Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCitroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 – Když dva nedělají totéž
63 komentářů
Rasto
4
Ako budget car si to viem predstaviť. 1m za 1.2t mi príde moc, a ak chce človek lepší motor musí ísť do plug-in za totalny cenový nezmysel. S aktualnymi motorizáciami si PSA môže dovoliť konkurovať iba cenou.
Avantime
1
C4 je to najlepšie čo Citroen teraz vyrába, ale teda dosť nepríjemne ma prekvapilo, ako je v tomto sedane vzadu málo miesta nad hlavou. Ja som si myslel, že to vzniklo najmä kvôli taxikárom, veď taká Barcelona je stále plná Rapidov a C-Elyseé, lenže tu je väčšie auto a na mieste sa to neprejavilo. Tipujem, že to bude kvôli koncepcii s batériami v podlahe, iné vysvetlenie nevidím.
del42sa
lepší by bylo srovnání Peugeotu 408 a Citroenem C5X. Ty vozy mají k sobě blíže než C4X s 408 ...
lamal
ani jeden, cela tato kategoria je nalestena bída, vratane Arkany atd.
Nějak se mi nepřidávají příspěvky, tak znovu:
Arkana se sice tváří, že je něco víc, než je, je to totiž jen Clio - tedy Captur coupe :D, ale jinak je to vlastně dobré auto, prostorově nic moc, pro 2+1 asi stačí, kufr mělký. Interiér pak velmi hezký a kvalitní, funkční a překvapil mne komfort, odhlučnění, podvozek i slušné řízení, jezdil jsem jen v hybridu eTech140, ten taková sláva není, ale jinak příjemné auto.
Arkana se sice tváří, že je něco víc, než je, je to totiž jen Clio - tedy Captur coupe :D, ale jinak je to vlastně dobré auto, prostorově nic moc, pro 2+1 asi stačí, kufr mělký. Interiér pak velmi hezký a kvalitní, funkční a překvapil mne komfort, odhlučnění, podvozek i slušné řízení, jezdil jsem jen v hybridu eTech140, ten taková sláva není, ale jinak příjemné auto.
Za cenu od 671, akční ceník. Nafouklé Clio. Troufám si tvrdit, že pod 600 se ani náhodou nevejdeš.
Díky, popojedem.
Korando či Tucson jsou mi čím dál více sympatická auta. Vím, že musím někdy působit jako cenová stěžotechna, ale toto jsou dva příklady, kdy se mi zdá cena adekvátní tomu, co dostaneš.
Teda ne že bych měnil.
U Australu ne, testovaný Citroen taky ne, ale dá se to vydýchat, 408 je úlet jako hrom. Doporučuji kouknout na ceny Tonale, X1, GLB. Vlastní garáž ani nebudu jmenovat.
Díky, popojedem.
Korando či Tucson jsou mi čím dál více sympatická auta. Vím, že musím někdy působit jako cenová stěžotechna, ale toto jsou dva příklady, kdy se mi zdá cena adekvátní tomu, co dostaneš.
Teda ne že bych měnil.
U Australu ne, testovaný Citroen taky ne, ale dá se to vydýchat, 408 je úlet jako hrom. Doporučuji kouknout na ceny Tonale, X1, GLB. Vlastní garáž ani nebudu jmenovat.
Ale jo, ceny jsou vysoký, taky mluvim radši jen o autě :D
Hm, otázkou je, zda je to oddělitelné. Pokud slušné auto, s cenou (hodnotou) okolo .5 mio stojí dvakrát tolik, je to ještě slušné auto?
Např. absence multilinku mi u aut do .5 mio nijak neuráží. U dražších ano, zdá se mi to jako šizení zákazníka. Viz. nová Mazda 3, co si chce hrát na subprémii. A tak jí, na rozdíl od minulé generace, dáme vlečku...
Obě dnes testovaná auta dtto.
Např. absence multilinku mi u aut do .5 mio nijak neuráží. U dražších ano, zdá se mi to jako šizení zákazníka. Viz. nová Mazda 3, co si chce hrát na subprémii. A tak jí, na rozdíl od minulé generace, dáme vlečku...
Obě dnes testovaná auta dtto.
ale zase se musí uznat, že na B segment je Arkana docela velká.
Jo. Ale za cenu C segmentu, ale technice o třídu níž. Ano, velikostí je to skoro C (co se pamatuju, bylo to docela úzké).
Proč bych tedy za ty peníze neměl raději chtít plnohodnotný C segment?
Proč bych tedy za ty peníze neměl raději chtít plnohodnotný C segment?
Jo souhlasim, že byla docela úzká. A cenive jsou tyhle B-SUV dost úlet. Yaris cross je za tuhle cenu v max vybave.
Chyba mi tam hodnota, vyrastlo to na technike malych aut, je to zdvihnute a ma to trochu viac priestoru v niektorych smeroch.
Hlavne je, ze sa to hra na nieco viac a vyrobca si za to vypyta viac penazi - asi to mi vadi + ten hnusny dizajn, nepaci sa mi to. Tieto šunty a zufalosti, zabijaju kombiky a kompakty.
Hlavne je, ze sa to hra na nieco viac a vyrobca si za to vypyta viac penazi - asi to mi vadi + ten hnusny dizajn, nepaci sa mi to. Tieto šunty a zufalosti, zabijaju kombiky a kompakty.
Xifarg
Bizarní slátanina stylů, obě auta mají podivné proporce s přifouklým zadkem. Citroen asi vede v ohavnosti na tech velkych uzkych kolech…
Taková trošku "Korea" či BMW. Kdyz voní to ti kuci sikmooki maj tak rádi, takže my Evropané se nemůžeme divit, že ten design je pro nás takovej ellhaft. Holt se ta auta nedělají primárně pro nás, nám EU chystá MHD.
hugino
...konečne porovnávací test.Toto mi tu chýbalo. Za mňa Peugeot 408. Poprosim Golf vs Corolla / s Focusom sme prehrali tak možno Corollu dáme :-) /.
Poslední golf, no ten nemá moc konkurentů, které by mohl porazit. Prodeje zvládl srazit na malinký zlomek svých předchůdců běh pár let.
Práve preto by ma to zaujímalo ako by to dopadlo v porovnaní s Corollou s novým 1.8 hybridom. Je pravdou že G VIII sa predáva o dosť slabšie ako G VII.
Tvl Corolla je a vždy byla třidni podpruměr až dno a to nejen tenhle model od teto automobilky. To je bašta tak pro duchodce a vymydlene zelene mozky, uplně stači jak se v provoze pohybuji a zdržuji. Proti tomu je i golf auto natož focus.
Dobrej vtip. Corolla byvala auto pro nenáročné řidiče, to už je ivšem dávno pryč. Ale chápu, že je těžké držet krok s vývojem. Dnes je na tom dně golf.
Arese
Tyto bizarní kříženci všechmožných tříd a stylů, ke kterým ještě patří neméně odpudivý Renault Arkana mi nesmí přes práh. Buď si koupím praktický hatchback, nebo elegantní klasický sedan, nebo praktické rodinné kombi či robusně působící rodinné SUV s rovnou střechou. To nejhorší, co lze učinit, je smíchat několik takových kategorií dohromady do jednoho slepence! Vede to jen ke kurioznímu vzhledu a soustředění nedostatků jednotlivých kategorií do jednoho vozu. To, že s takovými modely přišly všechny francouzské značky, ukazuje jen na děsivou míru jejich bezradnosti...:-O :-( :no: :no: :no:
Renault spolu s Nissanem a Mitsubishi je úplně největší bizár. Taky podle toho vypadají jejich prodeje.
Navíc mají problém s benzinovými motorizacemi, pokud nechceš 3hrnek 1.2 96W (problémový olejem smáčený řemen), tak je jen přetěžký a předražený hybrid. Vždyť by jednoduše stačila i normálně naladěná 1.6THP 115/121kW a byl by klid ;-) :yes:
Smáli jsme se Arkaně pro Rusko. A nyní je toto dávno jako vzor E ropské automotive...!!!
V tom Rusku to aspoň myslím mělo pod kapotou 1.6 benzín se 4 válci!!!
V tom Rusku to aspoň myslím mělo pod kapotou 1.6 benzín se 4 válci!!!
Ruská Arkana je jiné auto než evropská, a určitě nemá lepší motor než 1.3 TCe. Samozřejmě se prodávala za jiné ceny.
Avantime
Tento test som si prečítal v printovej verzii v Světe Motoru a až na poznámku, že autor zjavne nevie používať skratky i-Toggles, je to veľmi dobre napísané a ja osobne som tam medzi riadkami viackrát čítal, že prečo by niekto dal také peniaze za trojvalcový Peugeot.
Je to zvláštne, lebo Peugeotu 308 tlieskam a už som s ním niečo odjazdil, ale tu úplne neviem čo to chce byť. Posed je podobný, čiže skôr športový, okej. Jazdí to fakt dobre, tiež fajn správa, ale potom sa dozvieme, že to má 130-koňový trojvalec. Dobre, ako základ, povedzme, aj do Octavie dávajú liter TSI a dá sa, ale tu už moc žiadne ďalej nie je. Kto nemá ako rozumne využívať plug-in (nehovoriac o astronomickej cene za prišliapnutú 308), tak jednoducho skončil nech sa mu 408 akokoľvek páči. Za mňa je toto veľká hanba Stellantisu a to platí aj o motoroch pre C5X. Tú 308 som aspoň jazdil s naftovou 1,5, ale ani tú sem nedajú. Nič, zákazník sa otočí vo dverách a ide inde, čo z toho že má Stellantis toľko značiek. Z tohto pohľadu fakt zlatá 1,5-ka TSI.
Je to zvláštne, lebo Peugeotu 308 tlieskam a už som s ním niečo odjazdil, ale tu úplne neviem čo to chce byť. Posed je podobný, čiže skôr športový, okej. Jazdí to fakt dobre, tiež fajn správa, ale potom sa dozvieme, že to má 130-koňový trojvalec. Dobre, ako základ, povedzme, aj do Octavie dávajú liter TSI a dá sa, ale tu už moc žiadne ďalej nie je. Kto nemá ako rozumne využívať plug-in (nehovoriac o astronomickej cene za prišliapnutú 308), tak jednoducho skončil nech sa mu 408 akokoľvek páči. Za mňa je toto veľká hanba Stellantisu a to platí aj o motoroch pre C5X. Tú 308 som aspoň jazdil s naftovou 1,5, ale ani tú sem nedajú. Nič, zákazník sa otočí vo dverách a ide inde, čo z toho že má Stellantis toľko značiek. Z tohto pohľadu fakt zlatá 1,5-ka TSI.
Perfektně vystižené, zejména to hodnocení katastrofální nabídky motorizací PSA! :-) :yes: :yes: :yes:
3_diamanty
Jediny dovod preco kupovat tieto naklonovane kockopsy a nezobrat za podobne peniaze nejake seriozne SUV ... povedzme sportage? Mna nenapada jediny dovod ... a to uz je co povedat
PS: a okrem ineho skarede su oba tieto fr. kusky.... to akoze brutal nevkus ... hoc na dizajn sa nejazdi
PS: a okrem ineho skarede su oba tieto fr. kusky.... to akoze brutal nevkus ... hoc na dizajn sa nejazdi
Uloha marketerov a produktakov je navrhnut sraačku, na ktorej budu vysoke marze, byč uplneteny z houna. Idealne zakaznikom, co nevedia co chceju a potrebuju nakukaju nejaky novy trend, z ktoreho vytazia.
Jako já s těmi auty nemám zásadní problém. Ale ať mi řeknou že to je konzumní sra*ka výrazně horší než starší modely a prodávají to za 350.000,- v plný palbě.
Ale tohle je fakt parodie...
Ale tohle je fakt parodie...
Kdyby to jezdilo na design, bylo by to pořád lepší než když to má jezdit na tu parodii pod kapotou!
rohYpnol
Tyhle auta jsou ostudou a výsměchem evropského autoprumyslu zákazníkovi.
Vyloženě prémiová cena, přitom pod kapotou jen bída a zoufalství 3 válců... Ale co bysme chtěli, takhle je to přeci podle EU správně!!!
Vyloženě prémiová cena, přitom pod kapotou jen bída a zoufalství 3 válců... Ale co bysme chtěli, takhle je to přeci podle EU správně!!!
rohYpnol
Vítězem v téhle kategorii a jasnou TOPovkou je ... Dacia . Jestli Duster nebo Sandero je úplně jedno. Prostě v kategorii lowend s R3 chcípákem pod kapotou je to to samý, jen to stojí třetinu až čtvrtinu tohoto nesmyslu. Jo a když budete mít štěstí, tak pod kapotou chytnete ještě excelentní 1.33 TCe... :-!
twistedTSD
5 let zpátky jsem byl z Peugeotu nadšený. Nabídka docela různorodá, motorizace solidní, podvozek docela dost zvládl, to celé ve velmi atraktivním balení. Ale postupem času jako by byl design čím dál víc prvoplánovitě líbivý, ale technika čím dál víc zaostává a ceny letí nahoru. Na 408 to vykristarizovalo do jednoho velkého nesmyslu. Jsem fakt zvědavý, jestli ta jejich avizovaná agresivní elektrifikace přinese aspoň něco trochu konkurenceschopnějšího.
No jako takhle - přiznejme si, že 408 je průser jak vrata. Ale především jen ze dvou důvodů:
1) absence rozumné motorizace, a
2) absurdní cena.
Obojí má na svědomí ehrohujerská politika EV mobility. Takhle to je.
Dát pod kapotu 2.0 TSI a cenovku 650.000,- v základu, tak to je supr kára.
1) absence rozumné motorizace, a
2) absurdní cena.
Obojí má na svědomí ehrohujerská politika EV mobility. Takhle to je.
Dát pod kapotu 2.0 TSI a cenovku 650.000,- v základu, tak to je supr kára.
Barrichello
1,2 za 830 litrů a za mega je 3,6 Challenger nebo Charger, haha.
https://www.sauto.cz/…lenger/186568628
https://www.sauto.cz/…lenger/186568628
Neni to mega, ale 1,1M. A hlavne uplne jine auto, nechapu, proc to sem tahas
Protože to je krutá pravdivá výpověď o tom v jaké sra*ce se nachází evrospká automotive???
Protože je to 3,6 V6 s 300 HP je to dražší o blbejch 270 papírů, to je hodně smutný pro ty Frantíky ne, nabízít za tu cenu auto co má třetinovej motor.
A hodně smutný je i to, kterej jouda si to za tu cenu koupí. Petrolhead by to nikdy nemohl udělat.
A hodně smutný je i to, kterej jouda si to za tu cenu koupí. Petrolhead by to nikdy nemohl udělat.
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kdyz to vezmu z jine stranky a k tomu trochu pritlacim, tak na tom Dodgi za opravdu neco stoji jen motor. Zbytek je sto let za opicema nebo hnus. Proste jina kategorie, jiny zakaznik, jine priprity, nesmysl to sem tahat
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
to že je to 100 let za opicema je dneska velkej bonus pro zákazníka, protože servis stojí třetinu co u těch zázračných supermoderních auta.
Jinak MG v březnu 306 ks, čínan jede.
A k tomu 7 Dongfengů
Jinak MG v březnu 306 ks, čínan jede.
A k tomu 7 Dongfengů
Arese
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
wikinko
pozeram na tu titulnu fotku a premyslam naco tieto dve auta vobec existuju. Skoda tych automobiliek, oboch.