročně letní ani za 3 zimní sezony s Rollsem, kde sou taky celoročně letní fakt nezažil.
Naopak sem zažil v prosinci + 12 :-)
A zimní v létě fungují normálně, najel sem na tom cca 40 000 km :-) Normálně to brzdí i sedí na silnici. 200 nejezdím takže to mě nezajímá jaké to má jízdní vlastnosti při 200. Ale při normálních rychlost do 140 to funguje po městech a okreskách OK. Dálnice nejezdím, nemam je rád.
Zásadne nedojíždět zimné v lete a po 4 rokoch vymeniť aj nejazdené pneumatiky. Ešte lepšie meniť pneumatiky na aute trvale v garáži Windsoru na špalíkoch.
Když v zimě není sníh jsou letní gumy lepší. Silika a další nové technologie zvětšily rozsah teploty pro použití. Letní tak netvrdnou v zimě a zimní tak neměknou v létě. Proto taky máme znova celoročky. Info přímo z Barumu. Zimní gumy lze tedy celkem dobře dojet,jak mizí lamely, pneu spíše pripomíná celoročky. Jo a Uniroyal Rainsport nejsou nejlepší na vodě a Nokiany nejsou nejlepší na sněhu, taky co chtít po gumách z ruska. Jo, a Pirelli je dlouhodobě konkurent tak pro Barum.
Oblbujte lidi až budou zase peníze nazbyt, jako to bylo předtím, že Číňani zamořili svět novou chřipkou z netopýrů. Zatím jsou lepší časy v nedohlednu a celoročky to jistí.
To vyšší opotřebení zimních pneu dojížděných v létě, které bychom podle autora měli raději vyhodit, je opravdu velký zápor. Pan Faltýsek bude asi dobrý šprýmař :-)
Záleží na tom jaký auto a v jakých podmínkách provozuješ, ale na autě pro manželku do města to fakt není problém dojezdit. Na nějaký dálniční křižník, který brázdí denně ČR bych to ale nedal.
Zimní pneumatiky samozřejmě lze v létě dojet.
Jen se to chce vyhnout krizovkám typu prudkého brzdění a tak :-) to pak těch pár ušetřených kaček za to nestojí 😉
těch pár kaček je asi 115 tis včetně přezutí za 20 let a pokud bych počítal druhou sadu disků a prodělek na ní při prodeji tak cca 170-240 000 :-):-):-):-):-):-)
Lidovka, za to je celý auto
Pokud vám i v pneuservisu doporučí dojet zimní gumy,protože s podzimem už stejně nebudou mít odpovídající hloubku dezénu, tak O.K. Pracoval jsem v dopravě víc než 20 let a budu tvrdit jedno : pokud je problém mezi volantem a sedačkou, tak to sebelepší pneumatiky nezachrání.
Zdravim koukal jsem se po nových pneumatikách, a tady https://www.arecenze.cz/…etni-pneumatiky/ jsem našel pneumatiky Michelin primacy 4. Má někdo zkušenost? Děkuju