Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Osud Volkswagenu Golf je zpečetěn. Pokud nedojde k revoluci, je ten současný poslední se spalovacím motorem

Německá automobilka Volkswagen neplánuje výrobu nové generace legendárního modelu Golf se spalovacím motorem. Uvedl to ředitel značky VW Thomas Schäfer v rozhovoru s listem Automobilwoche. Volkswagen tak skončí s výrobou modelu prodávaného od roku 1974, který po desetiletí patřil k nejprodávanějším modelům automobilky v Evropě.
Zpět na článek
3. 4. 2023 15:32
3. 4. 2023 18:11
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2023 15:15
Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
ten silný elektrický Golf 9 :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
17
3. 4. 2023 22:59
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
A čím budeš jazdiť, keď to urobia všetci?
3. 4. 2023 23:08
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
No přece osmičkou. Nebo ještě lépe sedmičkou!! :-)
4. 4. 2023 06:57
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
To ti také roky nevydrží. Rozpadnú sa, ani nebudeš ešte na dôchodku.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 09:58
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
VW se možná rozpadne, jiné káry se nerozpadnou :-)
4. 4. 2023 11:05
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Všetko sa rozpadne. Šetrenie sa prejavuje pri všetkých značkách, ani jedno súčasné auto nevydrží toľko čo jeho predchodcovia.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 11:47
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Že se některý vozy ještě po 70 letech nerozpadly :-)
A stále jezdí.
4. 4. 2023 14:02
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Kokos na čo máš hlavu, keď rozmýšľaš riťou... Ešte raz si prečítaj, čo som napísal a snaž sa, možno po tuhom premýšľaní aj pochopíš. Ale možno ani tak nie.
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:27
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
ty jsi se bačo nějak z té salaše rozjel, brebto
5. 4. 2023 00:25
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Salaš nie je taký zlý. Na čistenie hajzlov stačíš ty. ;-)
4. 4. 2023 00:16
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Budeme tady jako na Kube. Kdo si co bude udrzovat. To bude mit.
4. 4. 2023 14:03
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
A si si istý, že ťa nimi nechajú jazdiť?
4. 4. 2023 15:58
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
To záleží na tom co si zvolíme za vládu.
4. 4. 2023 17:33
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Nechcem ti brať ilúzie, ale aké slovo bude mať v tejto problematike vláda malého postkomunistického štátu?
5. 4. 2023 08:30
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Pořád jsme 2x větší, než Slovensko. :-)
5. 4. 2023 10:01
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
To si porástol, že? Ako málo niekomu stačí k šťastiu...
5. 4. 2023 10:06
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
Ne, to jsou jen tvrdá data (i když se ti nelíbí). :-)
5. 4. 2023 12:30
Re: Tak si ho Helmuti strčte někam a to hluboko
No, povedal by som, že rozdiel medzi bývalými socialistickými krajinami v Európe, čo sa týka vplyvu v EÚ, je minimálny, ak vôbec nejaký. ;-)
3. 4. 2023 15:32
Stejně jako...
...skončil v mých očích Brouk v roce 1974, Transportér v roce 1992, Mini v roce 2000, Fiat 500 a Citroën DS v roce 1975, tak skončí Golf osmičkou, někdy v roce...2006-7, asi.

Klidně ať si z nedostatku invence používají osvědčená jména dál, ale moc to nefunguje, pokud je změněn nějaký základní parametr nebo celkový charakter. Třeba jako u Mustanga.
Rozbalit vlákno
2
3. 4. 2023 17:17
Re: Stejně jako...
F500 krásně funguje i dnes.... a to včetně elektrické verze.... je to pořád krásný malý Fiat, který dobře poslouží. Pravda, už to není sociální kára, ale v benzínovém provedení je to pořád auto za pár korun, byť konkurence je ještě níž....
3. 4. 2023 18:04
Re: Stejně jako...
Je to jen otázka pohledu každého. Popsal jsem pouze svůj osobní pocit a akceptuji i jiný názor.

O kritériích jak moc je třeba nepřerušit kontinuitu výroby modelu v generacích, zachovat koncepci, zachovat +/- cenovou hladinu, třídu nebo pohon, aby si auto ještě zasloužilo své původní jméno, se můžeme dohadovat do alelůja. O to mi ani tak moc nešlo. Šlo mi jen o pocit.

Golf od 1. až po 8. generaci vnímám jako Golfa. Fiat 500 do r.75 bylo jedno auto a 500 od r. 2007 dodnes, ať benzínové, naftové nebo elektrické, jako druhé. Bez ohledu na generace. Asi jako Škoda Octavia do r. 1964 (resp. 1971) je jedno auto a od roku 1996 dodnes druhé. A Superby jsou také dva a možná tři.
3. 4. 2023 15:44
Pokud nedojde k revoluci...
Je tomu presne naopak.

Nastava elektricka revoluce a spalovaky skonci ve VSECH modelech. :yes: :yes: :yes:

Future is electric

PS Udrzeni soucasneho stavu by nebyla revoluce. :D
Rozbalit vlákno
42
Avatar - speedfred
3. 4. 2023 16:22
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Ja revolúcie moc nemám rád, tie vždy prospeli iba nejakej skupine ľudí.
3. 4. 2023 19:50
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Prechod bude narocny.

A neprospeje predevsim Rusku, Kataru, Saudske Arabii, Iraku, Iranu, Libii nebo Venezuele.

A samozrejme prechod bude pro automobilky i jejich dodavatele velmi narocny.
Nicmene dotace jim to ulehcuji a podporuji (primarne) domaci autoprumysl.
4. 4. 2023 00:21
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Mas pravdu tem statum neprospeje a pak jeste neprospeje obyvatelum EU. To me zajima vic nez Rusko, arabaci atd.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:01
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Jojo, SAE se to líbí natolik moc, že uvažuje, že se dá do spolku s Iránem, ruskem a čínou a přestanou všechny obchody mezi sebou a spřátelenými zeměmi provozovat v USD, ale bude se platit v Junaech.....

Pokud se jim to povede, počítá se s inflací v USA mezi 18-37% :-) :-) :-) :-) :-)
Nebot papírový petro dolar končí.
4. 4. 2023 15:59
Re: Pokud nedojde k revoluci...
To by byla ale velká legrace. To by amíci celkem čuměli. My bohužel asi trochu taky.
4. 4. 2023 17:36
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Finančne neprospeje nikomu. Z pohľadu ekológie to bude mať zmysel, až keď budú na elektrinu všetky vozidlá, vrátane stavebnej techniky, autobusov atď., ale najmä všetky lode a lietadlá - lebo to sú najšpinavšie svine, nie osobné autá.
Avatar - Roland Von Wagen
3. 4. 2023 16:53
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Revoluce jsou dobré pro komouše. Těm to dělá v těch jejich vypropagandovaných makovicích slušnou omáčku.
3. 4. 2023 19:51
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Sametova revoluce byla co?
Avatar - Roland Von Wagen
3. 4. 2023 19:56
Re: Pokud nedojde k revoluci...
No, tak to si zrovna trefil. Doteď nechápu, proč se téhle akci říká revoluce. Ale možná proto je tam to "sametová". Stejný nonsens jako lidová demokracie, uhlíková neutralita apod.
3. 4. 2023 20:21
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Muzes to nejak rozvest? Takze byla taky dobra pro komouse nebo co?

Ja jsem si donedavna neuvedomoval jak vyznamna ta revoluce byla.
A sice predevsim odchodem rusackych vojsk!
Avatar - Roland Von Wagen
3. 4. 2023 21:01
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Jistě, že pro ně byla dobrá. Komouši nikam nezmizeli. Nebyli potrestáni, zakázáni ani jinak pohnáni k zodpovědnosti. Grebeníček, Vaš a jiné komoušské *** si v klidu dožily. Jiní do teď ze své komoušské minulosti profitují. A teď, víc jak 30 let po té "revoluci" tu máme druhého komunistického prezidenta. Ne, že by mi zrovna tenhle nějak vadil. Vypadá, že šel fakt do sebe. Ale soupeřem mu byla další komoušská estébácká ***. Celý politický přechod od toho před 89 do toho po 89 byl plánovaný a domluvený zeshora. To je pravý opak definice revoluce, ta přichází zezdola a náhle.
3. 4. 2023 23:38
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Ok. To beru. Taky to bylo sametovy. :D

Nic to nemeni na tom, ze jsme se rusaku zbavili. I kdyz ne uplne. Ale s novym prezidentem zase o neco vic.

Co tim chci rict? Ne vsechny revoluce jsou obratem k lepsimu. Ale nekterym se to alespon castecne povede.

Kazdopadne tahle elektricka revoluce je dana technologicky.
To ze ji EU, Cina nebo USA masivne podporuji neni divu. EU a USA by si radi zachovaly svoji dominanci. A Cina si chce ukousnout svuj dil kolace. Cim vic tu budes s rohypnolem bojovat proti EV, tim vetsi kus si Cina ukousne.

A realita je takova, ze auta budou (jen) elektricky bez ohledu na tvuj nazor a dokonce bez ohledu na EU...
4. 4. 2023 00:24
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Auta JEN elektricky nakonec urcite nebudou. Neni to plnohodnotna alternativa. Ano EV bude jezdit dost, ale nebude to EV only jak si zjevne hrozne moc prejes.
4. 4. 2023 00:35
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Ok.

Kdyz myslis. :D

Jen elektricky bude akorat Volvo (2030), Audi (2033), Rolls-Royce (2030), Cadilac (2030) a od roku 2040 i Honda.

Samozrejme ze to nebude plnohodnotna alternativa. Protoze si to mysli ryccardo.
:D :D

PS Muzu te ubezpecit, ze to co si ja preju nebo ne je Volvu i Audi zcela ukradeny. ;-)
A i tvuj stupidni nazor, ze EV nebudou plnohodnotnou alternativou tyto automobilky EVIDENTNE nesdili...
Sorry.
4. 4. 2023 16:03
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Jasný Nokia taky myslela, že telefony budou jen tlačítkový a jak dopadla :-D

Ano pokud nenastane průlom ve výrobě baterií (poloviční hmotnost i cena a jednou taková kapacita) tak je EV fakt jen pro někoho a na určité způsoby použití je absolutně nepoužitelné.

Samozřejmě, že to nebude plnohodnotná alternativa, protože je to zjevný z testů. Kdyby si to myslel jen Ryccardo, tak to dejme tomu nemusí být pravda, ale on si to myslí hlavně trh a zákazníci. Kolik ti kdo platí, aby sis to přál. Nebo jsi jen pomatený dítě, který si usmyslelo, že to tak prostě chce, protože ICE jsou z nějakýho důvodu ve tvý hlavě špatný?
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:04
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Realita je taková, zelený utopisto, že budete 100% závislý na číně, Evropa žádné suroviny nemá, Trofime.

blbý co :-) :-) :-) :-) :-)
4. 4. 2023 06:58
Re: Pokud nedojde k revoluci...
divadlo pre masy
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:02
Re: Pokud nedojde k revoluci...
dohodnuté předání moci mezi KGB, STB a KSČ na jedné straně a OF, západními zeměmi a disidenty na straně druhé.

Ve skutečnosti se o žádnou revoluci nejednalo, byl to výměnný obchod něco za něco.
3. 4. 2023 17:32
Re: Pokud nedojde k revoluci...
A to víš, že jo ;-) Meleš hlouposti, o elektriku bez dotací není zájem. Kdo to asi tak bude kupovat? Dopadne to tak, že když to Němci zabalí, na jejich místo se posunou korejci a na jejich místo Čína a to ta spalovací... Koho to postihne? Dělníky z evropských automobilek. Pokud to nechtějí vidět, zbydou jim jen oči pro pláč a nám taky. Bohužel... :no:
3. 4. 2023 19:25
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Vis jaka je nejhodnotnejsi automobilka sveta?

Vis jaka je treti nejhodnotnejsi automobilka sveta?
https://www.reuters.com/…tric-2022-04-03/

Jinak "spalovaci Cinou" jsi vskutku pobavil. Chapes vubec, jaky problemy maji vyrobci spalovaku v Cine???
https://fdrive.cz/…ralu-smrti-10434
"Jenže do tohoto hladce běžícího konjukturálního soukolí hodil celou hrst písku Elon Musk se svou cenovou válkou. Ta sice způsobila spoustu vrásek i euroamerickým automobilkám, kterým přerušila finanční hojení po gigantických skokových výdajích na zavedení elektromobility, ovšem možná trochu překvapivě způsobila největší pomyslné zemětřesení právě v Číně."

Doporucuji vice sledovat autoprumysl, kdyz ho chces komentovat. ;-)
Jenze ty s tvym mindsetem to tezko budes chapat.
3. 4. 2023 20:50
Re: Pokud nedojde k revoluci...
nemysli si, ze eu automobilky na ev prodelavaj. Opak je pravdou, na mobile de jsou desitky mist ve vyrobe na ix40. Na verzi 50 nic. Ty slabsi verze jsou se slevou 30%. A nerikej mi, ze to prodavaj pod nakladama.. O zakladu i4, ktery je ve vysledku za cenu tesly 3 ani nemluve. Kdyby na tom nemeli marzi, tak vyrabej akorat verze m50 a nepredstvujou levnejsi varianty
3. 4. 2023 21:00
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Když si tak do té Tesly zapálený a navíc když je konečně "tak levná", proč už ji nemáš? A kde je test na moje.auto.cz ;-)

O hodnotě Tesly vypovídá jen to, kolik lidí do ní chce investovat, pořád je to takové investiční letadlo lidí, co jí věří. Navíc je to pořád spíš technologická značka než automobilka. Jako auto to normální člověk nechce. Není to ani hezké, ani praktické, ani cenově dostupné, ani kvalitně zpracované a přístup k problémům poměrně legendárně špatný... :no:
4. 4. 2023 00:21
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Tady neco k tomu letadlu.
https://elektrickevozy.cz/…kordni-pocet-aut

Prave jsi oznacil 400.000 lidi po celem jen za q1 2023 svete za nenormalni.
:D :D :D

Dobrou
4. 4. 2023 07:02
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Nie si normálny = si iný ako je zaužívané.
Si normálny = splývaš s davom

Nebyť normálny je podľa mňa vcelku pocta.
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:31
Re: Pokud nedojde k revoluci...
zase brebtáš ta svoje moudra, bačo?
5. 4. 2023 00:27
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Niekto múdra, niekto retardované poznámky, že? ;-)
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:06
Re: Pokud nedojde k revoluci...
400 000 vs kolik? 6 miliard spalovacích aut?

To není ani flusnutí do rybníka Trofime :-) :-) :-)
4. 4. 2023 14:56
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Nenormální? Kde jsem to napsal? Napsal jsem jen, že jsou investoři, co Tesle věří, čili jdou do rizika, protože její byznys připomíná “letadlo”, nic víc ;-)
3. 4. 2023 23:10
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Elektroblb promluvil! :-[] :no:
4. 4. 2023 00:19
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Kam s takovyma krapama ale dojedes? Minuly tyden s naftovou Oktou 1500 km za dva dny. 2x jsem byl u pumpy a mezitim frcel 130-220. Mas nejaky EV, ktery takovou cestu zvladne?
4. 4. 2023 06:42
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Nejde o to jestli to EV zvladne ( ono to zvladne) dnes.
Jde o to zda to zvladne za 5 nebo 10 let.

A vem si vyvoj a pokles cen EV za poslednich 10 let.

A opet jen pro predstavu jedna citace: “ původně zamýšlený jako druhé auto domácnosti, se stal hlavním dopravním prostředkem pro všední dny pro 90 % domácností vlastnící vůz Spring s více než jedním autem."
4. 4. 2023 07:06
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Pokles cien? Čo tým myslíš? Ak niečo zlacnie zo 100 tisíc na 70, je to síce pomerne výrazná zmena, ale je prd platná, keď si môžem dovoliť auto do 25 tisíc. A za tú sumu použiteľný benzín kúpim, EV ani omylom. Trúfaš si tvrdiť, že sa to za 5-10 rokov zmení?
4. 4. 2023 07:40
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Kdyz si vemes dnesni udavanou cenu kWh baterie nekde kolem 120$ je (10 let zpet to bylo 1000$) zjistis , ze cena baterie uz dnes neni duvod vysoke ceny EV.
4. 4. 2023 09:13
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Mne je úplne ukradnuté, čo je dôvodom vysokej ceny EV. Pokiaľ je EV predražené, tak argument o lacnejších baterkách nemá žiadnu váhu a je irelevantný.
4. 4. 2023 17:31
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Jednoducha otazka.
Dokaze dnes Tesla vyrabet vice vozu? Ano/ne?
4. 4. 2023 16:06
Re: Pokud nedojde k revoluci...
O tom píšu. Dnes to právě nezvládne. Jestli se zvýší kapacita baterií tak na 200 kWh a zároveň klesne jejich hmotnost, tak prosím pak to bude fajn a uznám, že je to použitelné. Teď je to fakt směšný. Ekvivalent plný baterky v EV je asi 10-15 litrů benzínu. To prostě neokecáš, ale je to málo. Současné EV jsou díky tomu odsouzené na cesty kolem komína a neustále sledování stavu baterie. Na nic jiného se nehodí.
4. 4. 2023 17:32
Re: Pokud nedojde k revoluci...
“ původně zamýšlený jako druhé auto domácnosti, se stal hlavním dopravním prostředkem pro všední dny pro 90 % domácností vlastnící vůz Spring s více než jedním autem."

Dovedes si to vysvetlit?
4. 4. 2023 22:24
Re: Pokud nedojde k revoluci...
To je tvuj vlhkej sen ze to jednou tak bude?
5. 4. 2023 06:33
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Ne, to je aktuální prohlášení Renaultu.

Chapu tedy dobře, že v pohledu na EV jsi na tom tak, že realitu považuješ za "vlhke sny"? Není čas začít přemýšlet?
4. 4. 2023 16:07
Re: Pokud nedojde k revoluci...
Tak pravdou je, že akcie Tesly padají protože padají všechny technologický akcie. To s hospodářskýma výsledkama nebo prodejema nemá nic společného.
3. 4. 2023 18:11
Konec Golfu
Web Auto.cz sleduju už léta, Golfem jezdím a musím napsat, že by mě nikdy nenapadlo, že někdy budu psát text pod titulkem "konec Golfu"... vždycky jsme se tu těšili, co přinese nová generace nejprodávanějšího auta v Evropě. Tak teď nám VW "nadělil" zprávu, že Golf tak jak ho známe končí!
Já vím, jméno se asi přesune na elektromobil, ale to už Golf opravdu nebude.
VW je tak drsný, že ani nenabídl (jako Morfeus v Matrixu) pilulku, která by umožnila probudit se tam, kde se právě začíná s přípravou jeho deváté spalovací generace....
Co vůbec dodat?? Nic... vlastně něco přece, u této zprávy vydané ve 14.53 je teď v 18.07 méně než 10 komentářů... jako pamětník éry, kdy Golf zájem publika přímo přitahoval, musím konstatovat, že to je údaj velmi vypovídající a pro spalovací Golf to opravdu nevypadá dobře. Škoda.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2023 19:16
Re: Konec Golfu
Ja dnes uz skor vidim nove taigo ako noveho golfa ... a to je v principe pre golf konecna.... ale sami si ho dokafrali... aj ked je fakt ze ani novu astru uz moc nevidno ... v nizsej strednej dnes uz u nas frci len corolla scala i30 ceed a sem tam este nejaka octavka... a ani ja by som 25-30 litrov za toho sucasneho solaveho golfa nedal... to radsej taigo alebo t roc ( ked uz vw ) ... vw ma o com premyslat... pritom s predchodcom sedmickou golfom to mali naslapnute paradne aj do tejto klucovej a tazkej dekady... ale zda sa ze to podcenili cele a navyse zmenili uz u tohto noveho golfa priority...pride mi ze uz tu nie je prvorada kvalita ale velkost displeja... takze sa niet comu divit ze im takto legenda mizne pred ocami... dokafru si to s nim jak s beetlom uvidis... a miesto neho uz bude predajne cisla wagenu robit ( este pred 10 rokmi neexistujuci ) t roc ... a pockajme este co bude s novym polom... ci este vobec nejake bude... vw sa nakoniec v eu porazi aj sam... a este 2 - 3 roky a aj korejci ho uz vyprasia v kazdom segmente ... uz dnes je v podstate ceed lepsi ako golf a sportage ako tigi... aj sorento ako tigi allspace... snad len rio straca na polo... vw sa uz zacina pomaly ale isto vytracat z poprednych priecok aj co do spolahlivosti a s tym idu ruka v ruke spominane predaje.... vw sa dostal do akehosi bludneho kruhu... z ktoreho sa zrejme len tak nevymani... k tomu vsetkenu este aj tie jeho dnesne ceny ( polo v cene ceedu/scaly ... t roc v cene sportagu ) ... a je vymalovane...
3. 4. 2023 18:26
Bože, to je zase titulok...
Spaľováky skončia nie len v Golfe, Golf nie je predsa žiadny zázrak, aby sme za ním plakali inak ako za benzínovou Astrou, C4, Focusom, či akýmkoľvek iným modelom.
Prečo by vlastne mala nastať nejaká revolúcia? Nič takého. Proste niekto určil, že autá budú elektrické, drahé a nevýhodné, aby čo najviac plebsu presadlo do vlakov a autobusov. A stádo nemá inú možnosť, ako plniť rozkaz; ohrada je vysoká a vrátka v nej len jedny. Ľudia sú ovce a tie ako také nie sú schopné použiť rozum a jednotne ísť za jedným cieľom. Pokiaľ idú niektoré ovce do pripravených vrát, iné chcú v ohrade prebiť hlavou dieru na strane benzínovývh a naftových trubiek, ďalšie chcú na tretiu stranu k vodíku, podaktoré túžia po syntetických palivách, mnohé nevedia kam a mnohým je to jedno, tak sa nestane nič. Nakoniec všetky v chaose, s bľačaním a modrinami prebehnú tými otvorenými vrátami v ústrety radostnej elektrickej budúcnosti, kde si už nebudú voziť zadky vo svojich autách - alebo za to poriadne zaplatia aj za tých, čo na to mať nebudú. Golf- negolf.
Rozbalit vlákno
77
3. 4. 2023 18:38
Re: Bože, to je zase titulok...
Prosim prestan sirit lzi.

Prechod na elektro je evoluce ktera probiha velice rychle.

Veskere dotace a regulace je jen snaha zachranit evropsky automotiv. Mozna marna.

Evoluce baterii je ohromna.
3. 4. 2023 18:49
Re: Bože, to je zase titulok...
Prechod na elektro je nepremyslený nasilu pretláčaný krok. EV sú mi mnohými vlastnoťami sympatické a majú moju podporu, ale elektromobilita ako taká nie je prirodzenou evolúciou ani omylom. Regulácia a dotácie na deformovanom trhu vždy slúžili a slúžia konkrétnym cieľom a nie pre nejaké vyššie dobro. To je ako keď ťa niekto zmláti do krvi, že skoro nemôžeš vstať zo zeme, a potom ti zavolá sanitku a tvrdí, že je tvoj anjel strážny a záleží mu na tvojom živote a zdraví. Bež s takými žvástami niekam. Máš na očiach klapky a kasáš sa, ako dobre vidíš. Podľa teba tí milí páni z Bruselu celé dni nemyslia na nič iné ako na naše dobro...
3. 4. 2023 18:56
Re: Bože, to je zase titulok...
Cina jede baterie ve velkem mnozstvi s neustale klesajici cenou. Pokrok behem nekolika malo let je obrovsky.

Kdo nezachyti prechod na ev tak nejspis konci jako Nokia.
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2023 19:13
Re: Bože, to je zase titulok...
Škoda, že se ta vaše neustále klesající cena příliš neprojevuje na cenách EV, dvojnásobných proti nejprodávanějším ICE. Ale mel si ta svoje hovna o Nokii, co tu vypisujete poslední 3 roky, když tě to utěší.
3. 4. 2023 19:29
Re: Bože, to je zase titulok...
Ja tu vidim TM3 za 1,1M.
https://www.tesla.com/…CZ/model3/design#…
Ukaz mi prosim srovnatelne auto za polovinu.
VW Passat zacina na 1M. Nejak uz mi ty rozdily neprijdou ve vyssich tridach propastny.
V nizsich zatim ano.
To se zmeni s nasledujici generaci, ktera bude startovat od 600.000Kc za pouzitelny EV.

PS Odmitam se bavit o nesmyslnych cenach evropskych EV v nizsich tridach. ;-)
Avatar - speedfred
3. 4. 2023 20:01
Re: Bože, to je zase titulok...
Tesla za "jedičku" už začína dávať zmysel pri súčasnej drahote áut. K tejto drahote sme sa dostali nejako umelo.
3. 4. 2023 20:10
Re: Bože, to je zase titulok...
Co ma podle tebe vliv na dnesni cenu aut?
Avatar - speedfred
3. 4. 2023 20:17
Re: Bože, to je zase titulok...
Nemalou mierou aj emisné pokuty.
Len tak zo srandy som raz počítal koľko by bola e-pokuta za moje auto teraz, tak to vychádzalo 14 alebo 16t €.
4. 4. 2023 06:47
Re: Bože, to je zase titulok...
Emisni pokuty se plati z prumeru.

Vlastne si nepamatuju zadne info kolik se platilo za minuly rok. Mas ho?
3. 4. 2023 20:30
Re: Bože, to je zase titulok...
Zlá otázka. Treba sa pýtať, čo má vplyv na všetky dnešné ceny, nie len na ceny áut,
3. 4. 2023 23:21
Re: Bože, to je zase titulok...
V první řadě idiotská antiautomobilová politika EU. :-O :no:
3. 4. 2023 21:07
Re: Bože, to je zase titulok...
Přihoď nezbytnou výbavu a jsi za 1.35mio za menší auto než je Octavia IV ;-)
Dal bych sem odkaz, ale konfigurátor Tesly neumí udržet zvolenou kombinaci...
3. 4. 2023 23:42
Re: Bože, to je zase titulok...
Na "mensi" (TM3 vs Oct) auto jsi prisel konkretne jak? :D

https://www.carsized.com/…via-2019-estate/?…
4. 4. 2023 07:08
Re: Bože, to je zase titulok...
Tesla 3 mi príde citeľne menšia ako Octavia, napriek podobným vonkajším rozmerom. A to, kámo, nemám škodovky ani trochu v láske.
4. 4. 2023 08:12
Re: Bože, to je zase titulok...
Prestoze ma vyrazne delsi rozvor.
:D
4. 4. 2023 09:18
Re: Bože, to je zase titulok...
No, ja som si v Tesle 3 vzadu nejaké tie kilometre posedel a musím konštatovať, že zlatá Octavia. Jak priestorovo, tak pohodlím. Tesla je tichšia. Ale to je za mňa v roli pasažiera asi jediné pozitívum.
5. 4. 2023 08:36
Re: Bože, to je zase titulok...
Rozvor není (co se týče prostornosti) vše. To fakt nevíš? :-O :no:
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2023 06:18
Re: Bože, to je zase titulok...
Tak hlavně Passat není nejprodávanější evropské auto, ale co čekat od toho demagoga.
4. 4. 2023 07:51
Re: Bože, to je zase titulok...
Precti si moji reakci znovu, lepe a hlavne celou. :D

Pak pochopis, ze jsem ti dal v podstate za pravdu. Jen o tom nechci diskutovat.

Protoze diskutovat o dnesnich vysokych cenach ev v nizsich tridach je asi jako diskutovat o nutnosti nabijeni ev....
3. 4. 2023 21:09
Re: Bože, to je zase titulok...
No, keď bude auto tej veľkosti začínať o 30% nižšie, dá sa hovoriť o akej-takej cenovej dostupnosti...
4. 4. 2023 13:53
Re: Bože, to je zase titulok...
Jenže ona to je Nokia. Prodeje jednoduše padají. Rok 2022 je 8,2 milionu. Moloch plný automobilek a prodeje mu postupně spadly o 2 miliony. To je strašná statistika.

Čína je největší automobilový trh na světě. V případě elektrik se VW nevleze ani do top15. BYD prodá asi 1/4 elektrik z celkové své produkce a má meziroční nárust prodejů 150 %.

V případě spalovacích motorů - VW je plus minus na nule s padající tendencí, protože v prosinci měl FAW-Volkswagen propad -22 % a SAIC-Volkswagen -11 %. Ano, čínský trh má problémy obecně, jenže na tahouny to neplatí. V prosinci BYD +138.2 a Changan +123 %.
3. 4. 2023 20:12
Re: Bože, to je zase titulok...
Pokrok je, ale vyplýva z nejakých nastavených pravidiel, ktoré absolútne nereflektujú na stav trhu, kúpnu silu ľudí alebo infraštruktúru. Niekto sa rozhodol ísť do toho po hlave a za každú cenu, nie je to prirodzený vývoj. Áno, kto na ten vlak nenaskočí, tak mu ujde. Ale je to Šinkanzen z Hornej Dolnej do Afriky. Nezmyselný smer, šialené ceny, takže sa rúti skoro prázdny a bez zmyslu. Niet prečo doň nastupovať a niet za čo. Až na pár exotov.
3. 4. 2023 21:11
Re: Bože, to je zase titulok...
Hmmm souhlas ;-)
3. 4. 2023 21:44
Re: Bože, to je zase titulok...
Ja nie som proti EV - pokiaľ budú použiteľné a za normálnu cenu. Netrvám na spaľovákoch, často prepínam vetranie na vnútorný okruh - napriek prísnym normám smrdia stále. Ale za EV svoj diesel nevymením, z dôvodu príliš vysokej ceny a obmedzenej použiteľnosti. Do mesta ako druhé auto v rodine si elektromobil predstaviť viem, ale to by nesmelo auto veľkosti Fabie alebo dokonca menšie stáť toľko čo Passat.
3. 4. 2023 21:52
Re: Bože, to je zase titulok...
Já vím, napsal si to ale dobře, souhlasím s tím :yes:
5. 4. 2023 08:37
Re: Bože, to je zase titulok...
Já taky nejsem proti EV, pokud ovšem bruselští potentáti nebudou zakazovat prodej normálních aut. :-)
3. 4. 2023 23:15
Re: Bože, to je zase titulok...
Co by ti elektrofašounci proboha dělali, kdyby neměli ten krach Nokie? :-[] :no:
4. 4. 2023 00:13
Re: Bože, to je zase titulok...
Meli by krach Kodaku.
Zanik parnich lokomotiv.
Prechod od taznych zvirat na spalovaci motory atd.
:D

Bavi te pouzivat (bezduvodne) oznaceni protivnika fasistou po vzoru ruska?
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:17
Re: Bože, to je zase titulok...
On to používá špatně, nejste fašisti ale NEOSTALINISTICKÝ utopisti, přesně po vzoru SSSR. Vymýšlíte stejné, nereálné, fantasmogorické utopie jako oni tehdá.

Blbý co, TROFIME :-) :-)
4. 4. 2023 12:01
Re: Bože, to je zase titulok...
Hmm, a ony parní lokomotyvy někdo zakazoval? Ne, přešlo se na dieselové a elektrické, protože byly uživatelsky mnohem jednodušší, úspornější a výkonnější. Tudíž jim zákazníci přirozeně a dobrovolně začali dávat přednost. Nikdo ale nezakazoval jejich prodej. Takže toto idiotské srovnání je jen typická EV demagogie! :-O :-( :no:
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 13:03
Re: Bože, to je zase titulok...
Parní lokomotivy v čssr sloužily na vlečkách nebo jako posunovací atd ještě začátkem 80. let

Takže asi tak....
4. 4. 2023 14:55
Re: Bože, to je zase titulok...
Trochu problem je, kdyz mas velkou cast ekonomiky zalozenou na vyrobe parnich lolomotiv a vidis, ze to uz neni budoucnost.

Jiste, muzes to nechat na trhu, ale mas pak plan B?
4. 4. 2023 22:33
Re: Bože, to je zase titulok...
Prozradím ti sladké tajemství - dobrovolně si zkratomobil běžní, resp. rozumně uvažující lidé v zemích s elektrofašisticky nezdeformovaným trhem NEKUPUJÍ, protože to nedává uživatelský, ekonomický ani ekologický smysl! :-) Ty to fakt nevíš? :-O :-O :-O
Avatar - Barrichello
5. 4. 2023 10:04
Re: Bože, to je zase titulok...
Tak tak, bez dotací a vnucení státní správě je to neprodejný :-)
5. 4. 2023 11:37
Re: Bože, to je zase titulok...
Jenom fanatičtí elektrohujeři zde trapně předstírají, že to neví! :-[] :no:
3. 4. 2023 19:02
Re: Bože, to je zase titulok...
Akorát trošku bordel v pojmech.

"Přechod na elektro"....... je klasická revoluce - rychlá, prudká změna

"Evoluce baterií je ohromná"......evoluce - postupný dlouhodobý kvalitativní vývoj. A ten neprobíhá, v daném měřítku, nikdy rychle.
3. 4. 2023 23:57
Re: Bože, to je zase titulok...
Heled nez tady teoretizovat o baterkach, jestli je to evoluce nebo revoluce, radeji si o nich neco precti. ;-)

https://insideevs.com/…ries-production/
The Zeekr 009 model will be available with a 140-kilowatt-hour (kWh) CATL Qilin battery and offer a driving range of 511 miles (822 km) under the CLTC test cycle.

Rikej si tomu jak chces...
Ja tomu rikam zkratka pokrok. A bude existovat cim dal min lidi, kterym nebude stacit dojezd 800km na nabiti. Pri cim dal hustejsi nabijeci infrastrukture (a moznosti dobijeni v cili) obzvlast. :yes:
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:09
Re: Bože, to je zase titulok...
O zázračných baterkách se mluví 15 let a skutek utekl.

Hele kde koupím bateriovou stanici s něčím niným než 120 000 let starou LIONkou nebo o něco modernější LifePo?

Nic takovýho nikdo nevyrábí a neprodává, blbý co :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Arnie J
4. 4. 2023 10:17
Re: Bože, to je zase titulok...
Veškerý pokrok za poslední desítky let spočívá v tom, že tam ty li-ion články cpou stále více nahusto (takže to pak lépe hoří). Jenže tento způsob "pokroku" už je prakticky vyčerpaný a konečným výsledkem je tebou výše zmíněná 140 kWh baterie vážící 550 kg. Co dál? Bez zásadní změny technologie už další posun bude zcela minimální.

Startupů slibujících nové revoluční "gamechanger" baterky jsme za tu dobu viděli stovky a nikdy z toho nic nebylo. Přitom to je přesně ta věc, která z mého pohledu elektromobilům brání v masové použitelnosti (z technického hlediska, cenu teď neřeším). Protože uživatelsky je to skvělé, ale ty li-ion baterie to zásadně kazí. Hmotnost, spotřeba vzácných surovin při výrobě, háklivost na nízkou/vysokou teplotu, atd.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:24
Re: Bože, to je zase titulok...
Přesně tak, to je tak ty slibované revoluční baterie do naotasů, mobilů, fotáků atd.

Realita je, že po 3 letech to má ztrátu kapacity a musí se to nabíjet pořád dokola, notas vydrží po 3 letech s bídou 2 hodiny na baterku a telefon tak s bídou 8 hodin a je to KO, na nabíječku.

Kde sou ty nové baterie? čekám na ně 10 let a nikde nic :-) :-) :-) :-)

kamarád čeká, kdy so koupí toto https://www.datart.cz/…wh-1eco1330.html

a bude v tom něco jiného než Li-ion nebo Lifepo ale kde NIC, TU NIC

Jen utopistické pohádky zelených fanatiků
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2023 19:11
Re: Bože, to je zase titulok...
:D :D :D "evoluce, která probíhá velice rychle" je vskutku krásný eufemismus pro eurokomouši nařízenou elektrickou revoluci, která střední třídě znedostupní auta.
3. 4. 2023 19:37
Re: Bože, to je zase titulok...
Akorat tu revoluci narizuji i v Cine, Indii, Japonsku, Koreji, USA, Kanade, Norsku, Velke Britanii.

Proboha piste si ty svy pitomosti. Ale vynechte EU. :D

https://www.thehindubusinessline.com/…icle37737243.ece
As the fourth-largest auto market, India committed to a new target for phasing out fossil fuel vehicles. :yes: The Indian motor industry also revealed fresh plans to make two-thirds of new vehicles electric by 2030.
:-O 8-s :-O

PS Bylo by fajn, zacit brat vazne absolutni svetovou vetsinu a prestat nadavat na EU.
https://en.m.wikipedia.org/…il_fuel_vehicles
3. 4. 2023 21:05
Re: Bože, to je zase titulok...
Lenže EU sa po tej "svetovej väčšine" opičí, alebo ju dokonca poslúcha, pritom na to nemá a devastuje vlastné krajiny a vlastných ľudí - a kvôli čomu?
4. 4. 2023 00:02
Re: Bože, to je zase titulok...
Asi jsi nepochopil smysl meho sdeleni.

Specielne pro tebe. Zkus se oprostit od EU. Zkus se divat na automotive globalne.

A pak mi napis, co bys delal jinak, nez delaji evropsky automobilky.
Avatar - speedfred
4. 4. 2023 06:49
Re: Bože, to je zase titulok...
Automotive globálne mimo EU: vymysleli a schválili/chceli schváliť takú .íčovinu ako zákaz spaľovákov? Majú aj v iných častiach sveta také pokuty za "nadlimit" teplého vzduchu? (CO2)
4. 4. 2023 07:21
Re: Bože, to je zase titulok...
Zakaz spalovaku mimo EU?
Canada to ban sale of new fuel-powered cars and light trucks from 2035

The California Air Resources Board voted in August to require that all new automobiles and light trucks sold in the state be zero emission by 2035.

UK's 2030 petrol and diesel ban...

Norway to Get Rid of Petrol and Diesel Cars by 2030
Staci?????

K pokutam. Mne prijdou spravedlivejsi nez prehnana podpora tak jako v USA.
https://www.reuters.com/…rope-2023-03-30/
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:34
Re: Bože, to je zase titulok...
Hele Trofime, která automobilka vyrábějící nákladáky prodává truck, co za 4 dny ujede i s nabíjením 1800-2400 km?

Já že naftový to dá s prstem v Nose, kámoš běžně jezdí trasy Zlín-Barcelona a zpět nebo Fracnie, Nizozemí atd

A počítáš Trofime, že Ev náhrada takový naftový truck za ceny 4,5-7 mega bude stát kolik? 7,5-14,6 mega?
A že tu trasu co zvládne nafták za 5 dní dá baterák za kolik? 8-13 dnů?

To se firmám vyplatí ne.

Místo flotily 120 naftáků tak djeme tomu 250-330 EV jebek?

To bude špička, přeji ti až si objednáš desitčky na teslu ze skladu z itálie, tak aby tě doprava místo současných 450 kč stála 1200-2300 kč a něčeho velkého třeba pro firmu nějaké stroje co váží 700 kg stála msíto dnešcích dejme tomu 6 000 kč tak 12-24 000 Kč

Čím dřív zkrachujete, tím líp, fanatický pomatenci!!!!!!!!!!!!!!

rohlík za 30 Kč - náš cíl

Lidi Vás umlátí čepicema :-)
4. 4. 2023 11:24
Re: Bože, to je zase titulok...
Tu by som sa ho zastal. Kamión je najväčšia prasáreň aká môže byť, ktorú treba čím prv úplne zrušiť a zakázať. Chyba matrixu, ale že fatálna. Flotily kamiónov MKD sú degenerovaným výsledkom degenerovaného systému postaveného na toku peňazí. Na lokálne trasy rádovo v desiatkach, max. stovkách km je Semi idálna.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 11:47
Re: Bože, to je zase titulok...
A čím budeš vozit zboží, materiál a suroviny ? Vlaky jo?

S dnešním systéme skladů, kde maj materiál tak na 2 dny produkce. HAHAHA

To šlo za totáče, kdy se za fabrikou válelo železa a dalších materiálů na 10 měsíců produkce :-)
4. 4. 2023 14:07
Re: Bože, to je zase titulok...
Ešte raz - rozmýšľaj hlavou, nie pozadím. A hlavne sa nauč čítať a chápať písaný text. Nepíšem čírou náhodou o chybnom systéme? Ktorý zrejme potrebuje zmeniť. Vieš čo, radšej mi nič nepíš, nemám chuť písať ti všetko nadvakrát jak debilovi.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 21:05
Re: Bože, to je zase titulok...
Ten systém ale nikdo měnit nechce, jen dopravní prostředky. A ty změnit bez změny systému je čistá utopie.

Kydy o pozadí si nech pro svojí babičku...
5. 4. 2023 00:31
Re: Bože, to je zase titulok...
To by si ma musel presvedčiť o opaku, ale na používanie hlavy to u teba nevyzerá. Nepáči sa ti, nereaguj na mňa, zaobídem sa. ;-) Je tu dosť solídnych ľudí na debatu.
Avatar - Barrichello
5. 4. 2023 10:07
Re: Bože, to je zase titulok...
A můžeš mi uvést jediný příklad kde se ten systém mění? Začlo jezdit víc vlaků? Začly firmy budovat větší sklady místo "Just in time", přestaly se vozit cetky z Asie, zkrachoval Aliexpress, Alibaba, Ebay atd?

Kulový Nalezenec, kulový (jak zní legendární hláška) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2023 10:12
Re: Bože, to je zase titulok...
PS: Odkdy jsou zelený neostalinističtí utopisti solidní lidi na debatu?
4. 4. 2023 07:46
Re: Bože, to je zase titulok...
Čo by som robil inak? Úplne všetko. Lenže majú zviazané ruky a robia čo musia, aby vražednú politiku EÚ prežili. Prečítaj si vyššie môj príspevok o ovciach, nebudem to rozoberať dvakrát.
Čína stavia na elektromobilite. Lenže vlastní technológie na značnom stupni vývoja a taktiež veľké množstvo výkonnej a v pomere k tomu lacnej pracovnej sily. Stačí porovnať ceny EV v Číne a u nás, aby človek pochopil, že je to iný svet a čínske reálie sa u nás realizovať nedajú.
India - kvetnaté reči o raketovom rozvoji. Lenže sa to týka len horných desaťtisíc, väčšina obyvateľstva žije v chudobe, tí šťastnejší majú dobytok a vrchol motorizácie je pre nich starý malý motocykel alebo rikša.
Amerika - napriek pár elektrickým lastovičkám je to stále krajina veľkých áut, SUV a pickupov s veľkými motormi. Alebo chceš tvrdiť, že je tam trendy hybrid s malým, najlepšie trojvalcovým benzínom? Zobuď sa z toho sna.
4. 4. 2023 07:50
Re: Bože, to je zase titulok...
Ne, v Kalifornii je trendy Tesla.
Ktera pojezdi vsechny V8. Zadny trivalec. ;-)
4. 4. 2023 08:27
Re: Bože, to je zase titulok...
Kalifornia = globálne automotive? Písal si oprostiť sa od EU a vziať v úvahu automotive globálne - a teraz má byť argumentom jeden zámorský trh, mimochodom podobne deformovaný a nasilu tlačený do EV? Čo tam máš ďalej?
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:12
Re: Bože, to je zase titulok...
Kalifornie je stát ve státě a už tak 50 let je to těžký socialistický moloch a jeden z nejhorších států USA, LA plné bezdomovců a narkomanů je jeden příklad za všechny :-)

Kdo chce vidět poslední skutečný zbytek USA, tak Kenturky, Mississippi,Tennessee, Lousiana atd

Zbytek už s původním duchem USA a tradicemi nemá naprosto nic společného.
5. 4. 2023 08:41
Re: Bože, to je zase titulok...
Máš naprostou pravdu! :yes:
Avatar - Barrichello
5. 4. 2023 10:08
Re: Bože, to je zase titulok...
Jinak Kalifornie je plná dodávek a trucků s V8.

divný jak mohou fungovat vedle Tesly :-)
3. 4. 2023 21:38
Re: Bože, to je zase titulok...
Done,vzdy ma pobavia tieto clanky o Indii a ich prechodu na EV auta :D
Don ,sadni na lietadlo a chod sa tam pozriet nazivo a potom pochopis ako daleko od reality je ten clanok :D
3. 4. 2023 21:50
Re: Bože, to je zase titulok...
jo jo jo
3. 4. 2023 23:59
Re: Bože, to je zase titulok...
Me vzdy pobavi lidi jako ty, ktery mi vysvetluji, jak jezdim s EV draze.

To je obdobny priklad.
4. 4. 2023 07:47
Re: Bože, to je zase titulok...
A nejazdíš?
4. 4. 2023 08:13
Re: Bože, to je zase titulok...
Ne, jezdim do 1,5Kc/km.
4. 4. 2023 08:22
Re: Bože, to je zase titulok...
Vidíš a já aktuálně jedu za 1,16 Kč km s CNG ;-)

Edit: Dojel jsem do Budějovic, 167km z Prahy se spotřebou 3,7kg/100km, s cenou CNG 29kč/kg jsem na 1.07km/km, celkem slušné 😋
4. 4. 2023 08:23
Re: Bože, to je zase titulok...
A ďalej? To sú všetky náklady? Čo kúpna cena? Nútené prestoje (ak nejazdíš krátke trasy, áno, tam je EV doma). Častejšia výmena pneumatík. Brzdy.
4. 4. 2023 08:29
Re: Bože, to je zase titulok...
Pneumatiky?
4. 4. 2023 09:05
Re: Bože, to je zase titulok...
Keď má auto o 200-300 kg viac, neopotrebujú sa znateľne rýchlejšie? Resp. nie sú aj drahšie? Podľa mňa to do prevádzkových nákladov tiež patrí. EV určite jazdí ekonomickejšie ako spaľovák, to je bez debaty. Ale či je to celkovo naozaj lacnejšie, za to by som ruku do ohňa nedal. Niektoré vstupy sú drahšie, niečo je lacnejšie, prevádzka spaľováku tiež nie je len benzín a nafta. Ale keď vezmeš v úvahu aj kúpnu cenu auta, ekonomická výhoda EV sa nejak vytráca.
5. 4. 2023 06:41
Re: Bože, to je zase titulok...
Poznat 300kg rozdíl na hmotnosti v podobě opotřebení pneomatik to už jsme u běžného uživatele fakt v oblasti teorie.

Jestli je důvod pro častější výměnu pneu u EV tak je to v tom, že daleko časteji využíváš výkon EV.
Snadnost tichého, ale rychlého rozjezdu je narozdíl od spalováku uplně samozřejmá věc.
5. 4. 2023 07:55
Re: Bože, to je zase titulok...
Jasne, váha a brzdenie väčšej hmoty sú v tom nevinne, ale tie občasné rýchle rozjazdy... :-[]
5. 4. 2023 07:59
Re: Bože, to je zase titulok...
Opravdu veris tomu, ze dokazes rozeznat 300kg vahy na zivotnosti pneu?
5. 4. 2023 10:06
Re: Bože, to je zase titulok...
Minimálne to rozoznajú tie gumy. Keď si budeš písať, kedy ich meníš a s akým vysokým vzorom, rozoznáš to tiež. ;-) Ak nie, je to tvoj problém.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:09
Re: Bože, to je zase titulok...
Čína jede takovou baterkovou revoluci, že neustále staví nové uhelné a jaderné elektrárny a masivně dováží ruskou ropu a uhlí :-) :-) :-)
4. 4. 2023 12:05
Re: Bože, to je zase titulok...
:-[] :yes:
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:33
Re: Bože, to je zase titulok...
bože, bača zase brebtá ...
4. 4. 2023 19:24
Re: Bože, to je zase titulok...
A zase si sa z toho zosral... Daj si poriadnu sprchu, smrdíš. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
3. 4. 2023 18:27
OK, jen by ho mohli na tu poslední cestu
obdařit pořádným faceliftem interiéru.
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2023 19:51
Strasne necekane
Na silnici jezdi uz druhy facelift (tj treti verze) Golfu 7, takze to je snad vsem davno jasny, ze uz nemaji kompletne novou generaci v planu :-!

To jeste dva facelifty snese :-!
Rozbalit vlákno
4
3. 4. 2023 21:20
Re: Strasne necekane
Hlavně ať udělají něco s tím předkem (hlavně světla) a palubkou. Samozřejmě ještě umravnit trochu cenu, jako 660 tis Kč za 1.5TSI 96kW 6M je trochu moc. Pak už to bude ok ;-)
3. 4. 2023 22:09
Re: Strasne necekane
Každý facelift len potlačí cenu hore. Dnes sa riešia prakticky už len emisie, ale množstvo povinných aj nepovinných elektronických asistentov a extrémne požiavky na pasívnu bezpečnosť sa tiež výrazne podpisujú na cene. Mnohí výrobcovia zrejme nadobudli presvedčenie, že vodič je nemysliaci tvor a všetky tie elektronické nezmysly nutne potrebuje, len aby sa mu preboha niečo nestalo. Logicky auto, ktoré kedysi malo pod 1 tonu, a dnes váži o 50% viac, bude drahšie.
4. 4. 2023 07:07
Re: Strasne necekane
Jestli to správně chápu, připravuje se FL stávající generace. Snad bude k lepšímu.
4. 4. 2023 07:47
Re: Strasne necekane
Možno dostane väčší displej... :-[]
Ale nie, to už by som bol zlý.
3. 4. 2023 19:51
Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
I v Německu je prodej EV pouhých 15% a to ještě díky Tesle.
Tedy přesvědčit těch 85% bude drsné.

Podle mě, jde to moc rychle, ještě jedna generace Golfu do roku 2035 by se hodila.
Pokrok u EV zde je, ale toto je moc rychlé, ještě pouze 4 roky Golf a možná i Oktávka.
Rozbalit vlákno
5
3. 4. 2023 20:06
Re: Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
Novy spalovaci Golf uz vyvijet nechces. Kdyz vys, ze jeho prodeje budou strme klesat.

Akorat by kanibalizoval id.2, ktere bude cenove srovnatelne. ;-)
Nebo se prejmenuje na Golf?
3. 4. 2023 21:33
Re: Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
Nič nevieš. Prečo by mali klesať? Snáď nie kvôli predajom EV?
4. 4. 2023 00:03
Re: Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
Kvuli cene baterii.

Co je na tom slozityho pochopit??

Precti si zajimavy clanek. ;-)
https://intercalationstation.substack.com/p/2022-unpacked
4. 4. 2023 07:48
Re: Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
Čo je s cenou batérií? Opäť príbeh o poklese ceny? To je síce pekné, ale konečný zákazník to veľmi nepozná. Baterky sú lacnejšie, ale zase ich do EV cpú viac, aby mal ako-tak použiteľný dojazd aj na dlhšie trasy ako okolo komína. Nové technológie sú fajn, ale ich zavedenie do praxe tiež nejaký čas trvá a ako vždy, napriek tomu, ž budú výrobne lacnejšie, zákazník to na cene nepocíti, alebo vo veľmi obmedzenej miere.
Onehdá som počítal , koľko by teoreticky stúpli náklady na výrobu kofoly, keby tam namiesto kukuričného sirupu a repného cukru dávali zdravší ovocný cukor - vyšli mi mizivé percentá, ale cenu kofoly by to v konečnom dôsledku takmer zdvojnásobilo. Takže ten pokles cien čo neustále pripomínaš je fajn, ale reálny dopad príde tak o 20 rokov - a ktovie, aká bude v tej dobe situácia a či ten dopad vôbec nejako pocítime.
Zatiaľ je auto s malým benzínom s výkonom 100 k za 25 tisíc € oveľa dostupnejším artiklom ako EV za 35-45 tisíc.
3. 4. 2023 21:38
Re: Rychlost nástupu EV šokuje i Němce
Ty dneska jen perlíš, zkus to znovu a lépe ;-)
3. 4. 2023 20:02
Tesim se na elektricky Golf
Uz prvni e-Golf byl pomerne povedeny. Az na obvykly neduh prvni generace EV - miniaturni baterku.

Pristi elektricky Golf bude urcite vyborne auto.
Kteremu odpadnou problemy s dsg, turbem, rozvodym retezem, emisemi atd.
Co by za to spousta dnesnich majitelu letitych Golfu dala...
Rozbalit vlákno
14
3. 4. 2023 20:53
Re: Tesim se na elektricky Golf
egolf viz ceny ojetin. Kdyby to byla nepojizdna popelnice s mrtvou baterkou tak se to neobchoduje za polovinu puvodni ceny po x letech…
3. 4. 2023 21:25
Re: Tesim se na elektricky Golf
Ty vtipálku, první eGolf byl “poměrně povedený”? :-[] :-[] :-[] Jak si na takovou blbost přišel. Nikdo ho nechtěl a tam kde ho měli jako služební vůz - jedna nejmenovaná banka, zůstával v garáži a kdo přišel poslední, měl pech ;-) Pokud to nebylo po městě, tak nikam nejel…


Btw na Sauto (čili v bazarech) se jich válí dost (24ks) a ještě dlouho tam budou, leda že by je stáhli na poloviční cenu. Pak by se možná nějaký se 32kWh baterkou na courání po městě prodal ;-)
4. 4. 2023 00:28
Re: Tesim se na elektricky Golf
Ja jsem s nim narozdil od tebe jezdil a malem jsem si ho koupil. :D

Co ti konkretne prijde krome ceny a baterky nepovedeneho?
4. 4. 2023 06:45
Re: Tesim se na elektricky Golf
Dost podstatné 2 věci při koupi elektrického auta, nemyslíš? ;-) Proč si ho nekoupil, když je tak super…
4. 4. 2023 07:07
Re: Tesim se na elektricky Golf
Nemáš ten správný růžovoduhový pohled. ;-)
4. 4. 2023 09:12
Re: Tesim se na elektricky Golf
Asi ne :yes:
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:35
Re: Tesim se na elektricky Golf
:yes: :-[] :-[] :-[] :yes:
4. 4. 2023 07:26
Re: Tesim se na elektricky Golf
Ano jsou to podstatne veci.
Proto jsem ho taky nekoupil.

Ale auto nedela jen cena a dojezd.
Nebo se pletu?
Proc nejezdis ve Fabii junior?
4. 4. 2023 08:08
Re: Tesim se na elektricky Golf
Zase to ťaháš do extrému. Medzi Juniorom a najlacnejším EV je ešte mega veľký priestor, v ktorom je kopec áut vhodných na väčšinu použití. Problém je, že podobný EV stojí výrazne viac a má obvykle menšie možnosti použitia.
4. 4. 2023 08:46
Re: Tesim se na elektricky Golf
e-Golf není Fabia Junior ;-) Poměrně hloupé porovnání. Stejně tak bych se mohl zeptat, proč ty nejezdíš třeba v Mitsubishi i-MiEV?
5. 4. 2023 08:51
Re: Tesim se na elektricky Golf
Jasně, že se pleteš! Co se týče EV, tak prakticky vždy. :-)
4. 4. 2023 07:57
Re: Tesim se na elektricky Golf
Cena a baterka - nie sú to tie najzásadnejšie veci pri EV? Dva najrelevantnejšie dôvody, prečo ho nekúpiť.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 10:14
Re: Tesim se na elektricky Golf
Egolfem sem taky jezdil, dojezd po městě v zimě 200 km :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
3. 4. 2023 21:35
Re: Tesim se na elektricky Golf
Kompakt s váhou niečo pod dve tony? S cenou strednej triedy alebo vyššou? S dojazdom mestského auta? Čo je na tom také výborné. Niekoho uspokojiť môže ale drvivú väčšinu záujemcov o také auto určite nie.
4. 4. 2023 06:10
Rozhodne trh...
...jelikož EU po peripetiích šanci spalovacím motorům nakonec dala. Výrobní závody VAG po celém světě pak u spalovacího motoru zůstanou ještě nějakou chvíli každopádně a tak Golf jako takový může přežít ještě desítky let. Taková Brouk story na druhou.

S tím co je teď k dispozici se nenajde jediný rodinný EV za přijatelnou cenu schopný ujet bez kompromisů 500km. Dokud se nezmění metodika měření dojezdu a spotřeby tak, jako tomu bylo u ICE, můžeme se opájet teoriemi o +500km a pak se po ujetých 300 bát jestli dojedeme k nabíječce a bude volná.
Rozbalit vlákno
22
4. 4. 2023 07:28
Re: Rozhodne trh...
Aaa dalsi s fobii z nabijeni.
:D :D :D

Ne kazdy jezdi pravidelne tisic km na zatah jako ty.
Ne kazdy je tak konzervativni jako ty, ze by se bal po 300km dvaceti minut pauzy nebo toho, ze nebude umet obsluhovat nabijecku. :-)

Ne kazdy se boji toho co bude za deset let pohledem dnesniho stavu techniky.
:no: :no: :no:

Wake up, dude ;-)
A neboj se tolik....

PS Tva starost o rodiny v panelacich a o to cim budou jezdit je v kontextu toho cim jezdis ty usmevna. Ale kazdopadne za socialni citeni a levicove/odborarske nazory :yes:
Prej rodinny EV za prijatelnou cenu.
:D :D
Predpokladam, ze prijatelna cena je podle tebe tak do dvou mega. Takze cajk. :-)

PPS Souhlasim s tvym titulkem. Jen ty nemas pro svou nezmernou zaslepenou lasku k fosilum predstavu, jak ten trh rozhodne. ;-)
Ty brouku (to neni roztomile osloveni, to je reakce na tvuj prispevek).
4. 4. 2023 07:56
Re: Rozhodne trh...
Nepoměřuji svět podle svojí rohožky. To je základ.
4. 4. 2023 08:15
Re: Rozhodne trh...
Mozna by to v tvem pripade bylo lepsi.

Nez si brat do huby stredne/nizkoprijmove.
Nepusobi to od tebe uprimne. ;-)
A u lidi na sidlisti neni obvykle prioritou zvuk motoru nebo denni jezdeni 1.000km...

Takto mi pripominas tohle:
https://www.novinky.cz/…r-babis-40427152
Miliardář Babiš opanoval demonstraci odborářů
:D
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:36
Re: Rozhodne trh...
nekárej ostatní že si něco berou "do huby", plácale elektroblbý
Avatar - Barrichello
5. 4. 2023 10:10
Re: Rozhodne trh...
Jediná parlametní opzice je Babiš a SPD, tak kdo by asi měl jít ty odboráře jinej podpořit, komiku :-) :-) :-)
4. 4. 2023 08:12
Re: Rozhodne trh...
Aká fóbia? Realita. Poznáš rodinné auto na elektrinu, ktoré za každých podmienok aspoň tých 500 km spraví? ja k tomu pridám ešte podmienku akceptovateľnej ceny. k porovnaniu sa núka napr. i30 alebo Octavia v kombíku.
4. 4. 2023 08:54
Re: Rozhodne trh...
Ne, takove auto zatim neexistuje.
Zatim je dojezd tak na 300km.

Je to podstatne? Zakazuje ti nekdo si koupit Corollu hybrid, ktera ani neplati zadnou emisni pokutu (jestli se nepletu)?
4. 4. 2023 09:07
Re: Rozhodne trh...
Tu sa nebavíme o hybride ale o EV. Neustále pripomínaš výhody, ktoré ale v praxi až toľko neznamenajú, pretože nevýhody stále prevažujú.
4. 4. 2023 10:00
Re: Rozhodne trh...
Ja ti pisu, ze si muzes dnes koupit hybrid. Nikdo te nenuti kupovat ev (ktere podle tvych pozadavku jeste neexistuje).

Ja pripominam vyhody ev.
A zaroven uznavam nevyhody DNESNICH EV - vysoka cena, nizky dojezd (u ojetin obzvlast) a jeste nedokonala (ale dostatecna) infrastruktura.

A predevsim se bavim o budoucich vyhodach EV. ;-)
Potencial EV je ohromny!
4. 4. 2023 10:48
Re: Rozhodne trh...
Čo to stále pletieš? Nejdem nič kupovať. Za prvé hybrid je tiež docela drahá záležitosť, za druhé moje auto mi 8-10 rokov ešte pokojne vydrží. Za tretie, bavíme sa o tom, že ďalší Golf už ako spaľovák nebude, tak neviem, čo máš stále s tým hybridom. Ten mi bude beztak k ničomu, keď doň budem musieť tankovať syntetický benzín za trojnásobnú cenu voči obyčajnému. Spaľováky končia prakticky dnes a ty neustále motáš niečo o potenciále v budúcnosti, o ktorej v skutočnosti ešte nemáš ani tušenie, aká bude, odhliadnuc od naivných predpokladov a ružových snov.
Nevýhody dnešných EV sú úplne zásadné a na rozdiel od Teba v blízkej budúcnosti neočakávam, že sa to markantne zmení.
5. 4. 2023 08:53
Re: Rozhodne trh...
Proč bych si proboha kupoval Toyotu Hybrid, když hybrid nechci? :-)
Avatar - KANKUNEN
4. 4. 2023 07:35
Re: Rozhodne trh...
Pajo, je to stejně jedno, ty kotrmelce co předvádí evropský automotive vedou ke krachu tak i tak. Mladá generace nechce záchranu průmyslu, aby se měli jak živit. Oni chtějí nepracovat a brát prachy a řvou u toho čistá planeta. Čína bude makat ještě 50 let naplno, takže auta budeme mít.
4. 4. 2023 07:42
Re: Rozhodne trh...
A mezigeneracni problem.

Asi uz jsi stary, kdyz pises tohle ;-)

Mladi hnupy, kterym nedela problem spustit nabijecku v aplikaci. :D
4. 4. 2023 08:01
Re: Rozhodne trh...
Ano, v rámci podnikatelské sféry napříč profesemi je problém s generací mileniálů obrovský. Nechuť nejen k manuální práci je až zarážející, nemáme techniky, konstruktéry, projektanty...

Z čeho chtějí žít v budoucnu nevím.
4. 4. 2023 08:13
Re: Rozhodne trh...
Naviac si tých technikov alebo konštruktérov nikto neváži. Nie sú? Tak zrušíme technickú kanceláriu a objednáme to v Číne. Aké prosté...
Posledné roky kolegovia meniaci zamestnanie obvykle menia aj pracovnú oblasť - z konštrukcie, vývoja alebo automatizácie chcú proste vypadnúť a idú trebárs do obchodu, realít, turistického ruchu... Naposledy šiel známy jazdiť s autobusom s tým, že strojáriny a múdrych mladých manažérov, čo v skutočnosti vedia prd, už má plné zuby. Myslím, že sa čoskoro podobným smerom pohnem tiež. Projekťák, ktorý nerozoznáva prípravok a gripper ma pred pár dňami dojal tvrdením, že o prípravkoch by mohol dávať školenia...
Avatar - Snooob
4. 4. 2023 08:55
Re: Rozhodne trh...
Z čeho chtějí žít?
Každý bude predsa influencer, nie?!
4. 4. 2023 12:11
Re: Rozhodne trh...
:-[] :-[] :-[] :yes:
4. 4. 2023 19:57
Re: Rozhodne trh...
Tak kdo je schopny jde do sveta.

Proc zustavat tady kde napr nejvetsi auto web je plny redaktoru co pisou nesmysle, delaji chyby a podporuji trolly?
Avatar - Barrichello
4. 4. 2023 21:07
Re: Rozhodne trh...
Proč tady teda ještě oxiduješ Trofime a valíš nám sem svoje zelený ideologický moudra? Nikdo tady na to není zvědav.

Slovy klasika- val, val a už sa nevracej :-)
5. 4. 2023 08:54
Re: Rozhodne trh...
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Stejsn
4. 4. 2023 09:35
Re: Rozhodne trh...
Výrobní závody po světě sice budou dál produkovat spalovací auta, ale nám to může být jedno, protože se do Evropy nebudou dovážet.
4. 4. 2023 12:12
Re: Rozhodne trh...
To se ještě uvidí, ty politici, kteří tomu budou bránit, prostě budou v dalších volbách smeteni! :-) Pokud ten sebevražedný zákaz prodeje normálních aut v roce 2035 skutečně začne platit, určitě to nebude trvat dlouho! Dávám bolševikovi rok, maximálně 2! :-[]
4. 4. 2023 15:26
Tady je řečeno....
...o zločinné politice zelerudého vedení EU úplně vše. Hází prostě evropskému automotive co nejvíce klacků pod nohy, až ho zlikvidují. Následkem budou statisíce nezaměstnaných Evropanů, kteří postupně přikdou o dostupnou individuální mobilitu. Klima to ani nepocítí, zato ekonomické a sociální dopady na Evropu budou katastrofální! :-O :no: :no: :no:
https://youtu.be/NM52_0PgO_k
Rozbalit vlákno
22
4. 4. 2023 15:41
Re: Tady je řečeno....
Stale dokola ty same lzi.
4. 4. 2023 17:31
Re: Tady je řečeno....
Tvrdenie proti tvrdeniu. Skús presvedčivé argumenty, keď on na to nemá. ;-)
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:38
Re: Tady je řečeno....
my víme že jediný, "kdo na to má" je jistý bača von salaš ... :-)
4. 4. 2023 19:29
Re: Tady je řečeno....
A ty máš aj na niečo viac okrem debilných poznámok? Zatiaľ si nič viac nepredviedol. ;-)
Avatar - WinDiesel
4. 4. 2023 17:37
Re: Tady je řečeno....
Stále dokola ta samá pravda.
4. 4. 2023 22:40
Re: Tady je řečeno....
Takže šéfkonstruktétr vývoje motorů a podvozků Škody Auto podle tebe v tomto vystoupení lže?!!! Proč by to proboha dělal?! Nebo si vážně myslíš, že je v této oblasti nekompetentní?!! :-O :-O :-O Ty seš fakt zabedněnec a elektrofanatik první třídy!!! :-[] :no: :no: :no:
5. 4. 2023 06:45
Re: Tady je řečeno....
Lžeš ty svým neustálým nesmyslným strašením.

Ad konstruktér Škody: On mluví o nesmyslnosti EV?
Jinak to už nikdo nepamatuje "Dieselgate"?
5. 4. 2023 08:28
Re: Tady je řečeno....
Ne, on mluví o záměreném legislativním terorismu EU, jehož cílem je prakticky znemožnit vývoj a prodej budoucích spalovacích vozů! Nebo neumíš česky? :-[] :-[] :-[] :no:
5. 4. 2023 08:31
Re: Tady je řečeno....
Bavime se o tvych lzich.

Ad Skoda: znova. Nikdo si nevzpomene na Dieselgate?
5. 4. 2023 08:57
Re: Tady je řečeno....
Ano, dieselgate byl velký průser a VW to uznal a zaplatil miliardové pokuty. Co tam máš dál? (A Hrdlička ho ve svém vystoupení taky zmínil) :-)
P.S. Nikdy v životě jsem nevlastnil diesel a ani se na to nechystám. :-)
5. 4. 2023 10:03
Re: Tady je řečeno....
Nikoliv, primárně se tady v tom vláknu vede diskuse o Hrdličkově mimořádně otevřeném vystoupení, které zdejší eurohujery tak vytáčí (protože je zahání do kouta), že se o něm raději odmítají bavit! :-)
5. 4. 2023 17:09
Re: Tady je řečeno....
Poslouchal si ho?

Treba to jak dnesni motory plni normu jen nekdy?
Celkove dost zvlastni vystoupeni…
5. 4. 2023 23:07
Re: Tady je řečeno....
Ano, zvlášť je v tom, že tu odpornou likvidační kampaň EU, vedenou proti evropským automobilkám otevřeně odkrývá a demaskuje. A to se v dnešní čím dál nesvobodn3jší době bohužel nenosí... :-O :'-( :no:
6. 4. 2023 06:48
Re: Tady je řečeno....
Zakladni vec z toho vystoupeni.

Dnesni motory plni emise podle EURO 6 jen nekdy.

A to dokonce jen 100 000km.
Takze rozcilovat se ze auta s EURO4 smrdi?


PS: to si opravdu nevzpomeneš o cem byla Dieselgate? Kolik svinstev se pustilo do vzduchu. Kolik lidi to na ulici dycha jen ze se setrilo….
Jak tohle mohla pustit Skodovka ven to nechapu….
Avatar - Barrichello
6. 4. 2023 09:18
Re: Tady je řečeno....
Nevadí ti, že Evropa produkuje 8% světových emisí a z toho osobní doprava tak 3%???

Fakt ne?

Kolik svinstev pouští do vzduchu Afrika, Asie, Jižní amerika, státy bývalého SSSR, kde ještě sposuta aut žádný euro neplní a veselo jezdí a další spousta ho sice možná někdy plnila, ale po 600 000 km a opravě klackem už dávno neplní.

A tyto země produkují tak 25% světíévých emisí. Sranda co.
6. 4. 2023 09:33
Re: Tady je řečeno....
Chapu ze redakce te jako trolla podporuje.

Ale k prispevku. Prvni vec je ze Dieselgate byl jasny podvod s dopadem na zdravi lidi.

Druha. Motas vsechny emise dobsebe a jeste mas spatne cisla.

A treti. Trochu nechapes jak probíhá vyvoj a ze se vse postupne prelije do dlaich casti sveta.
Avatar - Barrichello
6. 4. 2023 10:04
Re: Tady je řečeno....
To co se někam přelije za 30 let se projeví na snížení emisí v roce 2070-20100.
Ještě otázka, kdo to přelití a hlavně vekerou infrastrukturu v banánových zemích zaplatí.

To už dávno dojde k tomu proklamovanému oteplení nad 1,5 stupně

Pozdravuje tě GM, Ev Hummer neskutečně jede, letos má lepší prodejní čísla i Pagani nebo jakákoliv manufkatura na repliky historických aut
https://gmauthority.com/…-states-q1-2023/

https://www.autoforum.cz/…pres-21-miliard/

https://www.carscoops.com/…-depart-company/
4. 4. 2023 23:06
Re: Tady je řečeno....
https://www.autoforum.cz/…stili-analytici/
Tak tady máš zkratomobilní pravdu! :-[]
5. 4. 2023 00:33
Re: Tady je řečeno....
Autoforum napíše pravdu iba ak omylom...
5. 4. 2023 06:50
Re: Tady je řečeno....
Ten článek je zámerná manipulace s čísly.
Autor zcela zámerně používá pouze vybraná prodejní čísla a na tom se snaží ukázat svůj názor. Jasný podvod. Proč tomu věříš ty?

Proč neporovnáš aspoň listopad, prosinec, leden a únor a a zárověň neuděláš meziroční srovnání?

To totiž ukazuje naprostý opak toho co se snaží lživě ukázat tento článek.
6. 4. 2023 16:20
Re: Tady je řečeno....
Snad nechceš popírat, že ve všech zemích, kde zkrátili nebo zrušili deotace na zkratomobily, se jejich prodej výrazně snížil? :-)
6. 4. 2023 23:05
Re: Tady je řečeno....
Kratkodobe a po rekordnich prodejich v prubehu prosince.