Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Renault Espace oficiálně: Vyzyvatel Kodiaqu má na vrcholu tříválec, 7 míst a nálož technologií
68 komentářů
Tonito
To auto už ted´ vypadá po designové stránce zastaralé a působí jako japonsko-korejska SUV konfekce! A "motorizace" tohoto mastodonta? :no:
Presne toto mi napadlo ako prvé. Že to auto mohlo byť kľudne predstavené tak pred 10 rokmi, ten dizajn je - na Francúzov úplne netypicky - bezvýrazný, generický a už pri predstavení zastaraný. Dizajnovo pomerne veľké sklamanie.
No a k technike sa nebudem radšej vyjadrovať, ako topmotorizácia pre veľké sedemmiestne SUV hybrid s 1,2 l trojvalcom, no comment.
No a k technike sa nebudem radšej vyjadrovať, ako topmotorizácia pre veľké sedemmiestne SUV hybrid s 1,2 l trojvalcom, no comment.
Hlavně ta "přežvykana" předni čast. Předchozi Espace se mi velmi libil tohle je opravdu slabota.
Interierově se mi sice na prvni pohled libi, ale ty ruzne patvary volantu by si mohli vyrobci odpustit.
Interierově se mi sice na prvni pohled libi, ale ty ruzne patvary volantu by si mohli vyrobci odpustit.
Předchozí Espace bych si nekoupil, nebyl to můj styl... ale bylo to zajímavé auto a designově o level lepší.
Ja som nad ním hodne uvažoval a páčil sa nám moc, nakoniec to rozhodol blbý tempomat v prospech Galaxy.
Blbý tempomat myslíš jak ? Jakože nebyl adaptiv, nebo ovládání ? Já bych tedy ovládání tempomatu z Fordu vyhodil a nahradil to z Renaultu hned :D
jurajos
...palubovky a JEDNA zadných sedačiek. Mno, kedže je to 7-miestne "SuvMpv", asi to stačí. :-(
Přesně tenhle nešvar mě v galeriích taky rozčiluje. 20 fotek různých podmenu infotaimantu, ale fotky, který by ukazovaly možnosti interiéru skoro žádné.
Márne premýšľam, čo je na tejto oblude s veľkými kolesami a skoro žiadnymi oknami ešte MPV.
Neviem jak komu, ale mne to príde len ako prerastený Austral. Okná ostali, plech narástol a hurá, máme nové auto.
Neviem jak komu, ale mne to príde len ako prerastený Austral. Okná ostali, plech narástol a hurá, máme nové auto.
KANKUNEN
ty už vymřely a tak to mohl Renault znovu vytáhnout. Australů je už plno napříč značkami.
Kankunene,tak,tak.MPV bolo vzdy top na prostor.
Preto som bol pozriet H Stariu a velmi milo som bol prekvapeny.
Velke,prostorne,dobra spotreba,4x4,cena mi pride o.k,dizajnovo sa mi paci..H to aspon u mna trafila rovno na stred s tymto autom.
Preto som bol pozriet H Stariu a velmi milo som bol prekvapeny.
Velke,prostorne,dobra spotreba,4x4,cena mi pride o.k,dizajnovo sa mi paci..H to aspon u mna trafila rovno na stred s tymto autom.
zlysoused
jakých je všude plno. Asi to tak trh chce, ale neříkejte mi, že by se na trhu neuživilo velké MPV, pokud by bylo povedené. Zvlášť v době, kdy tento segment všichni opouští a nebyla by skoro žádná konkurence (v segmentu).
To je naprosto přesný - generické střední SUV s hybridním tříhrnkem… zvracel bych :no: To bude hit, tipuji to tak na 1000ks měsíčně v celé Evropě… Naprosto nezajímavé auto…
No asi by sa neuzivilo, ked predaje klesali vsetkym. Prvy problem nasich "velkych" MPV je, ze sa na velke iba hraju. Druhy problem je cena.
Ak potrebujes vozit 7 ludi, tak je jedno, ze je to "velke" MPV, proste stale je male - v okoli vidim viacdetne rodiny presedlavat rovno na VANy, kde ked nalozis 7 ludi, tak este aj odvezies pre nich bagaz: Travellery, ST, Pro ace verso, Zafira - defacto vsetko koncept traveller. Ti solventnejsi Vcka a multivany. Dovod - u "velkych" MPV ked nalozis 7 ludi, ostane ti kufor tak nakup a stresny box ta nespasi.
Ak vozis 5 ludi a chces len nieco vecsie ako bezny kombik, tak z tejto strany zabila MPV cena. Predaje jasne ukazali, ze ludia za rovnake prachy radsej odidu s SUV ako s MPV.
Ak potrebujes vozit 7 ludi, tak je jedno, ze je to "velke" MPV, proste stale je male - v okoli vidim viacdetne rodiny presedlavat rovno na VANy, kde ked nalozis 7 ludi, tak este aj odvezies pre nich bagaz: Travellery, ST, Pro ace verso, Zafira - defacto vsetko koncept traveller. Ti solventnejsi Vcka a multivany. Dovod - u "velkych" MPV ked nalozis 7 ludi, ostane ti kufor tak nakup a stresny box ta nespasi.
Ak vozis 5 ludi a chces len nieco vecsie ako bezny kombik, tak z tejto strany zabila MPV cena. Predaje jasne ukazali, ze ludia za rovnake prachy radsej odidu s SUV ako s MPV.
WinDiesel
... musel by mít v nabídce pořádné benzínové motory a diesely. A třeba i ten "vrcholný" pohon, který byl popsán v článku, ale pokud nebudou mít zákazníci na výběr, mohou na dobré prodeje zapomenout.
Ham.
dvě baterky, dva elektromotory, spalovák, dvě převodovky, ale čtyřkolka to není. Co to je? Espace.
Když je "vrchol" tříválec, tak co bude střed nebo základ nabídky? Dvouválec? Jednoválec? Moc nechápu smysl těchto kočkopsů, když chci jezdit bezemisně po městě, tak mi dává daleko větší smysl čisté EV nebo chci universál a pak dává smysl čisté ICE. Tahle snaha vyrobit švýcarský nožík s integrovaným heverem na nákladní auta kdy výsledný produkt neumí ani vyřezat píšťalku ani zvednout koloběžku je úsměvná.
A docela pobavila věta ......Inženýři avizují, že díky elektrickému zapalování a rekuperaci lze ve městě jezdit z 80 % v čistě elektrickém režimu..... to jakože vynalezli elektrické zapalování elektromotorů? To by mi k té smrtící kombinaci 3 motorů, 2 převodovek, 2 baterek docela pasovalo, už mi chybí jen palubní hodinky s vodotryskem.
Když je "vrchol" tříválec, tak co bude střed nebo základ nabídky? Dvouválec? Jednoválec? Moc nechápu smysl těchto kočkopsů, když chci jezdit bezemisně po městě, tak mi dává daleko větší smysl čisté EV nebo chci universál a pak dává smysl čisté ICE. Tahle snaha vyrobit švýcarský nožík s integrovaným heverem na nákladní auta kdy výsledný produkt neumí ani vyřezat píšťalku ani zvednout koloběžku je úsměvná.
A docela pobavila věta ......Inženýři avizují, že díky elektrickému zapalování a rekuperaci lze ve městě jezdit z 80 % v čistě elektrickém režimu..... to jakože vynalezli elektrické zapalování elektromotorů? To by mi k té smrtící kombinaci 3 motorů, 2 převodovek, 2 baterek docela pasovalo, už mi chybí jen palubní hodinky s vodotryskem.
Nuž, na vine nie je výrobca, ale tí čo sedia v europarlamente. Nie je to totiž o snahe skombinovať všetky pohony aby mohli machrovať, ale skôr také zúfalstvo ako to zladiť tak, aby vedeli plniť emisné normy.
Espace mohol nadobro skončiť, takto žije ďalej a ide o celkom lacné riešenie. Kto bude chcieť elektrickú alternatívu, budúci rok príde Scenic na spôsob Enyaqu/ID.4.
Tá 1,2-ka s hybridom znie strašne, ale netreba sa toho báť, už som mal cez nášho klienta možnosť to vyskúšať a žiadna tragédia, hoci riešenie hybridu s atmo 1,6-kou bolo podľa mňa lepšie a dúfam, že ho dostane Dacia Bigster.
Ja som zvedavý čo taký nový Kodiaq. Pochybujem, že ho budú môcť predávať tak ako doteraz, takže buď pri ňom budú tlačiť plug-in verziu alebo šialene pôjde cenou hore. Peugeot 5008 už má byť v novej generácii len elektrický, Allspace a Tarraco zrejme končia, tak uvidíme.
Ja som len nepochopil prečo tam nedali technológiu z X-Trailu, ktorý má väčší objem pri spaľováku a vie mať aj štvorkolku.
Espace mohol nadobro skončiť, takto žije ďalej a ide o celkom lacné riešenie. Kto bude chcieť elektrickú alternatívu, budúci rok príde Scenic na spôsob Enyaqu/ID.4.
Tá 1,2-ka s hybridom znie strašne, ale netreba sa toho báť, už som mal cez nášho klienta možnosť to vyskúšať a žiadna tragédia, hoci riešenie hybridu s atmo 1,6-kou bolo podľa mňa lepšie a dúfam, že ho dostane Dacia Bigster.
Ja som zvedavý čo taký nový Kodiaq. Pochybujem, že ho budú môcť predávať tak ako doteraz, takže buď pri ňom budú tlačiť plug-in verziu alebo šialene pôjde cenou hore. Peugeot 5008 už má byť v novej generácii len elektrický, Allspace a Tarraco zrejme končia, tak uvidíme.
Ja som len nepochopil prečo tam nedali technológiu z X-Trailu, ktorý má väčší objem pri spaľováku a vie mať aj štvorkolku.
No nový Kodiaq je celkem jasný, 2.0 TDI 110/147kW, 2.0 TSI 140/180kW, 1.5 TSI 110 kW a PHEV. (někteří tvrdí s 1.4 jiní s 1.5 TSI).
https://www.auto-motor-und-sport.de/…eration-ab-2024/
https://www.auto-motor-und-sport.de/…eration-ab-2024/
Takže automobilkám to je asi jedno alebo málo lobujú a sami chcú pravdepodobne pozvoľný prechod k EV.
Ako už niekto napísal, už sú za hranou. Do elektriny už investovali toľko, že by bolo drahšie vrátiť sa k spaľovákom ako pokračovať v doterajšom trende k EV. Už proste niet cesty späť. Leda že by ich opäť niekto prinútil.
Lidi je přinutí, až jim spadnou prodeje ještě víc, budou se muset zamyslet. Stačí když si elektrikou zaříznou Clio a Captur a pak jim to teprve dojde ;-)
XTad
Espace v tom nevidim vubec, naopak mi to prijde jako primy nastupce Renaultu Koleos. I rozmery odpovidaji. Jenom nechapu, jak chteji na rozvoru 2,7 metru postavit plnohodnotne sedmimistne auto. Nevim, jak v teto discipline fungovaly predchozi generace, ale tohle vypada jenom na nouzove sezeni pro deti.
Co se tyce motoru, zalezi jak to bude odladene a spolehlive. Jinak v poradku. V6ku by tam stejne nikdy nedali a styskat si po ctyrvalci mi prijde nedustojne.
Design pusobi trochu nevyrazne, ale to bych svadel hlavne na zminenou snahu o vyuziti vnitrniho prostoru, ktera ma vzdycky za nasledek urcitou krabicovitost. Na fotkach je verze bez chromu a jeste v tmave barve, coz taky pusobi chude a nedodelane. Nejaka zdobnejsi vybava bude urcite hezci.
Co se tyce motoru, zalezi jak to bude odladene a spolehlive. Jinak v poradku. V6ku by tam stejne nikdy nedali a styskat si po ctyrvalci mi prijde nedustojne.
Design pusobi trochu nevyrazne, ale to bych svadel hlavne na zminenou snahu o vyuziti vnitrniho prostoru, ktera ma vzdycky za nasledek urcitou krabicovitost. Na fotkach je verze bez chromu a jeste v tmave barve, coz taky pusobi chude a nedodelane. Nejaka zdobnejsi vybava bude urcite hezci.
Nerozumiem myšlienke: styskat si po ctyrvalci mi prijde nedustojne. Akože štvorvalec je nedôstojná motorizácia, preto je R3 v poriadku?
Za mňa by jednoznačne bolo lepšou voľbou veľkoobjemový štvorvalec, povedzme 2,0-2,5l. Atmosféra je pre hybrid ďaleko vhodnejšia, keď tu sa ten benzín zapája v menšom rozsahu, v nízkych otáčkach, za studena atď, takže jednoduchšia a menej citlivá atmosféra je určite vhodnejšia do kombinácie s baterkami ako malorážka s turbom.
Za mňa by jednoznačne bolo lepšou voľbou veľkoobjemový štvorvalec, povedzme 2,0-2,5l. Atmosféra je pre hybrid ďaleko vhodnejšia, keď tu sa ten benzín zapája v menšom rozsahu, v nízkych otáčkach, za studena atď, takže jednoduchšia a menej citlivá atmosféra je určite vhodnejšia do kombinácie s baterkami ako malorážka s turbom.
Malorazke to zase vyhladi mrtve pasmo pred zaberom turba. Ked to funguje s atmosferou, bude fungovat aj s turbom, akurat sa znizuju objemy a pocet valcov... koniec ery spalovakov bude okysleny rykom trojvalcov. :-)
Spis ze ctyrvalec neni o nic mensi znouzectnost nez trivalec, ktery ja osobne mam radeji, jelikoz je koncepcne (svody po trech, tj. tri valce na vyfuk) podobnejsi prave tomu sestivalci a diky tomu ma i podobnejsi (a podle me prijemnejsi) zvuk. I kdyz souhlasim, ze to mohla byt aspon 1.5ka jako v X-Trailu. Ale zmineny koleos ma na nekterych trzich 2.0 a 2.5 atmo ctyrvalce, takze je tam mozna prevezme i espace.
Tak ja mám pomerne čerstvú skúsenosť so stellantisovým 1,2 R3 (jazdil som s tým týždeň) a bol to teda tragický motor, zvukovo i prejavom, vibrácie a klepot ako nafta, fakt som bol prvé desiatky kilometrov presvedčený, že je to dízel, proste celé zle. Kto tvrdí, že je to príjemnejšie ako R4, musí byť čistý masochista. A tvrdenie o nejakej vzdialenej blízkosti šesťvalcu... zo slušnosti radšej nekomentujem. Mám doma aj ten veľkoobjemový R4 (2,5) a i keď to je motor bez charakteru, aspoň je to kultivované, bez vibrácií a otrasov.
Je pravda, ze trivalce maji "naftovejsi" projev, ale nic hrozneho. Stellantis 1,2 neznam, ale i stare HTP je kultivovanejsi soudobe ctyrvalcove nafty.
Nu když mají tedy "naftový" projev, čóveče, tak by snad bylo rovnou lepší koupit diesel a stačil by MHEV a nabylo by to nesmyslné a předražené ...
Tú 1,2 máme doma v C3, kúpené na krátke posúvania sa do práce a späť, čo je asi jediné zmysluplné použitie tohto motora. Ako-tak živý vie byť len v úzkom pásme otáčok, s prejavom máš úplnú pravdu a nemilo prekvapia už aj náklady na základný servis- obmedzená životnosť remeňa permanentne máčaného v oleji spojená s nutnosťou výmeny pri každej výmene oleja je už len nahnitou čerešňou na šľahačke v prášku.
Naša predchádzajúca Yariska mala len litrový trojvalček neoplývajúci výkonom, ale aspoň to pôsobilo ako ***ý sršeň a po meste to bzučalo jedna radosť. Toto je také nejaké ťažkopádne a letargické, hoci má o papierových 10 kW vyšší výkon.
Naša predchádzajúca Yariska mala len litrový trojvalček neoplývajúci výkonom, ale aspoň to pôsobilo ako ***ý sršeň a po meste to bzučalo jedna radosť. Toto je také nejaké ťažkopádne a letargické, hoci má o papierových 10 kW vyšší výkon.
Máš raději tříválec. Ok. Tady kdysi byl o tom docela dobrý článek.
https://www.auto.cz/…-nevyhody-106557
Pro dobrou životnost, výkon, klidný chod, úsporný provoz a co nejrychlejší změny otáček je u motoru docela podstatné vyvážení sil a momentů prvního a druhého řádu.
Na žebříčku vyvážení je tříválec až třetí nejhorší. Před ním jsou jen jednoválce a dvouválce, jedno v jaké konfiguraci klikovky. Všechno ostatní je jen lepší. Od V4, 4 boxer, 4 plochý, R4, R5, V6 až po V8 s plochou klikou, V8 s křížovou klikou a R6. 12 a 16 válce neřeším v tomto kontextu.
https://www.auto.cz/…-nevyhody-106557
Pro dobrou životnost, výkon, klidný chod, úsporný provoz a co nejrychlejší změny otáček je u motoru docela podstatné vyvážení sil a momentů prvního a druhého řádu.
Na žebříčku vyvážení je tříválec až třetí nejhorší. Před ním jsou jen jednoválce a dvouválce, jedno v jaké konfiguraci klikovky. Všechno ostatní je jen lepší. Od V4, 4 boxer, 4 plochý, R4, R5, V6 až po V8 s plochou klikou, V8 s křížovou klikou a R6. 12 a 16 válce neřeším v tomto kontextu.
Zrovna vibrace druheho radu ma trivalec ze sve podstaty vyvazene. Narozdil od ctyrvalce. Problem trivalcu je prvni rad, ale ten lze vice ci mene uspesne resit bud vyvazovaci hrideli, setrvacnikem nebo kombinaci obojiho. V kazdem pripade ani ctyrvalec neni idealne vyvazeny motor (casta predstava, ze dva valce jdou dolu a dva nahoru, cimz se to vyvazi, neplati, jelikoz maji odlisnou setrvacnost).
PowerHouse
A navíc, je tam standardní Android.
A po dálnici ve 140 to bude bumbat 2x více než je normovaná spotřeba, i díky Zombie.
A po dálnici ve 140 to bude bumbat 2x více než je normovaná spotřeba, i díky Zombie.
Franta Dobro
Renoo
Exteriér je přinejlepším průměrný. Interiér příjemný až na tu páku. Od dob, kdy jsem vyzkoušel pádlo pod volantem u MB a později kolečko u Fordu, už žádné páky a tahadla v automobilu s automatem nechci. Nebál bych se Androidu. V Megane electric to funguje rychle. Zamrznutí je pochopitelné u prvních kousků z linky. Jako vždy platí "Renault jedině po faceliftu", takže tyhle drobnosti odladí.
Co je děs běs je pohonná jednotka. Základ na 7 místné SUV je výsměch. Nejlepší, co mají, je komplikovaný a nepochybně drahý systém plný kur...ek s průměrným výkonem. Na to, že to má tristní tříhnek, tak tomu dali moc malou baterii. To si může dovolit Toyota nebo Ford, který má 2,5 litrové V4, které to bez pomoci elektriky zvládnou se ctí. Zajímavá bude spolehlivost a životnost tohodle paskvilu s vysmívanými elektromobily. Nová hračka v plné palbě totiž bude nepříjemně blízko ceně Y.
Co je děs běs je pohonná jednotka. Základ na 7 místné SUV je výsměch. Nejlepší, co mají, je komplikovaný a nepochybně drahý systém plný kur...ek s průměrným výkonem. Na to, že to má tristní tříhnek, tak tomu dali moc malou baterii. To si může dovolit Toyota nebo Ford, který má 2,5 litrové V4, které to bez pomoci elektriky zvládnou se ctí. Zajímavá bude spolehlivost a životnost tohodle paskvilu s vysmívanými elektromobily. Nová hračka v plné palbě totiž bude nepříjemně blízko ceně Y.
Rasto
A pritom stačí okopírovať Toyotu. A bolo by to dobré. Ale francúzi si vymysleli zložitejší, menej výkonný a cisto 2wd systém :'-( Každopádne, ak je toto vrchol, nechcem vedieť, čo bude základ.
Barry Lyndon
ale že po novu je Espace a Bigster cca totéž (rozdíl dělají asi jen plasty a kůže v interiéru), tak to je trochu blamáž :no: :D
Barrichello
udělat šměšnou kreaturu s motorem do sekačky :-):-):-):-)
No frantíkům ta auta nikdy moc nešla, až na pár vyjimek typu některé Citroeny, Facel Vega a pár Simek :-) Ale aspon to občas mívalo motor....
No frantíkům ta auta nikdy moc nešla, až na pár vyjimek typu některé Citroeny, Facel Vega a pár Simek :-) Ale aspon to občas mívalo motor....
Francouzům docela šly diesely, hlavně PSA, a tak je třeba to co umíme zabít. :-)
Nu což, CX-60 mi přijde v dubnu a za objem 3,3 bych se snad nemusel stydět i v USA.
A jsem rád, že Mazda nabídne i benzín 3,0/3,3 I6, aby bylo z čeho vybírat.
MHEV bohatě stačí, coby elektrifikace :-)
Nu což, CX-60 mi přijde v dubnu a za objem 3,3 bych se snad nemusel stydět i v USA.
A jsem rád, že Mazda nabídne i benzín 3,0/3,3 I6, aby bylo z čeho vybírat.
MHEV bohatě stačí, coby elektrifikace :-)
Barry Lyndon
Diesel od Mazdy mývá jedinou pozitivní vlastnost: Sprovodí se ze světa sám a rychle a svého majitele tím vytrestá tak, že je tento obrácen na správnou cestu "diesel už nikdy" :D :yes: .
Mokrous
je ten batoh pod podlahou. S tím museli mít konstruktéři jistě spoustu práce.
Arese
....byl Safrane. Pak už to šlo jenom z kopce. A tento nový "Espace" (který vůbec nevypadá jako Espace) bohužel nebude žádnou výjimkou. Je to mimořádně smutné v tom, že tentokrát by konečně mohl představovat koupitelnou alternativu, nebýt ovšem skutečně tragické motorizace.... Nebo si tady někdo dovede představit, že by si nový dvoukolkový Espace se směšným hybridním tříválcem 1,2 l koupil místo Kodiaqu 2.0 TDi 4x4?! :-O :no:
tak zase jako mamacar na kroužky ve městech, kde se bude jezdit max. 30 ... A jinak i ten Kodiaq alespoň TSI (a radši si trochu připlatit za banány).
plusplus
Příspěvek podléhá schvalování.
kruskar
sedm maníků a něco ještě přihodí do kufru, tak bych tu jízdu chtěl vidět.
×
Sdílení komentáře
×
Mne se to auto líbí, postupne stejne pokud budu chtit velke auto, zbude uz jen SUV a tohle vypada normálně, i ten vykon a parametry zní vlastne na rodinne auto naprosoto dostatecne, 200k, stovka pod 9s, vic nepotrebuju, ale …. 1.2 ka! Budu si asi jeste miset zvykat..
Interiér v detailech hezký, to obklopení řidiče displejema není nic pro mě... ale úplná trága to není.
Jinak asi ano, jestli hybridní Renault s 1.2T nebo hybridní Toyota s motorem... tak asi ta Toyota.