Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osud Volkswagenu Golf je zpečetěn. Pokud nedojde k revoluci, je ten současný poslední se spalovacím motorem

ČTK
Diskuze (218)

Německá automobilka Volkswagen neplánuje výrobu nové generace legendárního modelu Golf se spalovacím motorem. Uvedl to ředitel značky VW Thomas Schäfer v rozhovoru s listem Automobilwoche. Volkswagen tak skončí s výrobou modelu prodávaného od roku 1974, který po desetiletí patřil k nejprodávanějším modelům automobilky v Evropě.

V současnosti se vyrábí Golf 8, který bude poslední verzí se spalovacím motorem. V příštím roce počítá automobilka ještě s jednou sérií aktualizací, která by měla udržet atraktivitu vozu pro zákazníky v druhé polovině desetiletí.

"Pak se musíme podívat, jak se tento segment vyvíjí," uvedl Schäfer. "Pokud se svět do roku 2026 nebo 2027 bude vyvíjet úplně jinak, než očekáváme, mohli bychom vyvinout zcela nový vůz - ale nemyslím si, že se to stane. Zatím se s tím nepočítá," dodal.

Video se připravuje ...

Rozhodnutí Volkswagenu neinvestovat do modernizace Golfu je známkou toho, že se automobilka rozhodla přesunout investice ze spalovacích motorů a zaměřit se na snížení nákladů na výrobu elektromobilů. Cílem značky Volkswagen, která je stejně jako Škoda Auto součástí skupiny Volkswagen Group, je zvýšit do roku 2030 podíl prodeje elektromobilů na celkovém prodeji aut v Evropě na 80 procent a v Severní Americe na 55 procent. Celosvětově mají mít elektromobily na celkovém prodeji podíl 50 procent.

Automobilka plánuje zachovat název Golf pro budoucí model elektromobilu. Ten se ale podle Schäfera dostane na trh pravděpodobně nejdříve v roce 2028.

Volkswagen chce do roku 2026 uvést na trh deset nových elektrických modelů. Je mezi nimi i bateriový elektromobil za méně než 25.000 eur (587.700 Kč).

ČTK
Diskuze (218)

Doporučujeme

6. 4. 2023 23:05
Re: Tady je řečeno....
Kratkodobe a po rekordnich prodejich v prubehu prosince.
6. 4. 2023 16:20
Re: Tady je řečeno....
Snad nechceš popírat, že ve všech zemích, kde zkrátili nebo zrušili deotace na zkratomobily, se jejich prodej výrazně snížil? :-)
Avatar - Barrichello
6. 4. 2023 10:04
Re: Tady je řečeno....
To co se někam přelije za 30 let se projeví na snížení emisí v roce 2070-20100.
Ještě otázka, kdo to přelití a hlavně vekerou infrastrukturu v banánových zemích zaplatí.

To už dávno dojde k tomu proklamovanému oteplení nad 1,5 stupně

Pozdravuje tě GM, Ev Hummer neskutečně jede, letos má lepší prodejní čísla i Pagani nebo jakákoliv manufkatura na repliky historických aut
https://gmauthority.com/…-states-q1-2023/

https://www.autoforum.cz/…pres-21-miliard/

https://www.carscoops.com/…-depart-company/
6. 4. 2023 09:33
Re: Tady je řečeno....
Chapu ze redakce te jako trolla podporuje.

Ale k prispevku. Prvni vec je ze Dieselgate byl jasny podvod s dopadem na zdravi lidi.

Druha. Motas vsechny emise dobsebe a jeste mas spatne cisla.

A treti. Trochu nechapes jak probíhá vyvoj a ze se vse postupne prelije do dlaich casti sveta.
Avatar - Barrichello
6. 4. 2023 09:18
Re: Tady je řečeno....
Nevadí ti, že Evropa produkuje 8% světových emisí a z toho osobní doprava tak 3%???

Fakt ne?

Kolik svinstev pouští do vzduchu Afrika, Asie, Jižní amerika, státy bývalého SSSR, kde ještě sposuta aut žádný euro neplní a veselo jezdí a další spousta ho sice možná někdy plnila, ale po 600 000 km a opravě klackem už dávno neplní.

A tyto země produkují tak 25% světíévých emisí. Sranda co.