Supra páté generace s manuálem. Kombinace, o které se hovoří roky, ale až teď si ji konečně můžeme osahat a ozkoušet naživo. A rovnou v nejvýkonnější motorizaci.
.... ať zvenku, nebo zevnitř (černohnědý interiér fak ne....). Ale jako respekt.... kára bez kompromisů, v manuálu.... Krása :-) Hodnotu to držet bude, samozřejmě ne když to najezdí 100tkm po Nordschleife.... ;-)
Ta úvodní fotka je zoufalá... jako když naházíš na hromadu... hlínu, abychom nebyli na Toyotu zlí. Jinou barvu, jiný kola... a můžeš nějak minimalizovat škody. Z podstaty věci (nízký kupátko) to samozřejmě nikdy úplně blbý bejt nemůže, ale fakt se mi o dost víc líbí levnější GR-86.
Presne. Technika bez výhrad, resp. úplné nadšenie, R6+manuál, kto to dnes (okrem BMW) má? Ale ten dizajn, proste takto pokaziť malé nízke kupé, to je celkom umenie. GR86 any day.
Už jsme to probírali... oni to nadesignovali nádherně, jako prototyp FT-1 to byla absolutní pecka (resp. těch prototypů bylo víc).
https://mag.toyota.co.uk/wp-content/uploads/sites/2/2014/01/TOYOTA_FT1_Exterior_front.jpg
...jenže stejně bombastické tvary s proporcema normálního auta holt nefungujou.
Jak na černý auta moc nejsem, tak tady to má tu výhodu, že se v tom schovají ty nádechy a výdechy. I ten bodykit je fajn.
Design je holt potřeba dělat s vědomím cílovýho auta. FT1 byl design pro hypersport a jako takový vypadal skvěle. Na "normálním" sporťáku už je to slabší... a je to o to horší pro ty, co viděli ty koncepty :-) . Možná tomu chybí nějaká jednotná linka a ty tvary jsou moc rozbité... nevím.
Pořád je to na silnici auto, za kterým se ohlédnu... ale v týhle kategorii je laťka vysoko.
No pokud jo, tak se to nepovedlo... původní Supra byla tvarově jednoduché a čisté auto, to nové není ani náhodou (foto-srovnání dost k ničemu, když je na obou autech bodykit).
PS: raději bych psal minulé než původní... co je "původní" Supra je asi diskutabilní.
Rozplýváš se tady nad konceptem, a přitom koncept má evidentně taky "bodykit" https://static1.topspeedimages.com/…-1-concept-7.jpg
a stačí dát kolem auta rozšiřující lemy a najednou https://www.motor1.com/…-supra-widebody/
to vypadá líp, než koncept samotný...
a zkus mi říct, že to zelený je hnusný... to auto prostě potřebuje menší nebo větší tuning, akorát pak už v tom člověk bude vypadat jak se zamrzlou pubertou...
Já o Supře neříkám že je hnusná, to zase ne... tak to nebudu říkat ani o tý zelený. Ale k hezkýmu autu to má pořád daleko. Rozšíření, vytažení kol... fajn, ano, to je potřeba... protože to je hlavní deviza toho konceptu - je mnohem nižší a širší. Na druhou stranu, ta zelená je fakt divná.
Krom těch proporcí je ale ten koncept taky mnohem designově čistší... za mě je to nebe a dudy.
Já jsem s k tomu v diskusi nevyjadřoval, abych to neschytal, že musím být pořád v opozici. Před pár dny tady proběhlo https://www.auto.cz/…-strechou-148074
a jestli tohle je ten čistý design... tak děkuju, obejdu se:)
K uzoufání nudné auto... Kdybych si měl vybrat mezi tou upravenou Suprou a tímhle, tak neváhám ani na chvilku.
Na Ferrari nic moc, to souhlasím. Ale když mluvíme o Ferrari... tak se podívej na Tributo - taky by se mohlo zdát, že to je taková změť tvarů... jenže to prostě působí úplně jinak. Vlastně je to další doklad toho, že když chceš dělat takovouhle divočinu, tak si to žádá level supersportu. Ale není fér porovnávat Toyotu s Ferrari... https://upload.wikimedia.org/…019_1Y7A5665.jpg ...ani s Astonem... https://www.svetauticek.cz/…cebook/70278.jpg ... to jsou auta z úplně jiný ligy (i cenový) a jsou to spíš ty plakáty.
Když půjdu o level níž... F-Type je pěkný auto, 911 taky, za mně úplně klidně Cayman nebo jak se to teď jmenuje... Emira... konec konců se mi docela líbí i to Zetko, možná ten čumák je trošku slabší.
Přesně, F-type bezchybný (do faceliftu), i ten Cayman s přimhouřením oka, Zetko u mě i s předkem a Emira, to je přímo nádhera, takový kapesní supersport designem.
Supra je prostě škaredá, možná se tomu dá pomoct černou barvou s nějakými výraznými koly, ale pěkné kupé z toho prostě nebude.
Na mě je ta přísně obdélníková maska u Zetka moc humpolácká... ale viděl jsem nějaký tovární - teď ńevím jestli tuning, zvláštní verzi nebo co... a ta je za mě o dost lepší. https://www.nissan-global.com/…S/IMG/ZCP_02.jpg
Já to klidně řeknu :) Je to hnusný a body kit je pokus o naroubování kočky na psa, ten tomu taky nepomohl.
Ostatně ani ten koncept se mi nějak moc nelíbí...
Když odhlédneme od osobních preferencí, co se týče designu, je to pořád nejlepší BMW na trhu. A jestli do toho pustí motor S58, bude to ještě větší prča.
Ale já nedržím prst na tepu doby, Supra měla být už dávno hybrid :-)
No, projel jsem galerii a zoufalost čiší nejen z té úvodní fotky. Tvé přirovnání je dost výstižné. Mohu připustit, že je Supra třeba extrémně nefotogenická....ale slovo "zmrvení" mi to z hlavy nevyžene. ;-)
Supra je prostě extrémně hnusná. A slovo zmrvení je trefné, protože dostat jako výsledek designování dvoudveřového kupé tohle, tak nevím, jaké jiné slovo použít... jo, je ještě jedno lepší, jehož je zmrvení eufemismem. ;-)
Každopádně je to škoda, jestli toyota dokázala udělat z té převodovky něco "japonsky" řadícího, tak to ve spojení s tímhle motorem musí být parádní, o to víc mrzí, že je to zabaleno do téhle obloučkové hroudy.
Protože těch lidí, kterým se supra designově líbí, je skutečně málo a v této kategorii aut se rozhodnutí o koupi nedělá čistě jen pro užitné vlastnosti, ale důvodem ke koupi je z velké části i design, prostě malé sport kupé musí být hezké auto, jinak má prodejní problém a ten supra má, prodeje jsou za očekáváním. A určitě ne pro to, že by ty užitné vlastnosti sport kupé neuměla, naopak jezdí výborně.
Mám za to, že má Evropa designové centrum v Evropě a třeba Corolla vznikala tady (a je to znát)... ale úplně přehled v tom nemám.
PS: nevím kdo designoval Prius... ale smekám.
Corolla patrí k tej sympatickej menšine. Dizajn Corolly Cross je pre mňa ťažko stráviteľný. Prius je dielo. Plus Camry, ale tú v poslednej verzii dosť pokazili. Ale to je z mne známej produkcie Toyoty asi všetko. Yariska už tiež veľmi nenadchne, cross-verzia je mega hnusná. Neviem, kam toto speje, za dobou diel Pininfarinu alebo Giugiara mi ešte dlho bude smutno.
Jj, Prius top, Corolla nadprůměr... GR-86 je dobrá, Yaris za mě dobrý (ale jsem ovlivněný GRkem).
Corolla Cross se dá, Yaris Cross je ještě o kousek lepší... Highlander taky jde na to jaká je to stodola na kolech.
PS: I Pininfarina se občas utne... ;-) https://www.auto-data.net/images/f126/Hyundai-Matrix.jpg
Poslední prius je designově velmi vydařený a vzhledem k designové řeči priusu a supry bych si myslel, že ta auta musely dělat dvě naprosto rozdílné skupiny lidí.
Viz výše - záleží v jaké kategorii, ale za mě namátkou Tributo F8, Vantage, Emira, F-Type.
Dřív jsem žral McLaren F1, ale novodobé McLareny ani Murrayho kreace se mi tolik nelíbí (co do designu)... takže za mě dneska #1 asi kupodivu to Tributo.
Ad držanie hodnoty: popravde tomuto zmýšľaniu som nikdy nerozumel. Teda nejazdiť na aute za účelom držania hodnoty. Auto nie je investičné zlato, aby som jeho prostredníctvom riešil ochranu peňazí pred infláciou, auto je spotrebná, účelová vec na jazdenie. Takže bodaj by všetky Supry najazdili 100t km na Nordschleife, tam patria, nie pod plachtu do garáže.
Myslím si, že většina lidí tomu rozumí. Skoro každý den potkávám jednu bílou, kterou jezdí jeden z šikovných místních řemeslníků. Místo, aby si koupil Kodiáka za mega, pořídil si lehce ojetou Supru v třílitru z Německa za cca 50 tisíc Euro. Maká a umí si "pořídit" něco pro radost z vydělaných peněz.
To máš ako s tými testami spoľahlivosti jazdených áut, ktoré robí ADAC. No jasné, že na čele budú nejaké Porsche, ktorých sa nepredá mraky a tiež nemajú odjazdené stovky tisíc km. Sú to autá pre radosť a Supra je tiež taká. Keď denne jazdím s autom, tak čakajú naň rôzne nástrahy mesta. Neopatrné otváranie dverí na parkovisku, šialení vodiči, jazda v kolóne, podzemné garáže, atď. Preto je celkom logické, že autá typu Supra nie sú väčšinou daily car. Ani by sa mi z toho nechcelo 3x denne súkať. Ale príde pekný víkend, tak hurá sa povoziť. Čiže nemusí byť auto ako investičné zlato. Môžeš si ho užiť, ale zároveň dávať pozor, aby ti ho niekto neotĺkol. Vtedy si v pohode môže držať hodnotu.
no hele, že má auto jezdit a nebýt pod plachtou je jasné. A samozřejmě že nikdo nečeká že na autě zbohatne. Ale řeknu ti to takhle - nějaká auta pro radost mám, baví mě, ale nejsem okruhový jezdec. Nemám na to čas ani povahu lítat někde s blázny po Nordschleife. A s těmi auty najedu fakt málo, protože jezdit Suprou do práce fakt nepotřebuju. Prostě se s tím autem o pár víkendech svižně povozím, jednou za rok s tím třeba zajedu do Alp a to je celý. A pak je samozřejmě příjemné, když na tom autě neztratíš 100.000 z hodnoty ročně, ne?
Samozřejmě, kdo je střelec, který to prostě ojezdí do mrtě, tak ten to řešit nemusí.... protože na pojištění, gumách, benzínu a svém čase do toho investuje tolik, že zůstatková cena už mu může být ukradená.
Ale jo, takto tomu rozumiem. Ja som mal na mysli tých, ktorí nejazdia, hoci by aj možno chceli a mohli, ale si to šanujú a argumentujú zostatkovou hodnotou.
Ja samozrejme nepopieram, že sú autá, ktorých hodnota časom rastie, ale to sú malosériové exotiky a exkluzivitky, ktoré si tu my bežne nekupujeme. A ani pri nich nechápem to oprašovanie v garáži, keď sa na tom majitelia boja jazdiť, lebo to auto je príliš drahé/vzácne, aby sa mu náhodou neodral lak v bežnej premávke (o okruhu ani nehovoriac).
Mám ten samý motor a převodovku v mém M140i a dlouhodobá spotřeba při normální jízdě se drží na 8.5/100, což považuju vzhledem k obsahu a výkonu motoru za vynikající.
Tak popořadě, první tvoje pindání na toto téma začalo v diskusi, kde se řešilo, že takovou spotřebu při vysokém rychlostním průměru, jakou umí 540i mhev, neumí ve stejně velkém autě žádný čtyřválec. Byla to debata pod nějakým arteonem nebo superbem, nepamatuju se přesně. Tohle se řešilo nic víc, nic míň, blábolení o zázracích a odkazy na spritmonitor, to je tvoje hra.
A teď supra, klučina tu píše, že měl po týdnu testování supry vč. dynamických testů spotřebu 10,5 litru. No, to je super, protože cokoliv ve čtyřválci o podobném výkonu, např. cla 45amg je min. o litr výše a s autem se šestiválcem, např. nissan Z se dostávají testeři za mořem na spotřebu ještě o dva litry vyšší. Takže slova o zázracích si strč za klobouk, pravdou je, že ten motor je ve vztahu k dynamice, kterou umí, velmi úsporný.
A nakonec ta debata o vývoji, že to není zázrak, protože ty máš pořád spotřebu 10,5 litru. Jezdíš zřejmě převážně město nebo jiný důvod, nevím. Já mám 8,9 po 18tis. km a průměru 76 km/h, takto vysoký rychlostní průměr jsem nemíval ani s E39 530i ani s E60 530i při průměrných spotřebách 10,5 litru, který jsem u těch aut měl (s manuálem), nemluvě o tom, že třeba průměr 7,4 litru při rychl. průměru 114 km/h na 1200 km trase (min. týden Rakousko na otočku s 540i) to byla s těmi auty utopie, a přestože motor M54 považuju za nejlepší neemkovou atmo šestku, kterou bmw dělalo, tak akt. B58 je prostě jiná hra, výsledek dalších dvaceti let vývoje.
Ano, bydlíš na malomeste a dálniční privadec je 3 minuty jízdy. Totéž Pája. Ale uvádí se tzv kombinovaná spotřeba a ta proste není 8.
Se 430i jsem na 7,5 litru.
Motory BMW mají modulární strukturu. Stejný pullitrovy hrnek, bud za sebe daji 3, 4 nebo 6. Vnitřní odpory narustaji a spotřeba se zvyšuje. Mnohokrát odzkouseno, na stridacku dvoulitr a trilitr, žádná aura zázračného řadového šestivalce, který mění fyzikální zákony se nekoná.
Moje tvrzení můžeš rozporovat jak chces. Spritmonitor mluví jasnou reci…
A 30i s hybridem zase žere míň, ale to už si nevyzkousim.
Žádná odpověď na nic z toho, co píšu. Dej 1000 km cestu s 530i nebo čímkoliv podobně velkým pětce se čtyřválcem alespoň o dvoutřetinovém výkonu 40i, se čtyřkolkou a průměrem nad 110 km/h a spotřebou menší než 540i (ta to umí výrazně pod 8 litrů). Pak přijď a rozumuj, protože to co píšeš, je jen takové pindání kolem, modulární strukturo.
Říkám pořád to samé, jestli jsi schopen to chápat, není na mně. Dej prostě delší trasu s tímto průměrem jak rychlostním, tak spotřeby a pak přijď. Mmch. nevím, v které evropské zemi bys při současném provozu dokázal jet stabilně 150 km/h, to už nejde ani v D. Takže chutě do toho, zjistíš, že dosáhnout průměr nad 115 km/h na tisíci kilometrech není jen tak, budeš na to muset šlápnout.
Hybrid funguje. Proto ho tam dali. A líbí se mi tvuj vývoj, nejdřív to byly jenom zbytečný kila navíc, po čase už se to pozná jenom v extrému a opajis se spotřebou :yes:
Ale čistý benzin za tolik nejezdi… to už jsem myslím prokázal dostatečně.
Ty tvoje projekce vlastního vidění světa, to je už na léčebnu... :D
Kila jsou a byly tvoje téma, k mildhybridům xkrát.
Mně mhev vadil a vadí projevem, to píšu pořád, nekonzistentní chování po sundání nohy z plynu, bezhybridní verzi bych vždy bral raději. Ten neduh se dá naštěstí obejít sport modem, což je mód, ve kterém jezdím výhradně. Takže spotřeba pro mě, jako uživatele, není podstatná, ale pokud je na to téma debata, pak přiznávám, že je to v této verzi z hlediska kriteria dynamika/spotřeba B58 skutečně velmi podařený motor. To je celé, ty si tu celou dobu argumentuješ na nějaká svá, nikým jiným nevyslovená tvrzení, čistý benzíne.
Ale třeba se jednou dočkám nějaké normální odpovědi (něčím hmatatelným doložené), za kolik umí jet při vysokém rychlostním průměru něco se čtyřválcem, něco porovnatelného velikostně a aspoň trochu výkonově s 540i. Protože u toho to celé začalo, pod arteonem 2,0tsi, a tys neprokázal nic, natož dostatečně.
K porovnání 530i vs 540i. Sám vlastním od nova 530i. Zadní náhon. Cenově jsem oproti R6 ušetřil myslim 200 tis, spotřeby jsem se u 3.0 bál. Po 4 letech vlastnictví vím, že 530i se M paketem odlehčená o Xdrive tehdy před FL by měla vážit 1,6t a na CZ poměry lítá opravdu víc než dostatečně. Předesílám ale, že jde o sedan s perfektní aerodynamikou a jezdím většinou sám. Reálně bez problémů do 7l, dovedu i pod 6l, nějaký občasný dynamický svezení žádnou hrůzu ve spotřebě neudělá.
Ale stejně tak rovnou přiznám, že dnes už vím, že absolutně ve všem lepší R6 si vyžádá při stejné ani ne o litr větší spotřebu. Takže s 530i spokojenost velká, ale dnes bych volil bez rozmyslu 540i.
Krom toho se mi i zdá, že někým uváděná výhoda lehčího motoru bych označil za spornou, protože mám někdy na limitu pocit naopak odskakování čumáku a nějaký kila (motor, xdrive)by tomu mohly naopak pomoct.
K vzhledu supry - úplně bych ho nehanil, je to japonský pro odpovídající klientelu (já to nejsem), vadí mi spíš detaily, že jsou třeba výdechy fejkové apod..
to jak si opakovaně kálíš do úst, to je fakt zábavné
kdybych něco necitoval doslovně, tak mě omluv
- 40i už žere tak málo, že nafta není potřeba
- celá firma jezdíme tankovat na ONO
- mně na spotřebě nezáleží
...a prošel jsem všechny testy Aertonu a nikde jsem zmiňovanou diskusi nenašel... https://www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?…
530i za poslední 4 roky, o litr níž, než 540i bez hybridu. auta z Německa, dálničního provozu předpokládám dost. nevím, co mám ještě dokazovat, tříleté dítě pochopí, že litr žere míň než dvoulitr a dvoulitr žere míň, než třílitr...
P.S. jezdíš výhradně ve sportovním módu a převodovka řadí ve 2 tisících :yes:
Dobře. A teď mi konečně najdi tu diskusi s tím Aertonem, o které tady pořád mluvíš. Je mi to totiž záhadou, nic takového si nepamatuju, ale protože jsem zapomnětlivý, nevylučuju, že se to stalo. Protože tvrzení "tohle žádný dvoulitr neumí" je o dost něco jiného, než že 540i žere míň, než Aerton.
Mně je totiž záhadou, proč bych se hádal pod Aertonem nebo Superbem, kterým jsem v životě nejel :-(
Už som bol vážne rozhodnutý vymeniť 30d, r. 2019 za novšie a benzín, a tak som sa bol prejsť v 40i. Porozprával s predajcom a servisákom o mild hybride, a zrejme si nechám to svoje.
Servisák má mild hybrid a tiež hovorí, že funguje nekonzistentne. Inak 40i nejde veľa vecí vytknúť. Vyššiu poruchovosť zatiaľ nevidí, ale Štart stop funguje bez možnosti vypnutia chaoticky, pri horúcom turbe, alebo sa naopak zapne motor pri zastavení...
PS: Naja, stále si myslíš, že má zmysel mu dávať rozumné odpovede a argumenty? Ja už tie jeho príspevky nevidím po podobnej výmene a je to pre mňa tak lepšie.
Jako moje? Jako parkrat jsem te do úzkých zahnal, ale netušil jsem, ze je to tak vážné ;-)
P.S. jinak se v technice se moc nevyznáš, je tam samozřejmě další okruh, který to turbo dochlazuje, tak pitomí zas u BMW nejsou...
Cos to zase vymyslel... chtěl jsem stejné auto s jiným motorem a teď už zase nemůžu srovnávat auta s jiným výkonem... to už je čiré zoufalství...
schválně pro tebe, tady to srovnává a ty desítky procent nějak nejsou vidět:) https://www.youtube.com/watch?…
už jsem ti ukázal průměrné spotřeby 540i s hybridem, bez něj, stovky příkladů, a ty furt dokola opakuješ ale já jezdím... no bravo, když bydlíš u dálničního přivaděče a z jedné strany "města" na druhou je to deset km, potom se s tím městským provozem moc nepotkáš.
Chtěl jsem stejné auto s jiným motorem? Proto píšu o alespoň trochu výkonově srovnatelných čtyřválcích, proto uvádím pro srovnání se suprou R6 např. cla 45 AMG? Proto srovnávám supru s V6 zetka?
Už si na hlavu ten hadr pleskni, jsi opravdu přehřátý... ;-)
to tě asi překvapí, ale výkon s tím nemá moc co dělat. většina lidí po softwarovém zvýšení výkonu mluví o snížení spotřeby. vnitřní odpory jsou stejné, ale protože se zvýši výkon, pro stejný režim jízdy stačí obvykle menší otáčky.
celou dobu se bavíme o tomtéž, tvrzení, že "tohle žádný dvoulitr neumí" je lehce vyvratitelné srovnáním stejných aut s jinou motorizací. konkrétně tou tvojí pětkou, která prostě s menším motorem žere míň.
Po 27tkm rovných 8. Pokud neberu třepačky kolem komína, tak žádná snaha o ekorally, spíš naopak. Poměr výkon/spotřeba nemá obdoby. Navíc se nejedná o hybrid, ale jen MHEV.
Za mě chybí k dokonalosti jen to, aby motor benzín vyráběl.
jj hoši původní tvrzení, že bez hybridu si ten motor umí vzít jste bez pochyb vyvrátili dvěmi zkušenostmi s hybridní verzí...
ta má závratných 333 koní z třílitru a je proti slibovaným číslům podstatně horší... https://www.youtube.com/watch?…
a dívám se, že ani dva roky po uvedení na trh se Racechip neobtěžoval přijít s lékem na tuto dýchavičnost ;-)
Ji-Ri tu psal něco o tom, že máš zřejmě krámy, ale já to vidím spíš na přechod. To tvoje mentální zoufalství nejen že nemá periodu, ono kontinuálně roste.
B58 je čtyřnásobný motor roku, samozřejmě se nedělá jen v jedné výkonové variantě, ta ve 340i například stíhá na sprint RS4, papírově výrazně silnější auto. Tolik k dýchavičnosti.
O tom, co si ten motor vezme/nevezme jsi tu mohl číst od několika majitelů, každý si spotřebu pochvaluje, to je celé, hrocení debaty bláboly o zázraku to je tvoje hra. Proč to děláš? No, pro tu nekonečně zoufalou snahu "nandat" to lidem, kteří ti xkrát řekli, že jsi jim pro legraci. To je ale problém tvého ega, ne šestiválce od bmw. ;-)
gratuluju, na stará kolena ses dopracoval k benzínu, já s ním jezdím posledních 15 let. tvoje zkušenost s hybridem vs. moje se čtyřmi různými dvou a třílitry... ale ta tvoje je samozřejmě ta správná...
zkusím to ještě jednou. když 500 různých aut má v průměru spotřebu 10 litrů a je tam jeden, co jezdí 6,5 - má to nějakou váhu?
P.S. opakovaně to tady psal Lubo, ano, mám spotřebu pod 8 litrů, ano, s městským provozem se prakticky nepotkám...
mluvíš o tomhle? https://www.youtube.com/watch?…
aha, ale to je S58...
Gratuluju, celou dobu tu mluvíme o nějakém motoru a nakonec se ukáže, že ani nevíš, o jakém. To video máš správně, ale ten motor ne, samozřejmě, že v 340i není S58, ale B58.
Tohle je fakt o ničem, užij si pátku. ;-)
Ja mám na M140i xdrive priemer presne 9. keby nejazdím krížom cez BA, tak by to bolo bližšie k 8. Tiež si myslím, že ten motor má neskutočný pomer výkon/spotreba.
No vidíš jak jste nakonec došli rozumu. Léta jste drandili ty smrduté diesely, ale nakonec jste zjistili co je dobrý :yes:
A ještě něco pro pobavení z televizního archivu - 2019, řeč je o nejlepším motoru na světě B58, tehdy ještě verze bez mhev /který prakticky neznamená žádný rozdíl a je tam jenom kosmeticky/:
Dinar:
Jede dostatečně, 540i je rychlejší, ale výkon 530d stačí natolik, že nedostatkem prostě nestrádám. Mým stylem bych dlouhodobě v mixu jezdil s 540i za 10, s 530d za 7,3. Pro mně je ten rozdíl argument, když mi projev 30d nijak nevadí.
Dinar:
Tak já u 540i na spritmonitoru čtu 10,14 litru u 530d 7,41 litru, to je, jen pro pořádek, rozdíl 2,5 litru, osobně mám vyzkoušeno, že při mém stylu ježdění jsou to v mixu litry 3.
Dinar:
Podstatou je, že rozdíl není 2, ale spíše 3 litry, osobně je mi pořiz. cena a násl. ztráta při prodeji jedno, při operáku je měsíční nájemné na stejně konfigurovanou 540i o pár stovek vyšší, což je zanedbatelné, každopádně hlavní rozdíl v nákladu v takovém případě dělá palivo. Jistě, že na nějaké tři litry na sto nikdo neumře, ale už z principu, peníze ne-se-ru a dávat státu víc, když nemusím, prostě nebudu. Musel bych nějakou vlastností 30d vyloženě strádat, abych upřednostnil 40i, a to se neděje, v režimech, ve kterých to auto já používám, je R6d lepší, v tom je podstata, ta nižší spotřeba je další bonus. Připomínám, že tu mluvím o daily caru vyšší střední, ne třeba o 2er pro zábavu, tam bych to samozřejmě viděl úplně jinak.
Paja: Mě tedy u užitkového auta 30d vůbec netýrá a 40i nebylo potřeba řešit.
V roce 2019 40i nechutně žrala a jezdit s ní bylo plýtvání. Pak přišel mhev a teď už vůbec nežere. Což je zvláštní, protože ten mhev vůbec nic neušetří a je tam úplně zbytečně.
Dinar 2021, po prvních zkušenostech s mhev:
Jinak je 540i samo jinde, přestože jí ten mildhibrid nijak nepomohl, spíš naopak.
Já to vidím na syndrom krále Midase. Čehokoliv se dotknu, promění se ve zlato. Když jezdí 530d, je to nejlepší auto na světě. Když přesedne do 540i, je to nejlepší auto na světě.
Mám tě vypnutého (četl jsem to nepřihlášeně na mobilu), někdo se dokáže posunout a změnit názor (zvlášť pokud se bavíme o evoluci pohonných jednotek. Jiný, jak píšeš po "midasovsku", bude pořád adorovat horší dvoulitr R4.
Evoluce v podobě baterek změnila spotřebu o tři litry? Tak to se jim povedl husarský kousek. A teď otázka za deset milionu: nejdřív me presvedcujes, ze to je zásluha toho geniálního motoru a mhev není opravdový hybrid a teď je to zase evoluce a skutečně se to děje? Šestiválec je pěkná věc, ale abych s nim dostal auto o 260 kg těžší mi za to opravdu nestojí ;-) a ze jsem za jednu z mála nehybridnich 430i dal tolik, ze bych klidně měl M440ix.
Pro zajímavost, F30 335i, rok 2012:
A kolik udává samo BMW pro kombinovaný cyklus? Oněch 7,2 l/100 km, za které dokáže 335i jezdit po dálnici. Přitom nejde o žádnou náhodu, protože dynamicky talentovaný šestiválec má asketické návyky prakticky ve všech jízdních režimech. Chcete po dálnici letět 180? I tak se udržíte na deseti litrech. A ať jsme se snažili sebevíc, ani na okreskách spotřeba nepřekročila 20litrovou hranici.
Spotřeba na konci testu ve výši 9,6 l/100 km je nejlepší vizitkou bavorské turboéry. Neoddiskutovatelný podíl na tom má převodovka, minulá generace se šestistupňovým automatem jezdila podobným stylem alespoň za 12 litrů
Takže to, čím se opajite, to je především práce automatu, který dokáže i ve vysokých rychlostech “najít kvalt”, což logicky manuál nikdy nezvládne, a proto točí na dálnici hodně a spotřeba jde přirozeně nahoru.
Přitom design je v případě kupé doslova Alfa a Omega prodejního úspěchu. Když to japonští designéři neumí, proč si Toyota nenajala někoho z Evropy, ideálně z itálie? :-O:-(:no:
P.S. Boční pohled ještě ujde, ale předek a zadek jsou čiré zoufalství... :-O:-(