Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën má plán, jak i vás uvrtat do malých elektroaut. Cenou výrazně podstřelí konkurenci

Šéfdesignér Citroënu naznačil, co můžeme očekávat od chystaných malých elektromobilů značky. Velkým tématem je cena, která má být výrazně nižší než u konkurence.
Zpět na článek
29. 3. 2023 23:44
Re: W T F
Proč by proboha o násilně vnucovaných zkratowozech měl psát "pozitivněji"?! To bys jako chtěl v redakci auto.cz zavést nějakou elektrofašistickou autocenzuru? Chce se mi zvracet ... :-O :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2023 11:05
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
klesly jen ceny Tesly
VW ID je pořád dražší a dražší, Enykvak taky
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2023 10:48
Re: Dokud bude 8500€ v Asii = 540 000 Kč v ČR
no o tom ale Stellantis píše, ne? Že to zlevní :-) :-) :-) 250 000 jejich cíl :-[]
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2023 10:47
Re: W T F
Stačilo by, kdybyste se trochu dovzdělal, když už chcete psát o autech. Nadšení nestačí.
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2023 10:44
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
Já jsem o Tesla nič špatného nepsal, kdys mne pořádně četl tak bys zjistil že jsem je několikrát i pochválil
Tržní podíl dieselu je v pohodě, částečně schovaný pod HEV a PHEV :-) ale to ty moc nechápeš :-)
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2023 10:42
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
zatím vypadáš jen ty že ses už *** tydýte
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 12:36
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
aby ses hodně nedivil...
28. 3. 2023 11:03
Re: W T F
Ja ocenuji, ze si diskuzi precetl.
A ze tvrda kritika zafungovala. ;-)
28. 3. 2023 10:42
Re: W T F
Jemná ironie a humor je koření života. :yes:
28. 3. 2023 10:41
Re: W T F
Oceňuji přiznání chyby a chladnou hlavu. :yes:
28. 3. 2023 10:16
Re: W T F
Nejdříve sedm otazníků, ...absolutní nesmysl ...absolutně diletantský článek...ten diletant si tam přimýšlí...vynásobená EV-hejterskou konstantou....což už je slušný hejt... a pak najednou palce nahoru slušnost a korektnost sama, chybí jen - posílám pusu, Filipe.

Obojí je možné, ale musíš si vybrat. Buď jsi tvrdý kritik na hraně slušného chování, zjevně pohrdající autorem, který "produkuje odpad, jaký by nenapsal žák osmé třídy ZŠ" nebo mu chceš tím svým "feedbackem" prolejzat konečníkem. Chce to být konzistentní.
28. 3. 2023 09:26
Re: W T F
Ahoj Filipe,

Diky za reakci. Verim, ze je mozne psat o EV presneji a pozitivneji.
Nechapu, kdyz cerpas z clanku od Autocaru, proc nezminis i cenovou hladinu tam uvedenou. Ktera je relevantni k nadpisu clanku.

Ale OK.

C3 (i kdyz Aircross) za cenu 800.000Kc mi prilis "podstrelene" neprijde...

No prinejmensim :yes: za precteni diskuze, abys mel feedback.
28. 3. 2023 09:17
Re: W T F
Ty citlivko, to je dojemné, jak zrovna ty se rveš za Fyziku. Nevzdělanec, který netuší nic o účinnosti přeměny energií.
28. 3. 2023 08:51
Re: W T F
Standovi pozdrav vyřídím, jistě ho to potěší. ;-)
28. 3. 2023 08:35
Re: W T F
Dobrý den,
díky za upozornění, kapacity akumulátorů se skutečně nepovedly, samozřejmě tam mělo být kWh - opraveno.
Cena 800 tisíc je odhadována pro nový C3 AirCross, který sice kolegové z Autocaru také zmiňují, ale jimi zmiňovaná cena 25.000 liber (600 tisíc korun) by se měla vztahovat k menšímu vozu. Hovoříme tedy o dvou různých automobilech.
28. 3. 2023 08:00
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Z casti zavadzajuci clanok,kedze dnes je rozdiel Tesla China - Tesla EU max 10 000 eur..teda ak uz cena v Cine nie je bez DPH.Vtom pripade je rozdiel len niekde okolo 4500 eur.Ratam,ze ten clanok bol asi pisany pred rapidnym znizovanim ceny Tesly v EU.Dnes uz to taky rozdiel nie je.

Celkovo konkurencia v kazdom odvetvi pomaha a je to vidiet na tych cenach v Cine.Pozeram,ze ID 3 tam ide od 25 do 27 000 dolarov co je tiez pekny rozdiel oproti nasej cene.Uz nech naplno dojdu cinske ev auta do EU a budu musiet nato tiez EU automobilky zareagovat..teda ak potom nezkrachuju,kedze asi nebudu mat tak lacny pristup k surovinam na výrobu ev ako Cinania ak teda budu chciet byt konkurenciaschopny.

Cena EV za 600 000 Kc.Ano to uz je zaujimava cena ,aby aj obycajny clovek,ktory ma kde nabijat zacal nad tym uvazovat,ale zatial to bude vykompenzovane malou baterkou a tym padom malym dojazdom.Som zvedavy co predvedu nove baterky od JAC a BYD-u a ci aj v realnom svete budu fungovat ako tvrdia,ze do maleho objemu natlacia velku hustotu a tym padom vacsi dojazd aj pri mensom aute.

Driver dobre pise,ze zatial stupaju ceny ICE aut a preto sa nam zda,ze ceny EV aut zacinaju vyzerat zaujimavo,ale realita je len taka, ze zatial co EV pomalinky klesaju,tak ICE auta strmo na cene stupaju.

Uvidime co bude v roku 2030..uvidime co urobi ta zmena planu na rok 2035 co sa tyka syntetickych paliv.
28. 3. 2023 07:43
Re: Dokud bude 8500€ v Asii = 540 000 Kč v ČR
No proto se jich taky prodalo jen 19, za první 2 měsíce ;-) Zrovna v kategorii, kam se elektro hodí, malé městské auto. 8500eur =200tis Kč by bylo adekvátních, řekněme i kdyby stálo 250tis Kč…
28. 3. 2023 07:35
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Ano, doposud ceny EVprilis strme neklesaly. :D

Ted se zda ze to zacina.
28. 3. 2023 06:56
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
"Dalsi generace (okolo r. 2030) EV uz bude levnejsi nez spalovaky." - alebo spaľováky budú drahšie ako EV. Auto, čo som pred dvomi rokmi kúpil za 16 500 €, stojí dnes 22 500. S dieslom. Pokiaľ by bolo s benzínovým hybridom, ktorý dnes dostáva pred dieslom prednosť, cena by ešte narástla. Ceny EV klesajú, ale zďaleka nie toľko, aby to bolo pre ľudí dostatočne prijateľné alebo dokonca motivujúce.
27. 3. 2023 23:48
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Precti si tohle:
https://fdrive.cz/…ralu-smrti-10434

Jinak muj osobni nazor je, ze se zdejsi automobilky hoji na dotacich. Kdy (podle me) jde temer cela dotace automobilce. Viz cena e-Up...

Plus dalsim duvodem je nedostatek EV / poptavka prevysujici nabidku.

Az se navysi kapacity vyroby EV a skonci dotace budou ceny i zde uplne jinde. Ted uz se mluvi (konecne) o 600.000Kc za normalni EV, viz VW a Citroen. Ale i mala Tesla. :yes: :yes: :yes:

To je pristi generace EV - dlouho ocekavana cenova parita. :yes:
Dalsi generace (okolo r. 2030) EV uz bude levnejsi nez spalovaky.
27. 3. 2023 23:09
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Ja uplne chapem preco to sem uvadzate,len som si to tak zo zaujmu pozrel,ze co vychadza Tesla tam a tu.Zit v Cine a keby bola este DPH na tej cene,tak kupit Y performance za 43 100 eur uz je zaujimava kupa..10 litrov usetrenych oproti EU Y performance je uz slusny rozdiel.

Comu ty pripisujes ten rozdiel?
Zeby to bolo len v lacnej pracovnej sile sa mi verit nechce.
Cinska konkurencia a ich lacne EV?
Zeby sa Tesla bala lacnej cinskej konkurencie sa mi tiez nechce verit.
27. 3. 2023 22:15
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
No to asi souhlas.

My ty ceny sem neuvadime proto, abys sis to dovazel.
Ale proto, abys videl, za kolik je mozny koupit EV v Cine.
Ze to neni zadny sci-fi.

Jasne ze kdyz zapoctes dopravu sem a clo, tak velkou cast ty vyhody ztratis.

PS Taky ceny Tesly sly pomerne vyrazne dolu i u nas. Porovnej si bZ4X, ktera je v Cine pry (patrne bez dane a po dotacich, ale stejne...) za 25.000$. ;-)
27. 3. 2023 21:55
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Tak Cina ma 13,9,6 % DPH a na auta by to malo byt tych 13%.
Tesla vychadza 48 700 eur a v Nemecku 63 200 eur (Y performance)
Cina Y - das dole DPH,zaplatis ale CLO + dopravu a ked z nemeckeho Y dam dole DPH,tak v podstate si jedna k jednej..ak by bola cena v Cine uz bez DPH,tak to potom Tesla vobec nevychadza lacnejsie ako ta z Nemecka.
27. 3. 2023 21:41
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Myslim ze bez.
Ale na EV se asi neplati.

Uplne presne se o to nezajimam.
Ono se to taky menilo nebo bude menit...
27. 3. 2023 21:11
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Done,nevies ci sa cena Tesly,alebo aj inych aut v Cine uvadza s DPH ci bez?
27. 3. 2023 20:53
Re: Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Ale zase posilila. :D
27. 3. 2023 20:32
Oprava: Dokud bude 8500€ v Asii = 576 400 Kč v ČR
Tak ta Dacia Spring je již od 576 400
27. 3. 2023 20:24
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
Ja bych poprosil tu o krachu Tesly a trznim podilu dieselu.
:D :D :D
27. 3. 2023 20:17
Re: Dokud bude 8500€ v Asii
Souhlas.

A kdyz tu vysokou cenu navic jeste vynasobis 1,3 jako v tomto clanku, tak jeste vic.
27. 3. 2023 20:14
Dokud bude 8500€ v Asii = 540 000 Kč v ČR
viz Dacia Spring, tak se bude na EV hodně nadávat.
27. 3. 2023 20:08
Re: W T F
:yes:
Presne tak. U e-Golfu s 20kWh baterkou by se to dalo pochopit. Ale dnes?

Redakce: Nemohl by Filip Melich dostat desetiminutove skoleni od Martina Vaculika o fyzikalnich jednotkach? Plodit tu stale stejne chyby furt dokola je velmi trapne. :no: A mozna by se mel doucit jeste anglicky (stacilo by i "odborne" pouzivani google translatoru), kdyz cerpa z clanku v anglictine... :-)
Diky.

PS Byvaly doby, kdy do diskuze redaktori chodili. Dnes diskuzi ignoruji a produkuji odpad, ktery by nenapsal zak osme tridy ZS.

PPS Tato kritika se nevztahuje na vsechny. Zdravim treba Standu. Ani na zaky osmych trid..
27. 3. 2023 19:53
Re: W T F
Hej, to si pamätám. Ako keby niekto testoval elektromobil 10 rokov dozadu.
Všímam si, že to medzi automobilovými novinármi ide dvoma smermi. Tí, čo majú okolo 40-ky a dlhšiu kariéru za sebou sa už často nechcú učiť novým veciam, elektromobily si moc nenaštudujú a potom to dosť povrchne odfláknu v teste. Sú to väčšinou aj odporcovia elektromobilov.
Ďalší sa snažia ísť do hĺbky a už si všímajú vlastnosti ako priebeh nabíjacieho výkonu, zahriatie batérie na optimálnu teplotu nabíjania, atď.
No a ešte sú tu začiatočníci ako tebou spomínaný dotyčný. Buď sa snaží získavať čo najviac skúseností a študovať si elektromobily alebo sa bude povrchne tomu venovať, stále si mýliť kW s kWh a bude naďalej na smiech.
27. 3. 2023 19:17
Re: W T F
Ano ok. Ale autor cerpa z clanku o podstreleni ceny na Autocaru, kde se pise toto:
"A price point around £25,000 is likely, given that Leclercq confirmed their pricing would give the brand a “huge advantage” in the segments in which they’ll sit. This would allow them to undercut the popular £26,000 MG 4, £28,195 Fiat 500 Electric and £31,800 Vauxhall Corsa Electric."
Pro jistotu zjednoduseny preklad: cenovka 675. 000Kc dava Citroenu vyhodu oproti konkurenci za 800.000Kc. :-O 8-s

Ale do zdejsiho clanku se jakousi zahadou (hejterskou konstantou) dostane toto:
Někteří odhadují prodejní cenu kolem 800 tisíc korun, což se nezdá jako málo, ale například taková Kia Niro v elektrické verzi stojí minimálně 1,3 milionu.
:no: :no: :no: :no: :no:

Presne kvuli tomu chodim do zdejsich diskuzi.
Opravovat chybne (eufemismus) informace.
Kterych je okolo EV spousta.

PS Co bych mel cekat jinyho od cloveka, ktery zplodil snad nehorsi "test" EV jaky jsem kdy cetl: "Sedím v Corse-e u 22kWh veřejné nabíječky (k rychlejší už bych nedojel), palubní počítač ukazuje úroveň nabití baterie 3 % a zhruba 15 kilometrů dojezdu. Venku mrzne, okna auta se rychle mlží a jediné, co teď můžu dělat, je neustále přepočítávat, jestli se mi baterie stihne nabít na dostatečnou úroveň včas, abych stihl domluvenou schůzku."
:D :D :D
Tenhle odstavec tesat do kamene.
Hlouposti / predsudku / neznalosti.
27. 3. 2023 19:13
Re: W T F
Ono je to v zásade jedno. Aj VW tvrdí, že ID.2 (čo zatiaľ vyzerá na schopnejšie elektro), bude stáť v základe pod 25-tisíc eur. Ako sa hovorí, papier znesie veľa, uvidíme o dva roky.
27. 3. 2023 19:01
Re: W T F
A ta cena?

Ten diletant si tam přimýšlí vic nez 100.000Kc.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/citroen-readying-mix-aggressively-priced-electric-cars

A price point around £25,000 is likely, given that Leclercq confirmed their pricing would give the brand a “huge advantage” in the segments in which they’ll sit.
25.000£x27=675.000Kc 8-s
Na jinem webu se docitam 25.000Eur, coz je 600.000Kc!!!

Zajimal by me autoruv zdroj pro 800.000Kc!!!
Ne ja ho vlastne znam. Vysledna cena je ta, kterou uvadi zdroj vynasobena EV-hejterskou konstantou.

Tato konstanta se pouziva k nasobeni ceny EV, ceny za kWh, spotreby EV, casu stravenem na nabijecce.
V tomto pripade je rovna 800.000/675.000=1,185 coz je jeste pomerne konzervativni cislo.
Podle jineho zdroje uz ale vychazi 1,333. Coz uz je slusny hejt. :D
27. 3. 2023 18:58
Re: W T F
Tá kapacita akumulátorov v kW fakt udiera do očí. Pán redaktor by si mal zopakovať základy fyziky.
27. 3. 2023 18:45
W T F
"Smysl by pak dávalo také použití jejich akumulátoru o kapacitě 50 kW, případně jeho modernější verze s 51 kW z e-208. Pokud by se zároveň použil shodný elektromotor, tak by elektromobily Citroënu mohly nabídnout 100 kW, potažmo 115 kW v případě novější verze jednotky."

Jak muze nekdo napsat tohle???????
To jako autorovi neni divny, ze v jednom odstavci pise o kapacite baterky a pak o vykonu a pouziva pro to stejny jednotky?

A proc se na jinych webech docitam o cene 600.000Kc???
Uvadena cena 800.000Kc je absolutni nesmysl nekonkurenceschopny ani dnes!

Acz je co se tyce EV absolutne mimo.
Neustale proklamace odmitani elektromobility jen potvrzuji absolutne diletantske clanky.
27. 3. 2023 18:25
Ty kytróne, to je dobrej napad
Akorát to musíš podstřelit víc než o 7 korun. Jinak to nezabere.
27. 3. 2023 18:20
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
...na Václaváku nebude nic, ale aby nevyhořela půlka Paříže...
27. 3. 2023 18:20
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
Ty mas v hlave taky pekne vypatlano.... ale u tebe a tobe podobnym, je to uplne normalni.
Avatar - Barry Lyndon
27. 3. 2023 18:01
Re: S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
My se zase těšíme, jak budou jedním škrtem pera Evropské komise smrduté krumply vykázány do dieselového Mordoru, kam patří. To bude taková legrace, až se z toho dieseloví dezoláti na Václaváku pos€rou :D :D
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2023 17:20
S tím podstřelením cen pobavili, už se těšíme
A teď bych poprosil tu pohádku o Popelce a potom o Karkulce a tak dál ... :-)