Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
xxc
neviem co si predstavuje pod prijemnym spolocnikom, ale zabudol trosku spomenut, ze to auto je tazke a nezabavne. Ale ze vobec ziadne emocie, tazke riadenie, malo spatnej vazby. Vynika len komfortom a rychlostou.
Arese
Prodeje tohoto drahého elektrického těžkotonážníka jsou na českém trhu naprosto marginální a drtivou většinu navíc kupují české větve cizích korporací, které to dostaly ideologicky nařízeno ze svých zahraničních centrál (např. KB). Pro 99 % českých zákazníků je to nekoupitelný absurdní nesmysl. Tak proč nám ho sem pořád cpete?! 😲 😒 :no: :no: :no:
Lžeš ty zpátečnický zastánče vražedných sazometů, mechanických ruček a manuálů!
Já už jsem tento zázrak unsere domácí automobilky - Enyaq - v reálu na silnici viděl! Dvakrát!
😒] 😉
Já už jsem tento zázrak unsere domácí automobilky - Enyaq - v reálu na silnici viděl! Dvakrát!
😒] 😉
Projeď se třeba Vídní přes den. Uvidíš tolik elektromobilů, co u nás za rok. Možná tě to překvapi, ale Česko není pupek světa.
Aha, nevěděl jsem, že auto.cz je dělané hlavně pro Rakušáky! "Díky" za "cennou" informaci! 😒]
Celkem nedávno jsem navštívil Vídeň, Salzburg a Linec, jako jo, elektro aut tam jezdí víc, ale běžné to tam rozhodně není, elektrifikace tam jde rychleji, ale i těch nových spalovacích aut tam jezdí podstatně víc, o zbytku Rakouska nemluvě.
To určitě.... Teď jsem se vrátil z AT, který jsem projel skrz naskrz, krom té Vídně a EV jsem po cestách napočítal okolo 15. Všude je to pořád samý ICE.
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jojo, hlavně lyžařský a hotelový ghetta, ty šašku. Další progresivní troll, co nám tu chyběl.
Že by další klon Hamuny? Hmmm... 😉
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V centru Vídně potkáš EV sice celkem často, ale to v centru Prahy dneska taky. Kdybych měl jmenovat top EV město, tak Amsterdam (Skandinávii neznam, tam to tlačí asi taky dost). Ale mimo centrum a nebo regiony směrem k Alpám jsou benzínové/naftové asi stejně jako u nás.
Německá města taky nejsou tak EV positive jak se může mediálně zdát.
Německá města taky nejsou tak EV positive jak se může mediálně zdát.
tak ono koupit skodovku nebo MB pripadne BMW, tak je jasne kam pujdes, kdyz za to chteji podobne penize. To neni divu, ze se to neprodava.
EV potkavam denne hodne. Ale tenhle enyaq (RS verzi ) jsem jeste tez nepotkal. To uz casteji potkavam EQS nebo ix nez i klasicky enyaq.
EV potkavam denne hodne. Ale tenhle enyaq (RS verzi ) jsem jeste tez nepotkal. To uz casteji potkavam EQS nebo ix nez i klasicky enyaq.
Jo, souhlas.
Ono svět se fakt trochu pomátl - nedávno testovaný Tiguan, dražší než podobně vybavená a motorizovaná X1...
Ono svět se fakt trochu pomátl - nedávno testovaný Tiguan, dražší než podobně vybavená a motorizovaná X1...
Ono se klasickej Enyaq RS dělá poměrně krátce.
RS jsem taky ještě neviděl... i když teda "kupé" jezdí v tý jedovatý zelený, to si člověk všimne, jestli bych poznal třeba v týhle červený RS si nejsem úplně jistej. Zblízka jo.
Jinak... celkový prodeje Enyaqu za loňský rok jsou 53.700, což je řádově totéž co Superb a o něco víc než půlka Kodiaqu... to za mě není úplně špatný. Horší je, že celkový čísla budou za chvíli na půlce toho co byly.
https😐/www.best-selling-cars.com/…del-and-country/
RS jsem taky ještě neviděl... i když teda "kupé" jezdí v tý jedovatý zelený, to si člověk všimne, jestli bych poznal třeba v týhle červený RS si nejsem úplně jistej. Zblízka jo.
Jinak... celkový prodeje Enyaqu za loňský rok jsou 53.700, což je řádově totéž co Superb a o něco víc než půlka Kodiaqu... to za mě není úplně špatný. Horší je, že celkový čísla budou za chvíli na půlce toho co byly.
https😐/www.best-selling-cars.com/…del-and-country/
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
V clanku mas popsany problem, ale i jeho reseni...
Jenže automobilky zřejmě "otevřít diagnostická data třetím stranám, aby bylo možné zjistit stav baterie" nechtějí. Mohly by vyjít najevo skutečnosti, které najevo vyjít nemají... i kdyby to nebylo nic skandálního, tak prostě z takového množství dat vždycky půjde něco vytrhnout z kontextu a prezentovat jako propadák.
gil54
Všichni jste zapšklí zpátečníci a ignorujete fakta, že EV je ve všem lepší než ICE.
Vývoj jde "mílovými kroky" kupředu, jen se podívejte jak vypadaly parametry EV před 10, 20 nebo 50 lety.
A teď vážně. Až vývoj pokročí tak, že solární kapota a střecha plně postačí na provoz za denního světla, baterie o velikost cca 50-80 litrů a hmotnosti kolem 100-120 kg vydrží alespoň tak na 2 hodiny provozu (pro ty, co nutně potřebují jet v noci, kdy ani měsíc nesvítí) a dobije se solárně za půl dne nebo z vnějšího zdroje za 10 minut, tak si ho jistě pořídím.
Jen abych se ještě toho roku 2006 dožil.
Vývoj jde "mílovými kroky" kupředu, jen se podívejte jak vypadaly parametry EV před 10, 20 nebo 50 lety.
A teď vážně. Až vývoj pokročí tak, že solární kapota a střecha plně postačí na provoz za denního světla, baterie o velikost cca 50-80 litrů a hmotnosti kolem 100-120 kg vydrží alespoň tak na 2 hodiny provozu (pro ty, co nutně potřebují jet v noci, kdy ani měsíc nesvítí) a dobije se solárně za půl dne nebo z vnějšího zdroje za 10 minut, tak si ho jistě pořídím.
Jen abych se ještě toho roku 2006 dožil.
Tak to buď úplně v klidu, toho se ty ani já nedožijeme. A nebude to proto, že bychom se nedožili vysokého věku! 😄
ktere dnesni bezne dostupne auto ma 80 litru nadrz? Kdyz kouknu na octavii, 45litru, kodiaq 58. Superb se snad jeste drzi 66, ale to je asi posledni mohykan.
To je ale přece zcela nepodstatné. V mé mírně ironické hypotetické a - minimálně dnes - nereálné představě bylo uvedení 50 - 80 litrů jen jako přiblížení mnou akceptovatelné velikosti prostoru pro baterii.
Nemyslím, že to je tak těžké pochopit. Fakt nevím, proč zrovna zde rozebírat velikosti nádrží u aut, ale pokud jsi jen chtěl založit na absolutně zbytečný spor, tak chápu, budeme tedy řešit nádrže. Tak třeba bávo pětka má 68 a sedma 78 litrů, moje auto má 70.
Nemyslím, že to je tak těžké pochopit. Fakt nevím, proč zrovna zde rozebírat velikosti nádrží u aut, ale pokud jsi jen chtěl založit na absolutně zbytečný spor, tak chápu, budeme tedy řešit nádrže. Tak třeba bávo pětka má 68 a sedma 78 litrů, moje auto má 70.
Víš co je vtipný, ta nádrž je pořád stejná, nezmenšuje se a je jedno jestli do ní dát 5 nebo 50 litrů, dokonce i jak rychle ji doplňuješ 😒] Pořád stejné množství energie sbalené na cestu...
Větší prémie mívá okolo 70l. Jedno z mých aut vyrobených 2022 má 80l nádrž a dodávka 2021 má 105l 😁 A dokonce potupně musím přiznat, že jsem byl jednou tak líný a neměl jsem čas tankovat, že mi došla nafta i v té 105l nádrži a musela přijet asistence. Asi je pak jasné jaký mám názor na to, že "80% dobití trvá jen 30 minut" 😁
Mimochodem asistence přijela za 20 minut a za 30 minut jsem byl zpátky na cestě s dojezdem 100 km. To EV neumí. Nemyslím to jako hate, ale když se tu všichni napadají ohledně teoretizování, tak tohle byla reálná situace.
Mimochodem asistence přijela za 20 minut a za 30 minut jsem byl zpátky na cestě s dojezdem 100 km. To EV neumí. Nemyslím to jako hate, ale když se tu všichni napadají ohledně teoretizování, tak tohle byla reálná situace.
majitel auta za 4 průměrné platy nás ujišťuje... dobře, bereme na vědomí :yes:
Primitivní odpověď hodná Miga. :yes:
Sorry ale napsal jsi jeden z nejhloupějších komentářů této diskuse... I když 😁 jestli se relevance názoru počítá na hodnotu vlastněných aut v průměrných platech 😁 ...abys netahal za kratší konec provazu 😁
Já gilem v principu souhlasím. Pro mě by EV dávalo smysl když by bylo vyřešené rychlé dobíjení na delší vzdálenost.
Já gilem v principu souhlasím. Pro mě by EV dávalo smysl když by bylo vyřešené rychlé dobíjení na delší vzdálenost.
rohYpnol
Totálně zcestná koncepce dopravy. Na venkov v EU se vrátí koněspřežka, Praha a další Evropské velkoměsta budou vnucovat metro a zbytek bude ožebračovat lidi na dopravních podnicích...
MrBeranek
Takže Enyaq RS stojí 1,8 mega, váží 2,2 tuny a ujede na jedno nabití 300 kiláků. Vedle toho benzínová Octávka RSo stojí 1,1 mega (udělal jsem si teď konfiguraci), váží o 7 metráků (!!!) méně, na plnou ujede určitě 600 kiláků a zrychlení má jen o 2 desetiny slabší než Enyaq.
A to si vážně někdo toho Enyaqa koupí? Bych chtěl slyšet proč...
A to si vážně někdo toho Enyaqa koupí? Bych chtěl slyšet proč...
Protoze jizda s EV je o necem uplne jinem?
jj to máš pravdu, je o ničem 😒] :yes:
O cem je jizda Oktavkou???
:-!
Nedavno jsem mel moznost delsiho svezeni s novou Oct. A nejak nevim, co me na tom melo bavit.
:-!
Nedavno jsem mel moznost delsiho svezeni s novou Oct. A nejak nevim, co me na tom melo bavit.
Budeš se divit, ale pokud to nebylo benzinový RS, tak s tebou i souhlasím, taky mě neba a to ani po dvou letech 😉 Ale alespoň vrčí…
:yes:
RS to nebylo. 😁
A nastesti to moc nevrcelo. Resp. kdyz se to vytocilo k zavratnym 5.000, tak zvuk byl vsechno jine nez uchu lahodici...
RS to nebylo. 😁
A nastesti to moc nevrcelo. Resp. kdyz se to vytocilo k zavratnym 5.000, tak zvuk byl vsechno jine nez uchu lahodici...
Oktávka jako vrchol automobilového světa.
Ano jak málo stačí maloměštáckýmu českýmu Lojzíkovi z Horní Lhoty ke štěstí vid.
ˇŽe existují jiné spalováky, asi tak 8888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888x zajímavější jak Oktávka ti asi ušlo vid.
Ano jak málo stačí maloměštáckýmu českýmu Lojzíkovi z Horní Lhoty ke štěstí vid.
ˇŽe existují jiné spalováky, asi tak 8888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888x zajímavější jak Oktávka ti asi ušlo vid.
Aha. A o čem?
Treba prepravovat se v urcitem pohodli.
Ty jsi magor, ty pohodlí. Ale pokud jsi doteď jezdil na žebřiňíku, tak v tom případě ano. Tímhle sis generelně nadělal do pusy takovou hromadu, že ani ev fek vůz nepomůže.
Nebavme se o nadšencích, kteří jsou schopni si zdůvodnit všecko. Tohle je především subjektivní.... tebe baví ev, ano, jízda je velmi příjemná. Ale na tom to stavět nejde.
Kolik váží ta tvoje M5? 1970 kg? Taky jako pírko 😉
M5 má asi 1.8 něco tuny? Je lehčí než M550i.
Na BMW jsem našel tenhle údaj…
https😐/www.bmw.cz/…hnical-data.html#…
https😐/www.bmw.cz/…hnical-data.html#…
Zajímavé. Buď to auto nějak upravili nebo tam mají chybu. Zkoušel jsem Google a u M5 i M550i jsem našel v každém testu jiné hodnoty. Žiju v tom, že M5 byla cca o 150 kg lehčí než M550i, tj cca na úrovni 540i, možná i lehce pod a v tom je jedna z výhod proč M5 chtít.
M5 CS jakožto nejlehčí 1825 kg?
https😐/autobible.euro.cz/…te-mnohem-lepsi/
https😐/autobible.euro.cz/…te-mnohem-lepsi/
150 kg mi přijde jako moc. Vím, že M5 měla tuším karbonovou kapotu a střechu, aby byla lehčí a výkonější motor, ale přemýšlím, kde by nahnali 150 kg rozdíl.
1930 kg natankovaná a s řidičem. Ale má osmiválec a 600 koní. Ty chceš srovnávat Enyaqa a M5? Hrušky s okurkama, ne? Nebo cos tím chtěl říct?
Když už bych šel utratit za káru 1,8 tak především jdu jinam.
Řekl bych, ze pokud se do budoucna prosadí levnější baterie, tak dražší značky zůstanou u lehčích Lionek a mainstream bude mít sodíkové. A ospravedlní se cenový rozdíl…
A že se prodává Kodiaq líp než Superb chápeš?
Já teda taky úplně ne, ale je to tak... prostě kupci nepreferují lehčí a v důsledku úspornější a rychlejší auto, ale chtějí radši tu krabici.
Je potřeba si to rozdělit (souboj karoserií, souboj pohonů)... a pak srovnávat jabka s jabkama.
Já teda taky úplně ne, ale je to tak... prostě kupci nepreferují lehčí a v důsledku úspornější a rychlejší auto, ale chtějí radši tu krabici.
Je potřeba si to rozdělit (souboj karoserií, souboj pohonů)... a pak srovnávat jabka s jabkama.
Machbuster
😐 Nechápu hodnocení 4 a pul. Za mne nelze vic jak 4, i kdyz je to mozna OK auto, cena naprosto neodpovida, kvalita interieru neodpovida. Jde o hezky vuz za 1.250.000. Vic ani Kč.
DonVito
Ne sorry. Melo tam byt FOBIE.
Protoze vztah k Enyaqu se vyznacuje nasledujicimi fobiemi😒br /> z dojezdu
z nabijeni
z hmotnosti
z ceny
z opotrebeni pneumatik
z noveho a neznameho...
Protoze vztah k Enyaqu se vyznacuje nasledujicimi fobiemi😒br /> z dojezdu
z nabijeni
z hmotnosti
z ceny
z opotrebeni pneumatik
z noveho a neznameho...
Fobie z ceny nojo... Tesla zlevňuje a Škoda zdražuje. 1.35 za Y Long Range AWD, stovka za 5 a vMax 217... já bych i fandil Enyaqu, víc se mi líbí zvenku i zevnitř... ale tohle nevypadá moc dobře. Leda by pomohla fobie z provozních nákladů na servis u Tesly 😄
Kolik stoji Kodiaq RS?
Enyaq RS stoji 1.650.000Kc
Kodiaq RS 1.400.000Kc
Takze Kodiaq RS taky neni zrovna laciny...
Enyaq RS stoji 1.650.000Kc
Kodiaq RS 1.400.000Kc
Takze Kodiaq RS taky neni zrovna laciny...
Hledal sem na Youtube kolik je ta písniček o Tesle, jak to frčí
Pink Tesla vid (Cadillac)
Daddy never was Tesla kind (Cadillac)
Quitar, Tesla (Cadillac)
Tesla Ranch (Cadillac)
Tesla Style (Cadillac)
Tesla to the Moon (Buick)
Tesla Van (Chevy)
My Daddy was a Tesla man (Chevy)
Dents on Tesla (Chevy)
Midlife Tesla (Chrysler)
Tesla blues (Mercury)
Daddy´s Tesla (Oldsmobile)
Silver Tesla (Thunderbird/Ford)
atd atd
Tesla prostě narozdíl od jiných US značek v písničkách frčí vid.....
Ono taková romantika u plápolajícáho ohně u Grand Canyonu s Teslou bez nabíječky, to je to pravý dobrodružo co 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Pink Tesla vid (Cadillac)
Daddy never was Tesla kind (Cadillac)
Quitar, Tesla (Cadillac)
Tesla Ranch (Cadillac)
Tesla Style (Cadillac)
Tesla to the Moon (Buick)
Tesla Van (Chevy)
My Daddy was a Tesla man (Chevy)
Dents on Tesla (Chevy)
Midlife Tesla (Chrysler)
Tesla blues (Mercury)
Daddy´s Tesla (Oldsmobile)
Silver Tesla (Thunderbird/Ford)
atd atd
Tesla prostě narozdíl od jiných US značek v písničkách frčí vid.....
Ono taková romantika u plápolajícáho ohně u Grand Canyonu s Teslou bez nabíječky, to je to pravý dobrodružo co 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.grandcanyongrandhotel.com/…charging-station#…
:-!
Tesla Super Charger Stations
The Grand Hotel offers twelve Tesla Super Chargers.
The Super Chargers offer our guests and visitors the fastest vehicle charging available. Charging takes typically 30 minutes allowing guests the most flexibility and maximum time and range e😜loring the Grand Canyon . :yes:
:-!
Tesla Super Charger Stations
The Grand Hotel offers twelve Tesla Super Chargers.
The Super Chargers offer our guests and visitors the fastest vehicle charging available. Charging takes typically 30 minutes allowing guests the most flexibility and maximum time and range e😜loring the Grand Canyon . :yes:
Tvl, už si můžeš v GC nabít 22 Tesel, bomba, tak to si můžeš zanotovat "Thank You Lord for My Tesla" (Ford)
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Proč koupit Kodiaq RS a nikoli Teslu Y je jasný... kdybych se měl teď z fleku pro jedno z nich rozhodnout, tak asi Kodiaq (ale nebylo by to jednoznačný).
Ale proč Enyaq RS a ne Teslu Y? Jo... interiér, cena a dostupnost servisu... něco se najde, ale jsou to takový tanečky kolem toho, že price/value té Tesly je prostě lepší.
Ale proč Enyaq RS a ne Teslu Y? Jo... interiér, cena a dostupnost servisu... něco se najde, ale jsou to takový tanečky kolem toho, že price/value té Tesly je prostě lepší.
To máš úplně jedno, elektrozkrat jako elektrozkrat, prostě nekoupitelný nesmysl. 😄
Kamarád teď koupil Y (má domek s garáží a fotovoltaikou) a vesměs si to pochvaluje... dojíždí do Prahy autem, v zácpách používá autopilota, jezdí na služebky po republice... provozní náklady minimální, servis zatím nepotřeboval, jezdí to prý hezky (trošku tužší, ale v normě). Svezu se a dám vědět.
V té kombinaci (auto s dostatkem prostoru pro rodinu, 0-100 za 5s a vMax 200+) mi to za 1,4M nepřijde nekoupitelný.
PS: tušíš správně, není to jeho jediný auto, do Alp jezdí něčím jiným...
V té kombinaci (auto s dostatkem prostoru pro rodinu, 0-100 za 5s a vMax 200+) mi to za 1,4M nepřijde nekoupitelný.
PS: tušíš správně, není to jeho jediný auto, do Alp jezdí něčím jiným...
Jenže to je právě ono - drtivá většina lidí potřebuje jediné, naprosto univerzální rodinné auto s výborným poměrem cena/užitná hodnota! 😄 Tedy takové, se kterým může stejně dobře jezdit po městě okolo komína na nákupy a k doktorovi, stejně jako na víkendové cesty na chalupu a v neposlední řadě také občas na rodinnou dovolenou do těch Alp nebo do Chorvatska! A navíc by to auto v ideálním případě mělo být i řidičsky zábavné! Těmto naprosto běžným požadavků nemůže žádný zkratomobil vyhovět ani náhodou! 😲 😒 :no: :no: :no:
Jeste jsi zapomnel😒br />
Tahat lod nebo obytny prives
Stehovat
Prevazet hnuj
Melo by to mit rekord na Nurburgringu a byt schopne v terenu.
Ano v idealnim svete bychom vsichni jezdili takovym autem.
V tvem pripade by melo jeste dve rucky a tri radicky...
Stehovat
Prevazet hnuj
Melo by to mit rekord na Nurburgringu a byt schopne v terenu.
Ano v idealnim svete bychom vsichni jezdili takovym autem.
V tvem pripade by melo jeste dve rucky a tri radicky...
Tvoje reakce jsou jen přiblblé demagogické kecy, které jsou ovšem pro elektrofanatiky naprosto typické. Co tam máš dál? 😒]
DonVito
Tomuhle se rika test EV?
Vazne???
“Baterie by sice měla zvládat nabíjení při výkonu až 135 kWh, tentokrát jsem však byl odkázán pouze na wallbox v redakční garáži o výkonu 11 kW.“
Jak to, ze je ubohy tester "odkazan" jen na AC nabijeni? Byl liny si pujcit cip na nabijeni? Nebo se mu proste jen nechtelo (skutecne) testovat jim neoblibene EV?
Jak muze psat o EV nekdo, kdo nechape rozdil mezi energii a vykonem???
Jedna se o ucivo 8. tridy zakladni skoly!
https😐/www.google.com/url?…
2. Topnou spirálou el. krbu o odporu 10 ohmů prochází proud 20 A po
dobu 2,5 h.
R = 10 Ω
I = 20 A
t = 2,5 h = 2,5 · 60 · 60 = 9 000 s
W = ? [1 J = 1 Ws nebo Wh]
𝑾 = 𝑈 ∙ 𝐼 ∙ 𝑡 = 𝑅 ∙ 𝐼 ∙ 𝐼 ∙ 𝑡 = 𝑹 ∙ 𝑰
𝟐
∙ 𝒕
𝑊 = 10 ∙ 202
∙ 𝟗𝟎𝟎𝟎 = 36000000 𝐽 = 36 𝑴𝑱
nebo
𝑊 = 10 ∙ 202
∙ 𝟐, 𝟓 = 10000𝑊𝐻 = 10 𝒌𝑾𝒉
Krb spotřeboval energii 10 kWh.
Ondro, bylo by fajn si tohle nejprve nastudovat.
A az potom psat o elektrickych autech.
To, ze tematu nerozumis, je znat nejen podle zameny jednotek.
PS Ze nepatris mezi fanousky elektromobility me vubec neudivuje. Protoze jsou pro tebe spanelskou vesnici. 😁
Vazne???
“Baterie by sice měla zvládat nabíjení při výkonu až 135 kWh, tentokrát jsem však byl odkázán pouze na wallbox v redakční garáži o výkonu 11 kW.“
Jak to, ze je ubohy tester "odkazan" jen na AC nabijeni? Byl liny si pujcit cip na nabijeni? Nebo se mu proste jen nechtelo (skutecne) testovat jim neoblibene EV?
Jak muze psat o EV nekdo, kdo nechape rozdil mezi energii a vykonem???
Jedna se o ucivo 8. tridy zakladni skoly!
https😐/www.google.com/url?…
2. Topnou spirálou el. krbu o odporu 10 ohmů prochází proud 20 A po
dobu 2,5 h.
R = 10 Ω
I = 20 A
t = 2,5 h = 2,5 · 60 · 60 = 9 000 s
W = ? [1 J = 1 Ws nebo Wh]
𝑾 = 𝑈 ∙ 𝐼 ∙ 𝑡 = 𝑅 ∙ 𝐼 ∙ 𝐼 ∙ 𝑡 = 𝑹 ∙ 𝑰
𝟐
∙ 𝒕
𝑊 = 10 ∙ 202
∙ 𝟗𝟎𝟎𝟎 = 36000000 𝐽 = 36 𝑴𝑱
nebo
𝑊 = 10 ∙ 202
∙ 𝟐, 𝟓 = 10000𝑊𝐻 = 10 𝒌𝑾𝒉
Krb spotřeboval energii 10 kWh.
Ondro, bylo by fajn si tohle nejprve nastudovat.
A az potom psat o elektrickych autech.
To, ze tematu nerozumis, je znat nejen podle zameny jednotek.
PS Ze nepatris mezi fanousky elektromobility me vubec neudivuje. Protoze jsou pro tebe spanelskou vesnici. 😁
No, tím se to vysvětluje. Ses prostě přehřál topnou spirálou jak jste s hendlym urputně pracovali spolu u nabíječky.
Kluci, já vám fandím. :yes:
Kluci, já vám fandím. :yes:
Tipnul bych že těch 135 kWh je jen překlep, protože zbytek je myslím o.k.
teda až na ten nesmysl s točivým momentem v technických údajích
460 Nm v rozsahu 0-6000 ot. je samozřejmě kravina
teda až na ten nesmysl s točivým momentem v technických údajích
460 Nm v rozsahu 0-6000 ot. je samozřejmě kravina
pradeda777
....jsou jako policajti na baterky....obojí na h.o.w.n.o..... :no:
Avantime
Akože čítať túto diskusnú žumpu, to je hrozné. Dookola tí istí vyšinutí hejteri elektromobilov. Ale faktom je, že Škoda aj celý koncern VW si za to môžu samy. Začína mi liezť na nervy ako tlačia tú elektromobilitu miesto toho aby prišli s full-hybridmi. To je technológia s ktorou sme tu v pohode mohli ešte 10 rokov fungovať.
Johnn
Spotřeba Enyaq RS 26,8kWh/100km, u Coupé, kterých je tam více, není důvod k vyšší spotřebě https😐/www.spritmonitor.de/…/1881-Enyaq.html?…
Rychlost nabíjení v rámci cenově porovnatelné konkurence také slabota.
Důléžité parametry pro EV za tuto cenu špatné, proč tedy tolik hvězd?
Jak už v diskusi zaznělo, cena by měla být cca o 500 000Kč nížší.
Rychlost nabíjení v rámci cenově porovnatelné konkurence také slabota.
Důléžité parametry pro EV za tuto cenu špatné, proč tedy tolik hvězd?
Jak už v diskusi zaznělo, cena by měla být cca o 500 000Kč nížší.
toyota bz4x tam ma 30,92, ale tu clovek zajazdil za 21,5 dialnicu 😄 tam to skusal nejaky nor a spotrebu mal 37 😁
Jenže Bz4x má data dvakrát za jeden den, a jednou za necelý měsíc.Tak hrozné to určitě nebude. Ona i ta dálnice může být za 21,5, ale ještě jak rychle.
Ale o Bz4x test není, je o jiném autě a těžko některým věcem v testu věřit.Něco raději ani netestují.
Ale o Bz4x test není, je o jiném autě a těžko některým věcem v testu věřit.Něco raději ani netestují.
Nauč se číst brepto. Dalnice byla 50% při 130, zbytek město a okolí. Ty tu lžeš, že to byla jen dalnice.
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…it-ta-spalovaci/
https😐/www.autoforum.cz/…-takoveho-stavu/
https😐/www.autoforum.cz/…lovacich-motoru/
https😐/www.autoforum.cz/…je-zabije-zcela/
...a jedna nakonec: 😄
https😐/www.autoforum.cz/…aci-v-roce-2050/
https😐/www.autoforum.cz/…-takoveho-stavu/
https😐/www.autoforum.cz/…lovacich-motoru/
https😐/www.autoforum.cz/…je-zabije-zcela/
...a jedna nakonec: 😄
https😐/www.autoforum.cz/…aci-v-roce-2050/
Jaros71
Enyaq a další elektro křápy...díky nechte si je v Bruselu :no: 😒] 😒]
Za ty ceny s těmito parametry je nechci.
Ale určitě to malá část ekofanatiků koupí. 😄
Za mne DIESEL forever! :-!
Za ty ceny s těmito parametry je nechci.
Ale určitě to malá část ekofanatiků koupí. 😄
Za mne DIESEL forever! :-!
Už ten titulek tohoto testu je absurdní - komu by proboha mohl být takový těžkotonážní monstrózní zkratokrám se šílenou cennou a mizerným dojezdem "sympatický"?! 😲 :no: :no: :no: Snad jen nějakému fanatickému elektromagorovi eurohujerovského typu... 😒 :no:
A jestli do dobře chápu - a to je vážně míněný dotaz na fanoušky EV - kvůli životnosti bych měl nabíjet baterii do 80%, že?
Tzn. dojezd cca 280 km, ale bez "rezervy"! Takže po ujetí něco pod 250 km abych hledal nabíječku?
Za 1.6 mio a víc moc dík, super! "Sportovní" SUV o hmotnosti 2.3 tuny, s nosností ani ne 440kg (!!!) a dojezdem městského vozítka. Bomba!
Hlavně že omezíme malá, lehká auta.
Svět se zbláznil.
Bohužel, ta zblázněná část světa se jmenuje Evropa.
To bude kvalita za rozumnou cenu 😄 😄 😄
https😐/fdrive.cz/…vou-chemii-10384
Cina slape..BYD-aci su dalsi v rade co zavedu tuto baterku do seriovej vyroby.
Bohužel - Čína. To není dobré. Mno, uvidíme.
Co je na tom slozityho?
Ono i těch 350 nejni žádné terno...
Dobíjet do plné můžeš... na rychlonabíječce se ke konci nabíjení zpomalí, aby se baterie šetřila... takže z pohledu natankovaných kWh / h se nevyplatí nabíjet plnou. Pro baterii to není ideální, ale co jsem zatím viděl různé testy, tak stav baterií třeba po 100tkm nevypadá jako problém.
No... žádné terno to není, to je jasný.
Udaj k nicemu.
Chapu, ze tvé archaické EV má vyšší spotrebu, ale to se není čemu divit. Ty máš i s renaultem dvojnásobnou spotřebu než ostatní.
Spotřeba nepřekvapuje, rozdíl mezi dojezdem deklarovaným a reálným ano.
A info o baterce mě tedy překvapilo - vím, že když se blíží stovce, nabíjení zpomaluje. Ale vždy jsem žil v tom, že nabiťí posledních 20ti procent snižuje počet cyklů a efektivitu.
Jistý uživatel tu má recenzi RV Opelu a doslova píše, že mu bylo doporučeno nabíjet do 80ti.
To dobíjení do stovky zdravé není, ale podle dosavadních dat se zdá, že to až tak moc nevadí... nikde se nerojí Tesly, kterým by po letech ježdění nějak zásadně spadla kapacita baterky. Může to být i tím, že máš tu kapacitu a využitelnou kapacitu - už v tom je zřejmě zabudovaná rezerva, díky které nahoře nikdy nenabiješ do 100 a dole nikdy nevybiješ do 0 - reálné kapacity baterie. Těch 77kWh už je ta využitelná.
Asi takhle - pokud bych věděl, že budu jezdit kolem komína, nechal bych tam 80, jinak bych si nedělal vrásky a nabíjel klidně do 100.
BTW - WLTP už to docela srovnává. Jezdím víceméně za deklarovanou. Kromě města teda.
Nebo jak jsi to myslel?
Zivotnost snizuje drzet 100% dlouhodobe.
Ale i samotné nabití by tomu nemělo dělat dobře.
Ale viz. emel výše, pod to bych se podepsal.
Jestlize mas obrovske denni najezdy, vubec nechapu, proc ted elektromobilitu resis.
Jezdi si dalsich pet let benzinem a nic neres!!!
Za pet let treba zacne davat elektromobilita smysl i tobe. A nebudes muset resit 100% u NMC a NCA baterek.
Btw. kdyz si koupis zakladni TM3 s LFP baterkou tak muzes mit nabito na 100% furt.
A dědečku, kde si byl v životě nejdál? Jooo Venoušku, 6 km daleko v Pískový Lhotě
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Život dle Lysenkistů po roce 2035 😄 😄 😄
A až z oceánů zmizí miliony tun plastů, jaderné reaktory, jaderné zbraně, chemické látky apod lahůdky.
Do tý doby mě zajímá jen a pouze, jaký auto je zajímavý pro mě.
A nechápu proč by mělo být jiný než to který mohl jezdit můj otec nebo děda.
Drtivá většina toho, co za něco stálo byla již vyrobena 😄 Takže nejzajímavější auta sou dneska youngtimery a veterány.
A já neřeším elektromobilitu osobně - řeším co to dělá s automotive, mám strach aby se ten obor nezhroutil a nenastala krize, proti níž je ta dnešní čajíček. Řeším také to, že auto, symbol svobody a nezávislosti, se stává něčím pro běžného obyvatele Evropy nedostupným. Boubín, nelíbí.
Udelal jsi z toho poradnou bramboracku do ktere jsi smichal😒br /> Vlastni potreby
Autoprumysl
Svobodu
Socialni obavy
Vazne chces resit vse jednim prispevkem?
Nemohl by sis nejake z temat vybrat a zalozit vlastni vlakno??
Nema smysl vyvracet ti vsechna dogmata najednou...
Vyber si jedno tema. 😉
Myslel jsem si, ze stezejni tu byl pro tebe dojezd.
Ze je to pro tebe neprijatelne. 😁
Nikdo ti to nebere!
Hejtujes vsechny auta, ktera nejsou pro tebe?
Porsche 911 ma zatizitelnost jeste nizsi a cenu vyssi.
Je to kvuli tomu horsi auto?
Pro tebe ano.
Koho to zajima?
Nikoho.
Promin.
PS Ano, kdyz budes posuzovat auto podle dojezdu na "nadrz", budou EV vychazet spatne. Nicmene existuje mez, od ktere uz je to zcela irelevantni udaj. U tebe je samozrejme na 2000+km. Pro vetsinu lidi bude pravdepodobne 500km stacit.
To tvoje, vhodné pro max dva lidi a skákání po městě - tam se mi to dojezdové omezení zdá cajk. Pokud jsi ochoten přistoupit na jeho pořizovací cenu, nového či ojetého.
Pokud bychom potřebovali druhé auto na poskakování po městě a v okolí bych měl možnost nabíjet, uměl bych si ho představit. Jenže mi nepotřebujeme a mít o jedno auto navíc není zrovna eko, že?
Já chci ale mít tu svobodu mrknout na manželku, sbalit se, vzít malého a jet na týden třeba do našeho milovaného Alsaska a zbytku Francie. Ve třech a pes, naložení, s rakví na střeše a v klidu. Protože takhle žiji, takhle funguji. A žádný fouňa zde na diskuzích mi nebude říkat, že dojezd Eniaqua mi stačí, že je to jen můj psychický blok, že sám nevím co je pro mě dobré a co chci. Jako vzdělaný, úspěšný chlap, táta od rodiny, to vím velice dobře.
Ty tvé hloupé plky o tom, že můj názor nikoho nezajímá jsou opravdu ubohé - to samé mohu napsat o tobě. A co jako?
A to je to, co (evidentně) spoustě diskutérů na tobě, Hendlym a třeba Migovi (který tedy pro mě dneškem přestal na ACZ existovat) tak vadí - všichni tady víceméně respektujeme, že někdo preferuje benzín, někdo diesel, hybrid, plug-in a ano, i EV. Jen vy, ty a Hendly evidentně mladší ročníky, nám - tátům od rodin, milovníkům aut a lidem, kteří ta auta reálně kupují a užívají - cpete do hlav co je pro nás dobré, jako bychom to nevěděli sami. Vysvětlujete nám, jak jsme mimo a čemu všemu nerozumíme, ačkoli např. já mám magisterský titul z čvut a mám vzděláním velice blízko k automotive, logistice a dopravě obecně. Takže někdy se tady dost nasměju.
To, že nám někdo nařizoval jak máme žít a co si máme myslet, to už tady bylo. Přes 40 let. Díky, never more. A jsem na to dost háklivý. Takže si to, laskavě, nechte pro sebe.
A neurčuj, kdo se zde může/nemůže k jakému autu vyjadřovat. To si vyprošuji. Děkuji.
Ps.: Kdyby byl Enyaq ta boží, tak jich vídám na silnici trošku víc. Nevídám.
Napisu ti neco zcela noveho.
Diskutujes tu pod autem s oznacenim RS. O praktickych strankach a cene. :no:
Prirovnani k 911 jsi zjevne nevzal na vedomi.
Diskuze je take o tom, ze ctes co ti pisou ostatni. 😉
Pro jistotu citace abys sis uvedomil, ze jsi napsal bullshit😒br /> "DonVito
20. 3. 2023 22:24
Re: Děkuji, ne
Heled, ja ti to neberu a chapu, ze dnes jeste EV jiste omezeni predstavuje.
Ale dnes mas bez problemu moznost jezdit fosilem.
Tak s nim proboha jezdi netroll tu o dojezdu EV."
O tom mém "trolení" ohledně testovaného vozu nemluvě.
Označení RS je marketingová blbost - SUV, 2.3t. Je to, trošku nadneseně řečeno, GT na polykání kilometrů. Vším, celou stavbou toho auta, vyjma...dojezdu. Ten do toho hází vidle.
Na přirovnání k 911 jsem nereagoval, protože je to nesmysl.
Prvne dekuji za ten mladsi rocnik😀 Ale neni to tak.
Nikomu zde ev nenutim.
Pisu tu zde jen jako protivaha k nesmyslum a lzim ktere se tu o EV pisou.
PS: jestli mas technicke vzdelani blizko automotiv rak mozna sledujes ten obrovsky vyvoj v oblasti ev.
- "nutíš", resp. neustále cpeš ostatním do hlavy "jak vlastně nevědí jak je to dobré, nevyzkoušeli to, že je to vlastně lepší než jakékoli auto s ICE". Probíral tu někdy někdo s tebou, jaké máš nájezdy, jak auto používás? A já ti přesto slušně odpověděl, ozve se Mig_35, osočí mě z toho, že lžu jak používám své auto (!!!) a nadává tak sprostě, že jsem to tu ještě nezažil. Za více než 15 let.
Chováte se jak sekta, Svědkové jehovovi - "však ty uvěříš, ty jednou pochopíš". A pak se toho chytne slabší jedinec jako Mig a i vy, ostatní Svědkové elektronu - (Fallout ruklez) - zíráte co se může s člověkem stát.
Koukni na to, co psal později večer DonVito, když docházely argumenty, jak se vůči mě vymezil😒br /> - Nemůžu se k autu vyjádřit, protože ... se mi na něm něco nelíbí (!).
- Pokud nejsem schopen pracovat když se EV nabíjí, jsem řemeslník (WTF???)
- Trolím, protože se mi na testovaném voze něco nezdá ... a nechci ho
Tohle už prostě není normální!
To si fakt nejste schopni normálně pokecet o tom autě jako o AUTĚ? Například na téma, že vzhledem k poklesu cen Tesly tohle FAKT smysl za ty prachy nedává? Řešit třeba jízdní vlastnosti, nebo třeba nesmyslnost hraní si na RS notu? Pokusit se rozklíčovat, jak je možné, že deklarovaný dojezd je přes 500km, reálný, když do toho přimícháš dálnici, do 300...? Jsme na ACZ, boha jeho.
Stačí že tu roky straší ten multinickový mag*r, proti kterému je celé IT oddělení velkého vydavatelství úplně bezzubé...
Ps.: Vývoj sleduji. Ano, postupuje. Je to úžasné.
Ale třeba co to udělá z hlediska logistických řetězců, co se stane když se to trochu zpomalí a lidě to prostě v Evropě nebudou kupovat a ICE už nebudou, to jsem od vás nikdy neslyšel.
Ano, vývoj postupuje, ale reorganizace celého obrovského průmyslového odvětví je daleko složitější a rizikovější proces, než vývoj nové baterky. Kor když je ta změna byrokraticky nařízená a násilná. Automotive má setrvačnoct jak jaderný ledoborec - to na dvou kilometrech fakt neotočíš. Vem si, co udělala taková prkotina jako nedostatek zastaralých, primitivních čipů. A kdo si toto neuvědomuje, je strašně hloupej. Bohužel, v Bruselu je takových evidentně mraky. Hrají si se sirkami. Na benzínce.
Ps.: Já jezdím Jeepem Compass, benzín. Čím ty?
Ano, zmenit automotiv z ICE na EV je velice obtizne. A to je prave ten nejvetsi problem.
Mozna uz je pro mnohe znacky na reakci pozde.
Prave nove znacky ktere se soustredi na EV maji neskutecnou dynamiku a je jen otazka kratkeho casu kdy přijdou s EV pod cenou spalovaku. Prodeje spalovaku pujdou dolu a je tu spirala ktera bude pro mnohe znacky smrtelna.
O tomhle se mluvi verejne ve svete. Proto stoji akcie Tesla tolik.
A co se resi zde? Redakce ktera neumi rozlisit vykon od kapacity zde plodi clanky se strasenim a pod clanky se debatuje o tom, ze kdo napise neco kladneho o EV je sektar….
Jen pár poznámek😒br />
- EV pod cenou spalováku budou. Brzo. Protože spalováky šly cenově tak nehorázně nahorou. První výsledek - vozový park v ČR zestárl na 16 let. Eko. Druhý - může se stát, že běžný evropan prostě nebude mít na nové auto.
- já neříkám že někdo, kdo napíše něco kladného o EV se sektář. Já si s majitelem EV rád pokecám. Jen mi ten majitel EV nesmí obratem sdělovat, že jsem hlupák, nerozumím tomu, nechápu své valstní potřeby, svůj život a proto nemám (či nemám rád) EV. To je to absurdní a to nazývám sektářstvím.
- to že odklon od fosilních paliv je nutnost je jasné. Otázkou je správnost cesty, jak k tomu dojït. A tady mám, v případě EU, jisté obavy.
Ps.: Čím teda jezdíš? Klidně do SZ.
Znova, mluvis o sekte EV, ale v druhe vete zacnes klasicky anti EV argument s roustoci cenou ICE.
Tak to ale neni. Ceny EV klesaji a k ICE realne.
A to jsem velmi europozitivně nastavený člověk - to ovšem neznamená, že nemohu jednotlivosti kritizovat.
Ano, kovid má vliv. Ta válka toho kremelského šílence také. Ale gró je jinde. A to si nemyslím, to vím.
V roce 2018 stál Megane RS, skvostný HH, 599 000. Dneska za to není Oktávka v základu. Lidi na nové auto fakt nemaj, nejen u nás - znám velice dobře realitu třeba v DE. A jsou naštvaní.
Až bude EV kombík C segmentu za 500, s reálným dojezdem 500+, a dobiješ si to na každém sídlišti, oddechnu si. Do té doby to zavání průserem.
Stejna linka jak jinde.
Ze automobilky oznamuji rekordni zisky pri minimalnim prodeji je zapomenuto.
Za zdrazeni muze prej EU. …
Niektorí EV ultras nedokážu myslieť reálne (a niektorí tu v diskusii kážu všetkým naokolo, ale od seba ešte nezačali). 😲
Napríklad naša ulica, bežné české mesto, cca 116 rodín.
- 20 rodinných domov, s vhodnou orientáciou strechy a reálnym rozpočtom na EV, príp. fotovoltaiku = 7-8.
- bytovky s 96 rodinami.
Fotovoltaiku mám ako jediný. Ešte jedného, dvoch distribučka povolí kvôli obmedzeniam distribučnej sústavy.
EV si nemôžem dovoliť, lebo po meste chodím pešo a na bicykli. Inak trasy od 160 km do 2000 km (DE zákazníci). Klasická 2-3 dňová cesta by sa mi predĺžila na týždeň. Bol som predsa len pozrieť dnes na PHEV, ale pri mojich cestách veľký zmysel nedáva (ekonomický ani ekologický).
Netvrdím, že som typický užívateľ áut. Ale z tých 116 rodín na ulici má koľko šancu na EV, príp PHEV? Ani na tie za 20 tis Eur čo po pár rokoch opakovane sľubuje VW. Skôr to vyzerá na kubánsku cestu.
Já jsem pražák, naše čtvrť byla postavena těsně před WWI, část 1950. Parkovat se dá, zóny. Ale EV? Jeden, majitel bydlí v novostavbě, podzemní garáže. Jde o velmi lukrativní čtvrť, ale starou...
A to je ono - DonVito ti začne psát, jak můžeš nabíjet doma, v práci - vysvětluj to horníkovi z Ostravy, co bydlí na sídlišti a potřebuje nové auto. Tihle lidé jako DonVito, žijící ve svých sociálních bublinách mě fakt vytáčejí.
O různých potřebách na individuální dopravu nemluvě - to jsi popsal skvěle. Mám to podobně.
Paradoxní je, že já se tomu také nebráním - výhledově plánujeme na domě soláry, myšlenka baterky v autě, která mi schraňuje energii, co by šla jinak do luftu je super. EV tu jednou budou pro všechny, to je jisté. Otázkou je jak k tomu dospějeme. A kdy.
Ale tohle pruzení EV fans, to je tady na ACZ aktuálně fakt opruz.
Ps.: Chápu dobře, že Hendly jezdí s ICE? Jako fakt?
Tvl, vy fakt nejste normální.
Vis jal dlouho bude trvat vymena 6 mil aut?
To jsou desitky let.
Jaky potrebujes vykon na nabiti ev pro mestsky provoz pres noc coz je treba 10hodin?
A jaka je treba dimenze dnesnich kabelu pro verejne osvetleni ktere je ve mestech vsude a proc?
Zejména někde v severních čecách a Beskydech, kde lidi dělaj stále za 23 000 čistého a sou rádi že maj 70 let starej domeček a zrezlou Fabii.
Tak ti si budou kupovat za 900 00 EV plečku a za 950 až 1,7 mega měnit vytápění domu, okna, zateplovat,měnit střechy, instalovat soláry a další utopsitické nesmysly co vymysleni neostalinistští utopističtí fantaici z Bruselu 😄
Ve skutečnosti jde o to připravit lidi o auta i bydlení a nahnat je do pronájmů a udělat z nich otroky co musí mít 3 práce aby vše poplatili .
A tím vyřešit i důchody, nebot 97% těchto lidí se důchodového věku prostě nedožije.
O to jde ve skutečnosti.
To to bude teprve rozklad nebo pravá Občanská válka v EU.
Co asi koupi nekdo v severnich az tu bude nove ev z ciny za 250 000? Fabii se spalovakem za 300 000?
To sou pohádky Zelený Bruselský Babičky pro stádní ovčany 😄
Ta ale stojí v uloženkovéms stavu 50 000 Kč 😄 😄 😄
je nutné srovnávat srovnatelná auta. Velikostí, pohodlím a jízdními výkony.
Reknes automobilkam v evrope at to teda zacnou z niceho delat taky?
O baterii s cenou hluboko pod 100$ za kWh mluvi i sefove velkych firem.
Otazka je stale stejna. Kdo pak koupi spalovak?
Asi takhle.
v Nejbližších 8 letech těžká utopieEv za 250 ve velikosti auta aspon typu Fabie.
Pokud se tvá pohádka, kterou bereš jako něco co je už pomalu na trhu, uskuteční, tak si pak asi spalovák koupí menší procento lidí než dnes. Rozhodně ti ale zůstane problém s nabíjením a krátkým dojezdem.
Uz dnes nektere seriove clanky cenu pod 100$ maji.
To k te pohadce.
Opravdu veris tomu, ze lide budou ve velkem dal kupovat spalovak kdyz bude EV levnejsi?
RS jsem ridil a kratce jsem to s XXC uz probiral v jine diskuzi. Jenze tady se misto toho jen s tebou dohaduju o dojezdu... O pouzivani EV a tak.
Ja ti EV vubec nevnucuju. Tve potreby respektuju a doporucuju ti odlozit nakup EV na pozdejsi dobu!
A nemusis nas tu neustale presvedcovat, jak moc je pro tebe EV nevhodne, drahe, tezke a ma maly dojezd.
Staci?
PS Bylo by fajn, kdybys ses v diskuzi trochu snazil pochopit, co se ti ostatni (treba majitele EV) snazi sdelit. 😉
Pozdravuj ode mě toho trošičku příkře se vyjadřujícího Miga.
Jen je nemusime opakovat furt dokola pod kazdym clankem.
Vsimni si, ze ti tve vyhrady ani nikdo nevyvraci!
Pod pristim testem EV napisu vsechny vyhrady hned na zacatku sam. Aby se o nich nevedla zbytecna diskuze.
Pro jistotu ti to zopakuju😒br /> Je to drahy, tezky, s omezenym dojezdem a dobiji se to pomalu.
Je ti lip??
Tak to tam nezapoměn připsat 😄
Elektroauta nejsou ideální pro všechny , nyní spíš pro menšinu.
Osobně nechci plánovat dobíjení , sednu a jedu na hory 1000 km.
Neřeším a lyžuju. 😄 😄
Snad to brzy v Boleslavi napravi!
Kazda appka EV by mela mit limit nabiti a casovy plan.
No v pripade domaciho nabijeni mas jeste moznost planovat pres wallbox (kdyz teda jsi vlastnikem takoveho wallboxu pripojeneho do domaci site).
Kolik jizd delsich jak 350 km rocne jezdis?
Odpověď- mnoho. Stačí?
A už jsem na tento typ dotazu fakt alergický - já sám vím nejlépe jak auto použïvám a co od něj požaduji. Takže mi laskavě nemelduj do hlavy, jak je to vlastně cajk. Děkuji.
Telefon si nabiju doma, v kanclu, v hospodě, v autě, z powerbanky, prostě kdykoli, kdekoli a bez čekání a potřeby kvůli tomu někam zajíždět. Nevím jaké IQ je potřeba k pochopení rozdílu...
A movitější v centru Prahy a podobně taky ne?
Autem každý den a nemusím mu každý den věnovat pozornost a doplňovat energii. Dokonce, světe div se, můžu si v něm v klidu ten mobil i nabít... 😒]
A proto argument, že nabíjení je zatezujici a obtěžující, neobstoji. Už to chápeš i ty? 😉
Doma třeba ne, v práci taky ne, u nákupáku je zrovna obsazeno a další veřejná je mimo město...
Takže srovnáváš rodinný výlet k nabíječce s tím, když si doma, nebo v autě, nebo prostě kdekoliv prdneš mobil do zásuvky?
a nedělej mi tady svědomí, za ty roky jsi tady vystřílel tolik granátů, že to opravdu jsi ten poslední, kdo by mohl...
*včetně mě :yes😒br /> ps a krámy nemám, většinu těch kolovrátků jsem si hodil do nedivitelna... a rozčílím se jenom, když přijde někdo novej s "objevnými informacemi"
Ps.: Novej jsem tu už přes 15 let, ty pane "všechno vím nejlíp".
si nahlášen 😄
Kolikátej už sis založil účet? 367?
Měl bys dostat pamětní medali za nejvíc fejkovejch nicků 😄
S tebou končím, dacane sprostej.
Za mě:
at to má reálný dojezd 1000 km
nabito kdekoliv za 10minut
není těžké jako kráva o půl tuny více
jízdní vlastnosti srovnatelné s dosavadními podobnými modely. Jinak to mi nedává smysl. A včil mi mudruj.
https😐/faktaoklimatu.cz/…/emise-cr-detail
Tj pokud by byl podobný mix v celé EU, si stačí vzít podíl Evropy na celkových emisích, což je cca 8,15% podle tohoto webu a vynásobit 9,2% = 0,75% = ano, trochu jsem se sekl, ale pořád zanedbatelné číslo… tedy žádné drama…
Ale třeba se mýlím 😉
Zmenis nazor kdyz ti ukazu kde mas chybu?
Proc vynechavas vyrobu paliv ktera je v odkazu uvedena?
Proc pouzivas cr energeticky mix na globalni vypocet?
Proc vytrhavas EV provazanost s OZE?
a proc zanedbavas to, ze EU rozhodne neni tahounem elektromobility?
Tvrdis ze jde o desetiny %.
Ja rikam ze nemas pravdu a mam argumenty.
a co je vysledek? Zacnes urazet….
a o tom cela debata o EV je. Stale dokola se tvrdi nesmysle a lzi o EV a s tim se jede agitace proti EU.
Edit: je otazka proc stejne lzi siri i redakce a podporuje to i v diskusích.
Uvadis sve domněnky.
Zkusis jednou reagovat vecne na tema ev?
Proc to davas do jedne skupiny?
Prave EV setri spalovani napr uhli. Muze fungovat jako akumulator pro OZE vyrobu.
EV a OZE tlačí tvoji zelení, utopističtí soukemonvci z Brusele, pokud sis neráčil všimnout. A ještě k tomu vodík , kterej se má vyrábět v létě z přebytků OZE a v zimě se z toho vodíku má zas zpátky dělat elektřina 😄 😄 😄
USA to pravda netlačí, tam vesele staví plynové elektrárny jako náhradu za zavřené uhelky. 😄 Čína stavší všechno včetně uhelek a hlavně staví masivně JE, a to i za pomoci ruska + bere od Rosatomu mraky paliva.
Indie sype do řek odpadky, pálí pneumatiky a vesele kupuje levný ruský uhlí a ruskou ropu 😄
Zmenis nazor kdyz ti ukazu kde mas chybu?
Proc vynechavas vyrobu paliv ktera je v odkazu uvedena?
Proc pouzivas cr energeticky mix na globalni vypocet?
Proc vytrhavas EV provazanost s OZE?
a proc zanedbavas to, ze EU rozhodne neni tahounem elektromobility?
jo tady se to celkem pěkně probírá
kdyby chtěli opravdu tlačit, tak by mohli.
A málokdy vidím pod testem elektromobilu jako první reakci nějakého fandy, v drtivé většině je to odpůrce, nebo spíš hater.
No, málokdy je tu první reakce fandy, ale zase pod dieslovym autem je málokdy fanoušek, ale spíš někdo, kdo to hejtuje 😊 Prostě platí co jsem napsal, dříve se tu hádalo, jestli je lepší Oktávka, nebo něco od konkurence, dnes je to EV vs spalovák
Pro opravdové petrolheady budou syntetická paliva. Vzhledem k tomu, kolik lidi jezdí kvůli ušetřené koruně na naftu, je mi docela jasne, kolik jich takovou machrovinku bude chtít. Myslím, ze to zůstane v mezích motorsportu a veteránů.
Můžeš stát před hospodou, můžeš stát na odstavnem parkovišti.
Dnes vetsinu prodanych aut u nas tvori fosily. A sice proto, ze jsou ZATIM levnejsi a uzivatelsky privetivejsi.
Tenhle Enyaq by daval smysl bez problemu tipuju 50% ridicu.
Dnes.
Ty a Lukas holt patrite do tech 50% s pravidelnym delsim najezdem.
Ale proc se to tu proboha omila furt dokola???
Ferrari neni na stehovani, Dacia neni na zavodeni a EV neni (zatim) idealni sluzebak obchodaku. 😁
Úplně jsi mě teda nepřesvědčil... já na McDonalds trávím čas výjimečně a strávit za několik dní několik hodin navíc v mekáči (třeba hodinu denně) mi přijde jako no-go, mně by to vadilo.
Jinak asi jo... v mém režimu (hlavně před covidem, to se jezdilo víc) bych asi byl všude včas, pokud je to potřeba, tak se holt jede den předem a spí na místě a dá se to plánovat, jen se musí vyjet dřív.
Ona ta fascinace dojezdem je celkem zajimava. Pri pouzivani EV mnoho lidi zjisti, ze omezeni dojezdem je spis psychologické omezeni nez realne.
Tim nechci tvrdit, ze neexistuji lide kteri najezdi fakt hodne, ale pro naprostou vetsinu lidi jde o jednotky dnu v roce.
Je to psychologicke - pro vetsinu ridicu.
Ja zajimave ze to nikomu vlastne nevadi. Misto toho se nadava na ev.
Ale nic s tím neuděláme.
No neco s tim delat jde.
Kdo te dnes nuti kupovat EV?
Nebo se chces bavit o tom, jak budou vypadat EV za deset let?
Mas k tomu nejake predpoklady?
Alespon znalost state of art?
Hyundai Ioniq 6 se nabije za 16 minut.
DNES.
Dnes jsem třeba jel neplánované do Čáslavi z Prahy a tankoval cestou zpět někde mimo dálnici. Nabíječku jsem cestou neviděl ani jednu, snad jen u Prahy u benzínky.
Auta, která jsou pro mě ideální mizí ve spalovacích variantách. Mám třeba jeden z posledních benzínových Wranglerů v Česku. Proč se už prodává jen PHEV verze o 400k dražší, 400 kg těžší bez možnosti sklopit pořádně sedačky? Protože to tak chce trh? To stejné BMW. Měl jsem 540i, pak 640i a nová generace 5er? Je s otazníkem zda bude vůbec nástupce 40i, jen dá-li emisní prostor. Přitom 540i žádný EV pro dálkové cestování nenahrazuje.
😁
Na D11 je u McDonalds u Vrbove lhoty, ktery jsi mijel jje CEZ i PRE. Ale to je jedno.
Proc se mi ptas na spalovaci BMW??
Ty me vubec nezajimaji, patrne jako vyrobce. Budoucnost je elektricka.
Nabíječky - jo u té D11 jich bude asi víc. Jenom já netankoval u D11, ale v tom úseku mezi dálnicí a Čáslaví. Posledně jsem pokračoval z Čáslavi do Mladé Boleslavi, tj. celé mimo dálnici. To jsem nikde ani jednou nestavěl. Nevím jak bych to měl dělat s EV. Samozřejmě PHEV je řešení na emise ve městě, celkově nižší spotřeba benzínu, ale nemyslím si že je ekologické provozovat tak složité a těžké auto na to abych to tahal primárně s vybitou baterkou na tyhle cesty. Nemluvě o jízdních vlastnostech právě na okreskách (váha).
Muzes si koupit benzin, tak si kup 540i mhev a bud stastny.
Za par let budou EV i infrastruktura jinde. 😉
Ale můžeme se bavit klidně o nižších třídách. Míval jsem Astru OPC, skvělé GT na tyhle meziměstské rychlé přesuny. “Nahrazuje” to PHEV, které mezi městy tahá prázdnou baterku.
Jinak já souhlasím, že za 10 let bude situace s dobíječkama i technologií BEV jiná. Ale politika tlačí EV jak kdyby ta doba “za 10 let” nastala už dneska.
Si si tym isty,ze vzdy sa nabije za 16 min z 0-80%? :-!
Wtf
Nehlede na to, ze to bude patrne min, bo prijedes na nabijecku s vice nez deseti procenty...
https😐/www.youtube.com/watch?… (od 7min 25 sek)
Realita je zas niekde uplne inde ako PR reci automobilky.Ze to sem tam dokaze to auto,tak o tom sa hadat nebudem,ale ked uz si to auto kupim a nechcem travit cas na nabijackach a uverim PR slovam H,tak chcem ,aby to tak bolo vzdy ked idem nabijat v rozmedzi 0-80% na 350 kW nabijacku,ze tam stravim max 16 min.
Done sám píšeš když když když…kdyby to tak fungovalo a byl to nový standard, tak proti tomu nic nemám. Ale tohle bude spolehlivě fungovat tak za těch 10 let jak jsi tu jinak psal.
To, ze to bude vypadat za deset let, tak jak si predstavujeme, bude vysledek systematicke prace a podpory elektromobility.
A ano dnes jsou EV stale jeste pro tzv. early adopters. Ty flexibilnejsi z nas, kteri jsou si vedomi uskali provozu EV.
Ha se snazim o to, zprostredkovat vam trochu ten pohled do budoucnosti.
To neni zadne sci-fi.
EV se budou nabijet cim dal rychleji, infrastruktura bude mnohem hustejsi, at uz AC nebo DC.
To je bez debat.
Ale je tu i spousta dalsich moznosti o kterych nemate moc tuseni. A ja bych tu o nich nemel moc psat.
Osobně si ale prostě myslím, že auto za 1.6 milionu musí být univerzál, schopný přeplout Evropu. Můj názor. Že to EV jednou budou umět, o tom jsem přesvědčen. Ale dnes ta doba není.
My ostatni muzeme pracovat behem nabijeni.
Ne, sorry. Neber to jako urazku. Trochu nadsazka. Nechci te urazet. Spis ti chci napovedet.
Behem nabijeni muzes treba podiskutovat na acz.
O tom, ze nemas cas vykladej svoji stary. Ale ne v diskuzi, kde jsi vyplodil desitky prispevku.
😁 😁 😁
PS Ted vazne, myslim ze tech, co by nemohli a/nebo neumeli vyuzit 1-2x mesicne par desitek minut smysluplne cas na nabicce, treba pracovne, je minimum.
Neber to jako urážku 😉
Čas na zdejší diskuse mám občas. Za více než 15 let necelých 4t příspěvků. Rozhodně na to nemám čas během těch štrek. To musím někam dojet, tam pracovat, jednat (ne, videokonference nejsou vhodné na všechno). A pak chci být co nejdříve s rodinou.
Ne, vážně, jsem hodně překvapený jak moc máš v této věci tunelovité vidění světa.
Tak to ale neni. Jen se ti zatim nehodi ev k tvemu pouzivani.
Ale dnes mas bez problemu moznost jezdit fosilem.
Tak s nim proboha jezdi netroll tu o dojezdu EV. 😁
Az (jestli) bude zakazan prodej fosilu, bude pravdepodobne nabijeni casove obdobne dnesnimu tankovani nafty.
😲
K tunelovemu videni sveta.
Ja narozdil od vetsiny diskuteru (tohle si vem klidne osobne) cestuju jak s EV tak (obcas) s fosilem...
BTW - ta nosnost 436kg se ti zdá cajk?
😄 😄 😄
A když se rozšoupneš a přidáš si 150 litříků, můžeš to mít s V8 a v AWD s výkonem 365 HP
https😐/www.sauto.cz/…urang👋180371960
https😐/www.sauto.cz/…durang👋19026779
GRAB LIFE BY THE HORNS.
DODGE 😄
1) kdo má Kwh za 5 Kč když vládní strop + poplatky za distribuci jsou cca 6,80 ? 😄 😄 Veřejné nabíječky běžně 9-12 kč
2) Durango krásně baští LPG za 16,00 Kč, takže kdo nechce jezdit na beznín nemusí
3) kolik stojí hodiná sazba u Enaygu a co si na tom uděláš sám doma.
Nic vid.
Dobre 1,5 za km. Durango 5. LPG přestavba aby se dojezd vyrovnal? Budiž 😊
Enyaq je drahej. Ok
Ale zkus pochopit, ze lidem co jezdi do 300km uz na tom dojezdu nemusi vubec zalezet!
Ano, pomer cena vs dojezd je v tomto pripade nic moc. To jsi chtel napsat? Ze nevyhovuje tvym potrebam? Promin, ale me to vubec nezajima.
Jeste par let se budou tankovat benzinova auta rychleji a budou mit větsi dojezd na nadrz.
Nemusis to opakovat v kazdem prispevku. 😁
K "nosnosti": osobne jsem nikdy maxima nevyuzival. Ale ty mas opet zrejme nejake extra naroky, tak jako s dojezdem...
Auto za takové prachy by dle mého taková omezení mít prostě nemělo - dojezd, nosnost. Kdyby to hypoteticky nebylo EV, řeším to stejně.
Co bude v budoucnu je irelevantní, tohle je o testovaném autě. Až to nastane a až bude fungovat infrastruktura, pak si klidně EV koupím.
Ps.: Když pojedu někam dál, nechám doma káru za 1.6 mega a půjčím si ICE? Poletím? Boží, ekologie jak stehno!
Dobrou noc
Pak bych teda nabil 10-80 za 35minut a jel zase 80-10... což je 77kWh*0,7=53,9kWh a ujetých 215km při spotřebě 25kWh... což znamená, že bych musel na cestě dobít 2x 10-80% a pak ještě jednou něco na dojetí.
Pokud by byla volná nabíječka tam co potřebuju, tak bych proti spalováku ztratil třeba 1,5h nabíjením a třeba 0,5-1h pomalejší jízdou (sobota na téhle trase EV nahrává, protože i se spalovákem se dá jet rychle jen výjimečně).
Třeba by se dalo jet za míň než 25 v průměru... zase ale těžko bude nabíječka přesně tam co potřebuju... prostě minimálně +2h to budou.
On ten Enyaq nechtěl, ale proč ho měl? Protože v prosinci 2021 Škodovka zaregistrovala obrovské množství Enyaqů, které využívala jako služební auta a postupně je prodávala, protože těmi registracemi snížili emisní průměr na 2021. A jsme u toho jestli nám to někdo vnucuje...
Zkama jsi probuh?
Ja ano. A infrastruktura je podle me dostatecna. Uz asi rok jsou nabijecky skoro vsude.
Coz neznamena ze neni prostor pro zlepsovani...
Nebo třeba v Praze OC Chodov. Rychlým pohledem do Googlu je kapacita parkoviště 1900 aut, nabíječek je tam asi jen 6 celkem 😁 OC Nový Smíchov má taky 6 nabíječek. A tak bych mohl pokračovat…
Kamarád v Londýně se přestěhoval do novostavby bytovky. V garáži standardně vyvedená příprava pro nabíječku ke každému místu. Realita u nás? Zaplatíš cca 30 - 50 tisíc za klientské změny jen kvůli přívodu a to ti to často ani nezrealizují, protože by to znamenalo další povinnnosti a řešení s energetickými společnostmi, které na to musí dimenzovat síť v lokalitě atd. Řešil jsem to pár let dozadu, dodatečně to developer neschválil kvůli záruce na dům, tak se čekalo až skončí záruka a pak si to SVJ bude dodělávat. Dnes už tam nebydlím, nevím v jakém to je stavu.
2. Ujedu 130km
3. Nechám auto týden v mraze na parkovišti
4. Sednu do něj a jedu 130km zpátky
😉
...těch 260 by mělo být i s týdenním postáváním v normě, přinejhorším se holt cestou zpět na chvíli stavíš na nabíječce pokud by to přece jen nevycházelo. Ale samozřejmě... udělej ze 130 třeba 150 a už to problém být může.
PS: opravdu si myslis ze s EV po tydnu neodjedes z letiste?
PS: No popravdě by mě zajímalo, kdyby někdo takový test udělal.
Nesmis ale hledat na autoforu a nebo auto.cz kde jedou clickbait titulky na tema nenavist k EV bez zakladnich znalosti.
Nabíjet na 80% se doporučuje především proto, že pak už to tam tlačíš pomalu a nabíjení není efektivní. Samozřejmě zčásti i ta životnost.
Jenže tam je to míněno tak že pokud jedeš dálku tak není problém mít 100% nabití před jízdou. Spíš je to o tom, že když dlouhodobě jezdíš třeba 50 km za den, tak nemá význam to mít natlačené do 100%.
Jinak ano, reálný dojezd je bídný. Vlastnit EV je obtěžující a omezující a ne, fakt to nechci. A vím o čem mluvím.