Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 5G technologie v autech: Revoluční i děsivá. 7 pro a 7 proti

Podíváme se na zavádění 5G technologie v automobilovém průmyslu a její potenciál pro zlepšení bezpečnosti, pohodlí a udržitelnosti dopravy. A také na to, jak může být potenciálně nebezpečná.
Zpět na článek
29. 3. 2023 09:46
29. 3. 2023 13:56
29. 3. 2023 13:50
29. 3. 2023 18:43
29. 3. 2023 16:07
29. 3. 2023 09:20
Začal jsem ze zvědavosti číst
ale když jsem se dozvěděl, že autonomí řízení má být závislé na kvalitě a dostupnosti mobilní datové sítě, tak jsem musel přestat.
Rozbalit vlákno
2
29. 3. 2023 10:15
Re: Začal jsem ze zvědavosti číst
Nebude závislé, ale více bezpečné pokud údaje, které vůz bude získávat ze svých "senzorů" (lidar ...) bude kombinovat s údaji z ostatních vozů pohybujících se v jeho okolí. Samozřejmě bude potřeba doplnit auta řízená řidičem o systémy, které budou dodávat informace do systému. Postupně bude možné omezovat výbavu vozů v oblasti vlastních senzorů a více se spolehnout na síťové.
Avatar - pradeda777
29. 3. 2023 13:52
Re: Začal jsem ze zvědavosti číst
To jo...a hlavně nemyslet na hackery, kteří vás mohou zabít.... :-( :-( :-(
29. 3. 2023 09:46
AI
ja vetsi sanci na rozvoj autonomniho rizeni, nez do vymeny dat pres 5,6,7.. G (a tedy zavislosti na nekom vnejsim), davam do umely inteligence, ktera bude zpracovavat data ze svyho okoli a to co ziska z vnejsich siti bude mit podobny vyznam jako dopravni hlaseni
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
29. 3. 2023 13:56
Re: AI
To jo....ale to už budeme v době, kdy auta nebudou potřeba a z místa na místa se budeme přemísťovat s pomocí mozkové činnosti..... :-!
29. 3. 2023 10:10
Bylo to na CESu, má to přijít v roce 2025.
Na CESu jsme 5G již viděli, zejména si můžete pustit Afeelu od Sony, demoauto od Qualcommu, ... .
Kdo má větší zájem, ať si pustí CEO Qualcommu Cristiana Amona, který neustále mluví o 5G. I při představení Afeely byl na podiu.

S tou zaměstnaností to vypadá dobře pro USA, poběží to na Qualcomm digital chassis a SW bude také z USA, nyní se rozmáhá Android auto.

Pokud by to automobilky vyvíjely samy, bylo by to drahé a neprodejné.
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2023 11:40
Pracovní místa...
"4) Pracovní místa a dopad na zaměstnanost"

Tohle mě fakt fascinuje. Jakože když to umíme udělat lépe a bez lidí, tak je to špatně, protože přijdou o práci? Tohle je argument ještě horší, než když dělňasové, kteří dělali hroznou práci, rozbíjeli v počátcích průmyslové revoluce stroje, protože jim tu děsnou práci přebraly,


V celé Evropě jsou volná pracovní místa a lidi se nakupují už ne pouze na Ukrajině, ale v Mongolsku, Indii a na Filipínách. Vedle mýho kanclu je vstup do velký továrny a každý odpoledne vidím, jak se od tama vyhrnou dělníci, když jim padne. Češtinu mezi nimi fakt neuslyšíte. U nás ve firmě, když se nabírají Češi, uvidíte tupce a vychlastané individua, kteří nejsou dobří ani pro lopatu. I přes navýšení mzdy o 15 % nepomohlo. Ředitelovi jsem říkal, že to nepomůže, protože volní jsou deme.nti a alkoholici nefachčenkové a cig.áni. A není to jen někde v ČR. Stačí si zajet do Německa a je to v bledě modrým, jen cizince tvoří "ti lepší" čili Poláci, Češi, Slováci,...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
29. 3. 2023 12:36
Re: Pracovní místa...
Nenapadlo tě někdy, že firmy nemaj lidi protože nabízí za namáhavé práce almužny?

Takže se jim bud vyplatí být na dávkách nebo někde jezdit dodávkou nebo se válet v repci za 20 a koukat do mobilu nebo kecat se zaměstnanci co hulí před vrátnicí v rámci obědové nebo rauch pauzy a k tomu udělat bokem jako brigádu nějakou tu černotu čas od času a maj doma 26 jako nabízí někde za robotárnu ve fabrice nebo nedejbože nějaké manuální práce v zemědělství atd

Na to jim za ty peníze dneska každej kašle, proto nemaj lidi :-)

A další nemaj lidi, že na ty obory nikdo nechodí.

To samý ty učební obory, to taky nikdo nechce dělat. Ale ono jsou to i školy a dokonce VŚ.

Kolik lidí vystudovalo třeba po roce 1990 konstrukci motorů, vodohospodáře atd?
Proti období před 1989 tak s bídou jedna dvacetina vid :-)
29. 3. 2023 13:46
Re: Pracovní místa...
Aktuální nezaměstnanost je kolem 3,5 %. To je extrémně nízká nezaměstnanost. Jako zdravá nezaměstnanost se udává hodnota mezi 5 a 6 %. Těch 3,5 jsou kripli, nefachčenka, idioti a cigáni. Všichni normální a už i nenormální makaj. Zájemci o práci jsou, ale je to pořád dokola ty samé typy. Takové zaměstnávat nechce a nebude nikdo.

Nejsem nějaký hej počkej, který argumentuje smajlíky. Sám dělám do personalistiky ve firmě a vím toho víc než kdo jiný tady, co se praxe v tomto oboru týče.
Avatar - Barrichello
29. 3. 2023 17:29
Re: Pracovní místa...
Ale jo, ty lidi zaměstatný jsou, ale jinde než třeba ve svým oboru.

protože tu práci ta ty peníze nechtěj dělat a radši dělaj ostrahu, recepční, řidiče, prodavačku v Lidlu atd.
Bud tam maj víc, nebo tam aspon není taková robotárna.

O tom to celý je.
Dyt některý práce už nechtěj dělat ani ukrajinci za peníze co jim firmy a podnikatelé nabízí....
29. 3. 2023 12:35
jakych 7 vyhod?
mne to prijde, jak vycucane z prstu ten clanek. vsech 7 vyhod o kterych se tam pise, je vlastne furt to same opakovane dokola, jak tam teda vidim jen jednu vyhodu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
29. 3. 2023 13:50
EMZ
6) Elektromagnetické záření a zdravotní obavy
Někteří lidé mají obavy z možných zdravotních rizik spojených s elektromagnetickým zářením vyzařovaným 5G sítěmi. Přestože většina vědeckých studií ukazuje, že hladiny záření jsou bezpečné a nepředstavují hrozbu pro lidské zdraví, stále existují obavy a nejistota ve veřejnosti.

V kontextu automobilového průmyslu by tato otázka mohla být ještě znepokojivější, protože lidé tráví mnoho času ve svých vozidlech, což by mohlo zvýšit jejich expozici elektromagnetickému záření.

Tak tato věc je stále ve stádiu výzkumů. Nadužívaní mobilních telefonů se již léta nedoporučuje protože bylo dokázáno, že emz může být zdraví škodlivé. Pro řidiče z povolání by tato věc byla proto velkým rizikem.
Rozbalit vlákno
1
29. 3. 2023 18:43
Re: EMZ
V ČR jsou všechny větší města pokryta signálem 5G, takže v Brně máte expozici 24 hodin 365 dní v roce. Naopak v autech/uvnitř budov je intenzita (z fyzikálního hlediska) o trochu nižší (signál se přijímá pomocí antén nainstalovaných na autě nebo vně budovy).
Avatar - Barry Lyndon
29. 3. 2023 14:23
až se bude opravdu muset jezdit podle předpisů,
tak to bude mrzení... Včetně mě samozřejmě, protože rychlost teď taky nedodržuju :D .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
29. 3. 2023 16:07
Doufám,...
...že se toho reálně nedožiju.
Rozbalit vlákno
0